[PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7317
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

[PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Ethelnalen »

Sporo się pozmieniało i wyklaryfikowało w kwestii Legend, wiec czas na odświeżenie całego projektu dla tych, którzy np. nie śledzili całej dyskusji.

Poniższy tekst to projekt

Wszystko co znajduje się na tej stronie może i prawdopodobnie ulegnie zmianie do czasu wprowadzenia do gry. Ten element gry jest nadal w trakcie prac i zajmie mi jeszcze trochę czasu zanim zostanie ukończony. Czekam z niecierpliwością na Wasze opinie!


Ale ja nie chcę, żeby Legendy były dostępne w grze

[Akapit niezmieniony z poprzedniej wersji wątku]
Zacznijmy od tego punktu, bo wiem, że jest sporo osób przeciwnych wprowadzeniu Legend. Rozumiem, że Legendy to wyjątkowe Pokemony, jest tylko jeden na świecie danego gatunku i są bardzo silne. Jednak pamiętajcie że to jest gra, a Legendy są jej częścią. To, że jest jedna Legenda w świecie Pokemonów nie musi oznaczać, że tylko jeden gracz może ją posiadać. Identycznie jak we wszystkich grach o Pokemonach nie ma limitu, że jedynie jeden gracz na całym świecie może ją złapać.
Legendy są ikoniczną częścią gry, zachowanie rygorystycznego "realizmu" nie jest wystarczającym powodem, aby z nich zrezygnować.
W kwestii siły, będzie to odpowiednio zaadresowane w akapitach poniżej.


Na czym będzie polegało zdobywanie Legend?

[Akapit niezmieniony z poprzedniej wersji wątku]
Przedstawię najpierw krótko koncept, zanim przejdę do opisywania konkretnych elementów.
1. Aby w ogóle podejść do walki z Legendami i ich łapania, będziecie musieli spełnić kilka wymagań - jednym z nich na pewno będzie zdobycie 8. Salki danego regionu.
2. Po spełnieniu wymagań na każdy tydzień będziecie otrzymywać X "Poszlak" umożliwiających pójście na Legendarne Polowanie.
3. Legendarne Polowanie to aktywność dla 3 graczy. Po dobraniu się/wylosowaniu swojej grupy, zostaniecie postawieni przed walką z Legendarnym Pokemonem.
4. Walka z Legendą będzie miała 3 etapy. W każdym etapie każdy z biorących udział w walce graczy wysyła 1 Pokemona.
5. Po wygraniu będziecie mieli szansę złapania Legendy. Każda z osób biorących udział w Polowaniu losuje liczbę i najwyższa liczba łapie Legendę, jeśli jest dość wysoka.
6. Za wygraną dostaje się też inne dodatkowe nagrody.


Wymagania

[Akapit lekko poprawiony z poprzedniej wersji wątku]
Aby móc udać się na Legendarne Polowanie będziecie musieli spełnić kilka wymagań.
- posiadać określony poziom Trenera. Obecnie rozważam wymagać 90-100 poziomu, nie jestem jeszcze pewien.
- zdobyć 8. Odznakę w danym regionie, z którego Legendę chcecie złapać.
- wykonać zadanie wstępne, które odblokuje polowania, jednocześnie będąc swego rodzaju samouczkiem jak będą one działać
Dodatkowo aby zapisać się na Polowanie będziecie potrzebować 3 Pokemonów:
- każdy z nich będzie musiał mieć co najmniej 80 poziom
- każdy z nich będzie musiał mieć co najmniej 500 treningów
- powyższe wymagania nie gwarantują wygrania Polowania - to po prostu limit aby ograniczyć wysyłanie do walk Beedrilla na 1 poziomie
Legendarne Polowania mają być aktywnością na koniec gry. Obecnie brakuje nam takiego elementu, szczególnie dla osób, które nie widzą sensu grania po zdobyciu salek regionów. Myślę też, że będzie to odpowiednie wymaganie dla unikalności i siły jaką prezentują Legendy.


Poszlaka - dlaczego w taki sposób?

[Akapit niezmieniony z poprzedniej wersji wątku]
Każdego tygodnia będą się odnawiały wam Poszlaki. Jest to przedmiot, który będzie wymagany aby wybrać się na Legendarne Polowanie. Poszlaka może zostać użyta w dowolnym regionie i na dowolną Legendę. Jeśli będzie możliwość dokupienia ich za PZ, to również będzie ograniczone - czyli np. jeśli będziecie mieli 3 Poszlaki na tydzień, za PZ mogą być do dokupienia maksymalnie powiedzmy 2 więcej.

Głównym problemem jaki miałem w kwestii tego, czy wprowadzić Legendy czy nie, to była właśnie chęć dodania ich w specjalny sposób. Dodanie ich do Dziczy odpadało, bo szansa musiałaby być bardzo mała, a to nie byłoby przyjemne dla nikogo. Dlatego zdecydowałem się na Polowania z ograniczoną ilością prób na tydzień. W ten sposób mogę dać Legendom większą i łatwiejszą do kontrolowania szansę złapania, jednocześnie wiedząc, że nie będzie dało się ich złapać na siłę, po prostu próbując wiele razy tego samego ustawienia jak w Salach Liderów.
Ograniczona ilość prób da Wam czas i powód do tego, aby jak najefektywniej przygotować się do tych walk, zamiast po prostu liczyć na szczęście. Bo Poszlaka będzie zużywana zarówno przy wygranej jak i przegranej.


Walka razem z dwoma innymi graczami - jak to będzie wyglądało

[AKAPIT MOCNO ZMIENIONY]
Aby wybrać się na Legendarne Polowanie, będziecie musieli wybrać na jaką Legendę chcecie polować. Wybierzecie swoje 3 Pokemony i zostaniecie wtedy wpisani do kolejki. Co określony czas gra będzie sprawdzała wszystkich graczy w kolejce i łączyła ich w 3 osobowe grupy. Po połączeniu w grupę od razu pokaże się Wam pierwsza faza walki. Będziecie mieli tutaj kilka minut na wybranie Pokemona do walki ze swoich 3. Sama walka odbędzie się w momencie, w którym ostatni gracz potwierdzi wybór dwóch Pokemonów do walki lub minie limit czasu. Jeśli wygracie etap, znowu będzie wybór Pokemona do walki, aż do czasu pokonania wszystkich etapów. Na koniec każdy gracz automatycznie ma szansę na złapanie Legendy. Tylko jedna osoba w Polowaniu może ją złapać.

Pierwsza ważna kwestia, to dobieranie graczy. Będziecie mieć do wyboru dwa sposoby - walka losowa oraz założenie prywatnego Polowania.
W prywatnym polowaniu wysyłacie podany kod 2 innym graczom, a kiedy oni dołączą od razu możecie rozpocząć Polowanie. Polowanie losowe będzie co godzinę dobierało Wam grupę graczy z innych zapisanych na polowanie na tą Legendę.
Za walki losowe może być lekko większa nagroda niż za Prywatne Polowania. Ale o tym przy samych nagrodach napiszę.

Druga kwestia to znajdywanie graczy do walk losowych. Na początek będzie pewnie masa osób do polowań, co może się z czasem zmniejszyć. Możliwe, że w przyszłości będzie więcej usprawnień tutaj i zachęt do walczenia losowo ale póki co zostaniemy przy samych podstawach.


Legendy jako przeciwnicy

[NOWY AKAPIT]
Legendy podczas Polowania będą się zachowywać inaczej niż w Waszych drużynach.

1. Walka z Legendą będzie miała 3 fazy. Każda faza może być różna i każda z nich może zawierać specjalną mechanikę, z którą będziecie musieli sobie poradzić aby wygrać.
2. Możliwe jest też, że Fazy mogą mieć różne cele. W jednej będziecie musieli po prostu pokonać przeciwników, inna natomiast może wymagać po prostu przetrwania walki.
3. Walka może polegać na pokonaniu wzmocnionej wersji Legendy albo może być to walka z "pomocnikami".
4. Walki będą balansowane pod drużyny Pokemonów w których każdy ma po ~2000 Treningów
5. Nie każdy Pokemon nada się do każdej walki w związku z różnymi mechanikami, które będą w nich występować.

W skrócie - chciałbym aby każde Polowanie było unikalne i nie polegało jedynie na wysłaniu Pokemona X aby powalił Pokemona Y.


Łapanie Legendy

[AKAPIT CAŁKOWICIE ZMIENIONY]
Tak, będziecie mogli złapać Legendę.
Nie, nie będzie można użyć Masterballa.
Tak, tylko jeden gracz może złapać Legendę podczas jednego Polowania.
Można złapać i posiadać tylko jedną Legendę danego gatunku.

Skoro z głowy są te proste odpowiedzi, przejdźmy do szczegółów. Legend nie będziecie łapać zwykłymi Pokeballami. Spowodowałoby to pewien problem z dostępnością niektórych z nich etc. Zamiast tego planuje dodać osobny specjalny Pokeball, który będzie używany tylko do łapania Legend. Otrzymacie go z zadania wstępnego i nie będzie się zużywał. Zamiast tego będzie wymagane ładowanie go w przedstawionym w dalszych akapitach miejscu. Ładowanie będzie się odbywało za pomocą różnych przedmiotów, z których będzie wyciągana "moc" i przesyłana do tego balla. Naładowany ball będzie wymagał ponownego ładowania dopiero po udanym złapaniu Legendy.

Dlaczego w taki sposób a nie jak poprzednio sugerowałem? Cóż, rzucanie zwykłych balli w Legendę, którą się pokonuje wraz z trzema innymi graczami nie pasowało mi za bardzo. Plus do tego użycie takich specjalnych balli lekko wyjaśni dlaczego może być więcej Legend w grze - wiem że to mało istotne ale mi osobiście tak pasuje.

Co do szansy złapania Legendy:
- aby łapać Legendę, trzeba wygrać wszystkie 3 fazy
- jeśli gracz nie będzie miał naładowanego balla, nie będzie mógł złapać Legendy ale nadal może chodzić na Polowanie
- każda Legenda będzie miała próg łapalności. Np. może to być konieczność wyrzucenia co najmniej 50 z zakresu 1-100
- każdy gracz ma podstawową szansę złapania równą. Ale nieudane łapania w poprzednich Polowaniach będą zwiększać tą szansę. Jeśli w Polowaniu będziesz miał aktywny ball ale nie złapiesz Legendy - następnym razem szansa zwiększona będzie o np. 5. Czyli będziesz losował z zakresu 6-100, a nie 1-100. Ten bonus będzie się zwiększał z każdym nieudanym złapaniem, aż co maksymalnego, gdzie zakres będzie wynosił 50-100. Czyli jeśli będziesz miał pecha, w końcu złapanie będzie prawie gwarantowane (o ile oczywiście inny gracz nie wylosuje więcej niż Ty).
- możliwe jest, że nikt nie złapie Legendy po wygranym Polowaniu

Złapana Legenda ląduje w Waszej Rezerwie na 1 poziomie. Nie można jej sprzedać na Targu ani w Hodowli.


Nagrody za Polowanie

[AKAPIT CAŁKOWICIE ZMIENIONY]
Za Polowanie poza możliwością złapania Legendy będziecie otrzymywać również inne wartościowe nagrody - także będzie warto je robić nawet jeśli nie chcecie Legend lub już macie swoją.

Gwarantowane Nagrody - czyli to dostajecie za każde wygrane Polowanie:
- duża suma Yenów - obecnie rozważam 3 miliony. Przy czym w losowym polowaniu będziecie otrzymywać 2x więcej Yenów
- Legendarny materiał - ten przedmiot będzie używany do lvlowania Legend oraz do kilku innych rzeczy z nimi związanych
- rzadki przedmiot - ale zawsze tylko jeden z poniższych:
a) rzadki TM - bardzo duża szansa
b) przedmiot Trzymany V - duża szansa
c) poziom 3 Modułu do Pokedexu - mała szansa, możliwe jakieś dodatkowe ograniczenie tutaj. Może każdy region tylko konkretne moduły będzie miał
d) Pokebox z Shiny Półlegendą lub Shiny Eevee do wyboru - minimalna szansa (pewnie około 1%), tylko jeden na region można otrzymać
e) Mega Kamień do Pokemona Legendarnego - infinitezymalna szansa

Gwarantowane po pierwszym Pokonaniu:
- Pokebox z Modułem 3 poziomu do wyboru - gwarantowany tylko po wygraniu z daną Legendą pierwszy raz
- Odznaka Legendy z unikalnym bonusem

Będzie możliwość otrzymania dodatkowej nagrody z grupy rzadkich przedmiotów w jednym Polowaniu dzięki następującym rzeczom:
- wygrywanie w Polowaniach w regionie, który został wybrany w tym tygodniu jako region z bonusem z Polowań


Legendy w Drużynie

[AKAPIT CAŁKOWICIE ZMIENIONY]
Legendy nie będą mogły być sprzedane na Targu ani w Hodowli. Będziecie mogli posiadać tylko jedną Legendę każdego gatunku.

Czas na to, jak będą się zachowywały Legendy, kiedy już jakąś złapiecie. Najważniejsza rzecz: będziecie mogli mieć jednego Legendarnego Pokemona w drużynie we wszystkich trybach walk. Legendy są zbyt potężne, żeby pozwalać na posiadanie więcej niż jednej na raz, inaczej inne Pokemony przestałyby być używane.
Druga kwestia to zdobywanie poziomów Legend. Nie będą one lvlowały tak całkowicie normalnie. I nie, nie będzie to tylko zwiększenie ilości wymaganego doświadczenia, chociaż takie będzie. Na określonych poziomach Legenda przestanie zdobywać doświadczenie i będzie musiała zostać wzmocniona odpowiednimi przedmiotami aby lvlować dalej. Tym przedmiotem będzie wspomniany już wcześniej Legendarny materiał. Będzie się go zdobywało na kilka sposobów, głównym z nich będzie oczywiście odbywanie Polowań. Także przygoda z Legendami nie kończy się na złapaniu ich, również osiągnięcie wysokich poziomów będzie wymagało odpowiedniego wkładu, aby w pełni skorzystać z ich mocy.

Siła Legend
Statystyki Pokemonów Legendarnych będą dostosowane w taki sposób, aby każda Legenda miała zbliżoną ESP na 100 poziomie. Będę celował w takie wartości, aby Legendy różniły się między sobą maksymalnie 2 punktami przyrostów we wszystkich statystykach łąćżnie. Myślę że dostateczną różnicą będą specjalne ruchy i umiejętności Legend. A skoro ma być tylko jedna w drużynie, zbliżone statystyki będą tutaj odpowiednie.
Legendy będą też miały swój własny bonus procentowy w walce, aby nie były słabsze niż shiny wersje innych Pokemonów.

Mega Ewolucje Legend
Mega Ewolucje Legend nie będą zwiększały ich statystyk. Będą zmieniały oczywiście wygląd i umiejętność tam gdzie to odpowiada. Mogą natomiast zmieniać rozłożenie statystyk danej Legendy, np. zmniejszając obrony w zamian za dodatkowy atak.

Shiny Legendy
Na starcie Legendy nie będą mogły być shiny. Na dalszą przyszłość planuje natomiast trudniejszą wersję Legendarnych Polowań, które będą wymagały pełnego treningu na 6 Pokemonach aby je pokonać. Ale to naprawdę dalsza przyszłość.


Wprowadzanie Legend

['NOWY AKAPIT]
Ze względów balansowych i ogólnie aby przebiegło to płynniej, Legendy będą wprowadzane w fazach. Najpierw zostaną dodane Legendy do Kanto, dopiero w następnych Tygodniach stopniowo będą dodawane kolejne regiony. Z jednej strony usprawni to grę dla Was, bo będziecie mieli więcej osób do Polowań w tym regionie. Z drugiej strony da mi to możliwość przygotowania poprawnie walk z innymi Legendami, aby były ciekawe.


Laboratorium

['NOWY AKAPIT]
Laboratorium będzie nową zakłądką w grze jak PokeSklep. W przeciwieństwie do PokeSklepu, nie będziecie tutaj kupować przedmiotów, a bardziej wymieniać jedne na inne. Głównym przeznaczeniem na początek będzie ładowanie legendarnego Pokeballa za pomocą innych przedmiotów.
Dodatkowo będzie tutaj najprawdopodobniej możliwość zamienienia rzadko używanych przedmiotów jak np. Okruchy na pewną ilość Legendarnego materiału. W ten sposób będziecie mogli zdobywać materiał potrzebny do zdobywania poziomów Waszej Legendy bez konieczności chodzenia na Polowania.

W przyszłości może tutaj zostać udostępniona wymiana innych przedmiotów tego typu jak np. TMy na coś innego.


Pytania i odpowiedzi

Czy Legendy będą dodawane do Kolekcji?
- Oczywiście, pierwsza walka doda je jako Spotkane, a złapanie jako Złapane.

Czy niewykorzystane Poszlaki przechodzą na następny tydzień?
- Nie ma tego obecnie w planach.

Co się stanie, jeśli nie będę mógł znaleźć graczy do łapania Legend w danym regionie?
- W każdym Tygodniu będzie dodatkowy bonus za Polowanie Legendarne w konkretnym regionie. Czyli w jednym Tygodniu może on być w Kanto, a w następnym w Kalos. W ten sposób gracze, którzy już zdobyli swoje Legendy będą mieli dodatkowy powód aby pójść na Polowania w tych regionach - zwiększając szansę na znalezienie grupy dla młodszych graczy, którzy dopiero próbują to zrobić.

Jak zachowa się zasada "tylko jeden Pokemon danego typu w drużynie" w przypadku Polowań Legendarnych?
- Gracze będą mogli wybrać te same Pokemony, np. będziecie mogli mieć 3 Venusaury. Ale najprawdopodobniej do walki w jednym etapie będzie mógł zostać wysłany tylko jeden z nich. O ile nie mam na ten temat mocnego stanowiska, więc nie jest to ostateczne. Chodzi tutaj głównie o kwestie, które mogłyby wywołać dziwne zachowania między umiejętnościami identycznych Pokemonów.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
KradneDzieci
Posty: 165
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 11:01

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: KradneDzieci »

Ogólnie wszystko wygląda bardzo ciekawie i mega mi się podoba.
Moje pytanie, co z legendami które nie mają abilitek? Nie mają też na konsolach czy tak ogólnie w świecie pokemon, będzie coś dodawane czy coś zmieniane?
Druga sprawa mega rayquaza wywołuje silny wiatr, obecnie takiej pogody nie ma, tak samo jak wyżej, też coś tu będzie zmieniane?
Trzecia sprawa, będzie coś kiedyś z shedinją? Wiadomo, nie jest to legenda, ale to jedyny pok który występuje w grze i nie da się go zdobyć, może wejdzie za pkt walki czy będzie nagrodą ja jakis żmudny event?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Shamrock
Posty: 534
Rejestracja: 16 maja 2015, o 11:31

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Shamrock »

Obecna wersja polowania na legendy wydaje mi się dużo lepsza, rozwizałeś również problemy, które zasugerowałem Ci w którymś z poprzednich tygodników więc fajno. Widzę jednak jeden dość poważny problem, mianowicie chyba nie do końca masz rozeznanie co w tej grze oznacza słowo "dużo". Otórz 3 miliony yenow to wcale nie jest dużo - i żeby nie było, nie chodzi mi o tą nagrodę (ja bym w ogóle z niej zrezygnował) ale chodzi mi o Twoje postrzeganie tego słowa w kontekście aktywności "Polowań na Legendy". Tak więc z jednej strony piszesz, że polowanie na legendy ma być aktywnością na koniec gry a z drugiej limit wysłanych pokow do walk ustalasz na 500 treningu i 80 poziom. Otórz koszt wytrenowania poka w plus 500 wynosi 27 milionów yenów a więc niecały zarobek z 1 dnia ze średnio wyekspionego konta (tak jak np. u mnie gdzie na dość średnim koncie zarabiam dziennie powyżej 30 milionow). Koleina sprawa to poziom pokemona. O ile przed wprowadzeniem zmiany w wymaganym ekspie taki poziom byłby ok to obecnie jest to 2-3 dni ekspienia poka, nie mówiąc już o tym, że teraz poki z dziczy można łapać nawet na 75 poziomie. O ile to co piszę nie ma większego zastosowania w przypadku gdy sami dobierzemy sobie grupy to w przypadku losowych polowań praktycznie niemozliwym bedzie pokonanie trzeciego poka (o ile zachowasz takie same treningi jak na blastoisie, którego testowaliśmy). Mając to wszystko na uwadzę proponuję aby legendarne polowania odbywały się tylko dla graczy posiadających 100 poziom a wybrane poki powinny mieć co najmniej 90 poziom i 2k treningu.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Coolio
Posty: 871
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Coolio »

Nieco inny pomysl ale moze sie spodoba i przemyslisz.
Pomijajac cala reszte poszlak, polowania i lapania to z ladowanego balla specjalnie na legendy bym zrezygnowal. Glownie dlatego ze po co to? Niech kazdy rzuca tym co ma w plecaku tak aby maksymalnie uzyskac ok 33% szans na zlapanie legendy przy rzuceniu samych cherisow. Wazna rzecza by by lo aby wybierac balaa i poki w losowych polowaniach zanim dowiemy sie z kim polujemy na legende bo trolle na pewno sie znajda. Oczywiscie wszystko z wyczuciem zeby ktos kto nie ma cherisow nadal mial szanse zlapac legende. Niech by to bylo cos w stylu pokeball to roll 1-100 a cheris 11-100 z zachowaniem tych bonusow za ukonczone polowania bez udanego lapania.
Druga sprawa sa nagrody. Nie ma tu konkretow ale dobrze by bylo aby ta aktywnosc sie oplacala na tyle zeby to byla aktywnosc jak liga a nie ze ktos skonczy legendy, zdobedzie moduly i ma to gdzies. Legendarny material to spoko pomysl o ile to bedzie jakos w formie oddania legendy do wychowawcy na np 30, 45, 60 itd poziomie tak aby przeskoczyc jakis prog. Zwracanie uwagi na ilosc materialu co poziom bedzie wkurzajace.

Legend w druzynie ani pokow tego samego gatunku w polowaniach bym nie ograniczal. Oczywiscie z zachowaniem jednej legendy na druzyne ligowa czy jakies hale wyzwan. Poki tego samego gatunku nie powinny wprowadzic wielkiego zamieszania w polowaniach bo wystarczy zabezpieczenie ktore laczy np umiejke Friend Guard z 3 pokow w jedna o tej samej sile co pojedyncza i juz nie bedzie problemow. Blokowanie tej opcji moze mocno namieszac przy ustawianiu sie na legende w losowych polowaniach a i bez problemu mozna sprawic ze na ostatnia runde zostanie 2 graczy z venkami.

Na razie to tyle z uwag. To na co nie odpisalem wydaje mi sie byc ok lub cos waznego przegapilem czytajac to na tym jasnym jak dupa eskimosa forum :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7317
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Ethelnalen »

Shamrock pisze:
26 cze 2020, o 17:14
Obecna wersja polowania na legendy wydaje mi się dużo lepsza, rozwizałeś również problemy, które zasugerowałem Ci w którymś z poprzednich tygodników więc fajno. Widzę jednak jeden dość poważny problem, mianowicie chyba nie do końca masz rozeznanie co w tej grze oznacza słowo "dużo". Otórz 3 miliony yenow to wcale nie jest dużo - i żeby nie było, nie chodzi mi o tą nagrodę (ja bym w ogóle z niej zrezygnował) ale chodzi mi o Twoje postrzeganie tego słowa w kontekście aktywności "Polowań na Legendy".
Jest to dużo w porównaniu do innych źródeł Yen, gdzie za trenera dostajesz 80k. Ja wiem dobrze, że banku na tym nikt nie rozbije ale będzie to jednak pewien zastrzyk gotówki. Tym bardziej kiedy już opanujecie wszystkie Legendy i będziecie bez problemu zawsze wygrywać te kilka razy w tygodniu - co nie będzie kosztowało ani PA, ani nic innego poza kilkoma minutami.
Szczególnie będzie to pewna pomoc dla osób, które może i nie klikają limitów lub nie maksymalizują zysków dzień w dzień ale mają dość silne Pokemony aby z Legendami wygrywać.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Qarnes
Posty: 13
Rejestracja: 19 kwie 2019, o 17:09

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Qarnes »

Fajnie by było gdyby nie tylko okruchy ale też przedmioty ewolucyjne bo są takie jak jajka od chansey których każdy ma po 10

Shamrock
Posty: 534
Rejestracja: 16 maja 2015, o 11:31

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Shamrock »

@Ethelnalen ja chyba źle sformuowałem swoją myśl. Pisząc o tych nieszczęsnych 3milionach chodziło mi o to abyś zastanowił się nad znaczącym zwiekszeniem wymagań koniecznych do wzięcia udziału w polowaniach - w żadnym razie nie chodziło mi o samą tą nagrodę. Po prostu zaobserwowałem w twoich poczynaniach taką tendencję do nadmiernego ułatwiania graczom pewnych aktywnosci, które moim zdaniem wcale nie powinny być aż tak banalne. Polowania na legendy są tego doskonałym przykładem. Z jednej strony ma to być aktywnosć na koncowy etap tej gry a z drugiej potencjalne limity ustalone są pod gracza z dwumiesięcznym stażem. A tutaj dochodzi jeszcze do takiej sytuacji, że pokonanie trzeciego poka bedzie wymagało dość mocno wytrenowanych poków od wszystkich graczy tak więc losowe polowania staną się tylko bezowocną udręką
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7317
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Ethelnalen »

Shamrock pisze:
29 cze 2020, o 17:54
@Ethelnalen ja chyba źle sformuowałem swoją myśl. Pisząc o tych nieszczęsnych 3milionach chodziło mi o to abyś zastanowił się nad znaczącym zwiekszeniem wymagań koniecznych do wzięcia udziału w polowaniach - w żadnym razie nie chodziło mi o samą tą nagrodę. Po prostu zaobserwowałem w twoich poczynaniach taką tendencję do nadmiernego ułatwiania graczom pewnych aktywnosci, które moim zdaniem wcale nie powinny być aż tak banalne. Polowania na legendy są tego doskonałym przykładem. Z jednej strony ma to być aktywnosć na koncowy etap tej gry a z drugiej potencjalne limity ustalone są pod gracza z dwumiesięcznym stażem. A tutaj dochodzi jeszcze do takiej sytuacji, że pokonanie trzeciego poka bedzie wymagało dość mocno wytrenowanych poków od wszystkich graczy tak więc losowe polowania staną się tylko bezowocną udręką
1. Limity dotyczą wszystkich. Ten limit nie ma służyć temu, że "wystarczy taki pok żeby pokonać Legendę". Jeśli limity okażą się za niskie i będzie masa polowań, które zakończą się przegraną głównie przez to, będę mógł te limity zwiększyć. Nie chcę na początek za mocno ograniczać, bo pojawi się ryzyko tego, że za mocno ograniczę wybór Pokemonów.
2. Trudnośc walk w testach miała zerowe znaczenie, wpisałem tam losowe Pokemony.

Coolio pisze:
27 cze 2020, o 01:52
Pomijajac cala reszte poszlak, polowania i lapania to z ladowanego balla specjalnie na legendy bym zrezygnowal. Glownie dlatego ze po co to? Niech kazdy rzuca tym co ma w plecaku tak aby maksymalnie uzyskac ok 33% szans na zlapanie legendy przy rzuceniu samych cherisow. Wazna rzecza by by lo aby wybierac balaa i poki w losowych polowaniach zanim dowiemy sie z kim polujemy na legende bo trolle na pewno sie znajda. Oczywiscie wszystko z wyczuciem zeby ktos kto nie ma cherisow nadal mial szanse zlapac legende. Niech by to bylo cos w stylu pokeball to roll 1-100 a cheris 11-100 z zachowaniem tych bonusow za ukonczone polowania bez udanego lapania.
Właśnie w tym cały problem. Po co mam robić system wybierania i dobierania Pokeballi, kiedy i tak 99% osób będzie używała Cherishy lub Ultra. To mija się z celem wtedy.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Coolio
Posty: 871
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Coolio »

Jesli uwazasz ze latwiej bedzie napisac cala otoczke dookola specjalnego balla to prosze bardzo. Nie znam sie na tym ale wydaje mi sie ze implementacja wyboru balla po wyborze poka do walki bedzie o niebo latwiejsza niz ball ktorego trzeba bedzie ladowac innymi przedmiotami. Przy okazji osoby ktore nie czytaja ogloszen ani samouczkow (czyli patrzac na czat jakies 70% graczy xD) nie ogarna tego bez zadania 50 pytan.
Ja sobie i tak dam rade wiec rob jak uwazasz.

Cybcio
Posty: 145
Rejestracja: 1 lip 2014, o 23:17

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Cybcio »

Gwarantowane Nagrody - czyli to dostajecie za każde wygrane Polowanie:
- duża suma Yenów - obecnie rozważam 3 miliony. Przy czym w losowym polowaniu będziecie otrzymywać 2x więcej Yenów


A może zamiast dawać yeny dałbyś coś takiego jak losowy box z którego możnaby dostać yeny, pkt. walki, pz, metagrosze i nie można by z tego wybrać co się chce, ale byłoby to losowe z %-wartością oczywiście szansa na yeny była by największa a na pz znikoma. Obecnie chyba największy problem jest z pkt. walki i tym że można je zdobywać tylko za ligę, a jak wiadomo liga trwa kilka miesięcy a później przez kilka miesięcy jest przerwa. Jeśli ktoś nie zrobi sobie zapasu podczas ligi to na przerwe mu nie starczy:D. Kryształ i diament raczej nie mają tego problemu ale niższe ligi raczej sobie zapasów nie narobią. Prędzej już ktoś pisał, aby dać możliwość zdobywania pkt. walki w inny sposób a nie tylko przez ligę. Legendy to chyba dobry moment na to. A co do samej propozzycji odnośnie wartości % to np.
70% szansy wylosowania - yeny
20% szansy wylosowania - pkt walki
8,5% szansy wylosowania - metagrosze
1,5% szansy wylosowania - pz

+ można by też dać rożna ilość yenow, pz, pw, metagroszy np również 4 progi

yeny - 20mln,10mln,5mln, 1mln
pw 5000,2000,1000,500
meta grosze 2000,1000,500,200
pz 1000,500,200,100

i tak samo jak z szansą wylosowania pz, pw, metagroszy, yenów tutaj również zastosować % szanse na poszczególną wartość przykładowo dla yenów.
70% szansy wylosowania - 1mln
20% szansy wylosowania - 5mln
8,5% szansy wylosowania - 10mln
1,5% szansy wylosowania - 20mln

Coolio
Posty: 871
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Coolio »

Imo lepsze pewne i sprawiedliwe Y niz losowa losowosc. Ta gra i tak na brak losowosci nie narzeka.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7317
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Ethelnalen »

Myślę że losowe przedmioty już tutaj wystarczą, nie trzeba dodawać jeszcze losowej waluty. Jak mówiłem te Yeny to taka podstawowa nagroda po prostu.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

bibi1991
Posty: 18
Rejestracja: 19 sie 2016, o 11:03

Re: [PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: bibi1991 »

Ja mam pytanie co do modułów 3. poziomu. Dobrze rozumiem, że wraz z ich wprowadzeniem będzie możliwość znalezienia ich jedynie podczas polowań? Czyli osoby, które albo nie będą chciały brać udziału w polowaniach, albo mają za mało rozwinięte konto, albo po prostu nie będą miały szczęścia i nie wylosuje im się po wygranej to będą latały z wykastrowanymi modułami? Czy po prostu znalezienie ich po polowaniu będzie jedną z możliwości ich otrzymania a jednak planujesz dodać możliwość ich zdobycia w jakiś przystępny sposób?

ODPOWIEDZ