[OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Tylko w tym dziale należy pisać o wszelkich rzeczach związanych z otwartymi testami - sugestie, dyskusje, błędy.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Ethelnalen »

Wiem że miałem te ataki robić ale jak to zwykle wychodzi z walkami, przy okajzi też poprawiam sporo kodu, aby działał on sprawniej, generował mniej potencjalnych błędów i ogólnie aby był prostszy dla mnie w użyciu i zmienianiu w przyszłości. Tym razem musiałem przerobić kod odpowiedzialny za nakładanie stanu - dotychczas był on zrobiony na takiej zasadzie, że tylko ruchy mogły nakładać statusy i zmieniać statystyki. No ale z umiejętnościami się to zmieniło i aby to ominąć musiałem robić sporo rzeczy naokoło i zamiast wywołać efekt za każdym razem musiałem dopisywać kilkanaście dodatkowych linii kodu. No i ten sposób był bardziej jak wytrych. Teraz to poprawiłem, zmniejszyłem sam kod statystyk i statusów z około 900 linii na około 200 linii, do tego wywołanie statusu zajmuje teraz jedną linię a nie 8. To zmiana techniczna i w teorii nie zmienia nic w walkach poza tym, że może poprawić kilka błędów ale w razie czego możecie zwrócić uwagę czy wszystko działa prawidłowo, szczególnie z ruchami i umiejętnościami które zmieniają/blokują nakładanie statystyk i zmiany statów.


14. Ruchy z semi odpornością jak Dig - zmieniono sposób uderzania tych ruchów, nie powinno być zmiany dla Was ale można sprawdzić.

15. Nakładanie Stanów - całkowicie przepisałem to w jaki sposób są nakładane stany typu poison, flinch, confuse, sleep, bind, freeze, burn, paralys. Dotyczy to również umiejętności, które je nakładały i zmieniały.

16. Zmienianie statystyk - całkowicie przepisałem kod odpowiedzialny za zmianę statystyk graczy w trakcie walki. Dotyczy to zmian zarówno z ruchów jak Swords Dance czy z umiejętności jak Intimidate. Zmodyfikowałem też przy okazji jak są one zapisywane w raporcie żeby łatwiej było rozczytać komu zmieniły się statystyki.

17. Rage - w związku z powyższym dodawanie staytystyk z Rage zostało przeniesione w inne miejsce, można sprawdzić czy działa.

Encore - status jest zmniejszany po atakach obu Pokemonów, oszołomienie nie ma na niego wpływu. Może wylosowała Ci się maksymalna możliwa długość
Plus te poprawki z poprzedniego posta, teraz zostały wrzucone na testowy serwer do sprawdzenia.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Poky1422
Posty: 514
Rejestracja: 19 cze 2014, o 23:44

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Poky1422 »

Stealth Rock nie ma wciąż odpowiednich wartości, tj nie zadaje obrażeń wszystkim pokemonom tak jak jest opisany na stronce, wg odporności.

pates
Posty: 78
Rejestracja: 22 lip 2015, o 07:55

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: pates »

smelling salts nie działa jak trzeba
http://pokelife.pl/raport.php?r=48491

Awatar użytkownika
19martinka88
Posty: 657
Rejestracja: 10 gru 2012, o 08:46

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: 19martinka88 »

nioe ważne moje niedopatrzenie
Obrazek

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 422
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Sylwiusz »

Sprawdź umiejętność Levitate. W walce między Flygonem z Levitate i Lanturnem z Water Absorb Earthquake nie działał na Lanturna, podczas gdy w walce Lanturna z Metagrossem już tak.
Lanturn używa ataku Discharge, jednak przeciwnik jest na niego odporny.
Flygon używa ataku Earthquake, jednak nie zadaje obrażeń przeciwnikowi.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Ethelnalen »

Taunt - poprawiono wywoływanie struggle aby nie generowało tylu niepotrzebnych błędów
Sleep Talk - poprawiono wywoływanie innego ruchu. Sleep Talk można wpisać w ruch jako sleep_talk, to że nie ma go na liście nie ma znaczenia bo to jest tylko do autouzupelniania, żeby łatwiej było znaleźć nazwę ruchu
Levitate i podobne - poprawiono obrażenia od ruchów ziemnych. Przed poprawką gra sprawdzała czy atakujący jest uziemiony, zamiast broniącego jak powinno być prawidłowo
Smelling Salts - poprawione zakończenie paraliżu u przeciwnika
Stealth Rock - podobnie jak ruchy ziemne powyżej brał pod uwagę odporność złego Pokemona, poprawione

Zmiana statystyk przeciwnika - poprawione, działało odwrotnie i zamiast odejmować dodawało etc.

Rollout - kolejna zmiana mocy w związku ze zbyt dużym zmniejszeniem, Rollout ma teraz moce: 30, 55, 85, 120, 160

Wszystkie brakujące ruchy zostały wrzucone na testowy, a tabela z opisami została uzupełniona: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Sebastian
Posty: 13
Rejestracja: 31 maja 2015, o 02:29

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Sebastian »

Może to i głupie pytanie , ale pewien nie jestem to pytam :)
Czy te ataki będą funkcjonowały jako TM'y czy zostaną dodane do poków ( oczywiście zgodnie z reszta gier z " universum " pokemon . ) ?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Haxiu
Posty: 353
Rejestracja: 26 maja 2014, o 14:42

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Haxiu »

Trochę mniej związane z analizą nowych ataków, ale w dalszym ciągu nie poprawnie działa atak Assurance.
Zgodnie z opisem, jeśli przeciwnik otrzymał już w turze jakiekolwiek (bezpośrednie lub nie) obrażenia moc podwaja się.
No niestety nie podwaja się. Atakowany pokemon miał nałożoną pułapkę - bez zmian. Był zatruty bez zmian.
Nie znam kodu gry, ale tu trzeba dodać chyba warunek, które ataki mogą spowodować obrażenia w danej turze, czyli właśnie toxic, pułapki, leech seedy i takie tam. I jeśli dany pokemon jakiś taki status to wtedy assurance myk x2.
Skull Bash dodaje 2x obronę. Pierwszy raz przy ładowaniu i drugi raz po ataku.

Fell stinger jaką ma moc?
Może rozważyć tutaj działanie tego ruchu w inny sposób?
Już piszę o co mi chodzi. Stosowanie tego ruchu ma sens w grach konsolowych, gdy teoretycznie wiemy, kiedy mamy szansę wykończyć delikwenta i zwiększyć sobie ten atak o te ileś tam poziomów, a tutaj jest loteria, 25% szans, że akurat trafi się tym ruchem wtedy kiedy trzeba, przydatność niewielka. Chyba, że kosztem tego jeszcze zwiększyć bonus ataku?

#1 Edit - jednego ataku gra nie widzi. Grassy terrain.
#2 Edit - czy będzie możliwość testowania nowych przedmiotów do trzymania?

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Ethelnalen »

Dodałem dzisiaj na testowy zapowiedziane nowe przedmioty czyli:

Ognista Sfera - Na samym końcu każdej rundy ma szansę na podpalenie trzymającego ją Pokemona na 2 rundy. Jeśli Pokemon już jest podpalony, podpalenie zostanie przedłużone o jedną rundę
Toksyczna Sfera - Na samym końcu każdej rundy ma szansę na zatrucie trzymającego ją Pokemona na 2 rundy. Jeśli Pokemon już jest zatruty, trucizna zostanie przedłużona o jedną rundę.
Lepki Kolec - Jeśli Pokemon zostanie uderzony ruchem z kontaktem, przedmiot może zostać przekazany atakującemu. Co rundę zadaje obrażenia trzymającemu go Pokemonowi
Żelazna Kula - Uziemia trzymającego ją Pokemona oraz zmniejsza jego szybkość
Czarny Szlam - Leczy trujące Pokemony oraz zadaje obrażenia wszystkim innym Pokemonom
Cel Pierścieniowy - Niweluje odporności trzymającego go Pokemona
Nadmuchany Balon - Pozwala Pokemonowi "latać", dając mu odporność na ziemne ataki i inne efekty działające tylko na uziemione Pokemony. Może pęknąć od ataków przeciwnika
Błyszczący Proszek - Zmniejsza celność ruchów wymierzonych w trzymającego go Pokemona
Węzeł Przeznaczenia - Jeśli trzymajacy go Pokemon zostanie zauroczony, również przeciwnik otrzyma ten stan. Dodatkowo daje szansę na wyleczenie sobie zauroczenia
Lewitujący Kamień - Zmniejsza wagę trzymającego Pokemona o połowę oraz zwiększa jego szybkość
Ochraniacz - 'Chroni trzymającego je Pokemona przed negatywnymi efektami używania przez niego ruchów kontaktowych. Udane trafienie ruchem kontaktowym ma szansę na zwiększenie statystyk ataków Pokemona o 1 poziom
Skalny Kask - Jeśli trzymający go Pokemon zostanie trafiony ruchem kontaktowym, przeciwnik otrzyma obrażenia zwrotne
Gogle Ochronne - Chronią trzymającego Pokemona przed obrażeniami od efektów pogodowych oraz przed atakami "proszkowymi". Zwiększają też celność Pokemona

Wartości dla różnych poziomów tych przedmiotów:
przedmiot => poziom 1, 2, 3, 4, 5
'flame_orb' => Array(20, 40, 60, 80, 100), //procenty na podpalenie
'toxic_orb' => Array(20, 40, 60, 80, 100), //procenty na zatrucie
'sticky_barb' => Array(2, 3, 5, 7, 10), //procenty obrazen co runde
'iron_ball' => Array(0.25, 0.2, 0.15, 0.1, 0.05), //procent szybkosci mniej na start
'black_sludge' => Array(0.02, 0.03, 0.04, 0.05, 0.0), //mnoznik obrazen/leczenia
'ring_target' => Array(0.2, 0.4, 0.6, 0.8, 1), //mnożnik dodatkowej odporności (dodaje ą wartość do odporności mniejszych niż 1, nie może przekroczyć 1)
'air_balloon' => Array(80, 60, 40, 20, 5), //procent na pekniecie po oberwaniu
'bright_powder' => Array(0.97, 0.95, 0.93, 0.91, 0.88), //mnoznik szansy trafienia tego pokemona
'destiny_knot' => Array(10, 30, 50, 70, 90), //procent szans na wyleczenie zauroczenia
'float_stone' => Array(0.02, 0.04, 0.06, 0.07, 0.09), //procent dodatkowej szybkosci
'protective_pads' => Array(10, 20, 30, 40, 50), //procent na zwiększenie ataków
'rocky_helmet' => Array(0.05, 0.1, 0.15, 0.2, 0.25), //mnoznik obrażeń zwrotnych
'safety_goggles' => Array(0.02, 0.04, 0.06, 0.07, 0.09) //zwiększają szansę trafienia o tyle



W Pokesklepie dodałem pierwsze poziomy tych przedmiotów, możecie sobie sprawdzić.
Co do innych błędów zgłosoznych tutaj powyżej, jutro się nimi zajmę.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Gromash
Posty: 207
Rejestracja: 24 maja 2014, o 12:43

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Gromash »

Czarny szlam kładzie trzymającego poka po 1 rundzie, nie ważne czy trujący czy bez tego podtypu

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Ethelnalen »

Black Sludge - poprawiony
Assurance - działa prawidłowo, obrażenia z pułapek i trucizn są otrzymywane na końcu rundy, więc nie zwiększą mocy Assurance. Możesz ją zwiększyć nakładając na przeciwnika confuse aby sam się uderzył lub jeśli używa np. ruchów z obrażeniami zwrotnymi
Fell Stinger - zostaje jak jest, nie zmieniam działania tego typu ruchów, zmieniane są tylko te, które całkowicie nie pasują do naszego systemu walk lub są zdecydowanie za mocne. Ten pasuje, po prostu ma niezbyt użyteczny specjalny efekt, jak bardzo dużo ruchów
Grassy Terrain - uzupełniłem jego wpis w bazie, powinien już być dostępny
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Gromash
Posty: 207
Rejestracja: 24 maja 2014, o 12:43

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Gromash »

Hmm, chciałem jeszcze raz przetestować ten czarny szlam, ale coś inne zauważyłem. Pok się jakby w Resćie zapętlił czy coś takiego. Nie mam pojęcia od czego to ale dziwne troszku

Link do raportu ale nei wiem czy da sie go odczytać
http://pokelife.pl/raport.php?r=50215

Ewentualnie jeszcze screen
https://i.imgur.com/o51FxEy.png

I tak do końca walki było

I Goodra nie ma jakiegos dziwnego MSu czy coś, Rain Dance > Rest > i jakieś dwa zwykłe atakujące

Haxiu
Posty: 353
Rejestracja: 26 maja 2014, o 14:42

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Haxiu »

Dalej nie widzi ruchu Grassy terrain.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Ethelnalen »

Rest poprawiony
Grassy Terrain jest w grze, ta lista przy wpisywaniu to tylko autouzupełnianie, nie poprawiam go już.

Zostały dodane nowe ruchy do wszystkich Pokemonów, które się ich uczą, także można już sobie zajrzeć. Jeszcze TMy pozostają do zrobienia.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

wokon1
Posty: 73
Rejestracja: 12 lut 2019, o 10:10

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: wokon1 »

Co z nagrodami dla testujących? Będą jakieś? "Odkryłem", że nie działa metronome jak coś

Gromash
Posty: 207
Rejestracja: 24 maja 2014, o 12:43

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Gromash »

Mam wrażenie że z Czarnym Szlamem coś dalej jest nie tak. Trudno mi to ocenić bo w ogóle nie ma o niej powiadomienia w walce, imo powinno być. Ale jak patrzyłem to jak dałem Infernape'owi to zadziałało dobrze (tj zabrało 2% hp obecnego po rundize), natomiast jak dałem Roserade to również zabrało jej hp (te 2%). Dodatkowo jeszcze w opisie jest literówka/błąd. Jest 0.02% zamiast 2%

wokon1
Posty: 73
Rejestracja: 12 lut 2019, o 10:10

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: wokon1 »

http://pokelife.pl/raport.php?r=50534
Aegislash skończył otępienie od razu, czy tak może być?

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Ethelnalen »

To możliwe jeśli się wylosuje minimalny czas otępienia a Pok akurat atakował drugi.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Haxiu
Posty: 353
Rejestracja: 26 maja 2014, o 14:42

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Haxiu »

Jest jeszcze pewne niedopracowanie Grassy Terrain i Electric Terrain.
Ruchy Secret Power i Nature Power powinny zadziałać odpowiednio jak dla trawy:
Energy Ball i Vine whip, a dla elektryki Thunderbolt i Thunder.

Na ten moment to nie działa. :|

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [OTWARTE TESTY] Balans walk oraz nowe ataki

Post autor: Ethelnalen »

Nature Power w teorii działał, problem był w tym, że zmieniał się ruch jednorazowo, zmieniłem aby sprawdzał jaki ruch może to być przy każdym użyciu.

A Secret Power nie zmienia się w inny ruch, teren decyduje jedynie o tym jaki status wywoła.

Swoją drogą zamykam ten dział bo zmiany są już na serwerze głównym, także wszelkie błedy w dziale błędów.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Zablokowany