Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7563
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: Ethelnalen »

Legendarne Polowania Hoenn

Dzisiaj zostało dodane pięć Legendarnych Polowań w Hoenn! Dwa z nich są zrobione inaczej niż dotychczas:
• Tytaniczne Trio - Regirock, Regice i Registeel walczą razem, więc musicie pokonać wszystkie po kolei aby móc mieć szansę na złapanie
• Wieczne Duo - Latias i Latios walczą razem, a w ostatniej fazie nawet bardziej "razem", mając dość unikalną mechanikę, którą może będę używał też w innych miejscach
• Kyogre, Groudon i Rayquaza mają własne osobne Polowania jak w poprzednich regionach

Pewnie zastanawiacie się, dlaczego tak połączyłem te Polowania? Są ku temu dwa powody. Pierwszym jest fakt, że te Pokemony są bardzo podobne do siebie. Ciężko byłoby mi napisać tyle polowań, kiedy Regi nie różnią się od siebie za bardzo, a Latias i Latios praktycznie w ogóle. Więc musiałbym tutaj na siłę dodawać rzeczy lub byłyby to takie same Polowania. Drugą rzeczą jest kwestia dzielenie graczy na zbyt dużą ilość Polowań. Te ~5 Polowań na region to i tak dużo, gdyby ich było 8 czy więcej w następnych regionach byłoby jeszcze trudniej znaleźć grupę na konkretne Polowanie. Więc możecie się spodziewać podobnego łączenia tam gdzie to będzie pasowało w przyszłości.

Łapanie Pokemonów w łączonych Polowaniach działą prosto. Szansa na złapanie jest określana tak samo jak dotychczas, czyli losujecie liczby i gracz z największą przekraczającą próg złapie Legendę. Różnica jest taka, że Legendy będą łapane po kolei. Czyli jeśli wygrasz łapanie, najpierw złapiesz Regirocka. W następnych Polowaniach na Tytaniczne Trio nadal będziesz mógł łapać Legendę i jeśli ponownie wygrasz, złapiesz Regice, aż do czasu aż zbierzesz całą trójkę. I tak samo z Latiosem i Latiasem.

Z Hoenn miało też wejść trochę więcej zmian ale zmiany w walkach zajęły mi więcej czasu. Także tych pozostałych zmian możecie się spodziewać w przyszłym tygodniu. Mam tutaj na myśli: przejście balansowe po nagrodach z Legend (mogą zmienić się szanse na konkretne nagrody), dodanie cotygodniowego regionu w którym będzie dodatkowa nagroda z Legend, poprawienie przyrostów Legend Kanto i Johto oraz potencjalne poprawki w samych Polowaniach które sugerowaliście.


Zmiany i nowości w walkach

Wraz z Hoenn wesżło trochę nowości w walkach, głównie w związku z ich umiejętnościami. Zrobiłem też dwie masywne zmiany w kodzie, które nie miały na celu zmiany balansu walki ale opisze je Wam żebyście wiedzieli co i jak.

• Ulewny Deszcz - nowa pogoda w walce. Nie występuje naturalnie, wywołuje ją tylko umiejętność Primal Kyogre (Primordial Sea). Pogoda ta ma efekty takie same jak Deszcz z dwoma wyjątkami: ogniste ruchy w ogóle nie zadziałają oraz pogody nie można zmienić na żadną inną poza Ekstremalnie Ostrym Słońcem lub Silnym Wiatrem. Primal Kyogre wywołuje tą pogodę na 25 rund poza Legendarnym Polowaniem.
• Ekstremalnie Ostre Słońce - nowa pogoda w walce. Nie występuje naturalnie, wywołuje ją tylko umiejętność Primal Groudona (Desolate Land). Pogoda ta ma efekty takie same jak Ostre Słońce z dwoma wyjątkami: wodne ruchy w ogóle nie zadziałają oraz pogody nie można zmienić na żadną inną poza Ulewnym Deszczem lub Silnym Wiatrem. Primal Groudon wywołuje tą pogodę na 25 rund poza Legendarnym Polowaniem.
• Silny Wiatr - nowa pogoda w walce. Nie występuje naturalnie, wywołuje ją tylko umiejętność Mega Rayquazy (Delta Stream). Pogoda ta sprawia, że oba walczące Pokemony posiadające typ Latający otrzymują obrażenia mniejsze o 50% od ruchów Elektrycznych, Lodowych i Kamiennych. Silny Wiatr nie może być zmieniony na żadną inną pogodę. Mega Rayquaza wywołuje tą pogodę na 25 rund poza Legendarnym Polowaniem
• Primal Kyogre vs Primal Groudon - w sytuacji, kiedy te dwa Pokemony będą ze sobą walczyły, pogoda będzie nieprzewidywalna. W pierwszej rundzie walki zostanie wylosowana jedna z nich. W każdej następnej będzie się zmieniała na przeciwną, np. Ulewny Deszcz -> Ekstremalnie Ostre Słońce -> UD -> EOS i tak dalej.
• Mega Rayquaza vs Primal Groudon/Primal Kyogre - Silny Wiatr niweluje obie te pogody i będzie aktywny na całe 25 rund.

Zmiany w walkach:
• Na początku każdej walki obliczane są startowe dane i statystyki Pokemona - atakujący i broniący Pokemon miały od tego osobny kod. Czasami pojawiały się błędy, gdzie coś było liczone inaczej dla atakującego, a inaczej dla broniącego. Przerobiłem ten kod aby oba Pokemony korzystały z tego samego (skracając plik o 500 linii). Domyślnie nie powinno to zmienić nic w samych walkach - piszę o tym głównie dlatego, abyście zwrócili uwagę na np. walki w Hali, czy wszystko działa tam poprawnie - bonusy Hali są zapisane jako wyjątki przy ładowaniu Pokemona, a Potyczka z Oszustem zawsze coś miesza.
• Ruchy Statusowe - zostały podzielone na 3 grupy. Ofensywne - czyli takie, które wymagają przeciwnika aby zadziałać (np. zmniejszanie mu statystyk, kopiowanie ruchu przeciwnika). Nieofensywne - czyli nie potrzebujące przeciwnika (np. zwiększenie sobie ataku, wyleczenie się). Ogólne - czyli wpływające na pole walki, nie na konkretnego Pokemona (np. Sandstorm, Electric Terrain)
• 104 ruchy statusowe ze specjalnym działaniem - każdy z tych ruchów ma osobną część kodu określającą jego specjalne działanie. W większości nie była wcześniej nawet sprawdzana szansa na trafienie (głównie dlatego, że większośś z tych ruchów ma 100%). Ale w celu unifikacji kodu oraz abym mógł modyfikować szansę na zadziałanie statusów w różnych walkach, zostało dodane sprawdzanie szansy do każdego z tych ruchów. W 99% nic to nie zmienia w normalnych walkach, bo i tak miały 100%
• umiejętność Wonder Skin - zmniejsza teraz celność ofensywnych ruchów statusowych przeciwnika
• ruch Acupressure - poprawiono celność na 100%, bo miał mniej z nieznanego powodu
• ruchy Spikes, Sticky Web, Toxic Spikes, Stealth Rock - te ruchy mogą mieć dwie części. Nakładanie pułapki jest traktowane jako ogólny status, bezpośrednie uderzenie jako ofensywny status
• Obrażenia - usunięte wszystkie zaokrąglenia z obliczania obrażeń, aby było tylko jedno zaokrąglenie na samym końcu obliczeń
• Obrażenia - losowość obrażeń została zmniejszona z zakresu 0.9-1.1 do 0.95-1.05. Dodatkowo losowe obrażenia są teraz obliczane na końcu obliczeń przed zaokrągleniem, a nie na początku.

Tak dla wyjaśnienia co do tych zmian w statusach. Są to zmiany czysto organizacyjne i porządkowe. Nie planuję tutaj nic teraz balansować, potrzebowałem tych zmian aby móc modyfikować statusy w całości np. w Polowaniach lub w Hali.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7563
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: Ethelnalen »

Gra została włączona.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
VANJIE
Posty: 386
Rejestracja: 2 paź 2012, o 17:07

Re: Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: VANJIE »

Będą jakieś wskazówki jak ostatnio?

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 722
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: Sturla »

Dodatkowy kod na poszlaki tak jak bylo w jhoto???
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Tranek
Posty: 227
Rejestracja: 28 gru 2017, o 00:06

Re: Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: Tranek »

To tu też wrzucę, żeby nie zniknęło.
Sturla pisze:
1 mar 2021, o 15:24
Dodatkowy kod na poszlaki tak jak bylo w jhoto???
TOLATIASCZYLATIOS
Kiedyś Mamoswine powróci znacznie silniejszy!

Gniot
Posty: 264
Rejestracja: 25 lip 2015, o 16:00

Re: Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: Gniot »

Tak tak, jeszcze bardziej nerfić ruchy statusowe w polowaniach na legendy. Trochę tego nie rozumiem, czemu jakiś atak ma działać inaczej w polowaniach i inaczej w lidze/hali?

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7563
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: Ethelnalen »

Gniot pisze:
1 mar 2021, o 15:54
Tak tak, jeszcze bardziej nerfić ruchy statusowe w polowaniach na legendy. Trochę tego nie rozumiem, czemu jakiś atak ma działać inaczej w polowaniach i inaczej w lidze/hali?
Z tego samego powodu z którego Legenda może być w Polowaniu odporna na CC albo uderzać w siebie piorunami.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 407
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: Sylwiusz »

Ethelnalen pisze:
1 mar 2021, o 15:10
• Ulewny Deszcz - nowa pogoda w walce. Nie występuje naturalnie, wywołuje ją tylko umiejętność Primal Kyogre (Primordial Sea). Pogoda ta ma efekty takie same jak Deszcz z dwoma wyjątkami: ogniste ruchy w ogóle nie zadziałają oraz pogody nie można zmienić na żadną inną poza Ekstremalnie Ostrym Słońcem lub Silnym Wiatrem. Primal Kyogre wywołuje tą pogodę na 25 rund poza Legendarnym Polowaniem.
• Ekstremalnie Ostre Słońce - nowa pogoda w walce. Nie występuje naturalnie, wywołuje ją tylko umiejętność Primal Groudona (Desolate Land). Pogoda ta ma efekty takie same jak Ostre Słońce z dwoma wyjątkami: wodne ruchy w ogóle nie zadziałają oraz pogody nie można zmienić na żadną inną poza Ulewnym Deszczem lub Silnym Wiatrem. Primal Groudon wywołuje tą pogodę na 25 rund poza Legendarnym Polowaniem.
• Silny Wiatr - nowa pogoda w walce. Nie występuje naturalnie, wywołuje ją tylko umiejętność Mega Rayquazy (Delta Stream). Pogoda ta sprawia, że oba walczące Pokemony posiadające typ Latający otrzymują obrażenia mniejsze o 50% od ruchów Elektrycznych, Lodowych i Kamiennych. Silny Wiatr nie może być zmieniony na żadną inną pogodę. Mega Rayquaza wywołuje tą pogodę na 25 rund poza Legendarnym Polowaniem
Małe pytanko... Czy przedmioty do trzymania w stylu wilgotny kamień, czy z Pokedexu Manipulator pogody będą wpływać na te pogody?
Obrazek

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3562
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: Hipotermia »

Sylwiusz pisze:
3 mar 2021, o 01:56
Ethelnalen pisze:
1 mar 2021, o 15:10
• Ulewny Deszcz - nowa pogoda w walce. Nie występuje naturalnie, wywołuje ją tylko umiejętność Primal Kyogre (Primordial Sea). Pogoda ta ma efekty takie same jak Deszcz z dwoma wyjątkami: ogniste ruchy w ogóle nie zadziałają oraz pogody nie można zmienić na żadną inną poza Ekstremalnie Ostrym Słońcem lub Silnym Wiatrem. Primal Kyogre wywołuje tą pogodę na 25 rund poza Legendarnym Polowaniem.
• Ekstremalnie Ostre Słońce - nowa pogoda w walce. Nie występuje naturalnie, wywołuje ją tylko umiejętność Primal Groudona (Desolate Land). Pogoda ta ma efekty takie same jak Ostre Słońce z dwoma wyjątkami: wodne ruchy w ogóle nie zadziałają oraz pogody nie można zmienić na żadną inną poza Ulewnym Deszczem lub Silnym Wiatrem. Primal Groudon wywołuje tą pogodę na 25 rund poza Legendarnym Polowaniem.
• Silny Wiatr - nowa pogoda w walce. Nie występuje naturalnie, wywołuje ją tylko umiejętność Mega Rayquazy (Delta Stream). Pogoda ta sprawia, że oba walczące Pokemony posiadające typ Latający otrzymują obrażenia mniejsze o 50% od ruchów Elektrycznych, Lodowych i Kamiennych. Silny Wiatr nie może być zmieniony na żadną inną pogodę. Mega Rayquaza wywołuje tą pogodę na 25 rund poza Legendarnym Polowaniem
Małe pytanko... Czy przedmioty do trzymania w stylu wilgotny kamień, czy z Pokedexu Manipulator pogody będą wpływać na te pogody?
Na Disco PL było mówione, że nie.

Smarek
Posty: 102
Rejestracja: 22 lut 2019, o 17:05

Re: Aktualizacja 1-03-2021: Legendy Hoenn

Post autor: Smarek »

Na wiki jest informacja

"Czas trwania tej Pogody nie może być wydłużony za pomocą przedmiotu trzymanego ani modułu"

ODPOWIEDZ