[DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 419
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Miszczu490 »

Ja dyskredytuje, a Ty we mnie memem który ma mnie ewidentnie dyskredytować xD.
Ciebie w sumie cytowałem ale odnosiłem się do całości pomysłów.
Lubię jak piszesz że coś jest mocne ale nie op, umniejszając pokowi/atakowi (np. przez wykazanie kontr, btw wszystko da się skontrować czyli nic nie jest op?) bo się go używa głównie u Was czy topce.
Aleeee w sytuacji gdy ktoś inny korzysta z jakiś rozwiązań w ataku działających na podobnych zasadach tj. jak wytrych czy łamiącym mechanikę to jest to mega op :).
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Se już i tak wytłumaczyliśmy na PW co i kto o czym sądzi i znamy swoje zdanie.
Mi wystarczy fakt przyznania że jak czegoś używacie hurtowo to jest to mocne. Przy zdolności umniejszania swoim pokom/atakom wychodzi na op.

I dobrze wiesz o co mi chodzi z zdyskredytowaniem, dziwnym trafem rozwiązania stosowane przez ban nie są op tylko zbalansowane lub poprostu mocne. Nie widziałem ani jednego posta piszącego że ten pok jest zbyt mocny (mając go samemu w teamie).

Coolio
Posty: 887
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

Pisze mocne ale nie op bo op oznacza dla mnie ze cos jest przesadzone tak ze ciezko do tego w ogole podejsc. Mocna Tenta w obronie moze sprawic problem ale mozna sie na nia przygotowac i ja pokonac. Detect w ataku jest op bo dobrze ustawiajac przed czym ma bronic pok z 15tym poziomem i bez treningu moze pokonac przeciwnika ze 100% skutecznoscia. Problem nie lezy jednak w samym detekcie tylko w tym ze mozna ustawic sobie dodac do reprezentacji tyle pokow ze kombinujac mozna pokonac kazdego nie wydajac nawet Y na trening. Oczywiscie zawsze mozna pozmieniac MSy na 4x atak i 4roznych typach tak zeby uniemozliwic wczesniej opisany proceder takim bronieniem sie przed 2-3 osobami wystawia sie na atak 10 innych.

Zanim sie zacznie sapanie ze chce sie pozbyc myslacych graczy z gry i tylko przelewami mozna dogonic topke i boje sie o swoja pozycje i w ogole chcesz cos osiagnac to graj 10lat... Tak jak pisalem do Miszcza na priv Nie chce tego wyeliminowac tylko ukrocic (zbalansowac xD). Ustawiajac limit pokow w reprezentacji na np 9 obebralo by sie mozliwosc kontrowania wszystkiego chyba ze ktos zdecyduje ze druzyna obronna mu nie potrzebna i dalej bedzie klepal tym sposobem wszystkich ale tez prawie wszyscy sklepia jego.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 387
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sylwiusz »

Ja się z tobą Coolio nie zgadzam - ja mam już pomysły na ponad 20 poków, a ty chcesz ukrócić moje potterowanie do tylko 9? Wstydziłbyś się xD

Co do poków op i nie op... To jest temat rzeka.
Z mojej drużyny jedyny pok, o którym mogę z czystym sercem powiedzieć, że jest obecnie op to machamp. A dlaczego jest op? Bo od czasu nerfu Sky attack praktycznie nikt nie używa ataków typu lot, a wróżki są zbyt nowe i w większości zbyt słabe by je większa ilość graczy z topki miała. Dzięki temu mało jest obecnie poków potrafiących pokonać go w krótkim czasie, a dzięki rękawicom w czasie walki robi się coraz mocniejszy więc tanki też mają z nim problem. Jednak to bycie op jest tylko na obecną ligę - miszczu już mi w pw udowodnił, że w krótkim czasie jak przygotuje się kolejnego poka z minimalnym treningiem machamp stanie się bezużyteczny do obrony (przynajmniej na niego). Tak samo każdy gracz mający w drużynie poka wróżkę w stylu gardevoir z dobrym treningiem (ukłon w stronę nanami) jest w stanie go z łatwością pokonać... Czyli de facto nie jest taki op jak mi się wydawało.
Druddigon był op jak go wymyśliłem i zrobiłem, bo nie było na niego kontry - nikt nie używał ataków smoczych czy wróżkowych, a lodowe ataki miały głównie Tentacruele i Empoleony (bo to są wodne poki, które ma 90% topki), a one są podatne na ziemię x2, więc padały od jednego fissura. Sam kontrowałem je bez problemu Walreinem, który nie był podatny na ziemię. Potem ludzie zaczęli robić poki z outragem i nagle ten pok stał się jak dla mnie chyba najsłabszym pokiem w mojej drużynie (i to mimo posiadania Smack down, mold breaker i fissure, co jest najlepszym kombosem dostępnym dla poków z ko).
Tentacruel - ten jakże op pokemon... Miszczu mi tydzień w tydzień udowadnia laprasem trenowanym tylko w SA, że wcale taki op nie jest... Podobnie zresztą rodzynek... Nie powiem, jest on baaaardzo silny jak ktoś skupia się tylko na podstawowej szóstce i nie robi kontr, ale przy możliwości ustawiania się można go łatwo pokonać. Zwłaszcza jeśli ethel faktycznie znerfi działanie 2 healów przy sobie. Ten nerf faktycznie jest potrzebny - mnie wciąż denerwuje to, że charizard potrafi przegrać z venusaurem...
Walrein i metagross w wersji pod rollout+fissure- na nie kontra jest obecnie banalna. Detect albo ruch w stylu dig lub bounce plus pok ze sturdy albo pok latający i załatwione... Dlatego właśnie dałem walreinowi rock slide zamiast fissure a metka zrobiłem w stary mvset oszałamiaczy - to jest po prostu zbyt banalne do skontrowania...
O Charizardzie nie wspomnę - jego każdy wie jak można go skontrować.

I to jest team osoby, która w ostatnich tygodniach cały czas jest w okolicach 1 miejsca. A dlaczego jestem tak wysoko? Bo zrezygnowałem z fissurów u 2 poków (został tylko 1 na Druddim, bo na niego bez fissure po prostu nie mam pomysłu) i przekształciłem je w poki, których nie da się tak łatwo skontrować. Metek dostał ataki 4 różnych typów, by nie dało się go pokonać pokiem z zerowym treningiem, dzięki czemu osobom kontrującym mnie miesza się kolejność i nie da się ustawić detecta od początku na odpowiedni ruch... Także wciąż upieram się, że KO nie są wcale op... Wiem, bo sam z nich zrezygnowałem i mi dużo lepiej idzie niż z nimi...

Co do detect/protect... Przyznam się, że te ataki mnie dość mocno wkurzają. Powód jest prosty - to, że wróżka z balonem i detectem na minimalnym poziomie jest w stanie pokonać druddigona na poziomie 100 z maksymalnym treningiem to dla mnie lekka przesada ;) Podobnie jak idea, że pok na minimalnym poziomie z detect i sturdy był w stanie bez problemu zniszczyć mojego metka z full treningiem ;) Ale z tym się nawet pogodziłem i mi to aż tak bardzo nie przeszkadza, bo to robią tylko gracze, których jeszcze nie stać na full trening - cała reszta woli walczyć wytrenowanymi pokami.

Ale to, co piszę jest prawdą pod jednym warunkiem - że jest możliwość ustawiania się w ataku na przeciwnika. Także Ethel nawet nie próbuj tego zabierać, bo wtedy wkurzanie się, że poki są op będzie jak najbardziej prawdziwe...
Obrazek

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 419
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Miszczu490 »

Pok w ataku, a pok w obronie to co innego, to że jest na coś kontra to nie umniejsza jego mocy w ataku.

A zmianę Sylwek KO zrobiłeś od niedawna więc ta pozycja też nie jest dzięki zmianie KO na coś innego, 80% czasu trwania ligi jednak miałeś team 3xKO :D. A ja się będę dalej upierał, że KO jest zbyt op, w ataku potrafi zniszczyć przeciwny team, co z tego że w obronie jest łatwo kontrowalny, wszystko jest na swój sposób.

Cały balans i tak będzie zależny od tego co Ethel wymyśli, jak ma wyglądać nowa liga, czy sam atak, czy coś. Ja pomysłu nie mam co by mogło idealnie wyglądać, może kiedyś rzucony pomysł ze sztywnymi punktami.
Pomysł ze zmniejszeniem rezerwy też niegłupi się wydaje.

Coolio
Posty: 887
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

Nie dyskutowalismy o tym ale sylwek wspomnial o waznym aspeckie. To przez jawne ustawki wynika wiekszosc tych op pokow i problemow z detectami i wiele innych zaburzen. Rozumiem czemu to zostalo tak zrobione ale chetnie bym wrocil do pomyslu z czasow mojego bycia w lod (ludzie wtedy krzyczeli ze to wlasnie lodom pomoze bo jestm z nimi). 2, 3, 5 czy ile tam ktos sobie wymysli ustawien do obrony i nie niejawne ataki. Calkiem dobrze to dzialalo i zakladajac ze nie bylo schematu "sprawdzenie kogos i atak mainami" w miare dobrze to funkcjonowalo ale baniarze (xD) oprotestowali i Ethel niejako przyznal im racje wprowadzajac jawne ustawki. Do tej pory nie wiem czemu tak sie to potoczylo ale moze zmiana tego to ten balans bez zmieniania dziesiatek pokow, atakow i umijek? Tak zeby zadowolic Miszcza to przyznam ze wtedy kilka jednostek faktycznie nadaloby sie do zbalansowania tylko jak zawsze prosze o balans z glowa a nie niszczenie calego konceptu jak z Endeavorem.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 387
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sylwiusz »

Miszczu xD W ataku KO jest op... Tak samo jak detect/protect :D Różnica jest taka, że dobrych poków do ataku jest z 15 razy więcej niż do obrony więc jak ktoś ma kasę, to go nerfy tych ruchów będą g obchodziły ;) A to, że usunąłem je od niedawna... od niedawna też zacząłem mieć tak mało przegranych :')

edit
Albo wiesz co? Ja jestem za nerfem ko. Mam za dużo poków podatnych na fissure czy sheer cold, więc faktycznie nerf się przyda :D Najlepiej moc do 400 lub mniej, tak, żeby nie były w stanie ściągnąć na strzała mojego metka, druddiego i tentacruela xD A celność do 10% tak, żeby nawet mój machamp z szybkością 400 był w stanie bez problemu uniknąć ko xD Do następnej ligi powinienem mieć kasę na full trening jednego pokemona, więc zamiast wymienić czarka, to wymienię druddigona xD
Obrazek

nela248
Posty: 11
Rejestracja: 16 lis 2019, o 18:28

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: nela248 »

Fajnie się was czyta.
Patrząc z perspektywy top200 ten temat jest mi jeszcze odległy ale patrząc na przepychanki to widzę tu coś na zasadzie schizofrenii i może trzeba by zrobić trzy rankingi ligi: tylko w ataku, tylko w obronie i tak jak do tej pory wszystko razem.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 387
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sylwiusz »

Topka to faktycznie kompletne schizo xD Te ciągłe kłótnie i gównoburze :D Co do 3 rankingów to wątpię, by to cokolwiek dało... Tylko by namieszało wszystkim w głowach ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Vegeta07
Posty: 35
Rejestracja: 25 lis 2015, o 11:31

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Vegeta07 »

Całkowicie przyznaję rację graczowi Miszczu490.

Od początku Ligi każdy możliwy pok w Topce ma atak KO. Nie ma tu żadnej "taktyki", wszystko sprowadza się do szczęścia. Albo uda się uniknąć KO albo nie. Jeden pokemon potrafi potem ściągnąć 2-3 poki u rywala. Jeżeli ten atak nie jest OP to czemu jest tak powielany i na nim tylu graczy bazuje? Jak by to był słaby atak czy z tragiczną celnością to nikt by nie używał. A tak w większości walk to on jest elementem który decyduje o wygranej bądź przegranej.

To, że ktoś TERAZ raptem nie używa tego ataku jest zabawne bo to koniec Ligi więc można eksperymentować i sprawdzać inne ataki. Nie ma co udawać bo dzięki temu atakowi niektórzy wypracowali swoją pozycję.
Obrazek

Awatar użytkownika
19martinka88
Posty: 653
Rejestracja: 10 gru 2012, o 08:46

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: 19martinka88 »

Zgadzam się z Miszczu490.
Nie sztuką jest wytrenować poka na maxa ( wbić max lvl max jagód max treningu) sztuką jest rozwalić takiego poka czymś nie pozornym, bez treningu, Rodzynek pokazał ze potrafi umiejętnie połączyć umiejki z ruchami i przeanalizować sposób walki, co oczywiście przestało się podobać niektórym ale to nie jest błędne działanie tylko strategia. Wam się nie podoba że ktoś potrafi z niczego coś zrobić ale przypominam, że głównym aspektem ligi nie jest max trening tylko właśnie strategia, o czym najwidoczniej co po niektórzy zapomnieli.
Obrazek

Coolio
Posty: 887
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

Dobra przekonaliscie mnie ze KO sa za mocne i trzeba je oslabic (tak jakbym ja o tym decydowal xD). Moze pogadamy o tym jaki jest ogolny plan na ta gre i co Ethel robil zeby do tego stanu doprowadzic? Wszystko co sprawialo ze wzglednie slaby pok moze pokonac wzglednie silnego poka bylo do tej pory oslabiane tak aby nie mozna bylo po taniosci siac zametu w lidze. Tylko prosze nie rzucajcie tutaj taktykami czy strategia. Usypiacze ktore sprawialy ze przeciwnik nie mogl zrobic nic - naprawione, Tanki ktorych nic nie ruszalo - naprawione, KO z duza celnoscia i jeszcze wieksza moca - prawie naprawione ale akurat detect pozwalajacy pokowi prosto z dziczy pokonac innego poka ze skonczonym treningiem to juz nie ruszac bo ktos pomyslal zeby to tak ustawic. Tente czy Machampa tez ktos wymyslil i za chwile poleci na nie nerf bo spora grupa osob nie ma czym tego pokonac.
Powtarzam po raz kolejny ze mimo tego co pisze wyzej nie chce skasowac detecta i wyeliminowac myslenia z gry. Sa inne mozliwe rozwiazania tej sytuacji i dwa nawet juz zaproponowalem.

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 602
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sturla »

Może jeden ruch KO na cały team? Detect i protect mogą zmniejszać pbrażenia od ataku np o 80%, tak chyba działa w nowych pokach na konsole "D
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3422
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Hipotermia »

Tak, robienie pokemonów za grosze na kryształ, gdzie w topce są pokemony z wkładem ~8-9kkk licząc też jagody i robienie tych pokemonów tylko dzięki Detect/Protect to jest normalna rzecz. Ale już KO są zbyt mocne, kiedy ja od dłuższego czasu robię co tydzień 99/0 w ataku i nie mam problemu pokonać u innych pokemonów z KO i to zazwyczaj korzystając max z 1 swojego pokemona z KO. Tam, gdzie nie trzeba unikam tego, bo wygra się 6-7 razy na 10, ale KO może zrypać walkę w tych 3-4 przypadkach, bo po prostu nie wejdzie, RNG. W wypadku robienia pokemonów typowo pod umiejętność i protect/detect rozwiązań jest parę i najlepiej wyglądają razem:
• Niech zostanie 12 poków do teamu - nie po to niektórzy zbierają hajs miesiącami pod nowego poka, by potem się ograniczyć czy przelewają, by móc sobie tasować w 12tce. Po prostu skoro Ethel już napisał, że chce zmienić kryształ na maximum 50 osób, a być może i mniej, to nie ma żadnego problemu, by wprowadzić albo minimalny trening dla wprowadzanego pokemona (np. na poziomie 2k treningu lub więcej nawet) albo zrobić minimalną średnią treningu dla całej 12tki (2-2.5k) albo najbardziej drastyczna zmiana - nie można wpisać do ligi pokemona poniżej średniej treningu z 6tki defensywnej;
• Protect/Detect dać albo działanie a'la KO - przy poziomie niższym od przeciwnika działa w ~15% swojej mocy (rozwiązanie na dłuższą metę słabe, bo sobie po prostu każdy powbija poziomy swoim pokemonom typowo pod Protect/Detect) albo zrobić mniejszą niż 100% celność tego ruchu. Sam z tego ruchu korzystam czasami i wiem, że w połączeniu z odpowiednimi umkami/odpornościami potrafi sprawić, że byle gówno pokemon sprzątnie full wytrenowanego pokemona przeciwnika;
• Tak jak macie plany na 1/2x KO w teamie, tak dać podobnie z Detect w takim razie. Jedno w teamie będzie git, jak pociśnie nawet 1szego z byle zwykłym pokemonem, to i tak potem będzie się musiał taki jegomość wykazać w dalszej walce już bez ochrony przed atakiem.
Coolio pisze:
3 kwie 2020, o 17:32
Pisze mocne ale nie op bo op oznacza dla mnie ze cos jest przesadzone tak ze ciezko do tego w ogole podejsc. Mocna Tenta w obronie moze sprawic problem ale mozna sie na nia przygotowac i ja pokonac. Detect w ataku jest op bo dobrze ustawiajac przed czym ma bronic pok z 15tym poziomem i bez treningu moze pokonac przeciwnika ze 100% skutecznoscia. Problem nie lezy jednak w samym detekcie tylko w tym ze mozna ustawic sobie dodac do reprezentacji tyle pokow ze kombinujac mozna pokonac kazdego nie wydajac nawet Y na trening. Oczywiscie zawsze mozna pozmieniac MSy na 4x atak i 4roznych typach tak zeby uniemozliwic wczesniej opisany proceder takim bronieniem sie przed 2-3 osobami wystawia sie na atak 10 innych.

Zanim sie zacznie sapanie ze chce sie pozbyc myslacych graczy z gry i tylko przelewami mozna dogonic topke i boje sie o swoja pozycje i w ogole chcesz cos osiagnac to graj 10lat... Tak jak pisalem do Miszcza na priv Nie chce tego wyeliminowac tylko ukrocic (zbalansowac xD). Ustawiajac limit pokow w reprezentacji na np 9 obebralo by sie mozliwosc kontrowania wszystkiego chyba ze ktos zdecyduje ze druzyna obronna mu nie potrzebna i dalej bedzie klepal tym sposobem wszystkich ale tez prawie wszyscy sklepia jego.
No najwięcej zależy od tego, jak Ethel zrobi kolejną ligę. Fajnie by było, gdyby były 2 rankingi - ofensywny i defensywny. Nagroda za wyższe miejsce w obu rankingach (bez powielania - dostajesz raz nagrodę) albo po prostu przy remisach w ofensywie brać pod uwagę miejsce z defensywy i na jego podstawie ustalać kto wyżej/niżej przy remisie. Do tego fajna ciekawostka by była, gdyby główny ranking był z ofensywy, ale móc sobie oglądać jak wyglądamy również w kwestii defensywnej.
Sylwiusz pisze:
3 kwie 2020, o 20:51
Z mojej drużyny jedyny pok, o którym mogę z czystym sercem powiedzieć, że jest obecnie op to machamp. A dlaczego jest op? Bo od czasu nerfu Sky attack praktycznie nikt nie używa ataków typu lot, a wróżki są zbyt nowe i w większości zbyt słabe by je większa ilość graczy z topki miała.
No nie powiedziałbym, że nikt ich nie ma jak kontrować, sam kilkoma pokemonami u Ciebie zdarzało mi się go kontrować, a i u mnie znajdują sposoby na niego. Tyle w sumie zostawię, bo też nie ma co wszystkiego tu wypisywać kto jak kogo pokonuje, by Ty Sylwiusz zaraz tutaj napiszesz wszystko, co innym potrzebne, by Ciebie cisnąć :lol:
Sylwiusz pisze:
3 kwie 2020, o 20:51
Tentacruel - ten jakże op pokemon... Miszczu mi tydzień w tydzień udowadnia laprasem trenowanym tylko w SA, że wcale taki op nie jest... Podobnie zresztą rodzynek... Nie powiem, jest on baaaardzo silny jak ktoś skupia się tylko na podstawowej szóstce i nie robi kontr, ale przy możliwości ustawiania się można go łatwo pokonać. Zwłaszcza jeśli ethel faktycznie znerfi działanie 2 healów przy sobie. Ten nerf faktycznie jest potrzebny - mnie wciąż denerwuje to, że charizard potrafi przegrać z venusaurem...
Nie wiem który Venusaur potrafi Ci ścisnąć Charizarda ;D mojemu się zdarza, ale od tego ma Mega Evo (+ w statystykę SpO) i na niej umkę (x1 od ognia tylko wtedy).
Co do Tenty, już pomijam używanie Heal Block, ale nie rozumiem czym tu ludzie sobie je kontrują, gdy piszą, że 2/3 ruchy x2 biorą i pokonać nie mogą. Mój Rotom z Dark Pulse > Charge > Discharge > Rest nie miał jakoś problemu z Tentami.. czyli prosta sprawa - pokonać wodnego elektrykiem, nic nadzwyczajnego. Zaraz zrobimy wszystkie pokemony równe, bo ludziom nie chce się robić kontr na przeciwników. W Topce walka się toczy nie tylko na 6 pokemonów i to właśnie balans powinien być robiony pod posiadanie 12 pokemonów w teamie, bo ktoś ma zrobionych 6 i nie potrafi kogoś pokonać, więc od razu w główce się pojawia myśl "coś tu jest nie tak..".
Sylwiusz pisze:
3 kwie 2020, o 20:51
I to jest team osoby, która w ostatnich tygodniach cały czas jest w okolicach 1 miejsca. A dlaczego jestem tak wysoko? Bo zrezygnowałem z fissurów u 2 poków (został tylko 1 na Druddim, bo na niego bez fissure po prostu nie mam pomysłu) i przekształciłem je w poki, których nie da się tak łatwo skontrować. Metek dostał ataki 4 różnych typów, by nie dało się go pokonać pokiem z zerowym treningiem, dzięki czemu osobom kontrującym mnie miesza się kolejność i nie da się ustawić detecta od początku na odpowiedni ruch... Także wciąż upieram się, że KO nie są wcale op... Wiem, bo sam z nich zrezygnowałem i mi dużo lepiej idzie niż z nimi...
No nikt tu nie widzi, że jak cały sezon byłeś ~3/4, tak teraz po zejściu z KO jesteś ciągle 1/2. To jest różnica, a gadanie że koniec sezonu, można kombinować to już w ogóle dobre ^^ zwłaszcza w momencie, że Sylwiusz robił te zmiany, jak jeszcze był pode mną i dalej trwa walka o Top3. Tak, on sobie teraz od tak wziął się za eksperymentowanie.
Coolio pisze:
4 kwie 2020, o 00:45
Nie dyskutowalismy o tym ale sylwek wspomnial o waznym aspeckie. To przez jawne ustawki wynika wiekszosc tych op pokow i problemow z detectami i wiele innych zaburzen. Rozumiem czemu to zostalo tak zrobione ale chetnie bym wrocil do pomyslu z czasow mojego bycia w lod (ludzie wtedy krzyczeli ze to wlasnie lodom pomoze bo jestm z nimi). 2, 3, 5 czy ile tam ktos sobie wymysli ustawien do obrony i nie niejawne ataki. Calkiem dobrze to dzialalo i zakladajac ze nie bylo schematu "sprawdzenie kogos i atak mainami" w miare dobrze to funkcjonowalo ale baniarze (xD) oprotestowali i Ethel niejako przyznal im racje wprowadzajac jawne ustawki. Do tej pory nie wiem czemu tak sie to potoczylo ale moze zmiana tego to ten balans bez zmieniania dziesiatek pokow, atakow i umijek? Tak zeby zadowolic Miszcza to przyznam ze wtedy kilka jednostek faktycznie nadaloby sie do zbalansowania tylko jak zawsze prosze o balans z glowa a nie niszczenie calego konceptu jak z Endeavorem.
W sumie.. 2 możliwe ustawienia i walka o Top10 to byłaby niezła frajda ;D ustaw atak tak, by móc pokonać 2 ustawienia przeciwnika - nawet jak znasz z góry je pokazane obok siebie przy ustawianiu się (no bo żeby nie było - miast się bawić w dowiadywanie kto jakie ma ustawienia, niech po prostu jest pokazane na starcie, kto jakie ustawienie może mieć wylosowane). Można tu fajnie podziałać i przy okazji nie zabierać możliwości ustawiania się pod przeciwnika.
Coolio pisze:
4 kwie 2020, o 13:42
Dobra przekonaliscie mnie ze KO sa za mocne i trzeba je oslabic (tak jakbym ja o tym decydowal xD). Moze pogadamy o tym jaki jest ogolny plan na ta gre i co Ethel robil zeby do tego stanu doprowadzic? Wszystko co sprawialo ze wzglednie slaby pok moze pokonac wzglednie silnego poka bylo do tej pory oslabiane tak aby nie mozna bylo po taniosci siac zametu w lidze. Tylko prosze nie rzucajcie tutaj taktykami czy strategia. Usypiacze ktore sprawialy ze przeciwnik nie mogl zrobic nic - naprawione, Tanki ktorych nic nie ruszalo - naprawione, KO z duza celnoscia i jeszcze wieksza moca - prawie naprawione ale akurat detect pozwalajacy pokowi prosto z dziczy pokonac innego poka ze skonczonym treningiem to juz nie ruszac bo ktos pomyslal zeby to tak ustawic. Tente czy Machampa tez ktos wymyslil i za chwile poleci na nie nerf bo spora grupa osob nie ma czym tego pokonac.
Powtarzam po raz kolejny ze mimo tego co pisze wyzej nie chce skasowac detecta i wyeliminowac myslenia z gry. Sa inne mozliwe rozwiazania tej sytuacji i dwa nawet juz zaproponowalem.
No bo panie.. wyżej napisałem, balans powinien być pod posiadanie 12 poków w teamie full wytrenowanych - prędzej czy później tak właśnie będzie (no chyba, że w trakcie Ethel zmieni limit na 5k lub zwiększy możliwość posiadanych pokemonów) i posiadanie pokemonów, które mogą skontrować całą topkę nie będzie żadnym problemem. Druddigony łatwo skontrować, Gardevoiry łatwo skontrować, Gengary czy Machampy też, tak samo Tenty czy inne Venki. Często kontra na nie spokojnie potrafi ściągać też inne pokemony, więc nie jest typowo tak, że robimy pokemona typowo pod jednego w rankingu. Więc baardzo mnie bawi fakt, że robienie kontr to jest problematyczne, ale już używanie Detect/Protect na pokemonach niskopoziomowych jest cacy. Niech będzie limit takiego 1/2 na team, tak samo KO i tyle. Problem rozwiązany pewnie dla wielu.

Inna sprawa, że czemu jak tak niektóre pokemony są mocne, to nikt nie robi sobie teamu typowo z nich? Zaraz byłby w Topce kryształu wyjaśniony i tyle byłoby z tego. Wystarczy popatrzeć, że w rankingu często osoby bez 6x4k w defie potrafią być wyżej od takich, bo potrafią się w ataku ustawić, Sylwiusz połowę obecnego sezonu leciał na bodaj ~3400 średniego? Gdzie pod nim było pełno osób z 4k średniego treningu.

Awatar użytkownika
19martinka88
Posty: 653
Rejestracja: 10 gru 2012, o 08:46

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: 19martinka88 »

W takim razie znerfić też Smack Down tak żeby miał 30% szans na uziemienie, i slip talk tak żeby miał 50% szans na wykonanie ruchu podczas snu, i wtedy proszę bardzo osłabiajcie sobie protest czy detest, a nie czepiać się tych ruchów tylko dlatego że blokują wam uziemienie przez co fissure wam nie wchodzi. wystarczy nie robić poka specjalnie pod ko i niema problemu, a jak w większości druddigonów czy stelixów jest , Smack Down - fissure - rest- slip talk, a potem się dziwi że pok z dziczy z odpowiednią umiejką i detestem są w stanie go zablokować i przegra przez zmęczenie.

A i jeszcze jedna sprawa, choć myślę że to tylko kwestia opisu w raporcie walki ale też jest nie jasne, gdy pok zostaje uziemiony przez gravity czy Smack Down, a następnie użyje rost pojawia się coś takiego, używa ataku Roost i odzyskuje x życia. pokemon zatrzymuje się na ziemi i traci typ Latający do końca rundy.
pokemon ponownie wzlatuje w powietrze. więc dlaczego w następnej rundzie otrzymuje obrażenia od typu ziemnego skoro wzbił się w powietrze? efekt uziemienia powinien zostać zniwelowany, ale tak jak pisze wyżej pewnie to kwestja błędnego zapisu w raporcie.
Obrazek

DrEmpoleon
Posty: 366
Rejestracja: 23 lut 2013, o 11:58

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: DrEmpoleon »

Cosik i ja skrobnę :D Co do Detect i Protect, to myślę, że zostały już znerfiony wystarczająco, a i słusznie, bo wcześniejsze ich działanie było op, gdzie pok z 1k treningu w sam atak potrafił rozwalić połowę teamu przeciwnika, a czasem i praktycznie cały team kogoś z topki (pozdrowienia dla S4rkQ :D). Aktualnie jest wystarczająco zbalansowany, jednemu zabiera jeden slot, i drugiemu (bo atak nie wejdzie), marudzenie, że niski lvl potrafi zjechać wyższy jest dla mnie bez sensu w tym wypadku, to tak jakby posiadacz ognika z full ognistymi ruchami narzekał na flesh fire, bo jak to tak... Pewnie mało kto patrzy na walki ze mną, ale pomimo bycia na szarym końcu 1 ligi, czasem nawet i w 2 lidze, to potrafię spokojnie zjechać kilka osób z pierwszej 50 w pierwszej lidze, właśnie dzięki takim umiejkom i stosownym ustawieniem się. I nie wydaje mi się to op, wydaje mi się wtedy tylko dziwnym, czemu ludzie czasem robią takie msy wiedząc przy tym o istnieniu takich umiejek. W takim wypadku wszystko jest op, bo wydaje mi się, że atakując kogoś to właśnie o to chodzi, aby ustawiać się jak najbardziej pod przeciwnika :P Naprawdę komuś robi różnicę czy jeden z jego poków w obronie padnie bez zadania niczego przeciwko full wytrenowanemu pokowi czy przez jakiegoś low lvla? Przecież finalny efekt taki sam. Co do KO to no cóż, sam nie używam, ale nie można mówić, że nie jest op, gdzie wcześniej ustawiając się nawet i na topkę (bez szans na pokonanie, ale dla funu aby zobaczyć ile się tam uda ugrać :P) to chyba tylko jedna osoba w ogóle nie posiadała KO, i z tego co pamiętam to nie dlatego, że uważała, że jest słabe, tylko dlatego iż uważała KO za lamerskie. Co do tent i podwójnego leczenia, też potrafię magnezem, który ma tylko atak skończony i lekko hp zaczęte zjechać ich sporo, ale to też nie jest jak dla mnie odpowiednie tłumaczenie, że coś nie jest OP, ponieważ na wszystko, chyba dosłownie na wszystko są jakieś kontry, tymczasem gdy coś może być zjechane prawie że tylko przez kontry, to jednak tak hmmm. I tak jak sam pok niekoniecznie jest OP, tak już to leczenie jest problematyczne :P

Plus się nie dziwcie, że wiele poków tak łatwo skontrować, jak chyba z 50% poków i ich msów się powtarza, wtedy właśnie wystarczy jeden przemyślany pok nawet bez zbytnich treningów i potrafi skontrować po poku u połowy osób :P Gdzie tymczasem wbrew pozorom jest masa poków, które można zrobić ciekawie, i będą bez kontry zbytniej, bo albo się nie będzie opłaciło robić na jednego poka u jednego gościa, albo ich ms będzie na tyle zbalansowany, że kontry się owszem, znajdą, ale jednak potrzebny będzie do tego już trenowany pok. A tymczasem trzeba brać pod uwagę robiąc poki i msy istnienie odporności 0x, umiejek blokujących jeden typ ataku, balonów itp.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 387
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sylwiusz »

Najlepsze jest to gdy osoba nie umiejąca czytać ze zrozumieniem zabiera się do komentowania. Przed chwilą Maniek i Coolio zgodzili się z nerfem KO mając pełną świadomość, że zrobi się przez to useless... A ty dalej się czepiasz że BAN chce znerfić detecta bo się boją o ich KO...
Mnie g smack down obchodzi. Fissure po tych wszystkich płaczach na pewno będzie znerfiony, a ja nie mam ziemnych poków więc po co mi msack down?
Moim problemem jest powód dla którego na przestrzeni lat były nerfione inne ruchy takie jak usypiacze, endeavor czy wiele innych - ruch detect sprawia, że pokiem z minimalną ilością treningu jesteś w stanie pokonać dużo silniejszego poka. I nie pierdzielcie mi o strategii - zgadzam się, że jest ona ważna, ale tak samo strategią można było nazwać używanie usypiaczy czy innych wcześniej znerfionych ruchów. Jedyna różnica pomiędzy detectem i tamtymi jest taka, że tamtych używali gracze z BANu, a tego nie używają...
DrEmpoleon, mi nie przeszkadza to, że jeden pok nie zada żadnego damaga... Mi przeszkadza to, że niektórzy są w stanie sprawić, że 6 poków mających po maksymalnym treningu potrafi przegrać z pokami o średniej treningu mniej niż 1k... Jakby to chociaż był pok wytrenowany, ale nie takie coś, gdy ktoś wybiera specjalnie poki na minimalnym poziomie, tak, żeby po pokonaniu 1 poka zginęły od 1 ataku drugiego poka, dzięki czemu jest się w stanie takimi pokami kontrolować całą walkę... Mi nie musisz mówić o ciekawych pokach - ja w większości jestem osobą, która kombinuje z nowymi pomysłami, co możesz zobaczyć po moim machampie i walreinu. Na kolejną ligę też planuję dać poki, których raczej nikt nie używa... I dlatego mam problem z tym, że żeby nie bać się przegranych z takimi pokami muszę robić poki z 4x damage różnych typów. Bo 3 typy to obecnie za mało, bo po zrobieniu takiej starmie z atakami woda, lód, elektro i leczenie wystarczy taki palpitoad na 25 lvlu z water absorb i detectem by ją kompletnie skontrować...
Obrazek

Awatar użytkownika
19martinka88
Posty: 653
Rejestracja: 10 gru 2012, o 08:46

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: 19martinka88 »

Sylwiusz pisze:
5 kwie 2020, o 01:48
Najlepsze jest to gdy osoba nie umiejąca czytać ze zrozumieniem zabiera się do komentowania...
No właśnie zgadzam się z tym, bo ewidentnie nie zrozumiałeś co napisałem :| mi nie chodzi o nerf ko i szczerze mi jest obojętne co się z ko stanie, poza tym to temat balansu więc napisałem że Smack Down i Slip Talk też znerfić trzeba, poza tym usypiacze blokowały wszystkie ruchy, a protest czy detest blokują tylko 1 ruch, więc szczerze mówiąc dość kiepskie porównanie.


PS.
na przyszłość proszę od powstrzymania się od tego typu odzywek, jest temat i moge się wypowiadać, jeśli mam taką ochotę, nikogo nie obrażam ty taki ty owaki itp więc i mnie prosze nie obrażać.
Obrazek

Coolio
Posty: 887
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

@Up sorry ale gadanie o czyms do nerfienia bez podania argumentow czemu by cos takiego znerfic jest slabe a pozniejsze czepianie sie do jezyka jakims posluguje sie autor wcale nie sprawia ze jest to bardziej merytoryczne.

Gugel imo nie ma co porownywac detecta do umiejek niwelujacych dmg. Umiejki posiada niewiele pokow a detecta czy jego odpowiednikow mozna uzywac na wiekszosci pokow. Pisalem tez wczesniej o tym ze mozna robic roznorodny ms na wszystkich pokach aby uniknac takich sytuacji ale unikajac kilku osob takim sposobem wystawia sie na atak jeszcze wiekszej ilosci osob.

Wracajac do Martinki to tak jak zazwyczaj sie z Toba zgadzalem bo zawsze miales cos ciekawego do dodania tak teraz prawie nic mi sie nie zgadza. Najpierw piszesz cos o tym ze ustawki z detectami, umiejkami i odpornosciami to strategia i nie ruszac, za chwile zmiana o 180stopni i chces nerfic ruchy ktore sa uzyteczne tylko przez strategie i pomysl na poka. Pomyslalem sobie ze przemyslales sprawe i zmieniles zdanie jednak po kolejnej chwili piszesz ze znowu wina blednej strategii ze ludzie przegrywaja posiadajac KO. Jakby to bylo malo to post dalej znowu lekka zmiana ze KO to w sumie ok a jednak wywalmy rzeczy ktore Tobie przeszkadzaja bo sa jednak zle. Ze tak zapytam co to w ogole ma byc? Serio miszcz i aktualnie bany (xD) uwazaja ze nerf na KO, Lody i troche innych uwazaja ze Detecty sa spoko, ja uwazam to co opisalem wczesniej i jestem w tym osamotniony ale tego jak Twoim zdaniem ta gra mialaby wygladac to nie wiem i nawet nie wiem na co najpierw odpisac.

Awatar użytkownika
19martinka88
Posty: 653
Rejestracja: 10 gru 2012, o 08:46

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: 19martinka88 »

właśnie zmierzam do tego że jak coś komuś się nie podoba szkodzi to nie znaczy ze od razu trzeba to nerfić, ci przeszkadzają protest i detest a mi przeszkadza uziemienie, poza tym detest ma wpływ tylko na kilka poków przyczym uziemienie odbiera całkowicie odporność, to nie tak że zmieniam zdanie, poprostu skoro ty chcesz nerfa protest i detest to ja chce nerfa uziemienia, bo jak by na to nie patrzeć protest i detest służą głównie do zablokowania właśnie smack down, znerfienie tego spowoduje że odbierze się możliwość zablokowania uziemienia, w rezultacie niektóre poki będą nie do skontrowania, dlatego jak ma być już nerf tych ruchów, to lepiej cała czwórka, choć tak pomyślałem że jeśli chodzi o slip talk to zależy już od tego jak zostanie znerfiony ko.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Co do protect i detect tutaj prawdopodobnie zmienię tylko ich czas trwania, żeby blokowało jeden ruch w tej samej lub następnej rundzie. Obecnie ten status blokowania jest nałożony na stałe, a to robi je nie za silne ale zbyt uniwersalne w użyciu.

Ale ogólnie nie wiem na razie czy coś innego będę z nimi robił. Jednak ciężko tutaj może być zrobić coś, żeby te ataki nie były tak efektywne w sytuacjach kiedy właśnie widzicie ruchy przeciwnika.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Coolio pisze:
4 kwie 2020, o 00:45
Nie dyskutowalismy o tym ale sylwek wspomnial o waznym aspeckie. To przez jawne ustawki wynika wiekszosc tych op pokow i problemow z detectami i wiele innych zaburzen. Rozumiem czemu to zostalo tak zrobione ale chetnie bym wrocil do pomyslu z czasow mojego bycia w lod (ludzie wtedy krzyczeli ze to wlasnie lodom pomoze bo jestm z nimi). 2, 3, 5 czy ile tam ktos sobie wymysli ustawien do obrony i nie niejawne ataki. Calkiem dobrze to dzialalo i zakladajac ze nie bylo schematu "sprawdzenie kogos i atak mainami" w miare dobrze to funkcjonowalo ale baniarze (xD) oprotestowali i Ethel niejako przyznal im racje wprowadzajac jawne ustawki. Do tej pory nie wiem czemu tak sie to potoczylo ale moze zmiana tego to ten balans bez zmieniania dziesiatek pokow, atakow i umijek? Tak zeby zadowolic Miszcza to przyznam ze wtedy kilka jednostek faktycznie nadaloby sie do zbalansowania tylko jak zawsze prosze o balans z glowa a nie niszczenie calego konceptu jak z Endeavorem.
Ale był taki schemat, ktoś niżej w rankingu sprawdzał team przeciwników i dawał info reszcie Stowarzyszenia - więc i tak atak był jawny. Dlatego zostało to zmienione na obecny system.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Coolio
Posty: 887
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

Pamietam jak bylo i pamietam ze bylo z 50 propozycji jak zaradzic takiemu sprawdzaniu :D Nigdy mi sie te 100% jawne walki nie podobaly

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Well wszystkie te problemy wywodzą się z tego, że kilka kombinacji jest zbyt silnych jeśli zostają użytę na jakiekolwiek Pokemony poza specjalną kontrą na nich. Tego raczej się nie wyeliminuje w pełni nigdy.

Ostatnio coraz więcej myślę nad tym, co planowaliśmy kiedyś. Czyli Sezon Ligi byłby takim wstępem do prawdziwej rywalizacji - Mistrzostw na koniec sezonu. Wtedy był plan, że przez sezon zbieracie punkty, żeby zakwalifikować się do Mistrzostw.
Same Mistrzostwa polegałyby wtedy na walkch między tymi 32-50 top graczami. Każdy by walczył z każdym w systemie 3 walk maksymalnie. Walki nie byłyby ani obroną, ani atakiem - mielibyście wyznaczoną godzinę, o której odbędzie się dana walka i musielibyście wyznaczyć konkretny team na tego konkretnego gracza. Czyli z jednej strony niejawna walka, ale z drugiej dobra znajomość Pokemonów przeciwnika i samego przeciwnika (jakie ustawienie by mógł wysłać) miałaby tutaj znaczenie. Tym bardziej, gdzie odbywalibyście po 3 walki i moglibyście zmieniać ustawienie między nimi.

Aaale takie mistrzostwa mialyby pewnie swoje własne problemy również.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 602
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sturla »

Może zmniejsz koszt treningu tak aby te 4k statystyk mozna było wbic za 2kkk, ranking wtedy 50, bez ograniczeń na pokemony, więcej ludzi wbije full team, więcej potencjalnie nowych poków, więcej nowych movestów, większa rywalizacja, a nóż ktoś z z niższego pułapu znajdzie inne op poki, albo ustawienia :D
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Poky1422
Posty: 484
Rejestracja: 19 cze 2014, o 23:44

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Poky1422 »

Ja to bym się zastanowił nad nerfem takich umiejek jak Huge power albo swift swim. IMO zbyt mocny nerf tak fajnych umiejek.

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 419
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Miszczu490 »

Miszczu490 pisze:
3 kwie 2020, o 07:43
Mój pomysł:
Wypisze nam BAN jakie poki i jaki trening minimalny powinny mieć, bo z tego co widzę to jak ktoś ich połamie to jest OP, a jak oni łamią to jest ok, zbalansowane. ;)
A w planach jakieś poki, które będzie używało całe stow jest?, jakiś machamp czy cuś, on będzie OP czy nie?
Może na przykład nie wprowadzać limitu 4k, tylko udział w krysztale od treningu minimum 3k?
Hipotermia pisze:
4 kwie 2020, o 18:38
• Niech zostanie 12 poków do teamu - nie po to niektórzy zbierają hajs miesiącami pod nowego poka, by potem się ograniczyć czy przelewają, by móc sobie tasować w 12tce. Po prostu skoro Ethel już napisał, że chce zmienić kryształ na maximum 50 osób, a być może i mniej, to nie ma żadnego problemu, by wprowadzić albo minimalny trening dla wprowadzanego pokemona (np. na poziomie 2k treningu lub więcej nawet) albo zrobić minimalną średnią treningu dla całej 12tki (2-2.5k) albo najbardziej drastyczna zmiana - nie można wpisać do ligi pokemona poniżej średniej treningu z 6tki defensywnej;
A mi tu Kulio wyjeżdża z dyskredytowaniem xD

Co do nerfu protect/detect - w sumie spoko. Pomysł z Mistrzostwami w teorii brzmi fajnie, ale organizacyjnie będzie pewnie mały koszmarek.

DrEmpoleon
Posty: 366
Rejestracja: 23 lut 2013, o 11:58

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: DrEmpoleon »

Jeżeli chodzi o problem z protect to wpadłem na jeden pomysł. Ponieważ po przemyśleniu to racja, sam nie pomyślałem aby wbić odpowiednim pokiem z odpowiednią umiejką na jak najniższym lvlu, aby wiedzieć dokładnie kiedy padnie i aby kolejny pok miał 100% szansy trafienia swoim msem na przeciwnika. I raczej nie ma co ukrywać, że ten problem jest raczej możliwy tylko w 1 lidze, gdzie indziej ma niezbyt duże zastosowanie. A więc, jako iż to jest 1 liga, to może wprowadzić by jakieś restrykcję do tego jakie pokemony można wziąć? Np. do 1 ligi można byłoby wziąć pokemony dopiero od powiedzmy 80lvl i 1k treningu. I wprowadzić je w momencie, gdy ktoś ma powyżej 6 pokemonów w drużynie, bo problemem nie jest skład "podstawowy" tylko te "rezerwowe", a zarazem jakby ktoś się znalazł w 1 lidze i nie miał 6 poków z min. 1k treningu to aby po prostu mógł tam być, dlatego dopiero powyżej 6 pokemonów. Myślę, że pozostawiłoby to protect użytecznym tak jak jest bez konieczności nerfa, wyeliminowałoby tak absurdalne sytuacje, a i dziwnie tak, że najwyższa liga przyjmuje do składu pokemony praktycznie na minimalnym lvlu :D

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Co do protectów obecnie zastanawiam się jednak nad wprowadzeniem konsolowego rozwiązania. Czyli zmniejszanie szansy na zadziałanie ruchów im więcej się go używa.
Tylko tutaj ponownie - nie chce znerfić samego ruchu, tylko używanie go żeby unikać potrzeby trenowania Pokemonów, np. przez całkowite zablokowanie jednego dobrego ruchu przeciwnika.
Czyli spadek celności nie byłby duży, myślę nad -5% po każdym użyciu obecnie, ale to by było raczej wystarczające, żeby te ruchy nie były aż takim wytrychem do ominięcia treningu w najbardziej skrajnych przypadkach.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 387
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sylwiusz »

Dobra, mam parę uwag na temat specjalizacji i modułów - co według mnie jest słabe, a co zdecydowanie za mocne.

Po pierwsze specjalizacje. Co do nich to tak naprawdę zbyt wielu uwag nie mam. Jedyne nad czym bym się zastanowił to entuzjasta. Fajnie by było go zbalansować na tyle, żeby była to dobra opcja dla osób, które też chcą coś w lidze podziałać, bo w obecnym wydaniu jest on mocno ograniczony. Pomyślałbym nad jednym z dwóch - albo zwiększyć esp do 2400, albo maksymalną moc ataku do 120. Sprawiłoby to, że powstałby typ trenera genialnego do ataku, ale słabego w obronie, a nie tak jak teraz jest, czyli po prostu ciekawostki.

Modułów dziczy i aktywności nie będę opisywał, bo ich zmiany nie mają wpływu na Ligę, a to ona jest w przypadku balansu najważniejsza. Zacznijmy więc oceniać moduły walki.
Moduł: Wysoka Statystyka
Wzmacnia jedną ze statystyk (występuje wersjach dla Ataku, Obrony, Specjalnego Ataku, Specjalnej Obrony oraz Szybkości).
Zacznijmy od wzmocnionej statystyki. Jest to najgorszy możliwy moduł do wzięcia. Te parę statystyk daje tak mało, że idzie się popłakać... Zwłaszcza jeśli dodają one te punkty już po bonusach. Jeśli chcesz by były one cokolwiek warte daj im dużo większą wartość - powiedzmy 250-300 w przypadku obron i szybkości i jakieś 30-50% więcej w przypadku ataków. Bo tak jak obrony i szybkość używa każdy pok tak w każdej drużynie tylko część jest pod jeden atak, a reszta jest pod drugi... A jeśli nie, to połącz atak z specjalnym atakiem, czyli zwiększa atak i specjalny atak o 250. Wiem, że to są 2 różne statystyki, ale jeśli znajdziesz szaleńca robiącego poka pod to i to, to mu się taki bonus należy...
Moduł: Odporność na Stan
Ułatwia Pokemonowi uniknięcie konkretnego stanu nakładanego przez przeciwnika na Twoje pokemony (występuje w wersjach dla Zatrucia, Podpalenia, Paraliżu, Zamrożenia i Uśpienia).
Dalej jest odporność na stan. Nie wierzę, że to mówię, ale to jest akurat fajnie zbalansowane. Mocno ograniczone moduły, ale dzięki temu są bardzo silne przeciwko temu jednemu typowi stanu.
Moduł: Wzmocniony Stan
Zwiększa szansę na wywołanie stanu na przeciwniku (występuje w wersjach dla Zatrucia, Podpalenia, Paraliżu, Zamrożenia i Uśpienia).
Wzmocnienia stanu to najbardziej chora rzecz jaką w tym wszystkim wymyśliłeś... No sory, ale zwiększenie o 20%? Tak jak w przypadku praliżu, podpalenia czy trucizny to pal licho - one się i tak często trafiały, to w przypadku zamrożenia pojechałeś po bandzie. Zamrożenie to stan, który potrafi trwać nawet po 15 tur., ale za to ma bardzo małą szansę na wystąpienie. A teraz pomyśl sobie, że teraz większość wodnych poków, które mają 2x lodowe ataki z szansą zamrożenia 10% dostaną 2 ataki z szansą 30% na zamrożenie... Aż mnie ciarki przechodzą. Zastanów się, czy w zamian za zwiększenie o stałe 20% nie lepsze będzie zwiększenie o 50-70% w stosunku do pierwotnej szansy. Czyli w przypadku wzmocnienia podpalenia atak scald z szansą na podpalenie 30% miałby szansę na podpalenie 45-51%, a Fire Blast z szansą na podpalenie 10% miałby 15-17%. Byłoby to dużo bardziej logiczne i zbalansowane... Plus jeszcze sprawa drugiego kota w worku, czyli wzmocnienia uśpienia... W grze jest dokładnie jeden atak z szansą na uśpienie mniejszą niż 100%... Proponowałbym by ten moduł zamiast wzmacniać szansę na wywołanie stanu zwiększał szansę na trafienie ruchu... Czyli, żeby atakom usypiającym o celności 50% pod wpływem tego modułu zwiększyła się celność do 60-70%. I raczej mniej niż więcej by nie wróciła era hypnosis ;)
Moduł: Manipulator Pogody
Wydłuża czas działania pogody wywołanej przez Twojego pokemona.
Manipulator pogody jest dla mnie bezużyteczny. Zastanowiłbym się, czy nie zmienić tego w coś w stylu "30% szansy na uniknięcie zmiany pogody przez przeciwnika" Dlaczego? Bo poków, które potrzebują przedłużenia pogody jest bardzo mało, a można to już osiągnąć za pomocą przedmiotów trzymanych. Jedyne jakie kojarzę to Ninetales i Mega Charizard Y... Większość pozostałych poków korzystających z pogody używa Rain dance/Hail/Sandstorm/Sunny day i dla tych poków ten moduł g daje, bo i tak używają tych ruchów co 4-5 tur...
Moduł: Odporność na Pogodę
Daje szansę na uniknięcie obrażeń od efektów pogodowych Twoim pokemonom.
Kolejny jak dla mnie bezużyteczny moduł... Jeśli dobrze to rozumiem to on daje szansę na uniknięcie obrażeń od gradu i burzy piaskowej, czyli dwóch najmniej używanych stanów pogodowych w grze. Grad widziałem tylko u 2 poków - mojego Walreina i u Froslassa, a burzy piaskowej nie widziałem u nikogo. Zastanowiłbym się, czy nie zmienić tego na szansę na uniknięcie efektów pogody, czyli także zwiększenia damaga ognistych ataków i osłabienia wodnych przez słońce i innych... Bo w tej wersji, która jest obecnie nie wierzę, by ktokolwiek kiedykolwiek tego modułu użył.
Moduł: Precyzyjne Uderzenie
Zwiększa szansę na Cios Krytyczny.
Moduł, do którego nie mam żadnych zastrzeżeń.
Moduł: Efekt Uboczny
Użyciu ruchy statusowego (poza leczeniem) daje szansę na wzmocnienie losowej statystyki Twojego pokemona o 2 poziomy.
Nie wykluczałbym leczenia z tego modułu. Po dodaniu modułów wierzę, że leczenie będzie dużo rzadziej używane plus bądźmy szczerzy - 2 poziomy to jest malutka ilość... Bo zwiększa statystykę w zależności od wartości początkowej a nie obecnej. Co to znaczy? Że jeśli masz przed bonusami z shiny, przywiązania i innych około 2000 ataku, to będzie ci zwiększało statystykę o 200 (2 poziomy) mimo, że w walce od początku masz około 3700 ataku. Więc dla każdego normalnego poka jest to ilość nie warta zachodu... To opłaca się tylko tankom w stylu cloystera serka, ale brać moduł tylko pod jednego poka... Trochę słabo ;) Jakbyś nie wyłączał leczenia z tego modułu, to osoby, które nie chcą naturalnej regenki a chcą leczenie będą mogli coś skorzystać. I mówię to mimo, że sam planuję full team poków 4x damage...
Moduł: Wampiryzm
Daje szansę na wyleczenie Twojego pokemona o 25% zadanych obrażeń ruchem kontaktowym.
Zwiększyłbym albo szansę na wyleczenie albo ilość wyleczonych obrażeń, bo to jest kolejny moduł dla mocno wybranych poków... Tak na prawdę, to tylko walczące poki i poki z rolloutem z tego skorzystają. Więc albo bym to wzmocnił na tyle by to było warte dania małej ilości poków w drużynie albo osłabił, ale nie dał wyłączności do ataków z kontaktem, a zamiast tego dał to do wszystkich ataków.
Moduł: Oszlifowane Klejnoty
Klejnoty trzymane przez Twojego pokemona mogą być użyte więcej niż 1 raz.
Super op moduł. Czy to dla poków z KO, czy to w celu super szybkiego pokonania przeciwnika. 4 ataki wzmocnione o 75% pokonają prawie każdego... Jak dla mnie jakby na 3 poziomie było dodatkowe 1 użycie, to i tak bym stwierdził, że to jest świetny moduł. Dlatego dałbym coś w stylu "Klejnoty trzymane przez Twojego pokemona mają szansę (20%, 50%, 100%) być użyte drugi raz. Samo to sprawiłoby, że warto je brać...
Moduł: Furia
Po udanym trafieniu wzmacnia następny ruch.
Fajny moduł ale zastanowiłbym się nad ograniczeniem. Powiedzmy maksymalny bonus 20x podstawowy. Czyli w przypadku jak pok z modułem 3 poziomu trafi 20 razy pod rząd bez pudła, to osiąga maksymalny bonus(80%) i ten bonus zostanie do najbliższego spudłowania. Piszę o tym, żeby nie było kuriozalnych sytuacji w stylu zadanie 250-300% podstawowego damaga... Wiem, że ten moduł można zablokować odpornością lub detectem, ale w ataku może dojść do naprawdę zabawnych wartości obrażeń zwłaszcza w walkach przeciwko roślinkom...
Moduł: Naturalna Regeneracja
Regeneruje część życia na koniec każdej tury, jeśli pokemon nie posiada leczenia.
Dobrze zbalansowany moduł. Jakby miał takie leczenie jak inne czyli 6% to byłby zbyt potężny, ale przy takiej wartości jaka jest wciąż warto go użyć, ale szału nie robi ;)
Moduł: Sztuka Uników
Zwiększa szansę na uniknięcie obrażeń od bezpośrednich ataków.
Co do tego modułu to bym potrzebował wyjaśnień jak to dokładnie działa, ake z tego co widzę, to wartość powinna być większa - może nawet około 10%... Ale to niestety ciężko mi stwierdzić bo go nie za bardzo ogarniam... Czy on zwiększa ukrytą statystykę Uniki, czy może daje osobno 4% szansy na to, że atak przeciwnika nie trafi?
Obrazek

Awatar użytkownika
Shuzo
Posty: 317
Rejestracja: 21 paź 2012, o 23:22

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Shuzo »

Z tego co testowałem to moduły zmiany stanów są liczone od aktualnej szansy na wystąpienie jego, czyli np. w przypadku ice beam mamy 12% szans na zamrożenie na maksymalnym poziomie, a nie 30%. Chyba, że w ogóle ten moduł nie działa aktualnie :)

ODPOWIEDZ