Specjalizacje - typy Modułów

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Ethelnalen » 8 lis 2019, o 14:42

Wątek dotyczy projektu Pokedexu jako Specjalizacji Trenera, wcześniejszy wątek tutaj: viewtopic.php?f=42&t=82882

Pierwsze planowanie mam już za sobą, szczegóły bonusów będę oczywiście dostosowywał jeszcze pewnie kilka razy. Ale myślę, że im wcześniej Was włączę do dyskusji tym lepiej. Poniżej wkleję obecnie zapisane Moduły, które potencjalnie wejdą do gry. Pamiętajcie jednak, że to z pewnością nie jest finalna wersja i wszystko będzie się jeszcze zmieniało.

Zwróćcie uwagę na 2 rzeczy:
1. Specjalizacje mają być silne i mniej-więcej zbalansowane między sobą. Mają pozwalać na różne style gry zależnie na czym ktoś się skupia.
2. Poziomy 3. wszystkich modułów są zawartością na koniec gry. Specjalizacje będą miały wymagające zadania, a reszta modułów poziomu 3. będzie do zdobycia z Legendarnych Polowań.
3. Znak [ ] oznacza że będzie kilka wersji tego modułu dla każdego typu/statusu/statystyki.

Odpowiadając na pytanie "Czemu ma służyć ten wątek?" - ot chce poznać Wasze opinie i/lub pomysły na dodatkowe Moduły.


Moduły Specjalizacji

Tutaj lista jest myślę w miarę kompletna. Nie chce dodawać zbyt wielkiej ilości Specjalizacji, aby nie było za dużego problemu z balansowaniem ich. Ale nie wykluczam że mogłem coś pominąć.:

Trener [Typ] - Zwiększa siłę Pokemonów o danym typie. Każdy Pokemon o tym typie w drużynie otrzymuje + X do obron i szybkości w walce oraz STAB jest zwiększony o +x% dla ataków tego typu. Szansa złapania Pokemonów o tym typie jest mocno zwiększona. Efekt jest mniejszy o połowę dla Pokemonów o 2 typach. Staty: +50/100/150. STAB: +10%/15%/20%. Łapanie: +50%/100%/150%

Neutralny Trener - Zwiększa siłę Pokemonów. Każdy Pokemon w drużynie otrzymuje + X do obron i szybkości w walce. Szansa złapania Pokemonów Lureballami jest mocno zwiększona. Staty: +30/60/90. Łapanie: +75%/+150%/+225%

Trener Entuzjasta - Moc wszystkich ataków Pokemonów, których przyrosty nie są większe niż 20, zostaje zwiększona o +X (nie może przekroczyć 100). Szansa złapania Pokemonów o trudności I i II jest większa.
Moc: +20/+30/+40. Łapanie: 50%/100%/150%

Trener Rzadkich Okazów - Pokemony shiny otrzymują +X do statystyk obron i szybkości. Szansa na złapanie Pokemona shiny zwiększona jest o X%. Pokemony shiny zdobywają więcej doświadczenia i przywiązania w Dziczy. Staty: +20/+30/+40. Łapanie: +25%/+50%/+75%. Doświadczenie: +10%/+20%/+30%. Przywiązanie: +50%/+100%/+150%

Tradycyjny Trener - Każdy Pokemon w drużynie otrzymuje X% obron i szybkości za każdego nie-shiny Pokemona w drużynie. Łapanie wszystkich nie-shiny Pokemonów jest zwiększona. Staty: +1%/2%/3%. Łapanie: +20%/+40%/+60%

Kolekcjoner - Szansa złapania Pokemonów o trudności IV i V jest zwiększona. Szansa złapania Pokemonów, których się jeszcze nie posiada w Kolekcji za pomocą Luxuryballa jest dodatkowo zwiększona. Pokemony, których nie można złapać w Dziczy mają zwiększone statystyki w walce (poza życiem) o + X. Łapanie: +30%/+60%/+90%. Łapanie Lux: +30%/+60%/+90%. Staty: +40/+80/+120

Niedzielny Trener (nazwa do zmiany) - Nie ma żadnych bonusów w walce. Za to Pokemony zdobywają więcej doświadczenia i przywiązania z walk w Dziczy. Zwiększa również godzinne regenerowanie PA. Przywiązanie: +100%/+150%/+200%. Doświadczenie: +20%/+40%/+60%. Regeneracja: 1%/2%/3%


Moduły Walki

Tutaj chciałbym dać też kilka specjalnych modułów, które dają dodatkowe efekty przy spełnieniu pewnych wymagań, a nie tylko "x% szansy na y".

Wysoka [Stata] - Zwiększa statystykę w walce o +x
Odporność na [Status] - Pokemon ma szansę x% na uniknięcie otrzymania danego statusu (z ataków przeciwnika, nie działa na status wywołany przez siebie)
Manipulator Pogody - Pogoda wywołana przez ruchy/umiejętności Pokemonó tego gracza trwa o X tur dłużej
Wzmocniony [Status] - Ruchy wywołujące te statusy u przeciwnika mają dodatkowe +X% szansy na nałożenie statusu
Precyzyjne uderzenia - Zwiększa szansę na trafienie krytyczne
Efekt Uboczny - Użycie nie leczącego, statusowego ruchu ma X% szansy na zwiększenie losowej statystyki o 2 poziomy
Wampiryzm - Trafienie przeciwnika ruchem z kontaktem, ma szanse uleczyć atakującego Pokemona
Wytrzymałość Klejnotów - Klejnoty mają +x użyć zanim zostaną zniszczone
Furia - Udane trafienie bezpośrednim atakiem dodaje x% do mnożnika obrażeń. Obrażenia wszystkich następnych ruchów są mnożone przez niego. Mnożnik resetuje się przy nie udanym ataku lub użyciu ruchu statusowego
Wytrzymałość brak nazwy - Jeśli Pokemon nie posiada żadnego innego źródła leczenia, po każdej rundzie leczy się za x% BRAKUJĄCEGO życia
Uniki - Bardzo mała szansa x% na całkowite uniknięcie obrażeń z ataku bezpośredniego


Moduły Dziczy

Łapacz - Szansa na złapanie Pokemonów nie-shiny zwiększona o x%
Podkręcanie [Pokeball] - Zwiększa mnożnik łapania tego pokeballa o +X
Pojedynki - Zwiększa szansę na spotkanie trenera w Dziczy
Wytyczanie Ścieżek - Zmniejsza koszt wyprawy do Dziczy o X PA (minimum 4 PA)
Tropiciel Shiny - Szansa na spotkanie Shiny zwiększona o X%
Łapacz Shiny - Szansa na złapanie Shiny zwiększona o X%
Zbieracz Jagód - Znajdujesz x% więcej jagód na krzakach
Spostrzegawczość - Szansa znalezienia Jagód w Dziczy większa o x%
Szczęśliwe Wyprawy - Zwiększa szansę na znalezienie rzadkich przedmiotów w Dziczy i z Pokemonów (Okruchy, Pokebloki, Trzymane) o x%
Dostawca Materiałów - Zwiększa ilość znajdywanych Materiałów Budowlanych o x%


Moduły Aktywności

Tutaj jest najmniejszy wybór ale ciężko niestety dodać tutaj coś, co nie będzie bonusem do użycia przedmiotów.

Efektywna Praca - Otrzymujesz x% więcej Yenów z pracy
Efektywny Trening - Otrzymujesz x% więcej doświadczenia z treningów
Techniki Relaksacyjne - Zwiększa regenerację PA na godzinę o x%
Efektywna Opieka - Zwiększa ilość Monet z Opieki o +x
Porady Wychowawcze - Zmniejsza czas wymagany do zmiany Natury Pokemona
Instrukcje do gier - Zwiększa ilość przywiązania otrzymywanego z zabaw o x%
Zdrowa Dieta - Pokemony otrzymają +x doświadczenie za każdą zjedzoną Białą Jagodę
Zdrowsza Dieta - Pokemon otrzymuje dodatkowe doświadczenie przy dziennym resecie jeśli jest w pełni najedzony


To by było na tyle, także czekam na Wasze sugestie i opinie!
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3271
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Hipotermia » 9 lis 2019, o 03:40

Pierwsze pytanie takie, tyle tutaj nowych rzeczy powprowadzanych będzie (a przynajmniej planujesz na ten moment), będziesz myślał przy tym o tym, że skoro te moduły znowu.. wywrócą grę do góry nogami (bo chcesz, by były "silne"), to warto pomyśleć znowu o możliwości czyszczenia pokemonów? Teraz ludzie trenują pokemony pod przyszłą ligę, inni już nawet wytrenowali, a z tym modułami pokedexu wiele rzeczy zrobiłoby inaczej czy pomyślałoby o wzięciu czegoś innego i myślę, że chyba znowu będzie potrzebna możliwość czyszczenia pokemonów ze zwrotem Yenów. Inna sprawa, że najpierw powinien wejść ten pokedex z modułami, a potem dać tą możliwość (tak przezornie, by sobie ludzie najpierw popatrzyli jak to dokładnie działa - a najlepiej już razem z legendami - a potem dać czyszczenie, bo w końcu raczej będzie trzeba poprzestać na tym dawaniu ludziom możliwości czyszczenia, ale pierw EndGame musi być w miarę skończony i raczej bez tego się nie obędzie).

Drugie pytanie dotyczy bonusów %owych - czy to w dziczach czy w statystykach, bonus będzie dotyczył wartości bazowej czy końcowej (np. jeśli chodzi o jagody, jeśli dasz zwiększenie ilości jagód o 100%, to rzeczywiście da nam to 100% czy 50% przy maksymalnym osiągnięciu /%y z dupy, tylko pod pytanie podane/ - jeśli chodzi o statystyki, to z samej wartości przyrostu, wartości po treningu i jagodach czy wartości w samej walce, tj po dodaniu % z przywiązania czy bonusu np. shiny?). W przypadku statystyk widziałbym bardziej sztywnie ustalony ilości punktów w każdym module ingerującym w nie aniżeli %, ale to już moja sugestia tylko.

Trzecie dotyczyć będzie trudności zdobywania poziomów. Rozumiem, że I poziom będzie łatwy, by gracze na niższych poziomach również mogli skorzystać (ale też bym nie przesadzał, by to była rzecz dla graczy 30-40 poziom), ale już przy II pomyślałbym o tym, by trudność była dość wysoka, bo przeskok na III będzie ogromny i jednak niech nie będzie to jakaś łatwizna. Oczywiście można tu pomyśleć o tym, by przeskok w nagrodzie na III był większy, a I/II były znacząco mniejsze (ale przy okazji by ta II też dawała widocznie więcej, jak I, a nie robić przeskoki 10>20>30, bardziej w stylu 5>15>30 bym widział).

Czwarte to pytanie o zdobywanie modułów, głównie III. Rozumiem, ze te najlepsze moduły będą zdobywane w opcjach losowych, tj nie wiadomo co mi wylosuje z Legendy czy w przypadku II co mi wypadnie z zadań czy czegoś, co sobie ustalisz za wymóg do zdobycia II? Możesz pomyśleć o możliwości sprzedaży modułów I/II na targu, III tylko do zdobycia.

No i parę sugestii ode mnie. Choć raczej nie wszystkie, bo lekko śpiący jestem i zobaczymy jakie tematy jeszcze jutro zostaną poruszone, to się wtrącę pewnie XD:

Przede wszystkim sprawa wygląda tak, że raczej w "Module Dziczy" nie można przesadzić w zbyt mocnych bonusach z tego. O ile w miarę (ale nie przesadnie) mocne bonusy do walk będą zrozumiałe, tak zbytnie wzmacnianie bonusów do dziczy bardziej zwiększy różnice chociażby zarobkowe pomiędzy słabszymi, średnimi i rozwiniętymi graczami.

Drugie to w Trener Entuzjasta raczej poszedłbym w stronę końcowej (i raczej pomyślałbym o 2100 aniżeli 2000) ilości statystyk (i powiedzmy, że przydałoby się, by zyskały tu pokemony o bardzo później ewolucji mimo dobrych przyrostów później, a nie tylko te, co mają mniejsze przyrosty, ale bardziej wyrównane przez 100 poziomów), inna sprawa że są pokemony z możliwością robienia ich dwojako, tj albo w A albo w SpA i dobrze by było, by automatycznie moduł liczył statystykę trenowaną, a nie tą wyższą z przyrostu.

Satoshi007
Posty: 522
Rejestracja: 15 sie 2014, o 00:02

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Satoshi007 » 9 lis 2019, o 12:28

Ethelnalen pisze:
8 lis 2019, o 14:42
Zdrowa Dieta - Pokemony otrzymają +x doświadczenie za każdą zjedzoną Białą Jagodę
Przywiązanie i białe jagody czy doświadczenie i fioletowe?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Ethelnalen » 10 lis 2019, o 16:15

Hipotermia pisze:
9 lis 2019, o 03:40
Pierwsze pytanie takie, tyle tutaj nowych rzeczy powprowadzanych będzie [..] to warto pomyśleć znowu o możliwości czyszczenia pokemonów?
Nie planuje aby moduły zmieniały cokolwiek w samym treningu, więc nie będę również dawał ponownie możliwości wyczyszczenia Pokemonów. Tym samym tokiem myślenia musiałbym dawać czyszczenie przy każdej aktualizacji zmieniającej coś w atakach, czy dodających nowe Pokemony - w końcu dochodzi wtedy masa nowych elementów. Nie spodziewajcie się, że jeszcze kiedyś będzie takie czyszczenie jak przy wprowadzeniu limitu treningów.

2. Nie jest jeszcze ustalone ale raczej od podstawy, multiplikatywne bonusy zawsze kończą się źle.

3. Pierwsze moduł będzie się odblokowywało już od samego początku gry, niektóre będą też za zdobywanie pierwszych poziomów. Moduły 2. poziomu są planowane tak w środku gry, czyli około 45-60 poziomu - za osiągnięcia, Sale, czasami z dropu.
Bonus już za pierwszy poziom modułu jest istotny, żeby nie było poczucia, że nic ci one nie dają dopóki nie zdobędziesz lepszego. A bądźmy szczerzy, w topce chodzi przede wszystkim o maksymalizację zysku/PA, więc to 10% różnicy między poziomem 2 i 3 będzie z pewnością istotne.

4. Moduły 3 będą w pełni losowe poza specjalizacjami i nie do sprzedania na targu. Co do 2 już napisałem wyżej.

Moduł Dziczy: pamiętaj, że one zastępują obecny Szukacz i Pokedex, także znajdzie się tam większość tego, co obecnie mieliście z tych dwóch przedmiotów.

Trener Entuzjasta: przemyśle takie podejście.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Ethelnalen » 10 lis 2019, o 16:16

Satoshi007 pisze:
9 lis 2019, o 12:28
Ethelnalen pisze:
8 lis 2019, o 14:42
Zdrowa Dieta - Pokemony otrzymają +x doświadczenie za każdą zjedzoną Białą Jagodę
Przywiązanie i białe jagody czy doświadczenie i fioletowe?
Tak jak jest napisane.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 303
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Sylwiusz » 11 lis 2019, o 00:00

Co do zwrotu... Pomyśl nad dawaniem możliwości zwrotu jako nagrodę do wyboru zamiast sh. poka za top32 w lidze. Na pewno dużo osób (w tym ja) wybrałoby możliwość przetrenowania poka zamiast wzięcia nowego by wiecznie siedział w rezerwie.

Co do specjalizacji to mam pytanie co do dodatkowych statystyk. Będą one dodawane przed bonusami, czy tak jak megaewo po nich?
Jeśli po nich to zastanów się nad tradycyjnym trenerem, czy nie robisz go za mocnego. Przy teamie pełnym zwykłych poków, które co jak co łatwo wyszkolić będą one miały bardzo podobną siłę jak shiny przy innej specjalizacji. Proponowałbym żeby na 3 lvlu to było 2,5% zamiast 3% - wtedy przy 6 pokach będzie to 15%, czyli tyle samo ile bonusu daje sh.
Obrazek

Awatar użytkownika
arsen
Posty: 179
Rejestracja: 28 lis 2015, o 00:06

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: arsen » 11 lis 2019, o 00:43

Ethelnalen pisze:
10 lis 2019, o 16:15

Nie planuje aby moduły zmieniały cokolwiek w samym treningu, więc nie będę również dawał ponownie możliwości wyczyszczenia Pokemonów. Tym samym tokiem myślenia musiałbym dawać czyszczenie przy każdej aktualizacji zmieniającej coś w atakach, czy dodających nowe Pokemony - w końcu dochodzi wtedy masa nowych elementów. Nie spodziewajcie się, że jeszcze kiedyś będzie takie czyszczenie jak przy wprowadzeniu limitu treningów.
Tym samym tokiem myślenia powinna być opcja wyczyszczenia pokemona gdy zmiany są na tyle szersze lub gdy wprowadza się więcej elementów. Nikt mi nie powie że zmiany w atakach czy w balansie nie sprawiają że powstają rotacje w drużynie choć drobne. Wtedy po prostu jest to wygodne aby wyczyścić pokemona. Jedynie co to można dać limit do 6 pokemonów lub dawać to raz do roku, lub cokolwiek. Kiedy i jak to nie myślenie dla mnie. Opcja jednak taka powinna być. Jako nagroda też spoko.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Ethelnalen » 11 lis 2019, o 16:33

Jak już napisałem, nie mam jeszcze dokładnie rozpisane jak będą się sumować/mnożyć statystyki z tych bonusów, bo to muszę najpierw dokładnie przejrzeć kod przy robieniu tego, a jeszcze nie jestem na tym etapie. Ale spokojnie, dostosuje wartości odpowiednio, aby nie były one przesadzone przy niektórych elementach.
Sylwiusz pisze:
11 lis 2019, o 00:00
Jeśli po nich to zastanów się nad tradycyjnym trenerem, czy nie robisz go za mocnego. Przy teamie pełnym zwykłych poków, które co jak co łatwo wyszkolić będą one miały bardzo podobną siłę jak shiny przy innej specjalizacji. Proponowałbym żeby na 3 lvlu to było 2,5% zamiast 3% - wtedy przy 6 pokach będzie to 15%, czyli tyle samo ile bonusu daje sh.
Pomijasz tutaj kwestię taką, że możesz mieć tylko jedną Specjalizację. Jeśli wybierzesz tą, nie dostaniesz bonusów, które będzie miał ktoś z pełnym teamem shiny, bo weźmie np. specjalizację typu wtedy albo neutralną.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Ethelnalen » 11 lis 2019, o 16:36

arsen pisze:
11 lis 2019, o 00:43
Tym samym tokiem myślenia powinna być opcja wyczyszczenia pokemona gdy zmiany są na tyle szersze lub gdy wprowadza się więcej elementów. Nikt mi nie powie że zmiany w atakach czy w balansie nie sprawiają że powstają rotacje w drużynie choć drobne. Wtedy po prostu jest to wygodne aby wyczyścić pokemona. Jedynie co to można dać limit do 6 pokemonów lub dawać to raz do roku, lub cokolwiek. Kiedy i jak to nie myślenie dla mnie. Opcja jednak taka powinna być. Jako nagroda też spoko.
TO już omawiałem przy ustaleniu limitu treningów. Chciałem zrobić limit treningów o wiele niższy, żeby trenowanie Pokemonów w topce polegało bardziej na dostosowaniu się do obecnych standardów i szukaniu taktyki na zdobycie przewagi nad resztą, która używa ciągle tego samego. Finalnie limit treningów został ustalony na wyższą wartość, aby nie wywrócić wszystkiego aż tak do góry nogami. Ale koncept nadal pozostaje, dlatego możliwość zwrócenia kasy za trening będzie naprawdę bardzo rzadki. Wiem że to nie jest idealne rozwiązanie ale pozwalanie na reset Pokemonów z pełnym zwrotem kosztów również nim nie jest, bo za bardzo ułatwia to rozgrywkę wtedy, jeśli wiecie że ot będziecie mogli wszystko odzyskać.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 303
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Sylwiusz » 11 lis 2019, o 21:35

Tak na serio, to ta zmiana jest nawet poważniejsza niż dodanie limitów treningu więc zwrot kasy powiedziałbym, że się wręcz należy. Szkoda, że przy okazji ostatnich zwrotów nie ostrzegłeś, że to planujesz, to zamiast szybkiego treningu poków poczekałbym aż byłoby coś wiadomo na ten temat. Obecnie patrząc co planujesz zrobić w tych specjalizacjach już widzę, że będę musiał zmienić co najmniej 3 poki. Zwłaszcza, że dochodzą jeszcze legendy. Ja nie mówię o zwrotach przy aktualizacji ataków, dodawaniu regionów, czy innych pierdołach. Ale zwrot przy aktualizacjach, które zmieniają kompletnie styl gry się po prostu należy.

edit
Pytanko jeszcze w sprawie specjalizacji kolekcjoner... Czy legendy będą się liczyć jako pokemony nie do złapania w dziczy?
Obrazek

Awatar użytkownika
Kamilkowa
Posty: 1133
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 08:27

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Kamilkowa » 12 lis 2019, o 14:37

Również uważam, że specjalizacje wprowadzają zbyt wiele zmian. Fajne urozmaicenie gry, ale nie wzięłabym paru poków do drużyny, gdybym wcześniej wiedziała o tym pomyśle. Mam już wytrenowane poki na nowy sezon, wszystkie po 4k treningu i teraz robi się problem. Zrobienie nowego poka to nie jest taka szybka sprawa, osoby będące nieco niżej w rankingu mają łatwiej, mniejszy trening, mniejsza strata przy wymianie poka. Jeśli nie chcesz dawać kolejnej możliwości zwrotu treningów to serio przemyśl dodanie zwrotu za jednego pokemona jako nagrodę za top 16.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Ethelnalen » 12 lis 2019, o 14:58

Owszem, to będzie duży dodatek ale nie zmienia on sposobu trenowania Pokemonów. Że niektóre Pokemony na tym zyskają więcej a inne mniej, to jest nie do uniknięcia. Ale nie sprawi to nagle, że trening Pokemona będzie całkowicie źle zrobiony - jak było ze zmianą z limitem treningów.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3271
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Hipotermia » 12 lis 2019, o 15:30

Ethelnalen pisze:
12 lis 2019, o 14:58
Owszem, to będzie duży dodatek ale nie zmienia on sposobu trenowania Pokemonów. Że niektóre Pokemony na tym zyskają więcej a inne mniej, to jest nie do uniknięcia. Ale nie sprawi to nagle, że trening Pokemona będzie całkowicie źle zrobiony - jak było ze zmianą z limitem treningów.
Całkowicie źle może nie.. ale zależnie jakie bonusy ustawisz w końcu na tych modułach, to wiele treningów można by było zrobić inaczej z lepszym efektem końcowym (a tak, to co zrobisz, nic nie zrobisz.. bo wywalić 4kkk do kosza raczej nikt nie pomyśli, a weź pod uwagę fakt, że chcesz w końcu zrobić ligę, w której defensywa się nie liczy stricte do wyniku, a tylko sam wynik z ofensywy i to też będzie duża zmiana), już nie mówiąc o wyborze pokemonów, które by się wzięło, gdyby się wiedziało o planowanych modułach (moduł z typem chociażby dużo by zmienił u mnie w planach i pewnie nie tylko u mnie, )no i ciężko porównać zrobienie limitu, gdy go nie było do takiej zmiany, jednak to może wiele albo bardzo wiele zmienić. Tak samo wejście legend, ale pomińmy to, bo do tego pewnie jeszcze wiele czasu (choć dobrze by było, by weszło to razem z modułami). Według mnie mógłbyś zaplanować ostatnie takie "czyszczenie", ale pierw wprowadzić wszystko, co masz zaplanowane w kontekście ligi, czy to moduły i legendy czy to zmiany w samym rankingu kryształu (i wprowadzić to za jednym razem), bo jak sądzę nic dużego z jakimś wpływem na to już w najbliższym czasie nie będzie (pomyślałbym o jakichś walkach stowarzyszeń wtedy dla lekkiego odbicia od rankingu indywidualnego).

Awatar użytkownika
Saiseiya
Posty: 208
Rejestracja: 30 mar 2014, o 10:12

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Saiseiya » 12 lis 2019, o 18:52

raz Ethel dał niespodziewanie zwrot kasy za trening, nikt nie prosił, nikt o tym nigdy nie pisał.

Teraz co drugą zmiane będą sępić zwroty treningów, bo żeby mieszać w lidze i manewrować pokemonami. ;p jestem ciekaw czy sh snorlax po tych buffach z modłuami będzie git pokiem, jak myślicie?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3271
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Hipotermia » 12 lis 2019, o 19:30

Saiseiya pisze:
12 lis 2019, o 18:52
raz Ethel dał niespodziewanie zwrot kasy za trening, nikt nie prosił, nikt o tym nigdy nie pisał.
Obrazek
Saiseiya pisze:
12 lis 2019, o 18:52
jestem ciekaw czy sh snorlax po tych buffach z modłuami będzie git pokiem, jak myślicie?
Zawsze był git pokiem, ino trzeba go dobrze zrobić.
Fajnego mam, nie? http://pokelife.pl/pokemon.php?p=3877580

Awatar użytkownika
Saiseiya
Posty: 208
Rejestracja: 30 mar 2014, o 10:12

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Saiseiya » 12 lis 2019, o 19:44

Fajny, szkoda, że tylko 6 poków można mieć w drużynce, też dodałbym, bo tak się nie mieści i musi w rezerwie siedzieć;/
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Ethelnalen » 13 lis 2019, o 15:17

Dokładniejsza analiza Specjalizacji:
https://i.imgur.com/AGPpIvV.png

Najpierw jedna zmiana z pierwszego posta: "otrzymuje + X do obron i szybkości w walce". Zmieniłem to na +X do każdej staty poza życie, aby tanki nie dostały lekko większej przewagi niż Poki atakujące (bo nie potrzebują dodatkowego ataku).

Jest to suma statystyk robiona na podstawie Charizarda na 100 poziomie, z dużym Wszechstronnym, przywiązaniem, zignorowaniem drugiego ataku. W drugich kolumnach trening to 1000 w życie, 1200 w spatak, po 700 w obrony i 400 w szybkość, czyli taki uśredniony generalny trening. Użyta jest specjalizacja na 3 poziomie oczywiście.

No więc patrząc na te liczby, już został zmniejszony bonus za max neutralnego trenera z 90 na 60. Jako że ta specjalizacja nie zmusza do dobrego dostosowania teamu i daje bonus wszystkim, musi być słabsza.
Trener określonego typu będzie się wybijał ale trzeba tutaj pamiętać o dwóch rzeczach
- wybierając więcej pokemonów jednego typu, można mocniej oberwać jeśli się trafi na typ superefektywny na Twoje, więc to ryzyko
- bonus typu jest o połowę mniejszy dla Pokemonów o dwóch typach. Czyli dla sporej części. Nie brałem pod uwagę wielotypowości Charizarda w tych statystykach powyżej, bo brałem go jedynie jako liczbową podstawę, ale trzeba o tym pamiętać
Także realistycznie rzecz biorąc staram się zbalansować specjalizację typu pod posiadanie 3 Pokemonów o tym typie. Muszę się jeszcze przyjrzeć ile jest czysto-typowych użytecznych Pokemonów, czy nie zmodyfikować tutaj czegoś bardziej.

Obecnie również najprawdopodobniej zwiększę te bonusy do statystyk aż dwukrotnie. Czyli np. dla specjalizacji typu na 3 poziomie nie będzie to +150 tylko + 300. Statystyki te są dodawane jak inne bonusy, czyli nie są mnożone przez siebie. Co po dodaniu treningów do kalkulacji sprawia, że dla top ten bonus może być znikomy. Nawet 300 w tym przykładzie nie jest dość duże ale jednak już ma jakieś znaczenie.
Dla porównania, w specjalizacji typu obecnie jest 10497 bez specjalizacji i 11247 ze specjalizacją. Po zwiększeniu tego bonusu, ze specjalizacją byłoby tam 11997.


Podsumowując krótko co uległo już zmianie w porównaniu z pierwszym postem:
- specjalizacje nie dodają jedynie statystyk obron i szybkości, ale również ataków
- bonus z neutralnego trenera został zmniejszony z 90 na 60
- wszystkie bonusy statystyk zostaną powiększone dwukrotnie
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

vvss2
Posty: 26
Rejestracja: 29 gru 2017, o 23:23

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: vvss2 » 14 lis 2019, o 18:43

Saiseiya pisze:
12 lis 2019, o 18:52
raz Ethel dał niespodziewanie zwrot kasy za trening, nikt nie prosił, nikt o tym nigdy nie pisał.

Teraz co drugą zmiane będą sępić zwroty treningów, bo żeby mieszać w lidze i manewrować pokemonami. ;p jestem ciekaw czy sh snorlax po tych buffach z modłuami będzie git pokiem, jak myślicie?
Myślę, że po tych zmianach sh snorlax będzie kiepskim pokemonem.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Ethelnalen » 19 lis 2019, o 14:47

Co do tego Trenera Entuzjasty. Ustawie bonus chyba dla Pokemonów, które mają sumę statystyk (licząc tylko jeden, większy atak) na 100 poziomie mniejszą lub równą 2200.
Obecnie nie licząc mega ewo i legend, największa suma podchodzi pod 2600, gdzie od 2400 już jest sporo Pokemonów (np. Venusaur ma około 2590 a Charizard 2480).
Kilka Pokemonów, które mają lekko poniżej 2200 statystyk to np. Ferrothorn Magneton Golurk Raichu Clefable Ivysaur Kadabra Bayleef Sudowoodo Electabuzz Magmar

Rozważam jeszcze zmniejszenie tej granicy do 2000 ale nie jestem pewien czy byłoby to wtedy aż tak użyteczne. Niby 200 statystyk nie jest aż taką ogromną różnią w porównaniu z pełnym treningiem ale jednak dla top graczy liczy się każdy punkt statystyki.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Ethelnalen » 19 lis 2019, o 15:43

Noooo i większy problem. Nadal nie mam odpowiedniej nazwy dla ostatniej specjalizacji, czyli:
Niedzielny Trener (nazwa do zmiany) - Nie ma żadnych bonusów w walce. Za to Pokemony zdobywają więcej doświadczenia i przywiązania z walk w Dziczy. Zwiększa również godzinne regenerowanie PA.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Shins
Posty: 3440
Rejestracja: 8 lis 2012, o 20:33

Re: Specjalizacje - typy Modułów

Post autor: Shins » 19 lis 2019, o 16:23

Z tym niedzielnym trenerem całkiem pasuje xD Taki Ash na miarę PokeLifów xd
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

ODPOWIEDZ