[WSTĘPNY PROJEKT] Pokedex - Specjalizacja Trenera

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6751
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

[WSTĘPNY PROJEKT] Pokedex - Specjalizacja Trenera

Post autor: Ethelnalen » 25 paź 2019, o 16:36

Poniższy tekst to projekt

Wszystko co znajduje się na tej stronie może i prawdopodobnie ulegnie zmianie do czasu wprowadzenia do gry. Ten element gry jest dopiero rozpoczynany i zajmie mi trochę czasu zanim zostanie ukończony.

Najpierw trochę historii. Jak dobrze wiecie, mieliśmy kiedyś w planach dodać pewnego rodzaju drzewko umiejętności dla trenera, które każdy mógłby dostosować do własnych potrzeb. Nazywaliśmy to wtedy specjalizacją trenera. Nie doszło do wprowadzenia tego, jak pewnie wiecie, ale samą ideę nadal miałem w głowie. W końcu jednak doszedłem do etapu, w którym myślę, że najwyższy czas to wprowadzić.



Czym będzie nowy Pokedex?

Nowy Pokedex będzie pozwalał Wam na specjalizowanie się w pewnych elementach gry i lepsze dobranie bonusów pod to, co najczęściej w grze robicie. Obecnie poza Szukaczem prawie wszystkie bonusy są pasywne. Gracz nie musi wybierac, przez co nie może też się w czymś konkretnym specjalizować. Brakuje też nam pewnego celu w grze, w międzyczasie zdobywania poziomów. oraz nagród do drugiego projektu, który również dzisiaj przedstawiłem. Dlatego jest to idealny czas aby w końcu to wprowadzić.

Pokedex będzie osobnym elementem w grze. Będzie on posiadał stałą ilość miejsc na moduły, które będą wzmacniały trenera. Moduły będzie można zdobywać z wielu miejsc, część będzie z losowych lokacji, niektóre z Sal, czy z innych elementów gry typu Hala Wyzwań. Moduł będą miały 3 poziomy i nie będą się w żaden sposób zużywały - kiedy już zdobędziesz dany moduł, masz go na stałe i zawsze możesz podmienić z obecnymi. Najsilniejsze moduły będą do zdobycia z Legend.

Pokedex będzie posiadał jeden specjalny slot na Moduł Specjalizacji. Ten moduł nie będzie zdobywany z losowych dropów, a będzie trzeba wykonywać specjalne zadania przypisane do danego modułu aby go zdobyć. Podstawowe wersje mogą być do zdobycia za osiągnięcia czy po prostu zdobywanie poziomów trenera. Do silniejszych będziecie musieli wykonać specjalne zadanie. Oczywistymi Modułami Specjalizacji będą Specjalizacje Typu. Np. Specjalizacja Ognista sprawi, że wszystkie Pokemony gracza posiadające dany typ będą posiadały dodatkowe bonusy w walce, łatwiej będzie mu również złapać dzikie Pokemony o tym typie. Zadanie związane ze zdobyciem tej specjalizacji może polegać na np. złapaniu określonej ilości ognistych Pokemonów, złapanie określonej ilości unikalnych gatunków (co by wymagało podróżowania po regionach aby go zdobyć) czy wygraniu określonej ilości walk za pomocą ognistych Pokemonów. Będzie więcej Specjalizacji, nie wszystkie będą związane z konkretnym typem Pokemona.



No dobra, ale czym są te moduły?

Myślę, że tutaj pomoże wizualizacja (tak, to rysunek poglądowy z painta):
Obrazek

Jak widzicie, będzie to podzielone na 4 strefy. Każda strefa dotyczy osobnej kategorii modułów. Nie można na przykład wypełnić Pokedexu samymi modułami walki, macie na nie 4 miejsca i trzeba wybrać w czym chcecie być lepsi.
1. To Moduł Specjalizacji. Do tego elementu będziecie mieli dostęp od samego początku poprzez zadanie Samouczka. Więcej już opisałem w punkcie powyżej.
2. Sekcja Walk - tutaj znajdą się moduły wzmacniające Pokemony w walkach. Niektóre mogą być ogólne, np. wzmocnienie STAB, inne specjalizujące się w konkretnym typie, np. wzmocnienie ataku Pokemonów o danym typie. Będą one działały wszędzie, zarówno w Dziczy, Salach Liderów czy w Lidze.
3. Sekcja Dziczy - czyli wszystkie bonusy, które wpływają na wyprawy do Dziczy. Szansę na znalezienie przedmiotów, Pokemonów, szansa na nie zużycie PA, zwiększenie wpływu z minerałów i tego podobne elementy.
4. Sekcja Aktywności - tutaj znajdzie się wszystko nie pasujące pod powyższe dwie kategorie. Przede wszystkim można tu będzie wstawić moduł zwiększające efektywność pracy czy treningu ale mogą się znaleźć również inne rzeczy, typu szybsza regeneracja, tańsza podróż etc.

Rzymskie liczby odnoszą się do tego, że nie każdy slot będzie odblokowany od razu.
I. Będzie odblokowany od samego początku gry.
II, III, IV będą odblokowywane po prostu zdobywaniem poziomów trenera (15, 40, 60).
V będzie odblokowany dopiero po pokonaniu pierwszej Legendy.



Skąd będą zdobywane moduły i jak z nich korzystać?

Podzielę to na normalne moduły i specjalizacje.

Standardowe moduły

Moduł będzie wstawiany w slot w Pokedexie. Moduł Dziczy można wstawić jedynie do sekcji Dziczy, tak samo z Walkami i Aktywnościami. Wymieniając moduł na inny nie będziecie tracić poprzedniego, wróci on po prostu do ekwipunku.
Większość modułów będzie pewnie miała 3 poziomy. Nie będzie można wstawić tego samego modułu na poziomie 2 i 3. Będziecie mieli dostęp tylko do najwyższego posiadanego poziomu.
Nie wykluczam małego kosztu wymiany modułu w Yenach i Pyle Odnowy lub nawet PZ. Nie jest to jeszcze określone ale oczywiście chciałbym uniknąć w miarę możliwości darmowe i codzienne żonglowanie modułami. To ma być bardziej Wasza specjalizacja, a nie codziennie zmieniane kilkukrotnie bonusy.

Skąd będą one zdobywane:
- kilka na poziomie pierwszym będzie możliwe do zakupienia z Pokesklepu
- sporo będzie do zdobycia za Osiągnięcia
- znalezienie w Dziczy lub na Safari. Możliwe, że będą tylko na safari, jeszcze nie ustalone
- zdobycie w nagrodach z Metasklepu, Centrum Nagród i podobnych aktywności.
- dodatkowa nagroda za pokonanie Sal Liderów - nie losowa, ale ustalone co konkretnie się dostaje. TMy oczywiście również zostaną
- najrzadsze będzie można zdobyć z Legend
- czasami będzie możliwość kupienia ich za PZ. Obecnie rozważam system, który co tydzień losowałby 3 moduły, które będą do zakupu za PZ. Nie wiem jeszcze czy będą tutaj możliwe do kupienia wszystkie

Moduły Specjalizacji

Specjalizacje będziecie mieć zawsze tylko jedną. W samouczku będziecie mogli wybrać jedną z podstawowych i zamontować ją w Pokedexie. Specjalizacje również mogą mieć kilka poziomów i mają mocno wpływać na siłę trenera, a nie dawać jedynie 1% do statystyki.
Zmiana Modułu Specjalizacji będzie bardziej ograniczona, najprawdopodobniej będzie miała tygodniowy lub dłuższy cooldown od poprzedniej zmiany.

Skąd będzie się je zdobywać:
- w Samouczku i Pokesklepie będziecie mieli ograniczony wybór specjalizacji na 1 poziomie
- inne specjalizacje 1 poziomowe będą do zdobycia z większych osiągnięć. Przez większe mam na myśli to, że może nie być nic za złapanie Pokemonó Pokeballami, ale będzie za osiągnięcie Znawca Pokeballi
- dostęp do pierwszych poziomów specjalizacji może być również po zdobyciu określonego poziomu
- niektóre specjalizacje będą do otrzymania z pokonania 8 sal regionów
- specjalizacje 2 i 3 poziomu będą odblokowywane specjalnymi zadaniami, do których dostęp otrzymacie po zdobyciu specjalizacji 1 poziomu
- zadania te będą miały powiązane cele (np. łapanie ognistych Pokemonów do 2 poziomu Specjalizacji Ognistej) , trudniejsze dla poziomu 3.
- możliwe, że postęp w tych zadaniach będzie wolniejszy, jeśli nie będziecie ich robić w specjalizacji, której zadanie dotyczy



Za dużo tekstu dla mnie, gdzie skrót?

1. Będzie nowa zakładka, przestawiająca Pokedex ze slotami na moduły.
2. Moduły będą zdobywane z różnych aktywności, osiągnięć, Dziczy, zadań.
3. Moduł będziecie wstawiać w 1 z 13 slotów Pokedexu, aby otrzymać jego bonus.
4. Będzie więcej modułów niż miejsc na nie, więc będzie można dostosować czego używacie do własnego stylu gry.



Inne odpowiedzi

Co będzie z obecnymi przedmiotami Pokedexu, Szukacza i Modułów?
- Zostaną zintegrowane z nowym systemem jako moduły.

Czy starsi gracze od razu otrzymają moduły za osiągnięcia, które zdobyli przed aktualizacją?
- Tak, nie będą resetowane osiągnięcia ani nic takiego, otrzymacie moduły retroaktywnie. Ale nadal będziecie musieli zdobyć te z nowych elementów.

A ja nie chce się specjalizować w konkretnym typie Pokemonów!
- Będą oczywiście specjalizacje ogólne - ale na pewno będą one słabsze niż te, które wpływają na mniejszą ilość Pokemonów.

Ale dlaczego zmieniać akurat Pokedex, to głupie!
- Pokedex jest mocno rozpoznawalnym elementem świata Pokemon. Szkoda, żeby na całą grę na PokeLife był on jedynie przedmiotem, który kupujesz na początku gry i zapominasz że w ogóle posiadasz. A idea Pokedexu i instalowania modułów idealnie tutaj pasuje.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

kornel18
Posty: 222
Rejestracja: 22 wrz 2013, o 17:07

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Pokedex - Specjalizacja Trenera

Post autor: kornel18 » 25 paź 2019, o 16:50

Czyli to coś z myślą o graczach, którzy team maja no. 1 typu. A z bonusami mniejsza różnorodność typów będzie mniej odczuwalna bo dostaną boosta. Wydaje się spoko.

grem220899
Posty: 20
Rejestracja: 27 kwie 2016, o 17:52

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Pokedex - Specjalizacja Trenera

Post autor: grem220899 » 25 paź 2019, o 17:38

Warto było zostać trenerem jednego typu XD
Trener pokemonów trujących
Obrazek

Shins
Posty: 3426
Rejestracja: 8 lis 2012, o 20:33

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Pokedex - Specjalizacja Trenera

Post autor: Shins » 25 paź 2019, o 18:13

Całkiem ciekawy pomysł. Brakowało tutaj trochę takiego elementu do rozwoju "gracza" a nie samych pokemonów. Mam nadzieję, że nie będziesz miał z tym elementem wielu problemów i szybko Ci on pójdzie.
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

Awatar użytkownika
DzikiDzikDzikson
Posty: 309
Rejestracja: 9 gru 2015, o 20:27

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Pokedex - Specjalizacja Trenera

Post autor: DzikiDzikDzikson » 25 paź 2019, o 18:47

Brzmi ciekawie. Tylko jeszcze uzbroić się w cierpliwość dla wiecznego spamu na chacie.

ODPOWIEDZ