[WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6751
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

[WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Ethelnalen » 25 paź 2019, o 16:35

Poniższy tekst to projekt

Wszystko co znajduje się na tej stronie może i prawdopodobnie ulegnie zmianie do czasu wprowadzenia do gry. Ten element gry jest dopiero rozpoczynany i zajmie mi trochę czasu zanim zostanie ukończony. Czekam z niecierpliwością na Wasze opinie!



Ale ja nie chcę, żeby Legendy były dostępne w grze

Zacznijmy od tego punktu, bo wiem, że jest sporo osób przeciwnych wprowadzeniu Legend. Rozumiem, że Legendy to wyjątkowe Pokemony, jest tylko jeden na świecie danego gatunku i są bardzo silne. Jednak pamiętajcie że to jest gra, a Legendy są jej częścią. To, że jest jedna Legenda w świecie Pokemonów nie musi oznaczać, że tylko jeden gracz może ją posiadać. Identycznie jak we wszystkich grach o Pokemonach nie ma limitu, że jedynie jeden gracz na całym świecie może ją złapać.
Legendy są ikoniczną częścią gry, zachowanie rygorystycznego "realizmu" nie jest wystarczającym powodem, aby z nich zrezygnować.
W kwestii siły, będzie to odpowiednio zaadresowane w akapitach poniżej.



Na czym będzie polegało zdobywanie Legend?

Przedstawię najpierw krótko koncept, zanim przejdę do opisywania konkretnych elementów.
1. Aby w ogóle podejść do walki z Legendami i ich łapania, będziecie musieli spełnić kilka wymagań.
2. Po spełnieniu wymagań na każdy tydzień będziecie otrzymywać X "Poszlak" umożliwiających pójście na Legendarne Polowanie.
3. Legendarne Polowanie to aktywność dla 3 graczy. Po dobraniu się/wylosowaniu swojej grupy, zostaniecie postawieni przed walką z Legendarnym Pokemonem.
4. Walka z Legendą będzie miała 3 etapy. W każdym etapie każdy z biorących udział w walce graczy wysyła 2 swoje Pokemony. Więc odbywa się walka 6vs1 w większości przypadków.
5. Po wygraniu będziecie mieli szansę złapania Legendy. Każda z osób biorących udział w Polowaniu losuje liczbę i najwyższa liczba łapie Legendę, jeśli jest dość wysoka.
6. Za wygraną dostaje się też inne dodatkowe nagrody.


Wymagania

Aby móc udać się na Legendarne Polowanie będziecie musieli spełnić kilka wymagań.
- posiadać określony poziom Trenera. Obecnie rozważam wymagać 90-100 poziomu, nie jestem jeszcze pewien.
- zdobyć 8. Odznakę w danym regionie, z którego Legendę chcecie złapać.
- wykonać zadanie wstępne. Nie jest jeszcze określone, czy każda Legenda będzie tutaj miała własne zadanie, czy będzie to jedno na region. Na pewno nie będzie to więcej niż jedno na Legendę.
Legendarne Polowania mają być aktywnością na koniec gry. Obecnie brakuje nam takiego elementu, szczególnie dla osób, które nie widzą sensu grania po zdobyciu salek regionów. Myślę też, że będzie to odpowiednie wymaganie dla unikalności i siły jaką prezentują Legendy.


Poszlaka - dlaczego w taki sposób?

Każdego tygodnia będą się odnawiały wam Poszlaki. Jest to przedmiot, który będzie wymagany aby wybrać się na Legendarne Polowanie. Poszlaka może zostać użyta w dowolnym regionie i na dowolną Legendę. Jeśli będzie możliwość dokupienia ich za PZ, to również będzie ograniczone - czyli np. jeśli będziecie mieli 3 Poszlaki na tydzień, za PZ mogą być do dokupienia maksymalnie powiedzmy 2 więcej.

Głównym problemem jaki miałem w kwestii tego, czy wprowadzić Legendy czy nie, to była właśnie chęć dodania ich w specjalny sposób. Dodanie ich do Dziczy odpadało, bo szansa musiałaby być bardzo mała, a to nie byłoby przyjemne dla nikogo. Dlatego zdecydowałem się na Polowania z ograniczoną ilością prób na tydzień. W ten sposób mogę dać Legendom większą i łatwiejszą do kontrolowania szansę złapania, jednocześnie wiedząc, że nie będzie dało się ich złapać na siłę, po prostu próbując wiele razy tego samego ustawienia jak w Salach Liderów.
Ograniczona ilość prób da Wam czas i powód do tego, aby jak najefektywniej przygotować się do tych walk, zamiast po prostu liczyć na szczęście. Bo Poszlaka będzie zużywana zarówno przy wygranej jak i przegranej.


Walka razem z dwoma innymi graczami - jak to będzie wyglądało

Aby wybrać się na Legendarne Polowanie, będziecie musieli wybrać na jaką Legendę chcecie polować. Zostaniecie wtedy wpisani do kolejki. Co określony czas gra będzie sprawdzała wszystkich graczy w kolejce i łączyła ich w 3 osobowe grupy. Po połaczeniu w grupę będziecie mogli przejść do podglądu widoku Pokemonów wszystkich trzech graczy. Każdy z nich będzie musiał wybrać sześć Pokemonów do walki. Następna faza zaprezentuje Wam pierwszy etap walki. Sama walka odbędzie się w momencie, w którym ostatni gracz potwierdzi wybór dwóch Pokemonów do walki. Jeśli wygracie etap, znowu będzie wybór i potwierdzanie dwóch Pokemonów do walki, aż do czasu pokonania wszystkich etapów. Na koniec każdy gracz automatycznie ma szansę na złapanie Legendy za pomocą wybranego na starcie Polowania balla. Tylko jedna osoba w Polowaniu może ją złapać.

Pierwsza rzecz: kwestia dobierania graczy. Tutaj jestem trochę rozdarty. Z jednej strony wolałbym, aby walki były jedynie losowe. To jest, nie mielibyście wpływu na to, z kim gra Was połączy. Przede wszystkim chodzi o to, żeby nie było zbyt dużego problemu ze znajdywaniem osób do Polowania dla tych, którzy grają sami. Ale też nie chciałbym ograniczac osób, które chcą po prostu grać ze znajomymi. Obecnie rozwiązanie moje jest takie, że za odbycie losowego Polowania, czyli bez dobierania z kim je robicie, w każdym tygodniu możecie otrzymać 1 dodatkową Poszlakę. Czyli np. możecie zrobić 3 Polowania ze znajomymi, lub 1 Polowanie losowe i 3 Polowania ze znajomymi. To chyba będzie najlepsze rozwiązanie, bo nie będzie penalizowało za nie granie samemu.

Druga rzecz: walki losowe i koordynacja graczy. Trudne będzie określenie tego, jak skoordynować osoby w walkach dobieranych losowo, aby nikt nie czuł się pokrzywdzony. Obecnie mam takie plany:
- gracze będą łączeni w drużyny o pełnych godzinach, aby zmniejszyć konieczność patrzenia ciągle do gry. Będziecie mogli też ustawić jak długo chcecie być zapisani, np. żeby po 4 godzinach wypisało Was z kolejki jeśli będzie taka potrzeba - abyście nie zostali połączeni w drużynę podczas snu. Oczywiście w każdym momencie będzie można wyjśc z kolejki
- po połączeniu w grupę będziecie mieli 20 minut na dogadanie się i wybór Pokemonów na Polowanie. Jeśli po 20 minutach jedna z osób nie będzie aktywna (nie spojrzy nawet na zakładkę Polowania), grupa zostanie rozwiązana. Jeśli każdy spojrzy w zakładkę ale ktoś nie wybierze Pokemonów, zostaną automatycznie wybrane Pokemony z jego drużyny. Nie chcę, żeby była możliwość uciekania z Polowania, jeśli komuś nie pasują Pokemony reszty graczy
- na każdy etap będziecie mieli maksymalnie 10 minut na wybranie Pokemonów do walki. W przypadku nie wybrania Pokemonów, zostaną wybrane 2 pierwsze z drużyny gracza.
- po wygranej lub przegranej łapanie i przyznawanie nagród odbywa się automatycznie, każdy gracz może już we własnym zakresie zajrzeć w wynik i zobaczyć co wygrał
- w związku z powyższymi całe Polowanie nie wymaga więcej niż 50 minut zwracania uwagi na grę, a może zająć nawet kilkanaście minut jeśli gracze są aktywni cały czas po pełnej godzinie
- za nie podjęcie akcji w wyborze Pokemonów i wysłaniu Pokemonów do walki gracz będzie otrzymywał dużą karę do szansy na złapanie Legendy oraz mniejsze nagrody za całe Polowanie. Np. jeśli ktoś spojrzy w zakładkę Polowania i stwierdzi że nie ma szans na wygraną, więc zignoruje Polowanie, a mimo to Polowanie zostanie wygrane - może on dostać np. 75% kary łapalności Pokemona i 75% mniejsze nagrody. Wiem, że tu zawsze może dostać rykoszetem osoba, która przez sytuacje losową nie mogła wziąć udziału w Polowaniu ale no nic na takie sytuacje się nie poradzi.
- będzie umożliwiony sposób komunikacji z dwójką graczy. Jeśli nie poprzez czat, to przynajmniej poprzez zapisywanie wiadomości w samym oknie Polowania


Łapanie Legendy

Czyli to, na co każdy czeka. Odpowiadając na oczywiste pytanie - nie, nie będziecie mogli użyć Masterballa do łapania Legendy. Przy zapisywaniu się na polowanie będziecie mogli wybrać jakiego Pokeballa spróbujecie użyć na Legendę. Pokeballe zadziałają tutaj trochę inaczej.
Każda Legenda będzie miała próg łapalności. Powiedzmy musicie wylosować powyżej 100, aby złapać Legendę. Każdy gracz będzie losował więc liczbę z przedziału np. 1-200. Ale ta liczba zostanie zwiększona przez bonus ze wszystkich posiadanych Pokeballi. Czyli powiedzmy wszyscy wzięli Cherishballe na polowanie. Każdy gracz losuje więc liczbę z przedziału 1-200 i dostaje do niej bonus +21 za Pokeballe grupy. Także biorąc lepszego Pokeballa zwiększasz szansę na złapanie nie tylko sobie ale też całej grupie. Jeśli przynajmniej jedna z osób wylosuje w tym przykładzie liczbę ponad 100, złapie ona tą Legendę. Tylko jedna Legenda może być złapana na każde Polowanie, reszta niestety będzie musiała próbować dalej. Pierwszeństwo ma osoba, która wylosuje najwyższą liczbę.
Można złapać oraz posiadać tylko jednego Legendarnego Pokemona danego gatunku. Nie będziecie mogli go sprzedać do Hodowcy ani na Targu. Po złapaniu nadal będziecie mogli brać udział w Polowaniach Legendarnych ale nie będziecie brali w ogóle udziału w łapaniu Legendy. Zamiast tego dostaniecie procentowy bonus do reszty nagród, zależnie jak silnego Pokeballa weźmiecie ze sobą i ile osób w Waszej grupie jeszcze nie posiada tej Legendy.


Inne nagrody

Za polowanie otrzymacie też inne nagrody, które zawsze w nich będą, aby zawsze był powód aby je robić, nawet jeśli już złapiecie wszystkie Legendy. Nagrody te nie są pewne jeszcze, więc proszę nie mieć mi za złe, jeśli nie wszystkie znajdą się w finalnej wersji. To sś na razie rozważane możliwości.
Gwarantowana:
- duża suma Yenów - za każdą wygraną gwarantowane, pewnie w okolicach 1 do 10 milionów
Również gwarantowane, ale tylko jedna nagroda z poniższych na każde polowanie:
- TMy - duża szansa na zdobycie dowolnego z nich, również te rzadkie
- przedmioty Trzymane V - mniejsza szansa niż TMy
- Pokebox z Shiny Półlegendą lub Shiny Eevee do wyboru - mała szansa, tylko jeden do zdobycia w każdym regionie
- poziom 3 Modułu do Pokedexu - szansa podobna jak przedmiot trzymany. Jeśli nie wiesz co to, zajrzyj do drugiego projektu
Gwarantowane po pierwszym Pokonaniu:
- poziom 3 Modułu do Pokedexu - gwarantowany po pokonaniu każdej Legendy pierwszy raz
- możliwą nagrodą za pokonanie Legendy jest bonus do całej gry, podobnie jak z odznakami Sal Liderów
- za pierwsze wygranie chciałbym abyście otrzymywali również specjalne odznaki na profil za złapanie każdej Legendy. Nie wiem jeszcze czy dam radę zorganizować odpowiednie grafiki do tego

Będzie możliwość otrzymania dodatkowej nagrody z grupy przedmiotów w jednym Polowaniu dzięki następującym rzeczom:
- wygrywanie w Polowaniach w regionie, który został wybrany w tym tygodniu jako region z bonusem z Polowań
- wygrywanie w grupie, w której Ty już posiadasz tą Legendą, a pozostali gracze nie



Legendy w Drużynie

Uf, to był długi akapit z tymi Polowaniami. Czas na to, jak będą się zachowywały Legendy, kiedy już jakąś złapiecie. Najważniejsza rzecz: będziecie mogli mieć jednego Legendarnego Pokemona w drużynie we wszystkich trybach walk. Legendy są zbyt potężne, żeby pozwalać na posiadanie więcej niż jednej na raz, inaczej inne Pokemony przestałyby być używane.
Druga kwestia to zdobywanie poziomów Legend. Nie będą one lvlowały tak całkowicie normalnie. I nie, nie będzie to po prostu zwiększenie ilości wymaganego doświadczenia, chociaż lekkie może być. Na określonych poziomach Legenda przestanie zdobywać doświadczenie i będzie musiała zostać wzmocniona odpowiednimi przedmiotami aby lvlować dalej. Jakimi przedmiotami? Jeszcze nie jest określone dokładnie, ale w grę wchodzą np. Jagody, Okruchy, Przedmioty ewolucyjne. Także przygoda z Legendami nie kończy się na złapaniu ich, również osiągnięcie wysokich poziomów będzie wymagało odpowiedniego wkładu, aby w pełni skorzystać z ich mocy.

Legendy nie będą mogły być sprzedane na Targu ani w Hodowli. Będziecie mogli posiadać tylko jedną Legendę każdego gatunku.



Pytania i odpowiedzi

Czyli pytania, które mogą się pojawić, a do których odpowiedzi nie zawarłem powyżej.

Czy Legendy będą dodawane do Kolekcji?
- Oczywiście, pierwsza walka doda je jako Spotkane, a złapanie jako Złapane.

Czy niewykorzystane Poszlaki przechodzą na następny tydzień?
- Nie ma tego obecnie w planach.

Co się stanie, jeśli nie będę mógł znaleźć graczy do łapania Legend w danym regionie?
- W każdym Tygodniu będzie dodatkowy bonus za Polowanie Legendarne w konkretnym regionie. Czyli w jednym Tygodniu może on być w Kanto, a w następnym w Kalos. W ten sposób gracze, którzy już zdobyli swoje Legendy będą mieli dodatkowy powód aby pójść na Polowania w tych regionach - zwiększając szansę na znalezienie grupy dla młodszych graczy, którzy dopiero próbują to zrobić.

Czyli starsi gracze będą dostawać większe nagrody za wygrywanie Polowań w grupach z młodszymi graczami?
- W skrócie, tak. Przy czym to, czy ktoś jest młodszym, czy starszym graczem będzie określane głównie po tym, czy posiada już Legendę i ile ich posiada.

Jak zachowa się zasada "tylko jeden Pokemon danego typu w drużynie" w przypadku Polowań Legendarnych?
- Gracze będą mogli wybrać te same Pokemony, np. będziecie mogli mieć 3 Venusaury. Ale najprawdopodobniej do walki w jednym etapie będzie mógł zostać wysłany tylko jeden z nich. O ile nie mam na ten temat mocnego stanowiska, więc nie jest to ostateczne. Chodzi tutaj głównie o kwestie, które mogłyby wywołać dziwne zachowania między umiejętnościami identycznych Pokemonów.

Czy Legendy będą mogły być shiny?
- Nie. Legendy będziecie zdobywać tylko w normalnej formie. Jeszcze nie zagłębiałem się w ich statystyki, ale mogą one dostać swój własny bonus, aby wyrównać je z bonusem shiny. Sama grafika shiny może zostać udostępniona jako skórka w przyszłości.

Czy legendy będą mogły mega-ewoluować?
- Zapewne tak ale nie wiem czy będą dostawać dodatkowe statystyki. Będą się zmieniały typy/umiejętności jeśli forma mega różni się od podstawowej ale co do statystyk nie ma pewności. Chciałbym, żeby wszystkie Legendy były na zbliżonym poziomie siły, aby to był bardziej wybó wedle tego co pasuje do Waszej taktyki, niż wedle po prostu ilości statystyk.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Rehki
Posty: 674
Rejestracja: 16 wrz 2013, o 14:09

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Rehki » 25 paź 2019, o 16:52

jak to losowe dobieranie teamu? ja nie chce boostowac zadnego lodziarza ani innego slabiaka

Shana12
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2019, o 17:05

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Shana12 » 25 paź 2019, o 17:07

Bardzo mi się temat tego wszystkiego podoba, wiadomo że dużo się pozmienia w tym aspekcie, ale idzie to w dobrym kierunku, będzie dużo nowych rzeczy do roboty także duży plus za to dla Ciebie, ale przemyśl temat zdobywania legend, mam na myśli to żeby żadna osoba w grze nie była faworyzowana czy to o lvl czy to po pzty, myslę że nutka losowości jest w porządku.

Awatar użytkownika
Edwis
Posty: 26
Rejestracja: 2 lis 2016, o 21:38
Lokalizacja: Sinnoh

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Edwis » 25 paź 2019, o 17:11

Czy legendy będą mogły mega ewoluować?

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6751
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Ethelnalen » 25 paź 2019, o 17:17

Dopisałem odpowiedzi na pytanie o shiny i o mega ewolucje.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Rehki
Posty: 674
Rejestracja: 16 wrz 2013, o 14:09

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Rehki » 25 paź 2019, o 17:19

Shana12 pisze:
25 paź 2019, o 17:07
Bardzo mi się temat tego wszystkiego podoba, wiadomo że dużo się pozmienia w tym aspekcie, ale idzie to w dobrym kierunku, będzie dużo nowych rzeczy do roboty także duży plus za to dla Ciebie, ale przemyśl temat zdobywania legend, mam na myśli to żeby żadna osoba w grze nie była faworyzowana czy to o lvl czy to po pzty, myslę że nutka losowości jest w porządku.
Legendy to ma byc end game, dla najwytrwalszych, a nie jakies rozdawnictwo dla nowicjuszy, wy i tak macie duzo do ogarniecia zanim wbijecie 100lvl i zrobic jakis team porzadny

Awatar użytkownika
Sulor
Posty: 54
Rejestracja: 26 mar 2013, o 21:10

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Sulor » 25 paź 2019, o 17:21

Pytania:

1. Czy będzie możliwość łapania MasterBallem?

2. Na Twoim przykładzie łapania Cherishem. Będzie się rzucało jednym ballem aż ktoś złapie, czy tak samo jak stunami, że nietrafiony przepada?

3. Wyjaśnij proszę, ile finalnie jest podejść w tygodniu by złapać poka. Bo 1 random + 3x z ziomkami nie w kij się nie równa 3x z kumplami.

4. Zamierzasz jakoś skontrować multikonta?

5. Czy będzie można ustawić kolejność walczących poków?

6. Toxic, endevour itp będą działać na legendy?

7. Czy legendy będą się męczyć?


Sugestie:
1. Przy zapisie na polowanie dajemy od razu 2 poki i się nie bawimy w dogadywanie.

2. Miała być druga... ale e tam...

Shana12
Posty: 2
Rejestracja: 25 paź 2019, o 17:05

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Shana12 » 25 paź 2019, o 17:25

Rehki pisze:
25 paź 2019, o 17:19
Shana12 pisze:
25 paź 2019, o 17:07
Bardzo mi się temat tego wszystkiego podoba, wiadomo że dużo się pozmienia w tym aspekcie, ale idzie to w dobrym kierunku, będzie dużo nowych rzeczy do roboty także duży plus za to dla Ciebie, ale przemyśl temat zdobywania legend, mam na myśli to żeby żadna osoba w grze nie była faworyzowana czy to o lvl czy to po pzty, myslę że nutka losowości jest w porządku.
Legendy to ma byc end game, dla najwytrwalszych, a nie jakies rozdawnictwo dla nowicjuszy, wy i tak macie duzo do ogarniecia zanim wbijecie 100lvl i zrobic jakis team porzadny
Zgadzam się z tobą w 100% dla każdego nie ma być, ale przypominam, że wytrywały to nie znaczy taki co gra 10 lat. Gra ma iść do przodu nie tylko dla osób w topce(przynajmniej tak mi się wydaje, ma przyciągać też nowe osoby)

emlai
Posty: 2
Rejestracja: 31 paź 2017, o 14:22

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: emlai » 25 paź 2019, o 17:50

a co z naturami? też bedą losowe jak w wypadku innych pokemonów?

Cybcio
Posty: 101
Rejestracja: 1 lip 2014, o 23:17

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Cybcio » 25 paź 2019, o 17:54

1 prponuje do wymagan dodac jakis budynek w stow. z tym ze to znowu uniemozliwi lapanie legend solowym graczom ;/
2 jestem za tym aby mozna bylo dobierac sobie recznie 2 osoby wtedy nie trefi sie na jakiegos nooba ktory zepsuje nam polowanie
proponuje to podzielic na polowanie losowe i polowanie stowarzyszenia
polowanie losowe tutaj normalnie kazdy dolacza i o pelnej godzinie zaczyna sie polowanie
polowanie stowarzyszenia tuaj 1 osoba zaklada polowanie i 2 osoby dolaczaja do jego polowania
z tym ze zalozyciel niema zadnych dodatkowych korzysci za zorganizwanie polowania
3 poponuje aby kazda legenda miala swoja unikalna godzine na wystepowanie i oczywiscie aby byly to "godziny wieczorne" przykladowo w kanto jest arcticuno zapdos moltres mew i mewto wiec
godzina 19 - acticuno
godzina 20 - zapdos
godzina 21 - moltres
godzina 22 - mew
godzina 23 - mewto
i analogicznie reszta regionow to samo
wieczorami raczej kazdy ma czas wiec te tzw. "przypadki losowe" ie powinny wystepować wiec nikt rikoszetem nie zalapie kary przy czym aby dolaczyc do danego polowania trzeba "wyslac zgloszenie" do godz 18 lub na godzine przed polowaniem

jeden pokemon legendarny kazdego gatunku rozumiem rpzez to ze moge miec jednego arcticuno 1 zapdosa 1moltresa itd
jesli tak to rowniez proponuje ograniczenie na 1 legendarny pok w druzynie na raz nie tylko na lige itdale niech to dziala tak jak w przypadku braku mozliwosci dodania do druzyny 2 pokemon tego samego gatunku

czy do tego bonusu lapania za pokebale planujesz uwzglednij bonusy uzyskane przez osiagniecia lapania pokow danym ypem pokebali przykladowo jesli ktos ma wymaksowanego nightballa szansa zlapania nightballem jwzrasta do 3,25x niz zwyklym pokeballem
co do tych przedmiotow to proponje wykorzystanie okruchow i przedmiotw ewolucyjnych ktore juz sa w grze zaoszczedzisz sobie pracy a moze jakos rynek to ruszy bo obecnie rynek okruchow lezy i kwiczy

ps pisalem widomosc w trakcie czytanie wiele pkt wyzej widze teraz ze sa juz napisa przez Ethanela wiec sorki za dublowanie

Shins
Posty: 3426
Rejestracja: 8 lis 2012, o 20:33

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Shins » 25 paź 2019, o 18:30

W tej formie to wygląda nawet zjadliwie. Dalej nie podoba mi się możliwość wykorzystania legend do walk w lidze, bo wtedy każdy będzie miał jakąś legendę, no ale jeśli ich rozwój będzie dodatkowo powiązany z jakimiś kosztami na poszczególnych poziomach, to może się od nich od razu nie zaroi. Generalnie + za ten pomysł.
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

Awatar użytkownika
DzikiDzikDzikson
Posty: 309
Rejestracja: 9 gru 2015, o 20:27

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: DzikiDzikDzikson » 25 paź 2019, o 18:57

Nie. Legendy będziecie zdobywać tylko w normalnej formie.
A to spoko :)

Coolio
Posty: 712
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Coolio » 25 paź 2019, o 19:07

Dobrze by bylo wykombinowac jakis system aby pokonywanie legend bylo wyzwaniem nawet dla graczy z top 50 a jednoczenie osoby z diamentu mogly w ogole do tego podejsc bez liczenia na pomoc kogos z topki.

Broski
Posty: 485
Rejestracja: 11 lut 2015, o 22:53

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Broski » 25 paź 2019, o 19:54

Zdecydowanie nie podoba mi się to grupowe łapanie. Dla mnie pokemony w jakiejkolwiek formie zawsze były grą indywidualną i to była dla mnie ogromna zaleta. Nie mam ochoty się ugadywać z innymi graczami, albo że któryś będzie miał potem pretensje, bo na przykład wybrało się nie tego pokemona, albo miał nie te ataki. Proponowałbym dorzucenie możliwości samotnego polowania na legendy, w wersji utrudnionej, jeśli już chcesz promować współpracę między graczami, ale jednak możliwej do spełnienia, bo samo to, że trzeba będzie jeszcze z kimś współdziałać mnie zniechęca do tego elementu gry. I jak rozumiem pod terminem "Legenda" wliczają się też pokemony mityczne, jak Mew, Celebi itp.?
Nie lubię shiny poków i nie gram schematami.

Awatar użytkownika
krissq2502
Posty: 156
Rejestracja: 19 gru 2012, o 13:57

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: krissq2502 » 25 paź 2019, o 20:03

Dla mnie brzmi rozsądnie.
Również gwarantowane, ale tylko jedna nagroda z poniższych na każde polowanie:
- TMy - duża szansa na zdobycie dowolnego z nich, również te rzadkie
- przedmioty Trzymane V - mniejsza szansa niż TMy
- Pokebox z Shiny Półlegendą lub Shiny Eevee do wyboru - mała szansa, tylko jeden do zdobycia w każdym regionie
- poziom 3 Modułu do Pokedexu - szansa podobna jak przedmiot trzymany. Jeśli nie wiesz co to, zajrzyj do drugiego projektu
IMO jeżeli EndGame i te starcia będą w miarę wyzwaniem jak piszesz, to daj szanse wyboru co kto chce z tych powyższych, z tym zastrzeżeniem że Pokebox z Shiniakiem tylko raz. Z losowością jest zawsze problem, jeżeli oczywiście nie zrozumiałem tego opacznie.

Hisagi
Posty: 29
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:35

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Hisagi » 25 paź 2019, o 20:38

Lepiej dodać 2 opcje pierwsza to robię w grupie i druga robienie solo (oczywiście tutaj trzeba to jakoś utrudzić )

Awatar użytkownika
Jeferson
Posty: 1087
Rejestracja: 17 sty 2014, o 15:34

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Jeferson » 25 paź 2019, o 21:00

Ja jestem tylko ciekawy co zrobicie z jednyna zdonoscia wiekszosci legend czyli Pressure :p

kefas347
Posty: 73
Rejestracja: 20 mar 2013, o 11:36

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: kefas347 » 25 paź 2019, o 21:56

Ja również jestem za możliwością łapania solo.
I mam takie pytanie. Czy jeśli będzie łapanie we 3 osoby, to jak żadna z osób nie przekroczy założonej szansy na złapanie, czyli jak założyłeś 100 pkt, to nikt nie złapie poka, czy za każdym razem ktoś złapie?
MÓJ TEAM:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Firogane
Posty: 18
Rejestracja: 19 lut 2014, o 23:36

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Firogane » 25 paź 2019, o 23:46

A co jak na jakiegoś poka nie będzie grupy nawet tydzień?
Hisagi pisze:
25 paź 2019, o 20:38
Lepiej dodać 2 opcje pierwsza to robię w grupie i druga robienie solo (oczywiście tutaj trzeba to jakoś utrudzić )
Jakie chcesz tu utrudnienie? Atakowanie tak silnego poka na solo to na pewno byłoby wyzwanie samo w sobie bo na pewno nie będą tak słabe by choćby top 10 miało je pokonać bez problemu. To ma zapewne być wyzwaniem dla całej grupy a nie piknikiem z łakociami.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3265
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Hipotermia » 26 paź 2019, o 00:58

Ale ja nie chcę, żeby Legendy były dostępne w grze

Zacznijmy od tego punktu, bo wiem, że jest sporo osób przeciwnych wprowadzeniu Legend. Rozumiem, że Legendy to wyjątkowe Pokemony, jest tylko jeden na świecie danego gatunku i są bardzo silne. Jednak pamiętajcie że to jest gra, a Legendy są jej częścią. To, że jest jedna Legenda w świecie Pokemonów nie musi oznaczać, że tylko jeden gracz może ją posiadać. Identycznie jak we wszystkich grach o Pokemonach nie ma limitu, że jedynie jeden gracz na całym świecie może ją złapać.
Legendy są ikoniczną częścią gry, zachowanie rygorystycznego "realizmu" nie jest wystarczającym powodem, aby z nich zrezygnować.
W kwestii siły, będzie to odpowiednio zaadresowane w akapitach poniżej.
Nie dziwię się, że takie głosy będą i mimo wszystko pomyślałbym, czy aby na pewno chcesz to wprowadzić do rywalizacji między graczami, a nie np. między stowarzyszeniami i pójść w walki między nimi bardziej, gdzie każde stowarzyszenie mogłoby mieć swojego flagowego pokemona w postaci właśnie takowej legendy. Sprawa o tyle fajna, że można wtedy te Legendy zrobić na prawdę mocne w walce i nim je zdobędziemy, to całe stowarzyszenie musiałoby mieć wkład w to (albo ogólnie zrobić pokemony stowarzyszeń i takim pokemonem całej grupy trzeba by było pokonać Legendę), Jednak jeśli temat jest zamknięty i w grę wchodzą ino modyfikacje przy wejściu do gry, to zaproponuję swoje niżej.
Wymagania

Aby móc udać się na Legendarne Polowanie będziecie musieli spełnić kilka wymagań.
- posiadać określony poziom Trenera. Obecnie rozważam wymagać 90-100 poziomu, nie jestem jeszcze pewien.
- zdobyć 8. Odznakę w danym regionie, z którego Legendę chcecie złapać.
- wykonać zadanie wstępne. Nie jest jeszcze określone, czy każda Legenda będzie tutaj miała własne zadanie, czy będzie to jedno na region. Na pewno nie będzie to więcej niż jedno na Legendę.
Legendarne Polowania mają być aktywnością na koniec gry. Obecnie brakuje nam takiego elementu, szczególnie dla osób, które nie widzą sensu grania po zdobyciu salek regionów. Myślę też, że będzie to odpowiednie wymaganie dla unikalności i siły jaką prezentują Legendy.
Moim zdaniem, jeśli to jest opcja pod EndGame, to pomyślałbym o opcji, że 100 poziom idzie sam (albo ma taką możliwość po prostu), a 90-99 muszą polować w grupie (i wtedy zwiększyłbym pułap wejścia do 5-10, a nie 3, by po prostu po jakimś czasie te Legendy nie stały się tak powszechne, jak jakiś Shiny Miltank). Chcesz wdrożyć Legendy do gry, dobrze, chcesz by w miarę były dostępne - tu już nieco gorzej. No chyba, że przestaniemy je zwać Legendami, wtedy hulaj dusza. Pokonanie i złapanie takiego pokemona to powinna być jednak rzecz niemal niemożliwa, niezależnie od tego, kto próbuje łapać. Nie przesadzajmy w drugą stronę, że albo nie ma wcale albo zaraz będzie się aż roiło od nich. No i piszę o tym mimo tego, że w sumie z chęcią bym się pobawił w zapolowanie na niego. Fajnie by było, by taka legenda była wyzwaniem dla graczy nawet z TOPu z wytrenowanymi bestiami w stadzie. Liczę, że np. MSy na nich ustawisz ręcznie i np. losowo kilka możliwości (by nie było sytuacji, że Legenda ma 2/3 zbędne statusy).
Łapanie Legendy

Czyli to, na co każdy czeka. Odpowiadając na oczywiste pytanie - nie, nie będziecie mogli użyć Masterballa do łapania Legendy. Przy zapisywaniu się na polowanie będziecie mogli wybrać jakiego Pokeballa spróbujecie użyć na Legendę. Pokeballe zadziałają tutaj trochę inaczej.
Każda Legenda będzie miała próg łapalności. Powiedzmy musicie wylosować powyżej 100, aby złapać Legendę. Każdy gracz będzie losował więc liczbę z przedziału np. 1-200. Ale ta liczba zostanie zwiększona przez bonus ze wszystkich posiadanych Pokeballi. Czyli powiedzmy wszyscy wzięli Cherishballe na polowanie. Każdy gracz losuje więc liczbę z przedziału 1-200 i dostaje do niej bonus +21 za Pokeballe grupy. Także biorąc lepszego Pokeballa zwiększasz szansę na złapanie nie tylko sobie ale też całej grupie. Jeśli przynajmniej jedna z osób wylosuje w tym przykładzie liczbę ponad 100, złapie ona tą Legendę. Tylko jedna Legenda może być złapana na każde Polowanie, reszta niestety będzie musiała próbować dalej. Pierwszeństwo ma osoba, która wylosuje najwyższą liczbę.
Można złapać oraz posiadać tylko jednego Legendarnego Pokemona danego gatunku. Nie będziecie mogli go sprzedać do Hodowcy ani na Targu. Po złapaniu nadal będziecie mogli brać udział w Polowaniach Legendarnych ale nie będziecie brali w ogóle udziału w łapaniu Legendy. Zamiast tego dostaniecie procentowy bonus do reszty nagród, zależnie jak silnego Pokeballa weźmiecie ze sobą i ile osób w Waszej grupie jeszcze nie posiada tej Legendy.
Nawiązując do poprzedzającego ten cytatu - jeśli nie zrobisz w miarę "nieosiągalnych" pokemonów dla pojedynczego pokemona z full treningiem czy tam nawet dla dwóch takich (skoro chcesz 3, to niech to będzie jednak opcja, który wymaga wytrenowania pokemona, a nie tylko "bycia" w składzie z kimś, kto załatwi sprawę za nas), to rozumiem, że jak w 3 np. jedna osoba wyskoczy z pokemonem, który pokona Legendę, a reszta wyskoczy z potocznie zwanym "gównem", to i tak może im załatwić złapanie tejże Legendy, bo z góry było przypisane, że muszą być 3 osoby, choć on sam dałby radę, a tamci bez niego nie? To wygląda totalnie bez sensu i mam nadzieję wielką, że dobieranie graczy będzie na zbliżonym poziomie treningu pokemona, by nie czuć się poszkodowanym ani by osoby z ledwo wbitym poziomem mogły sobie łapać Legendy przy odrobinie szczęścia dzięki komuś. Sorry, ale wprowadzać Legendy i jeszcze umożliwić "na farcie" złapanie jej komuś, kto ma co do roboty na koncie, a nie myślenie o EndGame? To chyba mija się z celem, przynajmniej wg mnie.

No i pytanie, czy nie lepiej zmniejszyć szansy złapania? 50% szansy, że wylosujemy przedział do złapania, do tego bonus od pokeballi (który notabene działałby bez sensu, niech każdemu jego pokeball zwiększa odpowiednio szansę, a nie pokeballe grupowo), ja bym proponował coś w przedziale 175-200 miast 100-200. Ponownie stwierdzę, że nawet jak go pokonać będzie w miarę trudno (choć w to wątpię, skoro w planie początkowo myślisz o graczach 90-100, obym się mylił), to znowu złapać za łatwo.

No i jeszcze jedna sprawa - nie można zrobić opcji polowania z wybranymi osobami, a kto nie chce szukać - niech będzie losowany do grupy? Myślę, że takie coś byłoby najsensowniejsze, masz z kim iść, to idziesz z nimi, nie masz, bo chcesz grać solo - szukasz w systemie podobnych osób.
Inne nagrody

Za polowanie otrzymacie też inne nagrody, które zawsze w nich będą, aby zawsze był powód aby je robić, nawet jeśli już złapiecie wszystkie Legendy. Nagrody te nie są pewne jeszcze, więc proszę nie mieć mi za złe, jeśli nie wszystkie znajdą się w finalnej wersji. To sś na razie rozważane możliwości.
Gwarantowana:
- duża suma Yenów - za każdą wygraną gwarantowane, pewnie w okolicach 1 do 10 milionów
Również gwarantowane, ale tylko jedna nagroda z poniższych na każde polowanie:
- TMy - duża szansa na zdobycie dowolnego z nich, również te rzadkie
- przedmioty Trzymane V - mniejsza szansa niż TMy
- Pokebox z Shiny Półlegendą lub Shiny Eevee do wyboru - mała szansa, tylko jeden do zdobycia w każdym regionie
- poziom 3 Modułu do Pokedexu - szansa podobna jak przedmiot trzymany. Jeśli nie wiesz co to, zajrzyj do drugiego projektu
Gwarantowane po pierwszym Pokonaniu:
- poziom 3 Modułu do Pokedexu - gwarantowany po pokonaniu każdej Legendy pierwszy raz
- możliwą nagrodą za pokonanie Legendy jest bonus do całej gry, podobnie jak z odznakami Sal Liderów
- za pierwsze wygranie chciałbym abyście otrzymywali również specjalne odznaki na profil za złapanie każdej Legendy. Nie wiem jeszcze czy dam radę zorganizować odpowiednie grafiki do tego

Będzie możliwość otrzymania dodatkowej nagrody z grupy przedmiotów w jednym Polowaniu dzięki następującym rzeczom:
- wygrywanie w Polowaniach w regionie, który został wybrany w tym tygodniu jako region z bonusem z Polowań
- wygrywanie w grupie, w której Ty już posiadasz tą Legendą, a pozostali gracze nie
Tu też nieco bym zmodyfikował, bo za dużo już wg mnie pokemonów leci z Eventów, by jeszcze dokładać po Hali kolejne opcje zdobycia tego. Łapanie Shiny na prawdę już poza robieniem rankingu upada, bo rynek zbytu jest coraz mniejszy ze względu na co chwilę darmowe pokemony z Eventów (może z darmowym przesadzam, ale w wielu za bardzo nasilić się nie trzeba) i gdyby nie dostępna Hodowla za PZ, to 1/2 tego, co teraz łapie, możliwe że by zrezygnowała. Ciężko o inny zarobek PZ, a ceny NNE idą non stop w górę w kontekście Y. Tutaj dochodzi możliwość zdobycia boxa z SH półlegendą lub eevee, nawet jeśli szansa byłaby ograniczona do minimum. Z tego bym zrezygnował.
Legendy w Drużynie

Uf, to był długi akapit z tymi Polowaniami. Czas na to, jak będą się zachowywały Legendy, kiedy już jakąś złapiecie. Najważniejsza rzecz: będziecie mogli mieć jednego Legendarnego Pokemona w drużynie we wszystkich trybach walk. Legendy są zbyt potężne, żeby pozwalać na posiadanie więcej niż jednej na raz, inaczej inne Pokemony przestałyby być używane.
Druga kwestia to zdobywanie poziomów Legend. Nie będą one lvlowały tak całkowicie normalnie. I nie, nie będzie to po prostu zwiększenie ilości wymaganego doświadczenia, chociaż lekkie może być. Na określonych poziomach Legenda przestanie zdobywać doświadczenie i będzie musiała zostać wzmocniona odpowiednimi przedmiotami aby lvlować dalej. Jakimi przedmiotami? Jeszcze nie jest określone dokładnie, ale w grę wchodzą np. Jagody, Okruchy, Przedmioty ewolucyjne. Także przygoda z Legendami nie kończy się na złapaniu ich, również osiągnięcie wysokich poziomów będzie wymagało odpowiedniego wkładu, aby w pełni skorzystać z ich mocy.

Legendy nie będą mogły być sprzedane na Targu ani w Hodowli. Będziecie mogli posiadać tylko jedną Legendę każdego gatunku.
To akurat fajna opcja, dodatkowo biorąc pod uwagę ich przyrosty można zrezygnować z jakiegokolwiek bonusu do statystyk na starcie walki. Mają również często świetne ruchy w MoveSecie, co tym bardziej sprawia, że aby za bardzo Legendy nie ingerowały w dotychczasową rozgrywkę, to najlepiej zostawić je tak, jak są.

No i może taka mała propozycja, by w danym miesiącu jeden gatunek danej legendy szło złapać raz. Kto pierwszy, ten lepszy, a przy okazji nie zaroi się ich nagle w grze, bo często ludzie będą czekać na swoją wybraną legendę. Oczywiście wtedy trzeba wziąć pod uwagę, że jak złapiemy jedną legendę, to łapanie drugiej blokowałoby nam na ten właśnie kolejny miesiąc, więc nie byłoby wyłapywanie byle czego, byle złapać, gdyby ktoś chciał czekać na konkretną.
Wiem.. Ty nie masz nic przeciwko, by każdy miał sobie wszystko co chce w teamie. Jednak wielu graczy cieszyłoby z posiadania czegoś, na co wiele osób poluje, ale zdobyć nie może. Brakuje w tej grze czegoś takiego. Tych rarów z prawdziwego zdarzenia (oczywiście tu możesz pomyśleć, by na prawdę ekskluzywnymi pokemonami były np. legendy Shiny, a sposobem ich zdobycia byłaby liga pokemon, którą kiedyś planowaliście na osobnym serwerze jako event, gdzie każdy miałby wyrównane szanse itd.).
Czy legendy będą mogły mega-ewoluować?
- Zapewne tak ale nie wiem czy będą dostawać dodatkowe statystyki. Będą się zmieniały typy/umiejętności jeśli forma mega różni się od podstawowej ale co do statystyk nie ma pewności. Chciałbym, żeby wszystkie Legendy były na zbliżonym poziomie siły, aby to był bardziej wybó wedle tego co pasuje do Waszej taktyki, niż wedle po prostu ilości statystyk.
W sumie się zastanawiam, czemu by nie można było dopuścić wszystkich zmian statystyk w MegaEvo itd., skoro stracimy tę MegaEvo na Legendę, to nie zyskamy jej na innym pokemonie, to przecież chyba podobny zysk statystyk, jak u normalnych (zwłaszcza, że chyba ręcznie modyfikowałeś ilość dodatkowych punktów na pokemonach z wysokim przyrostem do statystyk). Powiem, że ciekawy byłby taki Primal Groundon tylko głównie ze względu na tą wersję drugą (MegaEvo to to chyba nie jest, jak u Rajkłazy, ale chyba można tak to liczyć, nie?), a i nie brakuje Legend, które bez MegaEvo są dobre, a ją można wykorzystać na czymś innym. W tym chyba też chodzi, by samemu zdecydować kto jak woli, a nie ograniczać wybór IMO, bo "normalne" poki też są jedne lepsze, drugie gorsze i chyba nie wyrównasz np. legendom statystyk, bo jedna ma sumę 26/27, a inna 32-33 bez gorszego A/SpA.

Arathar
Posty: 175
Rejestracja: 20 lis 2013, o 12:10

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Arathar » 26 paź 2019, o 09:42

Bardzo fajny pomysł. Szczególnie interesujące wydaje się levelowanie legendy, tutaj mógłbyś pomyśleć nad przedmiotami do kupienia w eventach, które umożliwią levelowanie. Generalnie spora część graczy nie musi brać udziału w eventach bo już wszystko ma. Gdyby wprowadzić przedmioty do awansowania legend właśnie w tych eventach to każdy czekałby na to i po wprowadzeniu tego aktualizacji nie byłoby ogromnej ich ilości w drużynach na maksymalnym poziomie. To taki luźny pomysł.

W odniesieniu do poprzednich komentarzy to jestem przeciwny samotnym polowaniom na legendy - wtedy losowe polowania grupowe nie będą miały sensu a wydaje się to ciekawym urozmaiceniem. W przypadku sprawdzenia się tej mechaniki miałbyś spore pole do rozwinięcia jej w innych aktywnościach, eventach czy całkiem nowych pomysłach - np. grupowa walka z zespołem R?

Zastanawia mnie jak ma wyglądać sama mechanika walki. Każdy gracz wybiera po 6 pokemonów - po dwa różne na każdy etap czy możliwe będzie ponowne wybranie tych samych do kolejnego etapu? Jaki wpływ będzie miał trening pokemonów? Czy osoby, które nie mają wbitego limitu będą mogły starać się złapać legendy? Rozumiem, że ktoś kto ma skończoną drużynę ma większe szanse, ale czy będzie realna szansa na pokonanie takiej legendy dla osób, które nie mają full treningów? To jest bardzo istotne z punktu widzenia losowania drużyny do poszukiwań.

EDIT:
Jeśli miałbyś wprowadzić skórki "shiny" to znakomicie sprawdzi się tutaj jako nagroda w lidze za pierwsze miejsce. Wtedy nie będzie więcej niż jednego poka legendarnego "shiny" na grę . Skórka nie do wyboru a narzucona odgórnie - np. najbliższa liga - główna nagroda shiny skórka dla Articuno. Wtedy nagroda jest wyjątkowa i jest też z tym związany prestiż - jedyna taka na całą grę.

lucyfer
Posty: 34
Rejestracja: 4 lut 2017, o 11:43

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: lucyfer » 26 paź 2019, o 12:40

Super sprawa, moze nie wszystko jest okej ale to Twoj plan i w pelni akceptuje.

Mysle, ze wymaganie 100 lvl czy 8 salek nawet we wszystkich regionach to nie jest duze wymaganie, skoro legendy maja byc na koniec, a nawet wykonanie odpowiednich osiagniec do konkretnej legendy, czy np. tropka w regionie albo konkretnej dziczy (np. lazurowa zatoka jesli to wodna legenda, albo jakos powiazac to ze soba bo rzucam tylko pomysl) nawet moznaby zrobic tak ze niekoniecznie dzicz z regionu w ktorym znajduje sie legenda. Tak zeby sprowokowac troche wbijanie niechetnych dziczy .

Problem troche z tym zapisywaniem grupowym wg. mnie. Moze jakos zrobic tak ze nie zapisuje sie przez kilka godzin, tylko np. o konkretniej godzinie jest zapis (oczywiscie rozne godziny, żeby kazdy mogl niezaleznie kiedy gra) i mamy z 5 minut na zapisanie się, wtedy wyeliminujemy duzo nieaktywnych. Tak jak z sh, musisz o konkretnym czasie szukac.
Komunikacje tez fajnie byloby ogarnac, jakas zakladke w czacie czy cos to by to usprawnilo - nie kazdy uzywa jakichs forow itd.

Ale super pomysl, doceniam prace.

Rehki
Posty: 674
Rejestracja: 16 wrz 2013, o 14:09

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Rehki » 27 paź 2019, o 00:35

a moze dodanie 9 salki ktora odblokuje legendy z danego regionu?

Awatar użytkownika
azorekb
Posty: 9
Rejestracja: 2 wrz 2018, o 19:37

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: azorekb » 28 paź 2019, o 09:28

Na jakim poziomie będzie złapana Legenda? Będzie tak jak z Shiny na 1?

Cybcio
Posty: 101
Rejestracja: 1 lip 2014, o 23:17

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Cybcio » 29 paź 2019, o 00:33

jak dobrze pamuetam w grze Pokemon Red Mewto mial poziom 150 i trzeba bylo go pokonac solo zeby go dorwac skoro tutaj mamy walczyc w 3osoby to dajmy legendom 200 albo i wiekszy lv :D

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6751
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Ethelnalen » 29 paź 2019, o 01:41

Cybcio pisze:
29 paź 2019, o 00:33
jak dobrze pamuetam w grze Pokemon Red Mewto mial poziom 150 i trzeba bylo go pokonac solo zeby go dorwac skoro tutaj mamy walczyc w 3osoby to dajmy legendom 200 albo i wiekszy lv :D
Poziom i statystyki będą odpowiednio dostosowane, nie mam jeszcze szczegółów. Ale nie będzie to walka ze standardową wersją Legendy, jaką Wy będziecie mieć.
azorekb pisze:
28 paź 2019, o 09:28
Na jakim poziomie będzie złapana Legenda? Będzie tak jak z Shiny na 1?
Będą na niskim na pewno.
Arathar pisze:
26 paź 2019, o 09:42
Zastanawia mnie jak ma wyglądać sama mechanika walki. Każdy gracz wybiera po 6 pokemonów - po dwa różne na każdy etap czy możliwe będzie ponowne wybranie tych samych do kolejnego etapu? Jaki wpływ będzie miał trening pokemonów? Czy osoby, które nie mają wbitego limitu będą mogły starać się złapać legendy? Rozumiem, że ktoś kto ma skończoną drużynę ma większe szanse, ale czy będzie realna szansa na pokonanie takiej legendy dla osób, które nie mają full treningów? To jest bardzo istotne z punktu widzenia losowania drużyny do poszukiwań.
Znalansowanie odpowiednio Legend będzie z pewnością najtrudniejszym elementem aktualizacji. Obecnie planuje balansować je względem Pokemonów na 90-95 poziomie z rozsądnym treningiem 2000, czyli połowa max. Mam przez to na myśli, aby były trudne na tym poziomie, ale wykonalne. Wymaganie posiadania 4k treningu na 6 Pokemonach to raczej zdecydowanie za duże wymaganie - zbyt czasochłonne.
Hipotermia pisze:
26 paź 2019, o 00:58
Nie dziwię się, że takie głosy będą i mimo wszystko pomyślałbym, czy aby na pewno chcesz to wprowadzić do rywalizacji między graczami, a nie np. między stowarzyszeniami i pójść w walki między nimi bardziej, gdzie każde stowarzyszenie mogłoby mieć swojego flagowego pokemona w postaci właśnie takowej legendy. Sprawa o tyle fajna, że można wtedy te Legendy zrobić na prawdę mocne w walce i nim je zdobędziemy, to całe stowarzyszenie musiałoby mieć wkład w to (albo ogólnie zrobić pokemony stowarzyszeń i takim pokemonem całej grupy trzeba by było pokonać Legendę), Jednak jeśli temat jest zamknięty i w grę wchodzą ino modyfikacje przy wejściu do gry, to zaproponuję swoje niżej.
Nie, z pewnością nie będę Legend robił jako coś tylko dla Stowarzyszeń.
Hipotermia pisze:
26 paź 2019, o 00:58
No i pytanie, czy nie lepiej zmniejszyć szansy złapania? 50% szansy, że wylosujemy przedział do złapania, do tego bonus od pokeballi (który notabene działałby bez sensu, niech każdemu jego pokeball zwiększa odpowiednio szansę, a nie pokeballe grupowo), ja bym proponował coś w przedziale 175-200 miast 100-200. Ponownie stwierdzę, że nawet jak go pokonać będzie w miarę trudno (choć w to wątpię, skoro w planie początkowo myślisz o graczach 90-100, obym się mylił), to znowu złapać za łatwo.
Liczby były tylko do wyjaśnienia działania Pokeballi, nie są ani trochę planowane w taki sposób.
Hipotermia pisze:
26 paź 2019, o 00:58
Tu też nieco bym zmodyfikował, bo za dużo już wg mnie pokemonów leci z Eventów, by jeszcze dokładać po Hali kolejne opcje zdobycia tego. Łapanie Shiny na prawdę już poza robieniem rankingu upada, bo rynek zbytu jest coraz mniejszy ze względu na co chwilę darmowe pokemony z Eventów (może z darmowym przesadzam, ale w wielu za bardzo nasilić się nie trzeba) i gdyby nie dostępna Hodowla za PZ, to 1/2 tego, co teraz łapie, możliwe że by zrezygnowała. Ciężko o inny zarobek PZ, a ceny NNE idą non stop w górę w kontekście Y. Tutaj dochodzi możliwość zdobycia boxa z SH półlegendą lub eevee, nawet jeśli szansa byłaby ograniczona do minimum. Z tego bym zrezygnował.
Już wiele razy powtarzałem, że mierzycie zysk z Shiny względem tego, co było kiedyś. Rynek się nasyca, wartości nigdy nie wrócą do cen z początku wprowadzenia shiny. Tak samo z nagrodami, dla Ciebie jest to za dużo, bo posiadasz już ogromną większość tych Pokemonów. Legendy mają być endgame contentem - czyli nagrody również będą endgame'owe.
Hipotermia pisze:
26 paź 2019, o 00:58
No i może taka mała propozycja, by w danym miesiącu jeden gatunek danej legendy szło złapać raz. Kto pierwszy, ten lepszy, a przy okazji nie zaroi się ich nagle w grze, bo często ludzie będą czekać na swoją wybraną legendę.[...]
Wiem.. Ty nie masz nic przeciwko, by każdy miał sobie wszystko co chce w teamie. Jednak wielu graczy cieszyłoby z posiadania czegoś, na co wiele osób poluje, ale zdobyć nie może.
Bardzo dobrze opisałeś tutaj dlaczego jestem przeciwny takim rozwiązaniom. Owszem, kilka osób cieszyłoby się posiadanymi Legendami. Podczas gdy cała reszta graczy byłaby zdeprymowana brakiem nawet możliwości zdobycia ich i koniecznością czekania. To dobre rozwiązanie dla topki, bo wyłapie te legendy pierwsza, i bardzo słabe rozwiązanie dla reszty.
Ogólnie personalnie jestem mocno przeciwny wszelkim mechanikom eksploitującym FOMO i tego typu koncepty.
kefas347 pisze:
25 paź 2019, o 21:56
I mam takie pytanie. Czy jeśli będzie łapanie we 3 osoby, to jak żadna z osób nie przekroczy założonej szansy na złapanie, czyli jak założyłeś 100 pkt, to nikt nie złapie poka, czy za każdym razem ktoś złapie?
Tak, może się zdarzyć, że nikt nie złapie.
Broski pisze:
25 paź 2019, o 19:54
Zdecydowanie nie podoba mi się to grupowe łapanie. Dla mnie pokemony w jakiejkolwiek formie zawsze były grą indywidualną i to była dla mnie ogromna zaleta. Nie mam ochoty się ugadywać z innymi graczami, albo że któryś będzie miał potem pretensje, bo na przykład wybrało się nie tego pokemona, albo miał nie te ataki. Proponowałbym dorzucenie możliwości samotnego polowania na legendy, w wersji utrudnionej, jeśli już chcesz promować współpracę między graczami, ale jednak możliwej do spełnienia, bo samo to, że trzeba będzie jeszcze z kimś współdziałać mnie zniechęca do tego elementu gry.
Rozumiem, że może się to nie podobać. Ale jak to w losowych walkach, czasami Ci się uda trafić na dobrych graczy, czasami na słabszych. Przy umożliwieniu walki z nimi solo, cały ten koncept straciłby sens. Każdy walczyłby solo. Nie mówiąc już o dodatkowej masie rpacy ze zbalansowaniem nie tylko dwóch wersji walk ale jeszcze ich porównania, żeby były zbliżone w trudności.
Cybcio pisze:
25 paź 2019, o 17:54
3 poponuje aby kazda legenda miala swoja unikalna godzine na wystepowanie i oczywiscie aby byly to "godziny wieczorne" przykladowo w kanto jest arcticuno zapdos moltres mew i mewto wiec
Nie chce za mocno ograniczać kiedy można na te legendy polować. Jednak ludzie mają czas w różnych godzinach, wymaganie obecności między 18 i 22 wydaje się najlepszą opcją ale nadal to zbędne ograniczenie, któe tylko by denerwowało niż służyło jakiemuś celowi w grze.
emlai pisze:
25 paź 2019, o 17:50
a co z naturami? też bedą losowe jak w wypadku innych pokemonów?
Tak, będą losowe. Od tego jest Wychowawca.
Sulor pisze:
25 paź 2019, o 17:21
4. Zamierzasz jakoś skontrować multikonta?
6. Toxic, endevour itp będą działać na legendy?
7. Czy legendy będą się męczyć?
4. Najprawdopodobniej nie. Multikonta będą w tym przypadku po prostu tym samym, co 3 znajome osoby.
6. Będą ale będą miały zmniejszone mocno efekty, tak samo jak inne procentowe obrażenia.
7. Nie.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3265
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Hipotermia » 29 paź 2019, o 21:36

Ethelnalen pisze:
29 paź 2019, o 01:41
Legendy mają być endgame contentem - czyli nagrody również będą endgame'owe.
Ethelnalen pisze:
29 paź 2019, o 01:41
Znalansowanie odpowiednio Legend będzie z pewnością najtrudniejszym elementem aktualizacji. Obecnie planuje balansować je względem Pokemonów na 90-95 poziomie z rozsądnym treningiem 2000, czyli połowa max. Mam przez to na myśli, aby były trudne na tym poziomie, ale wykonalne. Wymaganie posiadania 4k treningu na 6 Pokemonach to raczej zdecydowanie za duże wymaganie - zbyt czasochłonne.
Ethelnalen pisze:
29 paź 2019, o 01:41
Rozumiem, że może się to nie podobać. Ale jak to w losowych walkach, czasami Ci się uda trafić na dobrych graczy, czasami na słabszych. Przy umożliwieniu walki z nimi solo, cały ten koncept straciłby sens. Każdy walczyłby solo. Nie mówiąc już o dodatkowej masie rpacy ze zbalansowaniem nie tylko dwóch wersji walk ale jeszcze ich porównania, żeby były zbliżone w trudności.
Czyli rozumiem, że planujesz to zrobić mniej więcej tak, by do pokonania legendy były potrzebne 3x6 pokemonów 90-95 z 2k treningów (w sumie możesz pokusić się o nieco więcej, jakbyś nie mógł należycie zbalansować i czy nieco słabszego czy mocnego go zrobić, bo i tak jak team w miarę będzie dobrany pod daną legendę, to to nie będzie większym problemem jej pokonać przez ludzi w krysztale)? W takim razie dziwi mnie fakt, że nie chcesz umożliwić walk solo 1x6 vs Legenda, skoro nieliczni będą mogli sobie na to pozwolić, by "mieć jakiekolwiek szanse" i raczej nie odbije się to na rozgrywce. Mówię tu bardziej o fakcie, by nie było aż takiego rzutu na losowość, że ktoś słabszy wylosuje sobie dwie odpowiednie osoby i potem jeszcze przy okazji za ich wkład złapie Legendę. Chyba, że wliczona zostanie dodatkowa wartość do złapania zależnie od 'wkładu' w pokonanie tejże Legendy, takie coś byłoby IMO najuczciwsze (ale by nie było za fajnie.. zawsze jakaś szansa dla tego najsłabszego by została do złapania tej Legendy).
Druga sprawa, fajną rzeczą byłoby możliwość 'doboru' teamu, ale ograniczona ilość takiej akcji zarówno na dochodzenie do teamu, jak i tworzenie, by pojedyncze osoby w jakimś stowarzyszeniu nie robiły większości roboty. Wtedy m.in. zyskałyby na wartości stowarzyszenia z większą ilością osób rozwiniętych, bo ludzie chcieliby dołączać do takowych m.in. w celu szukania pomocy w pokonaniu legendy, ale to raczej w celu uzyskania nagród za pokonanie (i dlatego też jestem nieco przeciwny tym boxom z shiny).
Ethelnalen pisze:
29 paź 2019, o 01:41
Już wiele razy powtarzałem, że mierzycie zysk z Shiny względem tego, co było kiedyś. Rynek się nasyca, wartości nigdy nie wrócą do cen z początku wprowadzenia shiny. Tak samo z nagrodami, dla Ciebie jest to za dużo, bo posiadasz już ogromną większość tych Pokemonów. Legendy mają być endgame contentem - czyli nagrody również będą endgame'owe.
Swoje robi też fakt, że coraz mniej napływa graczy kupujących owe Shiny, ale dodatkowo również robi fakt, że bardzo łatwe do zdobycia są pokemony podczas eventu. Sam z doświadczenia wiem, że im bliżej Halloween, tym trudniej sprzedać wszelkiej maści duchy, bo ludzie liczą, że będą w wersji Shiny z Eventu i często się nie mylą, a po Evencie musi minąć z kwartał, by zaczęły w miarę normalnej cenie chodzić w porównaniu do rzadkości danego pokemona i to głównie ze względu na fakt, że mało kto, ale niektórzy wolą posiadać pokemona bez blokady sprzedaży. Ale dobra, mniejsza z tym.. tu chodzi bardziej o fakt, że skoro i tak w puli nagród jest złapanie legendy, to po co dodawać dodatkowo shiny półlegendę/shiny eevee.
Posiadam ogromną większość tych Pokemonów.. żadnego shiny eevee (czy ewolucji jej), jedynie mam dwie półlegendy, z czego jedna idzie w odstawkę i "tylko posiadać" będę, za to z chęcią przytuliłbym za halę (gdyby mi się chciało postarać, a nie chce mi się nawet jakoś bardzo starać i walczyć xd) jedną, ale mimo to jakoś nie patrzę przychylnie ku dostawaniu ich przy pokonaniu Legendy (mimo, że szansa pewnie będzie minimalna - a przynajmniej liczę, że takowa będzie).

Sztaj
Posty: 13
Rejestracja: 26 sty 2013, o 11:53

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: Sztaj » 30 paź 2019, o 18:08

Co masz na myśli Ethel, że chciałbyś
żeby wszystkie Legendy były na zbliżonym poziomie siły, aby to był bardziej wybó wedle tego co pasuje do Waszej taktyki, niż wedle po prostu ilości statystyk.
Chcesz ingerować w statystyki, żeby wszystkie były podobne czy balansować bo np mew może się nauczyć każdego tmu i dlatego będzie mieć mniej statystyk niż reszta legend?

arni13
Posty: 89
Rejestracja: 14 paź 2013, o 16:17

Re: [WSTĘPNY PROJEKT] Legendy i Legendarne Polowania

Post autor: arni13 » 31 paź 2019, o 12:35

Sam pomysl zeby wprowdzic legendy spoko,ale w praktyce tego nie widze...legenda to powinno byc cos wielkiego,takiego pokemona powinno byc bardzo bardzo bardzo bardzo bardzo bardzo ciezko spotkac,a co dopiero zlapac i nie widzą mi sie te polowania i to ze byle jaki janusz moze od tak mieć legende.Na moje pierw powinieneś zrobić tylko możliwość spotkania,a łapanie z czasem.Druga sprawa ale już tak z ciekawości czemu nie wprowadzasz pierw aloli itd.

ODPOWIEDZ