Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6703
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Ethelnalen » 25 lip 2019, o 17:22

Dlaczego zmieniać Ligę?

Rozmawialiśmy już o tym kilka razy przy okazji tygodników, zakończenia sezonu i balansu. Generalnie jest kilka powodów, głównym z nich, który zrozumie każda osoba, która brała udział w obecnej Lidze, to brak przejrzystości.

Brak przejrzystości sprawia, że gracze nie maja pewności co robią dobrze, jak grać żeby wspiąć się wyżej, jaki będzie ich wynik i dlaczego punktacja zmieniła się w taki a nie inny sposób. Obecny relatywny system może i działa w miarę dobrze (poza topką), jednak sprawia że gracze mają wrażenie, że są traktowani nie fair i tracą miejsca/punkty bez powodu. Nie pomaga to, że jest to zaprogramowane w taki sposób, że ja nie mogę po prostu spojrzeć na dane i powiedzieć w krótkim zdaniu "Zajmujesz miejsce X bo Y", to o wiele bardziej skomplikowane i dojście do powodu takiej punktacji oznacza przekalkulowanie ręcznie punktacji wszystkich graczy w Lidze. Także niestety musimy się pozbyć tego systemu.

Drugim powodem jest system tygodniowy i konieczność czekania na zobaczenie efektów swoich działań. Nie jestem pewien czy uda mi się to odpowiednio poprawić przy nowym systemie, bo tutaj ogranicza nas lekko ilośc graczy ale z pewnością spróbuję.

Trzeci powód to zbyt duża możliwość manipulowania systemem w topce, gdzie jest bardzo małą ilość graczy. O ile nie było to per se oszukiwanie, jeśli ktoś sam dobrze zrozumiał działanie punktacji, dawało mu to przewagę nad innymi graczami. Przewagę w Lidze powinna dawać taktyka i znajomość Pokemonów, nie znajomość matematyki chowającej się pod punktacją.

Czwarty powód to Stowarzyszenia i koledzy. Naturalną konsekwencją otwartych walk było to, że niechętnie atakowaliście swoich znajomych, w końcu nikt nie chce pogarszać wyników koledze. Niestety muszę Was do tego zmusić aby rywalizacja w top była sprawiedliwa, szczególnie kiedy jest tam tak dużo osób z zaledwie paru stowarzyszeń.

To tylko główne powody, było oczywiście kilka mniejszych. Pewnie nie wszystkie uda mi się poprawić w nowym systemie ale tak czy inaczej sprawiają one, że nie mogę zostawić Ligi w takim stanie jak jest teraz. Koncept jest dobry ale odczucia graczy to już zupełnie inna kwestia.


Ogólny koncept Ligi 3.0

Aby wszystko działało lepiej, będę musiał odosobnić obecną Ligę Kryształową od pozostałych. Oznacz to tyle, że będą w grze dwie ligi i zasady punktacji w nich będą się różniły.
Top 100 będzie miało prostą punktację określaną na podstawie ilości zwycięstw. Druga Liga będzie miała punktacje bazowaną na systemie ELO.
W obu Ligach punktacja gracza będzie zależna jedynie od jego własnych akcji. Jeśli pokonasz gracza, otrzymasz za niego punkty, Twoja punktacja się zwiększy, zajmiesz wyższe miejsce. W związku z tym, że walki nie są bezpośrednie (nie muszą być obecni obaj gracze, nie wybierasz akcji w czasie rzeczywistym) atakowana osoba nie zyska i nie straci nic, niezależnie od wyniku.

Aby lepiej to wyjaśnić musimy przejść do szczegółów.


Proponowane zasady dla Pierwszej Ligi

- w tygodniu każdy może zaatakować innego gracza z pierwszej setki tylko raz
- za pokonanie gracza otrzymujesz 1 punkt. Za przegraną otrzymujesz 0. Za nie zaatakowanie otrzymujesz 0
- walka z graczem nie wpływa na punktacje obrońcy, jedynie na punktacje atakującego
- raporty z walk nie są pokazywane od razu. Widzisz jedynie własne wyniki, nie wiesz jak idzie innym. Raporty będę widoczne dopiero w następnym tygodniu
- walki nie będą wybierane. Po kliknięciu przycisku walcz w Lidze otrzymasz przeciwnika. Nie możesz w tym momencie zmienić ustawień ataków etc i będziesz miał 2 minuty na wybranie 6 ze swoich 12 Pokemonów do walki, widząc jakie 6 Pokemonów ma przeciwnik
- jeśli nie odbędziesz rozpoczętej walki, zostanie ona uznana automatycznie za przegraną
- na koniec tygodnia otrzymujesz punkty klasyfikacji zależnie od miejsca - gracze zostają oczywiście uszeregowanie w kolejności od największej ilości zwycięstw
- minimalnie 5 graczy, którzy wykonali 0 walk lub otrzymali najmniej punktów zostaje zrzuconych do Drugiej Ligi. Na wolne miejsca awansują gracze z najwyższym ELO z drugiej Ligi


Proponowane zasady dla Drugiej Ligi

- gra będzie się odbywała na lekko zmodyfikowanym systemie ELO - po wejściu do Ligi każdy gracz otrzymuje bazową ilość punktów, jaką jest wart. Za wygraną zyskujecie punkty, za przegraną tracicie
- każdego tygodnia można zawalczyć tylko raz z danym graczem - walka daje/zabiera punkty tylko atakującemu, broniący nic nie traci ani nie zyskuje
- każdy gracz będzie wiedział od razu po wykonaniu walki ile dostał z niej punktów
- punkty za walkę będą przyznawane zależnie od różnicy ELO graczy. Czyli pokonanie kogoś z podobną liczbą lub wyższą da o wiele więcej niż kogoś z bardzo niskim ELO
- system będzie losował graczy z ELO najbardziej zbliżonym do danego gracza plus małe wahanie aby nie można było przewidzieć kogo dostaniecie następnego
- walki nie będą wybierane. Po kliknięciu przycisku walcz w Lidze otrzymasz przeciwnika. Nie możesz w tym momencie zmienić ustawień ataków etc i będziesz miał 2 minuty na wybranie 6 ze swoich 12 Pokemonów do walki, widząc jakie 6 Pokemonów ma przeciwnik
- jeśli nie odbędziesz rozpoczętej walki, zostanie ona uznana automatycznie za przegraną
- zajęte miejsce w danym tygodniu będzie zależne od tego ile punktów ELO masz na końcu - im więcej tym wyższe miejsce
- jeśli zajmiesz jedno z pierwszych 5 miejsc (lub więcej, zależnie ile osób spadło), dostaniesz awans do Pierwszej Ligi


Dlaczego podział na dwie Ligi?

Przede wszystkim chciałem uniknąć sytuacji, w której aby zająć pierwsze miejsce wymagane byłoby grindowanie walk. Gdyby Liga była jedna, osoby z pierwszych miejsc po pokonaniu najbliższych i zagrażających im osób, mogliby po prostu klikać losowe walki, dostając po pare punktów za każdą z nich, zależnie jak dużo się ich zrobi. Ograniczenie top do osobnej Ligi sprawia, że trzeba poważniej podejść do każdej walki, a nie liczyć na nazbieranie punktów ze słabszych graczy.
Tymczasem system ELO w Drugiej Lidze powinien zadziałać sprawniej niż gdyby były nim objęte obie Ligi. W drugiej Lidze będzie mniejsza rozbieżność między treningami, także zazwyczaj powinniście dostawać w miarę zbliżonych do siebie przeciwników. Jeśli nie będziecie najsilniejszym graczem warto też będzie sie zastanowić czy robić więcej walk w danym tygodniu i ryzykować walkę z kimś silniejszym, skoro walczyliście już z wszystkimi o zbliżonej punktacji do Was.


Główny problem przy nowym systemie

Jest nim to, jak chcę rozwiązać widoczność Pokemonów przy rozpoczęciu walk. W poprzedniej Lidze widzieliście całe ustawienie przeciwnika i mogliście dobrać jakie Pokemony i w jakiej kolejności na niego wyślecie. Tam jednak o wyniku decydowało również to, czy wygraliście/przegraliście kiedy ten drugi gracz zaatakował Was. Tutaj kiedy wynik będzie zależny jedynie od Twoich własnych akcji, może się okazać, że będzie dochodziło do zbyt wielu remisów - przewaga spowodowana widzeniem drużyny przeciwnika i możliwością dostosowania swojej może okazać się zbyt duża.
Ciągle zastanawiam się co z tym zrobić. Nie chciałbym zabierać Wam możliwości taktycznego ustawienia się ale właśnie z drugiej strony może to być problematyczne. Nie mogę też ukryć ustawienia przeciwnika, bo wrócimy wtedy do starego problemu przesyłania sobie ustawień graczy, żeby zwiększyć szansę kolegi.
Bardzo chętnie usłyszę co Wy o tym myślicie i jakie mielibyście sugestie.

Mniejszy problem to określenie, czy lepiej będzie w Drugiej Lidze atakować na początku tygodnia czy na końcu. Skoro punktacja będzie się zmieniała od razu, ma to wpływ również na to ile ELO otrzymają inni za atakowanie Ciebie, a w ciągu tygodnia sporo graczy może wyczerpać walki z osobami o zbliżonym ELO. Rozważam dlatego zrobić aby zrobić tutaj limit, że z danym graczem można zawalczyć raz dziennie, nie raz na tydzień.
Nadal jednak to rozważam, także będę wdzięczny za opinie!


Co pozostanie takie samo a co się zmieni poza powyższymi

- Klasyfikacja Generalna - nadal będziecie otrzymywać punkty za cały tydzień walk. Uważam to za bardziej sprawiedliwe niż określenie zwycięzcy sezonu na podstawie wyniku ostatniego dnia. Rozważam zmianę Klasyfikacji na realne Mistrzostwa na koniec sezonu ale to może w przyszłości, obecnie nie będę miał na to czasu
- Punkty Walki - będą raczej nie zmienione i otrzymywane w takiej samej formie i ilości. Będzie jednak trzeba dostosować określanie ile otrzymuje się za jakie miejsca, w związku ze zmianą na 2 ligi
- dołączanie do Ligi - nie będzie trzeba czekać do końca tygodnia aby dołączyć! Można będzie dołączyć z miejsca po wykonaniu kilku walk, które określą lepiej Wasze ELO i od tazu brać udział w walkach w tym tygodniu
- kwestia "odchodzenia" z ligi - nie planuję robić możliwości odchodzenia z Ligi bezpośrednio. Kiedy gracz zostanie umieszczony w Lidze, można będzie z nim walczyć. Jednak kiedy gracz nie odbędzie żadnej walki przez 2 tygodnie, zostanie oznaczony jako nieaktywny - nie będzie można go wylosować. Ale kiedy wróci on do odbywania walk, będzie nadal na tym samym poziomie elo i po pierwszej walce zostanie ponownie oznaczony jako aktywny
- minimum walk - nadal będzie wymagane minimum walk jakie należy odbyć, żeby otrzymać PW


Podsumowując, to obecny koncept nowej Ligi. Najpierw zajmę się limitem treningów i balansem walk, jednak Liga to będzie pierwsza rzecz którą zrobię zaraz potem. Czekam z niecierpliwością na Wasze opinie i sugestie.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Futura
Posty: 157
Rejestracja: 10 maja 2013, o 11:02

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Futura » 25 lip 2019, o 17:59

Takie pytanie na szybko:
czy jeśli wygram w ciągu tygodnia walki z wszystkimi z kryształu mam z automatu 1 miejsce?
Mając do dyspozycji 12 pokemonów, znając przynajmniej kolejność poków przeciwnika wydaje mi się, że jest obecnie przynajmniej kilka osób, które mogą dość regularnie wbijać max punktów (uwzględniając oczywiście limit 3k).
Ostatnio zmieniony 25 lip 2019, o 18:36 przez Futura, łącznie zmieniany 1 raz.

adibcs
Posty: 23
Rejestracja: 18 lis 2015, o 10:31

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: adibcs » 25 lip 2019, o 18:11

Problem ELO. Dla mnie większym problemem jest ustawienie tego parametru. niby jak?
-Jedyny uczciwy parametr (Wartość pokemonów + statystyki z jagód * waga_) / ilość pokemonów w team, min. 6 max. 12 .. niestety dla uzyskania najbardziej wiarygodnego wyniku gracz musiał by wystawiać 12 poków do ligi.

Problem z odbywaniem walk na początku lub końca tygodnia :
-wystarczy że parametr ELO będzie stały przez cały tydzień(brak treningów w tygodniu już jest), aby będziesz aktualizować ELO_RANKINGOWY dla tabeli z wynikami.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2019, o 18:15 przez adibcs, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 298
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Sylwiusz » 25 lip 2019, o 18:13

Zgadzam się z przedmówcą. W top 10 po treningach każdy będzie w stanie wygrać z całą setką przez co będzie masa miejsc egzekwo. Dlatego sprawienie, że obrona się nie liczy jest bez sensu. Zmień w tym rankingu jedną rzecz - za wynik 1:0 lub 2:0 z danym graczem daj 2 punkty, za wynik 1:1 daj 1 punkt, a za pozostałe 0 punktów. Moja propozycja tych zasad to:

Proponowane zasady dla Pierwszej Ligi

- w tygodniu każdy może zaatakować innego gracza z pierwszej setki tylko raz
- za wynik 1:0 lub 2:0 z danym graczem daj 2 punkty, za wynik 1:1 daj 1 punkt, a za pozostałe 0 punktów
- brak ataku na jakiegoś gracza to automatyczne 0 punktów (nawet jeśli w obronie wygrałeś)

- raporty z walk nie są pokazywane od razu. Widzisz jedynie własne wyniki, nie wiesz jak idzie innym. Raporty będę widoczne dopiero w następnym tygodniu
- walki nie będą wybierane. Po kliknięciu przycisku walcz w Lidze otrzymasz przeciwnika. Nie możesz w tym momencie zmienić ustawień ataków etc i będziesz miał 2 minuty na wybranie 6 ze swoich 12 Pokemonów do walki, widząc jakie 6 Pokemonów ma przeciwnik
- jeśli nie odbędziesz rozpoczętej walki, zostanie ona odbyta automatycznie z podstawowym ustawieniem
- na koniec tygodnia otrzymujesz punkty klasyfikacji zależnie od miejsca - gracze zostają oczywiście uszeregowanie w kolejności od największej ilości zwycięstw
- minimalnie 5 graczy, którzy wykonali 0 walk lub otrzymali najmniej punktów zostaje zrzuconych do Drugiej Ligi. Na wolne miejsca awansują gracze z najwyższym ELO z drugiej Ligi

Drugą opcją jest:

- w tygodniu każdy może zaatakować innego gracza z pierwszej setki tylko raz
- 3 punkty za wynik 2:0 lub 1:0 po naszej wygranej, 2 punkty za 1:0 po wygranej w defie i nieoddanie, 1 punkt za 1:1, 0 za przegranie/niezaatakowanie
- raporty z walk nie są pokazywane od razu. Widzisz jedynie własne wyniki, nie wiesz jak idzie innym. Raporty będę widoczne dopiero w następnym tygodniu
- walki nie będą wybierane. Po kliknięciu przycisku walcz w Lidze otrzymasz przeciwnika. Nie możesz w tym momencie zmienić ustawień ataków etc i będziesz miał 2 minuty na wybranie 6 ze swoich 12 Pokemonów do walki, widząc jakie 6 Pokemonów ma przeciwnik
- jeśli nie odbędziesz rozpoczętej walki, zostanie ona odbyta automatycznie z podstawowym ustawieniem
- na koniec tygodnia otrzymujesz punkty klasyfikacji zależnie od miejsca - gracze zostają oczywiście uszeregowanie w kolejności od największej ilości zwycięstw
- minimalnie 5 graczy, którzy wykonali 0 walk lub otrzymali najmniej punktów zostaje zrzuconych do Drugiej Ligi. Na wolne miejsca awansują gracze z najwyższym ELO z drugiej Ligi

Dodałem jeszcze automatyczną walkę zamiast poddania się - przynajmniej da to szansę na wygraną graczom przy wydarzeniach losowych - zwieszka kompa, brak prądu, apokalipsa itd. Jak dla mnie to będzie dużo lepsza opcja niż to co teraz proponujesz.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2019, o 19:07 przez Sylwiusz, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Gedkrogulec
Posty: 12
Rejestracja: 23 lip 2019, o 08:55

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Gedkrogulec » 25 lip 2019, o 18:19

Ja zaś proponuję zająć się nie ligą, a Alolą i ułatwieniem wbicia 100 lvl.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Hipotermia » 25 lip 2019, o 18:47

Kerfi, pamiętaj o dołączeniu do ligi :geek:

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6703
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Ethelnalen » 25 lip 2019, o 18:51

Jeśli ktoś nie rozumie jak działa ELO - nie będzie ono zależne w żadnym stopniu od Pokemonów czy poziomów. Każdy gracz zaczyna z taką samą wartością i traci/zyskuje poprzez wygrywanie/przegrywanie.

Co do wyników 2:0 i 1:1 - to jest właśnie problemem, że Twoje punkty zależą od obu graczy, co daje możliwość kombinowania i nie atakowania kogoś specjalnie, aby zwiększyć jego szansę na dobry wynik.
O remisach już wspomniałem, że jest to problem który rozważam. Ale też z drugiej strony skoro Sezon będzie się odbywał przez kilkanaście tygodni, nawet kilka remisów na pierwszym miejscu nie powinno być problemem. Raczej nie sądzę aby te remisy zdarzały się za każdym razem, kiedy będziecie kombinowali jak nawzajem sobie przeszkodzić.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Coolio
Posty: 698
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Coolio » 25 lip 2019, o 19:21

Liga krysztalowa rzadzi sie innymi prawami niz reszta i faktycznie wymaga to jasnego punktowania walk ale mozna zastosowac punktacje 3p za 2:0 lub 1:0 po naszej wygranej, 1p za wygrana w obronie i brak ataku (bo brak ataku to przegrana wiec to remis) lub remis 1:1 oraz 0 za przegranie/niezaatakowanie i zostawic cala reszte tak jak jest. Wojny o to jak powinny wygladac walki w lidze juz mamy dawno za soba i chyba kazdy sie pogodzil z tym jak jest.

Zmiany w dalszych ligach moim zdaniem nie sa potrzebne. Nikt tam nie narzeka bo na dobra sprawe ktos kto tam siedzi i tak nie walczy o nagrody przyznawane za miejsca a jedynie o punkty klasyfikacji. Na co to ruszac skoro i tak nie masz czasu na inne wazne rzeczy?

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6703
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Ethelnalen » 25 lip 2019, o 19:24

Po to, że nie tylko topka do mnie pisze z pytaniami "jak działa liga X, próbuje byś lepszy a nie mogę ogarnąć w ogóle co się dzieje".

Zmiana da jaśniejsze zasady i podgląd jak idzie nie tylko tym, którzy są na samym szczycie.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 298
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Sylwiusz » 25 lip 2019, o 19:25

Ethelnalen pisze: Co do wyników 2:0 i 1:1 - to jest właśnie problemem, że Twoje punkty zależą od obu graczy, co daje możliwość kombinowania i nie atakowania kogoś specjalnie, aby zwiększyć jego szansę na dobry wynik.
O remisach już wspomniałem, że jest to problem który rozważam. Ale też z drugiej strony skoro Sezon będzie się odbywał przez kilkanaście tygodni, nawet kilka remisów na pierwszym miejscu nie powinno być problemem. Raczej nie sądzę aby te remisy zdarzały się za każdym razem, kiedy będziecie kombinowali jak nawzajem sobie przeszkodzić.
To dlatego, że zakładasz, że kogokolwiek będzie obrona w tym przypadku obchodziła. A ja ci już teraz mogę powiedzieć, że przy braku punktów z obrony ja się skupię 100% na pokach do ataku, których celem będzie tylko kontrowanie przeciwnika, a obronę zignoruję. Jedyne osoby, które będą "kombinowały jak nawzajem sobie przeszkodzić" to osoby takie jak Jose i Nanami, czyli gracze, których stać na zrobienie 12 poków. Cała reszta skupi się na ataku i wierz mi - zrobienie dobrych poków do ataku jest duuuuużo prostsze niż dobrych poków do obrony.
Obrazek

Vegeta07
Posty: 13
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:31

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Vegeta07 » 25 lip 2019, o 20:27

Może wprowadzić ujemne punkty za przegrane potyczki?
Np:
Wygrana w ataku +4 punkty, za przegraną walkę w ataku dostajemy -3 punkty.

Wygrana w obronie 0 punktów, za przegraną walkę w obronie -2 punkty.

Obowiązek posiadania 99 zrobionych walk. Każda nieodbyta walka liczona jako przegrana -3 punkty.

Coolio
Posty: 698
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Coolio » 26 lip 2019, o 01:47

Ethelnalen pisze:Po to, że nie tylko topka do mnie pisze z pytaniami "jak działa liga X, próbuje byś lepszy a nie mogę ogarnąć w ogóle co się dzieje".

Zmiana da jaśniejsze zasady i podgląd jak idzie nie tylko tym, którzy są na samym szczycie.
Rozumiem ze nie ma sensu wyjasniac kazdemu z osobna jak to dziala ale to nie jest argument ktory moglby przewazyc szale na to ze trzeba robic nowa punktacje dla pozostalych lig. Powtarzam jednak ze w nizszych ligach obecny system sprawdza sie dobrze. Mozna by zmienic ilosc osob awansujacych co tydzien do krysztalu bo w tym sezonie byly z tym maly problem i po dobrych kilku tygodniach sytuacja sie ustabilizowala lub wprowadzic kilka innych propozycji ktore co jakis czas padaja z ust(palcow) osob zainteresowanych zamiast marnowac czas na wprowadzanie elo ktore wcale nie poprawi sytuacji w lidze. Szczerze nie wiempo co sie w to bawic ale wiem ze sprowadzi to do cp dziesiatki pytan/skarg/zazalen zamiast rozwiazac problem

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6703
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Ethelnalen » 26 lip 2019, o 04:14

Źle mnie zrozumiałeś Coolio. Nie chodzi o to, że nie chce mi się tłumaczyć każdemu ale o to, że gracze będący poza topką również w tej Lidze rywalizują. I są wśród nich osoby, których celem jest wspinanie się coraz wyżej i zajmowanie coraz wyższych miejsc. Brak przejrzystości obecnego systemu mocno zniechęca do tego, bo gracz na pierwszy rzut oka nie ma żadnego pojęcia co się dzieje z punktami i czemu zajmuje takie miejsce a nie inne. To samo napisałem w pierwszym poście. Przy elementach gry nie chodzi tylko o to, żeby prawidłowo działały ale żeby również były przystępne i przyjemne do interaktowania. Obecny system taki nie jest dla mniej doświadczonych osób.
ale wiem ze sprowadzi to do cp dziesiatki pytan/skarg/zazalen zamiast rozwiazac problem
Jakich pytań/skarg/zażaleń i skąd masz taką pewność?
To dlatego, że zakładasz, że kogokolwiek będzie obrona w tym przypadku obchodziła. A ja ci już teraz mogę powiedzieć, że przy braku punktów z obrony ja się skupię 100% na pokach do ataku, których celem będzie tylko kontrowanie przeciwnika, a obronę zignoruję.
Owszem, i obrona i atak powinny być równie ważne. Jeśli skupisz się tylko na ataku, czasami i tak z kimś przegrasz kto tą obronę będzie miał lepszą. Nie zdarzały Ci się w ogóle przegrane w poprzednich sezonach? W końcu miałeś 100% możliwości wybrania przeciwnika i ustawienia.

Co do ujemnej punktacji, również rozważam taką możliwość ale to czy za przegraną dostanie się 0 czy -1 na ogólną kolejność mocno nie wpłynie w sytuacji gdzie możecie odbyć i tak tylko 100 walk.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 298
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Sylwiusz » 26 lip 2019, o 07:57

Ethelnalen pisze: Owszem, i obrona i atak powinny być równie ważne. Jeśli skupisz się tylko na ataku, czasami i tak z kimś przegrasz kto tą obronę będzie miał lepszą. Nie zdarzały Ci się w ogóle przegrane w poprzednich sezonach? W końcu miałeś 100% możliwości wybrania przeciwnika i ustawienia.

Co do ujemnej punktacji, również rozważam taką możliwość ale to czy za przegraną dostanie się 0 czy -1 na ogólną kolejność mocno nie wpłynie w sytuacji gdzie możecie odbyć i tak tylko 100 walk.
Zdarzało mi się przegrywać w ataku i to nawet stosunkowo często. Różnica jest taka, że wtedy starałem się ustalić team, którego nie będzie łatwo skontrować zamiast teamu, który będzie łatwo kontrował przeciwnika. I wierz mi - to zrobi ogromną różnicę.
Obrazek

DragonMaster
Posty: 107
Rejestracja: 13 lip 2015, o 17:40

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: DragonMaster » 26 lip 2019, o 09:52

Nie wiem po co mamy mieć system elo w lidze przecież obecny w 2 lidze i niżej dobrze się sprawdzał a jak ktoś chcę być wyżej w rankingu to łatwo jest sobie nabić punkty przecież wystarczy tylko zrobić 25 walk aby awansować do wyższej ligii więc nie wiem po co cokolwiek zmieniać w lidze a jeżeli przegrane obrony nie będą nam zabierały pkt a wygrane dodawały to praktycznie robienie 6 defensywnej będzie bezcelowe ponieważ po co mamy zająć się elementem który nam nic nie daję a w 1 lidze walki pewnie będą wyglądały kto 1 zrobi 99 wygranych ataków ten wygra w danym tygodniu co jest praktycznie też bez sensu właśnie dlatego nie biorę udziału w hali wyzwań jakoś ta formuła nie promuje zrobienie optymalnej drużyny dobrej w ataku i obronie a tylko kto pierwszy wygra wszystkie walki w ataku będzie 1

Jeżeli zostanie podział nagród na tiery jaki jest teraz to jak będę chciał zdobyć nagrodę za 2 tier to będę musiał walczyć z każdym graczem na poczatku tylko po to aby nabić sobie elo wczesniej wystarczyło 25 walk tygodniowo to dlaczego teraz będę zmuszony do walczenia z graczami z lvl 50 itp. Tylko po to aby nabić sobie elo na początku ligi ?

Coolio
Posty: 698
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Coolio » 26 lip 2019, o 13:06

Ethelnalen pisze: Jakich pytań/skarg/zażaleń i skąd masz taką pewność?
Mam pewnosc bo ludzie nie czytaja ogloszen. Przyjdzie taki gracz X i pokona gracza Y za co dostanie 10punktow. Gracz Y odpowie atakiem i dostanie 15punktow a ze beda kumplami i do siebie o te punkty zagadaja to 'znajda blad' i go zglosza. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Hipotermia » 26 lip 2019, o 18:36

Czwarty powód to Stowarzyszenia i koledzy. Naturalną konsekwencją otwartych walk było to, że niechętnie atakowaliście swoich znajomych, w końcu nikt nie chce pogarszać wyników koledze. Niestety muszę Was do tego zmusić aby rywalizacja w top była sprawiedliwa, szczególnie kiedy jest tam tak dużo osób z zaledwie paru stowarzyszeń.
Chcesz zmusić wszystkich do walk ze sobą w czołowej lidze?
Zrób wymóg zrobienia 99 walk - dla leniwych daj przycisk ze zrobieniem walk ze wszystkimi w obecnym ustawieniem pokemonów w drużynie (oczywiście za potwierdzeniem, gdyby nastąpił jakiś miss click). Jak komuś wielce szkoda PA na osoby, z którymi i tak przegra (bo tak argumentowały to osoby z dolnej części kryształu), to zrób po prostu 0 PA za walkę w samym krysztale (taka nagroda za bycie wśród najlepszych i zachęta do zrobienia tych 99 walk).
- w tygodniu każdy może zaatakować innego gracza z pierwszej setki tylko raz
- za pokonanie gracza otrzymujesz 1 punkt. Za przegraną otrzymujesz 0. Za nie zaatakowanie otrzymujesz 0
- walka z graczem nie wpływa na punktacje obrońcy, jedynie na punktacje atakującego
- raporty z walk nie są pokazywane od razu. Widzisz jedynie własne wyniki, nie wiesz jak idzie innym. Raporty będę widoczne dopiero w następnym tygodniu
- walki nie będą wybierane. Po kliknięciu przycisku walcz w Lidze otrzymasz przeciwnika. Nie możesz w tym momencie zmienić ustawień ataków etc i będziesz miał 2 minuty na wybranie 6 ze swoich 12 Pokemonów do walki, widząc jakie 6 Pokemonów ma przeciwnik
- jeśli nie odbędziesz rozpoczętej walki, zostanie ona uznana automatycznie za przegraną
- na koniec tygodnia otrzymujesz punkty klasyfikacji zależnie od miejsca - gracze zostają oczywiście uszeregowanie w kolejności od największej ilości zwycięstw
- minimalnie 5 graczy, którzy wykonali 0 walk lub otrzymali najmniej punktów zostaje zrzuconych do Drugiej Ligi. Na wolne miejsca awansują gracze z najwyższym ELO z drugiej Ligi
Punktacja 1/0 wg mnie bezsensowna, skoro defensywa gówno się liczy. Tak, są gracze, którzy robią statystyki 99/0, tak to jest bez sensu, bo teraz ludzie zaczną robić poki jedynie ofensywne i z czasem będzie po parę takich osób w górze rankingu. Uwierz mi, ludzie "po kosztach" czasami zaczną robić pokemony TYLKO do ubicia któregoś u przeciwnika, nie raz pewnie robiąc coś tylko pod jakiegoś pokemona nawet tylko jednego gracza, bo tam mu akurat coś nie pasuje.

Druga sprawa, nie chcesz "kombinowania"? A co powiesz na układanie wtedy teamów w defensywie tak, by trudniej miały inne stowki, a więcej graczy swojej stowki miało lepiej się ustawić pod Ciebie, by wygrać? Ograniczenie rankingu tylko do wyników ofensywnych znowu wiąże się z możliwością "lekkiego kombinowania" pod stowarzyszenia, jeśli np. ustali się, by robić konkretnie jakieś pokemony ze wskazaniem np. na ruchy czy odporności.
Wiem, że przy wyższym limicie treningowym jest to ciężkie, ale sam chyba zauważyłeś, że większość osób jest za limitem 4k (co po moim przykładzie powiem, że ile lat gram, a ledwo zrobię 6x pełnych treningów, a u mnie w stowarzyszeniu sporo ludzi nawet z podobnym stażem będzie miała problem zrobić i 5x pokemonów pełny trening, a liczysz chyba na wykorzystanie do czegoś kiedyś limitu 12 pokemonów, nie?), a tu pojedyncze, bo pojedyncze osoby, ale mogą przykombinować w ten sposób.

No chyba, że zrobisz osobny ranking defensywny (tak samo, 1p za wygraną lub jeśli ktoś nie odbędzie z Tobą walki - tylko przy tym MUSI wejść wymóg maksymalnej ilości walk w krysztale! -, a 0p za przegraną), który sumuje się z rankingiem ofensywnym na koniec w punktacji ligowej - tu byłaby BARDZO CIEKAWA opcja, gdyby był do podglądu ranking ofensywny/defensywny, kto jak sobie radzi w czym. Jakbyś znalazł czas na dodanie tego, to byłoby super.
- jeśli nie odbędziesz rozpoczętej walki, zostanie ona uznana automatycznie za przegraną
Ta część zarówno w krysztale, jak i w niższych ligach do zmiany wg mnie, są losowe sytuacje jak pisał Sylwiusz to raz, dwa - dać wtedy po prostu walkę podstawowym ułożeniem teamu.
Jest nim to, jak chcę rozwiązać widoczność Pokemonów przy rozpoczęciu walk. W poprzedniej Lidze widzieliście całe ustawienie przeciwnika i mogliście dobrać jakie Pokemony i w jakiej kolejności na niego wyślecie. Tam jednak o wyniku decydowało również to, czy wygraliście/przegraliście kiedy ten drugi gracz zaatakował Was. Tutaj kiedy wynik będzie zależny jedynie od Twoich własnych akcji, może się okazać, że będzie dochodziło do zbyt wielu remisów - przewaga spowodowana widzeniem drużyny przeciwnika i możliwością dostosowania swojej może okazać się zbyt duża.
Ciągle zastanawiam się co z tym zrobić. Nie chciałbym zabierać Wam możliwości taktycznego ustawienia się ale właśnie z drugiej strony może to być problematyczne. Nie mogę też ukryć ustawienia przeciwnika, bo wrócimy wtedy do starego problemu przesyłania sobie ustawień graczy, żeby zwiększyć szansę kolegi.
Bardzo chętnie usłyszę co Wy o tym myślicie i jakie mielibyście sugestie.
Musisz zostawić to, że wyniki defensywne się liczą. Inaczej jak sam zaznaczyłeś - remisów może być co nie miara, jeśli skupimy się TYLKO na ofensywie. Z czasem ich ilość będzie tylko rosła i rosła, bo gracze będą dorabiać pokemony pod to, by móc zrobić wynik 99/0 (a tu full odporność na ruchy, a tu bicie samymi ruchami x4, a tu zablokowanie jakiejś umiejętności, a tu jeden protect niweczący cały moveset przeciwnika, bla bla bla i tak dalej).
Dodatkowo jeśli zamiast ułatwić graczom wbijanie poziomów 1-90, zmniejszysz diametralnie exp na 91-100 (o tym już pisałem niejednokrotnie w innych miejscach, że ułatwienie wbijania końcówki miast dać graczom łatwiej wbić ten 80-90 i pozwolić im szybciej robić w miarę drużyny 80-90, a potem niech swoim tempem wbijają wyżej - jest obecnie bezsensownie i dlaczego), to tylko pośpieszy proces większej ilości remisów w rankingu, bo z mojego doświadczenia expienia pokemonów powiem, że sam wbiłbym chyba wtedy z 5-6 nowych pokemonów od zera do 100 pewnie w miesiąc/dwa bez dodatków w postaci fioletowych jagód.
Mniejszy problem to określenie, czy lepiej będzie w Drugiej Lidze atakować na początku tygodnia czy na końcu. Skoro punktacja będzie się zmieniała od razu, ma to wpływ również na to ile ELO otrzymają inni za atakowanie Ciebie, a w ciągu tygodnia sporo graczy może wyczerpać walki z osobami o zbliżonym ELO. Rozważam dlatego zrobić aby zrobić tutaj limit, że z danym graczem można zawalczyć raz dziennie, nie raz na tydzień.
Nadal jednak to rozważam, także będę wdzięczny za opinie!
Propozycja możliwe, że głupia, ale.. może po prostu ludzie, którzy zostali w danej lidze, niech w kolejnym tygodniu startują z wynikiem, który wbili? Jak ktoś awansuje/spada - zaczyna z nowym wynikiem, powiedzmy ten 1k. Jak ktoś był miejsce/dwa za awansem z wynikiem 1.5k, to niech startuje z 1.5k, jak ktoś prawie spadł, ale jednak został z wynikiem 900, to niech startuje z 900 w kolejnym tygodniu.

#######
a tu parę rzeczy już z postów, które chciałem skomentować xd
O remisach już wspomniałem, że jest to problem który rozważam. Ale też z drugiej strony skoro Sezon będzie się odbywał przez kilkanaście tygodni, nawet kilka remisów na pierwszym miejscu nie powinno być problemem. Raczej nie sądzę aby te remisy zdarzały się za każdym razem, kiedy będziecie kombinowali jak nawzajem sobie przeszkodzić.
Nie zdziw się panie, oj nie zdziw się ^^
Liga krysztalowa rzadzi sie innymi prawami niz reszta i faktycznie wymaga to jasnego punktowania walk ale mozna zastosowac punktacje 3p za 2:0 lub 1:0 po naszej wygranej, 1p za wygrana w obronie i brak ataku (bo brak ataku to przegrana wiec to remis) lub remis 1:1 oraz 0 za przegranie/niezaatakowanie i zostawic cala reszte tak jak jest. Wojny o to jak powinny wygladac walki w lidze juz mamy dawno za soba i chyba kazdy sie pogodzil z tym jak jest.
Wg mnie jeśli wejdzie wymóg 99 walk - spoko. Bo opcja "wygrana w defie i brak rewanżu" odpada.
Jeśli nie wejdzie (co by mnie lekko zasmuciło), opcja 3/2/1/0:
• wygramy swoją walkę i obronimy się przed przeciwnikiem - 3p
• wygramy w obronie, nie podejmiemy rękawic w ofensywie - 2p
• zremisujemy po ciężkich bojach, odchodzimy bez zwycięzcy - 1p
• przegrywamy, bez różnicy czy sami wytoczymy działa czy w obronie - 0p

Awatar użytkownika
Sulor
Posty: 51
Rejestracja: 26 mar 2013, o 21:10

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Sulor » 26 lip 2019, o 19:11

Ethelnalen pisze:Dlaczego zmieniać Ligę?

Główny problem przy nowym systemie

Jest nim to, jak chcę rozwiązać widoczność Pokemonów przy rozpoczęciu walk. W poprzedniej Lidze widzieliście całe ustawienie przeciwnika i mogliście dobrać jakie Pokemony i w jakiej kolejności na niego wyślecie. Tam jednak o wyniku decydowało również to, czy wygraliście/przegraliście kiedy ten drugi gracz zaatakował Was. Tutaj kiedy wynik będzie zależny jedynie od Twoich własnych akcji, może się okazać, że będzie dochodziło do zbyt wielu remisów - przewaga spowodowana widzeniem drużyny przeciwnika i możliwością dostosowania swojej może okazać się zbyt duża.
Ciągle zastanawiam się co z tym zrobić. Nie chciałbym zabierać Wam możliwości taktycznego ustawienia się ale właśnie z drugiej strony może to być problematyczne. Nie mogę też ukryć ustawienia przeciwnika, bo wrócimy wtedy do starego problemu przesyłania sobie ustawień graczy, żeby zwiększyć szansę kolegi.
Bardzo chętnie usłyszę co Wy o tym myślicie i jakie mielibyście sugestie.

Mniejszy problem to określenie, czy lepiej będzie w Drugiej Lidze atakować na początku tygodnia czy na końcu. Skoro punktacja będzie się zmieniała od razu, ma to wpływ również na to ile ELO otrzymają inni za atakowanie Ciebie, a w ciągu tygodnia sporo graczy może wyczerpać walki z osobami o zbliżonym ELO. Rozważam dlatego zrobić aby zrobić tutaj limit, że z danym graczem można zawalczyć raz dziennie, nie raz na tydzień.
Nadal jednak to rozważam, także będę wdzięczny za opinie!
Sugestie:
- Zmiana ilości pokazywanych poków. Pokaż np 1, 4 i 5 (lub całkowicie losowe 3). Niech reszta będzie "niespodzianką".
- ELO - zamroź je na początku tygodnia, gracz w ciągu trwania walk w zbiera punkty. Uzbierana ilość jest dodawana do startowej. Następny tydzień - kopiuj wklej.
- Lub. Gracz by walczyć w lidze wkłada X PA. Za te punkty baza daje mu listę 25 ukrytych nicków (liczba aktualnego wymaganego minimum, ogółem ruchoma). I musi walczyć z nimi by zostać zaklasyfikowanym. Coś jak blankiet, Walka #1 vs Trener XXX Wygrana/Porażka.
- Ustawić limit walk w tygodniu. Ponieważ Liga nie będzie równa, gdzie jeden będzie grindował i walczył ze wszystkimi, a inny strzeli minimum a obaj skończą z tą samą ilością na końcu tygodnia.

durson
Posty: 11
Rejestracja: 14 paź 2017, o 11:43

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: durson » 26 lip 2019, o 20:32

Jeżeli mają być tylko 2 ligi to uważam, że system wali raz dziennie z każdym będzie lepszy niż raz na tydzień z każdym. Spowoduje to raz większe możliwości, dwa więcej zaangażowania i będzie trudniej. Myślę, że podgląd na poki przeciwnika powinny zostać ale beż podglądu na ich ataki i statystyki. Osobiście zrobił bym 3 ligi i zrobił aby 3 teoretycznie najsłabsza grupa miała możliwość zmiany statystyk jak to było w ostatniej lidze gdzie zmiany miały by wpływ tylko na ligę a nie na poki w grze. dzięki temu słabsi/nowi gracze mieli by szansę lepiej poznać system walki i nauczyć się jej co by skutkowało lepszym treningiem w przyszłości.

Awatar użytkownika
DojczBoy
Posty: 204
Rejestracja: 25 cze 2013, o 12:06

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: DojczBoy » 26 lip 2019, o 21:08

Dobry koncept na te Dark Pokemon - nie wyświetlały by się graczowi który Cię atakuje, gdy ustawia pod Ciebie atak. Zamieszało by to kolejnosc i ubicie tez większej ilosci podobnych odpornosci. Kolejny element taktyczny. NO ALE PRZESYŁANIE RAPORTÓW..(jakby nie mogły docierac na koniec tygodnia :D )

Zresztą sam mógłby losowac miejsce.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2019, o 23:05 przez DojczBoy, łącznie zmieniany 1 raz.
Hey! Szukam kogoś po 60-tce, chętnego na wspólne poszukiwania Shiny.
Obecnie region: Johto.................................. godz: 23-4, 8-17 ..................................Złapanych shiny: 200+
Mogę się podzielić moim ,,Albumem kolekcjonerskim" do odnotowywania złapanych shiny.
Podgląd: Graficznie............... Statystyki............... Występowanie ............... Inne............... Wszystkie

yowzah
Posty: 113
Rejestracja: 21 sie 2013, o 00:45

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: yowzah » 26 lip 2019, o 21:33

@Sylwiusz, @Coolio, @Hipotermia:
Pomysł z nagradzaniem wygranych walk w obronie uważam za niedobry, ponieważ wtedy atakujący decyduje, czy przyznać punkty rywalowi, czy nie (oczywiście tylko wtedy, kiedy atakujący jest silniejszy niż broniący się). Może dojść do sytuacji, kiedy gracz X umyślnie wystawi pokemony tak, żeby przegrać z graczem Y, żeby ten dzięki wygranej walce w obronie mógł awansować wyżej.

Nie uważam też, żeby defensywa się nie liczyła w systemie, w którym nagradzane są tylko walki wygrane w ofensywie. Powód - atakujący nie zyska punktu, jeżeli z nami przegra, a to już jest spora korzyść.

Naturalnie mogę nie mieć racji, może coś przeoczyłem, na pewno też nie widzę całości problemu, jeżeli tak to proszę o zwrócenie uwagi.

@Ethelnalen:
Myślę, że należałoby zwiększyć ilość osób (do 10?), które spadają z kryształu każdego tygodnia. Nie wiem jak to wyglądało w ostatnich dwóch sezonach, ale wcześniej zdarzały się sytuacje, że w krysztale kisili się przez prawie dwa miesiące gracze, którzy po spadnięciu do diamentu zajmowali miejsca w drugiej setce. Dzięki temu, że między kryształem a diamentem jest zbyt wąskie gardło, zdążyli nabić sobie tyle punktów, że w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu zajmowali wyższe miejsca.

Jeżeli widzimy kolejność pokemonów przeciwnika, ale wgląd do raportu mamy dopiero po tygodniu, to nie widzę potrzeby wyświetlania ataków, jakie pokemon przeciwnika posiada.

W krysztale powinien być wymóg odbycia 99 walk.

ELO bierze pod uwagę pozycję w rankingu w momencie odbywania walki, prawda? Jeżeli tak, to wydaje mi się, że lepiej byłoby, gdyby współczynnik rankingowy danego gracza był stały przez cały tydzień. Chyba nie muszę wyjaśniać dlaczego.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6703
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Ethelnalen » 26 lip 2019, o 21:41

W kwestii tego, że raporty będą widoczne na koniec tygodnia chodziło o raporty obronne. Oczywistym jest, że swój raport w momencie wykonania walki będziecie od razu widzieć, dziwnie by było gdybyście odbywali walkę i widzieli jedynie rezultat. To ma przeciwdziałać próbie manipulowania punktacją na podstawie wiedzy o tym, kto zaatakował Ciebie i czy wygrał czy nie - to właśnie będzie niemożliwe.

Też uważam że defensywa będzie istotna właśnie przez to co osoba powyżej napisała. Rozumiem że nie każdy ma dość Yenów aby wytrenować na max wszystko ale właśnie możliwość odebrania jednego punktowi przeciwnikowi przez posiadanie dobrego ustawienia obronnego będzie również elementem gry.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Hipotermia » 27 lip 2019, o 06:43

yowzah pisze:@Sylwiusz, @Coolio, @Hipotermia:
Pomysł z nagradzaniem wygranych walk w obronie uważam za niedobry, ponieważ wtedy atakujący decyduje, czy przyznać punkty rywalowi, czy nie (oczywiście tylko wtedy, kiedy atakujący jest silniejszy niż broniący się). Może dojść do sytuacji, kiedy gracz X umyślnie wystawi pokemony tak, żeby przegrać z graczem Y, żeby ten dzięki wygranej walce w obronie mógł awansować wyżej.

Nie uważam też, żeby defensywa się nie liczyła w systemie, w którym nagradzane są tylko walki wygrane w ofensywie. Powód - atakujący nie zyska punktu, jeżeli z nami przegra, a to już jest spora korzyść.

Naturalnie mogę nie mieć racji, może coś przeoczyłem, na pewno też nie widzę całości problemu, jeżeli tak to proszę o zwrócenie uwagi.

@Ethelnalen:
Myślę, że należałoby zwiększyć ilość osób (do 10?), które spadają z kryształu każdego tygodnia. Nie wiem jak to wyglądało w ostatnich dwóch sezonach, ale wcześniej zdarzały się sytuacje, że w krysztale kisili się przez prawie dwa miesiące gracze, którzy po spadnięciu do diamentu zajmowali miejsca w drugiej setce. Dzięki temu, że między kryształem a diamentem jest zbyt wąskie gardło, zdążyli nabić sobie tyle punktów, że w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu zajmowali wyższe miejsca.

Jeżeli widzimy kolejność pokemonów przeciwnika, ale wgląd do raportu mamy dopiero po tygodniu, to nie widzę potrzeby wyświetlania ataków, jakie pokemon przeciwnika posiada.

W krysztale powinien być wymóg odbycia 99 walk.

ELO bierze pod uwagę pozycję w rankingu w momencie odbywania walki, prawda? Jeżeli tak, to wydaje mi się, że lepiej byłoby, gdyby współczynnik rankingowy danego gracza był stały przez cały tydzień. Chyba nie muszę wyjaśniać dlaczego.
Idealnego systemu nie wymyślisz - Ethel zawsze może "tępić" takie zachowania jak specjalne ustawianie się, bez taryfy ulgowej itd., jak ktoś nie zgarnie punktów za jeden tydzień walk, bo zachce kombinacji - to się ludzie nauczą :○)

A system, w którym defensywa jest nie warta niczego, jeśli tylko robisz 99/0, to na pewno nie jest lepszy pomysł. Jeszcze rozumiem, jakbyś zmniejszył np. o połowę wagę punktów defensywnych (odsyłam do mojego postu, gdzie proponuję rankingi ofensywne/defensywne), ale całkowita rezygnacja z tego, co "wybronisz" jest bez sensu. Na prawdę sądzicie, że nie będzie pełno remisów? Ustalając sobie skład tylko ofensywny raz, że możemy mniej trenować, bo często wystarczy sam A/SpA - HP - wybrana obrona pod dane poki, a dwa ustawiając się (a z tego już raczej nie zrezygnujemy, bo jakby miały być losowe walki z ustalonym na starcie ułożeniem, to jaki fun byłby z tej ligi?) dużo łatwiej pokonać nawet osoby posiadające z 1.5x większy trening.
Ethelnalen pisze:Też uważam że defensywa będzie istotna właśnie przez to co osoba powyżej napisała. Rozumiem że nie każdy ma dość Yenów aby wytrenować na max wszystko ale właśnie możliwość odebrania jednego punktowi przeciwnikowi przez posiadanie dobrego ustawienia obronnego będzie również elementem gry.
Myślę, że łatwiej zrobić 8-9 pokemonów ofensywnych, kontrujących pokemony w TOPce jak zrobić 6x pokemonów defensywnych, które będą siały postrach :lol: każdego pokemona da się jakoś skontrować, robiąc liczebniejszy team ofensywny, tym bardziej jest szansa, że nikt nie będzie sprawiał problemu.

No chyba, że miast tego 4k, którego chciałoby większość ustalisz limit 5-6, który osiągnie 2/3 osoby na tych 4-6 pokemonach przynajmniej, wtedy będzie mniej remisów w ścisłej topce, ale niemal pewnym będzie, że pierwsze miejsce będzie ex aequo, a chyba nie o to chodzi, by co ligę bawić się w "walki dodatkowe" miedzy graczami, które Ty wykonujesz w razie remisu na miejscach premiowanych najlepszymi nagrodami w razie czego.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 6703
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Ethelnalen » 31 lip 2019, o 12:31

Co do tego ELO w drugiej Lidze, trochę widzę za mało wyjaśniłem, wiec doprecyzuje:
- ELO nie będzie zerowane na początku Tygodnia, przez sezon będziecie mieli to samo. Tylko nowe, dołączające do Ligi konta startują z tego samego poziomu
- najprawdopodobniej powyżej jakiejś wartości ELO, będzie ono "tracone" co tydzień. Czyli np. jeśli start to będzie 1000, do 1500 nie będzie spadało, a powyżej tego co tydzień będziecie tracić 5-10% ELO - aby utrzymać rywalizację w topce i aby nie było sytuacji, gdzie ktoś po prostu wybije się tak mocno do przodu. Wartości oczywiście do zmiany jeszcze będą.

Utrzymywanie stałego ELO przez cały tydzień i podliczanie zmian w poniedziałek również byłoby problematyczne. Ktoś z wysokim elo mógłby po prostu ustawić o wiele słabsze Pokemony niż wcześniej, a nadal byłby cały tydzień wart tak samo dużo punktów. Chyba już lepiej aktualizować te punkty na bieżąco, żeby każdego dnia rywalizowało się z osobami bliżej swojej punktacji. No i jednak limit ilości walk na dzień będzie tutaj lepszy, żebyście właśnie w tydzień nie wykończyli walk z całą Ligą, gdzie większośc tych walk będzie dla Was za łatwa na przykład.

Co do pierwszej Ligi.

Wymuszanie max walk nie jest konieczne. Skoro przeciwnik będzie dobierany losowo i za każdego dostajesz 1 punkt, i tak będziesz musiał odbyć wszystkie jeśli chcesz jak najwyższe miejsce. Właśnie o to chodzi. A dyskwalifikowanie kogoś za nie odbycie całości akurat nie jest potrzebne w takim wypadku.

Nadal skłaniam się do zostawienia takiej punktacji jak zasugerowałem. Rozumiem Wasze wątpliwości i absolutnie nie mówię, że moje rozwiązanie jest idealne. Ale główną wadą naszego obecnego systemu była właśnie ta zależność punktacji od obu stron, która pozwalała na manipulacje. Walki w grze mamy jakie mamy, przez co wiele standardowych systemów punktacji wysiada i nie ma jak ich dodać bez zmian. Mam na myśli to, że w naszych walkach walczy jeden gracz, nie wymagana jest obecność obu i walka zajmuje nawet tylko kilka sekund.

Największym moim marzeniem tutaj byłoby zrobienie aktywnej walki. Gdzie Liga byłaby tylko po to, aby ustalić kto bierze udział w Mistrzostwach i na koniec odbywałyby się walki 10-30 osób, każdy z każdym, gdzie gracze na zmianę wybieraliby Pokemony które wysyłają do walki, a nie tylko ustawiali stały skład. Ale to wymaga sporo pracy żeby taki system stworzyć i wątpię żebym na razie miał czas, aby poświęcić go na system, który zobaczy 10-30 osób raz na rok.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Shins
Posty: 3420
Rejestracja: 8 lis 2012, o 20:33

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Shins » 31 lip 2019, o 13:51

Jeżeli chcesz aktywnej walki, to rzucę jeszcze raz pomysłem, który mi przyszedł kiedyś do głowy. W serii Dragon Age można ustalić członkom swojej drużyny pewne strategie, które mają obrać w trakcie walki, gdy skupiamy się na sterowaniu jedną postacią.

Takie strategie to proste instrukcje warunkowe - Jeśli doszło do sytuacji A to odpowiedz w sposób X. Nie rzucałbym tutaj od razu pomysłem, żeby pokemony zmieniały swój ms w czasie walki, bo to byłoby dosyć bezsensowne, ale w kontekście doboru następnego pokemona, który ma zostać wybrany do walki w czasie obrony (a nawet w czasie ataku, jeśli by ktoś chciał się zabezpieczyć przed czymś, czego nie przewidział) dawałoby graczom spory wpływ na to, jak wyglądają walki w obronie i utrudniłoby kombinowanie.
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: Hipotermia » 31 lip 2019, o 15:07

Wymuszanie max walk nie jest konieczne. Skoro przeciwnik będzie dobierany losowo i za każdego dostajesz 1 punkt, i tak będziesz musiał odbyć wszystkie jeśli chcesz jak najwyższe miejsce. Właśnie o to chodzi. A dyskwalifikowanie kogoś za nie odbycie całości akurat nie jest potrzebne w takim wypadku.
Wymuszenie zrobienia 99 walk polegało na tym, że byłoby to potrzebne, gdyby defensywa się liczyła.. by nie było sytuacji, że ktoś kogoś pokonał, a ten mu "specjalnie" czy nie - nie odda, tak by miał z nim zaliczone zwycięstwo do rankingu i nie mógłbyś się o nic przywalić.
Nadal skłaniam się do zostawienia takiej punktacji jak zasugerowałem. Rozumiem Wasze wątpliwości i absolutnie nie mówię, że moje rozwiązanie jest idealne. Ale główną wadą naszego obecnego systemu była właśnie ta zależność punktacji od obu stron, która pozwalała na manipulacje. Walki w grze mamy jakie mamy, przez co wiele standardowych systemów punktacji wysiada i nie ma jak ich dodać bez zmian. Mam na myśli to, że w naszych walkach walczy jeden gracz, nie wymagana jest obecność obu i walka zajmuje nawet tylko kilka sekund.
No i nie zmienisz tego systemu walk, bo raczej trudno, by wszyscy ze wszystkimi zgadali się w jednym czasie. Tyle tylko, że można pomyśleć nad tym, by po prostu obecny system walk zmienić, by raz żeby defensywa się liczyła (a nie tylko ofensywa), a dwa nie można było manipulować swoim i czyimś wynikiem na niekorzyść trzeciej strony.

To tylko luźna propozycja, ale mógłbyś zablokować widoczność tego, z kim walczymy, brak widoku skórek na pokemonach, a do tego ta minuta tylko na ustawienie się. Nie rozwiąże to problemu w 100%, ale przeszkodzi w kombinowaniu w jakimś stopniu, nie każdemu będzie się chciało szukać po pokemonach tylko - z kim walczy. Do tego np. na profilach zablokować widok ruchów (a może i ogólnie pokemonów? - zbędny jest widok z pokemonami, które biorą udział w lidze), który byłby widoczny tylko podczas wylosowania danego gracza.
Największym moim marzeniem tutaj byłoby zrobienie aktywnej walki. Gdzie Liga byłaby tylko po to, aby ustalić kto bierze udział w Mistrzostwach i na koniec odbywałyby się walki 10-30 osób, każdy z każdym, gdzie gracze na zmianę wybieraliby Pokemony które wysyłają do walki, a nie tylko ustawiali stały skład. Ale to wymaga sporo pracy żeby taki system stworzyć i wątpię żebym na razie miał czas, aby poświęcić go na system, który zobaczy 10-30 osób raz na rok.
Czemu raz na rok? A nie chociażby co pół roku?
Czemu 10-30 osób? A nie np. 32-64? Faza grupowa > pucharowa, ciekawe by to brzmiało i pewnie wyglądało.

Wiadomym problemem byłoby dobieranie graczy face-to-face, bo jedni mają czas wieczorem, inni rano, jeszcze inni tylko w nocy (pozdrawiam Coolio XD) i dobranie dwóch zawodników w jednym czasie to byłaby katorga i pewnie z tego tytułu wiele kłótni, że wymagany czas na walkę minął i wygrywa (tu dobrać sobie wg czego wygrywa ktoś) XYZ. Także mimo tego, że to ciekawe - raczej nie ma co się śpieszyć, bo i tak będzie jęczenie przy tym.

Awatar użytkownika
ISkairipaI
Posty: 721
Rejestracja: 4 maja 2014, o 22:58

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: ISkairipaI » 3 sie 2019, o 01:05

Ogólnie wygląda to ciekawie i zdecydowanie lepiej sprawdziłoby się niż obecny system punktacji. Niestety podobnie jak koledzy wyżej, mam wątpliwości czy wyłączenie czynnika obrony jest dobrym rozwiązaniem. To w wielkim stopniu zachwieje balansem gry. Tak naprawdę nie będzie Cię interesowało czy będziesz dostawał łomot w obronie czy nie, masz stworzyć 6 poków, które wygrają z każdym w ataku. Tu pojawia się problem doboru poków pod względem odporności. W nowej lidze liczyłaby się tylko rola poka, po co mam starać się równoważyć podatności poków, jak obrona nie ma realnego wpływu na moje miejsce? Przeciwnik może nadziać się na kimś innym, ja ustawię ms, najlepszy pok atak, a nie kontrujący.
Co do ciągłych remisów w topce, opcja mogą być małe pkt jak w piłce nożnej bilans strzelonych/straconych bramek z konkretnym przeciwnikiem. Osoby na tym samym miejscu dostawałby małe pkt (wpływające tylko na miejsce osób remisujących) za każdego pokonanego poka przeciwnika.
Aczkolwiek lepszą opcją i tak będzie podany system punktacji przez Hipo(?). Jest prostszym i bardziej sprawiedliwy. Mimo wszystko żeby można było to realnie ocenić trzeba to sprawdzić w praktyce. Zatem zrób dłuższą przerwę przed ligą i odpal to w ramach testu jako przedsezon, wyjdzie w praniu jak się to będzie spisywało, wtedy na spokojnie się dopracuje.
Obrazek

grem220899
Posty: 18
Rejestracja: 27 kwie 2016, o 17:52

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: grem220899 » 2 wrz 2019, o 19:05

A ja byłbym za dodaniem 18 pokemonów na ligę dawało by to możliwość stosowania różnych taktyk.
Trener pokemonów trujących
Obrazek

ramen
Posty: 15
Rejestracja: 14 lut 2015, o 02:26

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: ramen » 2 wrz 2019, o 19:47

grem220899 pisze:A ja byłbym za dodaniem 18 pokemonów na ligę dawało by to możliwość stosowania różnych taktyk.
oo dobry pomysł w końcu jest dużo poków ,a jak dojdzie nowy region to będzie ich jeszcze więcej więc by przydało się więcej miejsca w drużynie na nowe pokemony.
Maniak Wody
Obrazek

kacperrr
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2013, o 11:54

Re: Plan zmiany systemu PvP - Liga 3.0

Post autor: kacperrr » 2 wrz 2019, o 20:39

popieram te 18 pokow spoko pomysł :D

Zablokowany