[WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7049
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

[WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Ethelnalen » 28 cze 2019, o 13:32

Limit Treningów

To pewnie kwestia która wszystkich najbardziej interesuje. O ile nadal uważam ten limit za dobry pomysł i bardzo chętnie bym go wprowadził, rozumiem też że gra jest w takim stadium że ciężko byłoby to zrobić bez "ofiar". Jednocześnie jednak musi być gdzieś koniec treningów, inaczej z roku na rok będzie się to ciągle zwiększało i zwiększało. Dlatego finalnie zdecydowałem, że limit treningów zostanie ustawiony na pułapie 5000 lub 6000 treningów - tą jedną liczbę jeszcze chce dogadać z Wami. 5000 treningów osiągnęło zaledwie paru graczy (bodajże 4-6 z tego co ostatnio sprawdzałem). Biorąc pod uwagę ile lat gra działa, ustawienie limitu na 5000 wydaje mi się rozsądnym podejściem. Bardzo ciężko będzie go osiągnąć na kilku Pokemonach, a jednocześnie zagwarantuje że nagle jakiś milioner nie przebije całkowicie wszystkich graczy trenując poka do 7000+.

Ten limit zostanie ustawiony na poziomie treningu (nie będzie można wytrenować powyżej tej wartości), więc to skomplikowane rozkładanie treningów z Ligi zniknie.

Dla osób, które mają powyżej X treningów zostaną przyznane specjalne przedmioty, które pozwolą wyzerować treningi zwracając Yeny. Będzie to parę sztuk zależnie od ilości Pokemonów na tym pułapie treningów i będą mogły być użyte tylko na Pokemonach posiadanych przed datą opublikowania obecnego posta.

Obecny limit 3000 wykorzystam do czegoś innego ale o tym jeszcze nie teraz.


Ruchy obronne

Obecnie w grze brakuje mechaniki z oryginalnych Pokemonów, która zmniejszałaby efektywność ruchów obronnych (np. endure, protect) jeśli często się ich używa. Po sezonie najprawdopodobniej uzupełnię ten brak w podobny sposób jak ruchy KO - posiadanie więcej niż jednego ruchu obronnego (całkowicie blokującego obrażenia lub pozwalającego przeżyć powalający cios) zmniejszy ich efektywność w postaci zmniejszonej szansy na zadziałanie efektu. Przy jednym ruchu będzie to nadal 100%, przy 2 będzie to 45%, przy 3 już 25%.
Tą zmianę nie uważam za zmianę balansująca, tylko uzupełnienie braku w kodzie. Do dyskusji są jedynie wartości zmniejszenia efektywności.


Rest i Sleep Talk

Kombinacja zmian w Rescie sprzed 2 sezonów i dodanie Sleep Talk w poprzednim sezonie spowodowały ponownie że Rest mocno wybił się ponad pozostałe leczenia. Nie chciałbym go jeszcze bardziej osłabiać czy wydłużać sen, bo to z kolei sprawi, że stanie się on słabszy bez użycia sleep talk. Dlatego rozważam następującą zmianę Sleep Talk - ruch ten miałby ustawioną określoną moc (20-40?). Z wywołanego ruchu pozostałyby natomiast typ ruchu oraz kategoria.
Ta zmiana to na razie propozycja, także możecie się śmiało wypowiadać. Nie mogę zostawić obecnego Sleep Talk tak jak jest, ponieważ zbyt mocno neguje on negatywną stronę Resta.


Rollout i Ice Ball

Nie wiedziałem w trakcie robienia tych ruchów, że istnieje Pokemon posiadający oba. Nie jest to raczej pilna zmiana ale muszę się przyjrzeć skryptom i określić co w takiej sytuacji powinno się dziać, czy oba powinny dostawać bonus z Defense Curl etc.

Samych tych ruchów nie planuję obecnie mocno zmieniać, chyba że Waszym zdaniem nadal są za mocne?



Jak na razie to tyle. Ten wątek istnieje jednak głównie po to, abyście również mogli podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat balansu, nawet jeśli ich tutaj nie wpisałem.

Inne notatki:
- umiejętności Slakinga i tego tego ptaka - rozważam zmniejszenie jeszcze trochę negatywnych efektów ich ale nie całkowite usunięcie
- Rest i leczenie statusów z umiejętności typu Hydration
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Haxiu
Posty: 337
Rejestracja: 26 maja 2014, o 14:42

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Haxiu » 28 cze 2019, o 13:40

Jeśli pokemon ma wytrenowane dokładnie 3000 statystyk, tak jakby był już skończony to też będzie mógł skorzystać z tego przedmiotu? Czy mam mu dobić jeszcze +1 statystykę? ;)
Tak, żeby go wytrenować pod nowy limit?

Awatar użytkownika
brains
Posty: 194
Rejestracja: 28 paź 2013, o 05:54

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: brains » 28 cze 2019, o 14:39

Czyli wszyscy, którzy nie dobili 3k treningu, ale zmienili kolejność trenowania i popsuli sobie pokemony przez to ze został wprowadzony limit, mogą jednym słowem się pier****ć? Albo dajcie każdemu po pare przedmiotów albo nikomu. Tak to topka wyzeruje sobie limity i wytrenuje za zwrócone yeny poki, które będą w danym momencie najbardziej OP i będzie jeszcze bardziej nieosiągalna a reszta skończy ze zje**nymi treningami na pokach które były mocne przed pięcioma aktualizacjami.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7049
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Ethelnalen » 28 cze 2019, o 14:51

Czyli wszyscy, którzy nie dobili 3k treningu, ale zmienili kolejność trenowania i popsuli sobie pokemony
Pisałem wiele razy żeby tego nie robić, w tym celu była możliwość rozdawania treningu na Ligę. Jeśli chciałeś z tego skorzystać aby wytrenować więcej statów, żeby na tą jedną Ligę wybić się trochę wyżej to był Twój wybór. Dałem Wam wszelkie narzędzia potrzebne do tego, aby nie musieć zmieniać sposobu treningu na ten Eksperymentalny Sezon.

Jeśli pokemon ma wytrenowane dokładnie 3000 statystyk
Cały ten wątek jest nie bez powodu nazwany "rozważaniem". Proszę nie brać wartości jakoostateczne, dopóki nie zacznę nad tym pracować może się coś jeszcze pozmieniać - właśnie po to piszę Wam wcześniej o tych rozważaniach, żebyście mogli się wypowiedzieć i zwrócić uwagę na ewentualne problemy.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Azerus
Posty: 11
Rejestracja: 20 cze 2014, o 12:55

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Azerus » 28 cze 2019, o 14:53

Ale ci którzy testowali poki trenując po 500 w każdą statę już będą mieć możliwość zresetowania, tylko dlatego że dobili do 3k? Mało to sprawiedliwe.

Haxiu
Posty: 337
Rejestracja: 26 maja 2014, o 14:42

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Haxiu » 28 cze 2019, o 14:58

Hmm... no nic... poczekamy na rozwoj wypadkow...

Ps. Ethel, prosze zajrzyj do centrum pomocy, pilna sprawa. :p

Awatar użytkownika
brains
Posty: 194
Rejestracja: 28 paź 2013, o 05:54

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: brains » 28 cze 2019, o 15:03

A czym sobie ci z 3k treningu zasłużyli żeby ich wyróżnić?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
KradneDzieci
Posty: 131
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 11:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza/Żywiec/Bielsko Biała

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: KradneDzieci » 28 cze 2019, o 15:28

Nie wiedziałem w trakcie robienia tych ruchów, że istnieje Pokemon posiadający oba. Nie jest to raczej pilna zmiana ale muszę się przyjrzeć skryptom i określić co w takiej sytuacji powinno się dziać, czy oba powinny dostawać bonus z Defense Curl etc.

Jakby Ci Krzyś nie powiedział to byś nie wiedział, więc tera nie ruszaj, póki nie rozwale nim połowy topki :P
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 408
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Miszczu490 » 28 cze 2019, o 15:30

Ethelnalen pisze:Sezon Piąty - Eksperymentalny
Jak dobrze wiecie od kilku lat krąży w grze temat ograniczenia ilości treningów Pokemonów, aby nie dało się trenować Pokemona w nieskończoność. Myślimy nad tym z wielu powodów, jednak głównymi są następujące problemy:
- nieskończony trening sprawia, że nie ma powodu do próbowania nowych Pokemonów/kombinacji ruchów. Każdy woli władować jak najwięcej kasy w 6 stałych Pokemonów niż spróbować wytrenować coś innego
- "kupowanie" siły jest w takim wypadku niefortunnym efektem możliwości handlowania w PZ
- ciągłe oddalanie się starszych graczy od nowszych - to mocno deprymujące kiedy się widzi wartość Pokemonów osób, które grają tutaj dobre kilka lat, nie ma szans ich dogonić
- problematyczne zmiany w systemie walk - jeśli ktoś yeny z 4 lat gry wykorzystywał na jednym Pokemonie, zmiana która zmieni siłę tego Pokemona jest bardzo bolesna
Tak pisałeś tutaj https://pokelife.pl/forum/viewtopic.php ... 72#p655117

Dając limit 5-6k wracasz do poprzedniego systemu, znowu nie będzie się liczył trening i taktyki. Zdecyduj się w jedną albo w drugą.

Twoja propozycja limitu to jest właśnie trenowanie znowu w nieskończoność. :)

Awatar użytkownika
DojczBoy
Posty: 223
Rejestracja: 25 cze 2013, o 12:06

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: DojczBoy » 28 cze 2019, o 15:37

5 czy 6k - masakra bez przelewów. Ograniczenie zabawy.

Ja bym to obciążył zaangażowaniem w grze, wprowadzając..
FORMĘ/ KONDYCJE
zdobywaną w czystko niematerialny sposób na zasadzie przywiązania

Mając 5k treningów ale formę 0% bo sie nawet kllikac nie chce, efektywnosc treningu by spadała do 3k
I Ci słabiej wytrenowani co ciułają (fajne słowo) pół dnia, byli by nagrodzeni.

Myslalem, że jak zostanie to 3k, to będzie tak jak w sporcie jakis nielimitowany Puchar Ligi po sezonie, teraz może na odwrót, by zmotywowac do zakwalifikowania sie tych co nie mają szans i sie nie starraja tylko losowo 25
Hey! Szukam kogoś po 60-tce, chętnego na wspólne poszukiwania Shiny.
Obecnie region: Johto.................................. godz: 23-4, 8-17 ..................................Złapanych shiny: 200+
Mogę się podzielić moim ,,Albumem kolekcjonerskim" do odnotowywania złapanych shiny.
Podgląd: Graficznie............... Statystyki............... Występowanie ............... Inne............... Wszystkie

Coolio
Posty: 780
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Coolio » 28 cze 2019, o 15:42

Lecac od gory:
Limit treningow ustawiony na 5k to to co proponowalem juz przy poprzedniej rozmowie o limicie. Wystarczajaco duzo zeby osoba ktora gra X lat do tego nigdy nie dobila cala druzyna oraz wystarczajaco duzo zeby ten milioner i tak zostawil ze 100k pln w grze :D
Ruchy obronne faktycznie trzeba ograniczyc bo o ile w lidze nie stanowi to wiekszego problemu to w hali wyzwan mozna na tym mocno poleciec.
Sleep Talk jest bardzo mocny jednak znowu znajdzie sie masa ludzi ktorzy wbili sie w przesadzone ataki i beda plakac o odszkodowania i ze 'topka czula sie zagrozona' xD Oczywiscie odrobina balansu nie zadzkodzi tylko zrob to tak zeby to nie byl kolejny niepotrzebny TM.
Roll i Ice Ball zostawilbym tak jak jest chyba ze faktycznie cos nie dziala. 2x roll ma swoje zalety ale rowniez wady i niech nawet jedno uzycie DC dziala na obydwa ataki to wcale nie bedzie przesadzone.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7049
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Ethelnalen » 28 cze 2019, o 15:45

Dając limit 5-6k wracasz do poprzedniego systemu, znowu nie będzie się liczył trening i taktyki. Zdecyduj się w jedną albo w drugą.
To będzie nadal problem, dlatego w przyszłych osobnych elementach zamierzam nadal ustalać niższy limit treningów. Właśnie po to był ten Sezon Eksperymentalny aby to sprawdzić i przetestować czy to wystarczająca ilość.
Jakbym robił grę od zera czy tylko dla siebie, definitywnie ustawiłbym ten limit właśnie na 2000-3000. Ale tego nie robię, biorę pod uwagę to, że jednak gracie w to te kilka lat. Dlatego właśnie postanowiłem nie wprowadzać tego bardziej rygorystycznego limitu ogólnie na całą grę ale wrócę do tego w przyszłości w przypadku nowego, odrębnego contentu.
Ja bym to obciążył zaangażowaniem w grze, wprowadzając.. FORMĘ/ KONDYCJE
Przecież dokładnie to robi przywiązanie, bez przywiązania trening jest o wiele droższy.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Hisagi
Posty: 34
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:35

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Hisagi » 28 cze 2019, o 15:46

dlaczego kur.. tylko ci co mają powyżej 3000 co ? topka sobie wyzeruje ustawi taki jaki chce trening a ci poniżej będą musieli tracić 2x więcej kasy aby dotrenować poka albo go sprzedać aby nie było nie trenowałem poków specjalnie pod tą ligę miałem już wytrenowane (1k w atak 800 w hp teraz przy limicie 5k mogę dotrenować atak tracąc 2x więcej kasy ) zanim zacząłeś się tym bawi i czekałem aż się z tym uspokoisz i zdecydujesz a teraz piszesz że limit max 5k a przedmioty co czyszczą poka i zwracają kase dostaną tylko nieliczni brawo nigdy nie byłeś zbyt kreatywny ale tym przebiłeś samego siebie brawo PRZEDMIOTY DAWAJ WSZYSTKIM ALBO NIKOMU

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3316
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Hipotermia » 28 cze 2019, o 15:58

4k bym zrozumiał.. to jeszcze da się "w ludzki" sposób zebrać na to trening na więcej pokemonów, ale 5-6k? ;D

No powiem szczerze, robiłem parę pokemonów i teraz znowu muszę co innego planować, bo namieszałeś ;D przy 3k ze zwrotem z obecnych przynajmniej te 3-4 nowe pokemony bym zrobił, teraz będzie trzeba zbierać, by obecne dotrenować wszystkie do 5k xd no i fakt faktem, teraz dalej będzie problem z Curse - do tego po wytrenowaniu HP będzie można jeszcze podbić O/SpO - super opcja, wcale nic nowego, że jakaś grupa pokemonów zyska tyle, że będą must have do wygrania ligi.

Co do przedmiotów, raczej bym się nie ograniczał do tylko tych, co mają 3k.. niektórzy póki nie było w planach limitu, trenowali sobie pokemony tak, by być w krysztale, ale wiedzieli, że nie dogonią kogoś, kto ma poki po kilkanaście kkk wartości. Teraz jak wprowadzisz limit, to pewnie wielu inaczej by chciało je wytrenować, także limitowanie tego przedmiotu jest trochę bez sensu - po prostu zrób osobny "portfel"(?) na yeny odzyskane z treningu (mam nadzieję, że tu zwrócisz wedle max osiągnięcia Hodowca, czyli x2 wartość, a nie np. samą wartość), by ceny wszystkiego nie podskoczyły w górę, a miast przedmiotu po prostu opcję zresetowania przy każdym poksie, co ma powiedzmy przynajmniej 2 staty zrobione, a sumę 1k/1,5k+?

DrEmpoleon
Posty: 343
Rejestracja: 23 lut 2013, o 11:58

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: DrEmpoleon » 28 cze 2019, o 16:09

Zgadzam się z przedmówcami, dlaczego tylko 3k i wyżej mogą cofnąć? Piszesz, że ostrzegałeś, przed psuciem poka na ligę. Ale robiła tak większość, dla przykładu Jose, spójrz sobie na jego Trevenant'a, po 500 w każdą statę, a w lidze wszystko rozłożone w jedną statę, bo tak mu było wygodniej i taniej, a teraz np. jemu zostaną yeny zwrócone za tego poka, a np. komuś kto zrobił podobnie ale nie było go stać i tak aby dać po 500 to już nie zostaną zwrócone. Osobiście tak nie robiłem, ale dalej uważam to za niesprawiedliwe, tym bardziej że skoro jest limit wprowadzony to nawet na pokach, na których nie mam osiągniętego tego limitu i mi daleko brakuje to i tak chciałbym zmienić sposób trenowania. Bo tak jak ktoś wspomniał, topka odzyska kasę, zrobi nowe poki, które będą mocniejsze w aktualnej mecie niż to co mieli, i jeszcze bardziej odbiegną. Jak dla mnie jeżeli już tak robić, to każdemu graczowi dać po 6 przedmiotów do cofnięcia treningu i dać im ważność np. do początku kolejnej ligi.

Shamrock
Posty: 513
Rejestracja: 16 maja 2015, o 11:31

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Shamrock » 28 cze 2019, o 16:15

Niech dobrze zrozumiem. Jeśli ktoś ma rozłożone powyżej 3000 stat to dostanie zwrot kasy za cały trening i będzie mógł wytrenować całkiem innego poka od zera a cała reszta ma zostać z palcem w nosie chociaż porozkładała trenimgi na długo przed tym eksperymentalnym sezonem? Przecież tym sposobem do nowych realiów gry dostosujesz tylko top 15 a reszta noech spada?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Cybcio
Posty: 118
Rejestracja: 1 lip 2014, o 23:17

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Cybcio » 28 cze 2019, o 16:22

brains pisze:Czyli wszyscy, którzy nie dobili 3k treningu, ale zmienili kolejność trenowania i popsuli sobie pokemony przez to ze został wprowadzony limit, mogą jednym słowem się pier****ć? Albo dajcie każdemu po pare przedmiotów albo nikomu. Tak to topka wyzeruje sobie limity i wytrenuje za zwrócone yeny poki, które będą w danym momencie najbardziej OP i będzie jeszcze bardziej nieosiągalna a reszta skończy ze zje**nymi treningami na pokach które były mocne przed pięcioma aktualizacjami.

Ethelnalen pisze:
Czyli wszyscy, którzy nie dobili 3k treningu, ale zmienili kolejność trenowania i popsuli sobie pokemony
Pisałem wiele razy żeby tego nie robić, w tym celu była możliwość rozdawania treningu na Ligę. Jeśli chciałeś z tego skorzystać aby wytrenować więcej statów, żeby na tą jedną Ligę wybić się trochę wyżej to był Twój wybór. Dałem Wam wszelkie narzędzia potrzebne do tego, aby nie musieć zmieniać sposobu treningu na ten Eksperymentalny Sezon.

Jeśli pokemon ma wytrenowane dokładnie 3000 statystyk
Cały ten wątek jest nie bez powodu nazwany "rozważaniem". Proszę nie brać wartości jakoostateczne, dopóki nie zacznę nad tym pracować może się coś jeszcze pozmieniać - właśnie po to piszę Wam wcześniej o tych rozważaniach, żebyście mogli się wypowiedzieć i zwrócić uwagę na ewentualne problemy.

Ale tutaj brains ma racje albo dasz kazdemu po xxx takich przedmiotow albo nikomu. Nie chodzi tu juz o to ze ktos trenowal pod ten limit 3k, ale stale "balansujesz" ruchy i nie jednokrotnie niszczysz przy tym komus taktyke którą wykorzystuje przez nakladajace sie efekty itp. Teraz np chcesz zmienic znow rest i sleep talk bo wczesniej nie zauwazyłeś że dzieki temu drugiemu ruchowi rest praktycznie nie ma negatywa. Zakładam że wiele osób ustawiło pod to taktyke i wytrenowało sobie poki biorąc pod uwage te ruchy. I stale takich przypadków jest sporo więc zanim prowadzisz nowe ruchy przydałoby sie lepiej to sprawdzać
Osoba A którą było stac na wytrenowanie poka powyzej 3k bedzie mogla sobie to zresetowac i wytrenować go calkowicie inaczej, a osoba B ktora nie osiagnela tego pulapu zostanie z reka w nocniku jak znów zmienisz ruchy.
W lidze mozna mieć 12 pokow, 6 sie walczy więc proponowałbym dać kazdemu po 6 takich przedmiotow bo watpie by 12 wogole było brane pod uwage. I jeszcze jedna sprawa codo tego zwortu Yen wedlug mnie bardzo istotna, gdy już ktoś użyje tego rpzedmiotu i kasa zostanie mu zwrócona to co może z nią zrobić??? Wydać ja na cokolwiek czy to trening czy kupno przedmiotow pokow etc. czy bedzie ta gotowka zablokowana i bedzie mozna ja użyć tylko na trening tego jednego danego poka z którego dostało się zwrot gotówki?

To tyle jesli chodzi a przedmiot umozliwiajacy zwrot kasy. z drugiej strony jesli chcesz wogóle dawać taki item to dlaczego chcesz dac limit na 5/6k. Skoro juz przewidujesz zrobienie i rozdanie takiego itemu niech limit pozostanie na 3k tym bardziej jesli zostaniesz przy swoim pomysle by dać go tylko w topce czy jak Ty to tam nazywasz ludzi z treningiem powyzej 3k .

Hisagi
Posty: 34
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:35

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Hisagi » 28 cze 2019, o 16:24

Hipotermia pisze:4k bym zrozumiał.. to jeszcze da się "w ludzki" sposób zebrać na to trening na więcej pokemonów, ale 5-6k? ;D
zgadzam się z nim 4k wystarczy na pewno

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7049
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Ethelnalen » 28 cze 2019, o 16:42

To 5k zasugerowałem właśnie przez dyskusje przed tym sezonem, gdzie pamiętam taką liczbę sporo osób popierało. W takim razie sprawdzę jak następnym razem będę się tym zajmował ile ilościowo osób wychodzi na 4k również.

Co do tych przedmiotów do resetowania treningu przyznam szczerze, że wpisałem wartość taką jaka wydała mi się pasująca w momencie pisania. Zastąpię ją X w głównym poście i zostawię jeszcze do przemyślenia. Zamysł tego, że od 3k był taki, że jeśli ktoś ma te 3k lub więcej, przy limicie 5k mogłoby to mu mocno zmienić rozkład statystyk. Także rozumiem oburzenie.

Co do Curse, myślałem czy nie zrobić z nim czegoś przy ostatnim balansowaniu obrażeń od statusów, bo właśnie też mocno działa ale nie wiem czy znajdę rozwiązanie które nie skończy się po prostu osłabieniem ruchów. Innym wyjściem w przypadku tego typu ataków byłoby zwiększenie osłabienia po zakończeniu rundy - czyli jeśli Pokemon używa tego typu "potężnego" ataku, szybciej męczy się w walce. Ale to nie bierzcie nawet za pomysł, to tylko moje myśli na bieżąco.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Cybcio
Posty: 118
Rejestracja: 1 lip 2014, o 23:17

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Cybcio » 28 cze 2019, o 17:09

a moze zacznij robic balans ruchow w druga strone
zamiast oslabaiac dany ruch wzmocnij wsyztskie inne
hahahaha :D

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7049
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Ethelnalen » 28 cze 2019, o 17:15

Zbalansowanie jednego ataku jest o wiele prostsze i szybsze niż zbalansowanie ponad 500 innych ataków żeby były tak samo silne jak ten, tym bardziej kiedy część ataków jest po prostu słaba ze statystyk i nie dałoby się ich w górę zbalansować, więc dochodzi określenie jakie ataki powinny być silne, jakie nie, ile Pokemonów je ma, na których poziomach się uczą etc etc etc.
Takimi rzeczami zajmują się całe zespoły w grach, obviously samemu nie dam rady tego zrobić w rozsądnym czasie.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Haxiu
Posty: 337
Rejestracja: 26 maja 2014, o 14:42

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Haxiu » 28 cze 2019, o 18:00

Z mojego punktu widzenia 4k treningów, tak jak Hipo, uważam, że będzie odpowiednie.
Sam po swojej Osie widzę, ile mnie kosztowało zrobienie dotychczasowej ilości treningów, a jeszcze do 4k brakuje, a o 5k to już nawet nie myślę. :P

Bądźmy sprawiedliwi. Jak zwracamy to wszystkim, a nie wybranym. Sezon eksperymentalny, jak nazwa mówi był do eksperymentowania, spróbowania pewnych wariantów. Każdy chciał coś sprawdzić, a w krysztale, żeby coś sprawdzić to trzeba było się trochę podrasować...

Przy zmianie natur każdy dostawał po 6 darmowych prób i nie było problemów...
Mniejszy limit treningów składnia też do stworzenia większej gamy pokemonów, którymi można zawalczyć w lidze.

PS. Dziękuję za pomoc w centrum pomocy. :) Będę uważał. :)

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3316
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Hipotermia » 28 cze 2019, o 19:07

Jedni mają 2-3 pokemony zrobobione i 3-4 zaczęte w A/SpA, inni mają i po 7-8 pokemonów w ofensywie do wybierania, więc ograniczenie zarówno na poziomie 3k treningów (a pisałem o tych 1k, by też nikt sobie pokemonów na sale nie wyczyścił rykoszetem, ooo.. może po prostu wszystkie pokemony, które były wykorzystywane w lidze można wyczyścić i tyle), jak i jakiekolwiek ilościowe (powiedzmy te 6.. przecież dałeś możliwość wybrania 12 do ligi, nie?) jest bez sensu. Niech po prostu do startu ligi można resetować pokemony, a nie przedmioty.

Awatar użytkownika
roj89
Posty: 84
Rejestracja: 14 lut 2015, o 12:24

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: roj89 » 28 cze 2019, o 20:59

4K treningu odpowiednie a nawet max jakie powinno być.
Przedmioty od resetowania treningu rozdać wszystkim w ilości sześciu sztuk.
Nie rozumiem dlaczego tak kombinujecie z tym resetem?? Według mnie zwrócić koszty do "normalnej puli z Y''
i niech sobie każdy robi z tym co chce... ważne żeby gracz był zadowolony i klikał dalej a jest to bardzo duża zmiana w systemie gry więc taka operacja jest dobrym zadośćuczynieniem.

Awatar użytkownika
PanKurczak
Posty: 156
Rejestracja: 13 sie 2013, o 18:24

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: PanKurczak » 28 cze 2019, o 21:03

Odnosnie limitu, tak jak juz wyzej pisali, te 5-6k nic by nie zmienilo, dalej bylby jakby nielimitowany. Nawet te 3k na kazdym poku wytrenowac bez donejtowania jest bardzo ciezko, a do tego jeszcze ciagle cos jest "balansowane" przez co trza te poki wymieniac.
No wlasnie, balans sleep talk. Ja rozumiem rollout, ko, curse itd. Tu z czasem wychodzilo, ze sa za mocne. No ale kurde, czego ty sie spodziewales po tym sleep talk? Przeca to od razu myslac o sleep talk nasuwa sie na mysl rest. Pisalem o tym jeszcze zanim weszla ta aktualka, od razu jak spojrzalem na liste tych ruchow bylo wiadome, ze to sie sprawdzi glownie z restem. A ty po takim czasie na to wpadasz? Teraz, gdy sporo osob wydalo na ten tm naprawde duze pieniadze(i po 10k schodzily) wlasnie dla polaczenia tego z restem, bo praktycznie do niczego innego on sie nie nadaje.
A z tym zwracaniem treno to albo kazdemu, albo nikomu. Byloby strasznie nie fair, gdybys dal to na takiej zasadzie, o ktorej wspomniales.
@up
Nie, na pewno nie zwracanie yenow mozliwych do wydawania, zepsuloby to rynek na spora ilosc czasu.
Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 324
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Sylwiusz » 28 cze 2019, o 21:41

Limit treningów
Limit treningów do 4k byłby idealny - jest szansa go osiągnąć (w przeciwieństwie do 5-6k, które będzie w stanie osiągnąć max 5-6 osób). Ale zwrócić kasę powinieneś wszystkim pokom, które walczyły w lidze - to by było najbardziej sprawiedliwe. Jeśli ktoś jakiegoś poka do ligi nie używał, to trudno - hodowla czeka. Pieniądze ze zwrotu powinny być dane do jakiejś specjalnej puli, którą można będzie użyć tylko do treningu poków, bo inaczej będziemy mieli tu w grze kryzys rynku - za dużo kasy i za mało przedmiotów na sprzedaż.

Rest i Sleep Talk
Co do sleep talk... Masz tak na prawdę 3 opcje by go znerfić. Pierwsza to zmiana resta - niech zamiast leczyć 40% hp w momencie zaśnięcia leczy 20% gdy zasypia i 20% gdy się budzi. Dzięki temu rest nie zostanie zbyt zmieniony, ale użycie sleep talk go sporo osłabi. Druga opcja, to zmiana celności ataków kopiowanych przez sleep talk - niech sleep talk zmniejsza celność użytego ataku o połowę. Dzięki temu skopiowane KO będzie miało tylko 12,5% celności, a skopiowany Dynamic Punch 25%. Trzecia i ostatnia opcja to wariacja twojej propozycji - niech moc ataków będzie stała - 30-40 mocy, ale celność i efekty ataków będą skopiowane z ataków kopiowanych. Praktycznie każda inna opcja niż te 3 zamiast zbalansować atak sprawią, że będzie on useless.

Ice Ball i Rollout
Zastanów się, czy musisz coś zmieniać... Zestaw tych 2 ataków mają tylko 2 poki w grze, które mają tak słabe odporności, że będą strasznie łatwo kontrowane. Sam widzę kilka sposobów jak tego typu poka skontrować, a się nawet zbytnio nie starałem...

Bide i Curse
Są to 2 op ruchy, które sprawią, że poka z nimi trzeba mieć, jeśli chcesz wygrać ligę. Sprawiają one, że tanki są w stanie sobie poradzić z 99% poków w lidze jeśli ktoś wyszkoli takiego poka na maxa. Dlatego mam małą propozycję jak je znerfić... Niech jedno użycie tych ataków może maksymalnie zabrać powiedzmy 50-60% max hp przeciwnika. Da to innym pokom dużo większą szansę walki z tego typu pokami, jednocześnie nie robiąc z nich useless ruchów. O tym jak potężne są te ruchy wiem doskonale - sam mam poki i z jednym i z drugim atakiem.

KO
Ruch miał być zbalansowany, a wyszło jak zawsze... O tym że musi być znerfiony pokazuje to, że w top10 klasyfikacji tylko vegeta nie ma ko w drużynie... Trzeba albo lekko znerfić jego celność (do jakichś 20%) albo znerfić mocno (do 10-15%) i dać mu większą moc (powiedzmy 1200-1500, tak, aby bardzo rzadko trafiał, ale jak już trafi, to żeby pokonał przeciwnika). W obecnej wersji jest zbyt op, co pokazuje m. in. to, że sam zamierzałem zrobić 4 poki z ko...
Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7049
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Ethelnalen » 28 cze 2019, o 22:19

Ruch miał być zbalansowany, a wyszło jak zawsze...
KO balansuje powoli, zapewne ponownie obniżę im moc o 100-200 przed następnym sezonem. Nie chce tu jednak robić zbyt drastycznej zmiany, żeby nie przesadzić w drugą stronę. Zmniejszanie celności nie wchodzi w grę, i tak jest już niska. A zmniejszenie jej bardziej sprawi, że to będzie jeszcze większa loteria kto wygra walkę jeśli Pok ma KO.
Nie rozumiem dlaczego tak kombinujecie z tym resetem?? Według mnie zwrócić koszty do "normalnej puli z Y''
Właśnie dlatego, że taki nagły przypływ miliardów yen do ekonomii gry nie skończy się dobrze. Ale rozważę rzeczywiście pomysł poniżej, aby te yeny były zwrócone do puli na trening, a nie bezpośrednio na konto.
może po prostu wszystkie pokemony, które były wykorzystywane w lidze
Nie jest nigdzie logowane czy Pokemon brał kiedykolwiek udział w Lidze.
Przy zmianie natur każdy dostawał po 6 darmowych prób i nie było problemów...
Bo to była jedynie zmiana natury, to o wiele prostsza kwestia dać możliwość zmienić coś nowego i losowego niż pozwolić otrzymać ponownie Yeny, które się zarabiało przez długi czas. Dlatego nie powinienem tego robić identycznie jak z Naturami.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
brains
Posty: 194
Rejestracja: 28 paź 2013, o 05:54

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: brains » 28 cze 2019, o 23:51

Skoro nie masz logowane które poki był to mysle ze kazdy powinien dostać po 6 takich przedmiotów z racji 6 slotów w teamie. Yeny tylko do przeznaczenia na ponowny trening. Nie zniszczy to ekonomii, każdy będzie mógł sobie poprawić trening jak mu sie podoba i wszyscy będą zadowoleni.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Rodzynek
Posty: 11
Rejestracja: 12 cze 2019, o 14:11

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Rodzynek » 29 cze 2019, o 00:18

Pytanie techniczne:
Czy treningi z jagód też się będą liczyły do puli treningów z której będzie zwracana kasa ?

Co do treningów to osobiście wolałbym limit 5k (mimo ,że daleko mi do takich treningów)
Fajnie by było gdyby to był taki długodystansowy cel - taki final quest, bo prawde mówiąc po tym już nie będzie za wiele rzeczy do robienia w grze.

Coolio
Posty: 780
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [WAŻNE] Rozważania balansowe po 5. Sezonie

Post autor: Coolio » 29 cze 2019, o 01:25

Osobiscie ruchow KO juz bym nie ruszal. Nadal sa silne ale nie robia juz takiego spustoszenia jak w poprzednich 2 sezonach. Dodatkowo chyba wiekszosc z ludzi w krysztale wzielo sobie do serca ich moc i trenowalo pokemony z odpowiednia umiejetnoscia lub odpornoscia na te ruchy. Kolejne nerfy skutkowalyby wykluczeniem tych ruchow z gry a podobno chcemy tego uniknac.

Sylwiusz poruszyl tez ciekawa kwestie ataku Bide. LoGi sie za chwile poplacza ale ten ruch nijak nie pasuje do pokelife ;d Prosty sposob na wygrana w pierwszej walce w lidze to wystawienie tego pokemona z tym ruchem na start i czekanie... Czekajac sie go nie zabije a atakujac go (jesli jest dobrze zrobiony i KO nie wejdzie) zabijamy sie kilka rund pozniej. Dodatkowo ruch ten ma gdzies celnosc i odpornosci (nieliczac calkowitej odpornosci)). Na konsolach takie dzialanie mialo sens bo widzac co robi przeciwnik mozna zrobic praktycznie wszystko poza atakowaniem go jednak u nas sprowadza sie to do tego ze pok trenowany w samo hp ma przestac 3 tury tracac zycie aby nastepnie uzyc czegos o mocy KO ze 100% cela i to jeszcze z priorytetem.

Tematu jak i za co zwracac hajs za trening nie chce poruszac bo mnie to nie obchodzi. Nawet jesli sporo bym na tym zyskal to najcieplej przyjabym opcje calkowitego braku zwracania kasy. Ludzie ktorzy psuli poki aby rozdac treningi inaczej zostali ostrzezeni i doskonale wiedzieli co robia a pozostali i tak mieli wytrenowane pokemony i juz sie na nich w lidze dorobili. W obudwu przypadkach nie mam pojecia za co mieliby dostac zwrot skoro na tym skorzystali. Wyjatkiem moglyby byc poki ktore przekraczaja narzucony limit o tysiac lub wiecej ale tez 100% rekompensaty odpada bo jak wspominalem wczesniej taki pok juz na siebie zarobil walkami w lidze.

ODPOWIEDZ