Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 21 sie 2019, o 20:36

Hmm.. w sumie kiedyś miałem temat od pytań dotyczących gry i jak forum się cieszyło "jakąś" aktywnością, był dosyć często i gęsto odwiedzany i używany przez użytkowników. Jako, że w sumie mi się nudzi ostatnio jak siedzę na kompie, bo ani to ligi nie ma ani nic ciekawszego od zrobienia limitów i przeszukania czasami dziczy za Shiny, to zrobię tu temat z ciekawymi pokemonami za grosze (czyli nie wezmą tu udział pokemony w typie Charizard czy Aggron) i/lub (będą pokemony zarówno tanie i inne, jak i inne, które przez swoją rzadkość mogą być trochę droższe) po prostu "innymi" od tych zazwyczaj używanych (jak np. Empoleon czy inny Gliscor).

Temat służy głównie osobom nowym, choć mogą sobie z niego spokojnie skorzystać osoby niezdecydowane co do wyboru pokemona lub po prostu szukające jakiejś propozycji do swojego teamu. Każdego pokemona powinienem opisać dosyć szczegółowo.

Po 1sze trzeba wziąć pod uwagę, że aby podbić coś wyżej w rankingu, to nie licząc kosztów samego pokemona czy też jego ruchów (jeśli pokemon posiada w miarę ciekawy MS, ale ma też dostęp do drogich TM, które mogą go wzmocnić/zrobić go bardziej uniwersalnego, to o tym wspomnę, ale główną miarą przy pokemonach budżetowych będzie tutaj podstawowy MS), najważniejszy jest trening, a na tym nie da się oszczędzić w porównaniu do innych pokemonów - poza jedynie wbiciem wyższego przywiązania i posiadania 8 sali Kanto (zminimalizowanie kosztów treningu), tego się nie przeskoczy.

Po 2gie nie gwarantuję, że podane pokemony są lepsze od tych najczęściej używanych, aczkolwiek jeśli ktoś nie chce grać tym, co wszyscy, bo to jest potencjalnie najlepsze lub po prostu chce zaryzykować z wyborem pokemona innego, to raczej nie powinien się zawieźć. Oczywiście w opisie będzie na tyle dużo rzeczy, by wiedzieć czego się spodziewać po danym pokemonie.

Lista linków do postów z pokemonami:

#119_Seaking
#693_Clawitzer
#286_Breloom
#497_Serperior
#018_Mega Pidgeot
#428_Mega Lopunny
#369_Relicanth
#687_Malamar
#695_Heliolisk
#171_Lanturn
#703_Carbink
#295_Exploud
#068_Machamp
#009_Blastoise
#545_Scolipede
#XxX_YYYY
#XxX_YYYY

Notatka na temat treningu 4k:
Zależnie od przywiązania (im wyższe, tym lepiej) plus przymusowo 8 salka Kanto koszt może wynieść od 3.5 do 4.5kkk (licząc bez żadnych szaleństw jak trening w pierwszą statystykę 2k itd.), kkk - miliard.

Notatka na temat przedmiotów:
Jeśli nas nie stać, nie bawmy się w półśrodki, póki nie wbijemy docelowego poziomu (powiedzmy 100 lub ten, który Wam na dany moment wystarczy), noście na wybranym pokemonie Szczęśliwe Jajko najwyższego poziomu, które posiadacie, jeśli pokemon jest w drużynie. Do gry w lidze polecam brać przedmioty IV (lub jak nas stać i chcecie danego pokemona do końca gry, V).

Informacje dla typowo nowych w grze, by lepiej zrozumieli posty i samą grę:
• nie trzeba się sugerować tym, jak dokładnie napisałem, by robić trening - zależnie od swoich potrzeb (jeśli wiecie na początku gry, jakie one są) czy innych czynników, możecie zawsze te 100/200p w górę/dół w jednej/drugiej/entej statystyce schodzić/podnosić - moje wartości to bardziej sugestia jak sztywne wartości do zrobienia
• 1 punkt treningowy w HP daje nam 5 HP - także jak wbijemy np. 400 punktów w HP, zyskamy 2000 HP (400 x 5);
• nim nie skończymy jednej statystyki (np. ustalimy, że robimy 1k w A, a potem w HP) do tej wartości, którą planujemy nie ruszamy kolejnej ze względu na to, że wtedy koszt treningu będzie większy (czyli najpierw robimy te 1k w A, a dopiero POTEM ruszamy HP);
Ostatnio zmieniony 1 paź 2019, o 15:59 przez Hipotermia, łącznie zmieniany 10 razy.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 21 sie 2019, o 20:36

Pokemon: Seaking
Umiejętność: Lighting Rod

Pozytywy:
• pokemon typowo "inny" - prawie w ogóle niespotykany w walkach ligowych, jak i budżetowy - idzie wyrwać za totalne grosze,
• posiada umiejętność blokującą jego podatność na elektryczne ruchy, przez co zostaje mu tylko jedna podatność - na ruchy roślinne;
• zależnie od reszty drużyny można go zrobić jako typowo wodnego fizyka, jak i wymieszać ruchy w MSie czy też mimo niższego przyrostu - zrobić go pod SpA;
• posiada własne leczenie (Aqua Ring), przez co przez dłuższy czas nie trzeba inwestować w TM Rest - jeśli w ogóle uznacie, że będzie taka potrzeba później.

Negatywy:
• dosyć niskie przyrosty;
• docelowa umiejętność jest na 3cim slocie, dlatego może być początkującym ciężko uzyskać ją na owym pokemonie.

Potencjalny MS i natura, trening:

Bez korzystania z TM posiada Megahorn, Poison Jab, Waterfall oraz KO Horn Drill z tych ciekawszych ruchów. W przypadku robienia go pod atak fizyczny (A) podczas robienia go nie trzeba na początku w ogóle inwestować w TMy, szukając np. docelowych po niższej cenie. W drugą stronę, pod atak specjalny (SpA) trzeba niestety zainwestować w nie i to nie mało, bo TM 13 Ice Beam oraz TM 181 Scald mogą trochę wynieść, a do tego dochodzi ruch Water Pulse w podstawowym MS. Dlatego mimo wszystko polecam go robić pod A.

Z ciekawych TM posiada:
A - Aqua Tail, Drill Run, Bounce
SpA - Ice Beam, Scald, Signal Beam

Potencjalny MS:
Wodny A: Aqua Ring > Drill Run > Waterfall > Aqua Tail
Uniwersalny, budżetowy A: Poison Jab > Aqua Ring > Waterfall > Mega Horn
Pod SpA: Scald > Aqua Ring > Ice Beam > Water Pulse

Dodatkowo po skończeniu treningu w atak fizyczny i zrobieniu sporego HP (powiedzmy te 500p x5 = 2500 HP) można wziąć pod uwagę ruch Horn Drill (KO), lecz musimy mieć na uwadze, że nie powinniśmy go łączyć z Poison Jab czy też Mega Horn ze względu na to, że często pokemony posiadające umiejętność Sturdy (odporność na KO) lub po prostu duchy (odporne na ruchy normalne, jakim jest HD) są odporne na nie. Moim zdaniem najlepiej wtedy połączyć to z dwoma wodnymi ruchami plus leczenie.

Najefektywniej zależnie od wybranych ruchów wybrać naturę Adamant lub Modest (lub przy ruchach fizycznych - zmniejszenie SpA, przy specjalnych - zmniejszenie A).

Trening przy limicie 4k powinien zacząć się od treningu wybranego ataku (polecam fizyczny i raczej tylko ze względu na niego ten pokemon jest umiejscowiony w temacie), a potem HP. Ze względu na to, że raczej nie bierzemy tu pod uwagę ubijanie pokemonów trawiastych, to po HP ruszyłbym od razu w zwykłą obronę (O), a dopiero potem specjalną (SpO), na koniec jak zostanie coś limitu, podbić trochę szybkość ze względu na to, że wiele ruchów u tego pokemona nie posiada 100% celności.

1.2k w A > 1k HP > 800 O > 600/650 SpO > 350/400 Speed

Przedmiot:
Tutaj można polemizować co będzie lepsze. Jeśli skorzystamy z dwóch ruchów wodnych, mogę polecić Mistyczną Wodę lub ze względu na to, że są to ruchy z kontaktem - świetnie sprawdzić się może przedmiot Ochraniacze, które sprawiają, że ruchy z kontaktem mogą zapodać bonus statystyk. Jeśli idziemy w inny MS, to w lidze najlepiej może się sprawdzić Nadmuchany Balon lub X Atak w przypadku ruchów fizycznych.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2019, o 22:01 przez Hipotermia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 21 sie 2019, o 20:37

Pokemon: Clawitzer
Umiejętność: Mega Launcher

Pozytywy:
• posiada świetną umiejętność, która wzmacnia jego cały MS z dostępnych ruchów bez korzystania TM (Aura Sphere, Dark Pulse, Water Pulse, Dragon Pulse, Heal Pulse)
• jw widzimy, posiada własne leczenie - nie musimy korzystać z TM 44 Rest
• posiada spory przyrost w specjalny atak (SpA), dlatego też szybko w miarę będzie efektywny w lidze (oczywiście zależy na jakim pułapie się znajdujecie, bo już w diamencie trening w samo SpA bez sporego treningu HP może nie wystarczać)

Negatywy:
• niski przyrost szybkości (Speed), dlatego też pokemony przeciwnika posiadające ruchy z niską celnością, ale mające wyższy Speed (jak np. Alakazam czy inny Gengar) jak np. Zap Cannon (50% celności) czy z Rollout (90% celności - aczkolwiek tu liczy się, by dojść do max DMG) mogą zaboleć ze względu na większą ilość trafień

Potencjalny MS i natura, trening:

Albo idziemy w uniwersalność (czyli ruchy, które są wzmocnione przez umiejętność) albo biorąc pod uwagę, że obecnie nasz ranking zależy przede wszystkim od naszych osiągnięć w ataku innych graczy - możemy go wyspecjalizować pod ruchy wodne. Jednak moim zdaniem mimo wszystko lepiej to wszystko wyśrodkować aniżeli pójść w jedną drogę.

Ze swoich podstawowych ruchów posiada poza leczeniem (Heal Pulse): Aura Sphere, Dark Pulse, Dragon Pulse, Water Pulse oraz Muddy Water. Nim wytrenujemy mu HP jest co ustawić pod 4x DMG, to nie ulega wątpliwości.
Z ciekawych TM posiada: Ice Beam, Scald, Sludge Bomb, Shadow Ball (Focus Blast odradzam przy jego przyroście Speed ze względu na celność 70%).

Propozycje potencjalnych MS:
Scald > Dark Pulse > Aura Sphere > Heal Pulse - MS z fajnymi efektami (zapłon, oszołomienie i ruch z 1000% celności)
Dragon Pulse > Dark Pulse > Aura Sphere > Heal Pulse - jak największy DMG (jeśli nie wiesz dlaczego - przeczytaj opis umiejętności)
Scald > Ice Beam/Muddy Water > Water Pulse > Heal Pulse - typowo wodny MS

Oczywiście każdy może samemu spróbować ułożyć MS pasujący pod jego team czy przeciwników, nie musicie się stricte sugerować tym, co napisałem wyżej. Ten pokemon posiada sporą możliwość w układaniu MS.
Ponadto nim nie zrobicie tych 500-600 punktów (x5 - 2500/3000 HP) treningu w HP, polecam używać MS w postaci 4x DMG.

Co do natury najefektywniejsza będzie Modest (lub każda inna zmniejszająca atak fizyczny na rzecz innych statystyk).

Co do treningu, spory przyrost specjalnego ataku (SpA) sprawia, że nie musimy tak dużo w niego ładować. Wręcz mogę stwierdzić, że jak stać nas na skończenie dwóch statystyk na starcie, możemy pomyśleć nad zrobieniem pierw HP, a potem SpA (powiedzmy 1.2k w HP i potem 1k w SpA). W innym wypadku róbmy normalnie SpA, a potem HP. Ze względu na niską prędkość w obrony rzuciłbym nieco mniej (więcej w SpO ze względu na podatność na elektrykę), a więcej na koniec w Speed, przykładowo:

1.1k SpA > 1k HP > 800 SpO > 600 O > 500 Speed

Przedmiot:
Dla typowo wodnego polecałbym Mistyczną Wodę, lecz to raczej nie jest moveset, którego najbardziej polecam. W innym wypadku X Sp Atak dla zwiększenia specjalnego ataku lub Elektryczna Płyta przeciwko podatności na elektryczne ruchy.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 21 sie 2019, o 21:05

Pokemon: Breloom
Umiejętność: Poison Heal

Pozytywy:
• Obecnie przy wysypie pokemonów stalowych, pokemon walczący może się bardzo przydać ze względu na podatność stalowych pokemonów na ruchy walczące.
• Można go zrobić zarówno typowo pod DMG, jak i w wersji ofensywnego tanka (2x DMG, 2x Status) ze względu na Leech Seed w MSie, pokemon dosyć uniwersalny w ułożeniu.
• Dodatkowe leczenie ze względu na umiejętność; dodatkowym plusem jest łatwy dostęp do tej umiejętności ze względu na to, że znajduje się ona na 2gim miejscu z 3ch możliwych.

Negatywy:
• Odporności, ze względu na niezbyt dopasowane typy pokemona jest to pokemon typowo ofensywny, czyli do ustalenia przeciwko komu ma wyjść walczyć, w defensywnym teamie (wyjściowa 6) za bardzo się nie sprawdzi;
• Do dobrego funkcjonowania potrzebuje TM, które mogą trochę kosztować, także jest to pokemon bardziej w typie rzadko spotykany, aniżeli budżetowy;

Potencjalny MS i natura, trening:

Typowo pod STAB możemy mu wrzucić TM Drain Punch, Sky Uppercut i zaryzykować z Dynamic Punch - zamykamy go wtedy TM Synthesis jako dodatkowy Heal. Jest to jednak wybór raczej dla osób, które potrzebują "walczaka" do teamu, a nie chcą nic typowego jak Machamp czy inny Hariyama. Raczej dla nowej osoby nie polecam.

Ode mnie polecę coś w stylu:
Ofensywny MS: Drain Punch > Stone Edge > Rock Slide > Synthesis
Tankowy MS: Leech Seed > i tu wybieramy sobie 2 ruchy z 3: Drain Punch/Stone Edge/Rock Slide > Synthesis

Zależnie od wyboru jednego z powyższych (czy też zaczynając grę czy też patrząc, że pokemon w tym typie akurat Wam brakuje), wybierzemy też to, w jaki sposób wytrenujemy pokemona. Oczywiście nowych osób nie będzie stać zrobić zarówno A oraz HP naraz, więc polecimy w dwie równe wartości (natomiast jak kogoś stać na to i ma odpowiednie środki, to polecam polecieć 1.2-1.4 w HP oraz 1k w A). Następnie oczywiście w SpO ze względu na odporności w postaci x2 ogień, lód, psycho, trucizna, lot (Air Slash), wróżka - poza faktem, kiedy robimy pokemona typowo pod stalowe nic nie stoi za tym, by robić pierwszą O.

3x DMG > Heal: 1.2k w A > 1k HP > 800/900 SpO > 600/700 O > 400 Speed
Leech Seed > 2x DMG > Heal: 1.1k A > 1.1k HP > 900 SpO > 700 O > 200 Speed

Co do natury najefektywniejsza będzie Adamant (lub każda inna zmniejszająca atak specjalny na rzecz innych statystyk).

Przedmiot:
Toksyczna sfera IV/V - 80 lub 100% szans na zatrucie. Przy tym pokemonie nic innego nie wchodzi w rachubę. Zatrucie będzie dostarczać nam życie co rundę, przez co będziemy posiadać trudniejszego pokemona do ubicia.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 21 sie 2019, o 21:58

Pokemon: Serperior
Umiejętność: Contrary

Pozytywy:
• Dobry przyrost Speed i nie najgorszy O/SpO, dobra sprawa przy fakcie, że słabszy przyrost SpA zniwelujemy przy skorzystaniu z umiejętności;
• Dosyć tani "w obsłudze", musimy dokupić TM Synthesis oraz w razie czego TM Dragon Pulse;
• Możemy go zrobić zarówno typowo pod DMG, jak i półDMG/półTANK.

Negatywy:
• Dosyć ograniczony co do ruchów - typowo roślinny pokemon z możliwością dodania sobie tylko jednego ruchu spoza - Dragon Pulse;
• Pokemon raczej typowo ofensywny, choć nim nie awansujemy do kryształu nie powinno to sprawiać problemu.

Potencjalny MS i natura, trening:

Podstawa tego pokemona - Leaf Storm. Nie licząc STAB ma 130 mocy. Mocny, nie? Ale rzuca się w oczy fakt, że obniża SpA o 10%. Jednak nie w tym wypadku.. przeczytajcie jak działa jego umiejętność i wtedy zyskujemy potężny ruch bez wad (no może poza 90% celności, ale pokemon posiada wystarczająco duży przyrost Speed). Do tego posiada on w swoim arsenale takie ruchy, jak Leech Seed (główna broń wielu roślinnych pokemonów) czy Giga Drain. Wśród TM niestety brakuje bogatego bukietu smaków, posiadamy jedynie z ciekawszych TM Dragon Pulse dla zrobienia go bardzo znośnego przeciwko czemuś innemu, jak woda/kamień/ziemia czy Energy Ball dla większego DMG od Giga Drain lub zrobienia go typowo roślinnego 3x DMG roślinny.
Ze względu na takie możliwości jest to również pokemon bardziej ofensywny niż defensywny (chociaż nie powinien być taki zły, jeśli ktoś nie wystawi na niego Charizarda z Solar Power), ale przy planowanych zmianach - raczej nie jest to problem, bo my ustalimy w walce liczącej się o nasz ranking przeciwko którym pokemonom będzie on walczył.

Leaf Storm > Dragon Pulse > Giga Drain > Synthesis - to wg mnie najbardziej optymalny MoveSet (MS).
Leaf Storm > Giga Drain > Energy Ball > Synthesis - jest to opcja typowo pod pokemony z podatnością na roślinę, np. Swampert, których coraz więcej w lidze się pojawia, a posiadający x4 na roślinę.
Leaf Storm > Leech Seed > GigaDrain/Dragon Pulse > Synthesis - opcja bardziej defensywna, tankowa
Leaf Storm > Dragon Pulse > Rest > Sleep Talk - opcja uniwersalna i wykorzystująca w większym stopniu bonus z umiejętności, aczkolwiek ze względu na to, że typ roślinny jest efektywny na małą ilość pokemonów w lidze, nie jest to coś, co polecałbym bardziej od poprzednich MS.

Co do natury najefektywniejsza będzie Modest (lub każda inna zmniejszająca atak fizyczny na rzecz innych statystyk).

Przy treningu standardowo: SpA > HP i potem SpO ze względu głównie na ruchy ogniste i lodowe. Możemy na starcie dać więcej w SpA ze względu na niższy przyrost, ale myślę 1.2k spokojnie wystarczy dzięki Leaf Storm. Potem standardowo O i na koniec Speed:

1.2k SpA > 1k HP > 800 SpO > 600/700 O > 300/400 Speed

Przedmiot:

Myślę, że najodpowiedniejszym będzie Cudowne Nasiono do pełnego wykorzystania ruchu Leaf Storm oraz drugiego/obu innych roślinnych ruchów.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 21 sie 2019, o 23:51

Pokemon: Mega Pidgeot
Umiejętność: No Guard

Pozytywy:
• Świetny przyrost SpA po MegaEvolucji;
• Dzięki umiejętności ruch Hurricane staje się dużo silniejszy dzięki pewniejszej celności;
• Pokemon potrzebuje tylko jednego, taniego TM do pełnego MoveSetu;
• 2 ruchy pod STAB, ogólnie świetny pod roślinne tanki.

Negatywy:
• Pozbywamy się możliwości posiadania innego pokemona w postaci Mega Evo;
• Ze względu na typ normal/fly posiada dosyć słabe odporności;
• Dosyć jednowymiarowy ze względu MS - poza roślinnymi lub walczącymi pokemon może napotkać spory opór w walce, dosyć spora ilość pokemonów posiada x0.5 na lot (na szczęście ratuje go TM Heat Wave).

Potencjalny MS i natura, trening:

Hurricane > Air Slash > Heat Wave > Roost - poza TM 210 Heat Wave wszystko w podstawowym MS.
Hurricane > Air Slash > Rest > Sleep Talk - pokemon typowo vs roślinne pokemony, tylko że takie ograniczanie go może się źle skończyć, bo coraz mniej osób posiada trawiaste pokemony na rzecz lepiej spisujących się w ofensywie - zazwyczaj stalowe. Najważniejszy plus tego ustawienia jednak to spora szansa na oszołomienie i otępienie przeciwnika (Air Slash i Hurricane mają po 30%).

Natura naturalnie Modest lub inna obniżająca Atak Fizyczny (pomijając Timid, bo nie będzie nam potrzebna tak bardzo prędkość poza faktem, że możemy atakować pierwsi - chyba, że z walk stwierdzicie, że to robi spory problem).

Treningiem możemy sobie darować większy trening w prędkość. Przede wszystkim musimy zadbać o obrony, dlatego ze względu na spory przyrost SpA możemy albo pójść w większe obrony albo zrobić pokemona ultra-dmg i zrobić mu przynajmniej te 1.2k w SpA. Potem tyle samo darowałbym mu w HP i następnie po 800 obie obrony i darować sobie Speed ze względu na umiejętność.

1.2k SpA > 1.2k HP > 800 SpO > 800 O
1.2k HP > 1k SpA > 900 SpO > 900 O

Przedmiot:
Przedmiot do ewolucji Mega Evo.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 22 sie 2019, o 16:14

Pokemon: Mega Lopunny
Umiejętność: Scrappy

Pozytywy:
• Tani i dosyć łatwo dostępny;
• Umiejętność sprawiająca, że żaden pokemon nie jest odporny na jego ruchy;
• Jak na niską cenę, dosyć fajne przyrosty i mały przyrost ataku fizycznego ratuje mega ewolucja.

Negatywy:
• Pozbywamy się możliwości posiadania innego pokemona w postaci Mega Evo;
• Dosyć jednowymiarowy i wszelkie lotniki, trujące czy psychiczne nie powinny mieć problemu z nim.

Potencjalny MS i natura, trening:

Co do ruchów, odnośnie tego pokemona szedłbym w 4x DMG. Pokemon typowo pod DMG, dużo pokemonów posiada przynajmniej x1 odporność w składach w wyższych ligach, a nie mało i wyższą (x2/x4), więc biorąc pod uwagę, że duchy tracą swoją odporność można spokojnie zaryzykować grę nim bez leczenia (zawsze można go ratować Restem). Głównym problemem mogą być roślinki posiadające podtyp trujący - chyba, że się zabezpieczymy ruchem Bounce.
Z dostępnych ruchów na starcie nie trzeba się bawić w TMy, Jump Kick i High Jump Kick mimo swojej wady w postaci obrażeń zwrotnych w razie nietrafienia nie powinny być problematyczne, gdyż 90/95% celności przy jego przyroście nie powinny zbyt często chybiać. Do tego w/w Bounce. Jednak z czasem możemy spokojnie pójść w stronę TMów, jak np. Drain Punch czy Seismic Toss przy wbiciu 90-100 poziomu.

High Jump Kick > Drain Punch > Seismic Toss > Jump Kick
Bounce > High Jump Kick > Drain Punch > Ice Punch - wersja pod roślinki
High Jump Kick > Ice Punch > Drain Punch > Body Slam - wersja pod smoczki

No i jakby ktoś bardzo chciał, wersje wg mnie najbardziej optymalne pod Rest:
High Jump Kick > Ice Punch > Drain Punch > Rest
High Jump Kick > <ruch, który Wam potrzebny pod odporności przeciwnika> > Rest > Sleep Talk

Natura Adamant lub inna obniżająca Atak Specjalny.

Co do treningu, tu raczej poszedłbym jednak w jak największy DMG, także przynajmniej 1.2k w A na początku, potem HP. Duchy raczej mu nie grożą atakiem, więc myślę, że pierwszą obroną może być spokojnie wytrenowana zwykła, a następnie dopiero specjalna, na koniec resztki w Speed, choć tu dużo nie potrzebuje ze względu na spory przyrost i dodatek z mega ewolucji - chyba, że pójdziemy w stronę ruchów Jump Kick i High Jump Kick (zwłaszcza ten drugi - spory DMG, ale i spora wada).

1.2k A > 1.2k HP > 800 O > 600/700 SpO > 100/200 Speed
1.3k A > 1k HP > 700 O > 600/700 SpO > 300/400 Speed

Przedmiot:
Przedmiot do ewolucji Mega Evo.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 23 sie 2019, o 15:30

Pokemon: Relicanth
Umiejętność: Rock Head

Pozytywy:
• Świetne wykorzystanie umiejętności dzięki ruchowi - Head Smash;
• Dosyć spory wachlarz ruchów w liście TM (ZenH, AquaT, EQ, StoneE itd.)
• Leczenie w podstawowym MS - zaoszczędzamy w przyszłości na kolejnym TMie.

Negatywy:
• Odporności - posiada fajne odporności poniżej x1, ale i niestety kilka częstych typów x2;
• Niski przyrost prędkości, przez co przed pełnym treningiem pokemon może często nie trafiać głównym jego ruchem w postaci Head Smash;

Potencjalny MS i natura, trening:

Natura standardowo Adamant lub inna obniżająca specjalny atak.

MS zaczynamy od Head Smash - ten ruch sprawia, że ten pokemon znajduje się w temacie (150 mocy + STAB). Póki nie zaczniemy pierwszej obrony, to ogólnie polecam używać na nim 4x DMG. Potem dopiero za któryś mógłby wejść Rest. Reszta ruchów już według uznania, bo daje nam spory wybór - możemy go zrobić typowo kamiennego ze Stone Edge i Rock Slide, możemy skorzystać poza HS z oszałamiaczy (ZenH, Rock Slide, może.. Bounce pod paraliż?), Aqua Tail pod STAB, Earthquake na pokemony odporne na kamień, jak Stal czy Walka?

Head Smash > Rock Slide > Stone Edge > Rest
Head Smash > Zen Headbutt > Rock Slide > Rest
Head Smash > Aqua Tail > Earthquake > Rest
Możemy też wykorzystać Sleep Talk (TM 83) i razem z Head Smash i wybranym drugim ruchem ułożyć to z Restem:
Head Smash > ?wybierz wedle potrzeb? > Rest > Sleep Talk

Trening standardowo na początek Atak Fizyczny, a potem HP. Ze względu na przyrosty i odporności po HP bierzemy się za Specjalną Obronę. Potem Obrona i standardowo na koniec Speed.

1.2k A > 1k HP > 800 SpO > 600/700 O > 300/400 Speed

Przedmiot:

Przy pełnym MSie kamiennych ruchów nie pozostaje nic innego, jak Twardy Kamień. W innym wypadku można pomyśleć nad Nadmuchany Balon ze względu na x2 odporność ziemia. Przy Msie z ZenH i AquaT możemy pomyśleć nad Ochraniaczami, bo wszystkie ruchy posiadałyby kontakt.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 23 sie 2019, o 21:41

Pokemon: Malamar
Umiejętność: Contrary

Pozytywy:
• Ruch Super Power miast odejmować statystyki - będzie dodawał dzięki umiejętności;
• Brak gorszych podatności, bo jednak x4 robak nie powinien sprawiać problemu, jedynie x2 wróżka może być gorszą informacją, ale poza tym brak podatności.

Negatywy:
• Brak sporej ilości podatności, ale również brak jakichkolwiek odporności x0.5 poza psychicznymi;
• Potrzebne kupno TM 44 przez brak leczenia w MoveSecie.

Potencjalny MS i natura, trening:

Natura standardowo Adamant lub inna obniżająca specjalny atak. Dlatego, że robienie pokemona pod SpA mija się z celem wykorzystania umiejętności.

Co do ruchów, podstawowym jest Super Power. Po zrobieniu powiedzmy pełnego treningu HP i zaczęcia pierwszej obrony można pomyśleć o TM Rest (do tej pory polecam po prostu używać 4x DMG biorąc coś z podstawowego MoveSetu, no albo jakby komuś się bardzo śpieszyło poczekać chociaż do wbicia 2500/3000 HP - czyli 500/600 treningu w HP, bo x5). Potem można mieć zagwozdkę co wziąć. Mamy Knock Off, który wybijając przedmiot ma 97.5 mocy, a do tego doliczmy STAB, bo Malamar to Mroczny/Psycho pokemon. Mamy Body Slam, choć go odradzam, bo ciężko byśmy mieli potem z pokemonami duchami. Rock Slide, albo pod STAB Night Slash/Psycho Cut, które mają szansę na krytyka +1. Jest tu z czego lepić w miarę. Możemy też wykorzystać Sleep Talk do zdublowania możliwości ruchu Super Power.

Super Power > Knock Off > Night Slash > Rest
Super Power > Rock slide > Knock Off > Rest
Super Power > Night Slash > Rest > Sleep Talk

Co do treningu, Super Power będzie nam podnosić Atak oraz.. Obronę, dlatego pierwsze czym się zajmiemy w obronnej formie, to SpO przy treningu. Trening raczej standardowy, bo nie ma zbyt wiele zależnego od prędkości, a ani A ani HP nie wywyższa się.

1.2k A > 1k HP > 800 SpO > 600/700 O > 300/400 Speed

Przedmiot:

Jeśli nie skorzystamy z Rock Slide, możemy spokojnie brać Ochraniacze ze względu na ruchy z kontaktem. Jeśli skorzystamy z 2x ruchu mrocznego (Knock Off/Night Slash), możemy wziąć Czarne Okulary lub standardowo na nim wykorzystać X Atak dla wzmocnienia wszystkich ruchów atakujących niezależnie od typu.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 24 sie 2019, o 02:02

Pokemon: Heliolisk
Umiejętność: Dry Skin

Pozytywy:
• Nie potrzebujemy leczenia - pokemon będzie się leczył wraz z ruchem Rain Dance (i opcjonalnie od Parabolic Charge);
• Mimo obciążenia umiejętności na ruchy ogniste raczej nie powinniśmy mieć problemów z najczęściej występującymi Charizardami ze względu na ich podatność na elektryczne ruchy;
• Ciekawe odporności, które dzięki np. przedmiotowi Nadmuchany Balon mogą być zniwelowane w podatnościach do jednej.

Negatywy:
• Pokemon typowo ofensywny ze względu na głównie zestaw elektrycznych ruchów;
• Przy pechowym ustawieniu ruchów w trakcie walki, jeśli przeciwnik przełączałby Nam pogodę na inną zaraz po jej załączeniu, tracimy większość walorów tego pokemona.

Potencjalny MS i natura, trening:

Z naturą raczej wiadomo - Modest lub inna obniżająca atak fizyczny.

Co do MSu, to tu można mieszać i mieszać. Podstawą jest TM Rain Dance ze względu na umiejętność i najlepiej dawać go na samym starcie. Potem myślę ruch Thunder - przez deszcz ma celność 100%. No i na dwa pozostałe sloty pozostaje pytanie, co wrzucamy. Możemy pójść lekko w kolejne leczenie, by pokemon potrafił się lepiej utrzymać i wrzucić TM Rest, a może wykorzystać np. Charge do pomnożenia DMG (nawet i przed Thunderem, tylko wtedy u Nas ten DMG wejdzie dopiero najszybciej w 3 rundzie) ruchu elektrycznego albo zrobić go nieco bardziej uniwersalnym biorąc np. Dark Pulse czy inny Focus Blast.

Rain Dance > Thunder > Charge > Parabolic Charge (tracimy DMG na możliwym pomnożeniu DMG na Thunderze, ale zyskujemy 2x mocniejszy ruch z leczeniem 40% od zadanych obrażeń).
Rain Dance > Charge > Thunder > Thunderbolt/DarkPulse - opcja z 220+STAB mocy na Thunderze - weźcie pod uwagę, że na wodne/lotniki z x2 na elektryczne ruchy może to bardzo.. zaboleć.
Rain Dance > Charge > Thunder > Rest - opcja najbardziej defensywna, ale przy podatnych na elektryczne ruchy pokemonach nie powinna sprawiać problemu w ubiciu przeciwnika nawet za 1/2 użyciem, jeśli nie mówimy o pokemonach skończonych treningowo - poza ścisłą czołówką raczej takich będziemy spotykać dużo mniej.

Co do treningu - Charge zwiększa Helioliskowi SpO, więc może mieć spokojnie mniejszą wartość od zwykłej obrony. Więc po standardowym SpA > HP pójdziemy w obronę przed fizycznymi atakami (O). Potem SpO i Speed:

1.2k SpA > 1.2k HP > 800 O > 600 SpO > 200 Speed

Przedmiot:
Nadmuchany Balon, jeśli celujemy w odporność od ziemnych pokemonów. Magnes, jeśli lecimy maksymalnie w DMG. No albo X SpA, jeśli byśmy planowali wykorzystać np. Dark Pulse.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 24 sie 2019, o 11:06

Pokemon: Lanturn
Umiejętność: Volt Absorb / Water Absorb

Pozytywy:
• Spory wachlarz ruchów w podstawowym MSie i w TMach'
• Niezłe odporności dzięki połączeniu typów - przy planowanych MSach większość ruchów dodatkowo pod STAB, jak nie wszystkie w większości proponowanych MS;
• Dostępność pokemona oraz brak potrzeby inwestycji w leczenie ze względu na Aqua Ring w podstawowym MoveSecie, który posiada pokemon.

Negatywy:
• Przyrosty - strasznie niskie, przed zrobieniem full treningu ten pokemon może znacząco odstawać od reszty. Ale myślę, że dzięki możliwym ciekawym ustawieniom MS czy ze względu na odporności pokemon wraz z treningiem zacznie wyglądać dużo lepiej.

Potencjalny MS i natura, trening:

Natura naturalnie Modest lub inna obniżająca Atak Fizyczny.

Z ruchami standardowo - nim nie zrobimy przynajmniej HP, nie ma sensu bawić się w ruchy statusowe i leczenie i zrobić po prostu 4x DMG. Potem zaczniemy używać Aqua Ring oraz Charge (świetny ruch u elektryków). Posiada świetny Discharge z 30% na paraliż (oraz STAB, bo elektro), a wśród TM Scald lub Ice Beam. Możemy go też zrobić jako typowego elektryka z np. Thunderboltem do tego, ale według mnie lepiej go zrobić bardziej "uniwersalnym". Ale kto, co bardziej woli lub mu potrzebne w teamie (w tym wypadku też wybieramy odpowiednią umiejętność, czy potrzebujemy pokemona bardziej defensywnego, by elektryczne pokemony go nie ubiły czy ofensywnego i nasz pokemon miałby ubijać inne pokemony wodne dzięki ich podatności na elektryczne ruchy).

Aqua Ring > Scald > Charge > Discharge
Aqua Ring > Ice Beam > Scald > Discharge
Aqua Ring > Discharge > Charge > Thunderbolt

Co do treningu, poza HP przyrosty są dosyć średnie. Przez to możemy dać trochę mniej w HP, a więcej w obrony. To jest największa bolączka tego pokemona i jeśli ktoś miałby go wybrać, to musimy mu zrobić jak najszybciej maksymalny trening oraz 300 punktów z jagód w każdą statystykę poza atakiem fizycznym.

1.2k SpA > 900/1k HP > 800/900 O > 700/800 SpO > 200/300 Speed
(więcej w HP - mniej w O // mniej w HP - więcej w O) ( więcej w O - mniej w Speed // mniej w O - więcej w Speed)

Przedmiot:

Na starcie rzuca się podatność na ziemię x2, dlatego na myśl przychodzi Nadmuchany Balon. Innym pomysłem jest X SpA, byśmy zadawali większy DMG.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 24 sie 2019, o 12:55

Pokemon: Carbink
Umiejętność: Sturdy

Pozytywy:
• Niezła suma przyrostów ze względu na +8 w O & SpO - po zrobieniu wybranego ataku i HP pokemon już będzie dosyć mocny, a kolejne treningi tylko jeszcze bardzo go umocnią;
• Każdy może sobie wybrać czy robić go pod A czy pod SpA, zależnie od tego, co mu w teamie brakuje czy bardziej mu leży;
• Umiejętność Sturdy - odporność na ruchy KO.

Negatywy:
• Umiejętność na 3cim slocie, co może utrudniać nam jej uzyskanie na pokemonie;
• Niski przyrost A/SpA przez co musimy na starcie rzucić mu trochę więcej w nie;
• Będziemy musieli koniecznie zainwestować TM 44 - Rest. Za słabe przyrosty, by móc go planować w jakikolwiek sposób pod 4x DMG.

Potencjalny MS i natura, trening:

Co do natury:
Jeśli robimy go pod Atak Fizyczny - Adamant i wszystkie odejmujące Specjalny Atak.
Jeśli robimy go pod Atak Specjalny - Modest i wszystkie odejmujące Atak Fizyczny.

Co do MS, musimy się podzielić pod co go robimy. Jedyne, co się nie zmienia, to fakt, że

Specjalny Atak:
Szedłbym tu w uniwersalność - Power Gem i Moonblast pod STAB oraz do tego Earth Power. Oczywiście jak Wam potrzeba coś bardziej kamiennego lub wróżkowego, to mamy jeszcze Ancient Power czy TM Dazzling Gleam.

Moonblast > Earthpower > Power Gem > Rest
Earthpower > Power Gem > Ancient Power > Rest
Moonblast > Power Gem > Dazzling Gleam > Rest

1.2k SpA > 1.2k HP > 700 SpO > 700 O > 200 Speed

Atak Fizyczny:
W tym wypadku sprawa ma się tak, że problemem może być szybkość pokemona. Ruchy nie mają tu 100% celności i w tę statystykę będzie trzeba dać nieco więcej. Co do ruchów stricte, możemy pójść w dwie strony - pierwsze: kamienny duet w postaci Stone Edge i Rock Slide i do tego powiedzmy Covet - kradnie przedmiot przeciwnika, przez co go osłabia lub Facade - w razie walki z pokemonem korzystającym z jakiegoś statusu odbierającego HP przeciwnikowi (zatruje Nas, zapali albo sparaliżuje - choć w tym wypadku HP pokemonowi to nie zabiera) uderzymy za 140 mocy miast podstawowej 70.

Rock Slide > Covet > Stone Edge > Rest
Rock Slide > Stone Edge > Facade > Rest

1.2k A > 1.2k HP > 600 O > 600 SpO > 400 Speed

Druga możliwość w ataku fizycznym, to zrobienie pokemona pod Rollout. Wtedy w ustawieniu potrzebujemy na pewno Defence Curl oraz Rest. Jako 4 ruch możemy wziąć Rock Slide dla oszołomienia, Stone Edge dla większego DMG lub Covet dla zabrania przedmiotu przeciwnika.

Defence Curl > Rollout > Rest > RockSlide/StoneEdge/Covet

1.2k A > 1.1k HP > 600 SpO > 600 Speed > 500 O (ze względu na Rollout, gdzie najważniejsza jest celność, potrzebujemy więcej zainwestować w prędkość)

Przedmiot:
W przypadku ataku fizycznego tutaj ciekawym pomysłem mogą być Gogle Ochronne - chronią nas przed efektami pogodowymi i atakami "proszkowymi", a do zwiększa naszą celność, która w tym wypadku jest potrzebna. Z drugiej strony dla zwiększenia DMG można pójść w Twardy Kamień i łącząc to ze STABem zadawać na prawdę spory DMG.
Z drugiej strony przy ataku specjalnym możemy pójść w X SpA dla zwiększenia DMG każdego ruchu lub też w Błyszczący Proszek dla zmniejszenia celności pokemona przeciwnika, co może się przydać przy mizernej prędkości Carbinka.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 4 wrz 2019, o 02:12

Pokemon: Exploud
Umiejętność: Scrappy

Pozytywy:
• Pokemon tani, łatwo dostępny Shiny;
• W dostępnych ruchach m.in. leczenie oraz świetny Boomburst;
• Umiejętność, dzięki której mimo odporności duchów możemy je zranić ruchem normalnym/walka.

Negatywy:
• Umiejętność na 3cim slocie, czyli możliwy ciężki dostęp do niej;
• Trochę średnie przyrosty, a do tego ostatnia ewolucja dopiero na 40 poziomie;

Potencjalny MS i natura, trening:

Pokemona możemy zrobić zarówno pod Atak Fizyczny, jak i Specjalny. Dlatego też wybór natury zależy od ruchów - robimy pod SpA, natura powinna obniżać A, bierzemy A - natura powinna obniżać SpA. Bez większej różnicy wtedy, co nam podnosi dana natura, choć na początku wiadomo, że najlepiej używać którejś z Modest/Adamant (zmniejsza jeden atak, podnosi drugi).

Co do ruchów, jw. Wybrać pod co go robimy. Moim zdaniem najlepiej wypada pod SpA, gdzie posiada Boomburst - niby ruch normalny i przy stalowych/kamiennych traci, a w żadnego pokemona nie bije za więcej jak x1, ale posiada moc 140 oraz dodatkowo STAB od typu pokemona. Odpowiednio dobierając go w ataku potrafi świetnie uderzyć przeciwnika, a musimy wziąć pod uwagę, że obecnie ma liczyć się tylko nasz wynik ofensywny (chyba, że coś zmieni się w planach Administratora na kolejną ligę). Powiedzmy do tego dobrać ruch Focus Blast, który przy kamieniu/stal bije x2 (a np. takie Aggrony czy Probopass nawet za x4), tylko przy nim musimy bardziej zadbać o naszą szybkość ze względu na celność ruchu 70%.
Jeśli jednak chcemy wziąć się za Atak Fizyczny, to też mamy w czym przebierać, ale wtedy musimy bardziej skorzystać z TMów. Seismic Toss, który na 100 poziomie bije z mocą 100 czy chociażby ZenHeadbutt/Rock Slide/Body Slam/Earthquake itd., albo np. Brick Break i zrobić go typowo pod ruchy walczące. Jednak moim zdaniem pod atak fizyczny w takim wypadku lepiej wypadnie chociażby Miltank, który też posiada Scrappy. Exploud to lepsza opcja pod SpA.

Dodatkowo posiada w swoim movesecie Rest oraz Sleep Talk. Możemy go zrobić zarówno pod 3x DMG + Rest, jak i 2x DMG i Rest/Sleep Talk. Fakt faktem tracimy na wartości leczenia, ale ograniczamy się co do kupna TMów chociażby, jak i możemy podwójnie uderzyć jednym ruchem w ciągu 4 rund. Choć jeśli bierzemy pod uwagę z jednych ruchów DMG, a inne pod efekt (kiedy np. połączymy EQ + Rock Slide + Seismic Toss, to mamy zarówno duży DMG, jak i szansę oszołomić przeciwnika).

Boomburst > Focus Blast > Rest > Sleep Talk
Mamy tu też ciekawe ruchy lodowe/ogniste i jakbyśmy wzięli miast Focus Blast - Ice Beam lub Flamethrower, to nie musimy się tak bardzo skupiać na szybkości pod koniec treningu. Jednak czy wtedy wykorzystamy w najlepszej formie umiejętność? No chyba, że weźmiemy Shadow Ball, by bić duchy x2. Albo zrezygnować ze Sleep Talk i wziąć zarówno Focus Blast, jak i np. Flamethrower, wtedy mimo Boomburst świetnie się uzupełnia MS pod pokemony stalowe.

1.2k SpA > 1k HP > 800 SpO > 500/600 O > 400/500 Speed (lub 600/700 w O, jeśli nie bierzemy Focus Blast).

Seismic Toss > Rock Slide > ZenHeadbutt > Rest - opcja bardziej uniwersalna.
Seismic Toss > Brick Break > Rest > Sleep Talk - opcja zarówno pod duchy, jak i stal/kamień.
Body Slam > Rock Slide > Zen Headbutt > Rest - opcja typowo paraliż/oszałamiająca.
Ice Punch > Fire Punch > Thunder Punch > Rest - opcja najbardziej uniwersalna.

1.2k A > 1k HP > 800 SpO > 800 O > 200 Speed

Przedmiot:

W przypadku robienia pokemona pod SpA i brania do MS Focus Blast można pomyśleć o Goglach Ochronnych, nie dość że dodaje celności, to chroni przed efektami pogodowymi. Jeśli celujemy w coś innego to możemy w X A/SpA wziąć lub Nadmuchany Balon przeciwko ruchom ziemnym, przede wszystkim KO - Fissure.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 4 wrz 2019, o 02:45

Pokemon: Machamp
Umiejętność: No Guard

Pozytywy:
• Umiejętność na 2gim slocie - łatwo dostępna.
• Świetne przyrosty oraz niezły wybór ruchów do MS.

Negatywy:
• Pokemon bardziej ofensywny, jak defensywny. Łatwo go skontrować;
• Dosyć drogie TMy, jeśli pójdziemy w stronę wzięcia ich do MoveSetu.

Potencjalny MS i natura, trening:

Adamant jako natura lub każda inna odejmująca SpA (byle nie Jolly, bo nie potrzebujemy tak bardzo tej prędkości - ona daje tylko możliwość atakowania jako pierwszemu, ale biorąc pod uwagę naszą umiejętność, użytkujemy ją właśnie po to, by "olać" prędkość).

Co do ruchów, wariantów jest sporo. Mamy dużo pokemonów stalowych, więc możemy 3/4x DMG walczący wsadzić tak, by takowe pokemony szybko padały. Mamy dostęp do ruchów kamiennych, więc możemy skontrować pokemony latające czy zrobić go przeciwko ognikom, jak chociażby Charizard posiadający x4 od kamienia. Jest nawet opcja wykorzystania ruchu Smack Down i Fissure, czyli możemy każdego lotnika czy pokemona korzystającego z Nadmuchanego Balona uziemić i uderzyć go z KO Fissure (oczywiście musimy brać pod uwagę fakt, że posiada on jedynie 25% celności, bo umiejętność na KO nie działa i że może stracić HP, nim trafimy przeciwnika).

Dynamic Punch > Cross Chop > Seismic Toss > Rest lub Revenge/Wake-Up Slap/Low Kick
Dynamic Punch > Stone Edge > Rock Slide > Rest lub DP > SE/RS > Rest > Sleep Talk - opcja uniwersalna
Smack Down > Fissure > Earthquake > Rest lub Sleep Talk miast EQ - opcja uziemienia przeciwnika

Przy docelowych pokemonach, jak te stalowe/kamienne, to powinniśmy pierw wytrenować pokemona w Obronę Fizyczną, bo mimo posiadania np. x0.5 na ruchy kamienne, jak Rollout - lepiej zabezpieczyć się na tyle, by móc przejść do kolejnej rundy w jak najlepszym stanie pod względem HP. Jeśli bierzemy pod uwagę większą uniwersalność, to wtedy możemy celować po HP pierw w SpO.

1.2k A > 1.2k HP > 800 pierwsza obrona > 800 druga obrona (O/SpO - zależnie od wyboru MS)

Przedmiot:

Jeśli lecimy pod Aggrony czy inne Lucario, to chyba najlepiej będzie skorzystać z Nadmuchany Balon. Jeśli celujemy w większą uniwersalność, to zostaje chyba opcja X Atak, no chyba że lecimy w dwa ruchy kamienne/ziemne, to możemy pomyśleć nad Tward Kamień lub Miękki Piasek dla spotęgowania zadawanego DMG.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 30 wrz 2019, o 19:54

Pokemon: Blastoise
Umiejętność: Rain Dish

Pozytywy:
• W miarę tani jak na startera, a do tego można go spokojnie robić czy pod A czy pod SpA, jak Wam pasuje/brakuje;
• Fajna umiejętność, dzięki której możemy spróbować zrezygnować z leczenia w postaci Rest i wrzucić 3x DMG + Rain Dance.

Negatywy:
• Trzeba zainwestować w TMy ze względu na ubogi MS w dostępnych ruchach;
• Umiejętność na 3cim slocie, co może sprawiać trudność w dostaniu jej ze względu na niski % szansy jej wylosowania.

Potencjalny MS i natura, trening:

Natura wedle tego, czy pójdziemy w A (wtedy, by odejmowała SpA) czy w SpA (wtedy, by odejmowała A), najlepszymi mimo wszystko chyba byłyby Adamant/Modest lub ze względu na przyrost prędkości Jolly/Timid.

Co do ruchów, zacznijmy od ataku fizycznego. Przede wszystkim przy tej umiejętności podstawowy ruch to TM Rain Dance, dosyć tani, więc w portfel nie ukuje. Ten ruch sprawia, że co rundę się leczymy, a do tego z ruchów wodnych zadajemy większy DMG - dlatego minusem ataku fizycznego jest m.in. fakt, że mamy tutaj tylko Aqua Tail z puli wodnych ruchów fizycznych. Jednak czy to tak źle wygląda? Mamy parę fajnych innych ruchów, z których możemy skorzystać. Seismic Toss na 100 poziomie z mocą 100, Earthquake, Zen Headbutt, Rock Slide czy np. KO Fissure. Można zrobić ciekawą opcję pod pokemony stalowe tudzież pod ogniste z zachowaniem możliwości ataku np. roślinnych przez nieograniczenie się tylko na ruchy wodne (np. taką Roserade zaboli cios z Zen Headbutt z x2 odporności).

Rain Dance > Aqua Tail > Seismic Toss > Earthquake
Rain Dance > Zen Headbutt > Rock Slide > Earthquake
Fissure > Rain Dance > Aqua Tail > Earthquake/Seismic Toss

1.2k A > 1.2k HP > 600 SpO > 600 O > 400 Speed

Przy ruchach pod specjalny atak możemy nieco bardziej wykorzystać fakt STABu wodnego i zwiększenia mocy od Rain Dance. Poza Hydro Pomp'em w dostępnych ruchach mamy m.in. TM Scald czy TM Brine. To mu pozwala na zrobienie typowo wodnym, czyli na pokemony ogniste, kamienne/ziemne czy wstawienie go w walce tam, gdzie powinien sobie poradzić z przeciwnikiem, który nie ma ruchów elektrycznych lub roślinnych. Jednak poza wymienionymi ruchami wodnymi ma kilka innych ciekawych ruchów, jak np. TM Ice Beam czy Dark Pulse. Przy jego niskim przyroście prędkości raczej z przymrużeniem oka patrzyłby na Blizzard czy inny Focus Blast.

Rain Dance > Scald > Hydro Pomp > Brine/Hydro Cannon (pod pokemony z odpornością x2 woda nadaje się świetnie przy pogodzie "Deszcz" mając większy DMG od tego (50%) oraz od STABu (25/30% zależnie od skończonych salek, potrafi nieźle uderzyć przy bazowej mocy 150
Ice Beam > Rain Dance > Scald > Hydro Pomp/Brine
Rain Dance > Scald > Dark Pulse > Ice Beam

1.2k SpA > 1.2k HP > 700 O > 600 SpO > 300 Speed

Przedmiot:

Jeśli robimy go pod A, to można pomyśleć nad X Atak, a przy SpA - jeśli robimy go typowo wodnego, to Mistyczna Woda mogłaby fajnie wzmocnić jego DMG, który przy ognistych pokemonach czy innych podatnych na wodę mogłyby BARDZO zaboleć przeciwnika. Jeśli idziemy pod coś innego, to X Sp Atak.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 1 paź 2019, o 15:58

Pokemon: Scolipede
Umiejętność: Speed Boost

Pozytywy:
• Dosyć spora gama TM dostępnych na tym pokemonie, więc każdy może ustawić sobie coś pod siebie;
• Ciekawa umiejętność, która robi różnicę tym większą, im dłużej trwa walka - lepsza celność oraz uniki.

Negatywy:
• Umiejętność jest na 3cim miejscu, więc możliwy problem z jej zdobyciem;
• Potrzebowa zaopatrzenia się w sporą ilość TM, a zależnie od naszego wyboru mogą to być tańsze lub.. droższe TMy;
• Odporności z x2 należącym do dosyć częstych typów pokemon, aczkolwiek pokemon potrafi świetnie to zneutralizować (więcej napisane niżej).

Potencjalny MS i natura, trening:

Naturka oczywiście któraś z odejmujących SpA, najlepiej Adamant.
Co do MSu, to tutaj można złożyć kilka, choć moim zdaniem najbardziej warte uwagi są te, gdzie zawarty jest Defence Curl i Rollout. Umiejętność ma właśnie sprawiać, że będziemy regularnie trafiać wszystkie Rollouty jeden po drugim, co zrobi z niego dosyć potężnego pokemona pod względem DMG. No i wtedy m.in. niwelujemy w sporym stopniu słabą odporność na ruchy ogniste (charizard, ninetales, typhlosion itd.) czy też powietrzne (pidgeot, crobat itd.). Przeciwko psychicznym pokemonom nie widzę sensu się przeciwstawiać w MSie, bo ograniczymy pokemona bardzo względem innych. Pozostaje wtedy x2 kamień. Najczęstszym problemem przy tym jest właśnie Rollout, który sami byśmy posiadali. Co wtedy? Polecam wykorzystać ruch Dig dla przerwania serii przeciwnika z Rollout. Przy naszym rolowaniu się i dodatkowo TM Rest oczywiście nie zawsze odpowiednio trafimy, ale w walce 6v6 raczej ciężko wszystko przewidzieć. Inną opcją jest użycie prostego w użyciu TM Earthquake albo nie przejmować się ruchami kamiennymi (gdyż nie zawsze damy radę zniwelować wszystko słabości danego pokemona) i móc wykorzystać co innego z zestawu TM: Aqua Tail, Rock Slide, Poison Jab, no i KO - Fissure. To kolejny ruch, który może się przydać przy posiadanej umiejętności, ale raczej nie w parze z Rollout, choć kto jak woli, wtedy po prostu rzadziej używamy ruchu KO.

Fissure > DC > Rollout > Rest
DC > Rollout > Dig/Earthquake > Rest
Fissure > Rock Slide/Aqua Tail > Rest > Sleep Talk

1.2k A > 1.2k HP > 700 SpO > 600 O > 300 Speed (można na jednej z obron lekko przyoszczędzić i dać więcej w Speed dla zwiększenia efektu umiejętności)

Przedmiot:

Szlam potrafi dłużej wytrzymać, więc więcej prędkości zyskać. Skalny Kask pomógłby przeciwko Rollout czy innym Blaze Kick. Ochraniacze są jeszcze w miarę sensowną opcją, choć IMO dwa poprzednie są lepsze, ale wszystko do przetestowania w lidze.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 7 paź 2019, o 04:31

Pokemon: Pelipper
Umiejętność: Rain Dish / Drizzle

Pozytywy:
• Tani i łatwo dostępny pokemon w wersji Shiny;
• Możliwość dobrania sobie jednej z dwóch umiejętności;
• Mała potrzeba w ingerowanie TMami w MS, gdyż sporo potrzebnych ruchów już posiada, a TM Rain Dance / Scald nie zrujnują portfela.

Negatywy:
• Dosyć skromne przyrosty;
• Umiejętność preferowana w postaci Rain Dish na 3cim slocie - możliwa trudność w "dostaniu" jej;
• Potrafi zaboleć x4 od elektryki, która w postaci TM Thunderbolt/Thunder jest dość powszechnie spotykana, do tego x2 kamień - również powszechny.

Potencjalny MS i natura, trening:

Pokemon najefektywniejszy pod SpA, także wybieramy Modest lub inną naturę osłabiającą Atak.

Co do MSu, najwięcej zależy od wybranej umiejętności. Drizzle to mimo wszystko raczej półśrodek, nim nie dostaniemy docelowej umiejętności w postaci Rain Dish (nie każdego na już stać na kapsułki na już, a może przykładowo na nie poczekać - choć najszybszą opcją jest kupić po prostu pokemona już z odpowiednią naturą). W sumie różnica w proponowanym przeze mnie MSie będzie takowa, że przy Drizzle weźmiemy Hydro Pomp/Brine miast Rain Dance. Do tego dodajemy Hurricane, Scald oraz Roost. Wszystkie ruchy są pod STAB, a do tego wodne mają większy DMG dzięki pogodzie, przy okazji również Hurricane zyskuje poprzez pewne trafienie. W razie większej potrzeby możemy pokombinować także z TMami Ice Beam/Blizzard, ale to w razie konieczności przez brak posiadania przykładowo pokemona, która mógłby się rozprawić z pokemonami typu Gliscor czy inny Dragonite, które posiadają x4 lód.

Rain Dance > Hurricane > Scald > Roost - dla Rain Dish
Hurricane > Scald > Brine/Hydro Pomp > Roost - dla Drizzle
Ice Beam > Scald/Hydro Pomp > Brine > Roost - na pokemony x4 lód, Brine ze względu na większy DMG <50% HP u przeciwnika

1.2k SpA > 1.2k HP > 700 SpO > 600 O > 300 Speed

Przedmiot:

W przypadku korzystania z umiejętności Drizzle najefektywniejszy będzie Wilgotny Kamień wydłużający pogodę o 8/10 rund (IV/V poziom). Możliwe, że mając pokemona wytrenowanego już porządnie przynajmniej w 2 pierwsze statystyki ta umiejętność dzięki temu przedmiotowi zyskała by sporo w porównaniu do Rain Dish, bo posiadałaby 3x DMG. W przypadku właśnie Rain Dish można pomyśleć o zwiększeniu sobie SpO poprzez X Sp Obrona, ale nie sądzę, by opór wobec elektrycznych ruchów był opłacalny i bardziej pójść w korzyść ofensywną i zwiększyć SpA z X Sp Atak lub być może Klejnot, gdzie można pomyśleć nie tylko o wodnym, ale również powietrznym dla Hurricane, choć przykładowo przy opcji Rain Dance > 2x Wodny DMG można skorzystać z Mistycznej Wody, gdyby ktoś miał pomysł na typowo wodnego pokemona.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 7 paź 2019, o 17:18

Pokemon: Mega Medicham
Umiejętność: Pure Power

Pozytywy:
• Typowo ofensywna umiejętność;
• Recover wśród dostępnych ruchów;
• Dosyć szeroka paleta ruchów do wyboru.

Negatywy:
• Bardzo niskie przyrosty;
• Zabiera inne opcje Mega Evo - bez niej pokemon bardzo średni.

Potencjalny MS i natura, trening:

Naturka prosta do wyboru, Adamant - ze względu na umiejętność, dzięki której podwoi nam się efekt natury.
Co do MSu, to wybrać tu można parę opcji. Pierwsza według mnie najbardziej polecana to opcja typowo pod wybrane typy pokemonów, jak kamień, stal czy normalne - czyli po prostu podatne na typ walczący. Medicham posiada w swojej podstawowej gamie ruchów m.in. High Jump Kick. Minusem jest 90% celności, ale moc i do tego dochodzący STAB sprawiają, że ruch jest na prawdę obiecujący i można spokojnie pomyśleć nad wbiciem większej ilości szybkości przy treningu końcowym. Z podstawowych ruchów dochodzi w/w w pozytywach Recover i teraz pytanie, co jeszcze? TM Seismic Toss, który na 100 poziomie zyskuje moc 100 i albo opcja budżetowa - Force Palm albo uzbierać sobie na Drain Punch, który nieco wspomoże Recover przy leczeniu się w trakcie walki. Możemy również pomyśleć o opcji różnorodnej. W podstawowych ruchach posiada chociażby Zen Headbutt, do którego musimy doliczyć STAB przy DMG, bo pokemon posiada podtyp psychiczny. Tutaj możemy pójść drogą typowo oszałamiającą i dołożyć TM Rock Slide, a do tego Force Palm, bo pomimo słabej mocy posiada 20% na sparaliżowanie przeciwnika. Jednak mimo wszystko do tego MSu z dwoma oszałamiaczami dołożyłbym albo High Jump Kick albo Seismic Toss ze względu na większą moc (pierwszy zadaje dużo większe DMG, ale drugi nie posiada negatywnego efektu przy nietrafieniu).

High Jump Kick > Drain Punch > Recover > Seismic Toss
Zen Headbutt > Rock Slide > Recover > Seismic Toss / High Jump Kick
High Jump Kick > Drain Punch > Recover > Zen Headbutt

1.1k A > 1.2k HP > 700 SpO > 600 O > 400 Speed (jeśli kogoś stać na wytrenowanie NA JUŻ A i HP, polecam bardziej w kolejności HP > A ze względu na to, że HP polecam na tym pokemonie zrobić więcej, jeśli nie stać Was, koszt będzie nieco większy w kolejności A > HP, ale na reszcie statystyk to się nie odbije)

Przedmiot:

Medichamite potrzebny do zrobienia Mega Evolucji. Jeśli jednam wybierzemy tego pokemona, ale bez Mega Evo, to można pomyśleć nad X Atak, jeśli mamy różnego typu ataki albo Czarny Pas dla ruchów typowo walczących, choć w mej opinii bez Mega Evo ten pokemon jest już za bardzo nonkonformistyczny wobec innych pokemonów i mimo chęci już za dużo będzie tracił wobec innych pokemonów.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 7 paź 2019, o 17:58

Pokemon: Mega Sharpedo
Umiejętność: Strong Jaw

Pozytywy:
• Umiejętność świetnie wzmacnia ruchy pokemona dostępne w Sali Treningowej;
• Poza kupnem TM Rest można spokojnie ustawić MS z ruchów dostępnych w podstawowej gamie ruchów.

Negatywy:
• Średnie przyrosty, które ratuje Mega Evo;
• Zabiera inne opcje Mega Evo - bez niej pokemon bardzo średni.

Potencjalny MS i natura, trening:

Adamant jako natura, lub inna odbierająca SpA.
Co do ruchów, raczej polecałbym w pełni wykorzystać potencjał umiejętności Stron Jaw, a także STAB poprzez wzięcie Crunch i Bite, a do tego dołożyłbym Poison Fang ze względu na 50% szansę na otrucie i fakt, że posiadając x2 Wróżka w odporności może się w miarę przeciwstawić takiej np. Gardevoir dzięki temu ruchowi (choć kolejne x2 w postaci Elektro wtedy nie pomaga ;D). Możemy również skorzystać chociażby z EQ lub KO Fissure, bo mimo odporności lotników na nie w miarę dużo pokemonów z tym typem posiada odporność x1 na mrok, więc jak nie z tego ruchu, to z dwóch pozostałych dostanie odpowiednie obrażenia. Ice Fang to również ciekawa opcja, zależy jaką resztę teamu będziecie posiadać, ale ruch lodowy na pokemonie wodnym to jednak przydatna rzecz i nad tym ruchem również można pomyśleć, bo tak jak Bite, Crunch i Poison Fang - również zyskuje dzięki umiejętności.

Bite > Poison Fang > Crunch > Rest
Fissure/Earthquake > Bite > Crunch > Rest
Crunch > Bite > Ice Fang > Rest

1.2k HP > 1k A > 800 SpO > 700 O > 300 Speed (j/w w przypadku Medichama, najlepiej byłoby zrobić od razu HP i przynajmniej trochę A, by ten pokemon był w miarę do czegoś zdatny, inaczej nim nie zrobimy HP i A, pokemon będzie dosyć słaby i lepiej będzie zrobić pierw 1k A > 1.2k HP, chyba że jesteście cierpliwi i nie potrzebny Wam ten pokemon do użytkowania NA JUŻ).

Przedmiot:

Tylko Sharpedonite, inaczej odradzam pokemona tak samo, jak w/w Medichama bez mega evolucji.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 7 paź 2019, o 19:36

Sporo osób pisało z pytaniem o Nidokinga w nawiązaniu do tego tematu, czy go opiszę, jakbym go polecał zrobić itd., także choć to nie pokemon "inny" niż wszystkie, bo w grze dosyć sporo widuję Nidokingów, to opiszę go choćby ze względu na to, że pokemon ten jest dosyć tani i do tego w miarę łatwo dostępny, bo zarówno najniższe stadium, jak i Nidokingi z wyższym poziomem można spokojnie kupić na targu i każdy mógłby sobie na takiego pozwolić wśród średnio zaawansowanych graczy.

Pokemon: Nidoking
Umiejętność: Poison Point

Pozytywy:
• Dobra defensywna umiejętność dostępna na 1szym slocie;
• Spora gama ciekawych ruchów zarówno pod STAB, jak i pod słabsze odporności;
• W ustawieniu ofensywnym powinien spokojnie sobie radzić z każdym teamem (tj móc go ustawić pod któregoś pokemona przeciwnika, by mógł easy wygrać) - choć tu też na pewno nie mogę napisać o żadnej pewności, bo zdarzają się na prawdę najróżniejsze teamy pokemonów.

Negatywy:
• Kierując się najczęstszymi pokemonami w ligach dosyć średnie odporności;
• Pokemon najlepiej spisze się pod wybrane typy, co jest jego zarówno zaletą, jak i wadą.

Potencjalny MS i natura, trening:

Adamant bądź inna naturka odejmująca SpA.
Z możliwych MS najbardziej możliwy rzucił mi się ten z wykorzystaniem w pełni STABu. Poison Jab (koniecznie wziąć przed ewolucją w Nidokinga, nie ma po co marnować kasy na ów TM, chyba że chcecie mieć go w księdze, by móc tasować ruchami na tym pokemonie) oraz 2x ziemne ruchy w postaci Drill Run oraz Earthquake. Jedyny minus tego to spora dawka pokemonów latających bądź posiadających Levitate, także to opcja typowo pod wybrane pokemony (jak np. uziemione ogniste czy też również takowe stalowe pokemony). Możemy również zrezygnować z Poison Jab i aby pokemon mógł również postarać się o obicie Charizarda, dołożyć Stone Edge lub Rock Slide - mając nadzieję, że któryś z ziemnych uderzy pokemona w trakcie Roost. Możemy go również zrobić ogólnie pod pokemony lotne - biorąc pod uwagę 2x kamienne ruchy oraz Avalanche/Ice Punch, nie straszna Nam wtedy odporność x2 na ziemię, bo przykładowo Gliscory zniszczy z lodowego ruchu, tak samo jak np. Dragonite. O wzięciu 2x lodowego ruchu raczej pisać nie będę, bo to jednak opcja bardzo ograniczająca tego pokemona, a nie każdy posiada pokemony podatne na lód. Jest jeszcze jedna ciekawa opcja - wykorzystanie STABu oraz uziemienie przeciwnika. Pokemon posiada TM Smack Down, w połączeniu z dwoma z trzech ciekawszych dostępnych ruchów ziemnych to spora możliwość na najlepsze wykorzystanie tego pokemona - jeśli wybierzemy KO, to tylko pokemony ze Sturdy mogą sprawić problem (a tych im wyżej w rankingu, tym jednak więcej), natomiast z Drill Run i Earthquake tylko pokemony odporne na ziemię, jak np. roślinne czy robak mogłyby mu sprawić problem.

Poison Jab > Drill Run > Earthquake > Rest
Stone Edge/Rock Slide > Earthquake > Drill Run > Rest
Avalanche/Ice Punch > Rock Slide > Stone Edge > Rest
Smack Down > Fissure > Earthquake/Drill Run > Rest

1.2k A > 1.2k HP > 700 SpO > 600 O > 300 Speed

Przedmiot:

Nadmuchany Balon przy jego odporności x2 ziemia wydaje się najlepszą opcją defensywną, jednak jeśli planujemy go głównie wykorzystać do ofensywny, to Miękki Piasek lub Twardy Kamień zależnie od wybranego MoveSetu (2x ziemia czy 2x kamień) może sprawić się najlepiej.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2019, o 18:45 przez Hipotermia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 10 paź 2019, o 18:45

Pokemon: Typhlosion
Umiejętność: Flash Fire

Pozytywy:
• Pokemon kontrujący przede wszystkim pokemony ogniste ze świetną umiejętnością pod nie.

Negatywy:
• Umiejętność na 3cim slocie - możliwa trudność w jej dorwaniu;
• Plan na Typhlosiona tutaj jest pod Atak Fizyczny - tracimy pod tym względem lekko na przyroście SpA, który jest o 1 wyższy.

Potencjalny MS i natura, trening:

Adamant lub inna odejmująca SpA - niestandardowa rzecz, aczkolwiek pokemon ma służyć głównie kontrowaniu ognistych pokemonów.
Pokemon w tej formie być może i traci na wartości względem roślinnych czy stalowych, ale zyskuje na ognistych i m.in. na latających. Podstawowym atakiem będzie tutaj Rollout, który w parze z Defence Curl będzie niszczył wszelkie Charizardy z x4 na kamień, a i inne ogniste poza tymi z podtypem walka (Infernape/Blaziken np.) oberwą na tyle mocno, że nie sprawią większego problemu. Standardowo po wytrenowaniu damy mu również TM Rest i teraz pytanie w co celujemy biorąc 4 ruch. Typowo pod ogniste, najbardziej pasowałby tutaj Earthquake lub Fissure ze wskazaniem na ten pierwszy ze względu na sporą ilość pokemonów ze Sturdy (chociażby Aggrony, które posiadają x4 ziemia i zaboli je taki EQ). Możemy też pomyśleć o pokemonach kamiennych czy stalowych i przykładowo Laprasie, których coraz więcej w ligach (posiada również x2 na kamień z Rollout, co sprawia, że mimo iż nasz pokemon jest ognisty, możemy go spokojnie na takiego Laprasa ustawić) i dać mu Seismic Toss. Innych opcji raczej nie przewiduję na nim, bo sam Rollout IMO wystarczy i dodawanie tu jeszcze np. Rock Slide jest wg mnie zbędne.

1.2k A > 1k HP > 800 O > 600 SpO > 400 Speed (choć można dać ze 100p mniej w O i dać więcej w Speed ze względu na Rollout)

Przedmiot:
Wg mnie najodpowiedniejszym będzie Twardy Kamień, chociaż defensywnie Nadmuchany Balon również nie będzie najgorszy ze względu na odporność x2 ziemia.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 10 paź 2019, o 21:31

Pokemon: Weezing
Umiejętność: Levitate

Pozytywy:
• Spora różnorodność ruchów z TM, więc każdy może ustawić go sobie pod swoje potrzeby;
• Odporności - posiada tylko dwie x2, z czego jedna w sporym stopniu niwelowana przez umiejętność.

Negatywy:
• Potrzeba wydatku w celu uzupełnienia MS, ponieważ poza możliwym wykorzystaniem Sludge Bomb nie wykorzystamy innych.

Potencjalny MS i natura, trening:

Modest jako natura lub inna odejmująca Atak Fizyczny - może Timid byłby bardziej odpowiedni.
Co do MSu, możemy go zrobić zarówno odpowiednikiem ognika, jak i elektryka lub pójść w stronę bardziej różnorodną i wymieszać to lub uodpornić się przed odpornością x2 na psychozę. W tym wypadku można wykorzystać Shadow Ball na Gardevoiry lub Dark Pulse na Alakazamy chociażby. Biorąc pod uwagę, że ta pierwsza jest częściej spotykana, można też pomyśleć o Sludge Bomb, który bije wróżki x2. Ja bym pomyślał tu raczej o połączeniu trucizny i mroku, a do tego dołożył ruch elektryczny lub ognisty ze zwróceniem się bardziej ku ogniu ze względu na odporność stali na truciznę.

Sludge Bomb > Dark Pulse > Thunderbolt/Flamethrower > Rest
Dark Pulse > Thunderbolt > Thunder (na pokemony z Rain Dance jak znalazł 100% celności) > Rest
Sludge Bomb > Dark Pulse > Shadow Ball > Rest
Sludge Bomb/Dark Pulse > Flamethrower > Fire Blast > Rest (opcja typowo stalowa ze wskazaniem na Dark Pulse)

1.2k SpA > 1.2k HP > 700 SpO > 500 O > 400 Speed

Przedmiot:

Jeśli posiadamy dwa ruchy z tego samego typu, to można pomyśleć nad przedmiotem zwiększającym moc tego typu ruchów (Węgiel Drzewny lub Magnes), w innym wypadku może X SpA albo Płyta Odporności na psychiczne ruchy lub pod typ, na który byśmy planowali robić pokemona.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3245
Rejestracja: 26 gru 2012, o 06:01

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Hipotermia » 11 paź 2019, o 03:43

Pokemon: Probopass
Umiejętność: Sturdy

Pozytywy:
• Umiejętność na 1szym slocie - łatwo dostępna;
• Pokemon to budżetowa (o wiele.. tańsza) wersja Aggrona w wersji Ataku Fizycznego;
• Umiejętność blokująca powszechnie występujące ruchy KO - przy tym Fissure, z którego typu otrzymuje x4.

Negatywy:
• Dwie odporności x4, także jest to raczej opcja typowo ofensywna.

Potencjalny MS i natura, trening:

Wersja Fizyczna:

Adamant lub inna odejmująca SpA.
Moveset możemy skopiować typowo od Aggronów spotykanych w lidze, czyli Defence Curl, Rollout, EQ/Fissure i Rest. Możemy też wykorzystać ruchy kamienne jak Stone Edge i Rock Slide i do tego powiedzmy Iron Head albo połączyć uziemienie od Smack Down i potem skorzystać z Earthquake i Fissure.

Defence Curl > Rollout > Rest > Eearthquake/Fissure lub Eearthquake/Fissure > Defence Curl > Rollout Rest
Iron Head > Rock Slide > Stone Edge > Rest
Smack Down > Fissure > Earthquake > Rest

1.3k A > 1.2k HP > 700 O > 400 SpO > 400 Speed

Wersja pod Specjalny Atak:

Modest lub inna odejmująca A.
Bez wydawania niczego na TM możemy ułożyć go z Discharge, Power Gem i Earth Power. Ja bym jednak pomyślał nad wzięciem TM Thunderbolt w miejsce Power Gem mając w razie czego zabezpieczenie pod pokemony latające, które oberwą x2 od elektryki. Można też pomyśleć nad Dazzling Gleam w miejsce Earth Power i świetnie będzie sobie radził z np. Dragonite, jeśli tylko ten nie będzie posiadał ruchów Walka/Ziemia.

Discharge > Power Gem > Earth Power > Rest
Discharge > Earth Power > Thunderbolt > Rest
Dazzling Gleam > Discharge > Thunderbolt > Rest

1.2k SpA > 1.2k HP > 700 O > 500 SpO > 400 Speed

Przedmiot:

Przy jego odporności x4 ziemia nachodzi na myśl przede wszystkim Nadmuchany Balon. Z opcji ofensywnych przychodzi na myśl tylko X SpA / A lub Magnes / Twardy Kamień, jeśli byśmy posiadali 2/3 ruchy elektryczne/kamienne.

Coolio
Posty: 698
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: Poradnik: Zbiór budżetowych i "innych" pokemonów do gry.

Post autor: Coolio » 13 paź 2019, o 22:07

Obrazek

ODPOWIEDZ