Poradnik nt. legend

Miejsce na poradniki/kompilacje danych od graczy.
wizir000
Posty: 106
Rejestracja: 11 maja 2015, o 23:44

Poradnik nt. legend

Post autor: wizir000 »

Witam, postanowiłem zrobić poradnik na temat legend w którym postaram się umieścić wszystko na ich temat, różne porady jak zacząć, jakie poksy wybrać ITP. Oczywiście niektóre informacje, które tutaj zostały umieszczone można znaleźć na wiki, w innych tematach i dla niektórych są one dość znane i oczywiste, jednak tworze ten poradnik z myślą o tych początkujących graczach i chce, żeby wszystkie najważniejsze informacje były w jednym miejscu. Na starcie dodam również, że niektóre pokemony, które podałem jako przykład wziąłem z tego tematu i polecam również tam zajrzeć ponieważ nadal jest tam wiele tanich pokemonów o których tutaj nie wspomnę: viewtopic.php?f=110&t=84009

1 - OGÓLNE INFORMACJE NA TEMAT PORADNIKA:
1.1 - Pokemony tutaj przedstawione mają być jak najbardziej budżetowe i nie muszą być shiny(maksymalny trening 1500). Oczywiście jest kilka faz gdzie ciężko zmieścić się w tym limicie, no ale to są już trudniejsze legendy
1.2 - Nie będę pisać jak rozłożyć trening, większość z poniższych przykładów jest w wątku z tanimi legendami i sami możecie sprawdzić, podejrzeć z raportu, albo sami pomyśleć nad tym.
1.3 - Pokemony mają służyć do co najmniej 2 legend (jednak niektóre legendy mają specyficzne warunki zwycięstwa i będzie kilka poków które będą tylko do jednej legendy)
1.4 - Używanie TMów ograniczam do minimum
1.5 - Legendy będą pogrupowane na 3 poziomy trudności:
I - Łatwe do zrobienia
II - Średnie do zrobienia
III - Ciężkie do zrobienia
(Poziomy trudności są tylko i wyłącznie moim wymysłem, wiadomo że dla niektórych legenda o trudności III będzie banalnie prosta jeśli posiada odpowiednie pokemony)
1.6 - Pokemony powinny robić minimum 1/3 fazy lub znacząco osłabiać statystyki legend.
1.7 - Pierwszych faz legendarnych ptaków z Kanto i psów z Johto omawiać nie będę, bo tam jestem pewien, że każdy znajdzie sam pokemona który da rady.
1.8 - Tylko 2 pokemony będą wymagały drogiego TMu Toxic (Cacturne i Probopass), jednak będą one używane na znaczną większość legend (ale na niektórych legendach świetnie poradzą sobie i bez niego).
1.9 - Oczywiście nie wymienię tutaj wszystkich pokemonów dających sobie rady.
1.10 - Zamiast pisać o warunkach zwycięstwo po prostu wkleję link do każdej legendy gdzie będziecie mogli wszystko przeczytać.
1.11 - MSów poza przypadkami gdzie jakiś ruch i jego kolejność jest konieczna nie będę podawać, możecie podpatrzeć w raporcie, albo sami pomyśleć. Tak samo z przedmiotami.
1.12 - Większość poków które tu przedstawiam musi iść na 1 miejsce, żeby zablokować jakiś ruch, czy po prostu obniżyć statystyki, żeby pozostali mieli łatwiej ubić legendę.


2 - PORADY OGÓLNE NA TEMAT LEGEND
2.1 - Legendy mimo, że w zamyśle są aktywnością dla najbardziej doświadczonych graczy, moim zdaniem powinny być dla każdego priorytetem(o pokemonach na ligę później będzie czas pomyśleć, najpierw legendy), ponieważ WYGRYWANIE polowań pozwala się bardzo szybko wzbogacić
2.2 - Przed pójściem na jakąś legendę powinniście się zapoznać z zasadami jakie panują na tej konkretnej legendzie (tutaj można wszystko sprawdzić: https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... _Polowanie)
2.3 - Odradzam chodzenia na losowe polowania bez pokemonów zdolnych coś zrobić, bo prawdopodobnie tylko zepsujecie polowanie
2.4 - Polecam najpierw zrobić sobie pokemony na jakieś konkretne legendy, trochę na nich pofarmić i dopiero później robić następne (na końcu napiszę co polecam najbardziej robić na początku)
2.5 - Aby w ogóle móc polować, trzeba najpierw posiadać pokemona z 2000 wytrenowanymi statystykami, a ponieważ taki trening trochę kosztuje, to zdecydowanie odradzam trenowania bezużytecznego pokemona który nie nada się na żadną legendę. Najlepszym wyborem będzie wytrenowanie jakiegoś kamiennego lub ziemnego/wodnego/smoczego pokemona zdolnego używać kamiennych ruchów (jeszcze lepiej w wersji shiny), polecam tutaj Areodactyla, Relicantha, Aggrona(w wersji mega), Tyranturma, Tyranitara, Gliscora, Swamperta, Gigalitha, większość smoków i pewnie jeszcze kilka innych których nie wymieniłem.
2.6 - Warto ustawiać moduły, które zwiększą szansę na udane polowanie.
2.7 - Warto również wyexpić pokemona na 85lvl, ponieważ wtedy dostaje maksymalną ilość statystyk z modułów
2.8 - Pokemony zadające tylko procentowe obrażenia NIGDY nie stawiać na 3 slocie
2.9 - Ostatni slot powinien być zarezerwowany dla najsilniejszego pokemona biorącego udział w danej fazie(no chyba że ma ustawiony protect lub podobny atak tak, żeby blokował efektywny ruch, wtedy idzie na pierwszy slot)


3 - JAK ZNALEŹĆ DOBREGO (I TANIEGO) POKEMONA NA LEGENDĘ?
3.1 - Najpierw patrzymy na stronie legendarnego polowania na "Dodatkowe elementy walki" czy nie ma żadnych "haczyków" w polowaniu, jak np brak możliwości użycia wodnych ruchów w polowaniu na Moltresa.
3.2 - Patrzymy jakie ruchy ma legenda i wybieramy poka który nie jest podatny na żaden z ruchów które posiada legenda. Wyjątek stanowią pokemony które:
- Posiadają w podstawowym MSie ruch obronny (np. protect), którym mogą zablokować efektowny ruch
- Mają dość wysoki trening i taki ruch nie zabierze zbyt wiele HP
- Czasami legenda ma jednocześnie ruchy fizyczne i specjalne, a jeden z ataków(np. spa) ma dość mały trening, wtedy można zaryzykować i dać pokemona który jest podatny na taki ruch.
3.3 - Pokemony na legendy dzielę na 3 grupy, które mają za zadanie:
I - Obniżyć legendzie statystyki: Takie pokemony rzecz jasna powinny mieć ruch który obniża legendzie jakąś statystkę, a najlpiej jak obniża 2 lub nawet 3 statystki, jeśli legenda bije ruchami z kontaktem można dać jeszcze lepki kolec to zawsze zabierze jej nieco HP
II - Zadawać procentowe obrażenia: Tutaj podstawą jest to, żeby pokemon wytrzymał jak najwięcej rund i zadawał obrażenia z co najmniej 2 źródeł. Szukając takiego pokemona musimy najpierw zwrócić uwagę czy ma leczenia, Leech Seed jest idealnym leczeniem, ponieważ oprócz leczenia zadaje również obrażenia(ale inne równie dobrze się nadadzą), czy ma ataki nakładające truciznę/podpalenie, czy może nauczyć się Trick żeby przekazać lepki kolec (na legendy które mają ruchy z kontaktem nie trzeba dawać tego ataku), ataki nakładające "pułapki" jak np. wrap(które niestety bez treningu w szybkość dość często nie trafiają). Ewentualnie można połączyć poksa zadającego obrażenia procentowe i obniżającego statystyki. No i taki pokemon tak samo jak obniżający tylko statystki nie może iść na 3 slot, bo atakami procentowymi ciężko jest wykończyć legendę.
III - Zadawać zwykłe obrażenia: Takie pokemony zazwyczaj potrzebują treningu w atak, obronę, szybkość i HP więc naturalnie są najdroższą opcją, jednak co najmniej jeden taki pokemon jest wymagany w polowaniu.
3.4 - Patrzymy jeszcze raz na ruchy legendy i szukamy czy nie ma jakiś "podchwytliwych" ruchów typu Psycho Shift które przenoszą stan przeciwnika na nas.
3.5 - Warto spojrzeć na tą stronę https://pokelife.pl/pokedex/index.php?title=Przyrosty i poszukać pokemonów które mają wysokie przyrosty w Obronę/Sp Obronę/HP, ponieważ takie zazwyczaj wymagają mniej treningu i dłużej potrafią wystać.
3.6 - Patrzymy czy pokemon ma jakąś ciekawą umiejętność, która pomoże nam wygrać polowanie.
3.7 - Dobieramy najbardziej optymalny MS z najbardziej optymalnym ustawieniem.
3.8 - Dajemy przedmiot który zagwarantuje nam jak najdłuższe ustanie, lub w przypadku pokemona zadającego obrażenia zwykłymi atakami jak najbardziej zwiększy zadawane obrażenia.

4 - Omówienie każdej legendy

Articuno (Poziom trudności I)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... :_Articuno

2 faza:
Walrein
http://pokelife.pl/raport.php?r=950438378
Walrein to jedna z moich porażek, z treningiem 1350 wystał ledwo 20 rund. Zdecydowanie lepszą alternatywą jest Lapras, ponieważ z większym treningiem będzie jeszcze w stanie sobie ładnie poradzić jeszcze na Lugii, Suicune, Enteiu, jednak nie ma on własnego leczenia i pasuje również kupić mu kilka TMów jak np hail, dlatego jest to droższa ale znacznie lepsza alternatywa.
Poza nim polecam również Cryogonala(jest raport z nim w dziale z tanimi legendami, z treningiem 1k stoi 50 rund).

3 faza:
Probopass
http://pokelife.pl/raport.php?r=950438462
Zabiera znaczną część HP (thunder wave można zmienić bo pokemon może mieć nałożony tylko jeden stan główny, jakim jest zatrucie z Toxic). Można również dać Lepki Kolec, TM Taunt żeby zamiast agility używał Struggle i przejął kolec(bo Struggle jest ruchem kontakowym)
Inne polecane pokemony: Lucario, Relicanth, Gigalith i ogólnie większość kamiennych.


Zapdos (Poziom trudności II)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... ie:_Zapdos

2 faza:
Jak w opisie podstawowej pogody w tej fazie, im niższy pokemon tym lepiej. Ja użyłem Cacturne, ponieważ mimo wzrostu często swoje w tym polowaniu robi(chociaż tutaj wiele zależy od RNG czy Spike Shield zadziała)
http://pokelife.pl/raport.php?r=950476261
Ogólnie wyładowanie musi trafić w zapdosa ok 45-50 razy żeby padł, więc mimo, że kaktus nie wystał 50rund to swoje zrobił. Ważne jest, żeby umieścić go na 1 pozycji, żeby mógł zablokować atak Heat Wave
Inne polecane pokemony: Roselia, Chinchou, oraz pokemony z umiejętnością Magic Guard

3 faza:
Probopass z lepkim kolcem
http://pokelife.pl/raport.php?r=950476483
Inne polecane pokemony: Lucario, Aggron, Tyranturm, Gliscor


Moltres (Poziom trudności I)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... e:_Moltres

Przypominam że wodne ruchy w całym polowaniu NIE DZIAŁAJĄ i nie ma sensu brać pokemonów z takimi ruchami

2 faza:
Jellicent
Tutaj przyznam się, że ciężko mi jest znaleźć pokemona z niskim treningiem który dałby radę. Próbowałem relicantha, jednak zbyt często nie trafiał(z treningiem ok 1700 w atak, szybkość i małym w HP powinien dać już radę). No i Jellicent może zabiera nieco poniżej 1/3HP (z Lepkim Kolcem V zabrałby ponad 1/3HP), ale wystarczy mu 1k trena. Jedynie co jest ważne, to ustawienie TMu safeguard na 1 slocie oraz oczywiście kupienie TMu Trick, więc też nie jest to najlepsza opcja, ale innej tańszej niestety nie znalazłem.
http://pokelife.pl/raport.php?r=961406821
Inne polecane pokemony: jakikolwiek kamienny pok z wytrenowaną szybkością i atakiem. Generalnie to polecam tutaj dać wytrenowanego pokemona z punktu 2.5.

3 faza:
Cacturne
http://pokelife.pl/raport.php?r=936891807
Tutaj znowu musi iść na pierwszy slot, żeby ustawić go tak, żeby blokował Hurricane Moltresa
Inne polecane pokemony: Probopass(na takiej samej zasadzie jak przy articuno, z Tauntem blokującym Agility i Lepkim Kolcem) Lucario, Tyranturm, Aggron, Gliscor i w zasadzie każdy z kamiennymi ruchami nie dostący obażeń x2 od ruchów moltresa


Mewtwo (Poziom trudności I)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... ie:_Mewtwo

1 faza:
W tej fazie Mewtwo nie zadaje nam żadnych obrażeń więc wystarczy wytrenować pokemony jedynie w atak i ewentualnie nieco w speed. Najlepszą taktyką jest postawienie na 1 miejscu pokemona obniżającego obronę, a na 2 kolejnych miejsach pokemonów bijących legendę efektywnymi ruchami
http://pokelife.pl/raport.php?r=950569857
Na pierwszy slot wystarczy dać cokolwiek z leer/screech lub innym atakiem obniżającym obronę. Ja dałem skuntanka, ponieważ ma on ruchy obniżającym zarówno zwykłą i specjalną obronę, potrafi zatruć oraz może nauczyć się nightmare, co przyda się jeszcze na groudonie i kyogre(takim pokemonem jest jeszcze bisharp i nie pamiętam czy ktoś jeszcze).
Jako że Mewtwo posiada mniej obrony fizycznej, to na drugim i trzecim slocie polecam ustawić jakiegoś pokemona bijącego fizycznymi efektywnymi ruchami (ogólnie polecam kombinację taką jak na raporcie, czyli pierwszy pokemon oprócz obniżenia obrony używa swagger, a kolejne używają punishment, dzięki czemu lecą ładne bomby). Polecam tutaj również moduł "furia"
Polecane pokemony: Tutaj nada się dosłownie każdy robaczy/mroczny pokemon z mocnymi ruchami pod STAB i wysokim przyrostem w atak, czyli np Herracorss, Weavile, Scizor, Zoroark itd.

2 faza:
Sableye
http://pokelife.pl/raport.php?r=950570139
Dzięki swoim odpornością, wystarczy niewielki trening + może obniżyć obronę dzięki czemu później łatwiej będzie go powalić
Inne polecane pokemony: Spiritomb, Gliscor, Gardevoir

3 faza:
Cacturne
http://pokelife.pl/raport.php?r=950271256
Faza serio banalna bo wystarczy byle mroczny pok, kaktus nawet bez toxica bez problemu zabiera połowę HP
Inne polecane pokemony: Weavile, Absol, Drapion i raczej każdy inny mroczny poksy


Raikou (Poziom trudności III)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... ie:_Raikou

2 faza:
Krookodille
http://pokelife.pl/raport.php?r=954225564
Nie poradził sobie tak jak oczekiwałem, ale z większym treningiem zrobił by więcej + na 3 slot warto dać inny atak obniżający szybkość. Ewentualnie można zrezygnować z sandstorma i dać kolejny atak obniżający szybkość (bulldoze, rock tomb, low sweep).
Inne polecane pokemony: Druddigon i Haxorus z takim samym MSem, Ariados, Galvantula, Rhydon
(Na tą fazę mam w planach wytestować jeszcze jednego pokemona, który mam nadzieję lepiej sobie poradzi, no ale najpierw muszę go zrobić)
EDIT:
Cofagrigus
http://pokelife.pl/raport.php?r=975471266
Nie soluje, ale za to obniża mniej więcej połowę Speeda i co ważniejsze zabiera legendzie umke, przez co kolejne pokemony będą miały łatwiej. Wystarczy taka mumia i galvantula z 1k trena, żeby zrobić faze. Jedynym minusem jest TM Rest, jednak nie wiem czy jest on taki potrzebny, myślę, że jakiś inny dwurundowy ruch(musi być dwurundowy żeby protect i disable blokowały swoje ruchy) jak np Hyper Beam też byłby ok i by ustał 50 rund, ale wtedy większa jest szansa na to, że legenda nas sparaliżuje i zepsuje ustawienie.


3 faza:
Cacturne
http://pokelife.pl/raport.php?r=954264095
Inne polecane pokemony: Roselia(lub ewolucja) i chyba każdy ziemny pokemon powinien tutaj sobie poradzić całkiem nieźle


Entei (Poziom trudności I)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... nie:_Entei

2 faza:
Probopass
http://pokelife.pl/raport.php?r=954315888
Inne polecane pokemony: Większość kamiennych i wodnych poksów z własnym leczeniem z łatwością powinno chwilę ustać, slowbro z treningiem 1k i own tempo również powinien ustać dość długo

3 faza:
Salamence
http://pokelife.pl/raport.php?r=964206288
Tak jak w 2f moltresa, ciężko było mi znaleźć jakiegokolwiek taniego pokemona który zabrałby przynajmniej 1/3 HP, no ale na szczęście się udało xd nie dość, że zbija 1/3HP(z lepkim kolcem IV) to jeszcze obniża i obronę i speeda. Najwięcej zależy od tego czy protect zablokuje Scared Fire, a co za tym idze nie wejdzie podpalenie, bo to ono najwięcej HP zabiera
Inne polecane pokemony: Gliscor, Aerodactyl, większość wodników odpornych na ruchy Enteia(te z x2 na ziemne ataki z większym treningiem też sobie dobrze radzą)


Suicune (Poziom trudności II)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... e:_Suicune

2 faza:
Probopass
http://pokelife.pl/raport.php?r=954328815
Poziom trudności II jest głównie spowodowane ruchem Aurora Cannon, który w przeszłości(kiedy jeszcze nie były podane dodatkowe elementy walki) sprawiał mi bardzo wielkie problemy bo walił zdecydowanie zbyt duże bomby, no ale można to obejść na kilka sposobów, jak np stosowanie ruchów które mają pewne trafienie czy przez water Absorb. A co do pokemona, w raporcie jest na 2 slocie więc nie widać ile może max zrobić, ale ok 50k hp powinien zabrać.
Inne polecane pokemony: Lucario, Lapras i każdy inny pokemon z Water Absorb zdolny używać efektownych ruchów, raczej każdy dobry elektryk

3 faza:
Cacturne
http://pokelife.pl/raport.php?r=954264096
Tutaj ważne jest ustawienie Spiky Shield do blokowania Sheer Colda i tylko od RNG zależy ile kaktus będzie w stanie zrobić. No i też rzecz jasna potrzebna jest umka Water Absorb
Inne polecane pokemony: mega venek, każdy dobry elektryk


Lugia (Poziom trudności III)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... nie:_Lugia

1 faza:
Jellicent
http://pokelife.pl/raport.php?r=963928835
No trzeba mu kupić TM Trick oraz Will-O-Wisp, ale nie są to zbyt drogie TMy(przynajmniej w chwili pisania tego poradnika), ewentualnie zamiast tricka można dać TM Taunt tak, żeby blokował użycie Rain Dance, żeby Lugia użyła Struggle, który jest ruchem kontaktowym dzięki czemu przekaże lepki kolec.
Inne polecane pokemony: Lapras, Venusaur, Venusaur, Roserade

2 faza:
Probopass
http://pokelife.pl/raport.php?r=954195242
Inne polecane pokemony: Gliscor, Areodactyl, no i każdy pokemon odporny na powietrze

3 faza:
Cacturne
http://pokelife.pl/raport.php?r=954195500
Najważniejsze jest blokowanie Areoblasta, no więc trzeba go dac na pierwsze miejsce żeby to zrobić. Co rundę dostaje 300 obrażeń od ognia, więc trzeba tutaj wbić trochę więcej HP. Oprócz niego fajną opcją jest też Tyranitar(najlepiej w wersji mega) bo może ładnie obniżyć obronke i szybkość + zadać trochę obrażeń z burzy pisakowe
Inne polecane pokemony: Tyranturm, Gliscor, Areodactyl no i większość mrocznych pokemonów jak np Zoroark, Drapion, Weavile powinno dać radę


Ho-Oh (Poziom trudności II)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... nie:_Ho-Oh

1 faza:
Jellicent
http://pokelife.pl/raport.php?r=963991819
Byle pokemon z flash fire i trenem 1k w HP powinien wystać 50 rund, no ale jellicent też sobie radzi dość dobrze, robiłem nim 2 polowania i w pierwszym(z którego zapomniałem zapisać raport) na luzie wystał 50 rund.
Inne polecane pokemony: Raczej każdy pokemon z dużą ilością HP, własnym leczeniem ,odpornością na ogień lub umiejętnością flsh fire powinien sobie spokojnie poradzić

2 faza:
Cacturne
http://pokelife.pl/raport.php?r=954186241
Tutaj mgła może trochę namieszać więc dużo zależy od RNG. Jeśli by dać tutaj pokemona bijącego zwykłymi atakami to tylko pokemony pod atak fizyczny, bo ho-oh ma bardzo mało obrony. Za ten spikes z raportu lepiej dać coś innego bo i tak nic nie robi.
Inne polecane pokemony: Każdy kamienny pokemon bijącymi fizycznymi atakami, jak np Tyranturm czy Areodactyl

3 faza:
Probopass
http://pokelife.pl/raport.php?r=954186332
W tej fazie jeśli chcielibyście dać coś bijącymi zwykłymi atakmi to tylko pod atak specjalny, bo OH-OH ma mało specjalnej obrony.
Inne polecane pokemony: Większość wodnych poksów, warto wziąć też pokemony z ruchem Power Gem

Tytaniczne Trio (Poziom trudności I)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... iczne_Trio

1 faza:
Exeggutor
http://pokelife.pl/raport.php?r=957515304
Jego zadanie to zadać jak najwięcej ciosów, żeby jak najbardziej obniżyć obronę, HP zbiją pozostałe poki. Trening w szybkość też by tu się przydał bo jak widać często nie trafia.
Inne polecane pokemony: Heracross, większość wodnych pokemonów.

2 faza:
Probopass
http://pokelife.pl/raport.php?r=957913270
Szczerze mówiąc nie miałem innego pokemona żeby dać na tą fazę więc wziąłem nosacza który radzi sobie tak o, lepszym rozwiązaniem byłoby wziąć jakiegoś ognika który nie bije ruchami z kontaktem, żeby nie zostać zamrożonym.
Inne polecane pokemony: Większość ogników powinno sobie całkiem całkiem poradzić

3 faza:
Sableye
http://pokelife.pl/raport.php?r=957492093
Tutaj ze względu na ataki legendy, raczej każdy duch poradzi sobie dość dobrze.
Inne polecane pokemony: Pokemony walczące i duchy powinny sobie łatwo poradzić

Wieczne Duo (Poziom trudności I)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... ieczne_Duo

1 faza:
Sableye
http://pokelife.pl/raport.php?r=946963319
Minimalny trening, może nie zabiera 1/3 hp, ale za to całkiem ładnie obniża Obronę
Inne polecane pokemony: Pewnie każdy mroczny pokemon sobie tutaj poradzi, te z 1f Mewtwo z małą ilością HP też powinny sobie poradzić.

2 faza:
Probopass
http://pokelife.pl/raport.php?r=957539063
Inne polecane pokemony: Pewnie każda wróżka sobie tutaj poradzi, no i ogólnie poki odporne na smoczy typ

3faza
Cacturne
http://pokelife.pl/raport.php?r=946963881
Nawet bez toxica robi 50% więc całkiem nieźle
Inne polecane pokemony: Drapion, Weavile no i większość mrocznych poksów


Kyogre (Poziom trudnośći 3)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... ie:_Kyogre

faza 1:
Tutaj jest dokładnie tak samo jak w 1f groudona więc można sobie niżej przewinąć, żeby zobaczyć co i jak się robi. Jedyna różnica, że co rundę nie otrzymuje się 200 obrażeń od ognia, a od wody.

faza 2:
Cacturne
http://pokelife.pl/raport.php?r=918487405
Ładnie stoi, chociaż dużo zależy od RNG czy zablokuje Ice Beam więc, żeby je wyeliminować polecam nieco większy trening w SPO. No i pasuje mu mieć umke Water Absorb bo inaczej może być ciężko
faza 3:
Tentacruel
http://pokelife.pl/raport.php?r=968537739
Jego zadaniem było obniżenie sp obrony do maxa i udało mu się to(dałem mu confide więc Sp. Atak też zmniejszył), jednak bardzo ciężko było mi kogokolwiek znaleźć, no i robiłem nim 2 polowania i w jednym wystał 18 rund więc dużo od RNG zależy.
Inne polecane pokemony: Lapras, Mega Venusaur, Heliolisk


Groudon (Poziom trudności 2)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... e:_Groudon

faza 1:
Skuntank
http://pokelife.pl/raport.php?r=957366037
Tak jak w Mewtwo, jeden pok obniża obronę, a reszta go leje. Warto zainwestować w nightmare bo zabiera dość sporo HP. Należy tutaj też pamiętać, że co runde dostajemy 200 obrażeń od ognia (Lub więcej/mniej zależnie od odporności poka na ognień), więc w razie czego trzeba zadbać o to żeby pokemon nie padł zbyt szybko. No i pokemon do ataku też nie potrzebuje zbyt dużo treningu, bo jedynie w atak i trochę w HP(ten ludicolo z raportu miał 1,5k trena więc widac jak niewiele potrzeba)
Inne polecane pokemony: Do zbicia sp obrony prakycznie kazdy posiadający ruch który ją zbija, do zbicia HP najlepiej się sprawdzą pokemony posiadające 4 mocne ruchy typu woda, lód lub trawa, najlpeiej ze STABem

faza 2:
Jumpluff
http://pokelife.pl/raport.php?r=957333519
Zdecydowanie najtańsza opcja, wystarczy trening 1k w HP, brak TMów i prawie soluje fazę
Inne polecane pokemony: Mismagius, Gliscor no i większość latających pokemonów(lub z levitate) sobie powinno poradzić

faza 3:
Salamence
http://pokelife.pl/raport.php?r=957333606
Jedyne jego zadanie to obniżenie obron i szybkości do minimum co mu się udaje na spokojnie. Jeśli chcemy dać pokemona który zadaje obrażenia to trzeba pamiętać żeby ataki które mają bić muszą być na 3 lub 4 slocie, bo "Co 4 rundy (zaczynając od rundy 2.) musi jednak chłodzić swoje ciało, odsłaniając wrażliwe punkty - na dwie rundy po komunikacie o chłodzeniu otrzymuje trzy razy większe obrażenia"
Inne polecane pokemony: Gliscor, Aerodactyl, Charizard, Togekiss(fajnie sobie radzi pod wersję z obrażeniami procentowymi, mały treing mu wystarczy za zbija dość dużo)


Rayquaza (Poziom trudności 2)

https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... :_Rayquaza

faza 1:
Cacturne
http://pokelife.pl/raport.php?r=932930137
Przez dodatkowy element walki ważne jest posiadanie Nadmuchanego Balona, bo inaczej może być ciężko trafić w Legendę. No i ogólnie to najlepiej wybierać pokemony które mają typ latający lub umiejętność Levitate.
Inne polecane pokemony: Gliscor, Mismagius, Mega Gengar, Togekiss(też pod wersję z obrażeniami procentowymi)

faza 2:
Tutaj nie mam żadnego raportu, ale gwarantuje, że wystarczy pokemon który ustoi 50 rund z lepkim kolcem(np steelix, magnezone, aggron i raczej każdy stalowy z trenem 1k w HP). Ewentualnie jakiś pokemon z lodowymi atakami tez sobie znakomicie poradzi.

faza 3:
Probopass
http://pokelife.pl/raport.php?r=957293539
Fajnie sobie radzi, zapomniałem dać lepki kolec, zabrałby jeszcze więcej. No i tutaj odwrotnie jak w 1f, potrzebny jest pokemon uziemiony (jeśli koniecznie chcemy dać jakiegoś nie uziemionego poka można dać mu żelazną kulę).
Inne polecane pokemony: Lucario, Aggron, Steelix



W wyniku jakiś ewentualnych nerfów/zmian pokemony przedstawione wyżej mogą okazać się bezużyteczne, jednak porady przedstawione w punkcie 2 i 3 raczej pozostaną niezmienne niezależnie od zmian, więc w pierwszej kolejności polecam się nimi sugerować (:

Co na początek?
Na początek polecam wybrać sobie polowanie na Mewtwo w Kanto, oraz Wieczne-Duo w Hoenn (w momencie pisania poradnika są tylko 3 pierwsze regiony, więc w Johto zrobić sobie przerwę), ponieważ pokemony na te legendy prawie się dublują i na nich farmić dopóki nie dorobicie się na trening pokemonów na inne legendy.
Na początek proponuje zrobić takie pokemony:

Na Mewtwo:
faza 1:
-(Najlepiej w wersji SH) Weavile z MS: Punishment(pod warunkiem, że wcześniej pok obniżający obronę używał swagger) / fling / night shlash / feint attack + żelazna kula (obojętnie jaki poziom przedmiotu).
LUB herracros (w wersji mega lub umiejętnością Guts + Toksyczną/Ognistą Sferą) z MS: Pin Missile / Futy Cutter / Megahorn / Bug Buzz((jeśli idziemy w wariant Guts + Toksyczna/Ognista Sfera to lepszy będzie atak Sword Dance)).
dajemy tym pokom(a raczej jednemu z nich) trening 1200 w atak i to powinno wystarczyć, ewentualnie gdyby zbyt często chybiali to można też trochę szybkość podtrenować. Oba te pokemony pasują jeszcze na 1(weavile) oraz 2(herracros) faęe Wiecznego-Duo, jednak trzeba by też zainwestować nieco w trening w HP i SPO
faza 2:
-Sableye z MS: Will-O-Wisp / Confuse Ray / Detect / Leer oraz oraz treningiem 1000 w HP i 100 w Obronę oraz Lepkim kolcem
faza 3:
- Cacturne z MS: Leech Seed / Sandstorm / Leer / Ingrain z treningiem 1k w HP oraz przedmiotem Płyta Umysłu
Moduły: Wzmocniony Atak, Wzmocniona Obrona, Wzmocniona Sp. Obrona, Furia(No chyba że nasz pok w 1f ma jakiś atak statusowy, to wtedy można odpuścić ten moduł)

Na Wieczne-Duo:
faza 1:
- Sableye z MS: trick / Confuse Ray / Detect / Leer oraz treningiem 1k w HP i przedmiotem Lepki Kolec (jeśli będzie zbyt szybko padał to warto dobić 100 w SPO)
faza 2:
- Whimsicott z MS: Leech Seed / Poison Powder / Cotton Spore / Cokolwiek i przedmiotem Smocza Płyta
http://pokelife.pl/raport.php?r=957878175
Wyżej nie podałem go jako opcje bo chyba tylko na tą jedną faze się nada i probopass również zrobi robotę, ale wystarczy mu dać trena 900 w HP i 100 w Obronę, żeby robił większoćś fazy. Ważne jest tylko to, żeby wziąć ruch Poision Powder jeszcze przed ewolucją, bo po ewolucji staje się głupi i nie może się go nauczyć.
faza 3:
- Cacturne z MS: Leech Seed / Sandstorm / Leer(w przypadku mniejszego treningu lepsze będzie Spiky Shield) / Ingrain z treningiem 1k w HP i 100 w SPO oraz Płytą Umysłu
Moduły: Wzmocniona Sp Obrona, Sztuka Uników

W razie jakichkolwiek zmian, lub przy wprowadzeniu nowego regionu postaram się uzupełnić poradnik, no ale zobaczę, czy będzie mi się chciało, a w razie ewentualnych błędów w obecnej wersji poradnika, lub jakiś sugestii można pisać na PW w grze lub pod tym postem.

A na końcu chciałbym podziękować wszystkim którzy mi pomogli w tym poradniku(w szczególności graczowi Gejzer, dobry chłopak, a patrzy na świat przez kraty), którzy dołożyli od siebie swoje trzy grosze (:
Pozdrawiam :DD
Ostatnio zmieniony 26 lip 2021, o 12:49 przez wizir000, łącznie zmieniany 3 razy.

Shins
Posty: 3644
Rejestracja: 8 lis 2012, o 19:33

Re: Poradnik nt. legend

Post autor: Shins »

Chciałem podpiąć, ale w sumie raz, że nie mogę a dwa, że w tym dziale jest tak mało tematów, że chyba nie warto nawet :v
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

Umbababumba93
Posty: 15
Rejestracja: 8 kwie 2020, o 10:20

Re: Poradnik nt. legend

Post autor: Umbababumba93 »

Dodam również, że poki z umiejką Magic Guard + kolcem w zasadzie same robią robotę przy każdej legendzie.

wizir000
Posty: 106
Rejestracja: 11 maja 2015, o 23:44

Re: Poradnik nt. legend

Post autor: wizir000 »

Dodałem poka do 2f raikou

ODPOWIEDZ