[DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Awatar użytkownika
Orbiteks
Posty: 302
Rejestracja: 21 sie 2014, o 21:01

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Orbiteks »

Cóż odniosę się tutaj do naturalnej regeneracji.
Według mnie moduł wcale nie jest tak bardzo mocny jak to się może wydawać, bo jak wiemy NR leczy % z utraconego HP więc gdy pokemon ma małą ilość HP wtedy moduł również leczy mniej gdzie przy innych leczeniach to wypada słabo. Dodatkowo nikt nie nakazuje komuś grać leczenia, tak? Również dobrze ktoś może dać sobie na pokemonie duży atak, duży speed i grać na 4 ataki bez leczenia. NR daje tylko + przy pokemonach w obronie aby posiadały one jakiekolwiek leczenie i rozkręca się tylko gdy pokemon ma mało HP wiec teoretycznie im więcej tur tym lepiej aczkolwiek wątpie gdy ktoś da np takiego Venka na Vapka i walka będzie trwać 50 rund. Dodatkowo taki Czarny szlam leczący 400+- hp co turę pozwalający pokemonowi również mieć 4 ataki BA a nawet inne leczenie już nie jest mocne? NR nie działa gdy pokemon posiada JAKIEKOLWIEK leczenie w tym np atak Drain Punch na pokemonie.
Podsumowując NR wcale nie jest mocna względem innych leczeń, no ale przetestuj sobie jak chcesz 2 takie same pokemony z identycznymi statystykami z tym, że jeden posiada rest + sleep talk + 2 ataki a pokemon posiadający NR + 4 ataki.

PanTibian
Posty: 22
Rejestracja: 16 mar 2014, o 17:40

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: PanTibian »

Co do modułu Precyzyjne Uderzenie może warto by sprawdzić takie poki jak Honchkrow z Umiejka Super Lucky(+1 do kryta) i Ruchem SkyAttack (+1 do kryta) Uwzględniając fakt, że ruch ten ma stać się jedno turowym (przedmiot trzymany). Mamy wtedy poka, z ruchem ~130 mocy z 50% szansa na zadnie obrażenia krytycznego. Może to być dość mocne. Jednak z drugiej strony nie wiele jest pokemonów, które mogą uzyskać tyle szansy na kryta i tyle mocy w ruchu.

Coolio
Posty: 983
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

@up
I stopien szansy na trafienie kryczyczne ma praktycznie kazdy ofensywny ruch.
II - umiejka
III - dodatkowa szansa z ruchu
IV - z modulem
Zakladajac ze tak to ma dzialac to Sky Attack bedzie mial 100% szansy na crita.

Squido
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2020, o 20:50

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Squido »

Że nie wspomnę o absolu z 4 takimi atakami

Wojtek77
Posty: 19
Rejestracja: 20 cze 2014, o 00:43

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Wojtek77 »

Mnie się wydaję że ani Honchkrow ani Absol wybitne nie są, a ich jedyna szansa występu w lidze to własnie moduł precyzyjnego uderzenia. Bez tego raczej Honchkrow w lidze nie zobaczymy chociaż nawet z tym pewnie mało kto się na niego zdecyduje, a Absoli to chyba było można policzyć na jednej dłoni chociaż bankowo to pamiętam że był jeden. No ale Ethel niech je sprawdzi jak się zabijają tymi krytykami:) jeszcze gotów jakaś różnorodność w lidze się pojawi:D

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 705
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sturla »

Aktualnoie mozemy zmienic dana statystyke o 6 poziomow, moze EFEKT UBOCZNY moglby zmieniac to do np 8 poziomow ???
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Kyuubi
Posty: 112
Rejestracja: 25 cze 2013, o 00:44

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Kyuubi »

Sturla pisze:
31 gru 2020, o 12:42
Aktualnoie mozemy zmienic dana statystyke o 6 poziomow, moze EFEKT UBOCZNY moglby zmieniac to do np 8 poziomow ???
Ale możemy zmieniać statystyke o 12 poziomów (60%)
Obrazek

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 705
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sturla »

XD Serio??? No to modul mogl by dawac na 3 poziomie do 15 :)
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Rafalix
Posty: 159
Rejestracja: 9 sie 2013, o 19:25

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Rafalix »

a co powiedzielibyście na taki przedmiot do trzymania który blokowałby umiejętności trzymającego go pokemona ?
Np taki Slaking obecnie pokrzywdzony przez umiejętność, nawet wysokie ESP mu nie nadrobi straty slota na przedmiot i zablokowaną umiejętność ale chociaż nie będzie losowości w walce
albo jeszcze bardziej zmniejszyć mu % szanse na lenistwo ?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Okej, z obecnych zmian które mam zrobione - co oznacza że są jeszcze do przemyślenia i potencjalnie stestowania, ale najpierw będę robił jeszcze inne rzeczy:

Rollout, Ice Ball - moce kolejnych uderzeń zmienione na 25, 45, 65, 85, 120 (poprzednio 30, 55, 85, 120, 160)

Power Herb - Pozwala na wykonanie ruchu ładowanego lub ruchu z odpoczynkiem w jednej rundzie zamiast w dwie. Zadziała tylko na jeden ruch w walce i zmniejszy zadane nim obrażenia o 10% na V poziomie

Protect, Detect, King's Shield, Quick Guard, Endure - ruchy te są teraz zgrupowane jako ruchy ochronne. Każde udane użycie jednego z ruchów ochronnych zmniejsza szansę na zadziałanie efektu ruchów ochronnych o 5% (do minimalnego 50%). Efekt z tych ruchów jest aktywny tylko w rundzie użycia ruchu oraz w następnej rundzie. Minimalna szansa jest dzielona przez 2 za każdy ruch ochronny powyżej 1 jaki posiada Pokemon

Zmiany w Modułąch walki:
Wysoki Atak/SpAtak - zwiększa statystykę o 75/150/300 (wcześniej 25/50/100)
Wysoka Obrona/SpObrona - zwiększa statystykę o 63/125/250 (wcześniej 25/50/100)
Wysoka Szybkość - zwiększa statystykę o 50/100/200 (wcześniej 25/50/100)
Odporność na Zatrucie/Podpalenie/Paraliż/Zamrożenie/Uśpienie - szansa na uniknięcie wynosi 8/15/30 procent (wcześniej 10/20/40)
Wzmocnione Zatrucie/Podpalenie/Paraliż/Zamrożenie/Uśpienie - szansa na zadziałanie efektu +3/+7/+10 (wcześniej +5/+10/+15). Dodatkowo ruchy z tym efektem mają dodatkowe 5/10/15% szansy na trafienie. Moduł działa na wszystkie ruchy, nie tylko na statusowe
Manipulator Pogody - bez zmian
Odporność na Pogodę - bez zmian
Precyzyjne Uderzenie - bez zmian
Efekt Uboczny - szansa na zwiększenie 10/20/40% (wcześniej 13/25/50%)
Wampiryzm - szansa na zadziałanie usunięta. Zawsze leczy 2/5/10% z zadanych obrażeń ruchem kontaktowym
Oszlifowane Klejnoty - klejnot ma 25/50/100% szansy na nie zużycie się przy pierwszym ataku
Furia - na razie bez zmian
Naturalna Regeneracja - leczy 1/2/3% (wcześniej 1/2/4%)
Sztuka Uników - szansa wynosi 1/3/5% (wcześniej 1/2/4%)

Argumentacje co do zmian w Modułąch opisywałem tutaj: viewtopic.php?p=665557#p665557
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

pokepawel
Posty: 46
Rejestracja: 24 lip 2015, o 11:36

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: pokepawel »

Ja znowu z tym rolloutem... Mam wrażenie, że za każdym razem jak ktokolwiek pisze dlaczego Rollout nie jest za mocny, to Ethel nie czyta argumentów tylko na podstawie swojej symulacji która bierze pod uwagę tylko specyficzne przypadki (konkretne walki z góry ustalone) mówi jak uważa... Tak szybko po podliczeniu średniej mocy Rollout dla 2 poków o identycznej szybkości (celność Rollout 90%) otrzymujemy (po nerfie) średnią moc ok. 80 na rundę. To jest na poziomie jakiegoś bardzo średniego ruchu biorąc pod uwagę, że nie ma żadnych dodatkowych efektów, a oprócz tego, jak było pisane milion razy jest sporo sposobów, by Rollout przerwać w trakcie działania, co blokując ostatnie uderzenia drastycznie zmniejsza efektywną moc Rollout'a. To jest ruch który opiera się na losowości, więc jego faktyczna moc się będzie wachać, ale ogólnie wacha się wokół tej wartości. Czyli Rollout przez niską średnią moc, i olbrzymią podatność na kontrowanie tego ruchu absolutnie traci sens... Już nawet na legendy, traci swoje znaczenie, bo 80 mocy na rundę, to nieszczególnie dużo...
_____________________________________________________________

Życzę Ci miłego dnia!

:)

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

( 25 + 45 + 65 + 85 + 120) * 2 / 6 = 340 * 2 / 6 = 113.
To jest średnia moc Rollouta, bo nikt nawet nie myśli używać go bez Defense Curla, nawet nie patrzę na moc bez DC. I kolejny raz powtórzę że tak, wiem że można go przerwać. Tak samo jak można przerwać/zanegować każdy inny ruch w ten sam sposób. W porównaniu siły z nowymi wartościami Rollout nadal jest silniejszy od standardowych ruchów.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
mandras
Posty: 59
Rejestracja: 20 cze 2014, o 00:26

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: mandras »

Wampiryzm obecnie leczy tylko po pierwszym użyciu rollouta, w kolejnych turach już leczenie nie działa. Tak miało być?
Ostatnio zmieniony 5 sty 2021, o 17:21 przez mandras, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Wampiryzm obecnie nadal działa na starych zasadach. To co wkleiłem wyżej jest na razie tylko na testowym, dlatego nie jest w ogłoszeniu ani w logu zmian.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Kyuubi
Posty: 112
Rejestracja: 25 cze 2013, o 00:44

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Kyuubi »

Ethelnalen pisze:
5 sty 2021, o 15:29
Wzmocnione Zatrucie/Podpalenie/Paraliż/Zamrożenie/Uśpienie - szansa na zadziałanie efektu +3/+7/+10 (wcześniej +5/+10/+15). Dodatkowo ruchy z tym efektem mają dodatkowe
Tak tylko spytam, cały czas pisałeś, że te procenty to raczej będą zależeć od statusu a w końcu nie zależą? Bo dodanie +10% szansy na zatrucie np. atakowi który ma 30 czy 50%(a nawet i tym z 10%) szans na efekt to troche dużo mniej niż dodanie +10% zamrożeniu podwajając jego szanse. Bo rozumiem z tego co pisałeś wcześniej, że to +10% to zmiana 10->20 na efekt a nie 10->11(choć osobiście jestem raczej zwolnennikiem multiplikatywnego bonusu jaki by on nie był niż dodaniawania płaskiej wartości nie zależnie od bazowej szansy ruchu na efekt).

I czy te zmiany planujesz jakoś niedlugo wprowadzić właśnie tak o niespodziewanie jak cichaczem weszła zmiana rollouta czy też nie? :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafalix
Posty: 159
Rejestracja: 9 sie 2013, o 19:25

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Rafalix »

Hmmm a jak będzie działał focus punch ze swoim priorytetem gdy będzie pokemon trzymał power herb?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
maillo93
Posty: 1461
Rejestracja: 19 lut 2014, o 01:58
Facebook: Poznań

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: maillo93 »

Ethelnalen pisze:
5 sty 2021, o 17:06
( 25 + 45 + 65 + 85 + 120) * 2 / 6 = 340 * 2 / 6 = 113.
To jest średnia moc Rollouta, bo nikt nawet nie myśli używać go bez Defense Curla, nawet nie patrzę na moc bez DC. I kolejny raz powtórzę że tak, wiem że można go przerwać. Tak samo jak można przerwać/zanegować każdy inny ruch w ten sam sposób. W porównaniu siły z nowymi wartościami Rollout nadal jest silniejszy od standardowych ruchów.
Nie, to nie jest średnia moc Rollout, ponieważ rollout nie jest kontynuowany na kolejną walkę, co za tym idzie, często może być tak, że zużyjemy slot defence curl, slot rollout, wykonamy jeden atak i.... kupa.
Zatem nie, rollout NIE JEST silniejszy niż standardowy atak, zwłaszcza biorąc pod uwagę 90% celności kolejnych ruchów.

[edit @down: sory, nie zauważyłem]
Ostatnio zmieniony 8 sty 2021, o 14:51 przez maillo93, łącznie zmieniany 1 raz.
:)

Squido
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2020, o 20:50

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Squido »

maillo93 pisze:
5 sty 2021, o 20:51
Podziel sobie swoje 113 przez dwa sloty zużyte na ten atak (DC + rollout) to wyjdzie Ci marne 57 przy założeniu, że nie trafimy na zmianę poka oraz, że każdy atak trafi.
A czemu przez 2, skoro DC + rollout przy tych założeniach to 6 tur?

Awatar użytkownika
Tranek
Posty: 176
Rejestracja: 28 gru 2017, o 00:06

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Tranek »

Im więcej błędnych argumentów, tym mniej Ethel będzie zwracał uwagę na Nasze opinie.
( 25 + 45 + 65 + 85 + 120) * 2 / 6 = 340 * 2 / 6 = 113. Zanim ktoś zacznie przytakiwać, że to trzeba przez dwa podzielić(ze względu na Defense Curl) zalecam zerknąć przez kilka sekund na wykorzystany wzór i się zastanowić, dlaczego Ethel podzielił sumę mocy na 6.

Zdecydowanie częściej to graczom umykają argumenty Ethela. Wałkujemy zbyt długo to samo.
W statystykach walk balansowych wyszło, że poświęcając atak na rzecz szybkości, pokemony z Rolloutem ciągle zadadzą więcej obrażeń niż ich przeciwnicy. Lekkie przeniesienie statystyk bez problemu da Nam celność w okolicach 100%, a 6 ruchów o średniej mocy 113 ciągle powinna być grana w ataku. Oczywiście Rollout jest słabą opcją dla poka w drużynie broniącej, ale wcześniej był dobrą? W ataku jest ciągle silny!
Kiedyś Mamoswine powróci znacznie silniejszy!

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 705
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sturla »

Czyli wychodzi na to ze klejnotu, nie uzyjemy wiecej niz 2 razy tak ???
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Pozostałe zmiany, które będę teraz robił to:

Sleep Talk - atak podczas Sleep Talk będzie miał zmniejszone obrażenia o 10-20%
Powód:
I Sleep Talk i Resta może nauczyć się każdy Pokemon. Dzięki temu Pok ma leczenie bez konieczności spania dodatkową rundę, a do tego można zdublować ruchy - np. Pok nie musi mieć 3 dobrych ruchów, wystarczy że ma dwa i sleep talk. Te 10-20% nie sprawi że sleep talk będzie bez sensu ale nie będzie taki goto ruchem dla poków, które nie potrzebują pełnego leczenia z resta.

Deszcz i Ostre Słońce - zmniejszenie/zwiększenie obrażeń od ruchów wodnych/ognistych będzie zmienione z 50% na 25%
Powód:
Obrażenia są obliczane multiplikatywnie, są przez siebie mnożone. Te 50% jest zbyt wielkim boostem w porównaniu do innych efektów jakie można dostać, przez co te dwie pogody są o wiele mocniejsze.

KO - obecnie zostają tak jak są teraz. Co chwile ktoś pisze, że teraz ruchy są zniszczone etc. Nie są, są słabsze ale nadal silniejsze od wielu innych ruchów. W tym momencie nie widzę powodu żeby je bardziej buffować lub nerfić

Skill Link - było parę sugestii żeby sprawdzić tą umiejętność. Z ograniczoną już Furią nie widzę tutaj na razie potrzeby zmieniania czegoś. Ataki które się tutaj kwalifikują mają najczęściej moc 25 lub 15, co nie daje przesadnie wysokiej mocy. Szczególnie że mało z nich kwalifikuje się pod STAB Pokemona który ich używa. Także o ile ktoś nie wymyśli jakiejś szalonej kombinacji tutaj, no to nic nie będę zmieniał

Zamrożenie/Uśpienie/Oszołomienie/Paraliż - jak tylko skończę to pisać, przejrzę efekty tych stanów w porównaniu z trudnością nałożenia ich. Chce też usunąć tutaj losowość np. ze statusu uśpienia, aby zawsze było wiadomo na jak długo uśpi - bo to niepotrzebne nakładanie 2 szans, najpierw szansa na trafienie i później szansa na ileś rund działania.

Statystyki Mega Poków - to zostawiam na koniec
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Rafalix
Posty: 159
Rejestracja: 9 sie 2013, o 19:25

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Rafalix »

czy mógłbyś zdradzić jak będzie działać focus punch z trzymanym power herbem że tak sie powtórze?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Focus Punch nie jest ani ładowanym ani z odpoczynkiem:
https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... uch%C3%B3w
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Rafalix
Posty: 159
Rejestracja: 9 sie 2013, o 19:25

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Rafalix »

no tak głupi ja coś mi sie poprzestawiało, mea culpa
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

pokepawel
Posty: 46
Rejestracja: 24 lip 2015, o 11:36

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: pokepawel »

Nie myślałem, że będę musiał to pisać
Ethelnalen pisze:
5 sty 2021, o 17:06
( 25 + 45 + 65 + 85 + 120) * 2 / 6 = 340 * 2 / 6 = 113.
To jest średnia moc Rollouta, bo nikt nawet nie myśli używać go bez Defense Curla, nawet nie patrzę na moc bez DC. I kolejny raz powtórzę że tak, wiem że można go przerwać. Tak samo jak można przerwać/zanegować każdy inny ruch w ten sam sposób. W porównaniu siły z nowymi wartościami Rollout nadal jest silniejszy od standardowych ruchów.
Tak się nie liczy średniej mocy ruchu, szczególnie w przypadku ruchów, które działają więcej niż jedną rundę. Bo w tym przypadku TRZEBA wziąć pod uwagę celność ruchu. To jest podstawa podstaw, szczególnie w ruchu, takim jak rollout, bo szansa na to, że uderzy 5 razy pod rząd to nie jest 90% (jak sugeruje twój smutny zapis) tylko (0,9)^5 = 59%. Celność ruchy TRZEBA wziąć pod uwagę, jeżeli nie chcemy zrobić herezji matematycznej. Więc teraz po kolej wytłumaczę, dlaczego 113 to jest absurdalna odpowiedź jeżeli chodzi o średnią moc rollout. Wartość oczekiwaną próby losowej oblicza się w ten sposób, że sumujemy dla wszystkich zdarzeń elementarnych jego wartość pomnożoną przez prawdopodobieństwo jego wystąpienia. Żeby to było bardziej zrozumiałe zapiszę to tak: (mamy 6 przypadków, szansa na trafienie to 0.9, w oczywisty sposób liczę z defense curl)
1) (pokemon nie trafił pierwszym atakiem)
prawdopodobieństwo 0.1; moc 0; rundy 2; średnia moc na rundę 0; średnia moc na rundę * prawdopodobieństwo = 0; (i ostatnią wartość dodajemy...)
2) (pokemon trafił pierwszym, nie trafił drugim atakiem)
prawdopodobieństwo 0.9*0.1=0.09; moc 50; rundy 3; średnia moc na rundę 50/3=16.7; średnia moc na rundę * prawdopodobieństwo = 1.503;
3) (pokemon trafił 2 razy, nie trafił trzecim atakiem)
prawdopodobieństwo 0.9*0.9*0.1=0.081; moc 140; rundy 4; średnia moc na rundę 140/4=35; średnia moc na rundę * prawdopodobieństwo = 2.835;
i tak dalej dla przypadków:
4) (nie trafił czwartym atakiem) [średnia moc na rundę * prawdopodobieństwo = 3.9366]
5) (nie trafił piątym atakiem) [średnia moc na rundę * prawdopodobieństwo = 4.8114]
6) (trafił wszystkimi atakami) [średnia moc na rundę * prawdopodobieństwo = 66.9222]
i gdy dodamy te wszystkie wartości dostajemy wartość oczekiwaną, czyli średnią moc ok. 80
Nie wiem, czy pamiętasz, ale przy poprzednim nerfie Rollouta dokładnie to rozpisywałem, nawet dla efektywnej celności równej 80 albo 85 (już nie pamiętam dokładnie). Każda osoba, która jakkolwiek zetknęła się z rachunkiem prawdopodobieństwa (a jest on chociażby w liceum) powinna dobrze zdawać sobie sprawę, że Taki ruch jak Rollout ma nieco bardziej złożoną naturę. Skoro nad tym się nie zastanawiałeś, tylko przeszedłeś do symulacji dla konkretnych przypadków, to wydaje mi się, że źle podszedłeś do sprawy balansu i od totalnie złej strony... Nie mówię, że każdy ma się znać na matematyce (chociaż ta część nie jest szczególnie skomplikowana) ale jak nie wiesz, to nie forsuj swojego zdania, bo nie jest ono w tym przypadku poprawne.
_____________________________________________________________

Życzę Ci miłego dnia!

:)

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Independent
Posty: 8
Rejestracja: 13 sty 2017, o 04:22

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Independent »

Czy w takim razie przy wyborze umiejętności solar power, przy nerfie, obrażenia zwrotne 6% na runde zostają zmniejszone do 3%, skoro obrażenia podczas ostrego słońca obniżono z 50 na 25%???

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

pokepawel pisze:
6 sty 2021, o 13:34
[...]
Można też mieć dość tłumaczenia szczegółów, bo co z tego że rozpisałbym prawdopodobieństwo i poparł symulacjami jak to robiłem wcześniej, skoro ktoś i tak tego nie przeczyta. Jeśli ktoś czyta tylko mój ostatni post no to nic nie poradzę, nie będę tego samego rozpisywał na 3 akapity za każdym razem.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Independent pisze:
6 sty 2021, o 13:58
Czy w takim razie przy wyborze umiejętności solar power, przy nerfie, obrażenia zwrotne 6% na runde zostają zmniejszone do 3%, skoro obrażenia podczas ostrego słońca obniżono z 50 na 25%???
Pisałem o efekcie pogody na ruchy wodne/ogniste. Samych umiejętności chyba przy tym balansie nie będę ruszał, bo już zwyczajnie czasu zabraknie żeby je przejrzeć.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

pokepawel
Posty: 46
Rejestracja: 24 lip 2015, o 11:36

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: pokepawel »

Ethelnalen pisze:
6 sty 2021, o 14:01
pokepawel pisze:
6 sty 2021, o 13:34
[...]
Można też mieć dość tłumaczenia szczegółów, bo co z tego że rozpisałbym prawdopodobieństwo i poparł symulacjami jak to robiłem wcześniej, skoro ktoś i tak tego nie przeczyta. Jeśli ktoś czyta tylko mój ostatni post no to nic nie poradzę, nie będę tego samego rozpisywał na 3 akapity za każdym razem.
Starałem się czytać każdy post o Rolloucie i gdy coś mi nie pasowało, to odpowiadałem. Co do symulacji, to z tego co je widziałem, to były konkretnie przygotowane przez ciebie kilka/kilkanaście walk, które były powtórzone tysiące razy, by zobaczyć, z jakim prawdopodobieństwem rollout wygra. Te kilkanaście konkretnych walk, nie są specjalnie miarodajne pod względem opłacalności ruchu. (bo walki w lidze są BARDZO różnorodne) Wydaje mi się, że dużo lepiej byłoby uruchomić przedsezon, lub na podstawie danych z poprzedniego sezonu zobaczyć faktycznie jaki procent wygranych miał Rollout, w jakich ligach, jak często był używany przez graczy, jak często się udało mu rozpędzić do 4-5 rundy itd... To są dane pobrane z żywego organizmu i byłyby dużo bardziej miarodajne niż symulacja. Zrobienie miarodajnej poprawnej symulacji jest rzeczą bardzo trudną i skomplikowaną, której ja osobiście bym się nie podjął ze strachu, że zrobię to źle. A jeżeliśredniej mocy w oparciu o prawdopodobieństwo nie policzyłeś poprawnie (może przez pośpiech, czy roztrzepanie - każdemu się zdarza) to boję, się, że i w symulacjach mogłeś popełnić błąd. (Symulacja może być lepsza lub gorsza, ale nigdy w 100% nie odzwierciedli faktycznej sytuacji) Nie uwzględnianie odporności, różnego rozłożenia statystyk, tego, że pokemony uczące się Rollout mają przeważnie niższą szybkość, wyższą specjalną obronę i tak dalej, może bardzo zniekształcić wynik symulacji. Tak jak pisałem, zrobienie DOBREJ symulacji jest niesamowicie trudne. Nie bez powodu dużo graczy pisało, że Rollout nie jest aż takim silnym ruchem.
_____________________________________________________________

Życzę Ci miłego dnia!

:)

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

pokepawel pisze:
6 sty 2021, o 14:29
Ethelnalen pisze:
6 sty 2021, o 14:01
pokepawel pisze:
6 sty 2021, o 13:34
[...]
Można też mieć dość tłumaczenia szczegółów, bo co z tego że rozpisałbym prawdopodobieństwo i poparł symulacjami jak to robiłem wcześniej, skoro ktoś i tak tego nie przeczyta. Jeśli ktoś czyta tylko mój ostatni post no to nic nie poradzę, nie będę tego samego rozpisywał na 3 akapity za każdym razem.
Starałem się czytać każdy post o Rolloucie i gdy coś mi nie pasowało, to odpowiadałem. Co do symulacji, to z tego co je widziałem, to były konkretnie przygotowane przez ciebie kilka/kilkanaście walk, które były powtórzone tysiące razy, by zobaczyć, z jakim prawdopodobieństwem rollout wygra. Te kilkanaście konkretnych walk, nie są specjalnie miarodajne pod względem opłacalności ruchu. (bo walki w lidze są BARDZO różnorodne) Wydaje mi się, że dużo lepiej byłoby uruchomić przedsezon, lub na podstawie danych z poprzedniego sezonu zobaczyć faktycznie jaki procent wygranych miał Rollout, w jakich ligach, jak często był używany przez graczy, jak często się udało mu rozpędzić do 4-5 rundy itd... To są dane pobrane z żywego organizmu i byłyby dużo bardziej miarodajne niż symulacja. Zrobienie miarodajnej poprawnej symulacji jest rzeczą bardzo trudną i skomplikowaną, której ja osobiście bym się nie podjął ze strachu, że zrobię to źle. A jeżeliśredniej mocy w oparciu o prawdopodobieństwo nie policzyłeś poprawnie (może przez pośpiech, czy roztrzepanie - każdemu się zdarza) to boję, się, że i w symulacjach mogłeś popełnić błąd. (Symulacja może być lepsza lub gorsza, ale nigdy w 100% nie odzwierciedli faktycznej sytuacji) Nie uwzględnianie odporności, różnego rozłożenia statystyk, tego, że pokemony uczące się Rollout mają przeważnie niższą szybkość, wyższą specjalną obronę i tak dalej, może bardzo zniekształcić wynik symulacji. Tak jak pisałem, zrobienie DOBREJ symulacji jest niesamowicie trudne. Nie bez powodu dużo graczy pisało, że Rollout nie jest aż takim silnym ruchem.
Pomijasz jednak jedną rzecz. Masa osób w topce nie gra na poważnie w przedsezonie. Trzymają jakieś Poki lub taktyki schowane, żeby nie dać przeciwnikom czasu na przygotowanie się. Nie mogę na tym polegać dla balansu. Lub patrzą co mają inni żeby na szybko zrobić coś podobnego. Dopiero właściwy sezon pokaże co i jak będzie wyglądać, a wtedy zmian nie mogę robić. Dlatego zmiany są między sezonami na podstawie tego co się działo wcześniej. Rollout nie jest uniwersalnym ruchem, ale to nie znaczy że nie był za silny z taką mocą w wielu przypadkach.

Średnia moc rollouta z uwzględnieniem prawdopodobieństwa nie ma znaczenia. To jest tylko jedna liczba wśród setek innych liczb, których fizycznie nie jestem w stanie sprawdzić. Dlatego porównywałem siłę rollouta w symulatorze. Jak już tam pokazywałem - Rollout w porównaniu siłowym nadal ma około 1700 - 300 przewagi nad innymi ruchami. Jeśli bazowałbym tą zmianę wyłącznie na tym siłowym porównaniu, musiałbym go w tym miejscu jeszcze bardziej znerfić, bo przecież wygrywa więcej niż połowę. Ale tak, zdaje sobie sprawę że to nie jest takie proste.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

ODPOWIEDZ