[DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

[DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Tradycyjnie między sezonami odbędą się zmiany balansowe. Ten temat zakładam, aby Was o nich uprzedzić i abyście mieli miejsce do napisania na co Waszym zdaniem muszę zwrócić uwagę przed zakończeniem Sezonu.

Planuję się przyjrzeć następującym rzeczom:
- moduły walki - przejście balansujące po dodaniu
- kumulowanie leczeń - wraz z modułami i niektórymi przedmiotami, kilka Pokemonów ma możliwość nakładania wielu leczeń jednocześnie, co może trochę zaburzać ich balans
- ruchy KO - tradycyjnie. Wedle których ruchów powinny być Waszym zdaniem zbalansowane KO? W sensie, z jakimi nie-KO ruchami powinny się mniej więcej równać? Jakie ruchy wzięlibyście na ofensywnych Pokemonach zamiast KO?
- buff dla ruchów wielorundowych - obecnie mają moc niewiele większą od innych dobrych ruchów, a zajmują 2x więcej rund. Coś trzeba z tym w końcu zrobić
- mega poki - ponownie odwiedzę statystyki tych Poków, żeby zobaczyć czy czegoś w nich nie zmienić
- ko wykluczyc ze sleep talk?
- bonusy do mocy ruchów z pogody chyba trochę za mocne
- 573 pok, ochraniacze, skill link, moduł furii
- dodać aby obrażenia zwrotne zabijały ale tylko jeśli przeciwnik przeżył
- sprawdzić zamrożenie



Jeszcze nie skończyłem symulatora ale jeśli ktoś chce, żebym zwrócił na coś mocniejszą uwagę, to prosiłbym o wysłanie mi zestawu Pokemonów, które Waszym zdaniem są za słabe/za mocne. Możecie wysłać kombinację którą np. używa obecnie za dużo osób, czy też uważacie, że będzie za silna w związku z modułami. Możecie to wysłać tutaj lub na PW na forum do mnie (Tylko w temacie wpiszcie "Symulator").

Wzór:
Pokemon: 1 / Bulbasaur
Treningi *: 0, 0, 2000, 0, 0, 2000
Ruchy **: ruch1, ruch2, ruch3, ruch4
Natura i umiejętność: natura, umiejętność
Przedmiot: przedmiot V
Specjalizacja ***: spec
Moduły walk ***i: moduł1, moduł2, moduł3

Tutaj może być drugi Pokemon, jeśli chcecie dać dla przykładu przeciwnika do tego powyżej.

Mały komentarz co Waszym zdaniem jest źle w kwestii powyższego/powyższych Pokemonów
Pokemony będą sprawdzane przeze mnie na 100 poziomie i przy maksymalnych wartościach osiągnięć.
* w kolejności atak, obrona, spatak, spobrona, szybkosc, życie (ilość treningów w życie, nie ilość życia)
** w kolejności w jakiej będą miały być wykonywane
*** nie musicie podawać jeśli uważacie że nie jest istotne w tym przypadku
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Futura
Posty: 158
Rejestracja: 10 maja 2013, o 11:02

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Futura »

Ethelnalen pisze:
28 lut 2020, o 15:18
- ruchy KO
Bierzesz tutaj pod uwagę, że Fissure jako TM występuje tylko w I generacji?
Ethelnalen pisze:
28 lut 2020, o 15:18
- buff dla ruchów wielorundowych
Tutaj zdaję sobie sprawę, że chodziło Ci bardziej o DC+Rollout ale podobna sytuacjia jak wyżej występuje ze Sky Attackiem - mogą się go nauczyć przez TM poki, które w żadnej z gier nie miały takiej możliwości.

Awatar użytkownika
Edwis
Posty: 108
Rejestracja: 2 lis 2016, o 20:38

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Edwis »

no najlepiej to wyj :) te ruchy ko
26.10.2020- Łasica Krzysiu została na zawsze wysłana do rezerwy
Spoczywaj w pokoju [*]

Adrianecq
Posty: 50
Rejestracja: 18 cze 2014, o 18:58

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Adrianecq »

ja również byłbym za wyrzuceniem ruchów KO, jest to za duża losowość i nie świadczy do końca o fajnym starannym wyszkoleniu pokemona a jedynie o zwykłym szczęściu / pechu. Zbyt losowa szansa. Zamienić je na zwykłe ataki o mocy 100/120/150 + rosnące negatywy wraz ze wzrostem mocy i tyle.
2KO + rest + sleep talk + trening w życie i może nieźle namieszać na o wiele lepiej wytrenowanym pokemonie.

Coolio
Posty: 982
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

Zbalansuj lepiej dzicze w Kalos zamiast nerfic KO. Juz teraz trzeba kombinowac z klejnotami czy ruchami typu Gravity zeby dalo sie ich uzyc (a pozniej przychodzi taki Rodzynek i bije tego poka z KO za pomoca zwyklaka na 30tym poziomie xD). Ogolnie uwazam ze ataki na ta chwile sa niezle zbalansowane i zaden nie wypacza gry w znaczacym stopniu. Oczywiscie moduly moga w tym mocno namieszac ale balansowac wtedy nalezy moduly a nie ataki.

Jaki ruch bym wybral zamiast Ko do atakow? Nie wiem. Cos innego o duzej mocy/efektywnym dzialaniu pasujacego pod pokemona. To nie tak ze po kasacji KO kazdy by wybral earthquake na zastepstwo.

Awatar użytkownika
patryszka
Posty: 350
Rejestracja: 30 mar 2014, o 10:12

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: patryszka »

imho powinnismy wywalic KO - co sezon to problemy z tym. Albo każdy gra, albo nikt nie gra. Zbyt duża losowość.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 705
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sturla »

Może jeden ruch KO na cały team? Co do leczeń to można by zrobić tak, że jeśli pok ma wiecej niż 1 leczenie to słabsze leczenie z tych dwóch leczy tylko za 50%?
Wraz z Aloloą wchodza Z-Move, może tu jest jakiś potencjał, albo rozwiazanie :D
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 400
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sylwiusz »

Jak dla mnie ko teraz są nieźle zbalansowane - jak popatrzysz na topkę, to wcale ich tak wiele nie ma. Jest jeden pok, którego prawie każdy ma z ko, czyli druddigon, ale jak to pokazała prawie cała topka jest bardzo łatwy do skontrowania za pomocą samego outraga...
Co do kumulowania leczeń, to nie wiem czy jest sens się tym przejmować - takie poki mają g damaga, więc nawet po 50 turach z powodu adrenaliny taki pok przegra. Nie mówiąc już o dowolnym poku z heal block.
Moduły walki - nad nimi faktycznie musisz się zastanowić. Niektóre są na tyle silne, że zmienią wszystko w grze, a inne jak na przykład zwiększanie statystyk są nic nie warte.
Co do buffu dla ataków 2-rundowych polecam po prostu przedmiot, który z 2rundowego zrobi jednorundowy. Niech działa tylko na 1 atak i będzie git. Sprawi to, że będzie trzeba wybrać albo silny jeden atak albo inne wzmocnienie z przedmiotów.
Obrazek

vvss2
Posty: 71
Rejestracja: 29 gru 2017, o 22:23

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: vvss2 »

Nie usuwalbym całkowicie KO, jeżeli miałbym cokolwiek zmienić to tylko tyle, że gracz może użyć KO na jednym pokemonie, użycie na drugim poku spowoduje zmniejszenie mocy do 70. Co do leczenia to ciężko tak na sucho cokolwiek stwierdzić, zbyt czesto leczy się np taki Tentacruel który może się leczyć za pomocą deszczu i czarnego szlamu w jednej rundzie, do tego wszystkiego dochodzi dochodzi Giga Drain i Rest, teraz dojdzie jeszcze wampiryzm, no i wychodzi na to że pokonanie tego pokemona w jednej turze jest praktycznie niemożliwe, chyba, że będzie dostawać samymi super efektywnymi ruchami. Chyba nie ma drugiego pokemona który by się tak leczył, więc dlatego zwróciłem na niego uwagę.
Sturla pisze:
28 lut 2020, o 21:43
Może jeden ruch KO na cały team? Co do leczeń to można by zrobić tak, że jeśli pok ma wiecej niż 1 leczenie to słabsze leczenie z tych dwóch leczy tylko za 50%?
Wraz z Aloloą wchodza Z-Move, może tu jest jakiś potencjał, albo rozwiazanie :D
Nie uważasz, że to by za mocno osłabiło tanki ?

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 400
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sylwiusz »

Wampiryzm akurat u niego nic nie da, bo on leczy tylko przy ruchach z kontraktem ;) a żeby tego poka pokonać wystarczy tylko ko albo rollout. Rollout przy 2 leczeniach (szlam plus deszcz), a ko przy więcej. Gorsze jak dla mnie są venusaur i roserade. Szlam, leech seed, synthesis, rest i giga drain plus w przypadku rose jeszcze ingrain. Jednak mimo wszystko te Poki i tak są jak dla mnie proste do skontrowania - im więcej leczeń tym lepszym rozwiązaniem jest heal block ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
ISkairipaI
Posty: 726
Rejestracja: 4 maja 2014, o 22:58

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: ISkairipaI »

Stanowisko podtrzymam, nie będę drugi raz pisał tego samego, wrzucę tylko cytat by było w odpowiednim miejscu.
ISkairipaI pisze:
24 lut 2020, o 00:50
Balans ruchów - nadal będę płakał o to ko choć wiem, że to walka z wiatrakami. Każdy ruch powinien być opcją, a nie koniecznością. Obecnie impact ko jest wręcz irracjonalny względem innych ruchów, zmniejszenie obrażeń o 100 punktów nic nie zmienia. Wpływ zmęczenia ma już jakiś efekt uboczny, ale jakby dokładnie przeliczyć czas walki z ko i bez niego to nadal korzystniej wychodzimy na ko. Z narzędziami takimi jak: mold breaker czy smack down można całkowicie obejść odporności i umiejętności blokujące jak sturdy. Dzięki temu mamy atak o niewyobrażalnej mocy, którego praktycznie nie da się zablokować, a jedyną jego wadą jest możliwość pudła i zmniejszenia statystyk w następnej walce. Jednak jak dołożymy taki klejnot ziemi to praktycznie każdy pok zostanie zdjęty na jeden strzał, więc nawet takie trafienie za 3 razem wydaje się ok. Co jeszcze jest tak mocnego w ko poza obrażeniami? Możliwość wyłączenie leczenie u przeciwnika, przypominam że leczenia bazują na aktualnym hp, a nie maksymalnym, zbicie ponad 60% w pierwszej turze powoduje, że leczenie staje się bezużyteczne i powoduje jedynie stratę ruchu. Spójrzmy na drużyny graczy z top 20 i na czym bazują. Każda z tych osób ma przynajmniej jedno ko. Tak jak już wielokrotnie wspominałem o rozwiązaniach:
1. przywróć poprzedni stan ko i daj ograniczenie do 1 ruchu na cały team
2. zmień działanie ko zwiększając jego znaczenie w walce słabszych graczy, jednocześnie wyłączając jego wszechobecność w topce: moc ko w przypadku niższego poziomu przeciwnika 1000, przy takim samym poziomie 500, przy wyższym 100.
3. Bazowa moc ko 100 * procent brakującego hp używającego/przeciwnika. Wymuś przedłużenie walki żeby ko działało jako finisher bazujący na wykończeniu poka w dłuższej walce, a nie wykończeniu go pierwszym ruchem.
Jak zostawisz ko w obecnej formie i wprowadzisz moduły to zobaczysz prawdziwe monstrum związane z klejnotami. Dodatkowo wspomnę, że horn drill i gilotyna są ruchami z kontaktem żeby było śmieszniej.

Bide - ruch z kategorii kontaktowych w połączeniu z efektem ubocznym i wampiryzmem szykuje się piękny snowball.

Dorzuciłbym jeszcze jakiś balans szlamu - Tenta ma możliwość wyleczenie 12.5% hp co turę przy 8-10k hp rodzi się mały problem bo heal na wytrenowanym poku przewyższa otrzymane obrażenia od ataków o przeliczniku x1 , a nawet i x2 przy nieco słabszym treningu. Tutaj najlepiej działa ko, które wyłącza pełnie siły tego leczenie, ale jak znerfimy ko to czym to zatrzymamy? Niby wchodzą klejnoty, które mogą ograniczyć nieco siłę tego poka, ale można by coś jednak tu zrobić bo tenta w każdym teamie w następnym sezonie będzie nieco nudna. Pogoda działa dobrze i raczej nie skupiałbym się na jej nerfieniu, pogodę kontujemy pogodą, więc nigdy nie będzie zbyt mocna, a jest ważnym elementem tworzenia przewagi.

Roserade nie dość, że ma 12.5% to jeszcze ls dochodzi.




Sylwiusz pisze:
29 lut 2020, o 07:56
Jak dla mnie ko teraz są nieźle zbalansowane - jak popatrzysz na topkę, to wcale ich tak wiele nie ma. Co do kumulowania leczeń, to nie wiem czy jest sens się tym przejmować - takie poki mają g damaga, więc nawet po 50 turach z powodu adrenaliny taki pok przegra
Przyjrzyjmy się topowym graczom Ban bo z tego obozu płynie najwięcej opinii, że jest to dobrze zbalansowane:
Sylwiusz - 3ko
Hipo - 2ko
JB - 3ko
Pawiani - 4ko
Futura - 3ko
Coolio - 2ko
Kamilkowa - 3ko
(Gracze z top 15)
Nie liczę oczywiście sleep talków. Dodatkowo w całym top 32 nie wiem czy znajdą się chociaż 3 osoby, które mają max jedno ko. Zatem jak Sylwiusz słusznie zauważył, nie są to aż tak popularne, a fissure wcale nie jest takie mocne.

Deszcz:
Obrażenia ruchów Wodnych są zwiększone o 50%
Ruchy Ogniste zadają o 50% mniej obrażeń
Zatem spa jakoś nie stanowi problemu. Po zmęczeniu tenta nadal ma opcję leczenia ponad 1000 hp co rundę, więc może dość długo wytrzymać w przypadku trafienia na poka bez super efektywnych ruchów.

Z leczeniem proponowałbym ostrożnie zablokowanie więcej niż 1 leczenia zabija każdego tanka. Problem z dodatkowym leczeniem występuje tylko u 3 poków (w sumie 2 bo venki mega evo mają z reguły). Mają one jeden punkt wspólny - szlam i typ trujący, zatem proponuję dodać dodatkowe działanie do szlamu, że leczy 2% w przypadku gdy w danej rundzie pok został już uleczony z jakiegokolwiek źródła. Pozwoli to na używanie szlamu z innymi ruchami leczącymi, które przypadają raz na 4 tury, a ograniczy potencjał tych leczących co turę (12.5% łącznie)




Co do Waszych super kontr i łatwości balansowania, zapytajcie Hipo jak działa obecnie ranking i na jakiej zasadzie są przyznawane punkty. W obronie nie możesz zrobić nic bo wyzwanie rzuca Ci snowball, który wręcz ignoruje najważniejszy aspekt gry odporności i efektywność ataku na jakiś typ. W ataku wymusza to też celowe osłabianie poka żeby mógł rywalizować z tym wybranym świetnie zbalansowanym przeciwnikiem. Jakoś nie widzę często jakiś super przemyślanych ustawień obronnych do blokowania takiego czegoś, a jedynie wpierniczone ko gdzie się da bo jak trafi to ustawienie przeciwnika trochę się psuje. Jak taki Rodzynek robi rzeź czystymi pokami to czemu nawet w top 20 nie jest?

Do wielorundowych możesz wykorzystać zmęczenie, tylko weź pod uwagę, że obecnie też naliczane jest ukryte zmęczenie, które naliczane jest przez przedłużoną przez odpoczynek walkę.

Jeszcze słowo o mega evo, obecnie dość dobrze się to rozkłada i występuje różnorodność, nadal najwięcej venków i charków, ale poza tym widać większą różnorodność, więc żeby ten balans nie spowodował zmniejszenia puli do 3-4 mega evo.
Obrazek

Awatar użytkownika
arsen
Posty: 232
Rejestracja: 27 lis 2015, o 23:06

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: arsen »

Ze spraw pilnych:
- Kumulowanie leczeń to z pewnością problem. Dwa leczenia na turę u niektórych to po prostu za wiele. Jedno powinno jakoś się wyłączać, nie być dostępne.
- buff dla ruchów wielorundowych spoko , może w końcu będzie opłacało się grać takimi
- mega poki to sprawa jak zwykle otwarta, szkoda że niektóre mega ewo są niegrywalne moim zdaniem. Zabija to potencjalnie większą różnorodności lecz zmiana kilku cyferek nieznacznie, nie wpłynie nagle na ten aspekt także RIP

- Dzicze w Kalos to w sumie smutny żart, nie rozumiem jaki to ma cel aby było tam tyle minusów, można myślę zrobić to ciekawiej, tym bardziej że teraz tropek tam będzie ciekawy w kwestii nagrody :3
- Buff ataków mrocznych. Come on nooo, jak można było taką eksterminacje wyrządzić mrocznym pokemonom. Niegrywalne totalnie to, serio taki był cel tego? Mój ziomek teraz drużynki mrocznej nawet nie może zrobić ;-;

KO to porażka na ten moment. Nie jestem za tym aby wywalać KO bo to ostateczności jakaś niepotrzebna, uważam jednak że obecnie jest z tym mega problem i totalnie wypacza to wyniki walk nie tylko w 1 lidze co tylko powinno dać do zrozumienia że to jednak musi być problem. Coolio i Sylwek twierdzący że są nieźle zbalansowane, rżną głupa bo co innego mieli napisać xD Samo to że te ruchy trafiają tak często jest chore. Goście biegają w szablonach 3-4 KO na 6 poków i nie widzą w tym problemu... Te ataki będą problemem niezależnie od modułów. Zmniejszenie mocy to jakaś opcja ale moim zdaniem, tak jak już ktoś tutaj pisał powinno być jedno KO na cały timek możliwe i tyle. Poza tym samo to że ten ruch trafia czasem w kosmicznych sytuacjach... No nie powinno tak to działać.
KO nie powinno się z niczym równać tylko być wyraźnie mocniejsze jednak nie aż takie skuteczne... Mam Eq a gość Fissure, prędzej on mnie trafi niż ja go xD
Obrazek

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 400
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Sylwiusz »

Wiesz co Iskairipal... ty wiesz najlepiej. Ja jakbym tylko dostał zwrot hajsów to bym natychmiastowo się tych 3 poków z ko pozbył. To ile te ataki są warte może ci wyjaśnić miszczu i rodzynek, którzy regularnie pokazują, że te poki są łatwe do pokonania. O wartości ko możesz też zapytać Kamilkę, która planuje po lidze dać Druddigona do hodowli, bo jest on taki genialny. To, że nie umiesz się ustawiać na poki z ko, to nie znaczy, że inni też nie potrafią kombinować... Chociaż z jednym masz rację - jeśli wejdzie moduł klejnotów w tej wersji co jest teraz, to ko stanie się faktycznie op. Co do miejsca rodzynka... Niestety ta liga nie opiera się tylko na wygranych ale też i na obronie, a on w tym się nie popisuje, bo też nie ma treningów na takim poziomie jak ty czy ja. Jednak jego średnia treningów 2700 nie umywa się do twoich 3200 czy moich 3900.
Obrazek

Coolio
Posty: 982
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

Zabrzmi to dosc brutalnie znowu nooby pouczaja topke jak wyglada gra w topce. KO sa zbalansowane ale nie wtedy kiedy na Drudda z 2400szybkosci ktos wystawia lodowego poka bez balona z 1500 szybkosci. Jakos gracze z top 16 nie maja problemu z pokonaniem Drudda a nawet wspominany wczesniej rodzynek sklada je bez problemu.

Przyppomne wam tylko ze balans nie oznacza ze kazdy pok ma miec takie same ataki o takiej samej mocy. Balans w tej grze ma na celu nie doprowadzenie do sytuacji w ktorej bedzie istniala tylko jedna wlasciwa metoda grania tak jak to mialo miejsce w przypadku Tankow, Yawnow, Cursow czy KO w czasach kiedy nie bylo jeszcze umiejetnosci, przedmiotow i poprzednich nerfow. Czy bronie swego i rzne glupa? Dawniej mimo tego ze korzystalem z KO pierwszy zglaszalem ze sa zbyt mocne. Aktualnie KO nie sa wcale bardziej niszczycielskie niz dobrze ustawiony Rollout lub Protect kontrujacy wczesniej wymienione ruchy. Dalsze 'balansowanie' doprowadzi jedynie do powtorki z Yawna czy Endeavora (potter wroc na forum bo nuda) gdzie ruch popada w zapomnienie bo nagle stal sie bezuzyteczny

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Nie będę odpowiadał na wszystko ale jedna uwaga. To, że istnieje kontra na KO nie oznacza, że nie są one przesadzone. Wtedy wybór Pokemonów zawęża się do takich, które mogą używać KO i takich, które mogą blokować KO. To nadal nie jest dobry stan w walkach.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Coolio
Posty: 982
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

@up Wytrenowane pokemony bez podatnosci na ziemie spokojnie przezywaja jedno uderzenie z KO a co bardziej tankowe poki wytrzymaja nawet 3 jesli nie nastapia one jeden po drugim. Poki z odpornoscia 0.5 w ogole ignoruja KO bo nie rusza ich to bardziej niz przypadkowy super efektywny ruch tak wiec pokow do wyboru jest mnostwo. Aktualna moc KO (a w zasadzie Fissura bo pozostalych malo kto uzywa) spowodowana jest popularnoscia pokow podatnych na ziemie przez co KO jest dobra opcja do szybkiego zakonczenia walki.

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 425
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Miszczu490 »

Up@ to skąd w zestawieniu powyżej topki tyle poków pod KO?
Próbujecie na siłę coś udowodnić co nie ma pokrycia w pokowej rzeczywistości xD lider klasyfikacji ma 4 KO, bez przynajmniej 2-3 nie ma co podchodzić do samego top. Ujmujecie atakom KO mając po 3 poki pod to, trochu śmieszne.
Mi się udaje słabszym kontem (nie głównym) bić top na ogół dzięki KO xD

Inną sprawą jest to jak sama liga ma wyglądać w przyszłym sezonie, czy sam atak, czy te obrony jednak dalej się będą liczyły.

yowzah
Posty: 177
Rejestracja: 21 sie 2013, o 00:45

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: yowzah »

Co do KO - usunąć te ruchy pokemonom, które nie powinny się ich w ogóle uczyć. Mismagiusy kiedyś zostały tak potraktowane przy usuwaniu Ice Beama.

No i warto byłoby dodać więcej przedmiotów do trzymania, Assault Vest, Life Orb czy Eviolite aż się proszą o dodanie.

Shins
Posty: 3581
Rejestracja: 8 lis 2012, o 19:33

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Shins »

Generalnie średnia moc ruchu może być w pewien sposób przybliżona przez przemnożenie nominalnej celności przez nominalną moc. Moc takiego KO wynosi około 175. Także znacząco ich średnia moc odbiega od średniej mocy innych ruchów i nie wydaje mi się, żeby w takim wypadku źle wypadały na tle innych.
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Co do balansu, jeszcze nie skończyłem symulatora ale jeśli ktoś chce, żebym zwrócił na coś mocniejszą uwagę, to prosiłbym o wysłanie mi zestawu Pokemonów, które Waszym zdaniem są za słabe/za mocne. Możecie wysłać kombinację którą np. używa obecnie za dużo osób, czy też uważacie, że będzie za silna w związku z modułami. Możecie to wysłać tutaj lub na PW na forum do mnie (Tylko w temacie wpiszcie "Symulator").

Wzór:
Pokemon: 1 / Bulbasaur
Treningi *: 0, 0, 2000, 0, 0, 2000
Ruchy **: ruch1, ruch2, ruch3, ruch4
Natura i umiejętność: natura, umiejętność
Przedmiot: przedmiot V
Specjalizacja ***: spec
Moduły walk ***i: moduł1, moduł2, moduł3

Tutaj może być drugi Pokemon, jeśli chcecie dać dla przykładu przeciwnika do tego powyżej.

Mały komentarz co Waszym zdaniem jest źle w kwestii powyższego/powyższych Pokemonów
Pokemony będą sprawdzane przeze mnie na 100 poziomie i przy maksymalnych wartościach osiągnięć.
* w kolejności atak, obrona, spatak, spobrona, szybkosc, życie (ilość treningów w życie, nie ilość życia)
** w kolejności w jakiej będą miały być wykonywane
*** nie musicie podawać jeśli uważacie że nie jest istotne w tym przypadku
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

w00jtus
Posty: 372
Rejestracja: 26 sie 2014, o 22:57

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: w00jtus »

Jako posiadacz teamu z 1 KO i gracz top 30 poprę tych, którzy nie chcą dalszych nerfów ruchów KO. Również uważam, że obecnie są one nieźle zbalansowane. Nie każdy pokemon uczy się ruchów takich jak gravity albo smack dow,n a wówczas poki z fissure (te widuje najczęściej) łatwo się kładzie pierwszym lepszym duchem z levitate albo pokiem ze sturdy czy latającym. Ogólnie typ ziemny sporo zyskał odkąd pojawiły się umki i smack down/gravity. Dorzucając do tego że bardzo popularny typ stalowy, często spotykany typ ognisty i brany ze względu na czarny szlam typ trujący - wszystkie są podatne na ziemie. Sam będąc posiadaczem Gengara, którego używam z przedmiotami na zmianę (czarny szlam, gengarite) i Steelixa z Sturdy z zawrotnym treningiem 200 at, 200 HP i 200 obrona za łączne 16 kk Yen kłade to wasze niepokonane KO bez problemu. Tym drugim położyć/zremisować z Metagrosami, Gliscorami, Tyranami, Aggronami, Steelixami i tego pokroju pokami z max treningiem. Większym problemem są dla mnie faktycznie tenty z szlamem i rain dish, na które faktycznie jedyny bat w tym momencie to Fissure albo heal block. Sam będąc posiadaczem mało może używanego Helioliska z dry skin wyskakując na takiego Pawianiego dostaje oklep po 50 turach mimo że lecze się z ruchów jego tenty, mam 2 ruchy elektryczne (superefektywne) i mam skończony atak to nie jestem w stanie jej położyć.

Inny pozytywny dla mnie aspekt właśnie KO jest dla mnie to, że właśnie ta losowość trafienia powoduje, że nawet przy tym samym ustawieniu poków z tygodnia na tydzień wynik może być różny przez co klikając walkę "pewniakiem" nie jestem pewien na 100% czy się uda i pozostaje jakaś nuta niepewności przez co chce mi się tę ligę klikać, a nie odbębnić.

Podsumowując zostacie KO zajmijcie się przekokszonymi tentami, ogólnie używaniem kilku leczeń na raz bo wracamy do punktu wyjścia kiedy leczenia przywracały 50% HP i były za mocne...
Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

w00jtus pisze:
2 mar 2020, o 21:05
Sam będąc posiadaczem Gengara, którego używam z przedmiotami na zmianę (czarny szlam, gengarite) i Steelixa z Sturdy z zawrotnym treningiem 200 at, 200 HP i 200 obrona za łączne 16 kk Yen kłade to wasze niepokonane KO bez problemu. Tym drugim położyć/zremisować z Metagrosami, Gliscorami, Tyranami, Aggronami, Steelixami i tego pokroju pokami z max treningiem. Większym problemem są dla mnie faktycznie tenty z szlamem i rain dish, na które faktycznie jedyny bat w tym momencie to Fissure albo heal block. Sam będąc posiadaczem mało może używanego Helioliska z dry skin wyskakując na takiego Pawianiego dostaje oklep po 50 turach mimo że lecze się z ruchów jego tenty, mam 2 ruchy elektryczne (superefektywne) i mam skończony atak to nie jestem w stanie jej położyć.
Brzmią jak idealne sytuację, które mógłbym przetestować w symulatorze walk, gdybyś mi wypisał wszystkie dane jak powyżej napisałem na PW.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Coolio
Posty: 982
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

Ethel propo tych symulacji to masz wglad w poki ligowe graczy i czy mialbys mozliwosc importu tych pokemonow do swojego symulatora? Mysle ze duzo latwiej i szybciej dla kazdego byloby napisac w pw 'Druddigon gracza Coolio' i byc moze dopisac ms zamiast wypisywac te wszystkie statystyki przedmioty itp.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7402
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Ethelnalen »

Nie wiem kiedy będę to robił i czy Pokemony się nie zmienią jeśli będę chciał sprawdzić jakieś przyszłe zmiany. Jeszcze jestem w trakcie kodowania tego dopiero.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3517
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Hipotermia »

Adrianecq pisze:
28 lut 2020, o 19:42
2KO + rest + sleep talk + trening w życie i może nieźle namieszać na o wiele lepiej wytrenowanym pokemonie.
Poczytaj sobie co się dzieje przy użytkowaniu 2x KO na pokemonie, nim coś napiszesz.
Edwis pisze:
28 lut 2020, o 17:49
no najlepiej to wyj :) te ruchy ko
Jeśli byłby zwrot kosztów treningów, to ja jestem jak najbardziej ZA. Z chęcią bym pozmieniał pokemony na takie bez KO.
Coolio pisze:
28 lut 2020, o 21:21
Zbalansuj lepiej dzicze w Kalos zamiast nerfic KO. Juz teraz trzeba kombinowac z klejnotami czy ruchami typu Gravity zeby dalo sie ich uzyc (a pozniej przychodzi taki Rodzynek i bije tego poka z KO za pomoca zwyklaka na 30tym poziomie xD). Ogolnie uwazam ze ataki na ta chwile sa niezle zbalansowane i zaden nie wypacza gry w znaczacym stopniu. Oczywiscie moduly moga w tym mocno namieszac ale balansowac wtedy nalezy moduly a nie ataki.
To swoją drogą, że pokemony za grosze potrafią niszczyć przeciwnika bez straty HP. Przydałoby się zniwelować wszystkie zerowe odporności do poziomów 10%, tak by nie móc zniszczyć przeciwnika pokemonem za grosze, typu przeciwnik ma wodnego pokemona na start 3x wodne 1x lód - przeciwnik rzuca water absorb + protect na 1x lód, pokemon nie ma jakiegokolwiek treningu, ale wygrywa z pokemonem 2kkk wartości (4kkk wkładu). Fk jea.
No chyba, że przerobimy Protect czy Detect na możliwość blokady na poziomie 50-70% nawet posiadając 1 takowy ruch w MSie.
ISkairipaI pisze:
29 lut 2020, o 15:23
x
Odpisując na wybrane rzeczy, bo nie chce mi się na całość:
• Tenta jest mocna, ale jej minusem jest x2 na ziemię, więc i na powszechne KO Fissure, osłabiając Szlam niszczymy różne trujaki pomijając nawet Venka, to Gengar bez Mega Evo traci sens, a wiele innych trujaków raczej wybierana jest TYLKO przez Szlam, inaczej byłaby olana przez swój typ. Osłabić 2 leczenia naraz? To wtedy nie bierzmy pod uwagę tylko Tentę, a wszystkie np. trawiaste w rundach, gdzie działa i Leech Seed i np. Synthesis, nie rozdzielajmy tego tylko dla Tenty. Do tego jest dosyć łatwa do skontrowania i mnie osobiście nawet pasuje, by robili ją ludzie, no i znowu - do tego po 50 rundach leczenia, jeśli nie zbije sama przeciwnika zazwyczaj i tak odpada - tak jak napisał Sylwiusz, a jak poza Rain Dance ma jeszcze nawet Rest, to ciężko mu kogokolwiek ubić z 2x DMG u siebie. No i szczerze.. mnie w grze większy problem sprawia walka z takimi Miloticami czy Empo z Protectami. Ale spoko. Nie każdy przecież ma czym kontrować wszystkie pokemony, później napiszę obszerniej które pokemony mi sprawiają problem i są przesadne, bo nie może być tak, że mam problem z nimi ;D
• Nie jestem za tym czy przeciw, ale nie będzie mi przeszkadzać zmiana KO do np. 1/team - Steelixa zrobiłem typowo tylko pod Metagrossy czy Aggrony z Fissure jako kontra, a że i on posiada możliwość Fissure, to czemu nie. Tylko, że jak tak drastycznie zmieniamy wiele rzeczy, to też chciałbym mieć możliwość odzyskać wkład w pokemony (tu bardziej wiadomość do Ethela), bo kasę na pełny trening i jagody zbiera się nawet wśród topki miesiącami, a robienie wszelkich zmian jaka byłaby ta z KO sprawia, że wśród wielu ludzi pokemon nadaje się co najwyżej do hodowli z ogromną stratą na treningu i całkowitą na jagodach/TM. Dodatkowo z 1 KO/team zaraz znowu wybije się 1 pokemon z KO, który znajdzie się w sporej liczbie drużyn, będzie on przeszkadzał większości i co.. znowu będziemy zmieniać to w nieskończoność, a ludzie niech się wkurwiają ze zmianami?
• Co do super kontr, pomysłów jest sporo na to, ale jak wyżej napisałem o zwrotach, to dodam nie każdy przeleje Ci na grę 30tyś. PLN'ów, by zmienić team w ciągu jednej ligi. Jeśli nie ma zwrotu, to zostaje na pokemonach to, co w miarę się sprawdzi, a w wielu wypadkach pewnym punktem zostaje KO. Steelix u mnie jako 2gi wszedł za Czarka, bo x4 kamień, Drago to gówno, które przerobiłem typowo jako vs wszelkie smoki, więc musiał wejść do teamu defensywnego jako ten "walnę KO, może coś z tego będzie" jak uważasz. Teraz mam kasę na poka, który prawdopodobnie mógłby go wymienić, ale poczekam sobie do wejścia modułów w lidze, by nie stracić kasy na pokemonie, której mógłbym potem nie odzyskać, bo zwrotów nie ma i poczekam pewnie aż ludzie sami mi pokażą, co jest na modułach KOX mode.
• MegaEvo można spokojnie powzmacniać, bo przykładowo poza Metagrossem półlegendy w ogóle nie są w użyciu w topce, a i on często jest brany raczej jako zwykły, bo ten datek statystyk w porównaniu do innych MegaEvo sprawia, że się tak bardzo nie opłaca go mieć i tylko typowo pomysł pod pełne wykorzystanie Tough Claw sprawia, że jednak go biorą. Najczęstszy jest chyba Gengar - +10 stat użytkowych, potem Czarek - raczej pod umkę i Venek, który ma +8 stat i do tego fajną umkę. Garchomp całe +3 licząc -1 w Speed, bardzo rzadka Altaria pod Mega całe +6. Jak na moje MegaEvo nie powinno mieć jednak minusów na statystykach, a dodatkowo pokemony, które mają słaby ESP wzmocnić lekko ich MegaEvo, by ludzie chętniej wybierali inne niż obecnie powszechne. Oczywiście również bez przesadzania w drugą stronę.
arsen pisze:
29 lut 2020, o 16:12
KO nie powinno się z niczym równać tylko być wyraźnie mocniejsze jednak nie aż takie skuteczne... Mam Eq a gość Fissure, prędzej on mnie trafi niż ja go xD
Nie no, nie pierdolmy takich głupot, że EQ i Fissure to podobna celność przy podobnej szybkości. No chyba, że oceniasz trafianie swoim EQ vs Fissure przeciwnika, gdy on jest 3/4 krotnie szybszy, wtedy brawo za ocenę. Przejechałem się w ofensywie na Fissure tylekroć, że właśnie w samym ataku staram się unikać używania KO, bo nawet ze Sleep Talkiem zdarza się nie trafić w 30-40 rund ani razu.
Ale żeby nie było, że tak słabe jest to KO, to fakt faktem Drudek ze Smack Down/Mold Breaker niszczy system i jest ciężkie do skontrowania. Dlatego właśnie mam pokemona do tego, bo wiedząc, że tego jest sporo zadbałem o to, by mnie to nie bolało, że ludzie mają tyle KO. Sturdy czy typ powietrzny też się przydaje, bo poza nim (Drudek) raczej nic innego tak nie doskwiera z tym KO. Także jak coś pomyśleć o zmianach, to tak, by nie było za jakiś czas znowu tego samego, jak w którymś regionie będzie podobny problem z jakimś pokemon z KO i znowu indywidualne podejście do niego.
Ethelnalen pisze:
1 mar 2020, o 05:58
Nie będę odpowiadał na wszystko ale jedna uwaga. To, że istnieje kontra na KO nie oznacza, że nie są one przesadzone. Wtedy wybór Pokemonów zawęża się do takich, które mogą używać KO i takich, które mogą blokować KO. To nadal nie jest dobry stan w walkach.
No równie dobrze mogę powiedzieć, że trzeba osłabić wodne, bo za dużo ich w topce, a nie każdy będzie robił elektryki do skontrowania. Mamy 12 miejsc na pokemony, a to, że niektórzy zaczynają od swoich ulubionych pokemonów nie patrząc na to, w co się ludzie bawią i potem nie mogą się przebić, to jedno (a drugie, że ludzie gadający o niemożliwości przebicia się przez jakieś pokemony nie posiadając przy okazji full wytrenowanego teamu, to trochę XD), a inna sprawa, że to normalne, że są mocniejsze i słabsze pokemony i gwarantuję Ci, że kolejni gracze będą odchodzić (a tych odchodzących nie brakuje jak widzę - gdybyś ograniczył posiadanie kont do 1/osoba, to byś wtedy miał najlepszy wgląd w to), jak będziesz chciał wszystko wyrównać, by każdy mógł sobie grać swoimi ulubionymi pokemona bez większej straty do TOPki. No chyba rzadkość pojawia się grup niektórych Shiny (i ich większa cena w hodowli) czy trudność w dostępie do Shiny Eevee/półlegend/skamielin itepe itede musi sprawiać, że niektóre pokemony będą silniejsze od innych. Co najwyżej możesz powoli zwiększać pulę tych mocnych poków (np. z nowym regionem na pewno takowe dojdą), a nie osłabiać mocne.

Awatar użytkownika
Kyuubi
Posty: 112
Rejestracja: 25 cze 2013, o 00:44

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Kyuubi »

Hipotermia pisze:
15 mar 2020, o 02:43
• MegaEvo można spokojnie powzmacniać, bo przykładowo poza Metagrossem półlegendy w ogóle nie są w użyciu w topce, a i on często jest brany raczej jako zwykły, bo ten datek statystyk w porównaniu do innych MegaEvo sprawia, że się tak bardzo nie opłaca go mieć i tylko typowo pomysł pod pełne wykorzystanie Tough Claw sprawia, że jednak go biorą. Najczęstszy jest chyba Gengar - +10 stat użytkowych, potem Czarek - raczej pod umkę i Venek, który ma +8 stat i do tego fajną umkę. Garchomp całe +3 licząc -1 w Speed, bardzo rzadka Altaria pod Mega całe +6. Jak na moje MegaEvo nie powinno mieć jednak minusów na statystykach, a dodatkowo pokemony, które mają słaby ESP wzmocnić lekko ich MegaEvo, by ludzie chętniej wybierali inne niż obecnie powszechne. Oczywiście również bez przesadzania w drugą stronę.
Ja mam co do tego punktu duże wątpliwości. Obecnie o ile się dobrze orientuje, mega evolucje są przeliczane w pokelife identycznie jak każde inne statystyki pokemonów. Jeśli uznamy, że należy wzmocnić "wybrane" mega evo żeby wprowadzić różnorodność większą, to równie dobrze możemy wedle uznania powzmacniać konkretne pokemony bo są słabe. To jest takie samo motanie na statystykach. Np wszelkie raticaty, delcatty czy parasecty mają ciulowe esp to pododawajmy im statystyki to będą grywalniejsze. Dla mnie to identyczna zasada. Mega ewolucje w oryginalnych grach na moje oko właśnie dlatego dają znacznie większe bonusy do statystyk "słabszym" pokemonom niż pół legendom, bo pół legendy były znacznie silniejsze, a mega ewolucję to wyrównują na tyle, żeby mega pidgeott czy mega sableye mieli szanse walczyć z mega garchompem, który bez tego był dużo silniejszy. A fakt, że mega garchomp w oryginalnych grach dostaje bonusy do obu ataków, co tutaj jest mocno słabe i na tym traci to ja nie widze w tym nic nadzwyczajnego. Tak samo np. Infernape ma bazowe przyrosty obu ataków równe, to i siłą rzeczy przez to ma efektywnie gorsze statystyki. No i dla mnie jak pok ma minusy na statystykach to powinien je mieć. One są zwykle jakośtam uzasadnione, jak np. Sableye ma -3 na szybkości bo dostaje jebutną tarcze, za którą sie chowa, to przez to ciężko mu być szybkim, ale dostaje wciul defów. No i trzeba też pamiętać o tym, że statystyki to nie wszystyko. Więc ulepszenie mega ewolucji pokemonów o niskim ESP też nie jest takie o, bo oprócz statystyk pokemony mają też typy, umiejętności, ataki... to wszystko ma duży wpływ na siłę pokemona, nie tylko esp.

Jeśli coś tutaj zmieniać w balansie to musiałyby to być głębiej przemyślane zmiany i raczej systemowo dla każdego pokemona, żeby wciąż statystyki były brane w jasny sposób z gier, a nie na zasadzie wzmacniania wedle czyjegokolwiek uznania, słabszych czy rzadko grywanych mega ewolucji. Bo jak poulepszamy pokemony wedle uznania to dopiero każdy będzie mógł zgłaszać wonty, "a dlaczego pokemon X jest taki słabszy od pokemona Y", już teraz widywałem pretensje że dlaczego megaewolucja X jest taka słaba, teraz przynajmniej można takie zapędy łatwo odsyłać do GameFreaka, bo to on odpowiadał za balans statystyk pokemonów a my tylko je przeliczamy według wzorku istniejącego od początku istnienia naszej gry. Jak zacznie się w tym mieszanie, to ludzię będą mieli faktycznie prawo mieć pretensje do Ethela, że jakieśtam mega evo jest słabsze od innego. Bo nie ma szans, żeby zbalansować wszystko idealnie, a i nie o to chodzi żeby wszystko było sobie równe. Także moim zdaniem, tu należałoby wprowadzić zmiany tylko i wyłącznie wtedy kiedy faktycznie byłby pomysł na zrobienie tego dobrze i bez ulepszania czegoś "wedle uznania". W przeciwnym razie statystyk, nie tykać.

Dla mnie najlepszym miejscem do wprowadzania balansu obecnie są moduły. To jest rzecz wymyślona przez ethela, którą zapewnił sobie furtke do wpływania na balans, bo mają potencjał wpływać na bardzo różne rzeczy. Wydaje mi się, że niektóre moduły mogłyby ewentualnie mieć działanie zależne od siły pokemona, np. działając mocniej na słabsze poki jakoś się skalując(żeby np. unikać robienia jakichś twardych granic), czy też jakoś szczególnie wpływać na megaewolucje. Tylko oczywiście i tu trzebaby uważać.
Obrazek

Coolio
Posty: 982
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

Troche zbaczajac z tematu zbyt silnych pokemonow i atakow to mozna sie trz przyjzec aktualnemu przyzwoleniu na 12 pokow w lidze. Z jednej strony jest wszystko ok i sie bawcie w pokemony tylko na atak a z drugiej to na ta chwile kilku graczy wzielo sobie to zbyt doslownie i zamiast grac 'po bozemu' robia jakies dziwne poki tylko pod atak ludzi z topki niszczac ich przy tym doszczetnie xD Sprawa jest aktualnie zabawna jak jakis togekiss na ok 37poziomie rozwala Druddigona z 100poziomem i 4k treningu jednak jesli plany w stylu 'liczy sie tylko atak' moga mocno namieszac i sprowadzic mete do 6 przypadkowych pokow obronnych tak zeby jak najtrudniej bylo je wyeliminowac jakims cieniasem oraz 6 pokow w stylu togekissa tylko pod atak i to tak slabego aby przeciwnik powalil go na strzala co zapewni mozliwosc kontrowania kolejnego poka przeciwnika z wiedza ktorego ruchu uzyje jako pierwszego. Mam nawet kilka gotowych rozwiazan co z tym zrobic ale zanim zaczne tu pisac sciany tekstu chcialbym sie dowiedziec czy ktos sie tym w ogole interesuje i bierze to pod uwage jako cos do zbalansowania.

Btw zanim sie pottery rzuca ze znowu topka sra po gaciach i chce zniszczyc klopotliwe pokemony... Nadal uwazam ze balansowanie gry polega na tym aby nie bylo sprytnego wytrycha ktory obchodzi 90% mechanik gry zapewniajac komus latwe zwyciestwo. Tak jak kiedys usypiacze, tanki, curse czy wczene KO tak i to w moim odczuciu wymaga zwyklego balansu. Ofc nie takiego zeby poki z duzym treningiem mogly pokonac tylko poki z jeszcze wiekszym treningiem ale i na to znajdzie sie rozwiazanie.

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 425
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Miszczu490 »

Coolio pisze:
3 kwie 2020, o 04:56
Troche zbaczajac z tematu zbyt silnych pokemonow i atakow to mozna sie trz przyjzec aktualnemu przyzwoleniu na 12 pokow w lidze. Z jednej strony jest wszystko ok i sie bawcie w pokemony tylko na atak a z drugiej to na ta chwile kilku graczy wzielo sobie to zbyt doslownie i zamiast grac 'po bozemu' robia jakies dziwne poki tylko pod atak ludzi z topki niszczac ich przy tym doszczetnie xD Sprawa jest aktualnie zabawna jak jakis togekiss na ok 37poziomie rozwala Druddigona z 100poziomem i 4k treningu jednak jesli plany w stylu 'liczy sie tylko atak' moga mocno namieszac i sprowadzic mete do 6 przypadkowych pokow obronnych tak zeby jak najtrudniej bylo je wyeliminowac jakims cieniasem oraz 6 pokow w stylu togekissa tylko pod atak i to tak slabego aby przeciwnik powalil go na strzala co zapewni mozliwosc kontrowania kolejnego poka przeciwnika z wiedza ktorego ruchu uzyje jako pierwszego. Mam nawet kilka gotowych rozwiazan co z tym zrobic ale zanim zaczne tu pisac sciany tekstu chcialbym sie dowiedziec czy ktos sie tym w ogole interesuje i bierze to pod uwage jako cos do zbalansowania.

Btw zanim sie pottery rzuca ze znowu topka sra po gaciach i chce zniszczyc klopotliwe pokemony... Nadal uwazam ze balansowanie gry polega na tym aby nie bylo sprytnego wytrycha ktory obchodzi 90% mechanik gry zapewniajac komus latwe zwyciestwo. Tak jak kiedys usypiacze, tanki, curse czy wczene KO tak i to w moim odczuciu wymaga zwyklego balansu. Ofc nie takiego zeby poki z duzym treningiem mogly pokonac tylko poki z jeszcze wiekszym treningiem ale i na to znajdzie sie rozwiazanie.
Kurdełke, wykrakał mój plan na następną ligę. :O

Tak na szybko.
Podsumowując BANowe rozważania:
- Protect/detect za silny, kiedyś czytałem że protect w ataku się przydaje, ale w obronie jest bardzo łatwy do skontrowania przez przeciwnika, czy tak nie pisałeś Coolio? - czyli moc w ataku jest OP, w obronie łatwe do kontry - źle,
- Tentacruel znowu używany głównie przez BAN - nie jest OP - mocny ale nie OP, bo jest jednak łatwy do skontrowania np. umiejką, albo KO. Co z tego, że w ataku niszczy praktycznie wszystko (sam mam jednego i te jego leczenia są wręcz szalone) - czyli moc w ataku jest OP, w obronie łatwe do kontry - dobrze,
- Poki z odpornością 0 - też wg. BANu to problem, bo łamie ich Rodzynek królikiem na 30 lvl,

Aaaale znowu:
- KO to nie problem, booo są kontry na to (choć mają poków pod to nakampione połowe teamu).

Mój pomysł:
Wypisze nam BAN jakie poki i jaki trening minimalny powinny mieć, bo z tego co widzę to jak ktoś ich połamie to jest OP, a jak oni łamią to jest ok, zbalansowane. ;)
A w planach jakieś poki, które będzie używało całe stow jest?, jakiś machamp czy cuś, on będzie OP czy nie?
Może na przykład nie wprowadzać limitu 4k, tylko udział w krysztale od treningu minimum 3k?

Coolio
Posty: 982
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: Coolio »

Juz sie jeden potter znalazl xD Na wstepie zaznacze ze ten post to moj pomysl i nie konsultowalem tego ze swoim stowem. Pisanie o tym ze bananowe pomysli etc to tylko mydlenie oczu tak aby zdyskredytowac moj pomysl, osmieszyc go a nastepnie napisac sciane tekstu nie odnoszac sie nawet do tresci mojego posta :mrgreen:

Tez na szybko.
Detect - Ty napisales ze to zle a nie ja. Nie pamietam zebym napisal ze detect jest latwy do kontrowania bo nie jest i praktycznie odbiera atakujacemu jeden atak. Tak czy inaczej w ataku jest mega op i w przeszlosci takie mega op rzeczy byly oslabiane.
Tena jest mocniejsza niz inne wodniki tyle ze wzgledu na podwojne leczenie. Latwo to obejsc lub strzelic mu z Fissura i pok pada tak jak kazdy inny wodnik. Dlatego uwazam ze to mocny pok ale nie OP. Przy okazji Ethel juz zapowiedzial nerf na wiele leczen u jednego poka wiec Tenta straci swoja moc i bedzie normalnym wodnikiem.
Poki z odpornoscia 0 to zaden problem i dokladnie to w poscie napisalem. Jakbys go przeczytal zamiast sie odrazu bylwersowac to bys wiedzial ze pisalem o mozliwym balansie ilosci pokow ktore moga byc w reprezentacji a nie o problemie z pokami i ich odpornosciami. Mam tez inne pomysly zbalansowanie atakow w lidze ale nie bedzie sie jeszcze o nich rozpisywal bo moze to sie okazac bezcelowe.
Tak KO to juz nie jest problem i pisalem nawet wczesniej czemu tak uwazam. Tak tylko dodam ze wiele osob z banow juz teraz ma zamiar pozbyc sie pokow z KO bo juz nie jest op i sa lepsze metody na wygrywanie w lidze. Ponownie pisze ze JA uwazam iz dalsze oslabianie KO wyeliminuje je calkowicie z ligi a nie o to chodzi w balansowaniu.

Twoj pomysl to kolejna proba zdyskredytowania banow tak aby ktos przypadkiem nie bral ich na serio. Machamp bedzie op ale tez nie z powodu tego ze to jakis koks z przyrostami +10. Aktualnie w lidze jest malo pokemonow wrozkowych czy tankow ktore moga mu faktycznie zagrozic i to jest powod przez ktory bedzie op. Krolik tez byl op w poprzedniej lidze i Vegeta zysklal tylko dzieki niemu z 5 pozycji w generalce. Czy to sprawilo ze aktualnie nadal jest op i nie ma do niego podejscia? Ludzie sie zaadaptowali i sprawili sobie kontry zamiast jeszcze przed nowym sezonem plakac o nerfy.

@down Potter to dla mnie mem. Uzywam go jako takiego od lat i dalej bede to robil bo jestem specyficzny i mnie to smieszy. W lodowce go nie mam bo tam nikt nie placze o to ze balans jest zly ;d
Ostatnio zmieniony 3 kwie 2020, o 14:32 przez Coolio, łącznie zmieniany 1 raz.

grz22
Posty: 225
Rejestracja: 17 maja 2016, o 14:32

Re: [DYSKUSJA] Balans po 6. Sezonie

Post autor: grz22 »

Coolio pisze:
3 kwie 2020, o 04:56


Btw zanim sie pottery rzuca ze znowu topka sra po gaciach i chce zniszczyc klopotliwe pokemony...
Coolio pisze:
3 kwie 2020, o 13:22
Juz sie jeden potter znalazl xD nawet wczesniej czemu tak uwazam. Tak tylko dodam ze wiele osob z banow juz teraz ma zamiar pozbyc sie pokow z KO bo juz nie jest op i sa lepsze metody na wygrywanie w lidze. Ponownie pisze ze JA uwazam iz dalsze oslabianie KO wyeliminuje je calkowicie z ligi a nie o to chodzi w balansowaniu.
zobacz w lodówce czy zobaczysz pottera. kolejny z syndrorem pottera- wszedzie go widze, zrzucam na niego wine itd

ps. nie, log upadł, teraz jestem w phs, wiec nie bez znajomosci

ODPOWIEDZ