[PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7889
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

[PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: Ethelnalen »

TRADYCYJNE PRZYPOMNIENIE! To jest plan, nie pracuję jeszcze nad tym, piszę wcześniej abym mógł z Wami skonsultować niektóre rzeczy i może zobaczycie inne problemy, o których ja nie pomyślałem. Nic tutaj nie jest ostateczne.


Czym jest Wieża Walk?

Wieża Walk to miejsce, w którym trenerzy mogą zmierzyć się z coraz trudniejszymi przeciwnikami podczas wspinania się coraz wyżej i wyżej. Na każdym piętrze znajdziecie przeciwnika, za pokonanie którego otrzymacie nagrodę i dostęp do następnego, trudniejszego piętra.
Wieża będzie w dużej mierze skończoną aktywnością, którą będziecie wykonywać sami. Po pokonaniu danego piętra nie będziecie mogli ponownie na nim walczyć.

1. Gracz wyzywa konkretne piętro wieży. Na piętrze znajdują się określone Pokemony na określonym poziomie. Może też być aktywny jakiś modyfikator walki.
2. W przypadku przegrania możliwe że będzie jakiś cooldown - nie jakoś surowy. O ile w ogóle się znajdzie.
3. W przypadku wygranej gracz otrzymuje nagrodę z tego poziomu. Odblokowuje następny poziom.
4. Obecny poziom zostaje oznaczony jako pokonany i nie można już na niego wrócić ani otrzymać ponownie nagród.

Cele dodania Wieży:
- płynniejszy rozwój gracza - poza salami będziecie mogli stopniowo pokonywać kolejne poziomy wieży, zbierając z niej przydatne przedmioty
- trudniejsze wyzwanie dla solo graczy - dotąd dobrze wytrenowane Pokemony są potrzebne głównie na Ligę i Legendy. Ostatnie poziomy wieży mają być porównywalnym wyzwaniem wymagającym dobrej drużyny
- miejsce, w którym będziecie mogli zdobyć przedmioty potrzebne do korzystania z Z-Ruchów
- dodatkowa aktywność co parę tygodni - ostatnie kilka poziomów będzie resetowane co 2-4 tygodnie, tylko z nich będzie można ponownie zdobyć nagrody

Trudności z dodaniem Wieży:
- sam nie dam rady przygotować tyle walk, więc będę potrzebował z tym pomocy graczy
- pozostaje pytanie czy nie lepiej by było umieścić w niej trochę inne nagrody, coś specjalnego dostępnego wyłącznie tutaj
- sprzedaż trenowanych Pokemonów. Boję się że wieża straci sporo sensu, dopóki można sprzedawać gotowe Poki, które mogłyby krążyć między kontami bardziej niż te na salki


Ilość Pięter i siła Pokemonów

Wieża zacznie się od 20 poziomu. Pokemony na kolejnych piętrach będą miały następujące poziomy i (ilość treningów):
1: 20 (200)
2: 20 (200)
3: 20 (200)
4: 25 (200)
5: 25(200)
6: 25 (200)
7: 30 (300)
8: 30 (300)
9: 30 (300)
I tak dalej aż do pięter 48-50, na których będą Poki z poziomem 100 i treningiem 1000.
Następne piętra będą już znacznie silniejsze. 51-60 to będzie 2000 treningów, 61-70 to 4000 treningów, 71-80 to 8000 treningów oraz 81-90 z 8000 treningów jako resetujące się piętra.

Dodatkowo w wieży będą aktywne modyfikatory.

Zestawy Pokemonów i ewentualny modyfikator to coś, co planuję przygotować razem z Wami. Nie musi to być aż 80 różnych drużyn oczywiście.
Pierwsze kilkanaście pięter będzie miało bardzo łatwe Pokemony, które nie będą występować już później.
Od 21 piętra będą to już realnie przygotowane drużyny. Będą to różne rodzaje drużyn, niektóre poważne, a niektóre po prostu zbudowane dla zabawy czy konkretnego wyzwania. Np. drużyny typów, Liderów, tylko fizyczne ruchy, tylko tanki, same ruchy blokujące gracza etc etc.
Te drużyny mogą się powtórzyć z 2 czy 3 razy w trudniejszej wersji na wyższych piętrach. Jedna drużyna może się pojawić np. na 25 piętrze, 50 piętrze, 75 piętrze.
Piętra 81-90 będą miały przypisaną losową drużynę oraz losowy modyfikator i to będą piętra resetujące się co parę tygodni.

Modyfikatory
Piętra mogłyby mieć konkretne modyfikatory aby utrudnić walkę graczowi. Modyfikatory to rzecz podobne jak ograniczenia w Hali czy efekty w Legendarnych Polowaniach. Przykładowe modyfikatory:
- obrażenia od typu X u gracza zmniejszone o Y%
- obrażenia procentowe zadawane przez gracza zmniejszone o X%
- ruchy nie-kontaktowe gracza nie działają
- gracz otrzymuje X obrażeń co turę od typu Y
- gracz otrzymuje X% więcej obrażeń ale leczy się za Y% więcej
- na arenie jest stała pogoda X oraz stały teren Y
- Pokemon Legendarny zadaje X% więcej obrażeń ale wszystkie inne Pokemony zadają Y% mniej
Modyfikatory mają przeszkadzać graczowi (niektóre mocno, inne tak po prostu dla zabawy) ale bez blokowania bezpośrednio Pokemonów jakie gracz weźmie do Wieży.
No i to są przykłady tylko.


Nagrody

Nową nagrodą tutaj byłyby Z-Kryształy. Jak pisałem w tygodniku, plan na Z-Ruchy nie jest zbyt skomplikowany. Po zdobyciu Z-Kryształu danego typu możecie go użyć na Pokemonie, aby na stałe odblokować używanie Z-Ruchów tego typu. Jaki Z-Kryształ otrzymacie byłoby w większości losowe, może poza jakimś Pokeboxem na wyższych piętrach.

Poza tym w nagrodach znalazłyby się:
1. Kapsułki Doświadczenia - za każde piętro dostawalibyście coraz więcej Kapsułek.
2. Pokebox z Modułem - z Modułem 2 za jedno lub dwa z wcześniejszych pięter. Oraz jeden z Modułem 3 na piętrze z 90 poziomem.
3. Eventowe Napoje Energetyczne - rzadko co kilkanaście pięter.
4. Eksperymentalne Jagody - na znacznie wyższych piętrach.
6. Dopalacze III - rzadko
7. Masterball - jedna sztuka

8. To jest jeszcze niepewne, ale rozważam dodanie Victini za pokonanie najwyższego piętra wieży. Ale jest niepewne dlatego, że chciałbym, aby to było znaczne osiągnięcie, a nie wiem czy te 8000 treningów nie okaże się jednak za łatwe z wszystkimi bonusami trenerów jakie macie. I uprzedzając pytania co do Victini z Ligi - jeśli gracz zdobędzie Victini zarówno z Ligi jak i z Wieży, jego Victini zamieni się w Shiny (bez bonusu do statystyk).
Możliwe że ta nagroda będzie w osiągnięciu i będzie wymagane pokonanie 90 piętra określoną ilość razy.

Na poziomach, które się resetują nagrodami byłyby głównie Eksperymentalne Jagody oraz losowe Z-Kryształy.

Myślę jeszcze nad dodatkowymi nagrodami ale nie jestem na razie w stanie wymyślić nic unikalnego.


Preview pięter, wersja 1

Przygotowałem wstępny podgląd pięter i dalsza analizę jak co miało by wyglądać. Poniżej znajdziecie link do arkusza, ale najpierw co on zawiera:
1. Arkusz "Piętra" - lista zaplanowanych pięter w Wieży Walk. Macie tutaj wypisane wstępne dane każdego piętra dotyczące siły Pokemonów, nagród oraz ilości modyfikatorów. Też wpisałem już kilka pierwszych propozycji Drużyn.
2. Arkusz "Pokemony" - tutaj możecie podejrzeć na czym polegałoby przygotowanie Pokemonów do Drużyn w Wieży Walk jeśli chcielibyście z nimi pomóc.

Link: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Co do Nagród, nie wpisałem tam Kapsułek, ponieważ będą one nagrodą na każdym piętrze więc nie ma sensu wpisywać.

Kolumna Sugerowana Drużyna zawiera po prostu pomysły na drużynę na tym piętrze. Jak widzicie potrzebne będzie 50 Drużyn:
- Piętra 1-20 mają niskie poziomy, tutaj będzie 20 drużyn, które nie będą używane ponownie
- Piętra 51-80 to 30 drużyn na max poziomach, które właśnie tak zostaną ustawione
- Piętra 21-50 będą zawierały te same drużyny co powyżej, co najwyżej w innej kolejności i z ruchami dostosowanymi do poziomu Piętra
- Piętra powtarzalne 81-90 będą losowały drużyny z dostępnej puli 30 drużyn
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

vickdewea
Posty: 9
Rejestracja: 6 mar 2015, o 17:20

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: vickdewea »

Więcej solo kontentu się przyda. Zawsze jakieś urozmaicenie niż klikanie jagód itp. Jak najbardziej na plus

jaskier7
Posty: 55
Rejestracja: 7 lut 2017, o 13:44

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: jaskier7 »

Dobrze by było zrobić jak najwięcej różnych: modyfikatorów, przeciwników (zespołów, w tym różne rodzaje tak jak napisałeś - typy, rodzaje, może regiony), nagród itd, żeby wieża była urozmaicona w perspektywie dłuższego czasu. Można też dodać wymagania do pokemonów gracza, podobne do HW - pokonaj danego przeciwnika mając tylko określone typy pokemonów, może maksymalny level/trening poka, ewentualnie określony typ ataków (atak/spatak, kontakt/bezkontaktowy itd).
Może warto byłoby dodać osiągnięcie, że za każde pokonanie wszystkich przeciwników wieży, okres jej resetu się skraca (ale niezbyt dużo, żeby nie było zbyt dużego efektu śnieżnej kuli).

Shamrock
Posty: 580
Rejestracja: 16 maja 2015, o 11:31

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: Shamrock »

Bardzo fajny pomysł. To może być też dobra okazja do wykorzystania legend jako jedynych pokow, które gracz miałby prawo wnieść do takiej wieży. Dzięki temu:
- nie miał byś problemów ze sprzedażą poków pod wieżę
- zyskalibysmy możliwość użycia legend do czegoś innego niż sama liga
- zeszło by z gry dość dużo yenów
- sama ta aktywność wymagała by od nas dłuższego zaangażowania a to obecnie jest moim zdaniem coś czego najbardziej potrzeba w tej grze.

Co do nagród to są to raczej takie zapchajdziury raczej - nikomu nie potrzeba już kapsułek doświadczenia a i masterball spowszedniał. Za to dopalacze 3 poziomu to krok w dobrą stronę.

Tak jak już pisałem, sama koncepcja odpowiednio trudna jest dla mnie jak najbardziej czymś pozytywnym na co napewno będę czekał.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Ashkeczupp
Posty: 3
Rejestracja: 18 wrz 2022, o 21:08

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: Ashkeczupp »

pomysł brzmi ciekawie, czekam na dalsze informacje :D

NapoleonBonaparte
Posty: 74
Rejestracja: 30 mar 2019, o 08:01

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: NapoleonBonaparte »

Idealny pomysł, szykuje sie nowa duża aktywność :D

Awatar użytkownika
adam777077
Posty: 178
Rejestracja: 5 cze 2014, o 21:42

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: adam777077 »

Pomysł ciekawy i dość dobry tylko te nagrody. Zwłaszcza że będzie się to bić raz i wtedy poki na pewno będą krążyć. Chyba że zrobić to z mniejszymi nagrodami a np całość w cykl co 4 tygodnie tak żeby opłacało się zrobić pokemony i je trzymać a nie sprzedawać . I dać z całości w sumie enn20, wisnie10, jakiś pz za bossy x10(w sumie 500), z pięter 80 jakieś jagody (z 200na80 i 300 rozbić na niższych piętrach i 90 box na tm. Jakieś y na piętrach pomiędzy i będzie git. Rozbić to tak żeby opłacało się gonić do 90 piętra a ci na niższych lvl żeby też dostali coś co pomoże w rozwoju. Taki dochód na 4 tygodnie to i tak tylko mała zachęta z wlaszcza że będzie trzeba pewnie i tak na wyższych piętrach robić drużyny pod konkretne piętro jak będzie coś wnarwiajacego. Więc nie wiem czy nie lepiej zrobić te 10/20 pięter na stałe drużyny i jakimiś bossami coś w stylu tego darkrai czy zmutowanego poka. Fajnie by tam wyglądał np null z jakimiś ograniczeniami 🤔.
Tylko zrobić kilka stałych drużyn z losowym miejscem na pozostałe piętra i modyfikować do pięter. To nie wpłynie aż tak na balans gry. Gracze będą chętniej trzymać pokemony. Skoro będą ich używać cały czas. Pewnie pojawi się więcej zastosowań dla Pokemonów których umiejętności raczej są nie przydatne.
Obrazek

Smaynn
Posty: 8
Rejestracja: 7 wrz 2021, o 12:55

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: Smaynn »

Czy byłaby jakaś inna forma zdobycia shiny victini w przypadku nie zajęcia wymaganego miejsca w lidze, a tylko pokonanie ostatniego poziomu w wieży? Czy można się spodziewać że kiedyś każda legenda mogłaby być w wersji shiny?

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7889
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: Ethelnalen »

Smaynn pisze:
30 wrz 2022, o 13:30
Czy byłaby jakaś inna forma zdobycia shiny victini w przypadku nie zajęcia wymaganego miejsca w lidze, a tylko pokonanie ostatniego poziomu w wieży? Czy można się spodziewać że kiedyś każda legenda mogłaby być w wersji shiny?
Shiny wersji raczej nie. Ogólnie Shiny wersje Legend są zaplanowane jako coś stricte kosmetycznego - nie będą miały żadnych dodatkowych bonusów, obecny bonus statystyk shiny nie będzie działał na legendach.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Shanks
Posty: 3672
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: Shanks »

Ethelnalen pisze:
29 wrz 2022, o 13:55
xxx
Zastanawia mnie, czy te Z-Ruchy będą czymś dobrym na PLu. Ciężko mi potem wyobrazić sobie balans pod to, ale mniejsza..

Co do pięter - myślałem nad zrobieniem 81-100 piętrami pod typ. Mamy 18 typów, które ładnie się tu podpasują, piętro 99 oraz 100 uzupełnić legendarnymi i mitycznymi pokemonami. W każdym typie masz mniej lub więcej pokemonów, można spokojnie manewrować różnymi opcjami, różnymi ustawieniami jak i po zresetowaniu pięter mieszać dowolnie kolejnościami typów. To na pewno pozwoli też na mniejszą chęć sprzedawania pokemonów, by sobie ktoś "uzupełnił" battle tower, bo nigdy nie wiadomo czy coś zaraz nie będzie potrzebne - a i ilość i trudność powinny być odpowiednio wyrównywane do tego, że Victini w lidze będzie za te Top4/8 czy jak ustalisz (tak by skala trudności jednego od drugiego nie odbiegała za mocno).

Modyfikatory to będzie dobra rzecz i kolejna, która na pewno zadba o to, by rzadziej pozbywać się pokemona. Inna rzecz, że w planowaniu pięter możesz zaczerpnąć trochę z umiejętności rzadziej używanych pokemonów i postarać się niektóre piętra mocno ułatwić tym pokemonom (szkoda m.in., że tak zrypałeś otępienie, bo takie Own Tempo czy inny Inner Focus mogłyby być dobrym przykładem umiejętności, które w jakiejś salce mogą mocno wspomóc gracza).

Co do nagród zacznijmy od:
2. Pokebox z Modułem - z Modułem 2 za jedno lub dwa z wcześniejszych pięter. Oraz jeden z Modułem 3 na piętrze z 90 poziomem.
Myślę, że BT jest aktywnością skierowaną do graczy, którzy nie potrzebują boxa z modułem 3, bo już wszystkie posiadają. No chyba, że w planie masz box ze specjalnym modułem jako nagrodą TYLKO za pokonanie wszystkich poziomów BT. To wtedy taka nagroda jest na pewno ciekawą zachętą dla graczy, zależnie jaki to byłby moduł.
Reszty nagród nie ma co komentować - dobry dodatek, ale na wyższych piętrach można o czymś lepszym pomyśleć. Pierwsze, żeby gracze mogli regularnie się bawić w BT, to mimo mojej niechęci do tego, to na pewno Eksperymentalne Jagody w jakiejś ilości na każdym wyższym piętrze byłoby dobrą opcją. Dopalacze III to również coś, co zachęci (dobrze by było, gdyby to były boxy z wyborem, jakich dopalaczy chcemy).

Victini - jak poniżej odnośnie osiągnięcia, też myślę że zależnie jak graczom będzie szło można pomyśleć nad jakimś wymogiem in a row. Robienie czegoś trudniej dostępnym nie jest czymś, co powinno Cię powstrzymywać, bo jeśli nie ma zachęty, to ludzie prędzej czy później właśnie zaprzestaną bawienia się w BT i wtedy to, czego się obawiasz (sprzedaż pokemonów wytrenowanych pod BT) będzie coraz częstsza. W sumie jeśli liga/mistrzostwa i BT byłyby te 2/3x w roku regularnie, to możesz pomyśleć nad wyborem większej ilości mitycznych pokemonów do nagród, gdzie mogłyby się pokrywać czy wymuszać aktywność regularniej, by zdobyć jakiegoś shiny.

Co do osiągnięcia za BT, najwyższy jego poziom to powinno być przejście BT x razy pod rząd, co już maxymalnie zniechęci graczy do sprzedaży pokemonów. Takie 5-10 przejść pod rząd powinno dosyć mocno zasugerować, że do tego będzie potrzeba nieco więcej, jak podstawowe 12x full trening pokemonów, na którym wielu graczy w lidze kończy i zaczyna "kolekcjonować" yeny.

Wszelkiego rodzaju rankingi, jakbyś stworzył pod BT (kto pierwszy, gracz z najmniejszą ilością dni z ukończonym BT i inne pierdoły dostępne w zakładce z BT) czy ogólnie jako dodatkowy kontent to byłoby w sumie najlepsze, co mógłbyś zrobić, by zachęcić graczy do aktywniejszej gry. To jednak myślę sprawa na inny, osobny temat.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7889
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: Ethelnalen »

Co do Z-Ruchów to w większości za dużo nie zmienią poza balansem pomiędzy Pokemonami 4 atak a pokemonami tankami. No bo dostaną jeden ruch z większą mocą, czego tanki nie potrzebują. Tylko nie przeglądałem jeszcze wszystkich statusów jak się zmieniają no ale to zawsze można lekko zmienić żeby nie były za silne.

"2. Pokebox z Modułem - z Modułem 2 za jedno lub dwa z wcześniejszych pięter. Oraz jeden z Modułem 3 na piętrze z 90 poziomem."
Może źle zrozumiałeś, Moduł 3 za piętro z 90 poziomem, nie za 90 piętro. Wieża ma być nie tylko dla top graczy, czyli jeśli ktoś dopiero się po niej wspina, ma ten ~90 poziom konta i ten 90 poziom piętra udaje mu się pokonać, Pokebox może być jednym z pierwszych Modułów 3 dla niego.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Smarek
Posty: 236
Rejestracja: 22 lut 2019, o 17:05

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: Smarek »

Ethelnalen pisze:
1 paź 2022, o 11:30

"2. Pokebox z Modułem - z Modułem 2 za jedno lub dwa z wcześniejszych pięter. Oraz jeden z Modułem 3 na piętrze z 90 poziomem."
Może źle zrozumiałeś, Moduł 3 za piętro z 90 poziomem, nie za 90 piętro. Wieża ma być nie tylko dla top graczy, czyli jeśli ktoś dopiero się po niej wspina, ma ten ~90 poziom konta i ten 90 poziom piętra udaje mu się pokonać, Pokebox może być jednym z pierwszych Modułów 3 dla niego.
Imo powinieneś dodać nagrodę, gdzie do wyboru jest Pokebox z Modułem lub coś co by się przydało graczom, którzy mają już wszystkie moduły. Bo jednak nagroda 1kk to XD.
Redaktor naczelny ZTP oraz samozwańczy memiarz.
Przyszły TOP1 trener duchów.
Fan 1 Generacji.
Ulubiony pokemon - Lugia.

MichalKtos
Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2015, o 19:55

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: MichalKtos »

Jeśli nie chcesz odsprzedawania poków wprowadź zasadę ze tylko pokemony złapane/z pokeboxów mogą brać udział a każdy pokemon kupiony z targu będzie miał automatyczną blokadę na wzięcie udziału. Skoro zamysłem samej wierzy jest postawienie wyzwania to niech wyzwaniem będzie opracowanie taktyki i wytrenowanie odpowiednich pokemonów do tego

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7889
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: [PROJEKT] Wieża Walk (Battle Tower)

Post autor: Ethelnalen »

Na discordzie PokeLife powstał temat Wieża Walk. Przekleję również tutaj wszystko ale wolałbym żebyście tam byli jeśli chcecie pomagać z tworzeniem, łatwiej się dogadać!

Prace nad drużynami do Wieży będą się odbywały w tym arkuszu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Każdy może go widzieć ale jeśli ktoś chce brać udział w tworzeniu, musi napisać do Centrum Pomocy podając swój adres email (@gmail musi być bodajże). Otwarta dla wszystkich edycja no to by był problem jakby ktoś celowo przeszkadzał.
Ale nie każdy edytujący musi mieć tam wstęp. Może np. jedna osoba do mnie napisać, a inni będa jej podsyłali dane do wpisania jeśli tak wolicie robić. Ograniczenie mailem jest tylko dla bezpieczeństwa.

Wypisałem tam trochę informacji w samym arkuszu ale jeśli macie pytania, piszcie śmiało. Posta zostanie przyklejony jakby ktoś go szukał później.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

ODPOWIEDZ