Mistrzostwa - Feedback

Jaka jest Twoja opinia o Mistrzostwach Ligi?

Nie brałem udziału - bardzo mi się podobały
23
50%
Nie brałem udziału - neutralnie, mogą być ale nie muszą
7
15%
Nie brałem udziału - w ogóle mi się nie podobały
1
2%
Nie interesowałem się Mistrzostwami
3
7%
Brałem udziału - bardzo mi się podobały
8
17%
Brałem udziału - neutralnie, mogą być ale nie muszą
3
7%
Brałem udziału - w ogóle mi się nie podobały
1
2%
 
Liczba głosów: 46

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7683
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Ethelnalen »

Mistrzostwa się zakończyły, więc tak jak obiecałem zakładam wątek w którym będziecie mogli się podzielić swoimi opiniami na temat Mistrzostw.

No więc od siebie, co zamierzam poprawić/zmienić do następnych Mistrzostw.
1. Ilość graczy. Ostatecznie możliwe, że nie będę zmieniał ilości graczy w Mistrzostwach. Obecnie rozważam zostawienie 32 z podziałem na 4 grupy. Różnica mogłaby polegać na tym, żeby z grupy wychodziły 2 osoby a nie jedna, więc finałowe walki rozgrywałyby się między 8 osobami. Oczywiście to plan, nic pewnego.
2. Ilość walk - planuję zrobić aby o wyniku pomiędzy graczami decydowały 2-3 walki, a nie tylko jedna. Czyli toczylibyście 2 lub 3 walki z danym graczem, a nie jedną. Co wpłynie też na punkt 3.
3. Punktacja - w związku z powyższym możliwe by były różne ilości punktów za starcie. Np. 3 punkty za wygranie 2:0, 2 punkty za wygranie 2:1, 1 punkt za przegranie 2:1. Dodałoby to trochę niuansu do wyników, a nie tylko 0 lub 1.
4. Nagrody - będę musiał dokładniej doprezycować i określić nagrody za Ligę i Mistrzostwa.
5. UI - poprawić przejrzystość walk. Np. dodając pełną listę wszystkich walk, możliwość wyświetlania konkretnej Tury walki a nie całego raportu, dodatkowe komunikaty i ostrzeżenia dla biorących udział aby mieli mniejszą szansę zapomnieć o istotnych rzeczach.

To tyle ode mnie na razie, czekam na Wasze opinie. A i dodałem ankietę co myślicie o obecnych Mistrzostwach.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Dobosz
Posty: 62
Rejestracja: 5 gru 2013, o 12:11

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Dobosz »

Ogolnie zmiany ktore podales powyzej podobaja mi sie i imo winno byc tak od poczatku(ale rozumiem ze czasu nie miales by to tak zrobic).

Jedyne cobym chyba zmienil w tych mistrzostwach to wybieranie pierwszego pokemona.
Innymi slowy pierwszego pokemona ktorego wybieramy do walki powinnismy wybierac w momecie rozpoczecia walki widzac juz pierwsza szostke przeciwnika. Tak jak to w grach czy anime o pokemon bylo. Bo zostawiajac wybor pierwszego przed walka patrzac na 12 przeciwnika bardzo mocno zwieksza sie RNG na zasadzie kto odgadnie(bedzie mial wiecej szczescia) przy doborze 1 pokemona na podstawie calej 12-stki ten wygra pierwsza ture i w wiekszosci przypadkow rowniez cala walke.
Ale to moje spostrzezenie, mam nadzieje ze inni rowniez sie wypowiedza.

Coolio
Posty: 1063
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Coolio »

Jak dla mnie im mniej rng tym lepiej mimo ze w tej grze i tak tego nie unikniemy. To nic odkrywczego ale obecne mistrzostwa mi sie nie podobaly ale podobala mi sie otoczka na discordzie.

Awatar użytkownika
Arsen
Posty: 245
Rejestracja: 27 lis 2015, o 23:06

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Arsen »

Mistrzostwa mi się podobały, to było coś nowego i miło się śledziło te walki live z innymi. Samo uczestniczenie też spoko, uważam jednak że wybór pokemona przed walką widząc 12 przeciwnika jest bardzo strategiczny (albo rng, jak kto woli) i powinno to zostać, dodaje to smaczku do walki. Co do zmian to tak jak napisałeś, więcej walk w grupie plus więcej niż jedna osoba z wyjściem było by jak najbardziej w porządku
Obrazek

Awatar użytkownika
mandras
Posty: 68
Rejestracja: 20 cze 2014, o 00:26

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: mandras »

Mistrzostwa oglądało się całkiem przyjemnie. IMO na pewno nie powinny się ograniczać do mniej niż 32 osób. Dzięki temu jest jakaś tam motywacja dla trochę słabszych, żeby zrobić lepszy team, bo przy wysokim progu wejścia już nie jest tak kolorowo.
Osobiście jestem za mocnym przemyśleniem, jak ma wyglądać sezon ligowy i jak ma wpływać na późniejsze mistrzostwa. Pojawiały się już pomysły, żeby robić krótkie sezony i z nich osoby kwalifikowałyby się do corocznych mistrzostw. Ja byłbym chyba jednak za rozwiązaniem, że sezon ligowy- po nim mistrzostwa. Bezpośredni awans powiedzmy dla top 10, o resztę miejsc walka w barażach dla miejsc 11-50 (lub inny układ, kwesta dopracowania). Wtedy więcej osób miałoby okazję bezpośrednio powalczyć w tym systemie.

Awatar użytkownika
kerfi
Posty: 1338
Rejestracja: 18 maja 2013, o 15:15

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: kerfi »

Mistrzostwa jako projekt na start, co by od czegoś zacząć oceniam pozytywnie. Po dłuższym i głębszym przemyśleniu trochę meh bowiem sporo rzeczy mi brakowało, czy też było kilka niedociągnięć.

1. Ilość graczy 32 wydaje się być na chwilę obecną ok. Treningi poków od pewnego czasu stały się tańsze, więc myślę, że za jakiś czas (może rok?) będzie można przemyśleć stworzenie ich w jeszcze większym formacie. Da to możliwości zabawy większej ilości osób, więcej możliwości obstawiania.
2 osoby wychodzące z grupy też dobrym pomysłem.

2. Ilość walk zdecydowanie do zmiany. Podoba mi się fakt, że już sam to widzisz. Format ' Best Of 3 ' wydaje mi się koniecznością a może nawet i BO5 (czyli do 3 wygranych).

3. Zmiana punktacji wydaje mi się ciekawym pomysłem. Nie zastanawiałem się nad tym ale w kontekście większej liczby walk z graczem (minimum 2-3 w zależności od systemu BO3 / BO5) jest jak najbardziej sensowna.
Punktacja 2-1-0 w zależności od wyniku.
Przeszła mi przez myśl możliwości punktowania również tego przegranego (np. w systemie BO5) w przypadku wyrównanych walk tj 3:2.

4. Nagrody jasne, przydałoby się doprecyzować. Szczerze mówiąc sądziłem, że gramy o pietruszkę a nagrody mamy zapewnione z ligi xD

5. UI do poprawy. Widzę, że sam wiesz co. Z dodatkowych problemów, pojawiających się, które może zostały a może i nie poprawione - brak widoczności/możliwości oglądania poków w trakcie walki. Początkowo sądziłem, że tak ma być tylko komunikat trefny tj 'nie ma takiego pokemona'. W kilku walkach mi nie działały i w sumie dopiero discord mi uświadomił, że to błąd ._.
Odświeżanie oglądanej walki też do zmiany lekkiej - męczące, kiedy oglądamy daną osobę i co chwila nas wyrzuca do wyboru ' kogo chcemy oglądać '.

I czas na moje spostrzeżenia.

1. Wybór pierwszego poka miał znaczenie w większości walk. Jedynie Hipotermia ciężko pracował na to by ludzie tak nie myśleli. Pomimo szczęścia i wygranych w 1 turze udało mu się przegrać walki (: Problem ten można zminimalizować poprzez systemy BO3/BO5 dając możliwość odbycia większej ilości walk tj. min 2-3 i na chwilę obecną wydaje mi się to dostatecznym pomysłem.

2. Widoczność pokemonów. Możliwości układania taktyk na przeciwników jest na pewno fajnym aspektem dla wielu zainteresowanych ale bym sprowadził to na inny poziom tj zabrał możliwość oglądania statystyk oraz ataków przeciwnych stworów zarówno w okresie planowania tj wyboru interesującej nas 6ki do walki jak i w jej trakcie. Miast układać się pod kogoś skupiłbym się może na kwestii jak MY możemy zaskoczyć rywala innym MS'em, pokiem etc. W anime pamiętam Hipotermia (czyt. Ash Ketchum) miał możliwość obejrzenia poków rywala ale już nie samej strategii (czyt. statystyk oraz ataków). Jedynymi możliwościami podglądu wówczas byłaby liga oraz raporty przez nas zapisane. Wydaje mi się to ciut logiczne bowiem skąd możemy mieć informacje, że ktoś wprowadził zmiany choćby w MS danego poka jak i informacje na temat nowego, 'niespotkanego' jeszcze nigdzie w walce poka. Teoretycznie byłoby to tylko sztuczne zasłanianie poków bowiem już po 1-2 walkach będzie można przejrzeć raporty z walk i dowiedzieć się co nieco o przeciwniku ale będzie to wymagać jednak dodatkowej akcji i być może nie dowiemy się wszystkiego o wszystkich pokach.

3. Widoczność poków w walce. O ile podgląd pokemonów (czyli parszywej 12ki) jakimi dysponuje dana osoba ogólnie jest dla mnie logiczne i zrozumiałe tak już widoczność całej szóstki na start w trakcie walki nie. Na pewno nie w tym formacie jakim są mistrzostwa. Ich zamysł miał opierać się na dynamicznej walce, dynamicznym wyborze poków i rozwijaniu się sytuacji z tury na tury. Tak nie było trochę. Opierało się to (z moich obserwacji) głównie na dwóch prostych strategiach. Pierwsza na kontrolowaniu walki jeżeli udało mi się pokonać pierwszego poka przeciwnika i Druga na próbie dogonienia i odbicia się. Ostatnie walki (na szczęście wygrane, więc..) pokazały mi, że to prosta kalkulacja co powinienem dalej wystawić by zapewnić sobie zwycięstwo. Ułożony dalej szybko plan, który z moich poków kontruje jego następne i wsiooo. Zero zaskoczenia. Brak znajomości wybranej 6ki przeciwnika do walki (bo skąd niby? w pokeballe mu zaglądamy?) sporo mogłoby namieszać. Oczywiście, że możemy znać ulubione strategie i pokemony przeciwnika choćby z ligi ale nigdy w 100% nie moglibyśmy być pewni.

4. A skoro o dynamice w walce mowa... Timer 3 minuty na wybór jednego poka jest długi. Za długi. Przy nowym formacie jaki byś robił czyli walki BO3 a może nawet i BO5 (piszę często o tym drugim wariancie bowiem gra do 3 winów wydaje mi się ciekawsza) może dojść do przeszło godzinnych walk :| W najbardziej negatywnym scenariuszu czyli do rozegrania 3 walki (BO3) na 15 poków (odliczam te 3poki w ciemno wystawiane) dojdziemy do sytuacji, wktórej 30-45min zajmie raptem 1 osoba.. Co nam może dać godzinne klikanie. Moim zdaniem nie będzie to ciekawe ani dla osób grających (w szczególności jak podejmujesz decyzje szybko a trafi Ci się tzw 'wolnomyśliciel') ani dla tych na żywo oglądających... a emocji na discordzie było całkiem sporo obecnie. Dochodzi też aspekt samodzielnej gry tj czy na pewno przez ten okres 3min myślisz samodzielnie? Czy może poświęcasz czas na używanie kalkulatorów oraz narady z innymi? O tym w punkcie następnym.

5. Walki powinny być samodzielnym eventem. Było to wiele razy podkreślane przez Ciebie w kontekście ligi. O ile co do ligi się nie zgadzałem tak w kontekście mistrzostw jak najbardziej tak. Zatem jakie pomocy mam tu na myśli? Kalkulatory obrażeń oraz pomoce osób trzecich. Obie rzeczy można względnie łatwo poprawić choćby przez brak możliwości odczytywania statystyk jak w przykładzie tutaj. Same paski bez informacji liczbowej, bez informacji o przedmiotach i ograniczonej widoczności umiejętności (brak bądź widok wszystkich byśmy byli świadomi chociaż co to może być miast sprawdzać po wiki szybko). Spowodowałoby to, że już dane nie będą dokładne i uniemożliwi poniekąd stworzenia sobie w excelu bazy wszystkich poków by następnie w 5-10s je podstawić (jeżeli nie umiecie w excela do tego poziomu zapraszam na szkolenia do mojej firmy ((: ). Brak tych danych oczywiście dla osób oglądających raportów jak i dla samych osób, które walczą (również by nie pomagało stowarzyszenie wrzucające screeny, nagrania obs czy stream na discordzie, etc z pełnymi danymi).
Druga sprawa to czas by dane osoby nie mogły uzyskiwać i wymieniać zdania z osobami trzecimi. 3 minuty na wybór poka jest to zdecydowanie za długi. Skrócenie go jest dla mnie oczywistą sprawą. Uniemożliwiłoby to i na pewno mocno skróciło dyskusje z innymi. 1 minutowy timer (wystarczający by sprawdzić jakie ruchy miał przeciwnik i jaki będzie następny by szybko wybrać swojego pokemona do następnej walki) bądź zegar szachowy 5min na całą walkę. Oczywiście timery przykładowe choć wartości w moim przypadku zdecydowanie wystarczające.

6. Dodatkowe efekty aren. Każdy zainteresowany i urodzony w latach 90' pamięta jeszcze jak w 1 mistrzostwach walki rozgrywały się na losowych arenach. Można by coś podobnego tutaj spróbować zorganizować np. kamienne pole - możliwość wykorzystywania terenu do chowania się czyli celność wszystkich ataków -5-10% / wodna arena - moc wodnych ataków +5%, celność elektro ataków +5% / lodowa arena - szybkość pokemonów -5% / etc. Pomysłów z bonusami oraz jak by to mogło wyglądać będzie od groma i ciut ciut. Areny losowe (chyba nienajlepszy pomysł) bądź do wyboru po 1-2 (w zależności od systemu BO3/5) dla gracza. W przypadku remisów walki rozgrywają się na neutralnym terenie.

Czuję, że o czymś zapomniałem :')
Najwyżej zaktualizuje później (':

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7683
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Ethelnalen »

kerfi pisze:
10 gru 2021, o 13:28
2. Widoczność pokemonów. [...]
3. Widoczność poków w walce. [...]
5. Walki powinny być samodzielnym eventem.
Co do tych punktów, ciężko to zrealizować.
Gdybym zrobił tak w obecnej formie - różnica byłaby jedynie w pierwszych paru walkach. Ktoś by się "poświęcał" żeby sprawdzić co ma przeciwnik, przynajmniej częściowo, a reszta graczy by czekała jak najdłużej z walkami żeby mieć jak najwięcej czasu na zobaczenie co ma przeciwnik.
Więc nic by to nie dało poza tym, że niektóre walki by były odbywane w ciemno a niektóre nie. W najgorszym wypadku kolejny czynnik losowości, jeśli ktoś by został zmuszony do walki jako pierwszy przez podstawowo dobierane terminy walk.
Jeśli by coś takiego miało być zrobione, musiałbym co najmniej wymusić zatwierdzanie składów na walki zanim w ogóle rozpocznie się jakaś walka. Co zmusza gracza do wyboru składów na każdą walkę jednocześnie, zamiast wprowadzanie zmian na każdego gracza z czasem, kiedy zbliża się walka z nim. A jednak możliwość dostosowania tego co się wybiera aż doi startu walki to nie jest coś bezwartościowego.
Inna opcja to wymuszanie niezmiennego terminu walki, żeby każdy musiał odbyć jedną walkę w danym terminie, żeby każdy był na takim samym poziomie walki w ciemno. Co oczywiście ogranicza swobodę jeśli ktoś jest zajęty poza grą.

Także skrócenie czasu jest możliwe, ale wszystko inne prowadziłoby do mocnych ograniczeń dla graczy i jeśli ktoś by miał pecha, czy mniej czasu niż inni, do bardziej nie fair walk.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Shins
Posty: 3681
Rejestracja: 8 lis 2012, o 19:33

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Shins »

1. Z tymi arenami to bym nie szarżował. Może to mieć jakiś urok, gdybyśmy mówili o jakiś dodatkowych konkursach, ale w sytuacji, gdy mówimy o mistrzostwach takie pole mogłoby zbyt mocno faworyzować jednego z graczy. Moim zdaniem ewentualnie można by to zrobić, gdyby było przykładowo te 5 walk i 5 różnych aren i wtedy każda walka odbywała się na 1 z nich, żeby każdy miał pewność, że zawalczy w każdych warunkach i nawet jeśli przegra na jakiejś arenie z powodu bonusów, to na innej sobie odbije.

2. Jeśli w nowych mistrzostwach miałyby być po 3/5 walk między parą graczy, to dobrze by było, by mogli oni sobie np. 1 poka między walkami wymienić. Żeby jednak dać możliwość jakiejś korekcji w przypadku pechowego doboru. Taka wymiana poksa powinna trochę zabijać losowość związaną z tym, że przeciwnikowi dobrze się dobór poksów trafi.
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

Inżynier
Posty: 385
Rejestracja: 26 sie 2014, o 22:57

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Inżynier »

Nie prowadziłem takich statystyk, ale wynik walki w dużym stopniu zależał od tego jak się zaczęło. Większą karą niż posiadanie 1 poka mniej po przegraniu był wybór pokemona jako pierwszy. Wystarczy, że przeciwnik wtedy kontruje i poki schodzą jeden za jednego i zwycięstwo w kieszeni. Czy walka, w której pierwsza walka decyduje o całym pojedynku jest sprawiedliwa? Wg. mnie nie. Jedyna rzecz, która może wtedy odwrócić walkę to fatalny wybór poków, ale przynajmniej ja tak wybierałem pokemony, żeby w miarę w każdej konfiguracji móc coś ugrać.

Kolejna rzecz zmęczenie po walce. Jak dla mnie zbyt wysokie więc patrz punkt 1 oddając pokemony jeden za jednego nie ma za bardzo możliwości zmienić efektu końcowego.

Triet, te mistrzostwa pokazały wyższość teamów niekonwencjonalnych (1 typ, entuzjasta) nad standardowym teamem "dobrym na wszystko" z trenerem rzadkich okazów. Może w lidze, gdzie wszystko jest wiadome i łatwo się ustawić nie ma to tak wielkiego znaczenia, natomiast tutaj te +100 statystyk i podwyższenie mocy ataków słabych, których moc jest niska ze względu na efekt ruchu + kilkukrotnie uderzające robiły rzeź. Kolejna rzecz, która miała znaczenie jest dla mnie to, że większość teamów z topki jest na jedno kopyto tj. te same pokemony, moduły, ruchy. Z tego powodu również Kyubi i Rafalix mieli z nami łatwiej niż my z nimi.

Remisy. Przewidywano taką możliwość, a ja się pytam w jaki sposób? Doskonały przykład to moja walka z SarkQ gdzie w pierwszym pojedynku poszły cloystery, oba się tylko leczyły, a jeden wygrał. Wg. mnie możnaby spokojnie wprowadzić mechanikę (tylko na mistrzostwa), która sprawiałaby, że jeżeli oba poki mają po 80-90% hp po 50 turach to odpadają obydwa. Sam przed mistrzostwami pytałem na CP o takie przypadki i wydawało mi się, że wiem jak to działa, ale oglądając tą walkę to jednak nadal nie jest to dla mnie całkowicie zrozumiałe.

Kolejna i ostatnia rzecz to łączenie ligi z mistrzostwami. Inną rzeczą jest liga, gdzie walczymy tygodniami i oceniana jest nasza praca przez dłuższy okres czasu, gdzie pojedynczy pojedynek wydawałoby się nie aż takiego znaczenia na wynik końcowy, a inną rzeczą są mistrzostwa gdzie nadal tak sądzę, że fart miał znaczenie kto tak na prawdę wyszedł z grupy (nie ujmując zwycięzcom) bo jednak jak ktoś wygrywa większość walk to nie powinno być w tym przypadku. Są to dwie osobne rozgrywki i każda powinna być traktowana osobno.

Podsumowując:

- widoczność samych poków bez msów i treningów przed walką - bardzo dobry pomysł
- zmniejszyć karę za zmęczenie
- wprowadzić możliwość odpadania obu poków podczas walki j.w
- więcej niż jeden pojedynek zdecydowanie na +. Nawet w opcji 1 pojedynek rozpoczyna gracz 1, drugi gracz 2 byłoby bardziej sprawiedliwe niż to co mamy
- za spory i chyba jedyny minus uważam, że wyłączono graczy biorących udział w mistrzostwach od typowania. Jak zobaczyłem główną nagrodę to zbierałem szczękę z podłogi. Przecież za to można wytrenować z 9 pokemonów na 4 k, a ja nie miałem możliwości nawet wytypować bo moją nagrodą było wzięcie udziału w mistrzostwach...
- ilość graczy ok
- większą ilość wychodzących z grupy jak najbardziej nawet 3 byłoby ok
- za długie ustawianie w stosunku do walk 2 tyg na wybranie poków i harmonogram gdzie walki trwają kilka dni i dużo osób przestawiało walki na termin wcześniejszy
Obrazek

Squido
Posty: 45
Rejestracja: 21 kwie 2020, o 20:50

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Squido »

Mistrzostwa mi się bardzo podobały i nie mam im nic do zarzucenia jako wersji alfa, ale na pewno jest dużo do poprawy.

1) Ilość graczy. Fajnie było widzieć walki top 32 i zostałbym przy tej iczbie graczy, przynajmniej do momentu aż reszta nie podgoni topki.

2) Jak sam zauważyłeś 1 osoba wychodząca z grupy i po 1 walce między graczami to mało i dużo zależy od szczęścia. Oczywiście szczęście jest nieodłącznym elementem tej gry, ale można je w tym przypadku ograniczyć.

3) Podział na grupy. Siła zawodników w grupach była niezbalansowana, ze względu na to, że byli oni rozdzieleni co 4 miejsca w KG. czyli w grupie A byli gracze z miejsc 1, 5, 9, 13, itd. a w grupie D z miejsc 4, 8, 12, 16, itd.

4) Nacisk na ligę a na mistrzostwa. Liga trwała 12 tygodni i nie oszukujmy się, żeby być w topce wymagała regularnego klikania 20 walk co 2 dni. Mistrzostwa trwały 2 tygodnie i wymagały od graczy max 10 walk, z których każda z nich była nie bardziej wymagająca niż seria 20 walk w lidze. Czyli liga pochłonęła nieporównywalnie więcej czasu graczy niż mistrzostwa.

Biorąc pod uwagę te 4 punkty chciałbym przedstawić swoją propozycję formatu mistrzostw, którą niektórzy już mogli widzieć na discordzie.

Liga:
Trwa 12 tygodni, ale cooldown między walką z tym samym graczem wynosi 80h, więc nie zawalczymy z nim częściej niż 2x w tygodniu, a bilety ligowe regenerują się co 3 godziny, co daje nam 28 walk co 3 dni (zamiast 20 co 2 dni). Od razu widać, że liga jest mniej absorbująca niż była.

Mistrzostwa:
Podzielone są na 3 fazy:
- faza 1: wstępne eliminacje
Gracze, którzy w klasyfikacji generalnej ligi zajęli miejsca 9-32 dzieleni są na 4 grupy po 6. Liczba walk i punktacja do ustalenia, ale co najmniej dwumecze miedzy graczami. Z każdej grupy wychodzi po 2 najlepszych graczy i awansują do kolejnej fazy.
- faza 2: zasadnicza faza grupowa
Tutaj do 4 grup z graczami z miejsc 1-8 dolosowywani są gracze, którzy awansowali z fazy 1. Podział na grupy wyglądałby tak, że w grupie A jest #1 i #8 + 2 losowe, w grupie B #2 i #7 + 2 losowe, itd.
Liczba walk i punktacja do ustalenia, ale skoro to są grupy 4-osobowe, to można pokusić się o jakieś bo3/bo5.
Awans do kolejnej fazy zapewnia sobie po 2 najlepszych graczy z każdej grupy.
- faza 3: drabinka
Czyli to co jest najbardziej emocjonujące w wielkich imprezach sportowych.
Pary dobrane w ten sposób, żeby #1 z grupy walczył przeciwko #2 z innej grupy.
Tu można pokusić się o więcej walk między zawodnikami.

Mam nadzieję, że w miarę jasno opisałem swoją wizję. To jest oczywiście wstępny plan, otwarty na wszelkie modyfikacje.


A jeszcze odnosząc się do wcześniejszch wypowiedzi co do pomocy innych osób czy używania kalkulatorów obrażeń, to nie wiem czy jest sens ograniczać możliwości przygotowania do walki. Jeśli ktoś poświęcił dużo więcej czasu na przygotowanie i zaangażował w to inne osoby, to czemu miałoby mu to nie ułatwiać? Zmniejszenie czasu na wybór poka wydaje się ok, bo większość walk szła dosyć sprawnie. Z tego co widziałem najczęściej podczas wyboru drugiego poka potrzebne było więcej czasu.

Coolio
Posty: 1063
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Coolio »

12 pokow na walki to troche duzo nie? Co jakby gracze mieli do rozdania po np 2 bany na poki przeciwnika ktore rozdajemy przed walka i dopiero po nich dostajemy 5min na wybranie skladu? Pozbedziemy sie wtedy z walk typowo OP pokow a i trzeba bedzie szybko myslec nad taktyka :twisted:

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3606
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Hipotermia »

No więc tak.. krótko tym razem (XD): zacznijmy od tego, że z góry musi być ustalone co i jak z ligą i jak z mistrzostwami, nagrody, kto awansuje i jakie są przywileje ze względu na wyższe miejsce (jak z góry będzie to znane, to nie będzie płaczu na mistrzostwach, że to przecież "tylko" wyższe miejsce w lidze, czemu ma mieć przez to lepiej?). Kilka propozycji na profity z walki o jak najwyższe miejsce w lidze:
• Mistrzostwa dla 16 graczy. Top8 pewny awans, 9-32/64 (do ustalenia ilu) eliminacje o pozostałe 8 miejsc, by szansę dać jednak większej ilości graczy (Kyuubi pokazał, że można się przygotować lepiej do mistrzostw niż miało to miejsce w lidze, to na pewno też nakręci nieco grę, bo skusi niektórych do przelania PLNów);
• Pozostawić przy równej ilości pkt w grupie awans względem miejsca w lidze (ale tylko przy większej ilości graczy awansujących - np. 4 gr po 4 graczy i awansuje 2, przy jednej osobie do awansu jest to bardzo kłopotliwe, bo nie raz pewnie wyjdzie sytuacja, że bezpośredni mecz wygrała osoba X, ale to Y był wyżej w rankingu - awans większej ilości osób nieco to unormuje;
• Nagrody za ligę, a mistrzostwa dla poklasku - jeśli nie będziesz miał planu jakoś mocno skrócić ligi, zrobić ich kilka itd. to liga musi zachować w jakiś sposób swój "prestiż" przez nagrody i w/w profity w trakcie mistrzostw;
• Ustalanie grup powinno iść w stronę zachęcenia bycia jak najwyżej, a nie w sposób taki, że to większej różnicy nie robi: 1 miejsce w lidze powinno startować z 8 w grupie, a nie 5: 1-8, 2-7, 3-6, 4-5 + losowo z kwalifikacji/kolejnych miejsc.

Kolejne to system walk, ich prowadzenie, punktowanie itd.
• Ilość punktów ile zwycięstw w trzech meczach chyba będzie najodpowiedniejszą punktacją - możemy zrobić tutaj nieco ułatwienie dla przegrywającego 2:0, żeby w trzeciej walce prowadzący wybrał pierwszy pokemona do startu, pozwoli to nieco "wyrównać" walki, ale jak sam pokazałem wygranie pierwszej rundy nie zawsze gwarantuje zwycięstwo całej walki;
• Odnośnie poprzedniego punktu - chyba, że 2:0 to automatyczne 3p, wtedy jednak proponowałbym by zwycięzca pierwszego starcia wybierał potem pierwszy by znowu nie było mocnej losowości w tym, kto wygrywa - 1 runda w walce nie jest decydująca, ale jej wygranie daje na prawdę sporo;
• Możliwość wybrania czasu walki później aniżeli tylko 24h przed wybranym terminem - tu jest parę opcji by zablokować to, czego się bałeś Ethel - np. zgoda, którą musielibyśmy potwierdzić w czasie 1h-10min przed walką, inaczej przełożenie jej o kolejną godzinę/dwie/24?;
• Wygranie z kimś meczu 3:0 (jeśli byłyby 3 walki niezależnie od wyniku 2 pierwszych) mogłoby dawać awans przy równych punktach w grupie niezależnie od miejsca w lidze;
• By wystartować w tygodniu walk ustaw, by każdy wybrał 6tkę na przeciwnika i 1szego pokemona NA KAŻDEGO przeciwnika, inaczej walkower ZE WSZYSTKIMI niezależnie od tego czy ktoś się nie ustawił na jedną czy na wszystkie osoby - do tego blokada by zakończyć wybór poków bez wybrania pierwszego, by nikt już w tygodniu walk nie zrobił, że wybierze nową 6tkę, ale 1szego już nie;
• Odświeżanie, by nie wywalało do głównej strony mistrzostw + widok ostatniej rundy dla oglądających, nie tylko walczących;
• Typowanie DLA WSZYSTKICH + zrobienie go nieco bardziej ryzykownego, bo teraz ustawiłeś śmieszne wymogi zwrotu czy małego pomnożenia wkładu, dodatkowo ustawić max wygraną niezależnie od całkowitego wkładu graczy (bo jak ktoś obstawił 100kk i potem wygrał 400kk, to chyba z wkładu powinno ubyć, a nie zostać tyle samo, niepotrzebne mnożenie Yenów w grze) i przy mniejszych szansach nawet samego zwrotu dać większe wygrane dla szczęśliwców, którym się udało. Pomysł ode mnie - dla zwycięzcy typowania miast Yenów z puli (zostawić zwrot kasy pomnożonej zależnie od wyniku), to BOX za Top3.
Coolio pisze:
11 gru 2021, o 01:49
12 pokow na walki to troche duzo nie? Co jakby gracze mieli do rozdania po np 2 bany na poki przeciwnika ktore rozdajemy przed walka i dopiero po nich dostajemy 5min na wybranie skladu? Pozbedziemy sie wtedy z walk typowo OP pokow a i trzeba bedzie szybko myslec nad taktyka :twisted:
Świetny pomysł, by móc wykluczyć wybór 1 lub więcej pokemonów przeciwnikowi. Ma tylko jeden mankament.. nie sprawdzi się przez moduł typu, Rafalix Ci zablokuje wszystkie walczące, Arsen wszystkie Scrappy/mroczne/inne duchy itd. itd. i jak ich potem skontrujesz? No chyba, że to sugestia, że nową metą będą moduły jednego typu.
Shins pisze:
10 gru 2021, o 17:11
2. Jeśli w nowych mistrzostwach miałyby być po 3/5 walk między parą graczy, to dobrze by było, by mogli oni sobie np. 1 poka między walkami wymienić. Żeby jednak dać możliwość jakiejś korekcji w przypadku pechowego doboru. Taka wymiana poksa powinna trochę zabijać losowość związaną z tym, że przeciwnikowi dobrze się dobór poksów trafi.
To dobre w sumie.
w00jtus pisze:
10 gru 2021, o 19:34
Remisy. Przewidywano taką możliwość, a ja się pytam w jaki sposób? Doskonały przykład to moja walka z SarkQ gdzie w pierwszym pojedynku poszły cloystery, oba się tylko leczyły, a jeden wygrał. Wg. mnie możnaby spokojnie wprowadzić mechanikę (tylko na mistrzostwa), która sprawiałaby, że jeżeli oba poki mają po 80-90% hp po 50 turach to odpadają obydwa. Sam przed mistrzostwami pytałem na CP o takie przypadki i wydawało mi się, że wiem jak to działa, ale oglądając tą walkę to jednak nadal nie jest to dla mnie całkowicie zrozumiałe.
Hmm, no jeśli obie strony wystartowały "tankiem", to dobrze byłoby przy małej różnicy % zrobić jednak remis (trzeba tylko tutaj odróżnić np. poki z 3x DMG nieefektywnym + leczenie, które mogłyby wystać z podobnym 50 rund od właśnie walk tanków).

Balansowanie po mistrzostwach (tak wiem, że to nie temat na TUTAJ, ale to chyba najczęściej poruszana kwestia odnośnie odbytych mistrzostw i jak nie tu, to możesz odpowiedzieć w innym temacie); tu pytanie jak chcesz w ogóle to zrobić, bo np. osławiony No Guard z Machampa dosyć mocno zawodził przy wybieraniu, KO bardziej psuły niż pomagały przez swoje RNG, kontry już wszyscy porobili (i to jest normalne.. na Kyuubiego nikt się nie przygotował, z Rafalixem większość ma problem, bo nie skontruje mu wszystkich pokemonów - to w takim razie trzeba ich mocno dotknąć balansem? A może dać im jeszcze boosta, bo osłabisz większość tego, czego oni nie posiadają? Osłabienie No Guard na ten przykład sprawia, że Rafalix się ucieszy w cholerę, bo czym kontrować jego normalne poki wtedy ze Scrappy czy Smack Down i wiewiór u Kyuubiego - to tylko przykłady, a jestem pewien że zwrotu nie dasz i większość graczy nie zrobi sobie nowych pokemonów po jakimś srogim balansie). Wyszło mimo oczywistych przesłanek już w trakcie ligi, że dotrenowany i dobrze ustawiony Entuzjasta+Skill Link+Furia+Ochraniacze robi taką robotę, jakiej nikt się nie spodziewał, podobnie Miltank na typie Normalnym (Cleffa była pykana izi przy tym, co się po niej większość spodziewała, Groudon często gęsto to samo - w tym wypadku wziąć pod uwagę trzeba, że i wybór legend na ten moment jest mocno ograniczony, Rotomy to już w ogóle rzadko poza wodnymi/latającymi coś dawały). Pomyślałbym czy wzrost zarobków wśród graczy, coraz ich (graczy) większa liczba z wytrenowanymi pokemonami to nie lekka przesłanka, by się nieco wstrzymać z balansowaniem, kiedy nie wiadomo jakie pomysły mogą jeszcze wyskoczyć - zwłaszcza, że na kolejną ligę, z której wyłaniano by osoby na mistrzostwa to będzie z 2x więcej chętnych z max treningiem niż obecnie, gwarantuję! Bo równie dobrze ja nie gram tym, a mnie wkurza i mogę powiedzieć, że chciałbym np. nerfa duchów tanków z Curse, Confuse, podpalaczami/toxicami, Tricków, ogólnie osłabienia możliwości treningu w ilość HP do powiedzmy 10k? Mimo, że jednak w miarę mam pomysł na ich kontrowanie i nie powinno to sprawiać problemu - i tu właśnie wychodzi to, że rzeczy do zbalansowania jest na tyle dużo, że jak tkniesz jedno, to posiadacze tego odezwą się o kolejnej rzeczy ( będziesz wtedy też to brał pod uwagę czy jak Ty uznałeś jedno do poprawy, to gracze nie mogą zgłosić drugiego?). Bardzo nieuczciwym będzie wtedy jak będziesz "poprawiać" jedne rzeczy, a nie tkniesz innych. Z drugiej strony jak znowu zbalansujesz całość zapewne w dół, to znowu ograniczysz wybór pokemonów i znowu większość będzie szła na jedno kopyto (tak wiem, jestem posiadaczem najczęściej spotykanych pokemonów, który jednak bez problemu został porobiony w finale, POMIMO tego, że wygrałem i z Kyuubim i Rafałem pierwszą rundę xd). Kontry nie są złe, chyba że wszystko zrobisz średnie - bo jak będziesz szedł za argumentem, że nie może być pokemonów, na które trzeba mieć specjalną kontrę (a jakie to na ten moment są?) to co mistrzostwa/ligę dostaniesz 2/3 nowe ustawienia ruchów/odporności i ruchów/whathever do osłabienia (BALANSU).

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 440
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Miszczu490 »

Ethelnalen pisze:
10 gru 2021, o 08:44

1. Ilość graczy. Ostatecznie możliwe, że nie będę zmieniał ilości graczy w Mistrzostwach. Obecnie rozważam zostawienie 32 z podziałem na 4 grupy. Różnica mogłaby polegać na tym, żeby z grupy wychodziły 2 osoby a nie jedna, więc finałowe walki rozgrywałyby się między 8 osobami. Oczywiście to plan, nic pewnego.
2. Ilość walk - planuję zrobić aby o wyniku pomiędzy graczami decydowały 2-3 walki, a nie tylko jedna. Czyli toczylibyście 2 lub 3 walki z danym graczem, a nie jedną. Co wpłynie też na punkt 3.
3. Punktacja - w związku z powyższym możliwe by były różne ilości punktów za starcie. Np. 3 punkty za wygranie 2:0, 2 punkty za wygranie 2:1, 1 punkt za przegranie 2:1. Dodałoby to trochę niuansu do wyników, a nie tylko 0 lub 1.
4. Nagrody - będę musiał dokładniej doprezycować i określić nagrody za Ligę i Mistrzostwa.
5. UI - poprawić przejrzystość walk. Np. dodając pełną listę wszystkich walk, możliwość wyświetlania konkretnej Tury walki a nie całego raportu, dodatkowe komunikaty i ostrzeżenia dla biorących udział aby mieli mniejszą szansę zapomnieć o istotnych rzeczach.
Te wszystkie zmiany na plus.
w00jtus pisze:
10 gru 2021, o 19:34
Remisy. Przewidywano taką możliwość, a ja się pytam w jaki sposób? Doskonały przykład to moja walka z SarkQ gdzie w pierwszym pojedynku poszły cloystery, oba się tylko leczyły, a jeden wygrał. Wg. mnie możnaby spokojnie wprowadzić mechanikę (tylko na mistrzostwa), która sprawiałaby, że jeżeli oba poki mają po 80-90% hp po 50 turach to odpadają obydwa. Sam przed mistrzostwami pytałem na CP o takie przypadki i wydawało mi się, że wiem jak to działa, ale oglądając tą walkę to jednak nadal nie jest to dla mnie całkowicie zrozumiałe.
To wg. mnie tez na plus by było

Kwestia ligi i mistrzostw:
w00jtus pisze:
10 gru 2021, o 19:34
Kolejna i ostatnia rzecz to łączenie ligi z mistrzostwami. Inną rzeczą jest liga, gdzie walczymy tygodniami i oceniana jest nasza praca przez dłuższy okres czasu, gdzie pojedynczy pojedynek wydawałoby się nie aż takiego znaczenia na wynik końcowy, a inną rzeczą są mistrzostwa gdzie nadal tak sądzę, że fart miał znaczenie kto tak na prawdę wyszedł z grupy (nie ujmując zwycięzcom) bo jednak jak ktoś wygrywa większość walk to nie powinno być w tym przypadku. Są to dwie osobne rozgrywki i każda powinna być traktowana osobno.
Squido pisze:
10 gru 2021, o 23:07
4) Nacisk na ligę a na mistrzostwa. Liga trwała 12 tygodni i nie oszukujmy się, żeby być w topce wymagała regularnego klikania 20 walk co 2 dni. Mistrzostwa trwały 2 tygodnie i wymagały od graczy max 10 walk, z których każda z nich była nie bardziej wymagająca niż seria 20 walk w lidze. Czyli liga pochłonęła nieporównywalnie więcej czasu graczy niż mistrzostwa.
Hipotermia pisze:
11 gru 2021, o 09:01
• Nagrody za ligę, a mistrzostwa dla poklasku - jeśli nie będziesz miał planu jakoś mocno skrócić ligi, zrobić ich kilka itd. to liga musi zachować w jakiś sposób swój "prestiż" przez nagrody i w/w profity w trakcie mistrzostw;
Tu się w pełni zgadzam.
Hipotermia pisze:
11 gru 2021, o 09:01
tu pytanie jak chcesz w ogóle to zrobić, bo np. osławiony No Guard z Machampa dosyć mocno zawodził przy wybieraniu, KO bardziej psuły niż pomagały przez swoje RNG, kontry już wszyscy porobili (i to jest normalne.. na Kyuubiego nikt się nie przygotował, z Rafalixem większość ma problem, bo nie skontruje mu wszystkich pokemonów - to w takim razie trzeba ich mocno dotknąć balansem? A może dać im jeszcze boosta, bo osłabisz większość tego, czego oni nie posiadają? Osłabienie No Guard na ten przykład sprawia, że Rafalix się ucieszy w cholerę, bo czym kontrować jego normalne poki wtedy ze Scrappy czy Smack Down i wiewiór u Kyuubiego
W sumie nie patrzyłem na to z tej perspektywy i jest to mega ciekawe, ale o samych nerfach, buffach pisaliśmy dużo na dc.
Największy problem wg. mnie to: pułapki, smack down, no guard, ale tylko w przypadku Dynamic Puncha i 100% otępienia, same otępienia, tanki? (choć na mistrzostwach już nie były takie mocne), kryty i item działający na KO (szczególnie na groudonie), entuzjasta + ochraniacz + skill link?

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3606
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Hipotermia »

Miszczu490 pisze:
13 gru 2021, o 08:10
Hipotermia pisze:
11 gru 2021, o 09:01
tu pytanie jak chcesz w ogóle to zrobić, bo np. osławiony No Guard z Machampa dosyć mocno zawodził przy wybieraniu, KO bardziej psuły niż pomagały przez swoje RNG, kontry już wszyscy porobili (i to jest normalne.. na Kyuubiego nikt się nie przygotował, z Rafalixem większość ma problem, bo nie skontruje mu wszystkich pokemonów - to w takim razie trzeba ich mocno dotknąć balansem? A może dać im jeszcze boosta, bo osłabisz większość tego, czego oni nie posiadają? Osłabienie No Guard na ten przykład sprawia, że Rafalix się ucieszy w cholerę, bo czym kontrować jego normalne poki wtedy ze Scrappy czy Smack Down i wiewiór u Kyuubiego
W sumie nie patrzyłem na to z tej perspektywy i jest to mega ciekawe, ale o samych nerfach, buffach pisaliśmy dużo na dc.
Największy problem wg. mnie to: pułapki, smack down, no guard, ale tylko w przypadku Dynamic Puncha i 100% otępienia, same otępienia, tanki? (choć na mistrzostwach już nie były takie mocne), kryty i item działający na KO (szczególnie na groudonie), entuzjasta + ochraniacz + skill link?
Ja nie widzę problemu w No Guard, pokemony go posiadające poza Doublade mają słabe odporności i ten No Guard, który działa tak jak teraz to ich jedyny plus. Pomysły osłabienia No Guard jak np. celność brana wprost z ruchu, zabranie otępienia z Dynamic Punch to kolejne wzmocnienie, ale dla Doublade czy tak jak napisałem dla chociażby typu normalnego (no bo jeśli Machamp bijący ruchami x2 potrafi czasami z takim Miltankiem przegrać, to znaczy że Machamp taki OP czy może jednak Miltank? Nie piszę tutaj tego po to, by dowalić się do modułu 1typu czy pojedynczego pokemona jak Miltank, tylko by pokazać że wcale tak nie wiadomo jak mocne niektóre rzeczy nie są). Myślę, że mistrzostwa pokazały dobitnie że jak ktoś pomyśli, to można wynaleźć lepsze rzeczy niż obecnie uważane za zbyt OP. W lidze to już w ogóle posiadając te 12 miejsc mało który pokemon może sprawić problem, a nawet jeśli to parę tygodni i połowa topki już będzie miała zrobione kontry.

Pułapki.. no też mnie się nie podobają, ale sam Rapid Spin jako jedyna mechanika blokująca je straciłaby jakikolwiek sens i pomimo tego, że to w sumie jedyna kontra (poza taką, że możemy POMIMO pułapek pokonać przeciwnika, co też nie jest zawsze problemem), to szkoda kolejny ruch oddawać do lamusa. Pomijam fakt, że porównując ligę, a mistrzostwa, to przydatność pułapek jest zupełnie inna, sam na ten moment bym pewnie Cloystersa nie brał na mistrzostwa, bo był bardzo przewidywalny i pewnie drugi raz bym nie wziął kontry na nie.

Ostatnia rzecz, bo nie chce mi się już pisać.. Xd; rozdzielenie mistrzostw i ligi przy balansie - mocno było widać, że to co sprawiało graczom problem w lidze na mistrzostwach było robione z łatwością - Cleffy, Cloystersy, m Sableye czy inne Skarmory. Ethel pisał, że nie chce by na jakiegoś pokemona potrzeba było robić konkretną kontrę. Mistrzostwa pokazały że na większość tych OP technik wystarczała taka Szynszyla czy normal ze Scrappy. Czy to są konkretnie kontry pod to? Nie sądzę. Dlatego wstrzymałbym się z jakimiś dalszymi ruchami, a poczekał jak gracze zareagują, ile nowych się wbije do walki w lidze o miejsce w mistrzostwach, bo może się okazać że nerfienie jednych okaże się zbawienne dla innych, pochowanych sposobów na zaskoczenie przeciwnika, bo zabierze się teraz wszelkie możliwe sposoby na skontrowanie ich.

Awatar użytkownika
kerfi
Posty: 1338
Rejestracja: 18 maja 2013, o 15:15

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: kerfi »

Shins pisze:
10 gru 2021, o 17:11
Jeśli w nowych mistrzostwach miałyby być po 3/5 walk między parą graczy, to dobrze by było, by mogli oni sobie np. 1 poka między walkami wymienić.
Ja bym poszedł w inną stronę tj obstawienia na start obu drużyn (czyli 2x6) z wymogiem, że poki nie mogą się powtarzać między nimi - mogą wystąpić w drużynie A bądź B. W przypadku remisu 1:1 w 3ciej powiedzmy 5-10min przerwy na dobór ostatecznej 6ki.

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 440
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Miszczu490 »

kerfi pisze:
14 gru 2021, o 22:16
Shins pisze:
10 gru 2021, o 17:11
Jeśli w nowych mistrzostwach miałyby być po 3/5 walk między parą graczy, to dobrze by było, by mogli oni sobie np. 1 poka między walkami wymienić.
Ja bym poszedł w inną stronę tj obstawienia na start obu drużyn (czyli 2x6) z wymogiem, że poki nie mogą się powtarzać między nimi - mogą wystąpić w drużynie A bądź B. W przypadku remisu 1:1 w 3ciej powiedzmy 5-10min przerwy na dobór ostatecznej 6ki.
Walka Kulia z Hipo byłaby nie do rozegrania. XD

Shins
Posty: 3681
Rejestracja: 8 lis 2012, o 19:33

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Shins »

kerfi pisze:
14 gru 2021, o 22:16
Shins pisze:
10 gru 2021, o 17:11
Jeśli w nowych mistrzostwach miałyby być po 3/5 walk między parą graczy, to dobrze by było, by mogli oni sobie np. 1 poka między walkami wymienić.
Ja bym poszedł w inną stronę tj obstawienia na start obu drużyn (czyli 2x6) z wymogiem, że poki nie mogą się powtarzać między nimi - mogą wystąpić w drużynie A bądź B. W przypadku remisu 1:1 w 3ciej powiedzmy 5-10min przerwy na dobór ostatecznej 6ki.
To nie ma za wiele sensu w mojej ocenie.
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

Gniot
Posty: 302
Rejestracja: 25 lip 2015, o 16:00

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Gniot »

Wsm też dodam coś od siebie:
1. Wciąż podtrzymuje, że osoby walczące w mistrzostwach nie powinny mieć możliwości obstawiania Yenów na swoich faworytów. Argumentuje to tym, że gracze mogliby wtedy celowo ustawiać swoje mecze :?

2. Ilość graczy taka sama (32), mniejsza ich ilość spowodowałaby tylko dużo większą konkurencje tym bardziej, że z sezonu na sezon będzie przybywać coraz więcej nowych graczy aspirujących o bycie w ścisłej topce.

3. Typowanie to typowanie, każdy miał szanse zdobyć większą ilość punktów niż noobek Kalmara, dlatego nie rozumiem płaczu niektórych osób, ze dostał ponad 23kkk Yen 8-) W końcu tylko jedna osoba (bądź więcej w przypadku zdobycia takiej samej ilości punktów) :lol:

4. Walki trwające po 3 rundy mają sens (BO3), raczej nie więcej, bo zdecydowanie wydłuży to czas mistrzostw

5. Jeżeli chodzi o same walki to pierwszy wybierany pokemon powinien być niewidoczny dla przeciwnika. Jestem w stanie zrozumieć tutaj osoby grające stricte tymi samymi pokemonami, ale still, było sporo walk gdzie ktoś, kto wygrał 1 runde wygrał cały pojedynek :lol:
Sytuacje rzekomego "farta" w znacznej części rozwiąże tutaj format walk BO3, a nie możliwość zobaczenia pierwszego pokemona przeciwnika

6. Oczywiście osobnie nagrody za samą ligę i mistrzostwa np: zwiększyć ilość przedmiotów otrzymywanych w lidze z PKG, a za miejsce w mistrzostwach dać skórki, boxa adekwatnego do miejsca gracza, jakie zajął w mistrzostwach oraz jakieś Pz`y może :geek:

7. Niech z każdej grupy wychodzą 2 osoby, będzie ciężej typować wychodzących i Orbit nie będzie płakał, że nie wyszedł z grupy, bo tylko jedna osoba mogła :mrgreen:

8. Mistrzostwa jako event 2x do roku byłyby wskazane myślę, bo fajnie się to ogląda i osobom, które brały w nich udział pewnie też się podobało.

9. Nie do mistrzostw, ale zrób następny balans sprawiedliwym, dodaj w końcu legendy pozostałych regionów, bo ile kurna można czekać :evil: i dodaj też te shiny Aloli, bo płacz straszny ma miejsce :(((((

10. Jeszcze polowanie na mityki z okazji Bożego Narodzenia by się przydało, Mew + jakieś nowe byłoby wskazane i bardzo mile widziane ;)

Awatar użytkownika
Tranek
Posty: 297
Rejestracja: 28 gru 2017, o 00:06

Re: Mistrzostwa - Feedback

Post autor: Tranek »

Wszystkie propozycje Ethela na plus.

Tak luźno rzucę, że raz mógłby zaczynać gracz A, w drugiej walce gracz B, w trzeciej(jak do niej dojdzie) oboje. Gracz rozpoczynający dostałby jakąś... rekompensatę. Drobny bonus do statystyk? Może np. dwa dodatkowe poki do puli wyboru(wybierałby z ośmiu zamiast sześciu w tej walce)? Po zrealizowaniu propozycji Ethela z tego ogłoszenia, to będzie chyba ostatni istotny problem- wyrównanie walki po pierwszych pokach. Musimy tu coś wymyślić.

No i niełatwa sprawa balansu...
Kiedyś Mamoswine powróci znacznie silniejszy!

ODPOWIEDZ