Balans po lidze 2.0

Miejsce na zamieszczanie Waszych propozycji co do zmian lub dodania czegoś do gry.

Moderator: Moderator

Coolio
Posty: 1031
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Balans po lidze 2.0

Post autor: Coolio »

Ethel masz zablokowany watek zmian po tym sezonie ligi wiec pisze propozycje. Owczywiscie z miejsca pozdrawiam potterow ktorzy znowu znalezli cos op i chce to zdewastowac ale przechodzac do tematu.
Warunek zwyciestwa walki po 50rundach oraz spadek adrenaliny byl tworzony i przemyslany jak jeszcze moglismy psuc poki a sam trening nawet w jedna state nie kosztowal groszy. W przedsezonie pojawil sie problem wygrywajacego nawet na ognikow Venka z milionem hp jednak zostalo to szybko 'poprawione' psujac tanki xD Jak pokazuje wlasciwy sezon nie rozwiazalo to jednak problemu bo to czemu tamten Venek przechodzil dalej to nie byla wina leczen (mimo ze po nerfach dostaje on po dupie). Tyle opisu sprawy a teraz wlasciwy problem.
Pojawil sie nowy trend pokow trenowanych w hp + obrony ktorych gameplan polega na tym zeby dostac wpierdziel ale przejsc dalej bo mimo tego ze niewiele zrobily ofensywnego w walce przechodzac dalej bo dla nich spadek 1.5k hp z adrenaliny to pryszcz w wysokosci 10% hp podczas kiedy sam leczy sie w ostatniej turze walki + zadaje w tej samej sladowy dmg (grad, curse, confusja czy cos) sprawiajac ze poki nie trenowane pod hp oraz nie posiadajace specyficznego msa/umiejetnosci zwyczajnie nie sa w stanie wygrac walki nawet jesli bily 3x super efektywnym atakiem. Obrywaja one (o ile maja jakies leczenie bo bez niego 95% lose) nawet 1k hp z wlasnej adrenaliny i juz sa na straconej pozycji przez % hp ktore decyduja o wygranej. Co wiecej poki trenowane pod hp i def wcale nie musza pozostac bierne a asortyment ruchow ktorymi moga uprzykrzyc zycie jest bardzo szeroki. Wszelkie pulapki, bide, cursy czy otepienia sprawiaja ze w przyszlym sezonie mozemy miec nowa mete podobna do juz dawno zapomnianych usypiaczy.
Oczywiscie wszelkie proponowane pozniej zmiany wolalbym zobaczyc juz po zakonczeniu sezonu bo za chwile bedzie ze sie boje o wynik i wymuszam nerfy xD
Pierwsza sprawa to albo wspominany juz dawno temu ogranicznik maksymalnego hp. Drugie rownie oczywiste to zmiana dzialania adrenaliny po walce lub warunku ktory stwierdza ktory pok wygral. Trzecia opcja ktora widze to moc pulapek/statusow/czegos o czym na pewno zapomnialem zalezna od ataku pokemona. O ile pierwsza i ostania propozycja sa w miare klarnowne tak do srodkowego cos dopowiem. Warunkow zwyciestwa w walce powinno byc wiecej lub powinny byc bardziej zlozone. Jeden pok moze zadac 50k dmg a i tak przegra z kims kto bil sama pogoda. Spadek hp z adrenaliny powinien byc oparty rowniez o otrzymany dmg i nie w sztywnych cyfrach tylko w % tak aby ostateczny spadek byl miarodajny i dla poka z 5k hp i dla takiego z 20k. Mozna tez dodac warunek aby juz wczesniej zmeczony pok nie przechodzil dalej przy nierostrzygnietej walce.
Na sam koniec dla opornych wspomne jeszcze KO, Rolla, Curse, Usypiacze i tankach. Nie wszystkie nerfy w tej grze mialy sens i niektore zostaly tez przeprowadzone z glowa. Wiekszosc z nich wynikala jednak z tego ze aby im przeciwdzialac potrzeba bylo konkretnych kontr a Ethelowi podobno nie chodzi o to zeby w lidze trzeba bylo uzywac czegos konkretnego aby miec szanse walczyc z czyms innym. KO i Roll oberwaly mimo tego ze banalnie sie je kontrowalo a problem wymieniony wyzej wymaga jeszcze wiekszego kombinowania aby chociaz miec szanse wygrac.

S4rkQ
Posty: 165
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:48

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: S4rkQ »

Standardowo xd, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia też mi się nie podobają 4-5 poków w teamie z KO + modifikatory pod celność, nitki za silne dla mnie, nie lubię ich + super status :P. Otępienie no w sumie można nazwać ten sezon "otępienie" jak to może trwać parę rund + też mi się nie podoba jak ktoś ma tego na 3-4 pokach. Patrząc po wynikach bardzo trudno się obronić, a ty proponujesz wszystko ujednolicić bo trzeba kombinować aby wygrać no ciekawe skoro można mieć 6 poków dodatkowo w ataku. Fakt z tą adrenaliną czasem jest losowo i może działać raz na korzyć, a raz plecki tu się zgodzę :D. Jeszcze hmm można ograniczyć np. SA na pokemonach elektrycznych też mi w lidze nie pasują i te częste paraliże :<.

Jeszcze fajny pomysł wpadł mi po nocuni, a może wprowadzić ataki w lidze aby nie mogły się powtarzać i nie było by że coś jest mocne to kopiujemy, maxymalnie 48 unikalnych ataków i się bawta w kombinowanie składów :P

Awatar użytkownika
Rafalix
Posty: 171
Rejestracja: 9 sie 2013, o 19:25

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Rafalix »

Od paraliżu trzymać się z daleka 😁 on fajny jest

Gniot
Posty: 269
Rejestracja: 25 lip 2015, o 16:00

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Gniot »

No, a dla mnie zbyt duzo macie wszystkich Machampów, Sylveonów, Groudomów itp...
Pokombinuj trochę, a na pewno uda Ci się pokonać teamy obronne bazujące na pułapkach, otępieniach, paralizach, czy zamrożeniach. Co lige widze jakieś tendencje ze strony graczy, że należy nerfic kolejne rzeczy. Ok, myśle że i ja i inni mogliby na to pójść, ale niech wtedy Ethel daje 100% zwrotu za koszt treningu, bo niektóre z tych „OP” pokemonów mogą być grane jedynie w szczególnej konfiguracji (po nerfic pok na śmietnik).

Heryan
Posty: 227
Rejestracja: 15 lis 2012, o 19:49

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Heryan »

A tam, chyba nie było jeszcze zbalansowanej ligi, 90% gra to samo co sezon (tylko zmieniają się ataczki z jednych na drugie), więc w/e. Zróżnicowanie na poziomie sznurówki, elo.
Dobry chłopak.

Coolio
Posty: 1031
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Coolio »

Mam wiekszy problem z KO niz z tymi pulapkami i pokami trenowamymi pod hp ale w ogole nie o to chodzi czy ja mam z czyms problem. To ze do pokonania takich pokow potrzebny jest specjalnie zbudowany lub konkretna umiejka to jest fakt i uwazam ze po aktualnym sezonie powinien Ethel nad tym pomyslec.

Awatar użytkownika
gejzer
Posty: 72
Rejestracja: 4 gru 2015, o 22:39
Facebook: Tam daleko

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: gejzer »

Coolio pisze:
17 cze 2021, o 17:00
Mam wiekszy problem z KO niz z tymi pulapkami i pokami trenowamymi pod hp ale w ogole nie o to chodzi czy ja mam z czyms problem. To ze do pokonania takich pokow potrzebny jest specjalnie zbudowany lub konkretna umiejka to jest fakt i uwazam ze po aktualnym sezonie powinien Ethel nad tym pomyslec.
o nie bo trzeba myśleć nad kontrami w lidze coś niesamowitego!!!! chłopie nie załamuj mnie... Ta gra polega na myśleniu i dostosowaniu poków.
Chcesz zabronić komuś treningu w hp bo nie jesteś w stanie przysiąść i zbudować poka na takie okazje każdy ma prawo zbudować poka jak chce.

wizir000
Posty: 106
Rejestracja: 11 maja 2015, o 23:44

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: wizir000 »

No ale to chyba dobrze, że istnieją pokemony których nie da się pokonać kombinacją uziemiacz + 3 ziemne ruchy, tylko trzeba nieco pomyśleć i zrobić kontrę pod takie pokemony (chociaż może i da się pokonać tanki taką kombinacją, nie sprawdzałem xD). Nerfiąc coś takiego, gracz który dostał nefa pomyśli sobie, że po cholere zastanawiał się nad timkiem, robił coś innego od wszystkich jak może walnąć sobie drużynkę primal groudon/sylveon/steelix i jakieś 3 inne poksy które ma każdy inny i wtopić się w tłum zwykłych szaraków. Te pułapki też nie są jakieś super mega OP, fakt, boli to, że działają na wszystkie inne nasze poksy, ale można to rozwiązać tak, że pułapka będzie zadawać o kilka % mniej obrażeń w każdej kolejnej turze (ale też nie ma co przesadzać, żeby nie stały się niegrywalne)

DrEmpoleon
Posty: 397
Rejestracja: 23 lut 2013, o 11:58

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: DrEmpoleon »

Tak tylko zaznaczę, to że ktoś dopiero co na coś wpadł to nie znaczy, że nie jest to OP czy nie nadaje się do nerfa z tego względu, że da się skontrować. W poprzedniej lidze czy tam dwie ligi temu wpadłem na pomysł używania naraz Detecta, Protecta i Endure, od tego rozpoczęły się nerfy tych ataków, i powiem Wam, że ani jednego płaczu z mojej strony nie było, że nerfią mi mój pomysł, a miałem już wymyślone ulepszone wersje tego. Z jednej prostej przyczyny - jeżeli coś jest za mocne albo wymaga robienia przez wszystkich konkretnie jednej rzeczy - nadaje się do nerfa, ot co. Jeżeli coś wymaga robienia kontry, która nie licząc tego jednego przeciwko innym pokom będzie usless to tak, trochę mija się to z celem.

Coolio
Posty: 1031
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Coolio »

NIe spodziewalem sie po komentujacych zrozumienia moich intencji i sie nie zawiodlem xD Przypominam ze nie wolam o nerfa na juz ani nie byloby dla mnie problemem zrobienie wlasnej takiej ekipy. Probuje rozpoczac dyskusje juz teraz zeby za chwile nie okazalo sie ze Ethel z zaskoczenia to wyrowna moca z Endeavorem. Owszem to da sie kontrowac i owszem trzeba myslec i jest to elementem gry. To samo mozna bylo napisac o KO i taki sam placz (nawet z mojej strony) byl wtedy. KO ostatecznie zostalo znerfione mimo ze poki z Sturdy sie z KO smialy bo tak jak napisal Guglus jesli cos wymaga robienia kontry typowo pod to to znaczy ze to jest za mocne. Nerf KO ostatecznie wyszedl grze na plus i mysle ze sensowny nerf tutaj (nawet niekoniecznie samych pokow a sposobow okreslania wygranej po 50rundach) tez sie przyda.

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 429
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Miszczu490 »

Co do balansu po sezonie, to proponowałbym tak jak w przypadku rollouta zastosować tą samą metodę, bo czemu by nie? viewtopic.php?p=665186#p665186
Ethelnalen pisze:
2 gru 2020, o 16:44
Co do tego Rollouta, jak na razie we wszystkich testach wychodzi mi ogromna przewaga nad innymi rzeczami. Na pokemonach z takimi samymi statystykami i takimi samymi odpornosciami (forcuje odpornosci 1 lub 2 na testach) rollout pokonuje wszystko z Przewagą średnio 1600 wygranych do 400 wygranych. Co no jednak wskazuje na dośc dużą przewagę.

I ponownie: "można skontrować dajac protect" czy "ale potrzebuje dużą celność" nie jest żadną odpowiedzią, bo zakładam sytuacje gdzie jednak nie wysyłacie Pokemona w ciemno tylko wiecie na to konkretnie i nie wyślecie go na coś, z czym nie może wygrać.
Wziąć na grilla Machampa, Sylveona, Froskę, Primal Groudona, zwykłego Groudona, Metka z i bez gravity, Ninka i inne poksy z typowymi msami i porównać jak to wychodzi. Potem można wyciągać wnioski co jest za silne, a co nie i jak do tego powinno się podejść. Bo póki co dyskusja wydaje się jałowa, typu "nie potrafisz się ustawić", "niszczenie wszystkiego", "trzeba myśleć", itp.
Ma Ethel symulator to niech powykorzystuje, akurat topka składa się aktualnie z hmm 10 poków z praktycznie identycznymi ms-ami?

A co do poków inaczej trenowanych, na dc pisałem wielokrotnie, że działanie pułapek jest za silne, tzn wg. mnie nie powinien 1 pok mieć aż takiego wpływu na np. ostatniego (obrażenia rzędu 30% całego hp), skłaniałbym się pomysłowi wyżej, z coraz mniejszym % z każdym pokiem.

Nooo i ten system punktacji plz stahp Ethel, ja nie mogę siedzieć za bardzo do nocy żeby se walki robić. XD

Kaziu026
Posty: 215
Rejestracja: 10 maja 2014, o 13:59

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Kaziu026 »

Dla mnie największą dyskryminacją i niesprawiedliwością w lidze jest to, że nie ma podwójnego przeliczania punktów i uprzywilejowane są osoby, które późno lub w nocy robią walki. Nie wszyscy mogą sobie pozwolić na klikanie w nocy. Ja akurat ze względu na charakter pracy. Czuję się lekko dyskryminowany ale już się do tego przyzwyczaiłem.

P.S Nie, to nie płacz!

Gniot
Posty: 269
Rejestracja: 25 lip 2015, o 16:00

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Gniot »

Bardziej chodzi o to, że dawniej mało osób grało pułapkami, a gdy nagle okazuje się, że gra nimi sporo osób i są ciekawą opcją to już chcielibyście nerfić takie połączenie.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3566
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Hipotermia »

Gniot pisze:
18 cze 2021, o 11:42
Bardziej chodzi o to, że dawniej mało osób grało pułapkami, a gdy nagle okazuje się, że gra nimi sporo osób i są ciekawą opcją to już chcielibyście nerfić takie połączenie.
Raczej ograniczenie do 12 poków sprawia, że takie pułapki są OP, bo co by się nie dało - jeśli nie masz wyspecjalizowanego pokemona pod pułapki (czyli ich ściąganie/niwelowanie/nakładanie swoich itd.), to taki pułapkowicz zrobiony typowo pod przetrwanie 50 rund jest ciężki do skontrowania potem, bo każdą walkę zaczynamy z 1/3 HP mniej, co jest przesadą - nie zadaje DMG w pierwszej turze, ale potem zadaje w sumie po 10-20k (zależnie ile poków naszych wejdzie do walki).

Dodatkowo tak samo sprawa ma się z KO - dalej jest zbyt mocne mimo RNG, jak i otępienie/paraliż (tyle, że tu jest to łatwo skontrować pokemonami, których nie trzeba typowo pod nie robić - a w przypadku pułapkowicza odpowiedni pok będzie TYLKO na nie - i temu podobno Ethel chciał przeciwdziałać), choć moim osobistym zdaniem najlepszym pomysłem byłoby poszerzenie składu do 18 pokemonów, by móc odpowiednio kontrować takie pomysły, które ktoś wymyśli - po pierwsze promowanie graczy, którzy grają dłużej i się dorobili/przelali (co jest dobre dla samej gry, niekoniecznie dla mnie np. XD ale trudno, gra ważniejsza), a po drugie nie trzeba wszystkiego tak nerfić, bo gracze mają większy wybór pokemonów, by kontrować takie coś i wg mnie prędzej dałbym więcej miejsc w drużynie aniżeli po lidze znowu wszystko mocno nerfił.

Squido
Posty: 33
Rejestracja: 21 kwie 2020, o 20:50

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: Squido »

Ale po rozszerzeniu druzyny do 18 pokow takie pomysly upadna a te 18 pokow bedzie sluzylo do jeszcze lepszego kontrowania klasycznych pokow. Przed liga slyszalem narzekanie ze nie ma obrony, kazdy bedzie mial 100% wygranych atakow. Poki co Sylwiusz ma 100% i nie wiem czy ktos jeszcze. 18 pokow w druzynie sprawiloby ze takie 100% wygranych dla graczy ktorzy graja dlugo byloby osiagalne bez problemu i lige wygra ten kto pozniej zrobi walki.

S4rkQ
Posty: 165
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:48

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: S4rkQ »

Hipotermia pisze:
18 cze 2021, o 12:00
Gniot pisze:
18 cze 2021, o 11:42
Bardziej chodzi o to, że dawniej mało osób grało pułapkami, a gdy nagle okazuje się, że gra nimi sporo osób i są ciekawą opcją to już chcielibyście nerfić takie połączenie.
Raczej ograniczenie do 12 poków sprawia, że takie pułapki są OP, bo co by się nie dało - jeśli nie masz wyspecjalizowanego pokemona pod pułapki (czyli ich ściąganie/niwelowanie/nakładanie swoich itd.), to taki pułapkowicz zrobiony typowo pod przetrwanie 50 rund jest ciężki do skontrowania potem, bo każdą walkę zaczynamy z 1/3 HP mniej, co jest przesadą - nie zadaje DMG w pierwszej turze, ale potem zadaje w sumie po 10-20k (zależnie ile poków naszych wejdzie do walki).

Dodatkowo tak samo sprawa ma się z KO - dalej jest zbyt mocne mimo RNG, jak i otępienie/paraliż (tyle, że tu jest to łatwo skontrować pokemonami, których nie trzeba typowo pod nie robić - a w przypadku pułapkowicza odpowiedni pok będzie TYLKO na nie - i temu podobno Ethel chciał przeciwdziałać), choć moim osobistym zdaniem najlepszym pomysłem byłoby poszerzenie składu do 18 pokemonów, by móc odpowiednio kontrować takie pomysły, które ktoś wymyśli - po pierwsze promowanie graczy, którzy grają dłużej i się dorobili/przelali (co jest dobre dla samej gry, niekoniecznie dla mnie np. XD ale trudno, gra ważniejsza), a po drugie nie trzeba wszystkiego tak nerfić, bo gracze mają większy wybór pokemonów, by kontrować takie coś i wg mnie prędzej dałbym więcej miejsc w drużynie aniżeli po lidze znowu wszystko mocno nerfił.
Pierdzielenie o szopenie aka ban, żeby tak wszystkie poki obrywały o tych pułapek to był bym zadowolony jak ty piszesz :lol: . Ta jeszcze więcej kontr, obserwując ranking i ja patrząc na topkę widzę iż obronić się jest bardzo trudno, a sam we właściwej lidze przegrałem jak na razie 1 atak przez niefart zwany "KO".

DrEmpoleon
Posty: 397
Rejestracja: 23 lut 2013, o 11:58

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: DrEmpoleon »

Widzę standardowe gadanie, że jak coś ja mam to inni płaczą, jak ktoś inny ma to już problem. Ktoś powyżej zapomniał kto pierwszy pisał do Ecia jak mu crobat ponad połowę teamu sam rozwalał :P

S4rkQ
Posty: 165
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:48

Re: Balans po lidze 2.0

Post autor: S4rkQ »

DrEmpoleon pisze:
18 cze 2021, o 20:44
Widzę standardowe gadanie, że jak coś ja mam to inni płaczą, jak ktoś inny ma to już problem. Ktoś powyżej zapomniał kto pierwszy pisał do Ecia jak mu crobat ponad połowę teamu sam rozwalał :P
Co prawda rzadko piszę cokolwiek w sprawie balansu na poważnie i nie przypominam sobie abym truł dupcie o tego crobata(to chyba przypisałeś to sobie jako zasługa między wiersze), ale fakt przypominam sobie parę razy walki z tym crobatem :mrgreen: też sobie nie dodawaj że od razu pół temu jak to mówią wędkarze taka była ;)

ODPOWIEDZ