DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Cotygodniowe posty na temat PokeLife oraz postępu aktualizacji.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: Ethelnalen »

Ostatnie Zmiany i poprawki

Poprzedni tydzień ponad robiłem mniejsze zmiany i poprawki. Jeśli nie wiecie, mniejsze zmiany wpisuje w tym wątku: viewtopic.php?p=670300#p670300
Link prowadzi do postu, od którego zaczęły się ostatnie poprawki.

A jeśli komuś się nie chce czytać, oto najważniejsze zmiany z ostatniego tygodnia:
- Hala Wyzwań - umożliwiono udział Legendarnych Pokemonów w Wyzwaniach, które nie mają ograniczenia poziomu
- Raporty z Walk - zmieniono wygląd zakładki raportów zapisanych aby były podzielone na strony
- Raporty z Walk - zmieniono maksymalną ilość zapisanych raportów z 50 na 100
- Sklep Zasług - dodano Usługę "Zmiana Płci Pokemona". Do czego służy widać z nazwy. Zmiana płci jest możliwa jedynie na Pokemonach, które nie są starsze niż miesiąc. Jednak do 31 maja włącznie to ograniczenie jest ignorowane w związku z dodaniem tej opcji dopiero teraz - gdyby ktoś chciał z niej skorzystać na Pokemonach z czasów, kiedy to nie było możliwe.
- Sklep Zasług - dodano Usługę "Przywrócenie Ruchu z Pre-ewolucji". Pozwala ona na przywrócenie Pokemonowi ruchów, których uczył się w poprzednich stadiach ewolucji. Nie dotyczy to Tutora oraz TMów.
- Skórki Pokemon - zakładka Sklepu ze skórkami została ponownie odświeżona
- Podgląd Pokemona - dodano wyświetlanie przyrostów jako odrębny wiersz w Statystykach
- Baza Informacji - dodano do informacji o ruchach statusowych oznaczenie, na kogo wpływa ruch
- Raporty z walk - dodano przyciski do skakania między turami walki w raportach z walk grupowych. ZMIANA NIE DZIAŁA WSTECZ, BĘDZIE WIDOCZNA TYLKO W NOWYCH RAPORTACH. Jeśli przyciski nie działają u Was, musicie odświeżyć stronę (CTRL + F5)
- Podgląd Pokemona - odseparowano bonusowe statystyki z Mega Ewolucji z ogólnej sumy
- Rezerwa - poprawiono sortowanie Pokemonów według statusu Shiny
- Opieka - dodano Happiny możliwość wylosowania się jako Shiny wersja
- Zadania Dzienne - poprawiono aby przelosowanie zadania nie mogło wylosować tego samego zadania
I kilkanaście mniejszych rzeczy, o których możecie przeczytać w samym Logu.

Dzisiaj natomiast zaczynam poprawki w samych walkach.


Plan na resztę roku

Rozplanowałem też co będę robił dalej. Pamiętajcie jednak że daty tutaj są bardziej na oko, mogą się przesunąć w jedną lub drugą stronę, bo pewnie czas na eventy będę jeszcze potrzebował i podobne rzeczy.
1. Poprawa błędów w walkach i zmiany balansujące - tym się teraz zajmuje - viewtopic.php?f=109&t=84576
2. Event - 19 czerwca
3. Letnia Liga - 17 lipca - krótsza wersja Ligi z innymi nagrodami i bez Mistrzostw, jako taki wstęp do właściwej Ligi i możliwość sprawdzenia się po zmianach w walkach.
4. Eventy rocznicowe - 1 września
5. Liga właściwa - start najpóźniej 11 września
6. Galar - październik
7. Farma Jagód - listopad/grudzień
8. Legendy Kalos - grudzień/styczeń

Oczywiście pod koniec roku wejdą też eventy, których tutaj nie wpisałem. I latem będę też oczywiście przygotowywał rzeczy w trakcie Ligi, więc niektóe rzeczy mogą być dodane wcześniej.


Planowane aktualizacje

Obecnie pracuję nad:
- błędy walk i balans walk
Co jest zaplanowane na dalsze aktualizacje:
- poprawienie systemu mailingowego
- Farmy Jagód i rework Jagód

Zapraszam na Discord PokeLife! viewtopic.php?f=109&t=83950
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

NapoleonBonaparte
Posty: 90
Rejestracja: 30 mar 2019, o 08:01

Re: DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: NapoleonBonaparte »

Świetne plany, nie mogę się doczekać! :D
Zdrówka i dużo sił zyczę, powodzenia :)

Awatar użytkownika
Sulor
Posty: 68
Rejestracja: 26 mar 2013, o 20:10

Re: DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: Sulor »

Ethelnalen pisze:
12 maja 2023, o 11:35
- Sklep Zasług - dodano Usługę "Przywrócenie Ruchu z Pre-ewolucji". Pozwala ona na przywrócenie Pokemonowi ruchów, których uczył się w poprzednich stadiach ewolucji. Nie dotyczy to Tutora oraz TMów.
Na przykłądzie ninetalesa i Hexu z vulpixa.
Czy to znaczy, że pok się uczy Hex jako jednego ze swoich 4 ruchów i jeśli zostanie zastąpiony czymś innym to przepada? Czy po wykupie hex trafi na listę dostępnych ruchów w Sala Treningowa / Ruchy?

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: Ethelnalen »

Sulor pisze:
12 maja 2023, o 12:11
Ethelnalen pisze:
12 maja 2023, o 11:35
- Sklep Zasług - dodano Usługę "Przywrócenie Ruchu z Pre-ewolucji". Pozwala ona na przywrócenie Pokemonowi ruchów, których uczył się w poprzednich stadiach ewolucji. Nie dotyczy to Tutora oraz TMów.
Na przykłądzie ninetalesa i Hexu z vulpixa.
Czy to znaczy, że pok się uczy Hex jako jednego ze swoich 4 ruchów i jeśli zostanie zastąpiony czymś innym to przepada? Czy po wykupie hex trafi na listę dostępnych ruchów w Sala Treningowa / Ruchy?
Jest to jednorazowe, nic nie jest dodawane do normalnie możliwych do nauczenia ruchów.

Dlatego jest to za PZ, bo to trochę taki hack na wypadek gdyby ktoś naprawdę koniecznie potrzebował ten specyficzny ruch z preewo na Pokemonie.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Shanks
Posty: 3729
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: Shanks »

Ethelnalen pisze:
12 maja 2023, o 12:13
Sulor pisze:
12 maja 2023, o 12:11
Ethelnalen pisze:
12 maja 2023, o 11:35
- Sklep Zasług - dodano Usługę "Przywrócenie Ruchu z Pre-ewolucji". Pozwala ona na przywrócenie Pokemonowi ruchów, których uczył się w poprzednich stadiach ewolucji. Nie dotyczy to Tutora oraz TMów.
Na przykłądzie ninetalesa i Hexu z vulpixa.
Czy to znaczy, że pok się uczy Hex jako jednego ze swoich 4 ruchów i jeśli zostanie zastąpiony czymś innym to przepada? Czy po wykupie hex trafi na listę dostępnych ruchów w Sala Treningowa / Ruchy?
Jest to jednorazowe, nic nie jest dodawane do normalnie możliwych do nauczenia ruchów.

Dlatego jest to za PZ, bo to trochę taki hack na wypadek gdyby ktoś naprawdę koniecznie potrzebował ten specyficzny ruch z preewo na Pokemonie.
Może chociaż w formie TM to by wsadzić? Tj by do listy w Księdze został dodany?

Awatar użytkownika
Mahone
Posty: 79
Rejestracja: 14 paź 2018, o 14:04

Re: DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: Mahone »

Co z regionem i pokami Hisui? Planujesz je dodać w najbliższym czasie? Jeśli tak, to czy to będzie osobny region czy coś na zasadzie serwera eventowego?

Awatar użytkownika
Firogane
Posty: 73
Rejestracja: 19 lut 2014, o 22:36

Re: DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: Firogane »

No to nic tylko czekać na październik i liczyć, że nie będzie opóźnienia.

Jak ja czekam na kruka
Spieszmy się kochać to co w pokelifach działa. Tak szybko to nerfią xd

Awatar użytkownika
Edwis
Posty: 200
Rejestracja: 2 lis 2016, o 20:38

Re: DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: Edwis »

Planujesz wprowadzić kiedyś Ligę z ograniczeniami poziomów i treningów? Np. 25/50/75 lub jakoś inaczej, ale w jakiś sposób ograniczone na niższe poziomy i mniejsze treny.
26.10.2020- Łasica Krzysiu została na zawsze wysłana do rezerwy
Spoczywaj w pokoju [*]

Awatar użytkownika
ISkairipaI
Posty: 732
Rejestracja: 4 maja 2014, o 22:58

Re: DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: ISkairipaI »

Plany jak najbardziej na plus. Przy schemacie gdzie mistrzostwa wypadają z raz na rok, przydałoby się zrobić nie tylko letnią a i zimową ligę. Jeśli czas jej trwania wypadałby na jakieś 6 tygodni, to może nie zanudzimy się czekając na kolejne mistrzostwa. Oby tylko ta liga miała jakiś prestiż (hala sław ligi letniej czy jakiej tam nazwy i jakieś warte uwagi nagrody np kosmetyczne zmiany.) w innym przypadku może być olana przez większość i prawie niczym nie będzie się różniła od obecnego stanu. Jak już wspomniałem o kosmetyka, to własne avatary są aż tak dużym obciążeniem dla serwera, że ich prowadzenie jest niemożliwe? Patrząc na obecne gotowce można doświadczyć wielowymiarowości cierpienie począwszy od zanikającego błysku w oczach po chęć popełnienia duchowo-estetycznego harakiri. Jeśli udało się ze skórkami graczy, to może i to przejdzie, opcjonalnie dodałeś kartę premium, która mogłaby nagradzać nabywcę możliwością dodania własnego avatara, serwer przeżyje, bo raczej wszyscy się na to nie zdecydują.
Stowarzyszenia byly dość dużo aktualizacją, ale w chwili obecnej ich znaczenie jest niewielkie, nie pełni ono żadnej roli poza społeczną. Jest w planach powrócenie do jakiś nawet prostych eventów dla stow lub ruszenie z pomysłem "wojny stow" lub jakiś salek stowarzyszeń. Nie powinno być to, aż tak trudne do wykonania, a może ożywiłoby nieco ten aspekt gry. Może też jakiś mały balans niektórych dziczy, nie mówię to o całkowitej przebudowie, ale lekkiej zmiany balansujące, jak zmniejszenie niektórych negatywnych wydarzeń jak (brak trenerów czy zmniejszenie szansy na spotkanie poka godzina to przesada), zwiększenie zarobku ze znajdziek, dodanie dropu różnych energoli do danej dziczy czy łusek, których już teraz zaczyna brakować na rynku, a zakup po całkowitej cenie często przekracza kwotą zakup tm (może jakaś promka przed ligą?). Co do samego balansu w obronie przydałoby się zwiększyć bonus albo procentowo albo poprzez dodanie jednego dodatkowego modułu liczonego tylko do obrony.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 8017
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: DTP #244 - Ostatnie zmiany oraz plan na resztę roku

Post autor: Ethelnalen »

Sprawdzany typ - zazwyczaj typ ruchu, którym ma oberwać Pokemon
Finalna odporność - podstawowo ma wartość 1, jest później mnożona przez odporność z typu

1. Policz odporności Pokemona z jego Typów i ustaw finalną odporność na 1.

Dla każdego sprawdzanego typu (zazwyczaj jeden typ, mało jest efektów zadających obrażenia dwutypowe):
{
2. Jeśli Pokemon nie jest uziemiony, a sprawdzany typ to Ziemny, ustaw odporność na ziemne na 0 (efekty typu Magnet Rise etc tego wymagają).
3. Jeśli Pokemon jest uziemiony, odporność na sprawdzany typ to 0, a sprawdzany typ to ziemny, ustaw odporność na ten typ na odporność z drugiego typu Pokemona, który nie jest typem Latającym (jeśli Pokemon nie ma drugiego typu, będzie to 1).
4. Sprawdź Flash Fire i ustaw odporność na ogień na 0 jeśli spełnia warunki.
5. Sprawdź Dragon Rage/Sonic Boom i ustaw odporność na typ tego ruchu na 1.
6. Jeśli przeciwnik ma Scrappy, a sprawdzany typ to normalny lub walczący, ustaw odporność na ten typ na odporność z drugiego typu Pokemona, który nie jest typem Duch (jeśli Pokemon nie ma drugiego typu, będzie to 1).
7. Jeśli Pokemon jest pod wpływem Foresight lub Odor Sleuth, a sprawdzany typ to normalny lub walczący, ustaw odporność na ten typ na odporność z drugiego typu Pokemona, który nie jest typem Duch (jeśli Pokemon nie ma drugiego typu, będzie to 1).
8. Jeśli Pokemon jest pod wpływem Miracle Eye, a sprawdzany typ to psychiczny, ustaw odporność na ten typ na odporność z drugiego typu Pokemona, który nie jest typem Mrocznym (jeśli Pokemon nie ma drugiego typu, będzie to 1).
9. Jeśli Pokemon ma Wonder Guard, a odporność na sprawdzany typ jest mniejsza od 2 ale różna od 0, ustaw odporność na ten typ na 0.25.
10. Palkia używając Wild Spacial Rend ustawia odporność na typ smoczy na 1, jeśli jest ona równa 0.
11. Jeśli jest aktywny modyfikator przebicia odporności, a odporność na sprawdzany typ jest równa 0, będzie ona zamieniona na 0.25.
12. Pomnóż finalną odporność przez odporność na sprawdzany typ.
}
Tutaj kończy się sprawdzanie każdego sprawdzanego typu.

13. Jeśli jest aktywny modyfikator mnożenia odporności, pomnóż finalną odporność przez ten modyfikator (o ile modyfikator dotyczy każdego typu lub typ modyfikatora jest jednym ze sprawdzanych typów).
14. Jeśli jest aktywny modyfikator dodawania odporności, dodaj wartość modyfikatora do finalnej odporności (o ile modyfikator dotyczy każdego typu lub typ modyfikatora jest jednym ze sprawdzanych typów).
15. Jeśli finalna odporność jest mniejsza od 1, a Pokemon trzyma Cel Pierścieniowy, zwiększ mnożnik odporności o siłę przedmiotu (do nie więcej niż 1).
16. Jeśli to Polowanie na Giratinę, odwróć wartość finalnej odporności.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

ODPOWIEDZ