TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Cotygodniowe posty na temat PokeLife oraz postępu aktualizacji.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7587
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Ethelnalen »

Nie możesz zalogować się na forum?
Przypominam, że po przeniesieniu forum wymagane jest zmienienie hasła na forum aby się zalogować (hasła nie mogły być przeniesione). Jeśli masz na forum nie działający email, napisz w Centrum Pomocy w grze o ustawienie emaila na ten sam co w grze.


Skrypty/Boty

Najpierw przypomnienie dla wszystkich. Używanie skryptów i/lub botów automatyzujących rozgrywkę jest zabronione i będzie karane. Skrypt automatyzujący rozgrywkę w skrócie oznacza skrypt, który a) podejmuje decyzje za gracza (np. sam rzucanie balla kiedy pojawi się pok bez inputu od gracza, czy łapanie shiny innym ballem niż inne Pokemony), b) zmienia wykonywane akcje (czyli np. gracz klika 1 przycisk, a skrypt za każdym klikiem wykonuje po kolei jedna z kilku akcji). Nie jest zabronione przypisywanie akcji do klawiszy, pod warunkiem że jeden klik klawisz to jedna niezmienna akcja. Nie jest zabronione klikanie w Dzicz za pomocą przytrzymania entera, czy autokliker myszki który tylko klika w skrót Dziczy bez żadnych dodatkowych zmian czy podejmowania decyzji.


Usprawnienie rozgrywki

W związku z ostatnią sytuacją mam wrażenie, że sporo osób myśli, że nie widzę nic co by się dało zmienić w grze, aby dało się sprawniej grać. Oczywiście nie jest to prawdą. Nie pisałem o tym za dużo do tej pory, bo na razie staram się zrealizować stare obietnice, które muszą w końcu wejść w życie, zanim cokolwiek innego zacznę robić. Byłą to oczywiście nowa Liga oraz teraz region Alola. Ale skoro macie aż takie wątpliwości, to rozpiszę trochę kwestie, które zamierzam wprowadzić w przyszłości.

1. Zmiana leczenia Pokemonów. O tym akurat już kiedyś pisałem. W skrócie zmiana ma polegać na tym, że gracz ładuje apteczkę (za pomocą Yenów lub Jagód) i Pokemony są leczone automatycznie po każdej walce tak długo, jak ma się ładunki w apteczce. Ta zmiana ma na celu zachować obecne koszty leczenia mniej-więcej, ale zmniejszyć ilość akcji jakie musicie wykonywać, bo leczenie po każdej walce to dość przestarzała mechanika.

2. Usunięcie pustych wypraw z Dziczy, zmniejszając przy tym ilość PA z napojów. Puste wyprawy to też trochę przestarzała mechanika, która przeszkadza najbardziej na niskich poziomach, a na wyższych i tak jest pomijana. Przy usunięciu tego zmniejszę ilość PA otrzymywaną z Niebieskich i Wiśniowych Napojów o odpowiednią wartość, aby ilość nie-pustych wypraw pozostałą w miarę na tym samym poziomie.

3. Trudniejszy tryb chodzenia do Dziczy za większą ilość PA. Byłby to moduł lub opcja w Dziczy po prostu, żeby włączyć "trudny" tryb chodzenia do Dziczy. Wyprawy kosztowałyby 2x więcej PA, a wszystkie zyski i szanse zostały by zwiększone o około 2.2x, żeby trochę bardziej się opłacało. W zamian Pokemony i Trenerzy w Dziczy również byliby silniejsi. Ma to na celu danie starszym graczom efektywniejszy sposób zużycia swoich PA, jeśli ktoś nie ma czasu. Nie jestem jednak pewien czy wszystko będzie się dało odpowiednio pomnożyć.

4. Dodanie tygodniowej aktywności Solo/Grupowej. W tym celu planuję wykorzystać oczywiście koncept Battle Tower. W skrócie, gracz musiałby pokonywać różne grupy Pokemonów, każda silniejsza od poprzedniej (podobnie jak w Wyzwaniu Potyczka z Oszustem) ale w bardziej dowolnej formie - bez wybierania i blokowania zespołów etc.
Były by 3 tryby w wieży. Pierwszy Solo, byłby przeznaczony dla graczy 30-100 poziom. Ten tryb byłby skończony, jako źródło przedmiotów podczas lvlowania. Pozostałe dwa tryby będą miały ograniczenie w postaci ilości przegranych jakie można mieć w Tygodniu. Postęp w nich może być resetowany co parę tygodni, jako taka Liga ale PvE.

Tylko nie pytajcie mnie proszę o szczegóły któregokolwiek z tych systemów. Nie jest to coś, co mam już w tym momencie rozplanowane, tylko pomysły na przyszłość. Punkty 3. i 4. możliwe że na dalszą przyszłość, zależnie jak czas mi na to pozwoli.


Alolańskie Formy

Ostatnio było trochę dyskusji na temat Pokemonów, które ewoluują w Alolańską formę z normalnej wersji Pokemona z Kanto. Czyli ewolucje z Pikachu, Exeggcute oraz Cubone.
Pikachu - ewoluuje kamieniem ale zależnie od regionu w inną wersję. W miarę okej do zrobienia.
Exeggcute - ewoluuje kamieniem ale zależnie od regionu w inną wersję. W miarę okej do zrobienia.
Cubone - ewoluuje przez poziom ale zależnie od regionu (w Aloli w nocy).

Ogólnie nie podoba mi się ta możliwość wylvlowania Pokemona teraz w Kanto, po czym ewoluowanie ich w gotowe, 100 poziomowe Pokemony na Sale Aloli. Wiem że to jest mały problem, bo większość z silniejszych gracyz i tak bardzo szybko te salki zdobędzie. Ale i tak jest to coś, czego chciałbym uniknąć, przynajmniej na początku.
Z drugiej strony myślałem o przetestowaniu na Aloli konceptu z blokowaniem sprzedaży Pokemonów, które były już trenowane, Możliwość ewoluowania Poków z Kanto w ten sposób nie pozwoliłoby na taki test.

Także przez te dwie sprawy mam problem co zrobić z tymi trzema Pokami i nadal nie mam ostatecznej wersji.


Planowane aktualizacje

Obecnie pracuję nad:
- region Alola
Co jest zaplanowane na dalsze aktualizacje:
- Mistrzostwa Ligi
- Farmy Jagód i rework Jagód


Pytania i odpowiedzi

---
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Firogane
Posty: 42
Rejestracja: 19 lut 2014, o 22:36

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Firogane »

Przy obecnej możliwości łapania na 75lvlu to i tak ktoś jak będzie chciał to sb takiego pikacha czy innego w Aloli złapie i ewoluuje w alolańską wersję. Więc moim zdaniem blokowanie tych wersji z Kanto jest jest ciut bez sensu. No i dorzucisz sb niepotrzebnej roboty dla 3 poksów, które nawet nie wiemy czy w ogóle będą na salki użyteczne

Matrioszek
Posty: 62
Rejestracja: 17 sty 2018, o 16:00

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Matrioszek »

Podjęcie z opieki pokemona na 1 lvl, będąc w Aloli, z odblokowaną możliwością wyewoluowania go w formę alolańską.

Awatar użytkownika
KradneDzieci
Posty: 183
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 11:01

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: KradneDzieci »

Puste wyprawy 99,9% graczy pomija automatycznie bo jest taka opcja w grze. Nie ruszałbym ich, wręcz zostawił. Ot taka nagroda dla robiących tropki. Automatyzacja leczenia jak najbardziej na plus, zwłaszcza że większość klika automatycznie dzicz, pok, ball. Klikanie leczenia zaburza cały proces :O)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 264
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Sandafiel »

Na temat usprawień to powiem tak, usuwanie pustych wypraw jakoś mnie nie przekonuje no ale zobaczymy. Automatyzacja leczenia by się przydała, jestem jak najbardziej za.
Punkt 3 i 4 dosyć ciekawe, przydałoby się takie szybsze zużywanie pa, czasem jak nie ma czasu klikać to taka dzicz z większym kosztem wypraw jest bardzo fajna.
Battle Tree brzmi spoko, ale czekam na więcej szczegółów.


Co do alolańskich form, niby można zrobić poki typowo pod salki z tych alolańskich form raichu, marowaka oraz exeggutora, tylko z tej trójki to jedynie exeggutor się bardziej nada z tego co pisałeś, że salki 5-8 to mają być kahuni wysp, a dwóch ostatnich kahuna(kahunów(?) czy jak się to odmienia) mają poki mroczne oraz ziemne, a raichu to elektryk/psychik, a marowak duch/ognik więc są co najwyżej średnim wyborem na salki. Ale jak nie dasz zrobić z formy z kanto to trudno, sh alolan raichu poczeka na sh pikacza z aloli najwyżej.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7587
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Ethelnalen »

Sandafiel pisze:
18 cze 2021, o 13:23
Na temat usprawień to powiem tak, usuwanie pustych wypraw jakoś mnie nie przekonuje no ale zobaczymy. Automatyzacja leczenia by się przydała, jestem jak najbardziej za.
Punkt 3 i 4 dosyć ciekawe, przydałoby się takie szybsze zużywanie pa, czasem jak nie ma czasu klikać to taka dzicz z większym kosztem wypraw jest bardzo fajna.
Battle Tree brzmi spoko, ale czekam na więcej szczegółów.


Co do alolańskich form, niby można zrobić poki typowo pod salki z tych alolańskich form raichu, marowaka oraz exeggutora, tylko z tej trójki to jedynie exeggutor się bardziej nada z tego co pisałeś, że salki 5-8 to mają być kahuni wysp, a dwóch ostatnich kahuna(kahunów(?) czy jak się to odmienia) mają poki mroczne oraz ziemne, a raichu to elektryk/psychik, a marowak duch/ognik więc są co najwyżej średnim wyborem na salki. Ale jak nie dasz zrobić z formy z kanto to trudno, sh alolan raichu poczeka na sh pikacza z aloli najwyżej.
U, nawet nie pomyślałem o shiny tutaj. No shiny na pewno będą zablokowane do ewolucji przynajmniej do czasu wprowadzenia wszystkich Shiny w Aloli.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

domenek12
Posty: 22
Rejestracja: 21 lip 2015, o 09:04

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: domenek12 »

Zmniejszanie ilości PA za napoje mówisz. Tutaj raczej należy zbalansować ilość pa zyskiwanego z Wiśniowych napoi. Wartość 850 była zachowana jeszcze w początkach przebudowy, obecnie większość graczy ma więcej niż te 850 (kiedyś można było przekonać ludzi, że tylko nieliczna grupa osób ma te 870 pkt). Usuwanie pustych wypraw i tak jest pomijalna, w ostateczności możesz tą funkcje dać dla wszystkich.

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 264
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Sandafiel »

Ethelnalen pisze:
18 cze 2021, o 13:27
Sandafiel pisze:
18 cze 2021, o 13:23
Na temat usprawień to powiem tak, usuwanie pustych wypraw jakoś mnie nie przekonuje no ale zobaczymy. Automatyzacja leczenia by się przydała, jestem jak najbardziej za.
Punkt 3 i 4 dosyć ciekawe, przydałoby się takie szybsze zużywanie pa, czasem jak nie ma czasu klikać to taka dzicz z większym kosztem wypraw jest bardzo fajna.
Battle Tree brzmi spoko, ale czekam na więcej szczegółów.


Co do alolańskich form, niby można zrobić poki typowo pod salki z tych alolańskich form raichu, marowaka oraz exeggutora, tylko z tej trójki to jedynie exeggutor się bardziej nada z tego co pisałeś, że salki 5-8 to mają być kahuni wysp, a dwóch ostatnich kahuna(kahunów(?) czy jak się to odmienia) mają poki mroczne oraz ziemne, a raichu to elektryk/psychik, a marowak duch/ognik więc są co najwyżej średnim wyborem na salki. Ale jak nie dasz zrobić z formy z kanto to trudno, sh alolan raichu poczeka na sh pikacza z aloli najwyżej.
U, nawet nie pomyślałem o shiny tutaj. No shiny na pewno będą zablokowane do ewolucji przynajmniej do czasu wprowadzenia wszystkich Shiny w Aloli.
I po co się odzywałem, to teraz sobie poczekam na shiny raichu :(

NapoleonBonaparte
Posty: 24
Rejestracja: 30 mar 2019, o 08:01

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: NapoleonBonaparte »

Przyszłe zmiany proponowane przez Ciebie są bardzo na plus, jednakże zostawiłbym wystąpienie pustej wyprawy. Dlaczego? Jest to zawsze pewien smaczek jak człowiek się stara mieć wyższą szansę wystąpienie pokemona w dziczy zdobywając osiągnięcia :)

Ponadto - gdybyś usunął pustą wyprawę to na pewno nie skorygowałbyś dobrze ilość PA z napojów. Do tego dochodzi też smaczek nowicjuszy - ja pamiętam jak grałem i gdy pojawiła się wiele razy pusta wyprawa to nie degustowałem się tylko myślałem co trzeba zrobić, aby to zmniejszyć.

Leczenie pokemonów mi nie przeszkadza w tej formie co jest, ale gdybyś zrobił "automatyczne" leczenie poprzez dodając pakiet jagód czy pieniędzy, na pewno byłoby to ciekawe. Może nawet, byłaby jakaś myśl aby to rozbudować, czy zdobyć tą opcję przez wykonanie/zdobycie czegoś :)

Oczywiście bociarzy banować.

Smarek
Posty: 108
Rejestracja: 22 lut 2019, o 17:05

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Smarek »

Ethelnalen pisze:
18 cze 2021, o 13:27
U, nawet nie pomyślałem o shiny tutaj. No shiny na pewno będą zablokowane do ewolucji przynajmniej do czasu wprowadzenia wszystkich Shiny w Aloli.
No dlatego głupio jak będzie trzeba złapać konkretnego shiny w aloli, bo wtedy będzie shiny w dwóch regionach.
Poza tym już są przypadki jak snorunt,który ewoluuje w glalie,a poprzez dodatkowe wymagania w sinnoh we froske

Smarek
Posty: 108
Rejestracja: 22 lut 2019, o 17:05

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Smarek »

A co do pustych wypraw,to jeśli znikną,to skończą się cudowne przypadki 30 pustych pod rząd w ogrodzie xd

Gniot
Posty: 269
Rejestracja: 25 lip 2015, o 16:00

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Gniot »

1. Jak zmniejszysz ilość pa z napoi energetycznych i totalnie usuniesz puste wyprawy to negatywnie może to wpłynąć na wbijanie tropka w poszczególnych regionach - pomysł ten totalnie oceniam na minus.

2,3,4 te pomysły są okej z czego najszybciej chciałbym zobaczyć w grze automatyzację leczenia, bo pozwoli to na jeszcze szybsze expienie pokemonów.

Jeśli zaś chodzi o pomysł z zablokowaniem możliwości sprzedaży to powtarzam po raz kolejny: Jestem temu zdecydowanie przeciwny.

Adrianecq
Posty: 59
Rejestracja: 18 cze 2014, o 18:58

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Adrianecq »

- automatyzacja leczenia najważniejsza kwestia, aby usprawnić szybsze bicie dziczy i powinno być wprowadzone jak najszybciej, porzuć alolę i wydłuż jej wprowadzenie nawet o tydzień, ale leczenie zrób jak najszybciej przed wszystkim innym.

- Blokada sprzedaży poków totalnie na NIE.

- reszta ok

grytom
Posty: 29
Rejestracja: 20 cze 2014, o 09:53

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: grytom »

No chyba nic nowego niż poprzednicy nie powiem?

Zwiększyć ilość maksymalną punktów zdrowia w apteczce wraz z przedmiotami (Tak jak teraz jest zmniejszenie kosztów)

Blokowanie handlu to dość średni pomysł jak na moje, zwłaszcza że wiele osób z tego sie utrzymuje i jest to dosłownie jedna z lepszych rzeczy w grze, a także jedna z głównych interakcji między użytkownikami (poza szukaniem shiny).

Zmniejszenie ilości klikanego pa? Może niekoniecznie, aczkolwiek pomysł z "hard mode" dziczy spoko jeżeli sie go dobrze zbalansuje.

Jako dodatkowy punkt może poruszyłbym kwestię reklamowania gry? Patrząc na ilość kostek na targu to chyba nie jest najgorzej z pieniędzmi na utrzymanie gry. a może reklamy przyciągnęłyby nowych graczy, bądź przekonały do powrotu część starych? Zwłaszcza że wiele się zmienia, wprowadzasz wiele usprawnień i może akurat komuś przeszkadzał brak legend, aloli, czy system leczenia.

triko
Posty: 99
Rejestracja: 20 cze 2014, o 13:29

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: triko »

nie wystarczy po prostu zablokować na jakiś czas na początek ewolucji pokemonów złapanych w kanto w formy allolańskie?

Smarek
Posty: 108
Rejestracja: 22 lut 2019, o 17:05

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Smarek »

W sumie co do twoich aktywności poza dziczą, to chętnie zobaczyłbym coś takiego:

1 Coś stylu walk w salach z pomocnikami liderów. Zoptymalizowane, żeby zabierały więcej PA, ale zapewniały mniejsze ilości Yenow(żeby też nie było to bardziej opłacalne od zwykłego klikania), byłby to tylko sposób na szybkie zbicie PA, gdy ktoś nie ma czasu. Można by to wrzucić do sekcji z ligą, jako sparingi ligowe PvE.

2. Stworzenie walk PvP, gdzie wybieramy poziom, przedział treningu i odpowiednio do tego jednego pokemona. Na sam koniec wybieramy stawkę np. XX kYenow i walczymy z osobami, które są zapisane do danej kategorii:
-Wygrywamy, zdobywamy swój wkład + stawkę wniesioną przez przeciwnika
-Przegrywamy, tracimy wkład własny.

Cybcio
Posty: 159
Rejestracja: 1 lip 2014, o 23:17

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Cybcio »

Ethelnalen pisze:
18 cze 2021, o 12:34
...

Nie jest zabronione przypisywanie akcji do klawiszy, pod warunkiem że jeden klik klawisz to jedna niezmienna akcja.

....

a jak to zrobic?

Shins
Posty: 3644
Rejestracja: 8 lis 2012, o 19:33

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Shins »

Bardzo bym nie chciał usuwania pustych wypraw, jeśli pociąga to za sobą zmniejszenie ilości PA z napojów. Już i tak jest wystarczająco trudno wbić tropiciela na 5 poziom, a taka zmiana to jeszcze utrudnia.
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

wizir000
Posty: 106
Rejestracja: 11 maja 2015, o 23:44

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: wizir000 »

Cybcio pisze:
18 cze 2021, o 15:44
Ethelnalen pisze:
18 cze 2021, o 12:34
...

Nie jest zabronione przypisywanie akcji do klawiszy, pod warunkiem że jeden klik klawisz to jedna niezmienna akcja.

....

a jak to zrobic?
Trzeba napisać sobie binda : o)

graczer13
Posty: 12
Rejestracja: 5 sty 2014, o 16:41

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: graczer13 »

Odnośnie Cubone i reszty, od dluzszego czasu expie go na tren i ma juz 90 lvl i nie wydaje mi sie to probpemem zeby normalnie mogly ewoluować jak w orginalnych grach.

Broski
Posty: 511
Rejestracja: 11 lut 2015, o 21:53

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Broski »

Punkty 3 i 4 są dla mnie obojętne, skoro są opcjonalne. Ale punkt 2, lepiej to zostawić jak jest. Pusta wyprawa i tak automatycznie się pomija, a zawsze to wbija wyprawkę do tropiciela. No i logika, idziesz na wyprawę to czasami się zdarzy, że nic ciekawego się nie zdarzy, mówi się trudno. Nowych graczy to powinno mobilizować, by dalej szukać, by dalej grać, żeby coś osiągnąć, że nie z każdym kliknięciem się coś zyska. No i jak znam życie to obniżenie punktów z napoi nie byłoby w ogóle adekwatne do tych ilości pustych wypraw.
Natomiast punkt 1 to totalny debilizm, który znacząco zwiększy koszty leczenia. Dlatego, że po każdej walce leczyłoby pokemona. Kto normalny po każdej walce w dziczy klika leczenie? Nikt. W większości pojedynków pokemon traci trochę życia, więc od razu traciłoby się kasę za leczenie. Niewiele na jeden raz, ale w końcu się uzbiera. Każdy klika leczenie po walce z trenerem, ale w walkach z pokami w dziczy używa się przecież poka dopóki nie padnie, nie leczy się go po każdej walce. Dlatego mam nadzieję, że Cię ręka Arceusowa będzie bronić przed wprowadzeniem takiej głupoty do gry. Strzeżmy się przed wprowadzaniem rzeczy szkodliwych, zamiast uważać je za "usprawnienia".
No i alolańskie formy, sprawa jest prosta. Zrobić możliwość ewolucji pokemonów w alolańskie formy tylko tych złapanych w Aloli. Pikachu, Cubone i Exeggcute nie muszą mieć innego wyglądu, ale wystarczy zaznaczenie w kodzie, że zostały złapane w Aloli i dlatego mogą ewoluować tylko w alolańskie formy. Najlepiej też zmienić nieco metody ewolucji. Cubone oczywiście ewolucja w nocy, choć też może z przedmiotem jakimś. Ale Pikachu i Exeggcute zamiast okruchów mogą mieć przedmioty od wychowawcy, dajmy na to Deskę Surfingową i Smocze Jajo. Będzie to dobre, zwłaszcza, że i tak poza alolańskim Golemem nie będzie innych pokemonów do zrobienia u wychowawcy.
Nie lubię shiny poków i nie gram schematami.

Kajotos
Posty: 915
Rejestracja: 24 paź 2012, o 22:16

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Kajotos »

Broski pisze:
18 cze 2021, o 19:59
Natomiast punkt 1 to totalny debilizm, który znacząco zwiększy koszty leczenia. Dlatego, że po każdej walce leczyłoby pokemona. Kto normalny po każdej walce w dziczy klika leczenie? Nikt. W większości pojedynków pokemon traci trochę życia, więc od razu traciłoby się kasę za leczenie. Niewiele na jeden raz, ale w końcu się uzbiera. Każdy klika leczenie po walce z trenerem, ale w walkach z pokami w dziczy używa się przecież poka dopóki nie padnie, nie leczy się go po każdej walce. Dlatego mam nadzieję, że Cię ręka Arceusowa będzie bronić przed wprowadzeniem takiej głupoty do gry. Strzeżmy się przed wprowadzaniem rzeczy szkodliwych, zamiast uważać je za "usprawnienia".
Puknij ty się w czoło, automatyzacja leczenia to znaczne usprawnienie w klikaniu. Poza tym, jeśli ktoś woli sobie utrudniać to nie musi ładować tej apteczki, a pewnie opcja zwykłego leczenia nadal zostałaby w grze.

Broski
Posty: 511
Rejestracja: 11 lut 2015, o 21:53

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Broski »

Kajotos pisze:
18 cze 2021, o 20:03
Broski pisze:
18 cze 2021, o 19:59
Natomiast punkt 1 to totalny debilizm, który znacząco zwiększy koszty leczenia. Dlatego, że po każdej walce leczyłoby pokemona. Kto normalny po każdej walce w dziczy klika leczenie? Nikt. W większości pojedynków pokemon traci trochę życia, więc od razu traciłoby się kasę za leczenie. Niewiele na jeden raz, ale w końcu się uzbiera. Każdy klika leczenie po walce z trenerem, ale w walkach z pokami w dziczy używa się przecież poka dopóki nie padnie, nie leczy się go po każdej walce. Dlatego mam nadzieję, że Cię ręka Arceusowa będzie bronić przed wprowadzeniem takiej głupoty do gry. Strzeżmy się przed wprowadzaniem rzeczy szkodliwych, zamiast uważać je za "usprawnienia".
Puknij ty się w czoło, automatyzacja leczenia to znaczne usprawnienie w klikaniu. Poza tym, jeśli ktoś woli sobie utrudniać to nie musi ładować tej apteczki, a pewnie opcja zwykłego leczenia nadal zostałaby w grze.
Serio jedno kliknięcie więcej na jakiś czas robi Ci taką różnicę i sprawia problem? To w takim razie sam masz problem z głową. Może jeszcze zrób sobie automatyczne klikanie w dzicz i klikanie w pokeballa. Bo po co grać, jak wszystko można zrobić automatycznie. Tacy ludzie jak Ty tylko psują grę.
Nie lubię shiny poków i nie gram schematami.

grem220899
Posty: 26
Rejestracja: 27 kwie 2016, o 17:52

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: grem220899 »

Najlepszym usprawnieniem jest zezwolenie na skrypty zbijające PA
Trener pokemonów trujących
Obrazek

Ririn
Posty: 65
Rejestracja: 17 kwie 2013, o 11:58

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Ririn »

Ethelnalen pisze:
4 cze 2021, o 13:11
Alola

Bezpośrednio pracować nad Alolą zacznę dopiero po zrobieniu eventu. Sporo jednak już mam przemyślane i przygotowane, więc postanowiłem trochę Wam o tym napisać, bo skoro to następna aktualizacja, to pewnie sporo osób będzie miało pytania.
A myślałeś może ile dziczy będzie ?

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 264
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Sandafiel »

Broski pisze:
18 cze 2021, o 19:59
Punkty 3 i 4 są dla mnie obojętne, skoro są opcjonalne. Ale punkt 2, lepiej to zostawić jak jest. Pusta wyprawa i tak automatycznie się pomija, a zawsze to wbija wyprawkę do tropiciela. No i logika, idziesz na wyprawę to czasami się zdarzy, że nic ciekawego się nie zdarzy, mówi się trudno. Nowych graczy to powinno mobilizować, by dalej szukać, by dalej grać, żeby coś osiągnąć, że nie z każdym kliknięciem się coś zyska. No i jak znam życie to obniżenie punktów z napoi nie byłoby w ogóle adekwatne do tych ilości pustych wypraw.
Natomiast punkt 1 to totalny debilizm, który znacząco zwiększy koszty leczenia. Dlatego, że po każdej walce leczyłoby pokemona. Kto normalny po każdej walce w dziczy klika leczenie? Nikt. W większości pojedynków pokemon traci trochę życia, więc od razu traciłoby się kasę za leczenie. Niewiele na jeden raz, ale w końcu się uzbiera. Każdy klika leczenie po walce z trenerem, ale w walkach z pokami w dziczy używa się przecież poka dopóki nie padnie, nie leczy się go po każdej walce. Dlatego mam nadzieję, że Cię ręka Arceusowa będzie bronić przed wprowadzeniem takiej głupoty do gry. Strzeżmy się przed wprowadzaniem rzeczy szkodliwych, zamiast uważać je za "usprawnienia".
No i alolańskie formy, sprawa jest prosta. Zrobić możliwość ewolucji pokemonów w alolańskie formy tylko tych złapanych w Aloli. Pikachu, Cubone i Exeggcute nie muszą mieć innego wyglądu, ale wystarczy zaznaczenie w kodzie, że zostały złapane w Aloli i dlatego mogą ewoluować tylko w alolańskie formy. Najlepiej też zmienić nieco metody ewolucji. Cubone oczywiście ewolucja w nocy, choć też może z przedmiotem jakimś. Ale Pikachu i Exeggcute zamiast okruchów mogą mieć przedmioty od wychowawcy, dajmy na to Deskę Surfingową i Smocze Jajo. Będzie to dobre, zwłaszcza, że i tak poza alolańskim Golemem nie będzie innych pokemonów do zrobienia u wychowawcy.
No mi się automatyzacja leczenia podova, ja praktycznie leczę tylko po trenetach. A jak ktoś pisał to pewnie i zostanie ta opcja co jest teraz.

Broski
Posty: 511
Rejestracja: 11 lut 2015, o 21:53

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Broski »

Sandafiel pisze:
18 cze 2021, o 20:48
No mi się automatyzacja leczenia podova, ja praktycznie leczę tylko po trenetach. A jak ktoś pisał to pewnie i zostanie ta opcja co jest teraz.
Tego nie wiesz czy zostanie aktualna opcja. Ethel wyraźnie zaznaczył "zmiana" leczenia, a nie wprowadzenie drugiego sposobu. Dlatego uważam to za głupotę, bo finalnie zwiększy to koszty leczenia.
Nie lubię shiny poków i nie gram schematami.

MARV3Lous
Posty: 93
Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:41

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: MARV3Lous »

A możesz mi, tak na chłopski rozum wytłumaczyć w jaki sposób miałoby to zwiększyć koszty leczenia?

Broski
Posty: 511
Rejestracja: 11 lut 2015, o 21:53

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Broski »

Bardzo prosto. Obecnie nie leczysz poka po każdej walce, tylko jak zejdzie mu większość życia, lub jak padnie. Masz wtedy jeden koszt po co najmniej kilku pojedynkach. W przypadku tego automatycznego sposobu, leczyłoby go za każdym razem. Nie ważne czy straci 10 hp, czy 1000 hp. Zawsze podnosi życie do pełni, po każdej walce. Przykładowo: pokemon stoczył 5 walk i po tym padł, w międzyczasie nie leczyłeś go ani razu. Wydajesz teraz jednorazowo kasę na pełne wyleczenie. A w nowym systemie pokemon leczy się po każdej walce, nie pada od razu, ale tracisz kasę po każdym pojedynku, nieważne czy oberwał mało, czy dużo. W końcu jednak pada w tej 5 walce, mimo że miał pełne życie na początku. Nie oszukujmy się, każdemu się to zdarza. I teraz płacisz znowu za pełne wyleczenie, tyle że wcześniej płaciłeś jeszcze za każde wcześniejsze obrażenia. A więc w tym przykładzie przy obecnym systemie płacisz raz za pełne wyleczenie, a w tym proponowanym płacisz za pełne wyleczenie oraz za wcześniejsze leczenia drobniejszych urazów. Więc płacisz więcej finalnie.

EDIT: Albo inaczej. Masz walkę z pokiem i po niej trafia Ci się trener. W obecnym systemie nawet jak po walce z pokiem zostanie Twojemu poczkowi mało życia, to go nie leczysz, bo nie padł. Potem walczysz z trenerem i wygrywasz czwartym pokiem, który jest takim koksem, że życia nie stracił. Obecnie leczysz więc 3 pierwsze poki, które padły, a w nowym te same 3 poki plus po poprzedniej walce tego poka, który miał mało życia. Wychodzi więcej.
Nie lubię shiny poków i nie gram schematami.

Kajotos
Posty: 915
Rejestracja: 24 paź 2012, o 22:16

Re: TP #191 - Kwestia usprawnień rozgrywki

Post autor: Kajotos »

Broski pisze:
18 cze 2021, o 23:20
Bardzo prosto. Obecnie nie leczysz poka po każdej walce, tylko jak zejdzie mu większość życia, lub jak padnie. Masz wtedy jeden koszt po co najmniej kilku pojedynkach. W przypadku tego automatycznego sposobu, leczyłoby go za każdym razem. Nie ważne czy straci 10 hp, czy 1000 hp. Zawsze podnosi życie do pełni, po każdej walce. Przykładowo: pokemon stoczył 5 walk i po tym padł, w międzyczasie nie leczyłeś go ani razu. Wydajesz teraz jednorazowo kasę na pełne wyleczenie. A w nowym systemie pokemon leczy się po każdej walce, nie pada od razu, ale tracisz kasę po każdym pojedynku, nieważne czy oberwał mało, czy dużo. W końcu jednak pada w tej 5 walce, mimo że miał pełne życie na początku. Nie oszukujmy się, każdemu się to zdarza. I teraz płacisz znowu za pełne wyleczenie, tyle że wcześniej płaciłeś jeszcze za każde wcześniejsze obrażenia. A więc w tym przykładzie przy obecnym systemie płacisz raz za pełne wyleczenie, a w tym proponowanym płacisz za pełne wyleczenie oraz za wcześniejsze leczenia drobniejszych urazów. Więc płacisz więcej finalnie.
:co:
Ale Ty wiesz, że koszty wyleczenia drobnej części, a pełnego hp się różnią, co nie? To nie jest tak, że przy każdym leczeniu płacisz tyle samo :|
A jeśli po walce z pokiem zostaje Ci resztka hp to o czym my rozmawiamy, masz w ogóle jakikolwiek trening na pokach czy cały płacz jest o kwoty rzędu kilku tysięcy yen dziennie? XD
Ostatnio zmieniony 18 cze 2021, o 23:34 przez Kajotos, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ