TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Cotygodniowe posty na temat PokeLife oraz postępu aktualizacji.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7510
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Ethelnalen »

Nie możesz zalogować się na forum?
Przypominam, że po przeniesieniu forum wymagane jest zmienienie hasła na forum aby się zalogować (hasła nie mogły być przeniesione). Jeśli masz na forum nie działający email, napisz w Centrum Pomocy w grze o ustawienie emaila na ten sam co w grze.


Majówka

Od 1 maja do 4 maja włącznie, będziecie otrzymywać aż 50% doświadczenia więcej z walk 1vs1 w Dziczy! Dodatkowo każdy pokonany Pokemon w Dziczy ma szansę zostawić po sobie jedną kolorową Jagodę. Szansa na otrzymanie Jagody to 50%.


Pytanie o wrażenia z Ligi

Minęło już parę tygodni, więc chciałbym tutaj zapytać Was co uważacie ogólnie o obecnym systemie Ligi. Co Wam się podoba, co jest wątpliwe, a co najbardziej byście zmienili?
Pytam tutaj każdego, nie tylko top graczy, bo wrażenia z niższych Lig też się liczą.
I proszę o w miarę skondensowanie swojej opinii, ciężko mi będzie wszystko przeczytać jeśli każdy napisze wypracowanie na parę stron.

A co do tego co wymaga jeszcze zmian moim zdaniem i rozważam to jeszcze przed startem Ligi:

1. Normalizacja punktów - po zakończeniu tygodnia zmniejszanie punktów jeśli ktoś ma ich powyżej pewnej granicy (np. powyżej 2000) oraz przyznawanie punktów jeśli ktoś ma ich poniżej pewnej granicy (np. 500). Obawiam się że może się pojawić problem, gdzie po paru tygodniach Ligi pierwsze miejsca za mocno odskoczą i mogłoby być niemożliwe dogonienie ich, bo ich punkty ciągle by rosły i rosły. Z drugiej strony osoby na końcu mogą dojść do tak małych wartości, że może pojawić się problem z obliczaniem punktów tam.

2, Zmiana wartości otrzymywanych PW oraz Punktów Klasyfikacji. W związku z aż taką różnicą ilości graczy, planuję przenieść część PW do podziału w 1 Lidze, żeby najniższe miejsca otrzymywało trochę mniej i był większy sens wspinać się jak najwyżej. To samo dotyczy Punktów Klasyfikacji - te zapewne pomnożę przez 10, żeby było więcej różnicy między miejscami.

No ale najpierw chciałbym skończyć ten rework plecaka/sali treningowej, więc testowa Liga potrwa pewnie jeszcze parę tygodni.


Planowane aktualizacje

Obecnie pracuję nad:
- zmiana sposobu edytowania Pokemonów
- poprawa błędów w walkach
Co jest zaplanowane na dalsze aktualizacje:
- region Alola
- wgrywanie własnych avatarów
- Farmy Jagód i rework Jagód


Pytania i odpowiedzi

...
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

graczer13
Posty: 6
Rejestracja: 5 sty 2014, o 16:41

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: graczer13 »

Liga wg mnie jest w porządku, dalbym jedynie 3 min zamist 2 na zastanowienie przed walka

Mam pytanie odnośnie przywrócenia ataków? Wejdzie możliwość nauczenia się ataków z wcześniejszejszych form? Osobny wątek poniżej
viewtopic.php?f=107&t=84158

gieksa5
Posty: 5
Rejestracja: 23 maja 2015, o 19:40

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: gieksa5 »

co do ligi to dla mnie tez jest spoko i faktycznie jak kolega napisal ze 3min zamiast 2 byloby lepsze ;)
a co do majowki to fajnie by bylo jak by tylko jagody statusowe mozna bylo wylapac ;)

Awatar użytkownika
Orbiteks
Posty: 310
Rejestracja: 21 sie 2014, o 21:01

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Orbiteks »

Pierwsze co przykuwa uwagę to walki, cały czas Ci sami przeciwnicy, cały czas te same wyniki. (Mowa o ścisłej topce) - Tak jak pisałem na discordzie tak napiszę i tutaj bo jestem pewien, że duuużo graczy jeszcze nie pokazało wszystkiego ale jakoś 10 graczy +/- cały czas będzie mieć ten sam wynik ubije każdego w ataku i z tymi (9) +/- przegra w obronie. Dalej jestem za tym by w pierwszej lidze było 50-100 graczy i walki każdy z każdym. Bilety można wprowadzić do 2 i niższej ligi. Ewentualnie zostawić bilety i w 1 lidze ale dać 50 najmocniejszych graczy.

W zasadzie to więcej uwag póki co chyba nie mam, jak mi się coś przypomni to edytuję.

wizir000
Posty: 91
Rejestracja: 11 maja 2015, o 23:44

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: wizir000 »

Pls nie zrównuj bonusu expa z majówki która jest raz w roku do bonusu weekendowego który może być co 2 tygodnie i daj przynajmniej te 75% więcej :_;

Awatar użytkownika
Starfire
Posty: 356
Rejestracja: 27 paź 2012, o 18:06

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Starfire »

Podpinam się o zmianę bonusu majówkowego, w zeszłym roku było aż 10 dni i również 50%, teraz są 4 dni więc trochę słabo, że bonus został ten sam ;/

Co do ligi to zdecydowanie jestem za zwiększeniem czasu na wybór poków, no i faktycznie zbyt często się walczy z tymi samymi graczami, a też chciałabym zawalczyć z top, zobaczyć jakie mają składy, podpatrzeć może coś ciekawego, a nie ciągle te same poki oglądam :(
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

Shamrock
Posty: 566
Rejestracja: 16 maja 2015, o 11:31

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Shamrock »

Co do zwiększenia limitu czasu pisałem już o tym dwa razy, co do blokowania graczy noob kontami też. Jednak co ostatnio zauważyłem to fakt, iż o miejscu w tygodniowym rankingu świdczy bardzo często minimalna liczba punktów (2-5) przez co o miejscu w rankingu (nawet kilku miejsc wyzej) świadczy nie ilość naszych wygranych/przegranych walk a to ilu osobom się wylosujemy.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
mandras
Posty: 61
Rejestracja: 20 cze 2014, o 00:26

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: mandras »

Jeśli sezon będzie względnie krótki (powiedzmy do 3 miesięcy), to obecny system jest do przeżycia, ale nie wyobrażam sobie, żeby dłużej bić się ciągle z tymi samymi 20 osobami. Ponadto nie wiem, jak będzie wyglądać ostateczna wersja, ale obecnie wydaje mi się dziwne, że mogę wypisać się z ligi w niedzielę, zapisać się z powrotem w kolejną niedzielę o 22, gdzie zachowuję punkty z poprzedniego tygodnia i na przywitanie dostaję zapas biletów. Ustawiam ofensywny team i dostaję ochronę na 2h, dzięki czemu w danym tygodniu nikt nie może mnie zaatakować...
Czas na przygotowanie do walki można by lekko wydłużyć, ale bez przesady. Dodatkowa minuta byłaby pewnie ok.

grytom
Posty: 24
Rejestracja: 20 cze 2014, o 09:53

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: grytom »

Mało czasu na ustawienie poków. Zdarzało się że na telefonie ledwo przejrzałem jakie ataki mają przeciwnicy a juz było 20s na liczniku.
Napewno przydałby się jakikolwiek reset punktów, bo po co klasyfikacja generalna jak będzie ona tylko lustrzanym odbiciem tego co widać w rankingu tygodniowym jak punkty nie będą w żaden sposób resetowane?
Zbyt często spotykani ci sami gracze, bardzo wielu już nawet zgaduje z nicku po pokemonach.


Nie narzekajcie na bonus majowy bo jeszcze nie wiadomo jak będą lecieć jagódki, pewnie wielu z nas na dropi ich całkiem spore ilości.

arni13
Posty: 166
Rejestracja: 14 paź 2013, o 16:17

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: arni13 »

Jeśli chodzi o ligę,to pozwolę sobie zacytować moją wypowiedz,ktora do dziś nie doczekała się komentarza :)

"To jeszcze jedno pytanie tylko...
W pokelife większość graczy ma 100 i wiadomo tych graczy z 100 lvl będzie coraz więcej,więc dojdzie do takiego momentu ze wszyscy będą w jednej lidze? Xd
Co wtedy z niższymi ligami?będą puste albo prawie puste?
Brałeś taką okoliczność pod uwagę?
Już nawet nie mówię o 1 lidze,ale w tych niższych ligach gracze też przecież wbijają lvl i pną sie co raz wyżej,w tej najniższej 6 lidze może być kiedyś mało graczy,więc uważam że podział na Levele jest taki trochę meh...
Z jednej strony dobry,z drugiej jest kilka znaczących wad"

Od siebie dodam taką swoją luźną myśl,że przecież o naszej sile powinna świadczyć siła naszych pokemonów,więc dlaczego by nie zrobić tak,że średnia wyciągnięta z leveli poksów gracza,była wyznacznikiem w jakiej lidze walczymy?
Przykład,żeby było wiadomo o co mi chodzi:
1 liga - 90+
2 liga - od 81 do 90
3 liga - od 71 do 80
4 liga - od 61 do 70
5 liga - od 51 do 60
6 liga - od 41 do 50
7 liga - od 0 do 40
Przypominam,że mówimy o średniej z ligowej druzyny...może coś w tym kierunku spróbować?
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2021, o 17:03 przez arni13, łącznie zmieniany 1 raz.

jaskier7
Posty: 46
Rejestracja: 7 lut 2017, o 13:44

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: jaskier7 »

Co do bonusu - przydałby się dłuższy / większy bonus.
Jeśli chodzi o ligę:
- zwiększenie czasu do chociaż 4-5 minut
- tak jak Orbiteks pisał o topce, tak i ja zajmując 80-130 miejsce często spotykam te same osoby, przydałoby się może zwiększyć nieco zasięg
- można by nieco bardziej uzależnić ilość punktów w rankingu od liczby walk i ratio (wygrane/przegrane)
- jakieś drobne nagrody, np. dodatkowy bilet za rekordowo najwyższe miejsce w rankingu, największą ilość wygranych podczas dnia, najwięcej dmg w walce - takie drobnostki do urozmaicenia

Chodzi mi po głowie taki pomysł z pokami, które mają megaewolucje. Zakładając, że ma się 2-3 poki, które mogą mieć mega kamyki, nie za bardzo można tym rotować. A co jeśli pokemon "pierwszego" wyboru w danej walce jest niepotrzebny lub nie chcemy dać mu mega kamienia?
Fajnym rozwiązaniem byłaby możliwość dla np. max 3 poków (które mają megaewolucje) posiadania przedmiotu rezerwowego. Wtedy podczas walki możemy wybrać, który pokemon (jeśli mamy w ataku dwa poki z mega ewo) będzie używał kamienia - to pozostałe dostaną rezerwowe przedmioty.

Inayeth
Posty: 89
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 10:31

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Inayeth »

Skoro jest pytanie o wrażenia, to ja bym chciała od siebie dodać, że dziwnie jest teraz po zmianach z podziałem ligowym. Dzięki systemowi losowania niby dla mnie jest bez zmian, bo przeciwnicy są na zbliżonym poziomie, ale z drugiej jest 15 stron graczy w krysztale, i po 2-5 stron w innych ligach, a to jest kolosalna różnica. Rozumiem czemu podział jest jaki jest, ale to równie dobrze można by albo skasować w ogóle ligi i zrobić jedną wspólną, albo robić kryształ na 3 ligi - zależy co wygodniej byłoby normalizować pod przydział PW i pkt klasyfikacji.

grem220899
Posty: 25
Rejestracja: 27 kwie 2016, o 17:52

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: grem220899 »

Nie wiem jak są losowani przeciwnicy, ale zbyt często są powtórki.
Co do otrzymywania punktów otrzymuje ich 9, 10, 11 nie wiem jak są liczone ale dobrze by było jakby losowało przeciwników z przedziału 50+ i 25- obecnych punktów, wtedy punkty za wygraną mogłyby wyglądać tak że za wygraną zyskuje się różnice jaka jest między punktami graczy i za przegraną również
Trener pokemonów trujących
Obrazek

Adrianecq
Posty: 55
Rejestracja: 18 cze 2014, o 18:58

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Adrianecq »

-zwiększyć czas do 3-4 min na wybór poków.
-podział osób w lidze powinien być uzależniony od sumarycznego treningu wszystkich pokemonów w składzie, aby trafić na godnego siebie przeciwnika i między takimi konkurować o wysokie miejsce
(osoba z poziomem 100 i treningiem 2k na poku raczej nie osiągnie żadnego fajnego wyniku w lidze gdzie niektórzy mają 6x4k. więc cały sezon w d.
-ciągle te same walki z tymi samymi przeciwnikami i ich pokemonami. zwiększyć zakres dobieranych przeciwników. Bo jest strasznie nudno i po kilku tygodniach/miesiącach można się zrzygać. Aktualnie już mi się nie chce klikać bo wiem że wypadnie kilka walk z tymi samymi pokami i wynik przeważnie jest ten sam. NUUUDA
-edycja posunięć z panelu ligi

NAJWAŻNIEJSZE: słaby bonus majówkowy, rok temu trwał o wiele dłużej. Pomyśl nad zmianą póki jest jeszcze czas, propozycja 75% szans na jagodę i to tylko statusową.

Awatar użytkownika
ramen
Posty: 44
Rejestracja: 14 lut 2015, o 01:26

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: ramen »

E zamiast co 2h dawać bilet to daj od razu wszystkie 84 bilety na początku tygodnia albo chociaż zamiast max max 24 daj 84 max też ujdzie.
Do tego byś wypisanie z ligi przestawił gdzieś dalej od WALKI ! prawie kilkadziesiąt razy to nacisnąłem ;/
I daj opcję losową walkę dla graczy co nie chcę ustawiać poków do tego możesz dodać opcję atakowania konkretnych graczy za 0 biletów i taka walka nie dawała by nic punktów rankingowych tylko dla zabawy z ludźmi by było np by taki słaby gracz mógł zaatakować top 1 by zobaczyć na czym polega ta gra albo bym z własnym stow mogli się bić w lidze .
i może pomyśl o innym podziale niż na lvl bo arni ma rację iż nastanie dzień kiedy każdy aktywny gracz ( nie patrz na noob konta ) wbiją 100lvl i w lig od lvl 1-89 będą puste (albo same noob konta które służą komuś za farmę Y czy do szukania shiny XD)

Heryan
Posty: 221
Rejestracja: 15 lis 2012, o 19:49

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Heryan »

Oby tylko nie było komunikatu o jagodzie, który wszystko zaburzy (mam na myśli gospodarkę klikania)
Dobry chłopak.

domenek12
Posty: 15
Rejestracja: 21 lip 2015, o 09:04

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: domenek12 »

Liga w obecnym stanie nie ma sensu, ciągle te same osoby. Bez przytrzymania dużej ilości biletów nie jest możliwe trafienie na kogoś 'nowego'. Miło by było jakby nie możliwe było wysyłanie noobków do ligi, przynajmniej w krysztale.
A jeśli chodzi o bonus majówkowy, skoro jest krótszy to może nieco go zwiększyć.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 407
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Sylwiusz »

Mam kilka punktów, które chciałbym zmienić...
Przede wszystkim 3 minuty zamiast 2 na ustawienie drużyny do walki. Nie wiem, czy ja wolno myślę, czy co, ale zanim zobaczę moduły przeciwnika, jakie jego poki mają ataki i przypomnę sobie co ja dałem moim pokom to mija sporo czasu przez co daję nie tego poka co powinienem. Jednak w walce na tym poziomie takie łapu capu jest nie do końca fajne...
Drugą rzeczą jaką bym zmienił jest limit biletów - zwiększ je do tych 48. Konieczność robienia walk 4 dni w tygodniu, żeby być na jakimkolwiek dobrym miejscu to zbyt duży przeskok w porównaniu z poprzednią ligą i sporo osób nie ma na to po prostu czasu... Bądźmy szczerzy - znaczna większość osób grających w tą grę to osoby pracujące i posiadające własne rodziny przez co ich czas wolny jest mocno ograniczony.
Kolejny problem jest związany z tym jak często można walczyć z jednym graczem, a mianowicie 24 godziny. Może na niższych poziomach to nie jest problemem, ale przy walce w ścisłej topce wymusza to de facto walkę codziennie o coraz to późniejszej godzinie, tak by na osoby z topki trafić, bo to one dają najwięcej punktów. Powinieneś albo ten limit zmniejszyć do 23 godzin tak by można było walczyć codziennie o tej samej godzinie, albo znacznie wydłużyć tak, żeby walcząc co drugi dzień nie było się do tyłu z punktami.
Obawiam się też tego losowania przeciwnika... Mam wrażenie że teraz miejsce w topce będzie zależało kogo wylosujesz. Jeśli masz szczęście i losujesz cały czas graczy z miejsc 1-8, to dostaniesz więcej punktów niż osoba, która miała pecha i wylosowała osoby spoza top10. Np. ja obecnie dostaję 15 punktów za wygraną z Orbiteksem na miejscu 3, 7 punktów z Shamrockiem na miejscu 9 i 6 z potterem na miejscu 12.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 241
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Sandafiel »

Czas na wybór poków taki na styk, 3 minuty to byłoby akurat, żeby mieć ten mały zapas na przemyślenie.

Walka w kółko z tymi samymi osobami bywa nudna, nawet jak spadłem kilkanaście miejsc to niewiele się zmieniło, a nie powiem, bym chciał potestować to co mam na różne teamy, czy nawet poka z mniejszym trenigiem jakbym miał trafić na kogoś potencjalnie słabszego,.
Popieram podniesienie limitu biletów do tych 48.

@Sylwiusz, a nie jest możliwa walka z tą samą osobą co 20h?

MARV3Lous
Posty: 88
Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:41

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: MARV3Lous »

Może faktycznie lepiej pomyśleć nad zrobieniem 1 i 2 ligi gdzie będzie rywalizować ze sobą 50 graczy na zasadzie walki każdy z każdym. Jak tak dalej pójdzie to aktualna 1 liga będzie liczyć 80% graczy, i ci z końca będą walczyć o nic.

I może zamiast losowania przeciwnika z pozycji to losowanie przeciwnika z pułapu punkowego typu +50 naszych punktów i -25 naszych punktów zwiększy to zakres przeciwników i pozwoli jako tako piąć się w górę tabeli.

Awatar użytkownika
Tranek
Posty: 216
Rejestracja: 28 gru 2017, o 00:06

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Tranek »

Dwie najpopularniejsze kwestie:
-więcej czasu na ustawienie się do ataku,
-znudzenie walkami z tymi samymi przeciwnikami, ALE musimy sobie zdawać sprawę, że powiększając pulę zwiększamy również rolę rng dla Naszej punktacji.

Poboczne propozycje:
-niektórzy liderzy w niższych ligach wspominali, że dostają po 0 punktów za zwycięstwo w ataku. Tak chyba nie powinno być. Dodałbym do wzoru przynajmniej symboliczną stałą +1,
-zwiększenie limitu biletów.
Kiedyś Mamoswine powróci znacznie silniejszy!

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3555
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Hipotermia »

• Czas wyboru pokemonów - podnieść z 2min na 3min, powinno w zupełności wystarczyć (na telefonie nie zdążysz? patrz kolejny punkt);
• Limit biletów - podnieść go do 48 albo dać po prostu od razu full zestaw, ciekawie byłoby kombinować, kiedy najlepiej atakować;
• Losowanie przeciwników - podnieść pulę początkową z tych 10 na +/- (czy ile jest ustawione) obok na 20-30. Notorycznie Ci sami niestety się losują;
• Możliwość zaatakowania kogoś tylko dwukrotnie w trakcie tygodnia, nieco rozwiązałoby ww problem, tylko tu wchodzi kwestia tego, że musiałbyś zamknąć kryształ zdecydowanie dla najlepszych, bo inaczej może być kwestia tego, że połowa walk dla topki to będzie zgarnianie 1p za walkę;
Shamrock pisze:
30 kwie 2021, o 15:28
Co do zwiększenia limitu czasu pisałem już o tym dwa razy, co do blokowania graczy noob kontami też. Jednak co ostatnio zauważyłem to fakt, iż o miejscu w tygodniowym rankingu świdczy bardzo często minimalna liczba punktów (2-5) przez co o miejscu w rankingu (nawet kilku miejsc wyzej) świadczy nie ilość naszych wygranych/przegranych walk a to ilu osobom się wylosujemy.
To w sumie też ciekawe czy jest jakieś faworyzowanie w losowaniu graczy z mniejszą ilością walk w defensywie - tak, by po prostu te niuanse kilku-punktowe nie były takim problemem, bo ktoś miał 10 walk więcej w defensywie od innego gracza i zyskał na tym więcej pkt.
Ogólnie kwestia losowości ma tu duże znaczenie, losujesz kogoś z podobnymi pkt, to widać w miarę sensowny ich wzrost po wygraniu - losujesz słabszych i za 10 walk dostajesz tyle, co za 3 z kimś bliżej siebie punktowo, dlatego ograniczenie powiedzmy do tych 2 walk/tydzień z kimś pomoże, by każdy miał w miarę równe szanse bez tak dużej losowości, bo każdy będzie miał walki i z tymi słabszymi i tymi obok siebie w takiej samej ilości.
arni13 pisze:
30 kwie 2021, o 16:12
Od siebie dodam taką swoją luźną myśl,że przecież o naszej sile powinna świadczyć siła naszych pokemonów,więc dlaczego by nie zrobić tak,że średnia wyciągnięta z leveli poksów gracza,była wyznacznikiem w jakiej lidze walczymy?
Przykład,żeby było wiadomo o co mi chodzi:
1 liga - 90+
2 liga - od 81 do 90
3 liga - od 71 do 80
4 liga - od 61 do 70
5 liga - od 51 do 60
6 liga - od 41 do 50
7 liga - od 0 do 40
Przypominam,że mówimy o średniej z ligowej druzyny...może coś w tym kierunku spróbować?
1 liga musiałaby mieć 100 średni, by to miało jakikolwiek sens. Ponadto problem byłby z notorycznym aktualizowaniem tych średnich, bo gracze wbijaliby poziomy, Ethel ustawiłby przeskoki z niedzieli na poniedziałek, a pewnie w ciągu tygodnia minimum 10 osób by mu spamiło, dlaczego jeszcze nie przeskoczyli wyżej.
Dodatkowo bardziej patrzyłbym na średni trening aniżeli poziom, bo on jest słabym wyznacznikiem, minimum 3k średniego treningu na pierwszą ligę powinno być.

W sumie to pomyślałbym, by po prostu w krysztale znajdowali się gracze o średnim treningu 3500-4000 pierwszej 6tki (albo średnia z 6 najbardziej wytrenowanych, wtedy raczej ustawić pułap 4k), a wszystkie ligi poniżej już według poziomów ustawić. Średni trening nakręciłby pozbycie się sporej ilości Yenów z obiegu, bo wymuszałby trenowanie pokemonów przez graczy, dodatkowo plusem dla gry byłoby to, że co chwilę ktoś postanawiałby trochę wydać, by wymienić PZ na Yen i dostać się do tej najlepszej ligi. Fakt faktem z tygodnia na tydzień kryształ by się coraz bardziej zapełniał, ale zawsze to można kiedyś zwiększyć ilość poków do 8 albo liczyć średnią z pełnej 12tki.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7510
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Ethelnalen »

Na dwie rzeczy na razie odpowiem, bo sie często powtarzają.

1. Wygranie dzięki losowości. Wiem dobrze, że często może się zdarzyć, że ktoś zajmie wyższe miejsce dzięki temu, że gra wylosuje mu bardziej pasujących przeciwników niż komuś innemu. Ale to nie jest problemem, kiedy Liga nie trwa 1 tydzień, a kilka Tygodni. Dokładnie w tym celu istnieje Klasyfikacja i określanie miejsce względem niej. Ta dodatkowa warstwa ma właśnie służyć zmniejszeniu efektu losowości. Czasami Ci się poszczęści i zajmiesz wyższe miejsce ale na przestrzeni sezonu większość graczy będzie miało zbliżoną ilość takich szczęśliwych trafów.

2. Za dużo graczy w Krysztale. To raczej problem z percepcją jaką macie w związku z poprzednią Ligą, gdzie Kryształ był wyjątkowy. Sporo osób sugeruje, że po co w takim przypadku podział na Ligi, skoro większość jest w Krysztale. Ale tym samym tokiem rozumowania, jaką to Wam robi różnice? W niższych Ligach mają walczyć gracze, którzy jeszcze się rozwijają ale mogą się przyzwyczajać do tego co i jak działa w walkach między pełnymi drużynami. Nie zmienia to nic dla osób w Krysztale. I jeśli ktoś uważa, że w takim razie mogłaby być tylko jedna liga, well, jest jedna dla Zaawansowanych graczy.
Tym samym przynależność do Ligi musi być określane czymś stałym, czego sam gracz nie może zmienić - poziomem trenera. Nie chciałbym dopuszczać możliwości gdzie ktoś na 100 poziomie stwierdza, że chce być na 1 miejscu w niższej Lidze, co raczej łatwo mu przyjdzie kiedy ma o wiele większe środki niż gracze na tym poziomie.
A wracając do Kryształu - powinniście go traktować właśnie jako taką główną Ligę, gdzie dalszy podział jest już zależny od miejsca jakie zajmiecie swoimi Pokemonami, a nie od poziomu czy statystyk.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Tranek
Posty: 216
Rejestracja: 28 gru 2017, o 00:06

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Tranek »

Jeszcze coś. Po wylosowaniu walki odliczany czas pokazuje mi od początku jakieś 55-56 sekund na ustawienie(mogę jednak dłużej). To jest spowodowane brakiem zsynchronizowania z czasem w systemie? Mniej więcej mam właśnie ponad minutę różnicy między zegarem na kompie, a tym pokelifowym.
Kiedyś Mamoswine powróci znacznie silniejszy!

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 407
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Sylwiusz »

Sandafiel pisze:
30 kwie 2021, o 19:27
@Sylwiusz, a nie jest możliwa walka z tą samą osobą co 20h?
Dobra jestem debilem xD Nie wiem czemu mi się wydawało, że jest co 24 godziny :') Chociaż powiem ci, że co 20 godzin to znowu inna kombinacja - jak ktoś będzie idealnie co 20 h walczył, to dostanie więcej punktów, bo 1 raz więcej spotka przeciwników dających najwięcej punktów niż ten co robi to regularnie co 24 godziny :P
Obrazek

Awatar użytkownika
VANJIE
Posty: 378
Rejestracja: 2 paź 2012, o 17:07

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: VANJIE »

Ograniczenie dodania poka do ligi niech zostanie, ale przydałaby sie możliwość wyciągnięcia poka z ligi w każdym momencie. Jest to lekko problematyczne, a ograniczenie tego nie ma bardzo sensu.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7510
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: Ethelnalen »

Tranek pisze:
2 maja 2021, o 11:57
Jeszcze coś. Po wylosowaniu walki odliczany czas pokazuje mi od początku jakieś 55-56 sekund na ustawienie(mogę jednak dłużej). To jest spowodowane brakiem zsynchronizowania z czasem w systemie? Mniej więcej mam właśnie ponad minutę różnicy między zegarem na kompie, a tym pokelifowym.
Możliwe że właśnie jakaś różnica czasu u Ciebie.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

wokon1
Posty: 68
Rejestracja: 12 lut 2019, o 10:10

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: wokon1 »

Mam pytanie. Czasami jest tak jak ma się 2 poki z mega kamieniem, że chciałbym żeby pierwszy którego wystawiam nie miał kamienia,a drugi miał. Czy dałoby się wybrać w trakcie walki, który ewoluuje?

Awatar użytkownika
ramen
Posty: 44
Rejestracja: 14 lut 2015, o 01:26

Re: TP #187 - Majówka i pytanie o Ligę

Post autor: ramen »

Proponuję zmienić trochę nagrody za ligę :D
5x Zielony Napój Energetyczny 100 PW
proponuję zmniejszyć to do
5x Zielony Napój Energetyczny 50 PW
1x Zielony Napój Energetyczny 10 PW
i dodać opcję kupowania większych ilośći
50x Zielony Napój Energetyczny 500PW
100x Zielony Napój Energetyczny 1000PW
500x Zielony Napój Energetyczny 5000PW
albo wpisywania dowolnej ilości jak w sklepie :D

Za ostatni tydzień walk otrzymujesz 1222 Punktów Walki oraz 710 Kapsułek Doświadczenia.
przy ocenych kosztach daje mi to 60 zielonych napoi na tydzień a 60 to 6 NNE z laboratorum a
w tygodniu zużywa się 84-91NNE (jak fontany ktoś nie ma )
jak zmnieszysz koszt to za cały tydzień ligi by się miało 1 dzień limitów (dla ludzi z fontaną) czyli 12Nne

i wracając do tego co pisałem wcześniej (pewnie przoczyłeś) , to dasz te 84 bilety od razu na cały tydzień ? albo zwiększysz limity max do 84 zamiast 24? bo obecnie zmarnowałem dużo biletów bo zapominałem o tym kiedyś normalnie w 1 dzień ubiłem z 300-500 osób w lidze i miałem spokój na cały tydzień a jak muszę co 24h wchodzić by zbić 12 poszlak to upierdliwe jest ;/ i zapominam też dzięki czemu tracę bilety :D
do tego dodasz możliwość atakowania kogokolwiek w lidze za 0 punktów ? tak tylko dla zabawy by było i dzięki czemu słaby grać może zaatakować top1 i dowiedzieć jakie poki są "dobre" itp XD

ODPOWIEDZ