TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Cotygodniowe posty na temat PokeLife oraz postępu aktualizacji.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7342
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Ethelnalen »

Nie będę na razie odpowiadał na Wasze opinie czy propozycje co do zmian, bo najpierw musze je zacząć robić, ale dwie rzeczy które się rzuciły w oczy.

1. "Nerfisz rollout teraz bo ludzie go używają w Legendach" - nie. Zmieniam go teraz, bo teraz mam symulator walk zrobiony, który zrobiłem przed legendami, wcześniej nie miałem tego narzędzia więc doprecyzowanie niektórych kłopotliwych ruchów było niemożliwe. A to z No Guard musi odpaść tak czy inaczej, skoro KO też są zablokowane dla No Guard. Po prostu pozwala to na zbyt duży i zbyt szybki dmg.

2. "Ale taki Pokemon jest beznadziejny w obronie" - sami mi ostatnio tłumaczyliście przy innej okazji że to nie ma takiego znaczenia, bo na obronę jeśli ktoś chce może wystawić inne Pokemony niż te, których używa do ataku. I że zazwyczaj atak i tak się zazwyczaj wygrywa na tym samym poziomie, bo możliwość ustawienia kolejności na przeciwnika jest już bardzo dużą przewagą. Także nie używajcie tego argumentu w obie strony zależnie do czego Wam akurat pasuje. Patrzę na optymalne użycie Pokemona, czyli takie w jakim będzie używany. Wiadomo że na wszystko jest kontra, to nie o to chodzi.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3491
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Hipotermia »

Ethelnalen pisze:
21 lis 2020, o 21:07
Nie będę na razie odpowiadał na Wasze opinie czy propozycje co do zmian, bo najpierw musze je zacząć robić, ale dwie rzeczy które się rzuciły w oczy.

1. "Nerfisz rollout teraz bo ludzie go używają w Legendach" - nie. Zmieniam go teraz, bo teraz mam symulator walk zrobiony, który zrobiłem przed legendami, wcześniej nie miałem tego narzędzia więc doprecyzowanie niektórych kłopotliwych ruchów było niemożliwe. A to z No Guard musi odpaść tak czy inaczej, skoro KO też są zablokowane dla No Guard. Po prostu pozwala to na zbyt duży i zbyt szybki dmg.

2. "Ale taki Pokemon jest beznadziejny w obronie" - sami mi ostatnio tłumaczyliście przy innej okazji że to nie ma takiego znaczenia, bo na obronę jeśli ktoś chce może wystawić inne Pokemony niż te, których używa do ataku. I że zazwyczaj atak i tak się zazwyczaj wygrywa na tym samym poziomie, bo możliwość ustawienia kolejności na przeciwnika jest już bardzo dużą przewagą. Także nie używajcie tego argumentu w obie strony zależnie do czego Wam akurat pasuje. Patrzę na optymalne użycie Pokemona, czyli takie w jakim będzie używany. Wiadomo że na wszystko jest kontra, to nie o to chodzi.
ad1 No i pod jakim kątem ten ruch jest kłopotliwy w takim krysztale? Bo chyba nie o ocenę ruchów pod low/middle-game chodzi, a pod end-game i takie coś, jak np. ocena dmg w porównaniu do innych ruchów czy czym się tam kierowałeś nie jest jedynym potrzebnym czynnikiem do oceny. Ale dobra, spoko.. może nie za szczegółowo patrzyłem, ale nie kojarzę ani jednego słowa od osób w krysztale, że taki Rollout to kłopotliwy ruch. Pisali o KO, o Sleep Talku, czy kiedyś o Yawn czy Curse, ale Rollout?
Dobra, czyli tak - wywaliłeś z puli grywalnych Bibarela (Simple), Malamara i Serperiora (Contrary) czy mocno osłabiłeś takie opcje jak np. Entuzjasta i Power-Up Punch czy inne ruchy 40-60 dmg bazujące na zwiększeniu/zmniejszeniu statystyk, bo na Legendach sprawiałoby to problem. Teraz lecimy dalej - No Guard i Rollout to problem, nie wiem gdzie poza Legendami - pokaż w takim razie gdzie. Do tego nie tylko chcesz uderzyć w No Guard, ale jeszcze osłabić celność Rollout - czyli notabene uderzysz w pokemony zrobione SPECJALNIE z dużym treningiem Speeda pod Rollout, gdzie i tak częstością nie było uderzanie wszystkich rund. Zaraz nie będzie czego grać w Ataku Fizycznym jak tak dalej pójdzie ;D bo się boję czym zaraz zechcesz się zająć.

ad2 Czekaj, czekaj, czekaj.. główną oceną pokemonów według topki jest ocena przydatności pokemona pod def. Potem dopiero pod ofensywę, w której można użyć (jeszcze) takiego Rollout pod lotnika, typowo roślinnego pod wodne itp itd, to teraz rozumiem gdy jakiś pokemon nawet jak beznadziejny w obronie, ale świetny czy nawet genialny w ofensywie i to tylko na wybrane pokemony, to teraz planujesz nerfić te "za dobre" w ofensywie? Czyli - wymieńcie sobie to, bo przecież i tak Was stać.

Dobrze, że jeszcze moich opcji pod Mega nie wytrenowałem, bo pewnie tutaj tez mogę zacząć xpić kolejne 5 opcji, może któraś nada się do gry w kolejne lidze ;D i w sumie pogody polecą hę hę w dupę, to już w ogóle mogę się cieszyć z jednego wyboru i nie jest to Tentacruel jak pewnie niektórzy sądzą xd
ps generalizowalem, chodzilo w tym o to by nie bac sie nerfic za silne ruchy tylko dlatego ze w obronie nie sa takie dobre
To lista ruchów do zmiany będzie długa - np. Psystrike i Psyshock na M2 powinno beż znerfione - jeden osłabia O (dodaje też SpA), a drugi atakuje pod O, a nie SpO. Nie będę grał tą Legendą, nie chciałem nic pisać, by nie psuć zabawy pewnie wielu graczom z tą legendą, bo ta kombinacja nie sprawiłaby mi i pewnie nikomu problemu w Krysztale, ale trudno, musimy też balansować pod diament i szmaragd, nie ma innego wyjścia (!) - tu z tego co czytałem chyba żadnego podnoszenia SpA i obniżania O nie powinno być i oba powinny po prostu działać pod O przeciwnika miast SpO.

To kiedy kolejny zwrot, ciekawe. Fajnie jakby był z jagodami, bo potem nie ze wszystkim pokemonów idzie zrobić coś grywalnego.

Awatar użytkownika
kerfi
Posty: 1329
Rejestracja: 18 maja 2013, o 15:15

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: kerfi »

Zacznijmy od najważniejszego
Olaboga nasza dynia
Czekamy.
- Moduły walki, przejście balansujące. Spodziewajcie się tutaj dość mocnych osłabień. Nie podoba mi się do końca w jakim miejscu sa niektóre moduły. Ogólnie Moduły walki powinny być bonusami do walki, a nie czymś, co definiuje użyteczność Pokemona czy nawet styl gry gracza, jak ten problem z Furią który się pojawił na początku Legend
Moduł Furia akurat był najbardziej użyteczny na legendach, nie widziałem go w zaskakująco wysokiej pozycji w trakcie innych eventów jak np liga, salki liderów, hala wyzwań acz rozumiem, że masz inną wizje. Z ciekawości jednak zapytam, czy ta wizja dotyczy również zmian modułów typu odporność na podpalenie/wzmocnione podpalenie? W obecnej formie jakie one są niestety się nie przydają do niczego. Myślę, że równie dobrze może ich nie być - nic to nie zmieni.
- kumulowanie leczeń i siłą leczeń - przejrzę czy któreś z leczeń nie potrzebuje wzmocnienia w porównaniu do innych i ogólnie czy nie zmienić czegoś z ograniczeniem ilości leczeń
- ruchy KO - są już chyba we w miarę dobrym miejscu po zmianie która weszła z Legendami ale pewnie i tak na nie spojrzę. Zapewne wykluczę również możliwośc wyboru KO przez Sleep Talk
- Rollout - pewien nerf tutaj. Już zawczasu trochę to potestowałem bo wiem że to popularny atak i planuje nerf w postaci zmniejszenia celności z 90% na 80% oraz wyłączenie efektu No Guard na Rolloucie
Trochę zbiorczo. W samych leczeniach nie wiem, czy jest coś do zmian większych. By to ocenić przydałaby się jakaś testowa liga jak pisał Hipo. Nie dość, że można by wówczas zebrać nieco informacji mniej bądź bardziej przydatnych to i spora część osób byłaby zadowolona z takiego rozwiązania przez wzgląd na możliwość zbierania PW (brak możliwości ich zdobywania nowym graczom na pewno ułatwia rozgrywkę).
Czy KO jest w dobrym miejscu? Cholera wie - jw przydałaby się testowa liga. Sytuacja podobnie się ma z Rollout choć tutaj nie jestem pewien, czy aby na pewno ruch jest przesadzony by aż tyle zmieniać. Zabierzesz celność to nigdy się nie rozpędzi by był wart rozważania. W lidze kojarzę 50/50 z trudnością kontrowania tego.
NoGuard bez rollouta? Wszyscy co wzięli z ostatniego eventu Golurki będą szczęśliwi i to aż jedyny pok z tą umiejętnością co może używać. Nie wiem, czy ma sens owa zmiana. Dodatkowo jeżeli zamierzasz wprowadzać je do ligi w oparciu o legendy jak Hipo pisał to też zacznę łapać się za głowę i zastanawiać, gdzie tu sens. Zmiana np 75% efektywności w walkach z legendami również byłaby rozwiązaniem.
Zmieniam go teraz, bo teraz mam symulator walk zrobiony, który zrobiłem przed legendami, wcześniej nie miałem tego narzędzia więc doprecyzowanie niektórych kłopotliwych ruchów było niemożliwe
Czekam na efekty. Aż mnie ciekawi co Ci wyjdzie i czy owy ruch zostanie zaorany, czy też nie ;d
- użyteczność ruchów dwurundowych - co myślicie o przedmiocie, który będzie pozwalał używać ruchów dwurundowych w jedną rundę, ale w zamian obniżając ich moc o np. 20% na V poziomie? Zastanawiam się nad tym i nad po prostu zwiększeniem mocy tych ruchów o 30-60%. Przedmiot oznaczałby mniejszą ingerencję w same ataki
Pomysł na owy przedmiot jak najbardziej na plus. Zastanawiam się jednak na ile zmiana do -20% mocy jest potrzebna. Ruchów względnie użytecznych dwurundowych nie będzie nadzwyczaj dużo a po dodaniu efektu -20% do mocy jeszcze mniej. Ponadto jak było wspomniane jest to też zajęcie slotu przez przedmiot. Nie wiem na ile w takiej formie będzie wówczas kompetytywny z pozostałymi przedmiotami.
- mega Pokemony - przejrzenie ich statystyk czy jakieś nie wybijają się poza normę i potencjalne przeliczenie ich statystyk aby były bardziej zbliżone do siebie
Tutaj sporo do przejrzenia i przeanalizowanie jest dla Ciebie. Nie wiem nawet, czy nie pokusiłbym się o ankietę w grze by ocenić w skali 1-5 moc konkretnych MegoEvo wg graczy bowiem dysproporcje są spore.
Na pewno do przejrzenia Evo ze stratami w bonusach tj podwójny Atak (np.Absol, Glalie, Diancie, etc). MegaEvo mniej popularnych poków jak Mega Banette - bonus w Atak + dość cienka umiejętność i brak ataków fizycznych. Pokemony z ujemnymi statystykami jak Mega Sableye, Diancie, Camerupt. Dodatkowe +1/2p w coś neutralnego jak obrony/szybkość, czy ewentualne zamiany bonusów A-SpA jak w przypadku nieszczęsnego Banette (pok totalnie zdeklasowany na tle np Gengara pod względem użyteczności, przyrostów, ataków, umiejętności).
Nie ukrywam, że chciałbym zobaczyć też więcej form MegaEwolucji niż to co konsole nam zaproponowały.
Pierwszy pomysł to dodatkowe wersje lustrzane, dające po prostu graczom możliwość wyboru, czy dane MegaEvo idzie w kierunku A czy SpA - mniej więcej na wzór Mega Charizard/Mewtwo X/Y.
Drugi to po prostu więcej poków z MegoEvo - grafik w grze jest, jeśli nie to zaproponować z czasem konkurs jak miało to miejsce w przypadku skórek. Plus takiego konkursu, że grafika dosłownie musiałaby być świeża, nowa bowiem nie byłoby raczej zbyt mocno miejsc skąd przerysować - chyba, że istnieje aż tak rozwinięty fanart ale nie śledzę. Mózg i wiedzę swoją masz by coś ciekawego wymyślić i wybierać dla których może się to pojawiać, ewentualnie do wykorzystania mózgi innych w konkursach na pomysł, czy ot po prostu forum, etc. Gry by to nie rozwaliło a na pewno urozmaiciło.
- pogody - rozważam zmniejszenie ich efektów, szczególnie w kwestii deszczu i ostrego słońca. Wzmocnienie i zmniejszenie mocy ruchów o aż 50% jest chyba zbyt silne
Nie spotkałem się w lidze a by któraś była przesadzona. Wymienione przez Ciebie deszcz oraz ostre słońce - Ogniste/Wodne poki, które walczyły ze swoimi kontrami i tak by wygrywały. Wydaje mi się, że są względnie ok i ich ewentualne zmiany mogą je mocno wyłączyć z użycia a już na pewno w aspekcie ofensywnym. Jeżeli już to może wprowadzić zmiany w defensywnie tj -25% (obecne 50%) od typu ataków podczas pogody. Bonusy/straty do celności może też do zmian tj +/-15% dla Hurricane oraz Thunder.
Typowy MS wodnego poka w lidze: Rain Dance - 2x Woda - Ice Beam. Osłabienie bonusu do ataku spowoduje, że zostanie ruch wyłączony z użycia bowiem równie dobrze będzie można wrzucić ot po prostu 3ci ruch wodny w to miejsce. Podobny efekt wyjdzie. Rzadziej - sporo rzadziej spotyka się MS z 3 wodnymi ruchami by rzeczywiście RainDance miał tutaj większy wpływ.
- zmiana w obrażeniach zwrotnych - to bardziej techniczna przeróbka, aby umożliwić padnięcie Pokemona od własnych obrażeń zwrotnych bez bugowania walk. Jeśli Pokemon sam by sie powalił ruchem z obrażeniami zwrotnymi, nie zrobi tego od razu w momencie wykonywania ruchu, a dopiero po zakończeniu rundy JEŚLI przeciwnik przeżył. W ten sposób nie będzie problemu z określaniem zwycięzcy jak było wcześniej
Tutaj zmiana kosmetyczna a ja bym chciał może pójść o krok dalej. Wykorzystując fakt, że doczekaliśmy się balansów w grze mniejszych, czy większych może i by ruszyć i zmienić owe ruchy z obrażeniami zwrotnymi (pomijając self-destruct oraz explosion) czyli tj Brave Bird, Wild Charge, Flare Blitz i ew Take Down/Double Edge (tych i tak małe szanse by ktoś używał), etc bowiem może i coś pominąłem (raczej tak jest). W obecnej formie w 99% przypadków są to ruchy bezużyteczne. Ich przydatność w walkach z trenerami, lidze, hali wyzwań, salach liderów, legendach i nie wiem jak w przypadku walk ze zwykłymi pokemonami jest nawet gorsza niż cokolwiek z brakiem efektu bowiem poki same się zabijają :V Na konsoli owe ruchy miały nawet sens bowiem walki nie musiały trwać cholera wie jak długo i szybkie wykończenie przeciwnika z ich użyciem dla wygranej miało względnie sens. Tutaj to masochizm albo głupota i niestety wyklucza jakąś tam część poków z użycia, a owe ruchy już na pewno.
Rozwiązań przynajmniej kilka
1. najprostszych usunięcie owego efektu. Niby proste ale b.mocno ingeruje jednak w te ruchy.
2. obrażenia zwrotne w przypadku wystąpienia efektu np. podpalenia, paraliżu (tj było to kiedyś ze 'zbugowanym' FlareBlitz - obrażenia zwrotne tylko kiedy popalaliśmy wroga) - pytanie, tylko co zrobić z np. Head Smash, Brave Bird, etc które efektów nie mają.
3. obrażenia zwrotne w wysokości 10-15% aktualnego zdrowia jeżeli nie trafimy - ot kopia Hi Jump Kick/Jump Kick, która nie niweluje całkowicie owych obrażeń ale je ogranicza na pewno do akceptowalnego poziomu
4. przedmiot trzymany niwelujący obrażenia zwrotne o 20/40/60/80/100% na poziomach I-V przedmiotu. W przypadku tworzenia nowego przedmiotu powstanie jednak podobny problem co z zaproponowanym przez Ciebie do ataków dwurundowych - zajmuje slot i czy będzie w ogóle to warte zachodu? Inną opcją (chyba ciekawszą wg mnie) dodanie owego efektu do już istniejącego jak np. Ochraniacze, czy Skalny Kask. O ile pierwszy przedmiot już sam w sobie jest mocny i dodatkowy efekt dla niego może być (i raczej byłby) przegięciem tak owy Skalny Kask jest dość niszowy i mogłoby to pasować.
Myślę, ze któraś z powyższych opcji mogłaby wejść w życie by do puli grywalnych poków jednak w końcu coś weszło, a nie tylko wypadało jak to ostatnie zmiany wprowadzają.
Pierwsze co jest oczywistym punktem konfliktu tutaj to trudność Polowań. Ocena trudności jest o wiele wyższa niż się spodziewałem(...)Rozważę więc zmniejszenie lekko trudności ale do tego będę musiał jeszcze przejrzeć dokładniejsze statystyki polowań(...)
Nie szalałbym tutaj. Tj pisałeś legendy powinny być wymagające, więc nie rozpędzaj się mocno ze zmianami. Na chwilę obecną 3ptaki Kanto są raczej proste. Wymagające i problematyczne dla niektórych ze względu na pogodę ale tak być powinno chyba. Może zapdos to trochę loteria (faza 2), nie mając optymalnych poków wpisujących się w schemat. Mewtwo? Tutaj rzeczywiście poziom znacznie wyższy, wymaga dobrze jak nie b.dobrze dopasowanych poków ale jest to jednak najmocniejsza legenda tego regionu.
Johto? Za krótko tu jeszcze by oceniać poziom. 3 pieseły chyba ciut bardziej wymagające niż ptaki w kanto. Ptaki johto z kolei totalny zakręt o 180 stopni względem Mewtwo - dużo, dużo prostsze. Nie wiem, czy nawet nie za proste.
Drugą najczęściej pojawiającą się kwestią są walki dobierane.(...)Wiele osób sugerowało zwiększenie minimalnego progu Pokemonów, jakie można wziąć na Polowanie. Rozumiem skąd się to bierze ale nie pomoże to w problemie, który próbujecie tym naprawić.
Moim zdaniem właśnie przeciwnie. Idąc w drużynie ze znajomymi, czy kimkolwiek można dokładnie obmyślić taktykę, zgodzić się na kompromisy i nawet słabszymi pokami ale przemyślanymi idzie coś zrobić.
Sytuacja zupełnie odwrotna na randomowych wyprawa. Plus, że darmowa ale widząc jak dobiera Cię z ludźmi z dosłownie słabymi pokami, które schodzą na 1-2 ciosy... Po prostu nie. Na chacie gry nie raz już widziane było komunikaty, że niektórzy zapisują się licząc, że trafią na takiego Sylwka, Hipotermię czy kogo tam innego z perfekcyjnie pod legendy dobranymi pokami i po prostu zostaną przeciągnięci od początku do końca. Właśnie w tej fazie powinny być większe restrykcje. Chyba, że chcemy by wszyscy się bawili na zasadzie "wejdę, odpadnę w pierwszej - może drugiej fazie, był fun".
- system karania za AFK. Każda przegapiona faza to +1 punkt kary. Zebranie 6 punktów kary blokuje dostęp do Polowań na 2 tygodnie. Punkty kary spadają o 1 co tydzień. W ten sposób myślę przypadkowe utraty połączenia nie będą bolesne, a ograniczy to możliwość celowego afkowania.
Pomysł na plus. Szkoda zbierania punktów jak dostaniesz osoby, z którymi polowanie udać się nie może ale mimo to zdecydowanie na plus.
- dodatkowa nagroda dla graczy, którzy mają już daną Legendę złapaną, ale pomagali w wygraniu Polowania, gdzie ktoś inny złapał Legendę - aby zachęcić starszych do pomocy nowym przynajmniej w złapaniu ich Legendy
Nie. Nagrody za polowania już są na tyle spore, że jest to bezsensu całkowicie. Osobiście mi, czy znajomym nie robi większej różnicy czy zbierzemy się na poka X bo najłatwiejszy, czy na poka Y bo trzeba pomóc. Co najwyżej mogą być roszady, kto może i jak pomóc w przypadku Mewtwo. Nie jest trudny nadzwyczaj ale na pewno wymagający bardziej. Tego typu nagrody nie są potrzebne a jeśli już to powinny być dość symboliczne, a nie że zaraz będzie dosłownie 'handel' legendami w grze istnieć bowiem do tego dojdzie ;D I tyle będzie z "wymagającego" contentu.
Nie zgodzę się też z Hipo, że jak już to nagrody tylko w losowych. Zbyt duży czynnik rng.
Problemem jaki tutaj za to widzę to późniejsza możliwość łapania legend w kilku regionach. Ilu jest graczy w grze, łapiących legendy z sukcesem nie mam pojęcia + będą oni się przemieszczać po kolei w nowe lokacje, po nowe legendy i na pewno wraz z czasem będą problemy z łapaniem w regionach jak johto, sinnoh oraz kalos. Regiony te są tak mierne do klikania i tak bardzo odstają (zapewne nie tylko moim zdaniem) od kanto, hoenn czy unovy, że to aż żal i zastanowienie człowieka bierze, czy nic przez lata się nie zmieniło. Jedyny powód by tam lecieć dla osób z większym stażem to wbicie wszechstronnego (dzicze), może shiny dla zorganizowanych grup oraz legendy kiedy się pojawią. Co to oznacza? Można się spodziewać nadzwyczaj małej frekwencji dobrych graczy w tamtejszych regionach, co będzie też problemem dla późniejszych łapaczy legend bez względnie ogarniętych i pomocnych stowarzyszeń.

tl;dr
1. MegaEvo do wglądu. Fajnie gdyby pojawiło się więcej takich poków. Nie byłoby może tak nudno i człowiek nie widziałby w kółko tego samego.
2. Obrażenia zwrotne z ataków fizycznych - też zmiana by się przydała. Miło byłoby zobaczyć w końcu pulę poków do gry, która się powiększa a nie zmniejsza sukcesywnie wraz z kolejnymi zmianami.
3. Legendy raczej ok. Przyczepić się mogę jedynie limitom 1k treningu do losowych walk. Frustrujące. Reszta raczej bez zmian.
4. Pogody (Deszcz oraz Ostre Słońce) jak już to nerf do redukcji obrażeń z obecnych 50% i może celności +/- 10-15% a nie, że aż o połowę tracimy celności bądź zawsze trafiamy.

Awatar użytkownika
Sylwiusz
Posty: 398
Rejestracja: 24 maja 2013, o 12:53

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Sylwiusz »

Poprzednicy już dużo napisali, więc ja się nie będę za bardzo rozpisywał. Mam tylko jedno pytanie Ethelnalen - pod co ty chcesz tą grę zbalansować? Pod walki w Krysztale, Diamencie, czy pod walki z Legendami? Zastanów się nad tym dobrze, bo w tym momencie nie ma szans na balans, który by pasował pod wszystkie elementy gry.
W Krysztale ludzie będą mieli teraz z reguły 6x 4k treningu. Gracze tutaj myślą i cały czas kombinują - jak jakiegoś poka łatwo skontrować rolloutem to daje mu Protect/Detect, albo ruch z częściową niewrażliwością. Gdy gracz widzi poka z czymś takim to nie ma szans by dał rollout - ten ruch robi się wtedy bezużyteczny. Podobnie zwiększanie statystyk, do którego dałeś bezsensowny limit 60%. Ja sam mam przygotowanego poka, który ignoruje zmianę statystyk u pokemonów przeciwnika i gwarantuję ci, że każdy z topki, który się liczy ma przygotowane coś podobnego. A w ataku? Samo zmęczenie zmniejsza statystyki po walce o więcej niż jest szansa zwiększyć w trakcie walki... Także twoje zmiany nie balansują tutaj nic tylko sprawiają, że kolejne poki stają się bezużyteczne. I to poki, które wcale op nie były.
W diamencie jest to inna para kaloszy. Tutaj większość ludzi idzie na żywioł. Nie patrzą na ataki ani przedmioty, tylko jak widzą Metagrossa podatnego na ogień x2, to dają Charizarda, bo przecież on bije ogniem. I co z tego, że Metek ma Rollout, który bije Czarka x4... Więc tak, tutaj osłabienie rollouta się przyda, bo to jest faktycznie super silny ruch, jeśli nie myślisz co robisz... Ale czy to ta liga się liczy w grze.
Balans pod Legendy to najbardziej żałosna rzecz ze wszystkich... Przecież legendy raz złapiesz i tyle, później cię już nie obchodzi pokonanie tych silniejszych. Będziesz poszlaki zużywał na tej najłatwiejszej, bo po co się wysilać skoro nagrody są te same? Więc po kiego grzyba robisz balans pod element gry, który za parę miesięcy nie będzie miał znaczenia?
Obrazek

Heryan
Posty: 196
Rejestracja: 15 lis 2012, o 19:49

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Heryan »

"-Sprawa z mega ewolucjami. Jakiś czas temu myślałem nad tym by kamienie przyznawały pewną pulę statystyk, które to sami możemy rozłożyć.
Pula ta wynosiłaby 300-400, w zależności od ESP, ale wszelkie bonusy brałyby ją pod uwagę. Max cap dla jednej staty to powiedzmy 200. Koniec końców wyszłoby mniej statystyk niż te z 1k, doszedłby mały balans, a i problem z okropnymi przyrostami z mega byłby rozwiązany. Myślałem, że rozkładanie statystyk byłoby w tym samym miejscu co w sezonie 5. Nie wiem czy byłoby"

Przecież to jest arcygnialny pomysł! Serio.
Dobry chłopak.

domenek12
Posty: 7
Rejestracja: 21 lip 2015, o 09:04

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: domenek12 »

Przede wszystkim balans nie powinien być robiony pod legendy, to jest odrębny element gry, jeśli coś jest zbyt mocne, można to ograniczać. Jeśli chodzi o walki w lidze, to może lepiej będzie puścić przedsezon, czy tam testy i przeanalizować moduły, rollout, w ogóle ataki, czy coś nie jest za mocne. To będzie najbardziej rozsądne i najmniej wypaczone.

Awatar użytkownika
Orbiteks
Posty: 301
Rejestracja: 21 sie 2014, o 21:01

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Orbiteks »

Generalnie to tak, moi przedmówcy sporo już napisali, ale i ja wtrącę swoje 3 grosze.
Rollout - Po jakiego grzyba chcesz nerfić ten ruch? Czytając to mam wrażenie jakby to był super, hiper, mega, op, kozacki atak a w rzeczywistości przydaje się on tylko na legendy, w lidze podejrzewam, że nikt go nie zastosuje, aby ten atak był skuteczny to musiałby mieć DC, który podwaja jego moc więc już masz 2 sloty i zostają już tylko dwa, jeden przykładowo na leczenie a drugi jakiś atak w przypadku gdy rollout nie trafi. Idąc Twoim tokiem rozmówania powinieneś znerfić wszystkie ataki, których moc rośnie przy kolejnym ataku? Furry Cutter - no tak bo przecież ten ruch jest tak bardzo mocny, że kolejny dostanie nerfa. Rollout przydaje się tylko na legendy bo zazwyczaj większość pokemonów ma 1-2x odpa na kamień co czyni go użytecznym ale w lidze nikt walczący o topke nie zastosuje tego ruchu, a przynajmniej tak mi się wydaje. NIGDY nie zrobi się odpowiedniego balansu bo zawsze na wszystko znajdzie się kontra, dążysz do tego by "lepsze" pokemony stały się bezużyteczne? A no tak.. topowi gracze i tak wydadzą hajs albo będą znowu kombinować coś nowego.

Minęło kilkanaście miesięcy od zakończenia ligi, a o terminie startu ani widu ani słychu a jest to jedyny element rywalizacyjnych w tej grze, według mnie powinno być totalnym priorytetem aby chociażby rozpoczął się już przedsezon. Próbujesz zrobić balans a nawet nie wiesz "co w tej lidze ludzie wykombinowali" dasz nerfa atakom, leczeniom, umiejętnością i kij wie czemu jeszcze a zaraz w lidze ktoś wpadnie na fajny pomysł zastosuje go i będzie płacz, że "ale to jest zbyt OP". Gracze mieli wystarczająco dużo czasu na przemyślenia co zastosować, co jest przydatne, jakie pokemony są godne uwagi itd. Moje pytanie brzmi, kiedy w końcu wystartuje liga? W poprzedniej lidze grały ataki K.O, dostały nerfa i to ostrego, więc nie są już opłacalne, skąd możesz wiedzieć "jak teraz będzie grana liga?" Sądzisz, że ktoś będzie grać Rolloutem i jeden pok z mocnym atakiem wywali kilka pokemonów przeciwnika? X D no to tak nie działa, ten ruch spisuje się tylko na legendach.

Cóż, tak sobie teraz myślę.. jaki jest sens grania w PokeLife? Kombinujesz, robisz team, siedzisz i testujesz - coś działa - JEST ZA SILNE! MUSI DOSTAĆ NERFA. Zwrot kosztów treningu - Kombinujesz drugi raz, siedzisz i testujesz, kombinujesz - JEST ZA SILNE! MUSI DOSTAĆ NERFA. Wydaje mi się, że gra to przedewszystkim RYWALIZACJA a jaka rywalizacja jest w PokeLife? Co ktoś nie wykombinuje, nie wymyśli to zaraz nerf i tak w kółko. Z sezon na sezon są inne pokemony, inne ataki, ciągle każdy zmienia team. Nigdy nie będzie optymalnego balansu przez to, że jest wiele ograniczeń, między innymi trening, ale wszystko ma swoje plusy i minus, ograniczenie w treningu wyeliminowało w jakimś stopniu "p2w". Odpal ligę, w trakcie niej zajmij się mistrzostwami bo to świetny pomysł, dodaj do gry resztę rzeczy takich jak alola, resztę legend itd a dopiero potem kombinuj nad "balansem", którego i tak nigdy nie będzie. Grałem w wiele gier i nigdy nie spotkałem się z balansem, bo to niewykonalne zawsze coś będzie lepsze i zawsze na wszystko znajdzie się kontra.

Gra zmieniła się o 360° na przestrzeni lat, ma przyciągać nowych, jest wieeeeeele ułatwień dla nowych, a gdzie starzy wyjadacze? Mają sobie pokemony "zrobione na full" i co im z tego? Ktoś wykombinuje coś co może się okazać bardzo dobre - musi dostać nerfa.. Rywalizacja? Jaka? W czym? Gdzie? Kto zrobi szybciej legendy? No bez jaj.. Nie chce mi się już pitolić bo i tak mam wrażenie, że większość postów graczy idzie na marne.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7342
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Ethelnalen »

Powtórzę jeszcze raz. Interakcje Rollouta z No Guard nie zmieniam przez to, że to jest dobre w legendach. Tylko przez to, że ta jedna specyficzna kombinacja pozwala zanegować całkowicie punkt który balansuje rollout, czyli szanse na nie trafienie. Z gwarantowaną szansą robi się z tego po prostu swego rodzaju wytrych na wszystko co jest podatne na kamień.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3491
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Hipotermia »

Ethelnalen pisze:
22 lis 2020, o 14:39
Powtórzę jeszcze raz. Interakcje Rollouta z No Guard nie zmieniam przez to, że to jest dobre w legendach. Tylko przez to, że ta jedna specyficzna kombinacja pozwala zanegować całkowicie punkt który balansuje rollout, czyli szanse na nie trafienie. Z gwarantowaną szansą robi się z tego po prostu swego rodzaju wytrych na wszystko co jest podatne na kamień.
To zabroń w ogóle ruchów kamiennych na pokemony podatne na kamień :lol: Taki Head Smash to w ogóle robi miazgę na takim Tyrantrumie :lol:
Przecież ten argument co tu podałeś to taka głupota XD to tak samo Telekinesis wyklucz z Zap Cannonem, bo robi za dużo szkód.
To teraz wszyscy robią Golurki. Fakmi :x
Heryan pisze:
22 lis 2020, o 12:38
"-Sprawa z mega ewolucjami. Jakiś czas temu myślałem nad tym by kamienie przyznawały pewną pulę statystyk, które to sami możemy rozłożyć.
Pula ta wynosiłaby 300-400, w zależności od ESP, ale wszelkie bonusy brałyby ją pod uwagę. Max cap dla jednej staty to powiedzmy 200. Koniec końców wyszłoby mniej statystyk niż te z 1k, doszedłby mały balans, a i problem z okropnymi przyrostami z mega byłby rozwiązany. Myślałem, że rozkładanie statystyk byłoby w tym samym miejscu co w sezonie 5. Nie wiem czy byłoby"

Przecież to jest arcygnialny pomysł! Serio.
To jest głupota, a nie arcygenialny - bo nie po to jedni gracze poszli w to czy tamto TYLKO dlatego, że te pokemony są mocne, by potem ktoś płakał o to, że jego ulubiony pokemon jest słaby jako mega i trzeba wszystko inne osłabić albo specjalnie jemu ingerować w statystyki, mimo, że na konsolówkach pod której wartości PL jest robiony jest zupełnie inaczej. 300-400p w porównaniu do teraz w większości wypadków 600-800 czy niekiedy 1000 to śmieszne.
---------------------------
Scolipede, Typhlosion pod A, Miltank, Golurk, Aggron, Metagross - to tak na szybko w pół minuty spojrzałem i zrobiłem krótką listę pokemonów, którą można podzielić jeszcze na dwie. Jakie? Takie, które dostaną trochę po dupie przy wybieraniu do teamu, ale dalej są/będą w miarę.. grywalne (np. Metagross) i np. taki Scolipede, którego ciężko mi ogarnąć innym słowem niż średni (a raczej gówno), mocno średni, kiedy obniży się celność Rollout, bo ma za duże braki w odpornościach, by musieć jeszcze więcej Speeda w treningu mu wkładać. Golurka ratuje Dynamic Punch, ale to raczej sztampowy ruch pod No Guard. No, tylko w defensywie to niczego nie zmienia, dalej bezużyteczny pokemon w lidze kryształowej, a ja osobiście zastanawiam się teraz po co mi będzie Golurk bez Rollout, treningu w Speed nie mam, bo nie sądziłem, że wejdzie taka 'potrzebna' zmiana jak wywalenie Rollout z No Guard. Cieszę się bardzo ;D trzeba będzie się ratować jakoś, meh. Mnie to wkurwi, ale nie zaboli aż tak. Graczy, którzy powkładali swoje całe oszczędności w trening i jagody? Już tak. Przypominam też, że teraz full jagody kosztują tyle, co sam trening.

To niedługo w ogóle cały top kryształu będzie w 70% w tych samych pokemonach XD
Już pomijam fakt, że ludzie kurwicy dostaną jak pierw dajesz +/- 60%, pojedyncze osoby, ale mimo wszystko np. Haxiu to ma do wywalenia Bibarela, a był on jego maskotką i zadziwiał innych graczy swoją efektywnością, aczkolwiek nikt nie chciał robić podobnego (więc wcale taki OP kozak nie był, po prostu fajnie jak na swoje warunki się sprawdzał, trzeba zepsuć!), teraz osłabiasz Rollouta, nie dość że zabierasz go z No Guard, to jeszcze celność mu chcesz obniżyć. To jeszcze napisz po prostu co chcesz zrobić, czy to z ruchami czy Mega czy czymkolwiek jeszcze, byśmy wiedzieli co wywalić/czego nie trenować (bo argument, że się przydało na legendy jest o kant dupy potłuc, równie dobrze szło coś wytrenować co sprawdzi się na legendzie i będzie na ligę się zdawać).

Awatar użytkownika
Orbiteks
Posty: 301
Rejestracja: 21 sie 2014, o 21:01

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Orbiteks »

Ethelnalen pisze:
22 lis 2020, o 14:39
Powtórzę jeszcze raz. Interakcje Rollouta z No Guard nie zmieniam przez to, że to jest dobre w legendach. Tylko przez to, że ta jedna specyficzna kombinacja pozwala zanegować całkowicie punkt który balansuje rollout, czyli szanse na nie trafienie. Z gwarantowaną szansą robi się z tego po prostu swego rodzaju wytrych na wszystko co jest podatne na kamień.
W takim razie zablokuj też inne takie kombinacje bo przecież są za mocne.. To samo tyczy się "ataków" dzięki, którym jest 100% szans na trafienie atakiem. Po to jest umiejętność No Guard by pozwalała na takie kombinacje, w takim razie wywal wszelakie Telekinesisy, protecty i inne takie bo przecież one pozwalają na kombinacje. Po to jest umiejętność No Guard by tak to działało, tak samo jak są umiejętności typu Mold Breaker są po to by jakoś je wykorzystywać.. w takim razie uważam, że mając pokemona z Mold Breaker i wysyłając go na pokemona np z Levitate to jest zbyt silny bo wtedy pokemon traci umiejętność.. W takim razie nie pozostaje nic jak tylko znerfić Mold Breaker umiejętność, niestety. -_- (Pozdro dla kumatych)

Ja rozumiem, że jesteś jedynym administratorem i wszystko musisz robić sam ale zajmij się czymś co aktualnie w grze jest niezbędne a nie na siłę rób jak Ty to piszesz "balans", którego i tak nie zrobisz. Wskaż mi chociaż jedną grę gdzie jest "balans" bo pisząc, że rollout z no guardem działa zbyt bardzo dobrze to tak jakbyś napisał: pokemon z podatnością x4 od trawy trzeba zbuffować bo przecież jak których pok pitolnie go podatnym atakiem to nie ma co zbierać.

Tak jak to napisał Sylwiusz, w walce o topkę większość myśli co, jak, dlaczego.. Zaś w drugiej, trzeciej itd. lidze przeważnie typowe Maćki lat 13 bez sprawdzenia przedmiotów, ataków itd wysyłają do walki byle co no bo jak to tak ognisty pokemon może wygrać z wodnym.. -_- A potem jest płacz, najpierw odpal przedsezon czy cokolwiek by zobaczyć jak to jest teraz gdy KO nerf i leczenia też nerf a później zastanawiaj się nad dalszym Tym Twoim jak Ty to piszesz "Balansem"

Gniot
Posty: 224
Rejestracja: 25 lip 2015, o 16:00

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Gniot »

Ethelnalen pisze:
21 lis 2020, o 21:07
1. "Nerfisz rollout teraz bo ludzie go używają w Legendach" - nie. Zmieniam go teraz, bo teraz mam symulator walk zrobiony, który zrobiłem przed legendami, wcześniej nie miałem tego narzędzia więc doprecyzowanie niektórych kłopotliwych ruchów było niemożliwe. A to z No Guard musi odpaść tak czy inaczej, skoro KO też są zablokowane dla No Guard. Po prostu pozwala to na zbyt duży i zbyt szybki dmg.
Totalnie nie rozumiem tego podejścia, że używanie Rollout musi odpaść przy umiejce No Guard. Już tłumaczę dlaczego i najlepszym tego przykładem będzie Golurk. Zakładając, że damy mu właśnie wspomnianą wyżej umiejętność i zagramy pod Rollout z DC, to raczej nikt nie będzie tam wstawiał leczenia z Rest bo będzie to nieopłacalne. Na 2 pozostałe sloty wejdą prawdopodobnie 2 ataki o wysokiej mocy i niskiej celności, ewt coś co będzie miało szansę na oszołomienie przeciwnika np. Rock Slide. W tym przypadku zniszczysz całkiem fajne Pokemony, które innego zastosowania poza Rolloutem nie będą miały i znacznie je osłabi. Do tego wiele osób wzięło Goletta z eventu (w tym ja), ponieważ nie wiedziały, że będziesz planował kolejny nerf dla tego ataku/połączenia ataku z umiejką. Ten ruch z Twojej strony uważam za wyjątkowo krzywdzący i nigdy nie powinna mieć miejsce sytuacja. Dla mnie osobiście Golurk przestaje być ciekawy i warty uwagi.

Druga sprawa, mam wrażenie, że będzie Ci ciężko połączyć "DOBRY" balans, Event Bożonarodzeniowy oraz przyszłe legendy Hoenn. Tutaj przypomnę, że kolejne generacje legend miały wchodzić do gry max co 4 tygodnie, a na to się nie zapowiada. Zdaje sobie sprawę, że ciężko w pojedynkę ogarnąć tyle rzeczy, ale jak powiedziałeś A, to wypadałoby powiedzieć i B.

Trzecia sprawa: jest wiele istotnych rzeczy, które wymagają naprawy, o których już kiedyś wspominałeś, a odleciały w zapomnienie. Mam tu na myśli między innymi nowy system łapania Shiny, rework jagód, region Aloa, Avatary.

Czwarta sprawa: W mojej subiektywnej opinii warto byłoby najpierw zrobić dokładny balans ruchów, naprawić działanie ruchów, które nie zgadzają się z opisami na Wiki. Ponadto warto byłoby dać buffa niektórym przedmiotom, które są zupełnie Usuless np. Płyty. Fajnie by było, żeby Liga wystartowała z końcem roku 2020 i uważam, że nie powinno być w niej miejsca dla legend, póki wszystkie z nich nie zostaną wprowadzone. Kolejna istotna sprawa zmienić nazwy pokemonów legendarnych na mityczne, których nie można złapać w polowaniu (mam nadzieje, że śliczny jeż z Sinnoh będzie dostępny w polowaniach).

Pogody, Mega Evo są naprawdę nieźle zbalansowane. Jest wiele opcji pod co warto grać i proszę nie niszcz i tego.

Ruchy KO do naprawy, bo zdecydowanie nie opłaca się ich obecnie używać i stały się całkowicie usuless. Zdziwię się, jeśli ktoś z Kryształu będzie tym grał.

No i ostatnia sprawa: DAJ PROSZĘ GRACZOM JAKIEŚ KONKRETY, A NIE LOSOWO RZUCANE HASŁA CO TYDZIEŃ, bo zasadniczo nikt nie ma pojęcia jak przygotować się pod ligę, bo nie wie czy w najbliższym tygodniku Ethel nie rzuci pomysłu z nerfem coraz to kolejnej rzeczy. Nie mówię tu o graczach, którzy mają po 50 silnych Pokemonów na 100 lvl, którzy mają jakieś 10 dobrych opcji na ligę. Inaczej dojdzie do sytuacji, w którym walka w lidze będzie opierała się na losowości, bo Ethel akurat tego nie znerfił czymś ktoś chciał grać już wcześniej. Myślę, że KAŻDY GRACZ PROSI CIĘ O KONKRETY ;)

I żeby nie było, że nic mi sie nie podoba, to fajny pomysł odnośnie tego przedmiotu zwiększającego zyski z dziczy oraz większej ilości Yenów z polowań na legendy. Miło by też było jakbyś dodał jakiś przedmiot dla wróżek, bo są poszkodowane xd

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 674
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Sturla »

Co do legend to powiem tak, mam golurka 4k z DC I rolloutem. No I sie przejechalem na takim zapdosie, bo fly skutecznie go ochronilo :/ takze polaczenie rollout + no guard, nie jest takie op zwlaszcza ze ja np chcialem golurka pod ataki oszalamiajace zrobic,a rollout w ogole nie bralem pod uwage kappa :/

Btw taki machamp z no guard tez jest super op, bo obie swoje podatnosci swietnie pokrywa rock slidem I pay backiem, wiec co tez bd nerf???
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Orbiteks
Posty: 301
Rejestracja: 21 sie 2014, o 21:01

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Orbiteks »

Sturla pisze:
22 lis 2020, o 17:43
Btw taki machamp z no guard tez jest super op, bo obie swoje podatnosci swietnie pokrywa rock slidem I pay backiem, wiec co tez bd nerf???
Jooo wszystko znerfić! Po co w ogóle jakiekolwiek pokemony mają być dobre! Według mnie wszystko powinno zostać znerfione o połowę albo nie.. o 75% bo aktualnie w grze są kolosalnie mocne pokemony jak i przedmioty. Taki shiny weedle na 100 lvlu z full treningiem i jagodami potrafi zdjąć innego poka i porobić go jak chce! A obrona Kakuny nie ma sobie równych, jego pancerz jest tak mocny, że nawet Maczamp czy Heracross nie mogą się przez niego przebić. A paczirisu wygląda tak słodko, że inne pokemony z automatu się poddają.
Wnoszę o znerfienie wszystkiego a żeby słabsze i niedoceniane pokemony dostały ostrego buffa, a co.

domenek12
Posty: 7
Rejestracja: 21 lip 2015, o 09:04

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: domenek12 »

Mierzi mnie już to. Dlaczego dla No Guard ogranicza się dostęp do ruchów? Idąc tym tokiem myślenia, każdy nie oceniony na 100 celności atak nie powinien działać z tą umiejętnością, bo to nie jest sprawiedliwe, że ona mocno uniemożliwia losowość. W takim razie nie chce również, żeby szybkie pokemony używały rollout, albo w ogóle go zablokować. Przez całą poprzednią ligę stosowałem na golurku rollout na no guardzie i nikt nie widział w tym nic złego. Okazuje się, że nie warto pokazywać nikomu raportów, bo gdy pokemon za dobrze sobie radzi, od razu poleci nerf.
Pomysł z rozdawaniem punktów przy mega ewolucjach jest poroniony, to dopiero powodowałoby dysproporcje. Cuda robiąc, nie widzę możliwości jak Mega Aggron miałby być na poziomie Mega Sableye.

Awatar użytkownika
Shuzo
Posty: 324
Rejestracja: 21 paź 2012, o 23:22

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Shuzo »

Gniot pisze:
22 lis 2020, o 17:30
Czwarta sprawa: W mojej subiektywnej opinii warto byłoby najpierw zrobić dokładny balans ruchów, naprawić działanie ruchów, które nie zgadzają się z opisami na Wiki. Ponadto warto byłoby dać buffa niektórym przedmiotom, które są zupełnie Usuless np. Płyty. Fajnie by było, żeby Liga wystartowała z końcem roku 2020 i uważam, że nie powinno być w niej miejsca dla legend, póki wszystkie z nich nie zostaną wprowadzone. Kolejna istotna sprawa zmienić nazwy pokemonów legendarnych na mityczne, których nie można złapać w polowaniu (mam nadzieje, że śliczny jeż z Sinnoh będzie dostępny w polowaniach).
+1 w kwestii wzmocnienia płyt. Na ten moment są na tyle słabe, że nawet nie warto ich brać pod uwagę. Fajnie jakby były rozsądną opcją chociażby dla pokemonów z podatnością x4, dla których niestety nie ma miejsca w obronie. A szkoda, bo takich pokemonów jest sporo.

Awatar użytkownika
VANJIE
Posty: 345
Rejestracja: 2 paź 2012, o 17:07

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: VANJIE »

Zgadzam się co do płyt. Gdyby odporność którą dają zwiększyć do 50% (nawet ciut więcej, bo poniżej tego nie ma sensu), stały by się popularniejsze. Fajnie sprawdzały by się w obronie u poków ze skrają odpornością. I ciężko by było powiedzieć, że byłyby "za mocne", bo to tylko zniwelowanie o jakiś % jednej podatności co i tak w niektórych przypadkach można zrobić przedmiotem do mega ewo. Dodatkowo utrudniłoby to odrobinę ustawianie się przy ataku w lidze.

Smarek
Posty: 67
Rejestracja: 22 lut 2019, o 17:05

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Smarek »

Ja rozumiem jeszcze, gdyby No Guard + Rollout było połączeniem, które ma naście pokemonów, ale to jest tylko jeden Golurk X D

Zamiast niszczyć połączenie dostępne tylko dla jednego pokemona, które i tak nie jest jakieś świetne, to zabierz się za coś wartego zmian jak chociażby wspomniane płyty, wzmocnienie rzeczy, które są useless.

Bo czy to fly, protect czy oszołomienie, zamrożenie, to nim się taki Golurk rozpędzi to spadnie z rowerka i głupi ryj rozwali XD

MARV3Lous
Posty: 72
Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:41

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: MARV3Lous »

Ethelnalen pisze:
20 lis 2020, o 15:52
- zmiana w obrażeniach zwrotnych - to bardziej techniczna przeróbka, aby umożliwić padnięcie Pokemona od własnych obrażeń zwrotnych bez bugowania walk. Jeśli Pokemon sam by sie powalił ruchem z obrażeniami zwrotnymi, nie zrobi tego od razu w momencie wykonywania ruchu, a dopiero po zakończeniu rundy JEŚLI przeciwnik przeżył. W ten sposób nie będzie problemu z określaniem zwycięzcy jak było wcześniej
Odnośnie tego to proponował bym zmianę na zasadzie zrobienia 20-30% szans na to że otrzymamy 1/3 obrażeń zwrotnych.
VANJIE pisze:
22 lis 2020, o 19:22
Zgadzam się co do płyt. Gdyby odporność którą dają zwiększyć do 50% (nawet ciut więcej, bo poniżej tego nie ma sensu), stały by się popularniejsze. Fajnie sprawdzały by się w obronie u poków ze skrają odpornością. I ciężko by było powiedzieć, że byłyby "za mocne", bo to tylko zniwelowanie o jakiś % jednej podatności co i tak w niektórych przypadkach można zrobić przedmiotem do mega ewo. Dodatkowo utrudniłoby to odrobinę ustawianie się przy ataku w lidze.
O to to to! +1 Bo jak już ktoś chce "zmarnować" pole przedmiotu to niech daje on (przedmiot) chociaż jakiś wymierny efekt bo obecne 20% na V poziomie to nie wiele wniesie u poków z x4. A przecież chodzi o "balans" to ja za tym rozumiem poszerzenie puli grywalnych poków.

Przemycę tu jeszcze taką luźną propozycję co można by dodać i czy miałoby w ogóle sens. Chodzi o poki n 100lv w teamie. Czy nie dałoby się ustawić, żeby takie poki (chociaż jeden na team) za walki z trenerami zamiast "pustych" PD otrzymywał symboliczną kwotę yen np 5k. Tylko marnuje się to PD, które pok zdobywa.

A teraz odnośnie całego tego zamieszania, za dużo sobie Ethelnalen wrzuciłeś na głowę w jednym czasie. Rozgrzebane zostało wiele wątków typu legendy, region alola, liga, czy "balans". Gdyby nie Ty to w tej grze nic by się nie ruszyło to wiemy i pewnie większość łącznie ze mną Ci za to dziękuje. Kiedyś został rzucony temat zmiany przechowalni/magazynu i nagle cisza, nie wiadomo co z tym dalej będzie. Miło by było zobaczyć jakiś konkretnych schemat zmian jakie planujesz i jakiej postaci one będą wchodzić do gry. Bo póki co to w każdym TP dostajemy jakimiś nowymi zmianami po twarzy.

Co do polowań na legendy, nie polowałem jeszcze to się nie wypowiem. Uważam jednak, że skoro miała być to aktywność typu "end game" to nie ma sensu obniżać wymagań i iść wszystkim na rękę. Jak ktoś sobie nie radzi to trzeba kombinować.

Liga, zmiany i "balanse", po każdym sezonie będzie to samo. Jedni grają tu dla fanu i bez większej spiny o wyniki, inni idą na żywioł. Topka natomiast i Ci wszyscy co się tu wypowiadali co sezon wykombinują coś co będzie OP czy po prostu silne. I czy co sezon będzie balans żeby to znerfić i tak w kółko? Gra zacznie męczyć i zniechęcać starych graczy. Ciągłe zmiany doprowadzą do tego, że liga będzie składać się z 6 do 12 takich samym poków u każdego gracza a każdy będzie liczył na szczęście i losowość w walkach.

I gdzie tu miejsce dl takiego Asha i jego pikachu w walce o najwyższe cele :D
Pewnie miałem coś jeszcze gdzieś dodać, bo przez cały weekend było wiele pomysłów ale uleciały :)

EDIT
No i wiem co uleciało, to że TP i wątki o aktualizacjach to jedyne większe ruchy na forum. Gdzie i tak aktywnych jest garstka osób. Ale z tym to raczej nic się nie zrobi. Aaaa i jeszcze samouczek, niektórych nowych graczy to trzeba bardziej prowadzić za rękę, bo czytanie nie jest dla nich jak widać :)

Awatar użytkownika
Firogane
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2014, o 22:36

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Firogane »

Ethelnalen pisze:
21 lis 2020, o 21:07
Nie będę na razie odpowiadał na Wasze opinie czy propozycje co do zmian, bo najpierw musze je zacząć robić, ale dwie rzeczy które się rzuciły w oczy.

1. "Nerfisz rollout teraz bo ludzie go używają w Legendach" - nie. Zmieniam go teraz, bo teraz mam symulator walk zrobiony, który zrobiłem przed legendami, wcześniej nie miałem tego narzędzia więc doprecyzowanie niektórych kłopotliwych ruchów było niemożliwe. A to z No Guard musi odpaść tak czy inaczej, skoro KO też są zablokowane dla No Guard. Po prostu pozwala to na zbyt duży i zbyt szybki dmg.
Smarek już pisał, że takie połączenie występuje tylko u 1 poka. Który i tak nie jest jakoś wybitny więc po co to w ogóle ruszać? :?:
Po za tym masa ludzi pisała, że jest to łatwe do przerwania.
I kolejna sprawa. Jaki znowu duży dmg? Przecież o ile to trafi 5 razy to masz 450 obrażeń z ruchu łącznie przez 5 rund czyli wyszło by to samo co 5 ruchów po 90. To na prawdę nie jest jakieś super op.

Najlepiej niech wszyscy grają teraz takimi samymi pokami z tymi samymi statami i tylko z ruchem struggle, a wszystkie inne ruchy to najlepiej po prostu usuń bo przecież są zbyt mocne. Potem jeszcze zrób struggle nerfa bo i to będzie zbyt mocne.

Marnujesz czas na coś co jest bez sensu zamiast zająć się czymś pożytecznym.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2020, o 01:02 przez Firogane, łącznie zmieniany 1 raz.

DrEmpoleon
Posty: 383
Rejestracja: 23 lut 2013, o 11:58

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: DrEmpoleon »

Tak czytając to pragnę zauważyć jedną zależność. Jak Ecio nerfi coś, czego pewne osoby nie mają, to się kłócą, że jest to potrzebna zmiana, bo bla bla bla. Że trzeba było nie robić poków przed ogłoszeniem zmian, bla bla bla. Ale jak już idzie nerf poków, które mają zamiar zrobić czy robią czy też już zrobiły, to nagle hurr durr, jak można tak nerfić to, jak tak to znerf wszystko, teraz pok do kosza. A w następnym temacie ta sama osoba będzie się śmiała, że ktoś inny ma poka do wymiany, i będzie na płacz tej osoby wypominać, że nerfy są potrzebne i to normalne, że niektóre poki będą bardziej grywalne, a niektóre mniej xD
Firogane pisze:
23 lis 2020, o 00:44
I kolejna sprawa. Jaki znowu duży dmg? Przecież o ile to trafi 5 razy to masz 450 obrażeń z ruchu łącznie przez 5 rund czyli wyszło by to samo co 5 ruchów po 90. To na prawdę nie jest jakieś super op.
Tak tylko zaznaczę, że ten ruch nie jest grany bez defende curl. Jakbyś spojrzał na opis, to ten ruch podwaja moc rollouta. Co za tym idzie łącznie zajmuje 6 tur aby rozkręcić max dmg, ale łączna moc wychodzi 900, podzielić to na 6 zamiast na 5 przez defense curl, to i tak moc średnia wychodzi 150. Także to tak jakbyś 6 razy pod rząd uderzył ruchem za 150 jak już, a nie po 90.

Awatar użytkownika
Firogane
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2014, o 22:36

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Firogane »

DrEmpoleon pisze:
23 lis 2020, o 00:58
Tak czytając to pragnę zauważyć jedną zależność. Jak Ecio nerfi coś, czego pewne osoby nie mają, to się kłócą, że jest to potrzebna zmiana, bo bla bla bla. Że trzeba było nie robić poków przed ogłoszeniem zmian, bla bla bla. Ale jak już idzie nerf poków, które mają zamiar zrobić czy robią czy też już zrobiły, to nagle hurr durr, jak można tak nerfić to, jak tak to znerf wszystko, teraz pok do kosza. A w następnym temacie ta sama osoba będzie się śmiała, że ktoś inny ma poka do wymiany, i będzie na płacz tej osoby wypominać, że nerfy są potrzebne i to normalne, że niektóre poki będą bardziej grywalne, a niektóre mniej xD
No ja akurat tego w planach nie mam dla mnie to jest po prostu marnowanie czasu. Bardziej mnie drażni to, że Ethel robi balans tam gdzie nie ma po co. A czasem przez próbę znerfienia czegoś niepotrzebnie rykoszetem obrywa co innego. i Zamiast balansu wychodzi bajzel.
pisze: Tak tylko zaznaczę, że ten ruch nie jest grany bez defende curl. Jakbyś spojrzał na opis, to ten ruch podwaja moc rollouta. Co za tym idzie łącznie zajmuje 6 tur aby rozkręcić max dmg, ale łączna moc wychodzi 900, podzielić to na 6 zamiast na 5 przez defense curl, to i tak moc średnia wychodzi 150. Także to tak jakbyś 6 razy pod rząd uderzył ruchem za 150 jak już, a nie po 90.
O DC zapomniałem. Ale i tak to musiałoby wejść 5 razy , a jest to po 1 zbyt łatwe do zablokowania, po drugie tylko 1 poka ma rollouta z no guardem. Inne poki nie zawsze tym będą trafiać 5 razy z rzędu.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3491
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Hipotermia »

DrEmpoleon pisze:
23 lis 2020, o 00:58
Tak czytając to pragnę zauważyć jedną zależność. Jak Ecio nerfi coś, czego pewne osoby nie mają, to się kłócą, że jest to potrzebna zmiana, bo bla bla bla. Że trzeba było nie robić poków przed ogłoszeniem zmian, bla bla bla. Ale jak już idzie nerf poków, które mają zamiar zrobić czy robią czy też już zrobiły, to nagle hurr durr, jak można tak nerfić to, jak tak to znerf wszystko, teraz pok do kosza. A w następnym temacie ta sama osoba będzie się śmiała, że ktoś inny ma poka do wymiany, i będzie na płacz tej osoby wypominać, że nerfy są potrzebne i to normalne, że niektóre poki będą bardziej grywalne, a niektóre mniej xD
Firogane pisze:
23 lis 2020, o 00:44
I kolejna sprawa. Jaki znowu duży dmg? Przecież o ile to trafi 5 razy to masz 450 obrażeń z ruchu łącznie przez 5 rund czyli wyszło by to samo co 5 ruchów po 90. To na prawdę nie jest jakieś super op.
Tak tylko zaznaczę, że ten ruch nie jest grany bez defende curl. Jakbyś spojrzał na opis, to ten ruch podwaja moc rollouta. Co za tym idzie łącznie zajmuje 6 tur aby rozkręcić max dmg, ale łączna moc wychodzi 900, podzielić to na 6 zamiast na 5 przez defense curl, to i tak moc średnia wychodzi 150. Także to tak jakbyś 6 razy pod rząd uderzył ruchem za 150 jak już, a nie po 90.
Ja ciągle piszę o zbędnym nerfie ruchów zwiększających statystyki, choć nimi nie grałem, nie gram i grać raczej nie zamierzam (bo ciężko wykluczyć cokolwiek patrząc na to, że niedługo niemal wszystko pewnie nerfa dostanie :lol: ), ale nie podoba mi się takie totalnie bezsensowne wyrzucanie z puli grywalnych kolejnych pokemonów. Nie raz polecałem Malamara z Superpower m.in. jak ktoś szukał czegoś innego niż inni i dupa teraz. Serperior z Leaf Storm też był ciekawą opcją, teraz to już nie bardzo.

Co do Rollout - wydaje się taki mocny, ale czemu nikt o nim nigdy nie wspominał, że potrzebuje nerfa w krysztale? Wystawcie Golurki w 1szej lidze, a zobaczycie ;D ja już wiem xd ale dobra, ja już nawet pomijam No Guard i tego nieszczęsnego Golurka, kij z nim - Rollout jak dostanie nerfa celności, gdzie on potrzebuje 5x trafić, a przeciwnicy też trenują Speeda, no to już wyżej podałem listę pokemonów, które dostaną srogo po dupie albo w niektórych przypadkach staną się po prostu useless. Może to wtedy jednak w końcu legendy będą dużo trudniejsze, ale wtedy znowu będą głosy, że dla niektórych zaa.. trudne.. bo legendy nie mogą być trudne, omg!

Awatar użytkownika
Firogane
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2014, o 22:36

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Firogane »

Hipotermia pisze:
23 lis 2020, o 01:19
Nie raz polecałem Malamara z Superpower m.in. jak ktoś szukał czegoś innego niż inni i dupa teraz. Serperior z Leaf Storm też był ciekawą opcją, teraz to już nie bardzo.

Może to wtedy jednak w końcu legendy będą dużo trudniejsze, ale wtedy znowu będą głosy, że dla niektórych zaa.. trudne.. bo legendy nie mogą być trudne, omg!
Nie pierwszy raz Ethel rykoszetem rozwala masę poksów.
Ja się pytam Po co on czas marnuje na pierdoły zamiast na coś ważniejszego.

Co do legend jak dla mnie są spoko. Co prawda potrzeba czasu żeby je jakoś ogarnąć, ale jak się pomyśli to idzie. A to, że ludzie piszą, że mają za słabe wynika poniekąd z faktu, że mało kto chcę osoby ze słabymi pokami do ekipy. Ja rozumiem, że nikt nie chcę za kogoś robić leg, ale czasem jak ktoś ma konkretny pomysł na poki to nawet przy niskich trenach idzie podziałać.

Awatar użytkownika
patryszka
Posty: 335
Rejestracja: 30 mar 2014, o 10:12

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: patryszka »

arsen pisze:
20 lis 2020, o 16:03
Może jakiś nerfik sleep talka bo chłopy po 6 poksów z tym grać mają zamiar ://
:pepehide:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

wizir000
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2015, o 23:44

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: wizir000 »

Odnośnie zepsucia Malamara: ja tak tylko przypomnę, że żeby zwiększył sobie staty maksymalnie samym superpower(nie zagłębiałem się głębiej w jego ruchy, ale nie przypominam sobie teraz żeby miał jeszcze coś użytecznego pod tą umke) to potrzebuje on walnąć nim 12 razy, czyli w najlepszym wypadku potrzebuje 49 rund do maksymalnego zwiększenia stat, więc tak bardzo zepsuty nie został. Inna sprawa jest z Serperiorem, czy z Bibarelem, więc skoro w lidze nikt nie narzekał na te umiejętności, a zwiększenie/zmniejszenie stat o 60% było zrobione pod legendy to nie można tej zmiany zastosować tylko w walkach z legendami? Bo serio nie rozumiem dlaczego pewna pula dość fajnych i jako tako grywalnych pokemonów ma stać się
w lidze niegrywalna/mocno osłabiona tylko i wyłącznie dlatego, że w legendach takie ograniczenie było potrzebne.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7342
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Ethelnalen »

Tygodnika dzisiaj nie będzie bo jestem chory cały tydzień i mało co udało mi się zrobić, nie mam nawet głowy do myślenia.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

grz22
Posty: 222
Rejestracja: 17 maja 2016, o 14:32

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: grz22 »

Dużo zdrówka. Mam nadzieję, że to nie korona.

Awatar użytkownika
Skunk
Posty: 345
Rejestracja: 14 lip 2014, o 15:51

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Skunk »

nie wiem czy ta sprawa się do propozycji czy do błędów nadaje, na pewno nie jest to nic wielkiego ale brakuję mi opcji wyłączenia wyboru rzucania safaribali jak to jest możliwe w przypadku innych bali ;p

ODPOWIEDZ