TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Cotygodniowe posty na temat PokeLife oraz postępu aktualizacji.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7342
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Ethelnalen »

UWAGA! Nie możesz zalogować się na forum?
Przypominam, że po przeniesieniu forum wymagane jest zmienienie hasła na forum aby się zalogować (hasła nie mogły być przeniesione). Jeśli masz na forum nie działający email, napisz w Centrum Pomocy w grze o ustawienie emaila na ten sam co w grze.

Legendy na Wiki

Małe ogłoszenie:
- Legendy Kanto mają już swoje strony Polowań w pełni uzupełnione, włącznie z linkiem do Pokemona: https://pokelife.pl/pokedex/index.php?t ... lowa.C5.84
- Legendy Johto mają uzupełnione statystyki i dostępne ruchy/TMy.


Ankieta o Legendach

W poprzednim Tygodniu udostępniłem ankietę na temat Legend. Chciałbym Wam teraz tak dla zaspokojenia ciekawości przedstawić kilka wyników oraz odpowiedzieć na kilka najczęściej powtarzających się sugestii/problemów.


Kilka ciekawych wyników

- w Polowaniach wzięło udział jak dotąd 26% graczy
- 67% nie wzięło udziału bo nie mają jeszcze dostępu, 30% uważa że nie ma jeszcze dość silnych Pokemonów
- z biorących udział: 48% robi głównie prywatne Polowania, 30% głównie dobierane

Co do tego ile Polowań wygrywacie:
- 3.4% Wygrywam wszystkie
- 24% Wygrywam większość z nich
- 23.2% Czasami wygrywam, czasami przegrywam
- 21.4% Przegrywam większość z nich
- 28.1% Przegrywam wszystkie

I jeszcze ocena trudności Polowań:
- 16.4% Zdecydowanie za trudne
- 37.1% Trochę za trudne
- 44.4% Akurat, pasuje mi taka trudność
- 1.6% Trochę za łatwe
- 0.5% Zdecydowanie za łatwe


Najczęściej poruszane kwestie

Pierwsze co jest oczywistym punktem konfliktu tutaj to trudność Polowań. Ocena trudności jest o wiele wyższa niż się spodziewałem, myślałem że może z 10% zaznaczy opcję, że są za łatwe, biorąc pod uwagę osoby pokonujące je Pokemonami z 4k treningu. Rozważę więc zmniejszenie lekko trudności ale do tego będę musiał jeszcze przejrzeć dokładniejsze statystyki polowań, żeby zobaczyć które Polowania potrzebują zmniejszenia a które.
Tylko nie myślcie że to będzie całkowite ułatwienie Polowań. Obecnie rozważam co najwyżej zmniejszenie szkoleń i/lub obrażeń ze specjalnych mechanik o maksymalnie 10%. W końcu jednak Legendy mają być trudne.

Drugą najczęściej pojawiającą się kwestią są walki dobierane. I chcę tutaj zaznaczyć jedną bardzo istotną rzecz - walki dobierane nigdy nie będą na tym samym poziomie co prywatne polowania. Natura walk z Legendami sprawia, że dogadanie się co do tego kto co bierze i na co daje ogromną przewagę. Dobierane Polowania nigdy tego nie nadgonią.
Wiele osób sugerowało zwiększenie minimalnego progu Pokemonów, jakie można wziąć na Polowanie. Rozumiem skąd się to bierze ale nie pomoże to w problemie, który próbujecie tym naprawić. Owszem, ograniczy to słabsze Pokemony w Polowaniach. Ale nie sprawi, że przez to będzie łatwiej wygrać dobierane Polowanie. Obojętnie czy Pokemon ma 1000 treningu czy 2000 treningu, zostanie zmieciony przez Raikou jeśli będzie miał 4x od elektryczności. Podnoszenie progów statystyk/poziomów utrudni jedynie w ogóle spróbowanie Polowania dla nowszych graczy jak i sprawdzenie taktyki przez Was - jeśli chcielibyście po prostu sprawdzić jak coś zadziała bez trenowania Pokemona bardzo wysoko.
Oczywiście w idealnym świecie każdy miałby Pokemony gotowe pod Legendę zanim na nią pójdzie. Ale gdzieś musi być też miejsce dla osób, które jeszcze nie wiedzą o co chodzi z Polowaniami i po prostu chcą spróbować.

Trzecią często pojawiającą się rzeczą to nagrody za przegrane Polowania. O ile chciałbym je dodać, niestety skończyłoby się to jeszcze gorszymi doświadczeniami z walk dobieranych. Nagrody za przegrane o wiele bardziej zwiększyłyby ilość osób, które wrzucają cokolwiek w Polowanie, tylko po to żeby dostać te nagrody pocieszenia. Także nie, odpada takie coś.

Opinii było oczywiście o wiele więcej ale nie o wszystkim dam radę tutaj opowiedzieć no bo zrobiłoby się wypracowanie na kilka stron.


Planowane na przyszłość zmiany w Polowaniach

Z Waszych opinii w ankiecie i ogólnie dotychczas zanotowałem następujące rzeczy do potencjalnych zmian w Polowaniu. Kilka takich szybkich już wczoraj wprowadziłem.
- dodanie podglądu Pokemonów wybranych na Polowanie kiedy jeszcze się nie rozpoczęło (zarówno w prywatnym lobby jak i podczas oczekiwania na dobieranie)
- dodatkowa nagroda dla graczy, którzy mają już daną Legendę złapaną, ale pomagali w wygraniu Polowania, gdzie ktoś inny złapał Legendę - aby zachęcić starszych do pomocy nowym przynajmniej w złapaniu ich Legendy
- dodać dodatkową fazę przed rozpoczęciem dobieranego Polowania, która umożliwiałaby jeszcze zmianę Pokemonów. Ale nie wiem czy to akurat zrobię
- system karania za AFK. Każda przegapiona faza to +1 punkt kary. Zebranie 6 punktów kary blokuje dostęp do Polowań na 2 tygodnie. Punkty kary spadają o 1 co tydzień. W ten sposób myślę przypadkowe utraty połączenia nie będą bolesne, a ograniczy to możliwość celowego afkowania.
- przyjrzeć się kosztom zmiany ruchu za Yen - teraz kiedy sama gra zachęca częste zmiany ruchów do Polowań, te koszty mogą być trochę za wysokie



Balans walk

Legendy Johto dodane, więc teraz przejdę do balansu walk. Przypomnę wiec w skrócie z innego wątku nad czym zamierzam pracować, abyście mogli się już teraz wypowiedzieć.
- Moduły walki, przejście balansujące. Spodziewajcie się tutaj dość mocnych osłabień. Nie podoba mi się do końca w jakim miejscu sa niektóre moduły. Ogólnie Moduły walki powinny być bonusami do walki, a nie czymś, co definiuje użyteczność Pokemona czy nawet styl gry gracza, jak ten problem z Furią który się pojawił na początku Legend
- kumulowanie leczeń i siłą leczeń - przejrzę czy któreś z leczeń nie potrzebuje wzmocnienia w porównaniu do innych i ogólnie czy nie zmienić czegoś z ograniczeniem ilości leczeń
- ruchy KO - są już chyba we w miarę dobrym miejscu po zmianie która weszła z Legendami ale pewnie i tak na nie spojrzę. Zapewne wykluczę również możliwośc wyboru KO przez Sleep Talk
- Rollout - pewien nerf tutaj. Już zawczasu trochę to potestowałem bo wiem że to popularny atak i planuje nerf w postaci zmniejszenia celności z 90% na 80% oraz wyłączenie efektu No Guard na Rolloucie
- użyteczność ruchów dwurundowych - co myślicie o przedmiocie, który będzie pozwalał używać ruchów dwurundowych w jedną rundę, ale w zamian obniżając ich moc o np. 20% na V poziomie? Zastanawiam się nad tym i nad po prostu zwiększeniem mocy tych ruchów o 30-60%. Przedmiot oznaczałby mniejszą ingerencję w same ataki
- mega Pokemony - przejrzenie ich statystyk czy jakieś nie wybijają się poza normę i potencjalne przeliczenie ich statystyk aby były bardziej zbliżone do siebie
- pogody - rozważam zmniejszenie ich efektów, szczególnie w kwestii deszczu i ostrego słońca. Wzmocnienie i zmniejszenie mocy ruchów o aż 50% jest chyba zbyt silne
- zmiana w obrażeniach zwrotnych - to bardziej techniczna przeróbka, aby umożliwić padnięcie Pokemona od własnych obrażeń zwrotnych bez bugowania walk. Jeśli Pokemon sam by sie powalił ruchem z obrażeniami zwrotnymi, nie zrobi tego od razu w momencie wykonywania ruchu, a dopiero po zakończeniu rundy JEŚLI przeciwnik przeżył. W ten sposób nie będzie problemu z określaniem zwycięzcy jak było wcześniej
- przejrzeć umiejętności dodające procent statystyk


Obecnie pracuję nad:
- balans walk
Co jest zaplanowane na dalsze aktualizacje:
- poprawa Ligi
- region Alola
- wgrywanie własnych avatarów
- Farmy Jagód i rework Jagód


Pytania i odpowiedzi
Olaboga nasza dynia
- Nie miałem na to na razie czasu.
Coolio pisze:
19 lis 2020, o 02:11
Juz gdzies kiedys proponowalem albo podbijalem czyjas propozycje zmiany godzin nightballi na 20-8 tak aby bylo mniej wiecej po rowno ale niestety przeszlo to bez echa podobnie jak nasze pytania o Zlota Dynie za ten rok...
- Miałem to zmienić ale jakoś ciągle zapominam kiedy robię poprawki tego typu.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
arsen
Posty: 232
Rejestracja: 27 lis 2015, o 23:06

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: arsen »

Może jakiś nerfik sleep talka bo chłopy po 6 poksów z tym grać mają zamiar ://
Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7342
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Ethelnalen »

arsen pisze:
20 lis 2020, o 16:03
Może jakiś nerfik sleep talka bo chłopy po 6 poksów z tym grać mają zamiar ://
Wiem że jest z tym jakiś problem, bo to po prostu skopiowanie innego dobrego ruchu który już się ma, zamiast konieczności nauczenia jakiegoś słabszego. Ale nie do końca wiem co z tym zrobić.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
arsen
Posty: 232
Rejestracja: 27 lis 2015, o 23:06

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: arsen »

No ja też nie bardzo na ten moment, do głowy mi wpadł pomysł aby ograniczyć w drużynie pokemony które mogą mieć sleep talk, do iluś tam, w sensie aby ktoś serio na 6 pokemonach tego nie grał bo to bywa męczące :/ Lecz jest to rozwiązanie iście dyktatorskie na ten moment.
Obrazek

Shins
Posty: 3581
Rejestracja: 8 lis 2012, o 19:33

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Shins »

Szczerze mówiąc nie wiem, czemu moduły nie miałyby wyznaczać użyteczności pokemonów oraz stylu gry. Oczywiście trzeba je odpowiednio balansować, by zakup jakiegoś moduły nie był "must-be", ale jeśli ktoś chce zrobić team pod otępianie to zastosowanie odpowiednich do tego modułów może być kluczowe w tym, czy jakiś pokemon okaże się skuteczny, czy nie. I raczej nie powinno to być dla nikogo problem.

Nie przesadzałbym też z Rolloutem. Kilka poksów jest użytecznych tylko dzięki połączeniu Rollouta z umiejętnością, więc jeśli chcesz tutaj ograniczac wpływ umiejki, to zamiast całkowicie ją eliminować proponowałbym żeby jednak zwiększała trochę tą celność końcową pokemona używającego Rollout.
Ludzie! Używajcie znaków przestankowych poprawnie. Przed nimi nie ma przerwy, a po nich jest. Nie na odwrót!

Expie poki do 80 poziomu za PZ lub za Y (zwykłe i shiny), bez ewo przez przedmioty.

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 218
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Sandafiel »

Ethelnalen pisze:
20 lis 2020, o 16:06
arsen pisze:
20 lis 2020, o 16:03
Może jakiś nerfik sleep talka bo chłopy po 6 poksów z tym grać mają zamiar ://
Wiem że jest z tym jakiś problem, bo to po prostu skopiowanie innego dobrego ruchu który już się ma, zamiast konieczności nauczenia jakiegoś słabszego. Ale nie do końca wiem co z tym zrobić.
Może osłabić kopiowany ruch, nie dużo, z 15%?

Awatar użytkownika
joshe
Posty: 7
Rejestracja: 24 sty 2015, o 11:30

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: joshe »

Ethelnalen pisze:
20 lis 2020, o 15:52

- dodać dodatkową fazę przed rozpoczęciem dobieranego Polowania, która umożliwiałaby jeszcze zmianę Pokemonów. Ale nie wiem czy to akurat zrobię
Mi się pomysł podoba, w końcu przyda się do czegoś czat do polowań, jak w dobieranym trafi się słabszy gracz (np ja) to jest jeszcze szansa by takiemu graczowi wskazać dobrą drogę by zwiększyć swoje szanse na wygraną. Bo tak to czat do polowań jest trochę bezsensu.

wokon1
Posty: 38
Rejestracja: 12 lut 2019, o 10:10

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: wokon1 »

A czemu sen z rest nie może trwać 3 rundy jak normalny? Wtedy będzie ta jedna dodatkowa runda z niczym

Gniot
Posty: 224
Rejestracja: 25 lip 2015, o 16:00

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Gniot »

Taaaaak, ruchy KO zostały zbalansowane...
Ruchy KO zostały zniszczone, a nie zbalansowane, jeżeli chodzi o Rollout to ruch ten nie powinen otrzymać nerfa mocy, jak już to nerfa do celności, bo będzie to kolejnym wzorcowym przykładem zniszczenia ruchu przez Ciebie. Sleep Talk wgl nie potrzebuje zmiany jak dla mnie, sam nim raczej grać nie będę, a to, że duża ilość chce tym grać nie znaczy że ruch ten jest przesadzony, tym bardziej nie powinno się wykluczać uczucia KO w tym przypadku, bo ktoś może zrobić pokemona z jednym bardzo mocnym atakiem o dużej mocy i z dodatkowym efektem np. Otępieniem, kolejny ruch KO, następnie Rest i pod koniec Sleep talk, taka zmiana mogła by spowodować że Pokemon będzie miał 2 pewne szanse na wystąpienie efektu (np. otępienia jak wspomniałem wyżej). Następne wejdzie KO a potem rest i tak koło się zamyka. Zacznijmy od tego iż raczej mało osób będzie grać KO bo, bo spora szansa na zmarnowanie ruchu nie będzie opłacalna. Zmiany pogody, nie wiem czy bym to ruszał, bo może się trafić przeciwnik, który tez będzie grał pod pogodę. Np. Ktoś zagra pod ostre słońce i ruchy, które dostają bonus podczas trwania tej pogody, w takim przypadku osoba mogłaby wziąć nagrzany kamień żeby wydłużyć działanie pogody, ale tym samym traci ona szanse na wzmocnienie np. ataku innym przedmiotem. Coś za coś. Ponadto uważam że mega evo są dobrze zbalansowane i wiele z nich jest ciekawych, a co ważniejsze grywalnych, a coś mi się wydaje, że po Twoim wglądzie w nie sytuacja może drastycznie ulec zmianie na gorsze :/ Z ruchów, które błagają o buffa na pewno endeavor (całkowicie niegrywalny). Jeśli chodzi o przedmioty to uważam że nie należy nerfic części z nich, bardziej skłonił bym się w kierunku buffa przedmiotów, które obecnie nie są używane przez ich gówniane bonusy :( Co do pomysłu z dodaniem nowego przedmiotu wpływającego na ruchy dwurundowe: jestem na nie, w obecnej sytuacji uważam że tylko pogody powinny wpływać na niektóre z dwu/wielo rundowych ruchów.
Z tego co mi się wydaje wartobylo by się jeszcze zająć eventem bożonarodzeniowym bo to już zaraz.

wizir000
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2015, o 23:44

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: wizir000 »

Myślałeś może nad dodaniem moduły dziczy zwiększającym zarobki ze "znajdziek"? Bardzo go brakuje w grze i robiąc tropka na pustyni lodowej aż się prosi żeby go założyć, ale niestety nie ma go bo taki sposób zarabiania został zdyskryminowany:C

w00jtus
Posty: 372
Rejestracja: 26 sie 2014, o 22:57

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: w00jtus »

K.O. Zostało tak balansowane ze całkowicie je sobie odpuszczę w nowym sezonie.

Odnośnie rolli to w lidze jest kilka sposobów na jego obejście i gracze z kryształu już to skumali więc nie wiem na co to. Problem z rollout em leży bardziej po stronie DC.

Sleep Talk ma tą wadę, że ogranicza ms do 2ch typów obecnie na kryształ to za mało bo nie ciężko jest znaleźć poka odpornego na 2 konkretne typy i złoić przeciwnika pokemonem o połowie jego treningów. Sam będąc w top 32 potrafiłem w ataku wygrać prawie 90 pojedynków dzięki odpowiedniej kombinacji umki i typów. Przy ruchach o 3 różnych typach przewagi w treningach nie udawało mi się już nadrobić.

Pogodę zostawiłbym w spokoju bo ich skuteczność wynika zwykle z olania faktu, że przeciwnik ma pogodę niż z trudności zamiany na inną lub inną taktyka obronna.

Przedmiot skracający ruchy 2 turowe to dla mnie strzał w 10. Przywróci do łask sky attak i w końcu obok acrobatics pojawi się jakiś dobry ruch latający. Apropos coś się zrabalo z flingiem i zadaje obrażenia bez przedmiotu (zauważyłem to na którejs hali). Poszedł raczej bym w stronę zmniejszenia mocy i skróceniu do 1 tury.

Przyjrzałbym się jeszcze ruchowi protect/ detect pod kątem skuteczności 100% żeby ją obniżyć, albo wywołać niepełny blok, który powodowałby oberwanie x% obrazeń

Jeszcze jeden problem jaki widzę to wynikający z osłabienia K. O. Boost poków podatnych na ziemię i latających. Smack down lub gravity i fissure były batem na tylek każdego poka wymienionego wyżej. Obecnie jedynym sensownym ruchem ziemnym jest EQ. Dla samego EQ nie opłaca się korzystać z smack down i kółko się zamyka :p nerfiac jedno boostujesz drugie :p pójdą w odstawkę też pokemony ze sturdy i tak to widzę :p
Obrazek

Awatar użytkownika
Nikkelow
Posty: 1687
Rejestracja: 18 mar 2014, o 08:18

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Nikkelow »

A już myślałam, że przeczytam tu odpowiedź na temat zadań głównych :?

Awatar użytkownika
maillo93
Posty: 1460
Rejestracja: 19 lut 2014, o 01:58
Facebook: Poznań

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: maillo93 »

Nie no również nie przesadzałbym z tym rolloutem, o ile wyłączenie kombinacji z No Guard jest jak najbardziej ok, to zmniejszenie na 80 jest chyba przesadzone 85% jeszcze można zrozumieć, chociaż nadal nie wiem czy to konieczne, bo jednak ten ruch robi się silny dopiero, gdy trafi kilka razy.
:)

Awatar użytkownika
arsen
Posty: 232
Rejestracja: 27 lis 2015, o 23:06

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: arsen »

Co nie zmienia faktu że rollout w lidze nie stanowi żadnego większego zagrożenia, Umka No Guard tak działa i dlatego jest dobra, nie ma jej co drugi poks aby robić z tego problem wielki.

Karanie za AFK świetny pomysł jak i z dodatkową nagrodą za pomoc jeśli się już ma legendę. Co do pogód ogólnie to szkoda że tylko dwie są głównie grywalne, przydało by się więcej tego, choć może żyje w ciemnogrodzie i nie testowałem sensownie reszty. Zmiany w ruchach dwurundowych brzmią ciekawie, niech coś się dzieje

Rozumiem że co do mega form działać to też będzie w stronę buffu a nie nerfu?
Obrazek

Awatar użytkownika
Firogane
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2014, o 22:36

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Firogane »

No guarda bym nie ruszał. Większość poków z tą umką szybkością nie grzeszy a więc bez NG trzeba w nie pakować masę trenów w szybkość żeby zwiększyć szansę na trafienie. Sleep talk też jest w porządku bo co prawda może sobie użyć jakiegoś ruchu więcej razy ale tracimy 2 opcje na inne ruchy.

Coolio
Posty: 954
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Coolio »

Ethelnalen pisze:
20 lis 2020, o 15:52
Coolio pisze:
19 lis 2020, o 02:11
Juz gdzies kiedys proponowalem albo podbijalem czyjas propozycje zmiany godzin nightballi na 20-8 tak aby bylo mniej wiecej po rowno ale niestety przeszlo to bez echa podobnie jak nasze pytania o Zlota Dynie za ten rok...
- Miałem to zmienić ale jakoś ciągle zapominam kiedy robię poprawki tego typu.
Jaja sobie robisz? xD

pokepawel
Posty: 41
Rejestracja: 24 lip 2015, o 11:36

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: pokepawel »

Tak jak już pisałem za pierwszym razem przy nerfie rollouta, to jest bardzo specyficzny ruch. Po pierwsze żeby go użyć, trzeba wcześniej użyć defense curl, które tak naprawdę jest pustą rundą. Po drugie, bardzo łatwo jest ochronić się przed Rolloutem na różne sposoby:
1) Ruchy typu Protect - W tym wypadku rollout uderzy maks. 3 razy przy najkorzystniejszym układzie ruchów, natomiast, gdy rollout zostanie zablokowane po 1/2 uderzeniach, to dostajemy średnią moc na rundę wynoszącą: 20/57 co jest żartem a nie mocnym ruchem.
2) Ruchy dwurundowe zapewniające (np. dig) - Działanie bardzo podobne, znowu, gdy nasz pokemon używa takiego ruchu, to Rollout przeciwnika działa na naszą korzyść, bo przeciwnik nie zdąży się rozpędzić i będzie bił po prostu śmieszne obrażenia
3) Statusy - narzucenie statusu oszołomienia/paraliży/snu/otępienia znowu powoduje, że pokemon przeciwnika nie da rady uderzyć 4/5 razy, więc rollout działa na jego niekorzyść, uderzając za małą moc.
4) Trening szybkości - Zwykle pokemony, które uczą się rollout nie mają zbyt dużo szybkości, więc dając swojemu pokemonowi odpowiedni trening w szybkość przez przewagę szybkości przeciwnik będzie raczej pudłował.
5) Większość pokemonów uczących się rollout to pokemony kamienne/ziemne, które nie mają szczególnie dobrych odporności, więc dobry move set załatwi pokemona, zanim zdąży w ogóle się rozpędzić

A poza tym, Rollout nawet gdy uderzy 5 razy, to ma moc średnią na rundę (wliczając rundę zmarnowaną na defense curl!!!) to 150... Nie jest to aż tak dużo, by nerfić ruch, szczególnie, że ta wartość jest bardzo rzadko osiągana. Głupie Fury Cutter, które ma większą celność, osiąga większą moc 160po dwóch użyciach. Rollout przy czterech trafieniach i piątym pudle ma moc średnią: 97. To jest na poziomie zwykłego ruchu, który nie jest nerfiony. Trafienie pięć razy ruchem pod rząd nie jest szczególnie łatwe...

To nie jest tak, że ten ruch jest za mocny, po prostu ludzie nieumiejący się przed nim chronić płaczą później, że ich coś zabiło. Jest to tak zwany "Błąd Przeżywalności". Ludzie zapamiętują jak ich zabiła rozpędzona mućka, ale nie zwracają uwagi jak 5 razy zabili pokemona przeciwnika praktycznie za darmo, bo spudłował rolloutem przy trzecim uderzeniu. Poważnie musisz się zastanowić, czy to rollout jest za mocne, czy po prostu jest to ruch, w którym losowość gra po prostu delikatnie większą rolę. Ludzie nie potrafią się bronić przed rolloutem, ale to nie jest powód, by uznać ten atak za zbyt silny. Dla pewności możesz sprawdzić w logach, czy czymś tego typu, jak obecność rollout w move secie wpływa na prawdopodobieństwo wygrania pokemona. Bo możesz nie zdawać sobie sprawy jak często użytkownik tego ruchu staje się jego ofiarą.
_____________________________________________________________

Życzę Ci miłego dnia!

:)

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 674
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Sturla »

Ethel powiedz wprost czy chcesz mega ewo nerfic czy buffowac, I ktorych pokow bd dotyczyc zmiana, bo zaraz sie znajdzie gro osob ktore sie bd domagalo zwrotu. Bo jest sporo pokow ktore sa grane tylko ze wzgledu na mega ewo. P.S jak znerfisz lopunny to R.I.P kappa :/ wzmocnij gyaradosa 😉
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Heryan
Posty: 196
Rejestracja: 15 lis 2012, o 19:49

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Heryan »

Ja bym proponował w mega ewo sensowne rozdanie tych statystyk, bo co z tego, że wszystkie bedą miały po 10 jak częśc z nich połowę w dwa ataki no xD
Dobry chłopak.

Coolio
Posty: 954
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Coolio »

Ankiete i wnioski ofc pomijam bo to subiektywne.
Zmniejszenie poziomu trudnosci dobieranych polowan nawet o 20% byloby dobrym pomyslem. Mocni gracze i tak to przejda a slabsi chociazz beda mieli szanse.
Dodatkowa nagroda dla gracza ktory nie lapie legendy bo juz ja ma jest bez sensu bo darmowe polowania same w sobie sa bonusem. Cala topka by sie na tym wybila tylko po co? Juz lepiej nagradzac tych ktorzy poluja a nie lapia mimo ze nie posiadaja legendy.
Kanranie AFKow mnie raczej nie dotyczy ale jak was wkurza to karac :D

Co do Balansu walk to od punktow...
Balansowanie modulow bylo oczywiste i sie z tym zgadzam.
Nad KO rozwodzilem sie juz wczesniej i je zabiles wiec raczej buffow nie bedzie.
Rolla bronilo juz 50 osob wiec tylko bym powielal. Dopisze jedynie zeby oslabic 2 ostatnie poziomy o troche zamiast nerfic celnosc. Tylko troche a nie ze 50% i ostateczna moc wyniesie 80 po 5 kreceniach :D
Watpie zeby jakis 2rundowy ruch okazal sie na tyle mocny zeby brac na niego przedmiot zamiast wzmacniania calego poka.
Mega poki sa ok a jak je przetasujesz to rownie dobrze mozesz odrazu dac kolejny zwrot Y za treningi.
Pogody nie sa problemem.
Umiejki od statystych tez nie. Gorzej moze sie okazac z legendami i ich Pressure

Chcialbym jeszcze wiedziec czy to wszystkie zmiany jakie przewidujesz? Fajnie by bylo juz teraz wytrenowac sobie poki bez obaw ze za miesiac okaza sie do niczego. Tym bardziej ze osoby bardziej nieufne skasowaly sobie wszystkie poki i teraz nawet nie maja czym legend bic :D

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3491
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Hipotermia »

Ja nie rozumiem całkowicie Twojego rozumowania @Ethelnalen. Wiem doskonale, że No Guard czy Rollout w walkach z Legendami bardzo ułatwia sprawę i sam z tego korzystam, ale ponownie robisz ten sam niezrozumiany błąd, co przy Kanto - robisz zmiany ruchów czy wartości związanych z walkami z legendami, które potem spieprzą kolejne grywalne pokemony w lidze. Zarypałeś m.in. Bibarela z Simple czy pokemony z Contrary swoją zmianę do max 60% możliwego wzrostu/spadku statystyk w trakcie walk. Pomijam fakt, że wystarczyłoby zmienić to przy samym obniżaniu, a nie podnoszeniu, bo to w ostatnich ligach nie stanowiło ŻADNEGO problemu w End Game. Teraz chcesz zarypać kolejne pokemony do grania, a potem robisz problem z tego, że ludzie ciągle piszą, że baza grywalnych pokemonów jest węższa i węższa. Czemu jak już, to nie robisz tych zmian tylko w stosunku do walk z Legendami? Inna sprawa, to robić po prostu Legendy w ten sposób, że w jednym regionie sprawdzi się jeden sposób, a w drugim inny ustawiając np. w odpowiedni sposób ruchy pokemonów, a nie zajeżdżać wszystko w imię walk z Legendami, by potem w lidze nie mieć czym grać.
Heryan pisze:
20 lis 2020, o 22:56
Ja bym proponował w mega ewo sensowne rozdanie tych statystyk, bo co z tego, że wszystkie bedą miały po 10 jak częśc z nich połowę w dwa ataki no xD
Czemu? Może ktoś chce grać Absolem pod SpA i mu pasuje taki układ, że pod Mega Evo rośnie mu tam przyrost bulbapedii? :ugeek:
Pierwsze co jest oczywistym punktem konfliktu tutaj to trudność Polowań. Ocena trudności jest o wiele wyższa niż się spodziewałem, myślałem że może z 10% zaznaczy opcję, że są za łatwe, biorąc pod uwagę osoby pokonujące je Pokemonami z 4k treningu. Rozważę więc zmniejszenie lekko trudności ale do tego będę musiał jeszcze przejrzeć dokładniejsze statystyki polowań, żeby zobaczyć które Polowania potrzebują zmniejszenia a które.
Tylko nie myślcie że to będzie całkowite ułatwienie Polowań. Obecnie rozważam co najwyżej zmniejszenie szkoleń i/lub obrażeń ze specjalnych mechanik o maksymalnie 10%. W końcu jednak Legendy mają być trudne.
Zostawiłbym jak jest. Teamy 3x3k treningu robią dosyć łatwo te legendy, więc zostaw to. Niech ludzie celują nie tylko w trening pod ligę, ale też w trening pod legendy. Ja wręcz bym powzmacniał to, bo trochę mnie bawi, że potrafię te legendy ze sporym powodzeniem robić noob kontami.
Pewnie pełno ledwo mogących startować w legendach wypowiedziała się w ten sposób, bo na losowych nikt ich nie poprowadził za rączkę.
Wiele osób sugerowało zwiększenie minimalnego progu Pokemonów, jakie można wziąć na Polowanie. Rozumiem skąd się to bierze ale nie pomoże to w problemie, który próbujecie tym naprawić. Owszem, ograniczy to słabsze Pokemony w Polowaniach. Ale nie sprawi, że przez to będzie łatwiej wygrać dobierane Polowanie. Obojętnie czy Pokemon ma 1000 treningu czy 2000 treningu, zostanie zmieciony przez Raikou jeśli będzie miał 4x od elektryczności. Podnoszenie progów statystyk/poziomów utrudni jedynie w ogóle spróbowanie Polowania dla nowszych graczy jak i sprawdzenie taktyki przez Was - jeśli chcielibyście po prostu sprawdzić jak coś zadziała bez trenowania Pokemona bardzo wysoko.
Zrobi różnicę, bo raczej szybciej mogę się spodziewać po ludziach z wyższym treningiem, że ogarną co trzeba wziąć na dane legendy, bo skoro więcej treningu mają, to więcej kasy włożyli, a żeby więcej zarobić, to dłużej grają. Fakt faktem nie zawsze się to sprawdzi, ale szansa że właśnie ktoś z lepszym treningiem lepiej dobierze pokemony jest DUŻO większa.
Oczywiście w idealnym świecie każdy miałby Pokemony gotowe pod Legendę zanim na nią pójdzie. Ale gdzieś musi być też miejsce dla osób, które jeszcze nie wiedzą o co chodzi z Polowaniami i po prostu chcą spróbować.
Dlatego większe wymagania sprawią, że raczej nie pójdzie na nie ktoś, kto ledwo wskoczył teraz w wymagania, które są bardzo niskie i np. na Moltresa idzie z przykładowo Scizorem x4 ogień. Inna sprawa, że dobrze by było nawrzucać przed pierwszą walką z Legendami nowicjuszom linków do Pokedexu, by nim zawalczą zapoznali się (wiem, że 90% nawet nie zajrzy, ale i dla tych 10% warto, by potem mniej ludzi się denerwowało).
- dodatkowa nagroda dla graczy, którzy mają już daną Legendę złapaną, ale pomagali w wygraniu Polowania, gdzie ktoś inny złapał Legendę - aby zachęcić starszych do pomocy nowym przynajmniej w złapaniu ich Legendy
Daj to tylko w losowych, by nie było nadużywane przy zużywaniu poszlak, bo są legendy, gdzie dwoje 3x4k potrafią zrobić i będą szukać specjalnie graczy do zboostowania dla lepszych nagród/tej specjalnej nagrody. I tak zapewne będzie choćby w późnych porach/wybierając sobie legendę na której są tylko 3 osoby na losowej, ale na pewno ograniczyłoby to machloje przy tym.
- dodać dodatkową fazę przed rozpoczęciem dobieranego Polowania, która umożliwiałaby jeszcze zmianę Pokemonów. Ale nie wiem czy to akurat zrobię
Mógłbyś to zrobić w losowych - do tego "losowanie" lidera polowania mogłoby być na zasadzie, że osoba z największą średnią treningu wśród graczy online (wiesz chyba dlaczego akurat tak) to prowadzi. Po co? A no po to, by zwiększyć szansę wygranej dla choćby tych słabszych wtedy.
- Moduły walki, przejście balansujące. Spodziewajcie się tutaj dość mocnych osłabień. Nie podoba mi się do końca w jakim miejscu sa niektóre moduły. Ogólnie Moduły walki powinny być bonusami do walki, a nie czymś, co definiuje użyteczność Pokemona czy nawet styl gry gracza, jak ten problem z Furią który się pojawił na początku Legend
Czemu nie w drugą stronę i wzmocnienie tych typowo useless? I tak i tak nie zbalansujesz tego, żeby nie było coś dużo częściej użytkowane od innego. No chyba, że wszystkie będą tak samo do dupy, to tak - wtedy Ci się uda balans.
- kumulowanie leczeń i siłą leczeń - przejrzę czy któreś z leczeń nie potrzebuje wzmocnienia w porównaniu do innych i ogólnie czy nie zmienić czegoś z ograniczeniem ilości leczeń
W kontekście do czego chcesz to zmieniać? Myślę, że jakbyś odpalił testowo walki ligowe, ale z zaznaczeniem, że co najwyżej o PW sobie mogą ludzie powalczyć, to zaraz dostałbyś dużo informacji od graczy, co wg nich jest za mocne/za słabe.
- Rollout - pewien nerf tutaj. Już zawczasu trochę to potestowałem bo wiem że to popularny atak i planuje nerf w postaci zmniejszenia celności z 90% na 80% oraz wyłączenie efektu No Guard na Rolloucie
Po co..
Powtórzę to co na początku posta - ingerencja w ruchy przed ligą na podstawie walk z legendami jest najgłupszym, co możesz robić. Zabiłeś parę fajnych opcji przez 60% w górę i w dół miast ograniczyć to tylko w dół, a teraz widzę marsz ku zarypaniu kolejnych opcji do gry trwa dalej. Ludzie sobie m.in. pobrali dużo Golurków do gry z Eventu i będą bardzo zadowoleni z takiego faktu. Bądźmy szczerzy - miałem Golurka sporą część poprzedniej ligi i wręcz taki Wojtek77 (pozdrawiam XD) płakał, jak pierw zabrałem Rollout, a potem w ogóle wywaliłem Golurka, taki to potężny ten No Guard. No ale na legendach się sprawdza, więc w lidze pewnie też przesadzony. Na pewno.
- użyteczność ruchów dwurundowych - co myślicie o przedmiocie, który będzie pozwalał używać ruchów dwurundowych w jedną rundę, ale w zamian obniżając ich moc o np. 20% na V poziomie? Zastanawiam się nad tym i nad po prostu zwiększeniem mocy tych ruchów o 30-60%. Przedmiot oznaczałby mniejszą ingerencję w same ataki
A w grach pokemon nie ma takiego przedmiotu i to bez osłabiania? Pokemon i tak traci slot na przedmiot na tym, a ograniczyłbyś tylko, że działa na jeden, pierwszy użytkowany przez pokemona ruch dwurundowy, by czasami niektórzy nie rzucili się po kilka na jednym pokemonie. To by rozwiązało sprawę. Możesz też np. zwiększyć STAB na ruchach 2-rundowych pod np. pretekstem większego skupienia pokemona na typie ruchu. Wtedy np. Hydro Cannon czy inny Blast Burn mogłyby zacząć być częściej używane. Ale też bez przesady - dodatkowe 10-15% stabu, nic więcej i wykluczenie między sobą tego przedmiotu i większego STABu - co za dużo, to nie zdrowo.
- mega Pokemony - przejrzenie ich statystyk czy jakieś nie wybijają się poza normę i potencjalne przeliczenie ich statystyk aby były bardziej zbliżone do siebie
- pogody - rozważam zmniejszenie ich efektów, szczególnie w kwestii deszczu i ostrego słońca. Wzmocnienie i zmniejszenie mocy ruchów o aż 50% jest chyba zbyt silne
No to widzę zaczynamy zaraz bój o zwroty XD i się nie zdziwię, jak sam napiszę co nie co wtedy, bo znowu widzę osłabienia aniżeli po prostu te na prawdę najsłabsze Mega Evo nieco wzmocnić. Najbardziej po dupie dostają półlegendy, które dostają tych statystyk połowę, co większość innych. Popatrz po prostu gdzie te Mega Evo dodaje po 4-6p i wzmocnić je o 2-3p zależnie od pokemona, powinno to rozwiązać sprawę, bo chyba warunek 1xMega/team to warunek ze względu na to, jak dużo te Mega daje. Choć fakt faktem często lepiej wziąć nieco słabsze Mega Evo od innych, ale dużo lepiej pasujące do teamu aniżeli ohh ahh +10 statystyk Mega Evo, biorę póki nie osłabią, a potem i tak dyntka w walkach w lidze.

No i Absol za mocny w Mega Evo, osłabić!!! Złotą Dynię też oddać zwycięzcom!!!
arsen pisze:
20 lis 2020, o 16:03
Może jakiś nerfik sleep talka bo chłopy po 6 poksów z tym grać mają zamiar ://
Kto? Podaj te mocarne teamy, bo coś ciężko mi uwierzyć, by poza faktem że ktoś nawet taki weźmie, by to robiło problem w lidze.
Poza tym, najlepsze rozwiązanie? Podnieść nieco (odrobinę) % w Naturalnej Regence, to się ludziom odechce 2xDMG/Rest/Sleep Talk.
Shins pisze:
20 lis 2020, o 16:10
Nie przesadzałbym też z Rolloutem. Kilka poksów jest użytecznych tylko dzięki połączeniu Rollouta z umiejętnością, więc jeśli chcesz tutaj ograniczac wpływ umiejki, to zamiast całkowicie ją eliminować proponowałbym żeby jednak zwiększała trochę tą celność końcową pokemona używającego Rollout.
I co to da? No Guard używa się po to, by nie trenować Speeda. Inaczej pokemon jest Useless.
Z resztą z autopsji wiem, że Golurk nawet z Rolloutem to yoosles (nieco zyskał na osłabieniu KO, ale niczego to nie zmienia).
wizir000 pisze:
20 lis 2020, o 17:49
Myślałeś może nad dodaniem moduły dziczy zwiększającym zarobki ze "znajdziek"? Bardzo go brakuje w grze i robiąc tropka na pustyni lodowej aż się prosi żeby go założyć, ale niestety nie ma go bo taki sposób zarabiania został zdyskryminowany:C
O, o, o. +1
w00jtus pisze:
20 lis 2020, o 17:58
K.O. Zostało tak balansowane ze całkowicie je sobie odpuszczę w nowym sezonie.

Odnośnie rolli to w lidze jest kilka sposobów na jego obejście i gracze z kryształu już to skumali więc nie wiem na co to. Problem z rollout em leży bardziej po stronie DC.

Sleep Talk ma tą wadę, że ogranicza ms do 2ch typów obecnie na kryształ to za mało bo nie ciężko jest znaleźć poka odpornego na 2 konkretne typy i złoić przeciwnika pokemonem o połowie jego treningów. Sam będąc w top 32 potrafiłem w ataku wygrać prawie 90 pojedynków dzięki odpowiedniej kombinacji umki i typów. Przy ruchach o 3 różnych typach przewagi w treningach nie udawało mi się już nadrobić.

Pogodę zostawiłbym w spokoju bo ich skuteczność wynika zwykle z olania faktu, że przeciwnik ma pogodę niż z trudności zamiany na inną lub inną taktyka obronna.
Rollout bez DC jest bezużyteczny. Rollout z DC w krysztale i tak się nie sprawdza. Więc gdzie problem? Na legendach co najwyżej, ale nie w lidze.
Sleep Talk jak wyżej. W ofensywie się sprawdzi, w defensywie - w paru przypadkach jest dobrym wyborem, ale na pewno nie do całego teamu.

domenek12
Posty: 7
Rejestracja: 21 lip 2015, o 09:04

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: domenek12 »

Zgadzam się z Hipoterimią, że Rollout można ograniczyć w przypadku polowań na legendę, w zwykłych walkach nie daje aż takiego efektu, przede wszystkim można przerwać, z resztą to jest kolejny nerf tego ataku, doczekamy się końca? Jeśli chodzi o Sleep Talk, to w obronie mocno ogranicza ms. Dla samego absola tyle szumu wobec mega ewolucji? Do tej pory wyglądało to w porządku i nie widzę potrzeby zmian.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3491
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Hipotermia »

domenek12 pisze:
21 lis 2020, o 12:22
Zgadzam się z Hipoterimią, że Rollout można ograniczyć w przypadku polowań na legendę, w zwykłych walkach nie daje aż takiego efektu, przede wszystkim można przerwać, z resztą to jest kolejny nerf tego ataku, doczekamy się końca? Jeśli chodzi o Sleep Talk, to w obronie mocno ogranicza ms. Dla samego absola tyle szumu wobec mega ewolucji? Do tej pory wyglądało to w porządku i nie widzę potrzeby zmian.
Heryan Ci robi 1osobowy tłum-szum obecnie o Absola XD

Co do Sleep Talka to tylko wspomnę, że on bardziej robi użytecznym leczenie Rest aniżeli wzmacnia pokemona - ofensywnie potrafi zrobić kosę, ale defensywnie ogranicza pokemona, więc wychodzi mocno na 0, jak nie na minus. Z resztą.. a róbta co chceta Ethel, możliwe, że mnie nawet na rękę będzie osłabienie Sleep Talka, bo duuużo mniej stracę niż inni.

Heryan
Posty: 196
Rejestracja: 15 lis 2012, o 19:49

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Heryan »

Hipotermia pisze:
21 lis 2020, o 12:56
domenek12 pisze:
21 lis 2020, o 12:22
Zgadzam się z Hipoterimią, że Rollout można ograniczyć w przypadku polowań na legendę, w zwykłych walkach nie daje aż takiego efektu, przede wszystkim można przerwać, z resztą to jest kolejny nerf tego ataku, doczekamy się końca? Jeśli chodzi o Sleep Talk, to w obronie mocno ogranicza ms. Dla samego absola tyle szumu wobec mega ewolucji? Do tej pory wyglądało to w porządku i nie widzę potrzeby zmian.
Heryan Ci robi 1osobowy tłum-szum obecnie o Absola XD

Co do Sleep Talka to tylko wspomnę, że on bardziej robi użytecznym leczenie Rest aniżeli wzmacnia pokemona - ofensywnie potrafi zrobić kosę, ale defensywnie ogranicza pokemona, więc wychodzi mocno na 0, jak nie na minus. Z resztą.. a róbta co chceta Ethel, możliwe, że mnie nawet na rękę będzie osłabienie Sleep Talka, bo duuużo mniej stracę niż inni.
Może i jednoosobowy, ale jak wiadomo jeden głos rozsądku jest wart więcej niż sto głosów nierozsądku xD. Legendy też zostały wyrównane do tego samego poziomu :D
Z resztą.. a róbta co chceta Ethel, możliwe, że mnie nawet na rękę będzie osłabienie Sleep Talka, bo duuużo mniej stracę niż inni.
[/quote]
Nawet jak nie zbustuje Absola to znerfi innych więc robta co chceta bo możliwe, że mnie nawet na rękę będzie osłabienie mega ewolucji, bo duuużo mniej stracę niż inni :D
Dobry chłopak.

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 674
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Sturla »

Juz nie chcialem spamowac w temacie Telekineza, ale czy balans Ligi bedzie obejmowal poprawinie ruchow I umiejek ktore dzialaja blednie???

Napisz chociaz ktore mega ewo chcesz zmieniac I jak bardzo, bo znowu zwroty bedziesz musial robic kappa :/
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

makzix
Posty: 14
Rejestracja: 1 wrz 2014, o 23:44

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: makzix »

Popieram opinię graczy które zostały wypowiedziane. Nie będę się powielał i tak zrobisz co uważasz. Moim zdaniem jak skończysz balans to powinieneś dać chociaż 3 miesiące na przygotowanie się do ligi. Bo ludzie pół roku przygotowywali poki na lige a Ty zmieniasz wszystko do góry nogami. Proponuję po tej lidze zrobić balans od razu i czekać pół roku na kolejna. Bo niestety to co się dzieje teraz średni sens ma.

Awatar użytkownika
arsen
Posty: 232
Rejestracja: 27 lis 2015, o 23:06

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: arsen »

makzix pisze:
21 lis 2020, o 15:12
Popieram opinię graczy które zostały wypowiedziane. Nie będę się powielał i tak zrobisz co uważasz. Moim zdaniem jak skończysz balans to powinieneś dać chociaż 3 miesiące na przygotowanie się do ligi. Bo ludzie pół roku przygotowywali poki na lige a Ty zmieniasz wszystko do góry nogami. Proponuję po tej lidze zrobić balans od razu i czekać pół roku na kolejna. Bo niestety to co się dzieje teraz średni sens ma.
Przygotowywali poki na ligę choć doskonale wiedzieli że będzie balans? No to chyba ich wina co? To było pewne że będą zmiany i balansik więc potencjalni poszkodowani są sami sobie winni, jedne co to że rozmowy co do balansu i wizja tego mogła by być podana wcześniej ale niech nikt nie robi zdziwionej miny że nagle balans jest xD
Obrazek

Awatar użytkownika
Shuzo
Posty: 324
Rejestracja: 21 paź 2012, o 23:22

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Shuzo »

Dla mnie pomyłką jest fakt, że jesteśmy grubo ponad pół roku od zakończenia ligi i na ten moment praktycznie nic nie wiadomo na temat zbliżającego się balansu. Mamy samo rzucanie hasełkami i brak konkretów. Ostatnie miesiące to zwyczajnie okres stagnacji i expienia pokemonów w ciemno. Nie wspominając już tutaj o tym, że wprowadzenie legend przed balansem wymusza na graczach trenowanie pokemonów, w sumie nie wiedząc czy to, co już wytrenowali w jakikolwiek sposób przyda im się na ligę.

Ririn
Posty: 42
Rejestracja: 17 kwie 2013, o 11:58

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: Ririn »

Nie wiem co Ci przeszkadza w tym rolloucie. Jest w porządku, normalnie działa (w dziczy , w lidze). Teraz to analizujesz jak korzystamy z niego na legendach, gdzie dobrze się sprawuję, wcześniej przed wprowadzeniem legend jakoś nie widziałeś problemu i nigdzie tego nie pisałeś. Skupiałeś się na leczeniach , KO i modułach, na których dopracowaniem powinieneś się skupić a nie nerfić dobre ataki. Będziesz tak nerfił i słuchał co chwilę kogoś komu będzie przeszkadzał taki a taki ruch,że w końcu najlepszym rozwiązaniem będzie dać pokom w ms 4x strugle i niech sobie walczą, i liczą na jakiegoś farta jak w hw.

Popieram propozycję w sprawie modułu do znajdowania kasy w dziczy by się przydał.
No i jakiś przedmiot do ruchów wróżkowych by się przydał.

Może w kalendarzu świątecznym w jakimś okienku dasz 1-3 poszlaki ? Zamiast np tabletek zapomnienia albo kapsułek umiejętności.

Awatar użytkownika
dumbass
Posty: 132
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 13:40

Re: TP #171 - Wyniki Ankiety oraz Balans walk

Post autor: dumbass »

Gra po skończonym sezonie wreszcie nabrała nowego tchu, szkoda tylko, że tak późno.
Zdaję sobie z tego sprawę jak wiele rzeczy leży no twoich barkach i wiem, że jedna osoba nie może zrobić więcej, ale... Jest jedno ale.
Być może od nadmiaru informacji jakimi zaprzątasz sobie głowę sprawia, że nie jesteś w stanie wyznaczyć sobie, lub też bardziej nam, kierunku w jakim zmierzasz. Co tydzień dostajemy TP, a do tego dochodzą inne tematy, które powinny nam dać pewność, lub też jej namiastkę.
Problem w tym wszystkim jest taki, że zbyt często jesteśmy wprowadzani w błąd, przez co trudno jest tak naprawdę zabrać się za stworzenie swojej drużyny. Być może to nieistotne dla sporej części graczy, lub też nawet i dla ciebie, ale PL to gra na lata i nie powinno być tak, że popełnimy nieświadomie błąd w budowaniu składu, tylko dlatego, że dostaliśmy informacje, które nie mają pokrycia w praktyce.
Sprawa aktualizacji była bajecznie prosta, najpierw legendy, potem balans i start ligi. Nagle się okazało, że a i owszem legendy są, ale tylko z 2 regionów. Legendy to obecnie ogromny element gry i te swoją unikalnością są często nie do zastąpienia. Można użyć tylko jednej, w dodatku zablokowanej, tak więc czy, aby na pewno start ligi bez reszty legend będzie fair? Wcześniej wspominałeś o zmianach, które uznałeś zatwierdzonymi, teraz nawet o nich nie wspominasz. Nie będę o nich teraz pisał, mam tylko nadzieję, że sam się do nich odniesiesz. Długo czekaliśmy i być może większość ma już dość czekania, ale niech to będzie zrobione z głową. Zabierz się za balans raz, a dobrze i daj nam coś nad czym wreszcie będziemy mogli popracować z czasem, który po prostu powinien nam umożliwić dokończenie swoich drużyn.

Jeśli zostałem zaszczycony twoją uwagą i dotrwałeś do tego momentu oto kilka pomysłów, które moim zdaniem są warte przemyślenia:
-Sprawa z mega ewolucjami. Jakiś czas temu myślałem nad tym by kamienie przyznawały pewną pulę statystyk, które to sami możemy rozłożyć.
Pula ta wynosiłaby 300-400, w zależności od ESP, ale wszelkie bonusy brałyby ją pod uwagę. Max cap dla jednej staty to powiedzmy 200. Koniec końców wyszłoby mniej statystyk niż te z 1k, doszedłby mały balans, a i problem z okropnymi przyrostami z mega byłby rozwiązany. Myślałem, że rozkładanie statystyk byłoby w tym samym miejscu co w sezonie 5. Nie wiem czy byłoby to łatwe do ogarnięcia, ale na papierze wygląda dobrze.
-Oszołomienie i otępienie, fajnie, że jest większa różnorodność, ale niepotrzebnie ilość pokemonów z beznadziejnymi umkami została powiększona, fajnie by było, gdybyś przemyślał nad zmienieniem Inner Focus i Own Tempo by te blokowały oba stany.
-Rollout i jego celność, tu bym raczej widział to tak, że ma powiedzmy startową celność 80 z max capem do 85/90 co by wykluczylo dzialanie no guard i innych ruchow tego typu.
-Sleep Talk, to bardzo często jedyna sensowna opcja by pok miał jakieś źródło leczenia, to że jest nadużywany to efekt uboczny dużej siły innych ruchów typu KO cy teraz Dynamic Punch. Nie mam pojęcia co w tym złego, sam bym wolał włożyć 3 ataki gdyby była taka opcja, ale sposoby mogą być różne. Jednym z nich dodanie uniwersalnego leczenie, które nie wymaga przeczekania dodatkowej tury i ustawić maksymalną liczbę poków z ST lub zmienić rest tak by bazowo leczył 25% i trwał jedną turę, a posiadanie w MS sleep talk wydłużałoby sen o jedną turę, choć nie wiem jaki z tym problem.
-Pogoda wreszcie nie jest mega słaba? Lepiej późno niż wcale, to nie jest gra konsolowa i niektóre ruchy nie mają prawa bytu w PL. Nadmiar bonusów, szczególnie w przypadku ostrego słońca jest niedopuszczalny w tego typu grze,
do tego dochodzą umiejętności wywołujące, które dają to wszystko na 12 tur przy czym głupi klejnot wzmacniał tylko na 1 atak, a tu jeszcze dochodzi mozliwosc trzymania np wegla ktory dodaje kolejne 20%, same skomplikowane rozwiązania przychodzą mi do głowy, tak więc to sobie daruję.
-Co do samych legend to byłoby dobrze gdybyś wziął sobie do serca sprawę z możliwością wybrania jednej legendy z boxa, nie jest to idealne rozwiązanie, ale na pewno lepsze niż puszczaanie ligi bez wszystkich regionów lub też całkowite wykluczenie legend

Na sam koniec coś co często było przytaczane- "ale ten pok jest slaby w obronie"
Tak długo jak takie coś będzie tolerowane tak długo nici z prawdziwego balansu. Takiego poka można schować do rezerwy, a jeżeli ktoś i tak jej nie ma to powinno mu wystarczyć by bić się o miejsca, na które zasługuje.
ps generalizowalem, chodzilo w tym o to by nie bac sie nerfic za silne ruchy tylko dlatego ze w obronie nie sa takie dobre
Ostatnio zmieniony 21 lis 2020, o 21:41 przez dumbass, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

ODPOWIEDZ