TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Cotygodniowe posty na temat PokeLife oraz postępu aktualizacji.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Ethelnalen »

UWAGA! Nie możesz zalogować się na forum?
Przypominam, że po przeniesieniu forum wymagane jest zmienienie hasła na forum aby się zalogować (hasła nie mogły być przeniesione). Jeśli masz na forum nie działający email, napisz w Centrum Pomocy w grze o ustawienie emaila na ten sam co w grze.


Postęp Legend

Jak co tydzień, kilka informacji o postępie nad aktualizacją. Gotowe są już nagrody i przydzielanie ich na koniec polowania.

Nagrody działają w następujący sposób - za wygrane polowanie otrzymujecie 3 nagrody. W tabeli którą wkleję poniżej są to określone pule. Czyli jedna nagroda z każdej puli od 1 do 3. Pula 4 będzie wykorzystana dopiero kiedy wprowadzę Legendy trzeciego regionu. Będzie to działało jako czwarta nagroda jeśli walczycie z Legendami w regionie, który jest wybrany w danym Tygodniu. Region ten będzie się zmieniał co tydzień, czyli jednego Tygodnia będziecie zdobywali bonusową nagrodę za Kanto, drugiego za Johto, i tak dalej. Celem tego systemu jest zawężenie trochę wyboru gdzie walczycie, żebyście nie mieli aż takiego problemu ze znalezieniem grupy do walki w Waszym regionie.
Starałem się umieścić tutaj nagrody głównie właśnie dla zaawansowanych graczy, w końcu ktoś kto dopiero zaczyna grę nie będzie mógł brać w tym udziału.

Tabela nagród za wygranie Legendarnego Polowania: https://gra.pokelife.pl/images/jednoraz ... agrody.png

Tutaj prośba do Was żebyście przejrzeli te TMy które tutaj wpisałem. Starałem się ze statystyk wybrać tylko te najcenniejsze/najrzadsze/najczęściej używane. Ale coś mogłem pominąć, wiec jeśli brakuje jakiegoś bardzo użytecznego TMu, piszcie.

Pewnie chcecie mieć również punkt odniesienia co do tego ile Polowań w Tygodniu będziecie mogli odbywać. Na początku myślałem nad podstawowymi siedmioma ale mam wrażenie że to mogłoby być za dużo. Dlatego obecnie stoję na:
- aby pójść na Legendarne Polowanie musicie zużyć 1 Poszlakę - niezależnie czy wygracie czy przegracie
- 3 Poszlaki regenerują się każdemu graczowi co tydzień
- 3 Poszlaki można w każdym Tygodniu dokupić za PZ
- każdy ma jedno darmowe Losowe Polowanie w tygodniu - nie zużywa Poszlaki ale nie możecie tego wykorzystać do prywatnego Polowania
- w rezultacie macie w tygodniu podstawowe 4 szanse na Polowanie, maksymalnie 7 przy dokupieniu za PZ
- na koncie możecie mieć maksymalnie 14 poszlak - więc nie musicie chodzić na Polowania każdego Tygodnia aby ich nie stracić


Statystyki Yen

Miałem się z Wami podzielić odrobiną statystyk yen. To jest bardziej jako ciekawostka po prostu, bo Wy nie macie na to wpływu ale ja dzięki temu widzę pewne problemy (jak np. brak postępu między na pułapie 15-30 przez koszty leczenia). Te statystyki odnoszą się jedynie do stałych zysków/balansu. Oznacza to tyle, że nie jest wliczany w to Targ, Treningi, znajdywane/zużywane przedmioty. Są liczone takie rzeczy jak Trenerzy, złapane Pokemony, leczenie, wydatki na Dzicz, straty yen w dziczy.
Dla mnie te dane służą przede wszystkim przyjrzeniu się różnicom na różnych poziomach oraz aby zobaczyć średni zysk na wyprawę. W idealnej wersji powinienem tutaj mieć jeszcze przynajmniej wartości znajdywanych przedmiotów, ale w związku z tym jak Dzicze są zaprogramowane nie da się tego zrobić na szybko, a już dość czasu straciłem przy przenoszeniu serwera.
Poziom - 15 oznacza poziomy 1-15, 30 to 16-30 etc.
Zysk/Balans na Wypraw - średni zysk/balans na jedną wyprawę
Na screenie widoczne są dane z dwóch osobnych tygodni

Statystyki generowanych Yen z Dziczy: https://gra.pokelife.pl/images/jednoraz ... ki_yen.png


Podsumowanie nadchodzących zmian w treningach

Przejdźmy do tego, na co wszyscy czekali, czyli zmiany w treningu Pokemonów. Będą to dwie główne zmiany:
1. Usunięcie zmiany kosztu treningu zależnie od kolejności trenowania. Czyli żeby koszt wytrenowania 300 ataku i 700 życia był taki sam jak koszt wytrenowania samego 1000 ataku.
- obecny system nie jest zbyt elastyczny. Albo się trenuje Pokemona pod koniec gry, przez co jest on mocno wybrakowany przez większość gry. Albo trenuje się go we wszystko od razu, przez co ponosi się coraz większe i większe koszty. Ogranicza to moim zdaniem rywalizacje i postęp dla graczy średnich i nie do końca w top
- od zawsze nie podobało mi się to, że można "popsuć" Pokemona przez nieznanie tych zasad. A nie są one oczywiste niestety. Jeśli gracz widzi 2 typy ataków w grze i że ma limit ilości statystyk, logicznie może sam zauważyć, że trenowanie tylko jednego ataku będzie lepsze. To, żeby trenować w określonej kolejności nie jest niczym sygnalizowane ani uzasadnione. Po prostu tak było i tyle. To, że jesteście do tego przyzwyczajeni nie znaczy, że musi tak zostać

2. Po zrobieniu powyższego dopiero: zmniejszenie ogólnego kosztu treningu o 20-30% i poprawienie krzywej aby trenowanie do tych 1000-2000 było tanie.
- zwiększy to właśnie możliwość postępu dla średnich i zaawansowanych graczy - gdzie będą mogli realnie i stopniowo przybierać na sile, zamiast dążyć do tego 1200 ataku zanim zaczną trenować cokolwiek innego
- koszt wytrenowania Pokemona jest dużą blokadą dla top graczy. Wszelkie zmiany w grze są przez to bardzo trudne, no bo jeśli wytrenowanie Pokemona zajmuje tyle czasu, oczywiste że będzie trudno przełknąć zmianę, która go osłabia
- z przyszłymi rzeczami (również Legendy) gra może wymagać trenowaniu więcej niż kilku Pokemonów do konkretnych aktywności. Pokemony mają tyle ciekawych gatunków i umiejętności, myślę że wyjdzie to grze na dobrze kiedy przestanie być wymuszany jeden określony team na wszystko, bo zwyczajnie nikogo nie stać na więcej
- nawet po tej zmianie trening będzie drogi żeby dotrzeć do tego max treningu
- myślę że bardziej zrozumiecie cel tej zmiany kiedy skończę Legendy

Co do pytania dlaczego zszedłem ze zmniejszenia kosztów o 50% do zmniejszenia o 20-30%. Otóż niedługo dojdą możliwości zarabiania więcej Yenów, nawet z Legendami będzie to mały boost. Dlatego wolałem nie przesadzić robiąc od razu taki wielki skok, kiedy właśnie przychodzą kolejne dodatki i zmiany niedługo.

To takie podsumowanie planów. Dokładne wartości oczywiście podam kiedy przejdę do robienia tego.
Teraz kwestia starych Pokemonów i treningów. Nie lubię robić zwrotów za trening. Ale przy takiej dużej zmianie są niestety konieczne. Zwrot Yenów będzie przeprowadzony w dwóch fazach.

EDIT: Przez "wartość" mam poniżej na myśli oczywiście koszt treningu jaki Pokemon ma, nie samą liczbę wartość jaka jest przy nim wyświetlana. Taki skrót myślowy a widzę niektórzy myśleli że chodzi o jego wartość w Hodowli, mogłem to inaczej ująć.

Faza 1
Przeliczenie treningu Waszych Pokemonów na nowe wartości i automatyczne zwrócenie 90% nadmiaru na Wasz Fundusz Treningu. Wartość Pokemona zostanie zaktualizowana do nowej wartości, statystyki będą nie ruszone. Jest to rekompensata za zmianę kosztów treningu, nie za zmianę sposobu trenowania.
- jeśli Pokemon był kupiony z Targu po 6 sierpnia 2020, otrzymacie tylko 45% nadmiarowej wartości do Funduszu
- do zwrotu będą brane pod uwagę tylko Pokemony o wartości wyższej niż 150.000 Yen. Przy ilości Pokemonów w grze przeskanowanie i przeliczenie wszystkich jest po prostu problematyczne
- zwrot będzie jednorazowy przy zalogowaniu się na konto pierwszy raz po tej zmianie

Faza 2
Dostaniecie opcję manualnego wyzerowania statystyk maksymalnie 12 Pokemonom, która zwróci 80% ich wartości (tej nowej wartości, już po wykonaniu fazy 1) na Wasz Fundusz Treningu. To jest część zmiany z kolejnością treningu, gdyby komuś zmieniły się plany na to co chce trenować w związku z tą zmianą.
- zarówno wartość jak i całe szkolenie będą wyzerowane
- jeśli Pokemon był kupiony z Targu po 6 sierpnia 2020, otrzymacie tylko 40% zwrotu do Funduszu
- jeśli Pokemon będzie trenowany PO WPROWADZENIU tego zwrotu, straci możliwość wyzerowania mu treningu
- opcja pozostanie w grze bezterminowo, tak jak poprzednia - czyli do czasu następnej takiej zmiany, jeśli kiedykolwiek będzie jeszcze zmiana w treningu w takim stopniu

Procent zwrotu może ulec jeszcze zmianie. Dlaczego sugeruję takie wartości? Ponieważ poprzednie zwracanie było zbyt hojne. Wiele czynników wpływa na wartość i koszt treningów, przez co zdecydowałem że nie mogę celować w bezstratny zwrot. Tym bardziej że ta zmiana nie jest aż tak radykalna, bo nie ogranicza ilości treningów jakie możecie wykonać, więc nie musicie korzystać z tej drugiej opcji aby Pokemony były nadal dobrze trenowane. I tak moim zdaniem jest to dla Was korzystne, bo możecie przemieścić środki z nieudanego Pokemona np. na coś innego.

W sumie jak tak myślę o tym, to chyba lepiej jak spróbuję się tym zająć już od następnego tygodnia. Skoro i tak muszę to wprowadzić najpóźniej z Legendami, no to mogę to zrobić wcześniej. Ale na pewno nie wejdzie to w przyszłym tygodniu, bo to za mało czasu.


Planowane aktualizacje

Obecnie pracuję nad:
- Legendarne Polowania - viewtopic.php?f=42&t=83707
Co jest zaplanowane na dalsze aktualizacje:
- balans walk i poprawa Ligi
- wgrywanie własnych avatarów
- Farmy Jagód i rework Jagód
- region Alola


Pytania i odpowiedzi
ISkairipaI pisze:
14 sie 2020, o 00:23
Mega evo zostaw jak jest i daj możliwość nadania ich legendarnym pokom. Mamy chyba 4 takie poki i żaden nie jest zbyt przesadnie silny, są lepsze legendy które będą dużo częściej brane. Również nie rozumiem równania tych legend statami i tak będą przez to słabsze i mocniejsze. Głównym wyznacznikiem w tym, przypadku będą raczej ruchy i umki, a nie różnica 100 stat na 100 poziomie.
- Tak jak napisałem, właśnie o to w tym chodzi. Legendy są dość unikalne ze względu na ich typy, umiejętności i ruchy - a stare Legendy mają po prostu małe statystyki bo są stare. Nie widzę tutaj problemu z wyrównaniem statystyk, bo jak mówiłem nie staram się zrobić każdej Legendy tak samo silną. Jedynie lekko podciągnąć te, które miały pecha wyjść jako pierwsze i zostały w tyle w porównaniu z resztą.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 216
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Sandafiel »

Nagrody prezentują się dobrze. Tylko mam jedno ale. jest 38 legendarnych poków (a później dojdą jeszcze mityczne, ale już nie chce mi się liczyć) a moduły są 53. To po zrobieniu wszystkich elgend po razie mamy dużą część, a jak dojdą mityczne to mamy wszystkie, tak miało to być?

Zmiana treningów mi się podoba. Myślę że są to optymalne wartości.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Ethelnalen »

Możliwe będzie, że nie będziecie musieli wygrać z każdą Legendą aby mieć wszystkie moduły na 3 poziomie - to zamierzone.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Ethelnalen »

Dodałem przy zmianach treningu:
"EDIT: Przez "wartość" mam poniżej na myśli oczywiście koszt treningu jaki Pokemon ma, nie samą liczbę wartość jaka jest przy nim wyświetlana. Taki skrót myślowy a widzę niektórzy myśleli że chodzi o jego wartość w Hodowli, mogłem to inaczej ująć."
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Kyuubi
Posty: 100
Rejestracja: 25 cze 2013, o 00:44

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Kyuubi »

Ethel, TM 2 to chyba do tych rzadkich mocno przez pomyłke dodałeś, bo jest raczej słaby i na targu stoi ich sporo za grosze. Osobiście dodałbym tam do listy za to 61/75, patrzaąc na ceny i uźyteczność.
Obrazek

19992ek
Posty: 84
Rejestracja: 19 lis 2012, o 16:44

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: 19992ek »

Co to tmów mogą być jeszcze 50,162,165

Coolio
Posty: 954
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Coolio »

TMy ktore z listy bym wywalil: 2, 7, 25, 40, 93,117, 118, 119, 120, 145.
TMy ktore bym dodal: 50, 61, 75, 134, 162.
Zmniejszylbym tez % szanse na te TMy. Teraz sa sporo warte ale niech po pol roku kazdy bedzie stal za 100pz. Chyba ze bedziesz to aktualizowal co jakis czas zeby przesytu nie bylo ale dobrze wiemy ze masz lepsze rzeczy do roboty.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2020, o 13:25 przez Coolio, łącznie zmieniany 1 raz.

blue7
Posty: 51
Rejestracja: 20 mar 2020, o 11:46

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: blue7 »

Jak trudne będzie pokonanie legendy ? Czy takie średnio wytrenowane pokemony mające 1000-1500 treningu dadzą radę ?

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Ethelnalen »

Coolio pisze:
14 sie 2020, o 13:24
Zmniejszylbym tez % szanse na te TMy. Teraz sa sporo warte ale niech po pol roku kazdy bedzie stal za 100pz. Chyba ze bedziesz to aktualizowal co jakis czas zeby przesytu nie bylo ale dobrze wiemy ze masz lepsze rzeczy do roboty.
Jakaś nagroda musi wypełniać tą przestrzeń najpopularniejszej nagrody. Zmniejszając szansę na TM zwiększałbym szansę na wszystko inne. TMy raczej tutaj pasują, tym bardziej te bardziej użyteczne, skoro aktywność polowania na Legendy jest skierowana dla zaawansowanych graczy.
blue7 pisze:
14 sie 2020, o 13:24
Jak trudne będzie pokonanie legendy ? Czy takie średnio wytrenowane pokemony mające 1000-1500 treningu dadzą radę ?
Tak jak pisałem poprzednio, mierzę w to, żeby pokonanie ich było MOŻLIWE z pokami ~2000 treningu. Nie znaczy to jednak, że wystarczy mieć 6 dowolnych Pokemonów z takim treningiem i pokonasz każdą Legendę. Bo walki nie będą identyczne plus nie jestem w stanie sam zbalansować wszystkich czynników walk, bo jest ich po prostu za dużo. Więc niektóre walki na pewno wyjdą trudniejsze od innych.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Gniot
Posty: 224
Rejestracja: 25 lip 2015, o 16:00

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Gniot »

Takie jedno pytanie, czy legendy będą miały zablokowaną sprzedaż na targu, bo nie pamiętam czy o tym wspominałeś?

blue7
Posty: 51
Rejestracja: 20 mar 2020, o 11:46

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: blue7 »

To jeszcze mam pytanie o ten pokebox z shiny półlegendą i sh eevee do wyboru. Tam jest napisane, że jeden na region. Czy mam to rozumieć, że żeby mieć szansę np zdobyć sh garchompa, to trzeba być w sinnoh ?

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 216
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Sandafiel »

blue7 pisze:
14 sie 2020, o 14:18
To jeszcze mam pytanie o ten pokebox z shiny półlegendą i sh eevee do wyboru. Tam jest napisane, że jeden na region. Czy mam to rozumieć, że żeby mieć szansę np zdobyć sh garchompa, to trzeba być w sinnoh ?
Jest tam że półegenda z danego regionu lub eevee

Awatar użytkownika
Tranek
Posty: 151
Rejestracja: 28 gru 2017, o 00:06

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Tranek »

Nagrody rozsądne. Jedno ale...
53 moduły do zdobycia. Odrzucając ten pierwszy ze 100% szansą mamy 52. Przy 7 próbach po 10% w tygodniu większość graczy nie załapie się na jeden w tygodniu. Prognozując optymistycznie 1 na tydzień potrzebujemy około roku na zebranie wszystkich z polowań. W praktyce mogą to być spokojnie ponad 2 lata. Nie określono jednoznacznie, czy będą inne sposoby zdobycia modułów- było to chyba w trakcie rozważań(mogę się mylić, człowiek się gubi w natłoku informacji). Nawet zakładając możliwość zakupu jednego w tygodniu(jak przy modułach 2) doprowadzamy do sytuacji, że więcej tych modułów kupimy niż znajdziemy. Taki był zamysł?

Faza I zwrotów mnie zadowala. Z II prawdopodobnie w większym zakresie nie skorzystam, ale też nie wygląda źle.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2020, o 15:45 przez Tranek, łącznie zmieniany 4 razy.
Kiedyś Mamoswine powróci znacznie silniejszy!

Broski
Posty: 498
Rejestracja: 11 lut 2015, o 21:53

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Broski »

Mam nadzieję, że niedługo potrwa ta zabawa z legendami, bo trzeba jednak zrobić coś co jest najbardziej w grze potrzebne, czyli Alolę. Legendy zajęły ogrom czasu, a nie ma go na coś co powinno być kluczowe.
Nie lubię shiny poków i nie gram schematami.

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 671
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Sturla »

Ja mam pytanie. Czy wraz z wprowadzeniem legend moduły 3 poszukiwacz trenerów i shiny zostaną nam zabrane? czy zostają z nami?
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Starfire
Posty: 348
Rejestracja: 27 paź 2012, o 18:06

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Starfire »

Czy w tych statystykach yenów "Balans na wyprawę", chodzi o zmniejszenie zarobków w dziczy? Nie bardzo rozumiem ten "balans"
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Ethelnalen »

Wolfie pisze:
14 sie 2020, o 17:05
Czy w tych statystykach yenów "Balans na wyprawę", chodzi o zmniejszenie zarobków w dziczy? Nie bardzo rozumiem ten "balans"
Balans czyli różnica między średnimi zysków i wydatków (leczenie, koszt wyprawy).
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
dumbass
Posty: 132
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 13:40

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: dumbass »

Jakie znowu 90%? Czy my mamy tu cos do gadania? Skoro nie mam wyboru to dlaczego niby chcesz cos odbierac, daj mniejszy% za zwrot a nie odbieraj wszystkim bo tak. Nie kazdy ma poki z statami po 300 za jagaody, trzeba bylo usunac calkowicie bonus do wartosci poprzez ich zjedzenie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3491
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Hipotermia »

Dostaniecie opcję manualnego wyzerowania statystyk maksymalnie 12 Pokemonom, która zwróci 80% ich wartości (tej nowej wartości, już po wykonaniu fazy 1) na Wasz Fundusz Treningu. To jest część zmiany z kolejnością treningu, gdyby komuś zmieniły się plany na to co chce trenować w związku z tą zmianą.
O ile to (no według mnie na pewno nie mniej, mogłoby być więcej, bo to raczej na 90% ostatnia zmiana tak bardzo korygująca trenowanie pokemonów zapewne na kolejne kilka lat, gdzie możliwe poprawki raczej nie wpłyną na samo kierowanie ile statystyk w co, a jednak na wielu graczach wymusi trochę zmianę pomysłu szkolenia, bo przykładowo taniej wychodziło bardziej wypłaszczyć ilość treningów stata po stacie, a nie na początku w coś więcej, a potem mniej w inne) rozumiem (choć mogłoby być na 90% :lol: ).. to:
Przeliczenie treningu Waszych Pokemonów na nowe wartości i automatyczne zwrócenie 90% nadmiaru na Wasz Fundusz Treningu. Wartość Pokemona zostanie zaktualizowana do nowej wartości, statystyki będą nie ruszone. Jest to rekompensata za zmianę kosztów treningu, nie za zmianę sposobu trenowania.
W jakimś stopniu strata za to, że zrobiono full trening na pokemonie. Im większy trening zrobiono, tym więcej stracimy ;d no nie fajnie :cry:
Już było pisane wyżej - wyzeruj wartość za jagody. No i rozumiem, że pamiętasz, że wartość zależnie od osiągnięć to 50% wkładu ;D
Rozumiem też, że to nie jest ustalony odgórny limit 4k treningu, każdy trening kosztuje tyle samo za 4k pkt, tylko jakieś ograniczenia zrobione jak np. 2k w statystykę, ale również jest zrobione, że przykładowo 1.2k SpA po skończeniu 4k treningów nie wyjdzie kosztowo tak samo, jak zrobienie 1.5k SpA (gdzie wcześniej różnica była kolosalna). Inaczej byłoby to trochę bez sensu, jak takich niuansów nie uwzględniłeś.
- z przyszłymi rzeczami (również Legendy) gra może wymagać trenowaniu więcej niż kilku Pokemonów do konkretnych aktywności. Pokemony mają tyle ciekawych gatunków i umiejętności, myślę że wyjdzie to grze na dobrze kiedy przestanie być wymuszany jeden określony team na wszystko, bo zwyczajnie nikogo nie stać na więcej
Nie wyjdzie, jeśli nie pomyślisz nad większą ilością pokemonów w walkach rankingowych, tak, by jednak różnicę robiło 12x4k względem przeciwników 3-6x 4k i kolejne 6x 2.5-3k treningu. Walcząc obecnie 6x6 znowu będziesz się bawił w trzepanie raportów, bo pewnie mimo zapowiadania kiedyś zrobienia rankingu tylko ofensywnego (druga sprawa, że teraz to by było kilka osób na 1. miejscu), to pewnie teraz zostanie defensywa i wyniki u 5-10 osób 99.0 będą codziennością, a właśnie podkładki w ofensywnie innych członków stowarzyszeń sprawią, kto będzie wyżej/niżej (i tu pewnie sprawa tak, że ustawienie podstawowe to nie będzie podstawka, to ludzie zaczną w niektórych przypadkach ustawiać team tak, by bez specjalnego ustawiania się przegrywać z wybranymi osobami).
Druga sprawa, że fajnie teraz te legendy wyglądają, ale z czasem ceny TMów spadną strasznie, a wszystko inne będzie pozdobywane - wiążąc to z tym, że chcesz jeszcze zwiększyć zarobek Yen, co jest według mnie bezsensowne, to dla regularnie grających nie będzie problemu ogarnąć ligę i mieć specjalne pokemony pod legendy.
Jakaś nagroda musi wypełniać tą przestrzeń najpopularniejszej nagrody. Zmniejszając szansę na TM zwiększałbym szansę na wszystko inne. TMy raczej tutaj pasują, tym bardziej te bardziej użyteczne, skoro aktywność polowania na Legendy jest skierowana dla zaawansowanych graczy.
TMy dla nowych po salkach to często spory zastrzyk PZ, tutaj to im zabierasz. Zwłaszcza przy księgach, gdzie pokemony będą zaraz miały wszędzie po 6x TM wrzuconych ;d

Heryan
Posty: 194
Rejestracja: 15 lis 2012, o 19:49

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Heryan »

Słownie: "TRZY MILIONY YEN" XDD
Dobry chłopak.

Arathar
Posty: 184
Rejestracja: 20 lis 2013, o 11:10

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Arathar »

System nagród rozumiem, że się zmienił? Wczesniej założenie było, że są trzy główne nagrody, tj. legenda, moduł lub sh box. A teraz jako główną jest moduł?

Awatar użytkownika
dumbass
Posty: 132
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 13:40

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: dumbass »

Kolejna sprawa to dlaczego niby pokemony kupione po 6 sierpnia maja dostac 45%? Tak czy siak bardzo trudno bylo sprzedac wytrenowanego pokemona a te maja juz MINIMALNA cene ktora odpowiada OBECNEJ wartosci. skoro ktos zaplacil 100k pz za pokemona wartego 2kkk to dlaczego nagle ma na tym tracic? juz pomijajac to ze prawo nie powinno dzialac wstecz to po co jest ta cena minimalna? przez ten idiotyczny zapis to juz wogole nie wyobrazam sobie ze ktokolwiek zdecyduje sie wydac na wytrenowanego pokemona przed dodaniem aktualizacji... ktora w sumie bedzie kiedy? brawo
Obrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7340
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Ethelnalen »

dumbass pisze:
15 sie 2020, o 13:56
Kolejna sprawa to dlaczego niby pokemony kupione po 6 sierpnia maja dostac 45%? Tak czy siak bardzo trudno bylo sprzedac wytrenowanego pokemona a te maja juz MINIMALNA cene ktora odpowiada OBECNEJ wartosci. skoro ktos zaplacil 100k pz za pokemona wartego 2kkk to dlaczego nagle ma na tym tracic? juz pomijajac to ze prawo nie powinno dzialac wstecz to po co jest ta cena minimalna? przez ten idiotyczny zapis to juz wogole nie wyobrazam sobie ze ktokolwiek zdecyduje sie wydac na wytrenowanego pokemona przed dodaniem aktualizacji... ktora w sumie bedzie kiedy? brawo
Ponieważ tak jest zawsze, że granicą zwrotów jest data, kiedy napiszę z pewnością że będą. Co zrobiłem tydzień temu.
Arathar pisze:
15 sie 2020, o 13:26
System nagród rozumiem, że się zmienił? Wczesniej założenie było, że są trzy główne nagrody, tj. legenda, moduł lub sh box. A teraz jako główną jest moduł?
Nigdzie chyba nie pisałem, co będzie główną nagrodą i w jaki sposób. Tylko wymieniałem co będzie w nagrodach. Złapanie Legendy jest osobno, nie jest to traktowane jako nagroda, bo tylko jedna osoba może złapać na polowanie i potem nic zamiast tego nie ma.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
dumbass
Posty: 132
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 13:40

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: dumbass »

Trudno jest cokolwiek znalezc bo stare zalaczniki juz nie dzialaja, tak samo jak wyszukiwanie fraz.
Ethelnalen pisze:
6 sie 2019, o 14:38
Wprowadzenie Limitu Treningów


• została udostępniona opcja odzyskania Yenów za trening Pokemonów, które posiadaliście przed tym ogłoszeniem i które nie będą trenowane po tym ogłoszeniu. Więcej szczegółów o tym poniżej. Odzyskanie Yenów znajdziecie na dole Sali Treningowej
• opcja odzyskania Yenów za treningi zostanie na stałe ale można jej używać tylko na starych trenowanych Pokemonach, także zalecamy wykorzystanie jej od razu
Tak więc co jest niby od zawsze? To, że nagle po fakcie się ktoś dowiaduje, że stracił na zakupie czy co? Mogłeś o tym wspomnieć tydzień temu, ale to już mniejszy problem. Niezrozumiałe jest w moim odczuciu to, że eliminujesz te pokemony z targu na nieokreślony czas, a tak być nie powinno. Nadmiar yenów po przeskalowaniu wartości powinien być taki sam, co najwyżej powinieneś zablokować możliwość resetu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 422
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Miszczu490 »

Tak co do poprzedniego Tygodnika
ISkairipaI pisze:
14 sie 2020, o 00:23
Zmniejszenie kosztów treningu - tu już pojęczeć muszę bo to istny sabotaż gry. Sam sposób zwrotów, który już poruszyło kilka osób wyżej zostawię, skoro masz to opisać jutro. Przechodząc do samego tragicznego pomysłu zmniejszenia kosztów. Przy aktywnym, sumiennym i umiejętnym codziennym graniu da się na luzie na czysto zanotować wynik około 1kkk przychodu/miesiąc. Przy obecnym systemie i cenach wydaje się to długofalowym, ale wykonalnym zadaniem. Mamy cel, niektórzy dzięki temu decydują się na przelewy i utrzymają grę. Co ma dać ta zmiana kosztów treningu? Topka i tak się nie zmieni, może dojdą/wypadną pojedyncze osoby, ale struktura zostanie zachowana. Obecne top 50 składa w ponad 60% z graczy trzech topowych stow i raczej ten procent będzie się zwiększał. Biorąc pod uwagę, że pewnie przynajmniej 10 osób zrobi sobie te dodatkowe 3-6 poków pod atak mamy spory problem z punktacją. Nagle kilka osób zdobędzie 99/0 w ataku, a o ich miejscu decydować będą między innymi pojedynki z noobkami czy kolegami ze stowa, życzę z tego miejsce przyjemnego analizowania dziesiątek raportów po każdym tygodniu czy aby nie ma celowego podstawiania. Dzięki zmianie w kolejności robienia treningów nowi mają szansę nadgonić topkę, więc nawet mając te 3k na poku będą mogli zakręcić się górnej części tabeli, sam 2 sezony temu przy podobnej stracie treningów do topki i skracaniu skończyłem dość wysoko.
Eeee, że jak? przy graniu luzie idzie wyciągnąć 1kkk w miesiąc? Przecież to jest 1kkk/31 dni = ponad 32kk dziennie. Żeby tyle zarobić trzeba klikać po 2-3 h dziennie limity i to przez cały miesiąc.
Miesiąc katorgi na 20% treningu jednego poka bez kupowania statusowych jagód.
Bez przelewu zapewniającego NNE i po aktualnej cenie prawie 2kk za NNE wychodzi, że koszt dzienny kupna 12 NNE wynosi około 23kk. Policz se teraz ile dziennie wychodzi zarobek klikania Twoim zdaniem "na luzie".
Klikanie limitów to jest absurd, znajdź mi 10 osób w topce które nie używają bota klikając dziennie limity, to że Ethelowy system antybotowy nie wykrył, nie znaczy że ich nie ma, jest po prostu dziurawy, a dopóki nie usprawni i nie przyspieszy znacznie klikania to boty będą w użyciu ciągle, tylko bardziej subtelne i trudniej wykrywalne.
Dlaczego nie przybywa nowych w topce? Topka limitami botowymi odskakuje dziennie po te luźne 30kk, a nowych odstrasza dzienne klikanie limitów i wolą se popykać na tym luzie w coś innego.

Awatar użytkownika
DojczBoy
Posty: 300
Rejestracja: 25 cze 2013, o 12:06

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: DojczBoy »

trzymam stronę tego nade mną^

Awatar użytkownika
ISkairipaI
Posty: 726
Rejestracja: 4 maja 2014, o 22:58

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: ISkairipaI »

Miszczu490 pisze:
17 sie 2020, o 09:31

Eeee, że jak? przy graniu luzie idzie wyciągnąć 1kkk w miesiąc? Przecież to jest 1kkk/31 dni = ponad 32kk dziennie. Żeby tyle zarobić trzeba klikać po 2-3 h dziennie limity i to przez cały miesiąc.
Miesiąc katorgi na 20% treningu jednego poka bez kupowania statusowych jagód.
Bez przelewu zapewniającego NNE i po aktualnej cenie prawie 2kk za NNE wychodzi, że koszt dzienny kupna 12 NNE wynosi około 23kk. Policz se teraz ile dziennie wychodzi zarobek klikania Twoim zdaniem "na luzie".
Klikanie limitów to jest absurd, znajdź mi 10 osób w topce które nie używają bota klikając dziennie limity, to że Ethelowy system antybotowy nie wykrył, nie znaczy że ich nie ma, jest po prostu dziurawy, a dopóki nie usprawni i nie przyspieszy znacznie klikania to boty będą w użyciu ciągle, tylko bardziej subtelne i trudniej wykrywalne.
Dlaczego nie przybywa nowych w topce? Topka limitami botowymi odskakuje dziennie po te luźne 30kk, a nowych odstrasza dzienne klikanie limitów i wolą se popykać na tym luzie w coś innego.
Nam się to jakoś udaje bez większych problemów... Jak niektórzy latają za shiny (głównym kontem) to wychodzą na minus nawet, ale przy normalnym klikaniu po tych zmianach można bardzo szybko się wzbogacić. Przy obecnych cenach i tak opłaca się robić limity, sam mam mniej mpa niż nie jeden III ligowiec i nie narzekam, ale zawsze są jeszcze zielone flaszki - szybsze i darmowe!
Niektórzy sami nadal klikają te limity żeby potem coś z tego mieć, a nie latać na przelewach non stop. Zgodzę się jedynie z tym, że klikanie limitów jest irytujące i zbyt powtarzalne. Nowych w topce nie ma bo nie klikają limitów i słysząc o wyżej wspomnianych przychodach robią wielkie oczy. Nowym kontem można wbić do top 100 nawet w rok jak się rzuci drobny przelew rozruchowy. Obecnie i tak mamy wszystko bardzo upraszczane dla nowych graczy i słusznie, ale nie powinno to się odbywać kosztem starszych graczy. Zróbmy od razu -80% trena i całe top 50 będzie się logowało raz na tydzień by zrobić walki w lidze bo klikanie jest nudne, a stanie się dodatkowo bezcelowe. Z resztą wróci ligi po tych zmianach i zobaczymy ilu nowych z poza 3 pierwszych stow wbije chociaż do tego 50.
Obrazek

Awatar użytkownika
dumbass
Posty: 132
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 13:40

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: dumbass »

Czy da się tyle zarobić? Tak da się, czy tez dołączenie do "topki" powinno być banalne? Nie powinno, bo wtedy to będzie chleb powszedni, ale zgadzam się z tym, że klikanie powinno zostać przynajmniej w małym stopniu ułatwione. Usunąć głupi przycisk leczenia i dać możliwość ukrycia komunikatów typu "bezowocna wyprawa" czy tez o nietraceniu pa. Co do wbicia do topki w rok to zależy co to znaczy "drobny przelew" i o jakiej topce mówimy, bo mi osobiście się wydawało, że topka to gracze z przynajmniej prawie skończonym składem. Aktywnej topki niesposób przegonić, ale przez to, że cały czas są dodawane/zwiększane sposoby zarobku ich przewaga wyrabiana przez lata wydaje się być dużo mniejsza niż by była gdyby gra się nie zmieniała. Na koniec dodam, że to nie ostatnia aktualizacja i na pewno jeszcze sporo się zmieni. Kto wie może limity 5k w krysztale sprawdziłyby się w kolejnych sezonach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Miszczu490
Posty: 422
Rejestracja: 14 kwie 2013, o 19:57

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Miszczu490 »

ISkairipaI pisze:
17 sie 2020, o 20:00
Nam się to jakoś udaje bez większych problemów... Jak niektórzy latają za shiny (głównym kontem) to wychodzą na minus nawet, ale przy normalnym klikaniu po tych zmianach można bardzo szybko się wzbogacić.
Te małe problemy to np. ban za bota, którego paru u Was wyłapało w tym i Ty, (czyli jak rozumiem polecasz innych spokojne klikanie na luzie samemu "nie klikając" :P)?
ISkairipaI pisze:
17 sie 2020, o 20:00
Zgodzę się jedynie z tym, że klikanie limitów jest irytujące i zbyt powtarzalne. Nowych w topce nie ma bo nie klikają limitów i słysząc o wyżej wspomnianych przychodach robią wielkie oczy. Nowym kontem można wbić do top 100 nawet w rok jak się rzuci drobny przelew rozruchowy. Obecnie i tak mamy wszystko bardzo upraszczane dla nowych graczy i słusznie, ale nie powinno to się odbywać kosztem starszych graczy. Zróbmy od razu -80% trena i całe top 50 będzie się logowało raz na tydzień by zrobić walki w lidze bo klikanie jest nudne, a stanie się dodatkowo bezcelowe. Z resztą wróci ligi po tych zmianach i zobaczymy ilu nowych z poza 3 pierwszych stow wbije chociaż do tego 50.
Ile czasu spędziłeś ręcznie na klikaniu limitów, a nie puszczaniu bota, ofc w momencie wbicia się do już topki tj. posiadając 100 lvl i walcząc w lidze o "coś"? Ile razy kończyłeś grę?

Na ogół ktoś wbija, bo topka przestaje grać. Jakby się topka zmieniła jakby faktycznie wszyscy korzystający z bota dostali bana?.
Chodzi mi o to, że siedzenie po 2-3h mashujac limity to kompletny absurd, szczególnie w erze gdzie wystarczą 2-3 kliki na telefonie żeby ściągnąć jedną spośród kilku tysięcy gier mobilniaków.
Co do ułatwień, masz wyliczenia ile potrzeba klikać żeby mieć poka skończonego mając mPa prawie na full.
Jak dla mnie najlepsze rozwiązanie podał Kulio, automatyzacja w grze za pzty i ułatwienie dla tych którzy nie chcą płacić, ofc z balansem pod tych drugich, co by się jednak bardziej opłacało poświęcić czas.

Coolio
Posty: 954
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: TP #158 - Zmiana Treningu i nagrody z Legend

Post autor: Coolio »

To z oficjalnym botem do pokelife to byla lekka przesada ale zaloze sie ze Ethel moglby napisac cos w stylu symulatora walk. Wybierasz ile PA chcesz wydac, dzicz, poka, i balla do lapania. Potwierdzasz i puff 880pa znika a Ty dostajesz rozwijany raport ze zlapanymi pokami, znalezionymi jagodami, hajsem z trenerow, kosztami leczenia i innymi pierdolami ktore moglby sie wydarzyc. ;d 10min lacznie z przegladaniem raportow i limity bylyby legalnie zrobione.
Co do sytuacji w topce to ja bym nie zwalal tego na to ze nie ma nowych bo nie robia limitow tylko na to ze aktywna topka je nadal robi. Niby jak ktos nowy moze sie do topki wbic jak topka caly czas gna do przodu? Taktyka w tej grze daje bardzo malo a ktos kto ledwo wytrenowal 6 pokow do ligi nie ma szans z kims kto te 6 pokow ma od 3 lat i ma do tego 2-3 inne poki pod atak oraz palete TMow i pokow w rezerwie. Niech nawet taki potter wymysli cos co bedzie wymiatalo to topka w ciagu miesiaca go skopiuje a ten nowy gracz nadal bedzie karmil jagodami swoje 6 pokow nie majac kontry na nowy wymysl. Nie daj boze jeszcze wpadnie balans ktory wykopyci jednego poka od nowgo gracza. Kilka miesiecy gry w plecy a topka pokrzyczy na forum, machnie reka i zrobi cos nowego. W koncu ma darmowe poki z eventow/za poprzednia lige wiec nawet kasy nie musi wydawac.

ODPOWIEDZ