DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Cotygodniowe posty na temat PokeLife oraz postępu aktualizacji.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7898
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Ethelnalen »

Witam wszystkich w Nowym Roku! Tradycyjnie już w pierwszym (Dwu)Tygodniku robię małe podsumowanie poprzedniego roku oraz przedstawiam z grubsza plany na nowy rok. Oczywiście nie wszystko się udaje wykonywać (głównie przez to, że ciągle dokładam nowe rzeczy) ale przynajmniej wiecie czego możecie się spodziewać.


Mistrzostwa

Nadal trwają, widzę niektórzy potrzebują dużo czasu na zastanowienie się nad walkami!


Poprzedni rok

Jeśli ktoś chce sprawdzić jakie plany były na ten poprzedni rok, tutaj znajdziecie Tygodnik #213: viewtopic.php?f=104&t=84388

W każdym razie przejdźmy w skrócie przez historię aktualizacji z poprzedniego roku:
1, Balans Balli i Levelballi - widzę nadal większość osób używa Levelballi, więc nie było to takie "zepsucie" jak pisaliście. Ale zmiana jak widać była konieczna skoro są użyteczne nawet po takim zmniejszeniu.
2. Serwer Eventowy "Wyzwanie Aloli" - uważam go za całkiem udany chociaż jak wiecie sprawa Wiśniowych Napojów trochę mocno przeszkodziła i sporo osób czuło się zmęczonych takim klikaniem. Planuję jeszcze używać serwer eventowy ale do tego musi być odpowiedni powód, bo klikanie od zera zbyt często nie jest zbyt przyjemne.
3. Legendy Sinnoh - tutaj wiadomo, więcej Legend.
4. Shiny Aloli - nowe Shiny oraz sporo usprawnień do samego systemu ich łapania. Oraz kilka zmian w tym, jak są grupy losowane, aby ilość Pokemonów była bardziej przewidywalna dla graczy. Zostały tutaj również dodane shiny Ultra Bestie, na które nadal sporo osób poluje. Co jest moim zdaniem dobrym rezultatem, aby Portale w Aloli nie stały się bezużyteczne jak tylko skończycie kolekcje regionu.
5. Odświeżenie Leczenia Pokemonów w Dziczy - czyli wprowadzenie apteczki aby nie trzeba było klikać w leczenie po każdej wyprawie. Uważam to za absolutny sukces. Oczywiście paru osobom zmiana przeszkadzała, ale to ma więcej wspólnego z tym, jak jest zdobywane doświadczenie z trenerów w Dziczy, niż z samym leczeniem.
6. Odświeżenie Hodowli i zmiany w wartości Pokemonów - ta zmiana była konieczna i moim zdaniem poprawiła sytuację z Hodowlą i łapaniem Pokemonów dnia. Jedna rzecz jest jednak nadal do ulepszenia - zbyt wiele osób myśli, że nadal może sprzedać Pokemony dnia złapane w poprzednich dniach. Muszę tutaj pomyśleć czy da się to jakoś zmienić i/lub lepiej komunikować graczom. W tej aktualizacji było też sporo zmian technicznych, które usprawniły sposób zapisywania wartości Pokemonów i pozwalają mi na łatwiejsze manipulowanie nimi (np. w sytuacji zwrotów).
7. Uporządkowanie zestawów Ruchów Pokemonów - ta aktualizacja służyłą uporządkowaniu ruchów. Kiedyś Pokemony miały dodawane TMy z Generacji, w których tych Pokemonów nie było. Ale na dłuższą metę robi się z tym za dużo problemów, bo Pokemonów i Ruchów jest po prostu za dużo. Także sprowadziłem wszystko do jednego systemu, którego będzie się łatwiej trzymać w nowych regionach. A no i został dodany również Nauczyciel Ruchów, zamiast zamieniać go na TMy jak kiedyś.
8. Eksperymentalne Jagody - w rezultacie eventu zostały dodane nowe Jagody, które stały się chyba ulubioną nagrodą sporej części graczy aby szybciej ulepszać swoje Pokemony.
9. Odświeżenie Skórek oraz Skórki Graczy - powróciłem do projektu związanego ze skórkami Pokemonów - gracze mogą na Discordzie zgłaszać swoje prace i co miesiąc lub dwa są dodawane nowe Skórki. Odświeżyłem również samą zakładkę skórek chociaż musze to zrobić jeszcze raz, bo nie działa ona wystarczająco dobrze. Od tego czasu zostało dodanych 168 Skórek Graczy.
10. Balans walk - tradycyjnie odbył się jeden duży balans w walkach. Za dużo by tu pisać o szczegółach.
11. Zmiana Jaskini Hazardu na Mini Loterię - Jaskinia była na tyle stara, że w końcu doczekała się własnego odświeżenia. Poza napisaniem jej od nowa, główna zmiana dotyczyła wyrzuceniu z niej nieistotnych nagród i skorygowaniu ilości pozostałych nagród, aby gracz zawsze dostawał coś przydatnego.
12. Nowe opcje w Usługach za PZ - dodano możliwość ręcznego cofnięcia treningów i Jagóg Pokemonów za Punkty Zasług. Planuję dodać tam więcej podobnych opcji (jak np. cofnięcie poziomu), które nie dają korzyści w grze ale pozwalają skorygować niektóre błędy.
13. Baza Informacji w grze - to akurat moja ulubiona rzecz jaką wprowadziłem do gry, bo sam tego używam cały czas. Baza Informacji pozwala podejrzeć część danych bezpośrednio w grze (Statystyki Pokemonów, Ruchy, dane Ruchów, opisy Umiejętności). Planuję to oczywiście poszerzać o dodatkowe rzeczy.
14. Świętowanie 11. Rocznicy PokeLife - nie była to aktualizacja ale zapisuje to tutaj, bo to już jednak 11 lat istnienia gry!
15. Poprawki Ligi i Mistrzostw - mniejsze niż poprzednim razem ale mam nadzieję Liga jest teraz o wiele lepsza. Nadal nie jest idealnie ale to może kiedyś się jeszcze zmieni.
16. Zmiana Zadań oraz Wydarzeń Dziennych - poprzednie Zadania był zbyt męczące i skomplikowane jak na coś, co macie wykonywać każdego dnia, przez co zostały uproszczone. Wydarzenia Dzienne z kolei zostały zmienione głównie po to, aby nie przeszkadzały w normalnej rozgrywce, co najwyżej pomagały.
17. Mityczne Pokemony - a i prawie bym zapomniał, że w trakcie roku zostało dodane kilka Mitycznych Pokemonów. Część jako nagrody z eventów, Mew jako powracające Polowanie oraz Shaymin jako ukryte zadanie w grze.
18. Eventy - nie wpisywałem ich indywidualnie ale podsumowując w poprzednim roku mieliśmy 8 większych eventów (nie licząc mini-eventów, któe był po prostu bonusami w Dziczy).
Oraz oczywiście pełno innych mniejszych lub większych zmian, o których zapomniałem lub były na tyle małe że nie ma sensu ich tu wpisywać.

Mam nadzieję, że w tym roku uda się zrobić jeszcze więcej!


Plany na ten rok

Jak zwykle przypomnę, że to tylko plany, wszystko się tutaj może zmienić, tego nie da się uniknąć.
Na początek co planuję na najbliższy okres czasu, czyli pewnie styczeń-marzec:
1. Wieża Walk i Z-Ruchy - prace są już częściowo rozpoczęte, więc możliwe że będzie wprowadzona już w styczniu. Jeśli nie wiecie czym ma być Wieża Walk, więcej przeczytacie tutaj: viewtopic.php?f=109&t=84556&p=669500#p669500
2. Legendarne Polowania: Unova - zbyt dużo czasu już minęło od ostatnich Legend!
3. Małe zmiany/poprawki - czyli wszystko co jest za małe na osobną aktualizację a wymaga poprawienia. Będzie o tym wątek również, więc jeśli macie jakieś propozycje co wymaga poprawy/zmiany, zapamiętajcie to i napiszcie później w wątku który powstanie do tego celu.

A co do innych rzeczy, planuję w tym roku, kolejność losowa:
- region Galar - no chyba oczywiste
- Legendarne Polowania: Kalos
- uzupełnić bazę danych o definicje z Walk. Np. Podpalenie, CC, Ruchy Kontaktowe - ogólnie o rzeczy, które są istotne w walkach a nie są zbyt dobrze wyjaśnione nigdzie
- Farma Jagód - jestem tak na 90% pewien że w końcu zostanie dodana w tym roku!
- nowy system mailingowy - ale to niestety musi Oak ogarnąć
- event nie rzadziej niż co 2 miesiące, najbliższy najprawdopodobniej w lutym!

Planuję również odświeżenie/całkowity rework następujących rzeczy:
- zunifikowanie Sklepów w jeden Pokesklep - głównie ze względu na przestarzały kod większości z tych sklepów
- poprawienie ponownie zakładki kupowania Skórek Pokemonów
- zmiana w ewolucjach - planuję aby ewolucje nie zachodziły automatycznie oraz nie było możliwości ewoluowania w złego Pokemona. Widzę to jako wyświetlenie w Stanie Pokemona możliwych ewolucji, gdzie gracz musi kliknąć że chce ewoluować w tego Pokemona. Np. dla Pokemona ewoluującego normalnie przez poziom, będzie tam tylko jedna opcja która pojawi się po osiągnięciu tego poziomu. Jeśli Pokemon ewoluuje kamieniem, pojawi się tam ta opcja ale kliknięcie w nią zużyje wymagany kamień etc.
- zmienić sposób wyświetlania statystyk w podglądzie Pokemona aby był bardziej jasny
- uzupełnić informacje o ruchach statusowych, żeby podzielić je na kategorie: wpływa na siebie, wpływa na przeciwnika, wpływa na oba Pokemony, wpływa na pole walki
- kompletnie przerobić jak są zaprogramowane odporności w walkach, bo obecny sposób prowadzi do zbyt wielu niepożądanych rezultatów

Pewnie będzie o wiele więcej rzeczy, o których po prostu teraz nie pamiętam.

Napiszcie co Wy chcielibyście zobaczyć w tym roku!


Planowane aktualizacje

Obecnie pracuję nad:
- Wieża Walk
Co jest zaplanowane na dalsze aktualizacje:
- poprawienie systemu mailingowego
- następne Legendy
- Farmy Jagód i rework Jagód

Zapraszam na Discord PokeLife! viewtopic.php?f=109&t=83950
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
krissq2502
Posty: 171
Rejestracja: 19 gru 2012, o 12:57

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: krissq2502 »

12. Nowe opcje w Usługach za PZ - dodano możliwość ręcznego cofnięcia treningów i Jagóg Pokemonów za Punkty Zasług. Planuję dodać tam więcej podobnych opcji (jak np. cofnięcie poziomu), które nie dają korzyści w grze ale pozwalają skorygować niektóre błędy.
daj zmianę płci tam bo udręka jak sobie człowiek kliknął źle przez przypadek na samym początku a ma nerwice jak widzi jedną co mu nie pasuje xD

Independent
Posty: 13
Rejestracja: 13 sty 2017, o 04:22

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Independent »

A ja bym chciał zobaczyć, jakieś konkretne rozwiązanie problemu AFK w dobieranych polowaniach. NIe wiem, np: nagrody gracza afk przechodzą na obecnych graczy, jeśli uda się wygrać polowanie? Jakaś surowsza kara? Problem narasta. Gracz ustawi sobie poki pod polowanie i sajonara, dwóch czeka 15 min żeby dokończyć. To już nie tylko gracze, którzy mają słabe poki, ale też ci ogarnięci. Nie wpomnę że po napisaniu prv nie ma ani sorry, ani pocałuj mnie.... kompletne wywalone. To trzeba zmienic.

Awatar użytkownika
DojczBoy
Posty: 369
Rejestracja: 25 cze 2013, o 12:06

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: DojczBoy »

Weźże ten Galar od razu z shiny, a nie każ czekać rok jak zawsze na nowe grywalne póki, widzisz jaka bida w lidze z różnorodnością

Awatar użytkownika
VANJIE
Posty: 398
Rejestracja: 2 paź 2012, o 17:07

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: VANJIE »

No Galar i Legi to taki priorytet IMO, żeby był czas przed następna liga, żeby coś przygotować ciekawego...

triko
Posty: 127
Rejestracja: 20 cze 2014, o 13:29

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: triko »

proponuję usunięcie wszystkich nie niesprzedawalnych balli z targu w okienku wystaw oraz w okienku przeglądaj

Squido
Posty: 96
Rejestracja: 21 kwie 2020, o 20:50

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Squido »

DojczBoy pisze:
5 sty 2023, o 17:25
Weźże ten Galar od razu z shiny, a nie każ czekać rok jak zawsze na nowe grywalne póki, widzisz jaka bida w lidze z różnorodnością
118 różnych poków (141 jeśli rozdzielać na A/spA) w samym top 32 to mała różnorodność?

BChrapek
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2022, o 15:04

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: BChrapek »

Może warto by uaktualnić kurs wymiany pz-yeny bo dotychczasowy jest za niski
Usunąć z targu balle które kupuje się w Poké sklepie bo i tak ich nikt nie wystawia

Awatar użytkownika
Matrioszek
Posty: 86
Rejestracja: 17 sty 2018, o 16:00

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Matrioszek »

Ambitne plany. Powodzenia!

Gniot
Posty: 329
Rejestracja: 25 lip 2015, o 16:00

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Gniot »

To ja proponuje w pierwszej kolejności:

-> wprowadzenie BattleTower z dniem, kiedy zakończą się mistrzostwa, żeby była jakaś nowa aktywności.

-> po wprowadzeniu BattleTower proponował bym dodanie między sezonu ligowego, żeby było chociaż trochę punktów walki. Dodatkowo można dodać event w lutym.

-> nawtępnie proponował bym dodanie legend unovy + jakichś mityków może jeszcze

-> w kolejnym punkcie proponuje dodanie kolejnego sezonu ligowego, który poprzedzał by 1 tydzień przedsezonu. Nie ma co czekać z ligą na shiny Galar, bo każdy powinen już zdawać sobie sprawę, że na wprowadzenie shiny po wprowadzeniu samego regionu będziemy czekać z 4-5 miesięcy.

-> w trakcie trwania ligi eventy + mniejsze aktualizacje i chyba tyle

Awatar użytkownika
Tranek
Posty: 353
Rejestracja: 28 gru 2017, o 00:06

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Tranek »

Ethelnalen pisze:
5 sty 2023, o 13:50
- kompletnie przerobić jak są zaprogramowane odporności w walkach, bo obecny sposób prowadzi do zbyt wielu niepożądanych rezultatów
Jezus Maria, ale o co chodzi?
Kiedyś Mamoswine powróci znacznie silniejszy!

Awatar użytkownika
Shanks
Posty: 3682
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Shanks »

Ethelnalen pisze:
5 sty 2023, o 13:50
Napiszcie co Wy chcielibyście zobaczyć w tym roku!
Jak napisał @Independent i w sumie było wielokrotnie proponowane, sam też o tym pisałem - automatyzacja polowań na legendy. U jednych to kwestia usilnych starań, bo walczą poksami słabszymi, z mniejszym treningiem itd., z kolei u innych to odbębnianie tych 12 polowań co 2tyg, bo niestety wysiłku wkładać za bardzo nie trzeba.
Co rozumieć przez automatyzację? Możliwość ustawienia kolejności rzucania pokemonów do fazy (tylko w tworzonych grupach).

Jak napisał BChrapek i w sumie było wielokrotnie sugerowane na DC m.in. - aktualizacja kursu PZ/Y. Nie musi być to ogromna zmiana, ale takie 45k w kup/sprzedaj by pasowało. Mógłbyś w sumie uśredniać ten kurs zależnie od cen NNE/Stunballi/cokolwiek tam chcesz z jakiegoś okresu do tyłu (tydzień/miesiąc) i raz w tygodniu/miesiącu aktualizować ten kurs o tę wartość minus ~30%.

Uaktualnienie ciekawostek "Czy wiesz, że...", usunięcie nieaktualnych, dodanie nowych. To w sumie możesz "zlecić" na DC, by Ci gotowca podsunęli.

Aktualizacja TM w Boxach - jw patrząc na ceny TM zaktualizować drop z 4-8, które można kupić za Metagrosze i tak m.in. wrzucić Toxic czy inny Protect do 8mej, poukładać to podobnie w 7mej i potem dostosować 4-6. By nie było za trudno w zdobyciu tychże TM potem jednak zaktualizowałbym też ceny za Metagrosze i obniżyłbym je trochę (m.in. box z 8mej nie za 2800, a za 2000 MG).
Druga sprawa z TM jest taka, że wg mnie jeśli mamy dostępny TM, to pousuwałbym ten ruch z Move Tutora lub zwiększył potrzebną ilość w nim do 10ciu, jeśli ruch jest dostępny w TM.
Będzie problem z dostępnością? Powinni je udostępniać nowi gracze, którzy robiliby Salki i je pewnie potem upłynniali na targu. Brak tychże nowych graczy nie powinien jednak blokować tejże zmiany, bo trochę komicznie wygląda, że większość graczy po Hali Sław spamuje od razu BOX IV za zdobyte Metagrosze, bo inne są w sporym stopniu bezwartościowe (zwłaszcza po wprowadzeniu Move Tutora, który zabrał wielu TM swoją wartość).
1. Wieża Walk i Z-Ruchy - prace są już częściowo rozpoczęte, więc możliwe że będzie wprowadzona już w styczniu. Jeśli nie wiecie czym ma być Wieża Walk, więcej przeczytacie tutaj: viewtopic.php?f=109&t=84556&p=669500#p669500
Jak na ten moment docelowo widzisz te Z-Moves? Dalej chcesz dać dostęp do nich WSZYSTKIM pokom w drużynie i to nie blokując nim nawet slotu na przedmiot?
Wieża Walk jak będzie wyglądała pod względem statystyk u pokemonów? Na DC parę osób napisało, że na ten moment BT nie będzie większym wyzwaniem dla czołówki, a myślę jest to miejsce, które idealnie nadaje się do tego, by odpowiednio je ustawić pod względem trudności dla każdego gracza, by była ona wyzwaniem, a nie kolejną po legendach aktywnością tylko do odbębnienia.
2. Legendarne Polowania: Unova - zbyt dużo czasu już minęło od ostatnich Legend!
Mniej więcej w jakim okresie można się spodziewać? Masz już większą część ich naszykowaną czy dopiero po powyższym (BT/ZM) zaczniesz nad nimi pracować? Nie powiem, że im większa pula dostępnych legend tym lepiej, by coraz bardziej rozrzedzać towarzystwo posiadaczy legend Hoenn, które stanowią większość wszystkich legend, więc dlatego poza głównymi planami ten powinien mieć IMO najwyższy priorytet:
- Legendarne Polowania: Kalos
Sprawa ma się głównie tak, by nie "balansem" rozwiązać problem 'hoenówek', a dostępnością lepszych czy gorszych innych opcji.
- poprawienie ponownie zakładki kupowania Skórek Pokemonów
O tak! Sama zakładka i jej uzupełnianie to super sprawa (o gustach dyskutować nie będę, bo sam z tych 168 pewnie dodałbym z 40, może trochę więcej), ale to jak ona wygląda to na pewno sprawia, że nie jest to skończona rzecz. Jednak na pewno nie brałbym się za to, jeśli są inne rzeczy ważniejsze na głowie.
- zmiana w ewolucjach - planuję aby ewolucje nie zachodziły automatycznie oraz nie było możliwości ewoluowania w złego Pokemona. Widzę to jako wyświetlenie w Stanie Pokemona możliwych ewolucji, gdzie gracz musi kliknąć że chce ewoluować w tego Pokemona. Np. dla Pokemona ewoluującego normalnie przez poziom, będzie tam tylko jedna opcja która pojawi się po osiągnięciu tego poziomu. Jeśli Pokemon ewoluuje kamieniem, pojawi się tam ta opcja ale kliknięcie w nią zużyje wymagany kamień etc.
Czy Ty chcesz zabić CP? Przecież pisałeś, że kochasz spam o cofanie ewolucji w CP ;D
Nie no, opcja potrzebna. Do tego wiedząc jacy są gracze dodałbym cofnięcie ewolucji w ciągu 24h za 100 PZ (z blokadą oczywiście, jeśli pokemon jest gdziekolwiek wykorzystywany - hala/liga itd) i wtedy CP doszczętnie opustoszeje, a i trochę PZ z obiegu zniknie.
- zunifikowanie Sklepów w jeden Pokesklep - głównie ze względu na przestarzały kod większości z tych sklepów
To tu mam nadzieję, że w planach dalej jakaś lekka aktualizacja samego Targu, od podstawowych rzeczy jak pousuwanie niesprzedawalnych pokeballi itd to jakichś większych zmian, jak np. te z działu PROPOZYCJE. Możliwość wystawienia oferty kupna czy oferta dla wybranego gracza, by nie musieć się zgadywać na wybraną godzinę.

Już nie odnosząc się głównie do tego punktu, a ogólnie to fajnie by było wiedzieć jak odnosisz się do samego działu. Jest on niemal martwy, rozumiem że dnia nie wydłużymy z 24h ani Ciebie nie rozdwoimy, ale fajnie by było wiedzieć, przynajmniej w tych tematach gdzie % poparcia jest wysoki co sądzisz o danym pomyśle/szansie wprowadzenie prędzej czy później czy np. zamknięcia wątków z propozycjami durnymi/bez poparcia/tych co sam nie aprobujesz i nawet pomimo poparcia nie będziesz miał w planach wprowadzić.
Kolejna rzecz, to jeśli Ci zależy na dziale, to fajną sprawą byłyby nagrody za lepsze propozycje, które potem np. wykorzystałeś (lub dać graczom ankietę na pomysł miesiąca/roku XD).
Tranek pisze:
6 sty 2023, o 00:08
Ethelnalen pisze:
5 sty 2023, o 13:50
- kompletnie przerobić jak są zaprogramowane odporności w walkach, bo obecny sposób prowadzi do zbyt wielu niepożądanych rezultatów
Jezus Maria, ale o co chodzi?
Obstawiam, że Cel Pierścieniowy za dużo mąci przy m.in. Smack Down, który zamiast zbić z x0.1 (zrobionym z x0 przy użyciu Celu Pierścieniowego) na x1, to zostawia x0.1 - w sumie ciekawy jestem jak sprawa tu się ma przy duchach vs Scrappy, czy mamy x1 czy również x0.1 (czy tam wyżej zależnie od noszonego Celu Pierścieniowego).
Fajną rzeczą byłoby zrobienie też zmian odnośnie tego względem wszystkich latających, by potem ziemne biły wg drugiego typu i tak samo Scrappy: duch-lód dostawałby x2 od walki, a duch-trujka x0.5. Podobnie ze wszystkimi innymi umkami, które w ten sposób działają.

- nowy system mailingowy - ale to niestety musi Oak ogarnąć
No to może do 2026 się wyrobimy. Ash wraca do Alabastii, to i Oak przestanie się zajmować jego mamą.

Awatar użytkownika
Desjani
Posty: 261
Rejestracja: 2 mar 2013, o 15:20

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Desjani »

Doszło do przerobienia apteczki, Jaskini to ja bym dodała zmianę Opieki.
Obecnie działa to tak, że każdy robi pod osiągnięcie i niedostępne pokemony i baj ( no chyba, że ktoś poluje na jakieś konkretne shiny).
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Arsen
Posty: 268
Rejestracja: 27 lis 2015, o 23:06

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Arsen »

Każda maruda i wielki hejter powinien zobaczyć co zostało wprowadzone w tym roku i ile zmian udało się sensownych zrobić. Ja nie z tych co buziaki dają za nic ale wielu dzbanów tylko marudzi nie doceniając pracy jaka jest robiona, doskonale wiem że pewnie się to nie zmieni bo nagle IQ arbuza nie zmieni się w pełnoprawne fałdy mózgowe ale no swoje powiem i mi zrobi się lepiej.

Co do apteczki to mi osobiście przeszkadza że jest tak niewielka i często muszę ją doładowywać ale ja też specyficznie ekspie pokemony i mam ich po prostu dużo bez trena które gładko padają na trenerach.
Do bazy pokemon nie byłem przekonany, jednak z czasem używam coraz więcej, szybsze i pewniejsze info niż iść na wiki i tłuc się z tym czy to dalej aktualne czy tez nie, czekam na rozbudowanie bazy oczywiście :3

Osobiście te farmę jagód chciałbym zobaczyć bo to tyle się ciągnie że masakra. No i oczywiście nowy Region ^^
Obrazek

NapoleonBonaparte
Posty: 78
Rejestracja: 30 mar 2019, o 08:01

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: NapoleonBonaparte »

Jestem bardzo zadowolony z przemian które nastąpiły oraz cieszę się z kolejnych zmian które są w planach :)
Jedynie co mnie boli to to, że nie ma w planach reworku opieki. Od prawie roku nie mam żadnego shiny z opieki a klikam codziennie (mam prawie 1400 dni opieki z rzędu).

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7898
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Ethelnalen »

Już pisałem wiele razy, że nie planuję zmieniać Opieki obecnie. Nie każda aktywność w grze musi być tak samo istotna na każdym etapie gry. Opieka to właśnie coś, co można "skończyć", shiny tam są jako taki smaczek, a nie jako główny sposób zdobywania ich.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
DojczBoy
Posty: 369
Rejestracja: 25 cze 2013, o 12:06

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: DojczBoy »

Ale z tymi mistrzostwami to nie ma co się cackać, jakby mieli pół roku na te 5 walk to i tak czekali by do ostatniej chwili...

Awatar użytkownika
Smarek
Posty: 254
Rejestracja: 22 lut 2019, o 17:05

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Smarek »

DojczBoy pisze:
9 sty 2023, o 15:21
Ale z tymi mistrzostwami to nie ma co się cackać, jakby mieli pół roku na te 5 walk to i tak czekali by do ostatniej chwili...
Ich prawo, dostali się na nie, to mogą walczyć jak chcą, jeśli się mieszczą w terminie.
Redaktor naczelny ZTP oraz samozwańczy memiarz.
Przyszły TOP1 trener duchów.
Fan 1 Generacji.
Ulubiony pokemon - Lugia.

Awatar użytkownika
skejter7
Posty: 12
Rejestracja: 4 gru 2013, o 15:06

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: skejter7 »

Ten rok przebił każdy inny przez dodanie apteczki mega ułatwia w ten sposób klikanie w dzicz, robienie salek etc. Jednak zwiększył bym jej pojemność a cene zostawił taką samą.

Co bym chciał zobaczyć w następnym roku? 1. Hmm może lekka korekta opieki skoro już wszystko zmieniany powinien być tam do kupienia za monety shiny box ale wtedy trzeba byłoby zmienić pojemność skarba monet do 5000 lub 10000 jak tam wolisz żeby to nie zabiło rynku a zdobywanie nie byłoby łatwe ale nie tak monotonne jak teraz

2.Farma jagód, trzeba ją w końcu skończyć bo jak nie w tym roku to kiedy?

3.Aktualizacja Pokewiki, z moich obserwacji wynika że 70% graczy tych niezaawansowanych bardziej jest skłonnych do używania jej niż pokedexu w grze czy bazy danych

4.W zakładce statystki dodał bym czy dana grupa shiny została wyłapana bez podawania ilości osobników bo byłoby to bez sensu skoro większość graczy wie z ilu poków składają się najdroższe shiny grupy

5.Usunął bym lub obniżył podatek z wystawiania poków/przedmiotów na targu bo nie ma to żadnego sensu

To raczej wszystko z moich życzeń na ten rok, życzę ci powodzenia w następnym roku i owocnej pracy aby tobie i nam lepiej się grało :D
Obrazek

zigi65
Posty: 43
Rejestracja: 28 mar 2020, o 12:37

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: zigi65 »

Zmiany w poprzednim roku jak najbardziej na plus.

Apteczka jest w porządku, ilość ładunków również. Bardziej problem z częstym ładowaniem związany jest z trenerami i to w jaki sposób jest przydzielane doświadczenie za nich. Wystarczy zmienić sposób w jaki jest przydzielane doświadczenie, tak aby nie trzeba było zabijać swoich poków dla expa, może to być w formie modułu tak jak kiedyś o tym wspomniał Ethel - Exp Share (czy jak to tam miało się zwać), tak by rozdzielać expa na całą drużynę, a nie tylko poki biorące udział w walce z trenerem.

Co do Opieki to może to być jak jest w obecnej formie, ale może chociaż dorzucić coś jak przy legendarnych polowaniach - czyli im więcej się dostaje poków normalnych tym większa na to że następny będzie shiny (po zdobyciu shiny reset bonusu). Może to być osobno liczone dla każdego gatunku. Jakby nie patrzeć to ten "smaczek" w formie shiny jest, poza eventem wielkanocnym, jedyną możliwością zdobycia tych sh poków

Kolejną rzeczą to tworzenie kilku drużyn pokemonów... np. drużyna do walk w dziczy, druga do kopalni... lub bardziej rozbudowane możliwości sortowania. Niektórzy powiedzą - przecież możesz wymienić 6 poków naraz... jednak nie możesz posortować ich np poziomem od najmniejszego do największego, więc przy każdej zmianie między pokami pracującymi w kopalni, a pokami do trenowania w dziczy trzeba ustawiać ich kolejność, a robiąc to co 3 godziny jest to uciążliwe. Sama zmiana możliwości różnego sortowania usprawni to

Może rework/balans dziczy ? Tak, dużo z tym roboty na pewno będzie... nie mniej dochodzą nowe regiony, więc i więcej roboty ze zbalansowaniem tych wszystkich dziczy im dłużej będzie z tym zwlekane

Ririn
Posty: 110
Rejestracja: 17 kwie 2013, o 11:58

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Ririn »

Wszystko dodane w poprzednim roku bardzo na +

Co bym widział w tym roku?
1.Galar + formy hissiuan ( shiny jak najwcześniej się da )
2.Legendy Unova
3.Wywalenie REKRUTERA !!!
4.Możliwość posiadania w lidze dwóch form pokemonów ( Kanto - Alola , itp). Na zasadzie mega evo czy legendy. W 6 tylko jedna. Chyba z dwóch różnych regionów to nie można traktować jak Rotomy ?
5.Zwiększenie ilości poków możliwych do używania w lidze.
6.Odblokować możliwość sprzedaży balli w pokesklepie, ( oczywiście tylko tych, które da się w nim kupić). Nie potrzebnie lecą w dziczach.
7.Podniesienie o kilka poziomów osiągnięć, w których i tak większość osób przekroczyła liczbę potrzebną do wbicia max poziomu, np. zadziorny , zbieracz jagód, itp. Niekoniecznie zwiększając bonus.
8.Drobne poprawki , które wymieniłeś.
9.Możliwość zdobycia innych mityków.
10.Ewentualnie jak Ci starczy czasu to legendy Kalos.

Awatar użytkownika
Shanks
Posty: 3682
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: Shanks »

Ririn pisze:
13 sty 2023, o 22:57
3.Wywalenie REKRUTERA !!!
NIEEEEe1111!1!1

antek15
Posty: 11
Rejestracja: 30 gru 2021, o 14:17

Re: DTP #236 - Nowy Rok: Podsumowanie i Plany

Post autor: antek15 »

Planowany jest w tym roku jakiś tygodniowy bonus do jagód?

ODPOWIEDZ