DTP #234 - Ogłoszenia Pokemonialne oraz Z-Ruchy

Cotygodniowe posty na temat PokeLife oraz postępu aktualizacji.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7889
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

DTP #234 - Ogłoszenia Pokemonialne oraz Z-Ruchy

Post autor: Ethelnalen »

Nie możesz zalogować się na forum?
Przypominam, że po przeniesieniu forum wymagane jest zmienienie hasła na forum aby się zalogować (hasła nie mogły być przeniesione). Jeśli masz na forum nie działający email, napisz w Centrum Pomocy w grze o ustawienie emaila na ten sam co w grze.


Ogłoszenia Pokemonianlne

Zbliża się koniec roku, więc napiszę Wam czego i kiedy możecie się spodziewać w najbliższym miesiącu lub dwóch. Niektóre rzeczy mają dokładny termin, inne nie bo zależą od tego ile mi po prostu zajmą:
21 listopad - 4 grudnia:
- mini event, czyli bonusy w Dziczy. Myślę o zwiększonej szansie spotkania Shiny (ale nie drastycznie) oraz ogólny bonus doświadczenia w Dziczy
- promocja na Eventowe Napoje Energetyczne
- odświeżenie nagród gwarantowanych w Mini Loterii
- wszystko powyższe zostanie uruchomione w poniedziałek do godziny 15:00
1 grudnia:
- coroczny Kalendarz Świąteczny
11 grudnia:
- koniec sezonu Ligi i początek Mistrzostwa od następnego tygodnia. Walki w Lidze mogą być wyłączone w tym czasie
12 grudnia:
- początek eventu świątecznego
- promocje świąteczne, powróci możliwość kupienia Shiny Eevee, ale to nadal jedna sztuka na konto, jeśli ktoś kupił w poprzednim roku to nie będzie mógł zakupić kolejnej

Wieży Walk nie wpisałem powyżej, bo ją wprowadzę kiedy będzie gotowa. Mam jednak nadzieję, że uda się to jeszcze w tym roku, chociaż będę musiał część czasu poświęcić na event i Mistrzostwa.


Wieża Walk - postęp

Praca nad Wieżą Walk trwa. Rozpoczęło się również przygotowywanie Drużyn przeciwników z pomocą graczy, o czym możecie przeczytać tutaj: viewtopic.php?p=669655#p669655
A na górze powyższego wątku znajdziecie ogólny opis Wieży jeśli ktoś przeoczył i nie wie czym to ma być.

W tym momencie sam kod Wieży Walk jest już gotowy ale do samej aktualizacji jeszcze daleko. Większość pracy tutaj to są dane drużyn i nagród oraz wpisanie ich w odpowiednie miejsca.

Uległ lekko zmianie koncept powtarzalnych pięter Wieży. Zdecydowałem że dziwnie by było odblokować te piętra dopiero po skończeniu całej wieży, dlatego powtarzalne piętra będą odblokowane po pokonaniu 60 lub 70 piętra wieży. W ten sposób ostatnie 10 czy 20 pięter może być zdecydowanie trudniejsze, a jednocześnie będziecie mogli już zdobywać trochę nagród z powtarzalnych pięter, nawet jeśli nie będziecie w stanie pokonać wszystkich 10. Powtarzalne piętra będą się resetowały co 2 tygodnie.

Druga spora część tej aktualizacji to Z-Ruchy, które również trzeba przygotować. Obecnie przygotowałem już ich dane, grafiki etc, musze teraz napisać funkcjonalność w walce oraz UI do zmieniania ich u Pokemona.


Z-Ruchy

Z-Ruchy będą wzmocnionymi wersjami ruchów Pokemonów. U nas w planie jest aby działały następująco:
1. Z Wieży Walk zdobywacie losowe Z-Kryształy. Jest ich 18, po jednym do każdego typu oraz jeden dodatkowy ale o nim w punkcie dalej.
2. Zużywacie Z-Kryształ aby umożliwić Pokemonowi wybranie Z-Ruchu o tym typie. Np. użycie Grassium Z na Pokemonie da mu możliwość zmienienia jednego z trawiastych ruchów na Z-Ruch.
3. Wyjątkiem będzie Arceusium - Z-Kryształ, który będzie możliwy do kupienia za PZ (dopiero po pokonaniu określonego piętra Wieży) i umożliwi zmianę dowolnego ruchu na Z-Ruch. Nie da to Pokemonowi przewagi, co najwyżej wygodę jeśli często będziecie chcieli zmieniać Z-Ruch na inny typ.
4. Teraz kiedy Pokemon ma już jakiś Z-Kryształ, w Sali Treningowej pojawi się opcja do wyboru, który ruch chcecie zastąpić Z-Ruchem. Nie będę tutaj opisywał zasad, ale w skrócie Pokemon musi posiadać ruch o typie odpowiadającym Z-Kryształowi który posiada. Np. dowolny ruch fizyczny/specjalny o typie Trawiastym zamieni się w ruch Doom Bloom ze zwiększoną mocą.
5. Ruchy statusowe zamienione na Z-Ruch będą miały dodatkowy efekt, który zadziała niezależnie od trafienia ruchem.
6. Tylko jeden z ruchów Pokemona może być zamieniony na Z-Ruch.
7. Zmiana Z-Ruchu, żeby bazował np. nie na Solar Beam, a na Petal Dance będzie darmowa. Ale jeśli chcecie zmienić typ Z-Ruchu, np. z typu trawiastego na trujący, będziecie musieli zużyć kolejny Z-Kryształ aby zmienić do którego typu Pokemon ma dostęp. W przypadku użycia Arceusium takie zmiany nie będą oczywiście potrzebne.
8. Z-Kryształ użyty na Pokemonie będzie przypisany do Trenera. W momencie sprzedaży Pokemona na Targu, kupujący otrzyma Pokemona bez Z-Kryształu.
9. Z-Kryształy będzie można sprzedawać na Targu oraz będzie można je przelosować w Laboratorium w podobny sposób co TM, tylko bardziej bezpośrednio.

Co do samego efektu Z-Ruchów na razie możecie przeczytać na innych stronach jak działają, bo nie mam jeszcze gotowej wersji działań jakie będą u nas.
Zastanawiam się również czy Z-Ruchy nie powinny mieć ograniczonej ilości "użyć" w walce aby nie były zbyt silne. Ale no tutaj jeszcze sam nie jestem pewien.

Macie jakieś pytania i/lub sugestie?


Planowane aktualizacje

Obecnie pracuję nad:
- Wieża Walk
Co jest zaplanowane na dalsze aktualizacje:
- dokończenie kodu Mistrzostw
- eventy
- poprawienie systemu mailingowego
- następne Legendy
- Farmy Jagód i rework Jagód

Zapraszam na Discord PokeLife! viewtopic.php?f=109&t=83950
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

ODPOWIEDZ