TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Cotygodniowe posty na temat PokeLife oraz postępu aktualizacji.
Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7535
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Ethelnalen »

UWAGA! Nie możesz zalogować się na forum?
Przypominam, że po przeniesieniu forum wymagane jest zmienienie hasła na forum aby się zalogować (hasła nie mogły być przeniesione). Jeśli masz na forum nie działający email, napisz w Centrum Pomocy w grze o ustawienie emaila na ten sam co w grze.


Postęp Legend

Tym razem prace były przeprowadzane w wielu miejscach, dokańczałem sporo mniejszych elementów. Zostały zrobione legendarne osiągnięcia, różne blokady i sprawdzenia czy coś jest dozwolone na legendach lub nie. Ogólnie sporo też z tego zobaczycie w tabeli poniżej.
Chce tylko mocniej wyróżnić dwie większe zmiany, które zostały przeprowadzone i wejdą razem z Legendami:
- Podróż - całkowicie przerobiona, o tym osobny akapit poniżej
- blokowanie zakładek oraz zmian w Pokemonach podczas pewnych aktywności. Chodzi tu o takie rzeczy jak Praca, udział Pokemona w Hali, czy Polowania które będą dodawane. Piszę o tym, żebyście wiedzieli żeby od razu zgłosić mi bład, jeśli np. będzie się dało zmienić ruchy Pokemona w Hali, czy nie będzie się dało w coś wejść bez powodu. Cały kod odpowiedzialny za to został zunifikowany aby znajdował się w jednym miejscu, a nie rozstrzelony na każdą zakładkę osobno

Pytaliście o osiągnięcia. Tak, zostały dodane dwa osiągnięcia związane z Legendami - jedno za ilość złapanych Legend oraz drugie za ilość wygranych Polowań. Ich bonusy już sami będziecie musieli odkryć w grze.

Ta sama brzydka tabela co tydzień temu, tylko zaktualizowana oczywiście o to co zrobiłem (i co dopisałem) w tym tygodniu: https://gra.pokelife.pl/images/jednoraz ... egend2.png
Kolor zielony - już zrobione.
Żółty - niepewne czy to zrobię czy nie.
Czerwony - zrobione ale ważne aby sprawdzić przy aktualizacji.
Czarne - techniczne i/lub sekret.


Kiedy aktualizacja z Legendami?

Prace nad Legendarnymi Polowaniami i ich elementami planuję skończyć w przyszłym Tygodniu. Nie chcę jednak wrzucić aktualizacji do gry od razu po jej skończeniu, ma ona tyle elementów, że będę potrzebował jeszcze przynajmniej paru dni na posprawdzanie czy na pewno o niczym nie zapomniałem oraz czy nie ma krytycznych błędów.

Innymi słowy - datę aktualizacji ogłoszę w Tygodniku za tydzień. Podsumuje też wtedy mniej więcej co i jak będzie przebiegało z Legendami w trakcie i po tej aktualizacji.


Balans Leczeń w walce

Jak wiecie zapowiadałem że będę zmieniał coś z tym, aby nakładanie kilku leczeń na raz nie było takie silne. W przyszłym Tygodniu opracuje to dokładniej i wkleję Wam plan na to w wątku o balansie po sezonie. Tutaj na razie opiszę tylko jak planuję to zrobić, żebyście mogli podzielić się swoją opinią zanim do tego przejdę.

Problem dotyczy posiadania wielu różnych leczeń na Pokemonie. W połączeniu z ruchami ochronnymi może to prowadzić do Pokemonów, które są niemożliwe do pokonania.
Plan zakłada ograniczenie leczeń w taki sposób, że w walce będzie działało tylko jedno, najsilniejsze leczenie danego Pokemona. Czyli jeśli trujący Pokemon będzie jednocześnie trzymał Szlam, i używał Resta - tylko jedno z leczeń będzie działało.

Najpierw oczywiście rozpiszę wszystkie możliwe leczenia i ich siłę. Wszystkie leczenia, czyli: ruchy, przedmioty, moduły, umiejętności, pogoda. Postaram się tutaj wziąć pod uwagę plusy jak i minusy tych leczeń, poprawić wartości jeśli jakieś wychodzą poza skalę i porównać je w symulatorze. Nie zamierzam zrównywać wszystkich leczeń aby były identyczne ale aby były zbliżone.
W symulatorze porównanie będzie wykonywane na 3 parach Pokemonów:
- Pokemon z leczeniem i z super efektywnymi ruchami
- Pokemon z leczeniem i z ruchami 1x
- Pokemon z leczeniem i ruchami obronnymi (tank)
Oczywiście z obu stron będzie to ten sam Pokemon tylko ruch leczący będzie zmieniony.

Tutaj pytanie do Was - jak Waszym zdaniem powinienem rozwiązać w symulatorze porównanie leczenia między kategoriami? Czyli porównanie np. leczenia ze szlamu do leczenia z ruchu. Czym wtedy zastąpić ruch u jednego Pokemona i przedmiot u drugiego? Chętnie usłyszę Wasze sugestie.

Z aktualizacją Legend w życie wejdzie zmiana z wykluczaniem leczeń ponad jedno najsilniejsze. Sam balans leczeń może być wprowadzony i dokończony później, przed Ligą, bo to jednak coś nad czym trzeba dłużej się zastanowić a nie tylko zaprogramować.


Podróż

Wraz z Legendami zostanie zmienione działanie Podróży. Ogólnie uprościłem i poprawiłem cały kod podróży w tym tygodniu (zajmuje teraz 7x mniej linii). Zapytacie pewnie dlaczego zmieniać podróż? Z jednej strony kod podróży był niepotrzebnie skomplikowany i stary, przez co zawsze był problem z dodawaniem nowych elementów tam. Ale główny powód to po prostu uproszczenie działania Podróży.
Koszt podróży to raczej wystarczające ograniczenie aby nie używać jej zbyt często jeśli się nie jest wysoko poziomowym graczem. Ograniczenie aby podróż była tylko konkretnego dnia miesiąca było dobre kiedy istniały tylko 2 regiony. Ale teraz kiedy jest ich coraz więcej, coraz trudniej połapać się co gdzie i kiedy jeździ.
Po wprowadzeniu aktualizacji z Legendami, Podróż również ulegnie zmianie:
- będzie tylko jeden rodzaj transportu z wyborem regionu do którego podróżujecie
- po zapisaniu się będziecie przenoszeni do nowego regionu o północy
- Podróż będzie się odbywać każdego dnia do każdego regionu. Nie ma już ograniczenia, że tylko konkretnego dnia miesiąca
- koszt i reszta funkcji (anulowanie etc) zostają z grubsza bez zmian

Dla większości z Was nowa Podróż za dużo nie zmieni, a mocno ograniczy zakłopotanie i przypadkowe pomyłki z określaniem daty podróży na którą chcieliście się zapisać.


Planowane aktualizacje

Obecnie pracuję nad:
- Legendarne Polowania - viewtopic.php?f=42&t=83707
Co jest zaplanowane na dalsze aktualizacje:
- balans walk i poprawa Ligi
- wgrywanie własnych avatarów
- Farmy Jagód i rework Jagód
- region Alola


Pytania i odpowiedzi
Sandafiel pisze:
15 wrz 2020, o 17:50
A zdecydowałeś się czy bonus od specki (głównie pytam o 1 typ) będzie działał na legendę?
- Pokemony Legendarne nie będą otrzymywały bonusowych punktów statystyk ze Specjalizacji.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Shamrock
Posty: 550
Rejestracja: 16 maja 2015, o 11:31

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Shamrock »

A co z umiejętnosciami legend i ich statami - zostaną jakoś zmienione? a jak tak to czy masz już tabelkę żeby się podzielić?

I pytanie numer dwa: legendy nie będą dostawały bonusowych przyrostow z modułów a co z atakami? Czy mając specjalizacje np. trener psychiczny mój mewtwo będzie miał zwiększoną siłę psychicznych ataków?
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2020, o 17:11 przez Shamrock, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Brittany
Posty: 54
Rejestracja: 16 lip 2018, o 19:27

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Brittany »

Powiem szczerze, że z podróżami jestem zadowolona. Głównie jeśli chodzi o zniesienie ograniczenie co do terminów kiedy ma się odbyć podróż. Według mnie koszt podróży faktycznie ograniczał podróżowanie wśród nowych graczy, a konkretny dni w miesiącu niepotrzebnie to dodatkowo komplikowały i utrudniały nawet starym wyjadaczom.
Co do leczenia. Interesuje mnie też czy będzie też bardziej zautomatyzowane. Bo klikanie co jakiś czas ikonki krzyżyka czy czerwonych jagód jest denerwujące. Przeważnie mam dobrze wytrenowane poki, więc z nimi przeważnie takiego problemu nie ma, ale jak się expi poka z mniejszym treningiem i poziomem i co moment trzeba go leczyć to przeszkadza. Kiedyś czytałam, że jest w tym temacie coś planowanego.

Smarek
Posty: 58
Rejestracja: 22 lut 2019, o 17:05

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Smarek »

Nie zabieraj "combo" szlam + deszcz :(

wokon1
Posty: 23
Rejestracja: 12 lut 2019, o 10:10

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: wokon1 »

Czy legendy będą wprowadzone od razu w kilku regionach? Jeżeli nie, to kiedy będę się mógł spodziewać poków w takim np. hoenn?

S4rkQ
Posty: 155
Rejestracja: 6 lut 2014, o 17:48

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: S4rkQ »

Dobrze przeczytać iż te legendy zbliżają się ku końcowi, gdyż posucha i stagnacja zapanowały w grze :P. Co do leczeń ciężko to widzę, a co jak pok ma 2 słabe leczenie np. z ruchu i pogody, to w tej sytłuacji pok z restem będzie miał przewagę i znów balonik się odbiję. Tak samo jak np. rośliny pok ma leczenie ingrain i w jego przypadku ruch giga drain i leech seend będą bezużyteczne gdyż trzeba będzie mieć resta lub leczenie minimum 30% "kappa" aby miało sens, wg mnie tylko namieszasz.

Nie twierdzę też iż leczenia nie są przesadzone ale to kwestai np. zablokowania szlamu jak ma się inne leczenia lub pogody, a nie ograniczenie do najlepszego tylko, gdyż znów zostaną pokrzywdzone poki ze słabymi leczenia ale np w ilości 2 co też będzie słabe.

Smarek
Posty: 58
Rejestracja: 22 lut 2019, o 17:05

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Smarek »

Co w przypadku teraz, kiedy pokemon ma Dry Skin, jest deszcz i ma Drain Puncha?

Brittany
Posty: 54
Rejestracja: 16 lip 2018, o 19:27

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Brittany »

wokon1 pisze:
18 wrz 2020, o 17:47
Czy legendy będą wprowadzone od razu w kilku regionach? Jeżeli nie, to kiedy będę się mógł spodziewać poków w takim np. hoenn?
Z tego co słyszałam, to najpierw miały wejść w Kanto, później w Johto. Ale jak teraz faktycznie jest planowane to Ci nie napiszę na 100%.

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 635
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Sturla »

Jak dla mnie troche oslabiasz za bardzo szlam, zwlaszcza ze to jedyny przedmiot ktory leczy. Moglbys np sprawic ze jesli pokemon nie ma zadnego leczenia to szlam leczy wiecej, a jesli pokemon ma leczenie, to leczy mniej :)
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Rafalix
Posty: 141
Rejestracja: 9 sie 2013, o 19:25

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Rafalix »

Ethelnalen pisze:
18 wrz 2020, o 15:21

Sandafiel pisze:
15 wrz 2020, o 17:50
A zdecydowałeś się czy bonus od specki (głównie pytam o 1 typ) będzie działał na legendę?
- Pokemony Legendarne nie będą otrzymywały bonusowych punktów statystyk ze Specjalizacji.
a to z jakiego niby powodu legendy nie będą miały bonusu od specjalizacji ????
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7535
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Ethelnalen »

Rafalix pisze:
18 wrz 2020, o 22:24
a to z jakiego niby powodu legendy nie będą miały bonusu od specjalizacji ????
Z takiego, że specjalizacja od nie shiny Pokemonów dałaby im ogromny dodatkowy boost do statystyk w porównaniu z innymi.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
lukis2012
Posty: 801
Rejestracja: 2 wrz 2012, o 19:33

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: lukis2012 »

Bardzo fajnie że do Legendarnych Polowań jest coraz bliżej ale przez to są zablokowane inne ważne aspekty gry jak np. liga.
Naprawdę nie dało by rady włączyć chociaż walk międzysezonowych, które i tak nie mają wpływu bezpośredniego na ligę, ale pozwalają zdobyć m.in punkty walki. A PW są potrzebne m.in na błyszczące medaliony, których nie da się kupić za inną walutę. Włączenie tych walk myślę że nie zajęłoby ci dużo czasu, który w większości poświęcasz na dopracowanie do końca legendarnych polowań.
Obecny w grze od marca 2012 roku
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafalix
Posty: 141
Rejestracja: 9 sie 2013, o 19:25

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Rafalix »

ciekawe czy na koniec sie nie okaże że lepiej wstawić shiny poka to teamu i dostać boost do statystyk od specjalizacji typu niż wstawić legende i tego boosta nie mieć i wtedy pół roku czekania na marne...
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

MARV3Lous
Posty: 63
Rejestracja: 8 lis 2018, o 09:41

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: MARV3Lous »

Ethelnalen pisze:
18 wrz 2020, o 15:21

Balans Leczeń w walce
A jak to miałoby wyglądać w przypadku posiadania więcej niż jednego posunięcia typu: draining kiss czy giga drain itp? W tym przypadku też miałby działać tylko jeden? Czy to w ogóle będzie wchodzić w zakres balansu leczeń?

Coolio
Posty: 933
Rejestracja: 10 kwie 2013, o 23:55

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Coolio »

Imo leczenia sa aktualnie dobrze zbalansowane wzgledem siebie i nie ma jasnego sposobu aby okreslic ktore i w ktorej sytuacji bedzie lepsze. Osobiscie nie uwazam zeby nawet 3 leczenia na poku byly jakims problemem bo takiego poka latwo rozbic jednym glupim ruchem ale jesli uwazasz ze musisz ograniczyc np laczenie szlamu z Ingrain i LSem wprowadz blokade jednego statusowego leczenia na poka (czyli np Ingrain leczy to leczenie ze szlamu lub LSa nic nie wyleczy lub Rest niweluje cala reszte leczen) + jedno leczenie w stylu wampiryzmu i tyle. Ustaw tez te ruchy leczace tierami w stylu #1 rest, #2 wszelkie leczenia w stylu moonlight #3 Ingrain etc i niech dziala to z najwyzszym tierem.
lukis2012 pisze:
18 wrz 2020, o 23:15
Prosze nie wrzucaj tego samego w 2 roznych tematach jesli nie masz nic ciekawego do napisania. Kazdy wie ze lowcy cierpia na braku medali i kazdy wie ze kiedys sobie radziliscie bez nich. Brak walk miedzysezonowych boli kazdego aktywnego gracza ale osobiscie wole zeby wszystko w swoim czasie zostalo zrobione niz zeby robic miszmasz troche legend, przedsezon, wincyj legend, alola, liga, legendy endgame etc.

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 189
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Sandafiel »

Ethelnalen pisze:
18 wrz 2020, o 15:21
Sandafiel pisze:
15 wrz 2020, o 17:50
A zdecydowałeś się czy bonus od specki (głównie pytam o 1 typ) będzie działał na legendę?
- Pokemony Legendarne nie będą otrzymywały bonusowych punktów statystyk ze Specjalizacji.
A bonus do STAB z modułu jednego typu będą otrzymywać, czy też zbyt mocne?

Bo rozumiem, że gdy moja legenda dostałaby +300 statystyk, a mam ograniczony wybór pokemonów(w liczbie 33 (pomijam że niektóre ciężko zdobyć) i do wyboru jedna spośród 15 legend), to bym miał zbyt dużą przewagę, spoko.
A to, że moje pokemony będą dostawać 120 statystyk więcej niż u ludzi co będą grać pod specjalizację Rzadkich Okazów oraz to że STAB większy o 20% (jak jeszcze dorzucę moduł oszlifowane klejnoty i dam klejnoty V to już w ogóle będzie pogrom), to nie za duża przewaga, nie będą zbyt mocno pokrzywdzeni? Myślę, że topka powinna mnie się obawiać, z takim bonusem to nawet 6 pokemonów z pełnym treningiem nie potrzebuję 8-).


Liczyłem, że legendy będą w przyszłym tygodniu, ale nie wydaje się tak odległe, więc jest spoko.
Mi podróż w tej formie co jest nigdy nie przeszkadzała, ale uważam, że zmiana na lepsze, a jak ma być ten bonus do polowań się zmieniać z regionem to będzie łatwiej na niego się załapać.


Z balansem leczeń to ciężko mi się wypowiedzieć, wiem że problematyczny mógł być ten Tentacruel ale to że u mnie prawie każdy pok miał przewagę typów to nie zauważyłem tego. I chyba większość co go miała w 1 lidze, to byli dla mnie zbyt mocni gracze.
A z tym, że tylko mocniejsze leczenie będzie działać, to przykładowo na trawiastym poku jak będzie Leech Seed i Giga Drain to giga drain przerwie działanie LS, czy tylko w rundzie gdy będzie użyte giga drain to LS po prostu nie zadziała, a w kolejnej rundzie będzie dalej wysysał HP? Czy nie da się mieć u poka kilku leczeń, jak u takiej Roski: Ingrain, Leech Seed, Giga Drain (ewentualnie za któreś, a nawet jako czwarty ruch Synthesis)?

kapkus
Posty: 62
Rejestracja: 25 lis 2016, o 17:00

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: kapkus »

No nie, jak dla mnie podróże były fajne ;(

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3476
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Hipotermia »

Ethelnalen pisze:
18 wrz 2020, o 15:21
Balans Leczeń w walce
Ethelnalen pisze:
18 wrz 2020, o 15:21
Problem dotyczy posiadania wielu różnych leczeń na Pokemonie. W połączeniu z ruchami ochronnymi może to prowadzić do Pokemonów, które są niemożliwe do pokonania.
Plan zakłada ograniczenie leczeń w taki sposób, że w walce będzie działało tylko jedno, najsilniejsze leczenie danego Pokemona. Czyli jeśli trujący Pokemon będzie jednocześnie trzymał Szlam, i używał Resta - tylko jedno z leczeń będzie działało.
Rozumiesz, że ta zmiana nie tylko usunie z poważnej gry Tentacruela, o którego najwięcej się pluło, ale również Venusaura/Roserade (to najczęstsze pokemony, ale jest wiele innych posiadających Leech Seed - bo rozumiem, że skoro tak osłabiasz Tentacruela, to nie pominiesz wtedy trawiastych pokemonów?), które będą służyły od tego momentu TYLKO do ofensywy jako trawiasty pokemon na inne pokemony podatne pod roślinne ruchy? Ogólnie ruchy jak Ingrain czy Aqua Ring tracą całkowicie na wartości, a weźmy pod uwagę, że posiadanie takowego jest na podobnym poziomie, jak leczenie z modułu, więc w ogóle nie trzeba myśleć czy brać 4xDMG + leczenie z modułu vs rezygnacja z modułu i powiedzmy Ingrain/Synthesis czy Ingrain/Szlam czy AquaRing/Recover czy inne połączenia, bo będą kompletnie bezużyteczne. Są też kompletne tanki jak Leech Seed - Szlam - Ingrain - Synthesis, ale taki pokemon przyjmuje taką sumę DMG przez 50 rund, że i tak przegrywa z przeciwnikiem, bo on sam zada tyle, co nic.

Inna sprawa, jak tu widzisz leczenia z ruchów jak Drain Punch, Giga Drain itd.? No i fakt faktem już osłabiłeś leczenie przez wprowadzenie maxymalnej wartości leczenia od max HP, więc osłabić - tak, ale nie przesadzaj w drugą stronę.

Ode mnie propozycją byłoby ograniczenie do 2 źródeł leczenia (czyli np. Rain Dish + Szlam, Leech Seed + Synthesis, Leech Seed + Szlam, Aqua Ring + Recover itd.), a dodatkowo zrobić interakcję, że Protect/Detect dezaktywuje aktywne leczenia. Tak, by nie skończyło się tak, że będzie parę modułów w bazie, które są must have i nie będzie szło kombinować nad czymkolwiek innym, bo się to nie sprawdzi za bardzo, bo za dużo się traci względem tego, co można zyskać na innym module.
Weź też pod uwagę, że teraz dużo łatwiej zrobić kontry na pokemony, dodatkowo są też pokemony, które sprawiają więcej problemów niż takie "tankowe" i o nich nikt nie pisze, bo widzi np. takiego Skarmoryego, Mega Lopunny, Mega Metagrossa czy innego Machampa, ma ich wyszkolonych dużo mniej graczy i przez fakt, że posiadają ich z pełnym treningiem głównie gracze w ścisłej topce to inni gracze myślą, że ma być taki kozacki. No i pod nie też trzeba kombinować nie mniej, jak z tymi najczęściej wspominanymi Tentacruelami, ale tu nie ma problemu, że potrzebne są kontry. Tak samo posiadałem Mega Venka, mając Leech Seed + Synthesis + Thick Fat sprawiał wielkie problemy Czarkom, ale że to najczęściej wiązało się z faktem, czy Sludge Bomb zatruje czy nie, to nie widziałem, by ktoś o tym wspominał, a osobiście taki Venek sprawiłby mi więcej problemów u kogoś. No ale nie był to częsty widok u graczy, to i mało kto o nim pisał, a Ty się ugiąłeś i znowu robisz tak, że z czegoś dobrego nie osłabiasz trochę, ale znowu robisz gówno. Nie na tym chyba polega balans.
Ethelnalen pisze:
18 wrz 2020, o 15:21
Podróż
Ethelnalen pisze:
18 wrz 2020, o 15:21
Wraz z Legendami zostanie zmienione działanie Podróży. Ogólnie uprościłem i poprawiłem cały kod podróży w tym tygodniu (zajmuje teraz 7x mniej linii). Zapytacie pewnie dlaczego zmieniać podróż? Z jednej strony kod podróży był niepotrzebnie skomplikowany i stary, przez co zawsze był problem z dodawaniem nowych elementów tam. Ale główny powód to po prostu uproszczenie działania Podróży.
Koszt podróży to raczej wystarczające ograniczenie aby nie używać jej zbyt często jeśli się nie jest wysoko poziomowym graczem. Ograniczenie aby podróż była tylko konkretnego dnia miesiąca było dobre kiedy istniały tylko 2 regiony. Ale teraz kiedy jest ich coraz więcej, coraz trudniej połapać się co gdzie i kiedy jeździ.
Po wprowadzeniu aktualizacji z Legendami, Podróż również ulegnie zmianie:
- będzie tylko jeden rodzaj transportu z wyborem regionu do którego podróżujecie
- po zapisaniu się będziecie przenoszeni do nowego regionu o północy
- Podróż będzie się odbywać każdego dnia do każdego regionu. Nie ma już ograniczenia, że tylko konkretnego dnia miesiąca
- koszt i reszta funkcji (anulowanie etc) zostają z grubsza bez zmian

Dla większości z Was nowa Podróż za dużo nie zmieni, a mocno ograniczy zakłopotanie i przypadkowe pomyłki z określaniem daty podróży na którą chcieliście się zapisać.
Zmiana ogólnie na duży plus (nie będzie problemu, gdy wylosuje fajny bonus na weekend odpowiedni do danego regionu/dziczy, czyli np. jak ostatnio % wartości sprzedaży przedmiotów z dziczy jak kamienie na wulkanie czy pył w Sinnoh), tylko wtedy wg nbue musiałoby się coś wiązać ze zmianą w podróży za PW:
• albo spora obniżka ceny, bo to jednak 30min i 3 dni czekania na ponowną możliwość podróży;
• albo przyśpieszenie podróży do powiedzmy 10min, by korzystać np. w szczególnych sytuacjach, jak np. Shiny (wtedy można podnieść do 1000 PW wg mnie albo rozdzielić na szybką podróż: 1k PW - 10min i normalny lot: 300-500 PW - 30-60min).

Awatar użytkownika
KradneDzieci
Posty: 169
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 11:01

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: KradneDzieci »

Jedno źródło leczenia na pokemona? Totalnie bez sensu, skończy się na 4xdmg ms i leczenie z modułów. To że porobiły się w lidze fajne tenty z mocnym leczeniem to jest jakiś wielki problem, trzeba mieć kontrę i tyle. Zresztą jak z każdym innym pokiem. Poza tym szlam już dostał nerfa prawda? Jakoś nie było narzekania na inne leczenia u innych pokow. Zresztą chodziło głównie o szlam u trujących bo to bym faktycznie kozacki przedmiot dla trujek. Więc wydaje mi się że szłam do nerfa i sprawa załatwiona, a nie odrazu totalny NERF leczen
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ISkairipaI
Posty: 741
Rejestracja: 4 maja 2014, o 22:58

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: ISkairipaI »

Bardzo dobra decyzja w sprawie braku bonusu ze specjalizacji dla legend. Dać im jedynie bonus ok. 10% zrównujący je z shiny i dzięki temu unikniemy sytuacji, że legendy będą must have albo bezużyteczne. Sam fakt korzystania z tego bonusu sprawiłbym, że większość topki poszłaby pod kolekcjonera żeby bonus działał na 6 poków. Przez to znów mamy ten sam problem co 2 sezony temu czyli ciągle "mirrory". Dodatkowo problematyczne staje się to w przypadku balansu ruchów legendarnych bo specka danego typu daje jeszcze bonus stab, nie mówiąc już o aurach.
Upraszczając legendy powinny być dla wszystkich na równym poziomie, a nie różnić się siłą w zależności od wybranej specjalizacji, która będzie determinowała wybory wielu graczy.

Co do leczenia:
Byłem jedną z pierwszych jak nie pierwszą osobą, która zwracała uwagę w tematach z balansem o to, że niektóre źródła leczenia są zbyt mocne. Wypadałoby to jednak sprostować, bo idzie to w złą stronę. Obecne leczenia z ruchów są jak najbardziej dobrze wyważone, rest jest opcjonalny i na niektórych pokach się opłaca, na niektórych nie. Inne leczenia leczą mniej więcej tyle co zadalibyśmy średnio ruchem ofensywnym o przeliczniku 1. Zatem też jest to w miarę ok, pozwala to wyleczyć poka by dłużej się utrzymał, ale jednocześnie skipujesz rundę, w której mógłbyś zadać obrażenia, możesz też zacząć walkę (kolejną) od tego ruchu lub uleczyć się za 0 tracąc turę. Leech seed jest unikalnym ruchem jednego typu, bardzo mocny ruch, ale to regulowane jest miernymi odpornościami trawników. Ruchy ofensywne z % leczenia też są jak najbardziej dobrze wyważone. Problem zaczyna się w przypadku źródeł leczenie, które nie zużywają slota: szlam czy umki pogodowe. Tylko i wyłącznie te leczenie powinny mieć nałożoną blokadę albo zostać osłabione. Już na przykładzie tej nieszczęsnej tenty, która jest do pokonania 1v1 i owszem, teraz nawet nie byłoby z tym problemu, ale nie licząc kontr jest zdecydowanie mocniejsza niż inne poki tego typu, a tak być nie powinno. Szlam + pogodowe leczenia to takie darmowe aqua ringi, które nie zajmują slota. Jak już masz coś ruszać to osłab te 2 źródła leczenia aby nie były równe innym ruchom z leczeniem, które tego slota potrzebują.
Wampiryzm/leech seed/leczenie z zadanych obrażeń nie powinno być liczone do tej samej kategorii bo już kompletnie zabijesz te ruchy.
2 sezony temu była też krótka moda na granie poków z 4 atakami i w wielu przypadkach sprawdzało się to dużo lepiej niż granie leczeń, które spowalniały walkę. Tu kolejny problem wyjdzie, a mianowicie moduł naturalnej medycyny. Tak jasne jego obecne działanie to są małe liczby na pierwszy rzut oka. Jednak pamiętaj, że samo w sobie granie 4 ataków wcale nie musi oznaczać, że jest to gorsza opcja, którą trzeba nagradzać. Jeśli porobi się poki z dużą ilością hp o nastawieniu mocno ofensywnym to naturalna medycyna zacznie leczyć w miarę ok. Tylko żeby nie przyszło Ci do głowy nerfienie leczeń i buffowanie tej wartości. Wtedy wszyscy graliby na tym module i leczenia odeszłyby do hali sław obok yawna i ende. Ten moduł nie wymaga żadnej aktywacji i konkretnych ruchów, a przy możliwości wstawienia 4 modułów ofensywnych żeby nie okazało się to zbyt częstym wyborem. Dodatkowo wypadałoby żeby wampiryzm współgrał wtedy z leczeniem bo wymaga on konkretnych ruchów fizycznych z jedynie szansą na odpalenie. No i jak już wróciłem do tematu modułów to określ jak możesz dokładne działanie furii czy użycie leczenia przerywa naliczanie i jak działa w przypadku ruchów kilkukrotnego użytku np. double slap?
Obrazek

Awatar użytkownika
Sturla
Posty: 635
Rejestracja: 9 mar 2013, o 12:30

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Sturla »

poprostu zrob zeby szlam nie dzialal z innymi leczeniami :D
Obrazek
marcin25121999 pisze: wiem że Buzz nie jest zbyt dobry ale z każdego poka mozna zrobic kose albo mieć go dla funu z gry tak jak właśnie sturla bardzo szanuje tego gościa przyjmuje te wszystkie hejty o Buzzie a i tak uwielbia swoją Burzę :D
Kupię shiny gollet oferty priv :D WALCZ ELECTABUZZ!!!!

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3476
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Hipotermia »

ISkairipaI pisze:
21 wrz 2020, o 00:11
Problem zaczyna się w przypadku źródeł leczenie, które nie zużywają slota: szlam czy umki pogodowe.
Rain Dance czy Hail to pewnie jako 5. ruch występują.
Kamienie pogodowe jakie widziałem w krysztale, to jedynie przy wywoływaniu pogody umiejętnością. Ale i one z czasem poznikały, bo w defensywie to i tak jest łatwe do skontrowania, a w ofensywie wystarczy tyle pogody, na ile wrzuca ją umiejka. Kolejna sprawa, że te ruchy też da się w miarę skontrować (w sumie po tym potanieniu treningów jestem jeszcze bardziej pewny, że będzie pełno 99/0 w lidze, a jeśli Ethel zostawi wynik defensywny pod punktację razem z wynikiem ofensywnym, to się zacznie "subtelne" podkładanie w wielu przypadkach, ale to już całkowicie inny temat do omówienia).
ISkairipaI pisze:
21 wrz 2020, o 00:11
Już na przykładzie tej nieszczęsnej tenty, która jest do pokonania 1v1 i owszem, teraz nawet nie byłoby z tym problemu, ale nie licząc kontr jest zdecydowanie mocniejsza niż inne poki tego typu, a tak być nie powinno.
Mając jeszcze Protect lub Rest? Jest mocna, ale nie przesadzałbym, że aż tak (a przynajmniej ja nie zauważyłem, by to ona sprawiała największy problem, gdy mnie atakowali). Dlatego szedłbym w stronę możliwej ilości aktywnych leczeń (+ zrobić coś z połączeniami leczeń oraz ruchów defensywnych jak Protect/Detect, którego sam posiadałem i sprawdzał się lepiej od Rest) liczonych od początku (i tak np. mając Szlam + Ingrain kolejne leczenie w postaci Synthesis by było dezaktywowane - ale słusznie napisałeś, by Leech Seed jako ofensywny ruch nie liczyć do tego, tak jak i m.in. Giga Drain wtedy) a nie wybierać, które mogą być, a które nie. Tentacruel i tak traci na fakcie, że jest do złapania i jeśli nie pójdzie w moduł typu, to łapie się do najgorszego modułu pod ligę, także już tak problematyczny nie będzie. No i jednak teraz przy obecnej cenie treningów i biorąc pod uwagę fakt, że jest podatna na: elektro/ziemię/psycho, czyli raczej każdy posiada przynajmniej 1 z tego, a w topce raczej wszystkie, to robienie z niej (jak i biorąc pod uwagę pomysł osłabienia leczeń (lub negowania ich z innymi) z umiejek pogodowych robienie gówna również z pokemonów, jak Ludicolo/Blastoise, Heliolisk czy inny Walrein/Froslass - a tu raczej nie widziałem kogokolwiek skarżących się na nich, że są za mocne) kolejnego useless będzie bez sensu (w sumie patrząc pod kątem Roserade, to kolejny pokemon, który "z potencjałem" przemieni się na gówno - jedyny plus u niego z posiadania obecnie typu Trujka była właśnie możliwość wsadzenia Szlamu i mimo tej opcji, była 1 Roska w Top32?).

Teraz przez jednego pokemona posiadającego kilka opcji leczeń udupić trzeba zarówno i te pogodowe i te ze szlamu? Trochę słabe IMO.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7535
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Ethelnalen »

Czytam co piszecie i dzisiaj robię rozpiskę z tymi leczeniami, pewnie jutro Wam pokażę wstępnie co i jak. Ale wróćmy do statystyk na moment.

Co do statystyk Legend, bo widziałem sporo pytań o nie. Przyrosty Legend są dostosowane właśnie biorąc już pod uwagę, że nie będą miały bonusu shiny i bonusów stat ze specjalizacji. One mają być silne same w sobie i mniej więcej na podobnym poziomie.

Pamiętajcie tylko, że mówię o SPECJALIZACJI, Moduły Walki nadal normalnie wpływają na Legendy.

Ale są jeszcze dwa elementy które mogą wpływać na Legendy ze specjalizacji:
- Tradycyjny Trener - Legenda nie dostanie statystyk, ale liczy się jako nie-shiny w bonusie dla innych Pokemonów
- Trener Typu - zwiększony STAB

O ile myślę, że z pierwszym problemu nie ma żadnego, zastanawiam się jeszcze czy przyzwolić aby to drugie działało na Legendy. Mimo wszystko ograniczenie dla typu jednego jest dość surowym ograniczeniem. Ale z drugiej strony Legendy z 4x atakiem mogą wtedy być zbyt mocne z tym.

Co Wy myślicie?
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 189
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Sandafiel »

Taki Mewtwo z 4 psychicznymi ataki, do tego ten zwiększony STAB, tego nic nie zatrzyma (jak zostanie STAB to już wiem jaki ms robić, dzięki). Albo taki Kyogre z 4 wodnymi, bądź Groudon z 4 ziemnymi ataki, ewentualnie Reshiram z 4 ognistymi/smoczymi. Takich poków nie da się skontrować, nie ma szans.

Awatar użytkownika
Hipotermia
Posty: 3476
Rejestracja: 26 gru 2012, o 05:01

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Hipotermia »

Sandafiel pisze:
22 wrz 2020, o 15:34
Taki Mewtwo z 4 psychicznymi ataki, do tego ten zwiększony STAB, tego nic nie zatrzyma (jak zostanie STAB to już wiem jaki ms robić, dzięki). Albo taki Kyogre z 4 wodnymi, bądź Groudon z 4 ziemnymi ataki, ewentualnie Reshiram z 4 ognistymi/smoczymi. Takich poków nie da się skontrować, nie ma szans.
Mewtwo - mrok. Kyogre - pokemon z water absorb/storm drain. Groudon - pokemony lot, choć posiada Smack Down (z drugiej strony ziemia ma tak słabe odporności, że tu nie widzę problemu większego szczerze mówiąc, bo przeciwnik i tak zada większy DMG), Reshiram - Flash Fire. itd. itd.
Druga sprawa, że po pewnym czasie pewnie większość osób w TOPce będzie mogła się poszczycić chociażby jedną legendą (a obstawiam, że i więcej i będą wybierane zależnie od potrzeby), więc jak jeden drugiemu zjedzie jedną legendą, to drugi nadrobi drugą.

No a jeśli legenda zaliczy się pod typ, to przeciwnik i tak będzie sporo stratny na podatnościach jednego typu (wiadomo, że wtedy większość teamu posiada więcej niż 1 typ, ale dalej.. podatności często się będą powtarzać) i będzie trzeba się nagłowić, by ustawić team tak, by sprawiał problem przeciwnikom. Dodatkowo raczej nie będzie większego problemu zadbać wtedy o kontry na takiego jegomościa. Także bym się tu nie obawiał o takie rzeczy, sam nie planuję robić specjalizacji konkretnego typu, ale czy STAB tak bolesny byłby? Mogę sądzić, że nie - ale w 100% pewien będę, jak @Ethelnalen zdradzi, jakie to przyrosty chce wprowadzić na legendach, bo mogę się jednak mylić, jeśli przesadzi w nich.

Awatar użytkownika
Ethelnalen
Kwantowy Admin
Posty: 7535
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 15:52

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Ethelnalen »

Już podawałem przecież statystyki Legend. Obecnie mają ESP na poziomie 4100.
Porównując z najlepszymi Shiny, nie-Mega, Pokami o esp 2500, przy 4100 Legendy mają finalnie przewagę około 300-900 punktów statystyk (zależnie od użytej specjalizacji na Poku do którego jest porównywane). Rozważam jeszcze zwiększenie ich ESP do 4300, co dałoby im dodatkowe ~400 punktów przewagi.
Porównanie robię z pełnym treningiem 4.000 oczywiście.
Wszelkie problemy zgłaszać w Centrum Pomocy w grze, nie na PW na forum.

Shamrock
Posty: 550
Rejestracja: 16 maja 2015, o 11:31

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Shamrock »

Czyli każda legenda bedzie miała ESP 4100? Przecież taki stwor sam pewnie przejedzie się po drużynie jednego typu. Jeszcze brakuje żeby acerusowi w trakcie tygodnia płyty bedzie można zmieniać. Zwróć też uwagę na to jak jednorodne pod względem typów są legendy (przynajmniej te grywalne) to nie megaewo gdzie poki były odpowiednio zbalansowane również pod wzgledem typów. No i najważniejsze, co z umiejetnościami? W poprzednim sezonie już były jeki o zbyt silnym ninetailsie z drought a tu masz kyroge z tą samą umiejętnoscią, atakami o mocy po 130 każdy i sumą przyrostów 2x większą. Oczywiście tak jak ktoś wyżej napisał, każdego poka da się skontrować ale w tym przypadku nie o to chodzi, np. ten kyroge w obronie nie zostanie z 4 wodnymi atakami więc nawet jak przegra to narobi nieproporcjonalnie dużych szkód w stosunku do innych legend.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Sandafiel
Posty: 189
Rejestracja: 20 cze 2014, o 11:41

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Sandafiel »

Hipotermia pisze:
22 wrz 2020, o 15:59
Sandafiel pisze:
22 wrz 2020, o 15:34
Taki Mewtwo z 4 psychicznymi ataki, do tego ten zwiększony STAB, tego nic nie zatrzyma (jak zostanie STAB to już wiem jaki ms robić, dzięki). Albo taki Kyogre z 4 wodnymi, bądź Groudon z 4 ziemnymi ataki, ewentualnie Reshiram z 4 ognistymi/smoczymi. Takich poków nie da się skontrować, nie ma szans.
Mewtwo - mrok. Kyogre - pokemon z water absorb/storm drain. Groudon - pokemony lot, choć posiada Smack Down (z drugiej strony ziemia ma tak słabe odporności, że tu nie widzę problemu większego szczerze mówiąc, bo przeciwnik i tak zada większy DMG), Reshiram - Flash Fire. itd. itd.
Serio, patrz, nie wpadłem na to, czyli mój plan z Mew2 pod same psychiczne się nie powiedzie :(

Awatar użytkownika
Rafalix
Posty: 141
Rejestracja: 9 sie 2013, o 19:25

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: Rafalix »

jeśli faktycznie esp legrend bedzie tak wysokie że nawet bonus shiny i ewentualny bonus od specki nie bedzie osiagał takich rozmiarów jak gołe legendy to bedzie ok, ale stab mógłby jednak być
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
dumbass
Posty: 128
Rejestracja: 18 kwie 2017, o 13:40

Re: TP #163 - Finalizacja Legend oraz Leczenia

Post autor: dumbass »

Dobrze wiedzieć, że legendy to już nie tyle wybór co konieczność, brawo.
Mam nadzieje, że zniszczysz leczenie a potem zabierzesz się za tanki z pułapkami abyśmy się tylko nie przepracowywali podczas obmyślania składów.
Obrazek

ODPOWIEDZ